Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (16)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=картина світу<.>
Общее количество найденных документов : 20
Показаны документы с 1 по 20
1.
159.922.4+159.922.75]-053.5
М 39


    Маякова, Ірина Володимирівна.
    Етнопсихологічні особливості картини світу дітей молодшого шкільного віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Маякова Ірина Володимирівна ; наук. кер. Балл Г. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 200 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 189-194. -
УДК
Рубрики: Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації
фывфывфыв:
картина світу -- висвоювання -- світобудова -- символ -- етнічні відмінності -- культурні відмінності
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячене вивченню картини світу дітей молодшого шкільного віку, що належать до різних етнічних груп. Теоретично обгрунтовані й практично виявлені специфічні елементи, що використовуються дітьми різніх етнічних груп для передачі змісту картини світу. У дисертації відображено ступень розробленості проблеми у філософії, психолого-педагогічній, соціальній літературі. Аналізуються ключові поняття "картина світу", "висвоювання", "символ", "світобудова". Також описуються особливості змісту картини світу дітей молодшого шкільного віку, залежно від етнічної належності і статі. Також дається характеристика використання дітьми моделей світу міфологічних та умовних. Розроблена програма дослідження з даної проблематики містить у собі методики, спрямовані на діагностику особистісних особливостей дитини, її когнітивні сфери, а також на вивчення картини світу дитини з урахіванням етнічних особливостей. Реалізація даних, стриманих у ході проведеного дослідження, може сприяти розробці навчальних програм з урахуванням етнічних особливостей, використовуватися в роботі засобів масової інформації. а також при складанні коригувальних програм для роботи з дітьми молодшого шкільного віку, що належать до різних культур.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Балл, Георгій Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

2.
159.9(091)
М 48


    Мельник, Оксана Андріївна.
    Історико-психологічна реконструкція картини світу людини княжої доби (на матеріалі текстів "Правда Руська") [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Мельник Оксана Андріївна ; наук. кер. Куєвда В. Т. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2010. - 189 с. - Бібліогр.: с. 170-189. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології--Дисертації
фывфывфыв:
образ людини -- картина світу -- ціннісна ієрархія -- ментальний простір -- провина -- відповідальність -- совість -- сенс життя -- дух -- душа
Аннотация: Дисертація присвячена історико-психологіній реконструкції картини світу людини Княжої доби на матеріалі текстів "Правда Руська", визначенню ключових психологічних настанов данного періоду, дослідженню уявлень щодо образу людини в книжній писемності цієї епохи. Вперше здійснена історико-психологічна реконструкція картина світу людини, образу людини в ментальному просторі Княжої доби, зокрема в текстах "Правди Руської". Проаналізовано основне коло праць досліджуваного періоду та їх тематичну спрямованість, розкрито психологічний зміст уявлень про сутність й покликання людини часів княжої доби. Простежено процес трансформації поняття провини та відповідальності в формі канонізованих правових приписів. Проаналізовані уявлення про образ людини у аксіологічному вимірі соціокультурного буття давньоруської формації через призму правничих відносин. Визначена основна лінія антропологічної проблематики у писемній спадщині давньоруської доби в контексті культури Київської Русі. У дослідженні розкрито тогочасні уявлення про природу і покликання людини та прагнення її до гармонії як інваріантної матриці пізнавально-практичних пошуків давньоруських авторів. На основі отриманих результатів аналізу психологічних поглядів давньоруських книжників осмислюється місце останніх в системі сучасних течій психологічної думки.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Куєвда, Володимир Терентійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

3.
159.9(09)
М 48


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Мельник, О.
    Історико-психологічна реконструкція картини світу людини княжої доби [Текстььь] / О. Мельник // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Срібна хвиля, 2014. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 10. - С. 134-151. - Бібліогр.: с. 150 (5 назв)
УДК
Рубрики: Психологія дошкільника
фывфывфыв:
образ людини -- картина світу -- ціннісна ієрархія -- ментальний простір -- відповідальність -- совість -- сенс життя -- світобачення -- дух -- душа
Аннотация: У статті розкрито психологічний зміст уявлень про сутність і покликання людини часів Київської Русі та представлено картину світу людини у давньоруських письмових джерелах (на матеріалі текстів "Правда Руська").


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

4.
159.9.072.4
Б 82


    Борисова, Аліна Олексіївна.
    Особливості картини світу та успішність міжкультурної адаптації студентів-іноземців [Текстььь] / А. О. Борисова // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 81-93 : табл. - Бібліогр.: с. 92 (3 назви)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв:
студенти-іноземці -- міжкультурна адаптація -- картина світу -- образ - Я -- образ інших -- образ соціального світу -- ставлення до життя
Аннотация: У статті проаналізовано взаємозв'язок між особливостями картини світу та показниками міжкультурної адаптації студентів-іноземців у країні навчання. Виявлено, що картина світу є результатом суб'єктивної інтерпретації людиною зовнішньої та внутрішньої реальності, який дозволяє приймати рішення та реалізовувати їх у цілеспрямованій поведінці. Показано, що показниками успішності міжкультурної адаптації іноземних студентів у країні навчання є сформованість адаптивного та інтерактивного стилів адаптації , високий рівень суб'єктивної задоволеності якістю життя, помірне переживання культурного шоку.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

5.
316.61/.62/.65/.66/.47:159.923.2
П 58


    Попович, Ігор Степанович.
    Семантичний аналіз наукової категорії "соціальні очікування" [Текстььь] / І. С. Попович // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 528-538 : рис. - Бібліогр.: с. 535-536 (17 назв)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв:
соціальні очікування -- семантичний аналіз -- концепт -- дефініція -- смисловий простір -- картина світу
Аннотация: Розглянуто семантичний концепт як смислову одиницю семантичного аналізу наукових категорій, понять, визначень, дефініцій. Наочно показано семантичні концепти наукової категорії "соціальні очікування". Окреслено смисловий простір досліджуваної проблеми. Виокремлено розмаїття наукових понятійних одиниць.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

6.
159.9:61
Ш 36


    Шебанова, Віталія Ігорівна.
    Особливості егоцентризму вагітних жінок з травматичним досвідом тілесності [Текстььь] / В. І. Шебанова // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 752-764 : табл. - Бібліогр.: с. 761-762 (15 назв)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв:
вагітність -- травматичний досвід -- харчова поведінка -- егоцентризм -- егосистема -- центрація-децентрація -- картина світу -- досвід тілесності -- поведінка
Аннотация: У статті висвітлено специфічні прояви егоцентризму в суб'єктивній внутрішній картині світу вагітних різних груп ("здорових" і "з досвідом лікування безпліддя на тлі проблем з харчовою поведінкою та вагою"). Показано, що сприйняття досвіду тілесності у вагітних жінок визначається особливостями функціонування его-системи - співвідношенням комплементарних механізмів центрації-децентрації, які відображають засвоєння індивідом навичок координації суб'єктивних і об'єктивних полюсів свого досвіду та включаються у диспозиційну систему регуляції поведінки.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

7.
153
П 86


   
    Психологія і особистість [Текст] : науковий журнал. № 2(8). Ч. 2 / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Полтавськ. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. - Київ ; Полтава : ПНПУ, 2015. - 310 с. - ISBN 2226-4078 : 19.00 грн.
Присвячується 35-річчю кафедри психології ПНПУ ім. В.Г. Короленка
    Содержание:
Дьяконов, Г. В. Психологія діалогу: гіпотези емпіричного дослідження / Г. В. Дьяконов. - С .6-21
фывфыв: діалог, емпіричне лослідження
Левіт, Л. З. Студенти Абрахама Маслоу: чому не настала самоактуалізація / Л. З. Левіт. - С .21--32
фывфыв: гуманістична психологія, самоактуалізація
Горбенко, Ю. Л. Образ світу в структурі мотиваційної сфери особистості / Ю. Л. Горбенко. - С .33-47
фывфыв: мотиваційна сфера, картина світу
Когут, О. О. Перспективи розвитку сучасної психології / О. О. Когут. - С .48-58
фывфыв: ноопсихологія, світоглядна наука
Чайкіна, Н. О. Світоглядні парадигмальні дихотомії аналізу індивідуальних відмінностей особистості / Н. О. Чайкіна. - С .59-71
фывфыв: психодинамічні конструкти, особистість
Хомуленко, Тамара Борисівна. Розвиток естетичного сприйняття у молодших школярів / Т. Б. Хомуленко, В. В. Найчук. - С .72-84
фывфыв: естетичне сприйняття, молодші школярі
Радчук, Галина Кіндратівна. Особливості самоактуалізації особистості студентів в освітньому середовищі вищої школи / Г. К Радчук. - С .85-97
фывфыв: особистісне зростання, самоактуалізація
Корнієнко, О. Ю. Психологічна профілактика неврозогенних властивостей у структурі сиблінгового симптомокомплексу / О. Ю. Корнієнко. - С .98-112
фывфыв: неврозогенні властивості, психологічний тренінг
Клименко, О. Ю. Самоорганізація часу життя як особливе утворення особистості / О. Ю. Клименко. - С .113-123
фывфыв: особистісна самоорганізація, відчуття часу, психологічний час
Луценко, О. Л. Амбівалентна роль психологічних захисних механізмів для підтримки здорової поведінки у студентської молоді / О. Л. Луценко, О. Є. Габелкова. - С .124-137
фывфыв: здорова поведінка, психологічний захист
Перетятько, Л. Г. Вплив музики на розвиток морально-естетичних почуттів дитини в молодшому шкільному віці / Л. Г. Перетятько, М. М. Тесленко. - С .138-150
фывфыв: музичне виховання, морально-естетичні почуття
Табачник, І. Г. Специфіка взаємозв'язку провідних ставлень студентів з алкогольною і тютюновою залежністю / І. Г. Табачник. - С .151-162
фывфыв: алкогольна адикція, тютюнова адикція, ставлення до здоров'я
Фоменко, К. І. Мотиваційні чинники самоставлення у студентському віці / К. І. Фоменко. - С .163-175
фывфыв: самосвідомість, самоставлення, губристична мотивація
Фейрчайльд, С. Культурна ідентифікація та використання мови моно-, бі- та трилінгвами / С. Фейрчайльд. - С .176-193
фывфыв: білінгвізм, мовленнєві вміння
Кузікова, С. Б. Мотиваційно-ціннісний простір у становленні професійної та особистісної самоідентичності студентів ВНЗ / С. Б. Кузікова. - С .194-207
фывфыв: професійна самоідентичність, особистісна самоідентичність
Біннебезел, Дж. Сприйняття страху смерті в контексті замісної реляційної терапії танатопедагогіки / Дж. Біннебезел. - С .208-222
фывфыв: замісна терапія, реляційна терапія
Крикля, К. П. Динаміка самоставлення майбутніх психологів у процесі професійної підготовки / К. П. Крикля. - С .223-234
фывфыв: самоставлення, професійна підготовка, майбутні психологи
Мишко, Н. М. Шляхи формування мотиваційно-ціннісної готовності майбутнього психолога у процесі здобуття другої вищої освіти / Н. М. Мишко. - С .235-246
фывфыв: професійна підготовка, майбутні психологи, мотиваційно-ціннісна готовність
Воропаєв, Є. П. Професійне і валеологічне значення взаємозв'язку технічних і художніх аспектів виконавства / Є. П. Воропаєв. - С .247-256
фывфыв: психосоматична корекція, професійні захворювання
Калюжна, Ю. І. Особливості трудової спрямованості в структурі психологічної готовності до праці підлітків / Ю. І. Калюжна. - С .257-267
фывфыв: психологічна готовність до праці, професійне самовизначення
Камінська, С. В. Професійна маргінальність у контексті професійної ідентифікації особистості / С. В. Камінська. - С .268-279
фывфыв: професійна ідентифікація
Метельська, Н. Й. Професійна самосвідомість майбутніх педагогів складова їх професійного самовизначення / Н. Й. Метельська. - С .280-291
фывфыв: професійна самосвідомість, професійне самовизначення
Шевчук, В. В. Теологічний і філософський напрямки психологічної думки Полтавщини у XVIII-першій половині ХІХ століттях / В. В. Шевчук. - С .292-307
фывфыв: українська психологія, психологічна думка Полтавщини
УДК
Рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв:
психологія особистості -- особистість

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ); Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка (Полтава)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

8.
371.015
А 43


    Івашкевич, Е. З.
    Феноменологічний, вимірювальний, генетичний, тестологічний та факторний психологічні підходи як підгрунтя структури соціального інтелекту педагога [Текст] / Е. З. Івашкевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 28. - С. 173-186. - Бібліогр.: с. 185 (7 назв)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв:
інтелект -- соціальний інтелект -- картина світу
Аннотация: Проаналізовано сутність поняття "інтелект", окреслено його як своєрідну систему психічних механізмів, які зумовлюють можливість побудови індивідом суб'єктивної картини світу. Описано два підходи до інтелекту - когнітивний і категоріальний.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

9.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Ваганова, Наталія Аркадіївна.
    Формування цілісної картини світу у дітей старшого дошкільного віку в процесі пізнавальної діяльності [Текст] / Н. А. Ваганова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2016. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 22. - С. 55-62. - Бібліогр.: с. 61-62 (8 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
сприймання -- картина світу -- пізнавальна діяльність -- пізнавальний інтерес -- перцептивний розвиток -- старший дошкільний вік
Аннотация: Данна стаття присвячена дослідженню формування цілісної картини світу у дітей старшого дошкільного віку. Будуючи свою картину світу, дитина вигадує, винаходить, уявляє, у неї з'являється прагнення якось пояснити і упорядкувати для себе навколишній світ. Комплекс психолого-педагогічних умов, спрямований на формування образу світу у дітей, представляють собою єдність ігрової, пізнавальної діяльності.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

10.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Січка, В. І.
    Вплив особистостей відносин в сім'ї на сприйняття сучасної картини світу у підлітковому віці [Текст] / В. І. Січка // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2016. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 22. - С. 2276-287 : табл. - Бібліогр.: с. 286-287 (8 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
сприйняття -- картина світу -- образ світу -- символ країни -- підлітковий вік -- розвиток -- самосвідомість -- візуалізація
Аннотация: В статті надається аналіз результатів дослідження психологічних особливостей візуалізації сучасної картини світу у підлітків з повних і неповних сімей, а саме розуміння сенсу життя, найбільш важливого, позитивного та негативного в житті, осмислення подій та цінностей сучасного світу. Навіть при відсутності хоча б одного з батьків цей багатогранний світ буде не повний. Це призводить до того, що у підлітків в їх структурі смисложиттєвих та ціннісних орієнтацій постійно присутня орієнтація та нестабільність.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

11.
153
А 43


    Рябовол, Т. А.
    Вплив психологічної травми на розвиток функції прогнозу [Текст] / Т. А. Рябовол // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2017. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 16. - С. 171-180. - Бібліогр.: с. 179 (6 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
функція прогнозу -- картина світу -- психологічна травма -- нейропсихологічний аспект -- психологічний механізм
Аннотация: У статті розглядається проблема недорозвитку здатності до прогнозування у людей з психологічною травмою. Викладено результати теоретичного аналізу наукових розвідок про причини порушень процесу антиципації. Зокрема, розглядаються психологічні та нейропсихологічні аспекти впливу психотравми на розвиток функції прогнозу.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

12.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Січка, В. І.
    Візуальні категорії сприйняття картини сучасного світу у підлітків [Текстььь] / В. І. Січка // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 42-463. - Бібліогр.: с. 461-462 (8 назв) . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія--Історична психологія--Етнічна психологія
фывфывфыв:
сприйняття -- картина світу -- образ світу -- підлітковий вік -- самосвідомість -- візуалізація
Аннотация: В статті надається аналіз результатів дослідження психологічних особливостей візуалізації сучасної картини світу у підлітковому віці, а саме розуміння сенсу життя, найбільш важливого, позитивного та негативного в житті, осмислення подій та цінностей сучасного світу. При аналізі результатів дослідження, було виділено 15 категорій візуалізації образу «Символ країни». Домінуючими виявились такі категорії: «Символіка» - прапор, герб, гімн; категорії: «Калина», «Природа», «Дім», «Карпати», «Свобода» та «Єдність», «Гроші», «Українська мова», «Воля». Виявлено, що особливості візуального символу дозволили через окремий образ дати цілісне уявлення про образ світу, ціннісні орієнтири сучасних підлітків. Показані вікові та гендерні особливості формування образу світу у підлітковому віці.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

13.
151.51
А 43


    Кириченко, Віктор Васильович.
    Наука концептуалізація моделі становлення картини світу особистості у сучасному інформаційному суспільстві [Текст] / В. В. Кириченко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2018. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 24. - С. 75-94. - Бібліогр.: С. 88-93 (60 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
інформаційне суспільство -- стратегія світосприйняття -- індивідуальний досвід -- соціальний досвід -- картина світу -- світогляд
Аннотация: У статті здійснено теоретико-методологічний аналіз проблеми становлення картини світу особистості у інформаційному суспільстві. Визначено основні механізми формування картини світу особистості у інформаційному середовищі. Стаття розкриває соціально-рольовий підхід до формування картини світу особистості. У результаті теоретичного аналізу проблеми було визначено,що основою картини світу людини є соціальний досвід колективної більшості «ми», який опосередковано пов’язаний з індивідуальним перцептивним досвідом особистості. Нами виокремлено когнітивні стратегії інтеграції знань у картину світу особистості, які ілюструють специфіку світосприйняття особистості у системі «ми» та «вони». Запропоновано стратегіально-типологічну модель становлення картини світу, яка відображає відмінності у інформаційній взаємодії особистості з соціальним середовищем.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

14.
155
А 43


   
    Актуальні проблеми психології особистості та міжособистісних взаємин [Текст] : матеріали ІІІ міжнародної науково-практичної конференції 18-19 травня 2011 року / НАПН України, Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Інститут психології ім. Г. С. Костюка, Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Факультет психології. Лабораторія психології навчання. - Кам'янець-Подільський : [ПП "Медобори"], 2011. - 272 с. - ISBN 5-9268-0483-3 : 10.00 грн.
    Содержание:
Максименко, С. Д. Дослідження кризових явищ генези особистості: методологічні основи / С. Д. Максименко. - С .8-12
Дзюбко, Л. В. Урахування особливостей навчальної мотивації учнів 5-6 класів як умова підвищення їх навчальної результативності / Л. В. Дзюбко. - С .69-73. - Бібліогр. С. 73 (7 назв)
Капустюк, О. М. Теоретична модель розгортання процесу самодетермінації особистості / О. М. Капустюк. - С .97-99
Субота, М. В. До проблеми емоційного впливу музики на особистість / М. В. Субота. - С .218-220. - Бібліогр. С. 220 (4 назви)
УДК
РУБ 155

фывфывфыв:
кризові явища генези особистості -- відповідальність -- аналіз низької фрустраційної толерантності у студентів -- симптоматика емоційного вигорання -- самоідентичність -- соціалізація молодшого школяра -- соціалізація молодшого підлітка -- соціальні потреби у старшокласників -- діти з розумовою відсталістю -- формування характеру у підлітковому віці -- навчальна мотивація учнів -- формування професіоналізму практичного психолога -- картина світу -- духовне становлення майбутнього фахівця -- амбівалентність клієнта -- самодетермінація особистості -- збереження здоров'я -- міжособистісна взаємодія на етапі професійної ідентифікації -- спілкування суб'єктів правоохоронної діяльності -- оволодіння педагогічними цінностями -- молодші школярі -- психологічне консультування -- категорії психічного здоров'я -- задоволеність шлюбом -- формування взаємин у навчанні -- навчальна взаємодія -- перша експериментальна психологічна лабораторія -- становлення професійної ідентичності особистості -- самосвідомість молодших школярів -- вегетосудинна дистонія

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
НАПН України; Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України; Інститут психології ім. Г. С. Костюка; Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. Факультет психології. Лабораторія психології навчання
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

15.
15(08)
А 43


    Кириченко, В. В.
    Розвиток інформаційної компетентності у процесі підготовки студентів до ЗВО [Текст] / В. В. Кириченко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2020. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 27. - С. 110-117. - Бібліогр.: с.116-117 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
мислення -- критичність мислення -- інформаційне суспільство -- інформаційна діяльність -- інформаційно-комунікативна компетентність -- картина світу
Аннотация: В статті представлено теоретико-методологічний аналіз проблеми формування критичного мислення. Окремо розглядається аспект здатності людини критично мислити в умовах інформаційного суспільства, здатності взаємодіяти з інформаційними мережами та бути суб'єктом інформування. Представлено зміст авторського курсу "Психологія інформаційної діяльності", який викладається у студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти з метою формування компетентностей, які пов'язані з інформаційною діяльністю особистості у соціальному середовищі.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

16.
15(08)
А 43


    Терещенко, М. В.
    Можливість подолання ілюзорної картини світу у сімейних стосунках [Текст] / М. В. Терещенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2020. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 27. - С. 236-245. - Бібліогр.: с. 244-245 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
картина світу -- ілюзорна картина світу -- сімейні стосунки -- ілюзії -- діадичний зв'язок -- сімейний сценарій -- подружні стосунки -- сім'я
Аннотация: В статті зроблена спроба розкрити поняття картини світу, ілюзорної картини світу, потенціалу людини, життєвого сценарію, діадичного зв'язку. Виділені деякі діагностичні компоненти ілюзорної картини світу, а також піднімається питання про вплив батьків на життя особистості і неможливість більшості людей протистояти цьому впливу. Обгрунтовується небезпечність життя у світі ілюзій. Також приводяться деякі поради щодо подолання ілюзій у сімейних стосунках: подолання стереотипів, розрив діадичного зв'язку з батьками, розуміння того, що діти не належать батькам як речі, що подружжя не повинні залишатись разом лише заради дітей, а також того, що діти повинні навчитися вирішувати власні проблеми без допомоги батьків.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

17.
159.923.2:004(043.5)
К 43


    Кириченко, Віктор Васильович.
    Формування картини світу особистості в сучасному інформаційному суспільстві [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / В. В. Кириченко ; наук. кер. В. О. Моляко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 422 с. : табл. + 1 додатки 75 с. - Бібліогр.: с. 380-422 (431 назва). -
УДК

фывфывфыв:
картина світу -- інформаційне суспільство -- інформаційні відносини -- масова свідомість -- засоби масової інформації -- рольова ідентифікація -- рольовий контекст світосприйняття -- інформаційна культура -- інформаційна компетентність -- інформаційна психологічна безпека -- стратегія особистісного світосприйняття
Аннотация: У дисертації представлено теоретичні узагальнення та методологічна концептуалізація проблеми формування картини світу особистості у сучасному інформаційному суспільстві. З метою досягнення відповідного завдання нами було здійснено теоретико-методологічний аналіз проблеми функціонування особистості в інформаційному просторі, визначено основні психологічні та соціокультурні індикатори розвитку в умовах загальноосвітової інформатизації та глобалізації суспільних відносин. В основному тексті роботи описані результати теоретичних та емпіричних досліджень, які стосуються проблеми формування картини світу у сучасному інформаційному суспільстві. Розроблено теоретичну модель стратегіальної організації особистісного світосприйняття в умовах глобальної інформатизації. Досліджено динаміку змін інформаційної діяльності осіб юнацького та раннього дорослого віку; досліджено особливості інформаційної та інтернет-залежності цієї категорії осіб, визначено основні блоки інформаційного контенту, який споживають вони через традиційні та цифрові медіаканали. Проаналізовано стратегіальні відмінності інформаційної діяльності суб'єктів соціальних відносин залежно від рльової ідентифікації реципієнта та комунікатора інформаційного процесу. Вказано на причини зміни світоглядної орієнтації у межах етнонаціональної системи стосунків українців з іншими етнонаціональними групами (росіянами, поляками), які вплинули на штучну сегрегацію частини накопиченого досвіду.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

18.
159.923.2:004(043.5)
К 43


    Кириченко, Віктор Васильович.
    Формування картини світу особистості в сучасному інформаційному суспільстві [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / В. В. Кириченко ; наук. конс. В. О. Моляко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 42 с. : табл. -
УДК

фывфывфыв:
картина світу -- інформаційне суспільство -- інформаційні відносини -- масова свідомість -- засоби масової інформації -- рольова ідентифікація -- рольовий контекст світосприйняття -- інформаційна культура -- інформаційна компетентність -- інформаційна психологічна безпека -- стратегія особистісного світосприйняття
Аннотация: У дисертації представлено теоретичні узагальнення та методологічна концептуалізація проблеми формування картини світу особистості у сучасному інформаційному суспільстві. З метою досягнення відповідного завдання нами було здійснено теоретико-методологічний аналіз проблеми функціонування особистості в інформаційному просторі, визначено основні психологічні та соціокультурні індикатори розвитку в умовах загальноосвітової інформатизації та глобалізації суспільних відносин. В основному тексті роботи описані результати теоретичних та емпіричних досліджень, які стосуються проблеми формування картини світу у сучасному інформаційному суспільстві. Розроблено теоретичну модель стратегіальної організації особистісного світосприйняття в умовах глобальної інформатизації. Досліджено динаміку змін інформаційної діяльності осіб юнацького та раннього дорослого віку; досліджено особливості інформаційної та інтернет-залежності цієї категорії осіб, визначено основні блоки інформаційного контенту, який споживають вони через традиційні та цифрові медіаканали. Проаналізовано стратегіальні відмінності інформаційної діяльності суб'єктів соціальних відносин залежно від рльової ідентифікації реципієнта та комунікатора інформаційного процесу. Вказано на причини зміни світоглядної орієнтації у межах етнонаціональної системи стосунків українців з іншими етнонаціональними групами (росіянами, поляками), які вплинули на штучну сегрегацію частини накопиченого досвіду.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

19.
159.9:364-785.22
К 17


    Каліщук, Світлана Миколаївна.
    Генеза смислової архітектоніки свідомості майбутніх психологів-консультантів [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / С. М. Каліщук ; наук. конс. О. П. Сергєєнкова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 511 с. : табл. + 1 додатки 89 с. - Бібліогр.: с. 471-511 (476 назв). -
УДК

фывфывфыв:
свідомість -- образ світу -- картина світу -- множинний текст -- пізнавальні контури -- талеологічність -- смисл -- смислові поля -- мнемічні контексти -- розуміння -- екзистенційно системний концепт -- синергетично-реорганізаційний алгоритм -- оцінювально-критеріальний моніторинг -- психолого-педагогічна матриця
Аннотация: У дисертації представлено вивчення мікро- і макрогенези смислової архітектоніки свідомості особистості. Запропоновано засади дослідницького формату вивчення свідомості. Означено вектори генетичного модусу психологічних розвідок свідомості: мікрогенези внутрішнього світу, джерел динамічного руху "самоорганізації" свідомості та сутності взаємовідношень між "Я" і "Світом". Здійснено диференціацію онтологічного та гносеологічного планів свідомості. Розкрито поняття "смислової орхітектоніки свідомості". Здійснено практичну розвідку динаміки крос-контурних зв'язків системи смислової архітектоніки свідмоості особистості на прикладі імпринтингів, симптомів переживання трансперсональних станів. Обгрунтовано базисний скрипт змістових та функціонально-операційних детермінант смислової архітектоніки свідомості. визначено зовнішню логіку дослідження - специфічність діяльності практичного психолога; прагнення майбутніх психологів до консультативної діяльності та соціальне еволюціонування "професійної картини світу" в інтерактивних навчальних ситуаціях "викладач-студент" та "керівник практики - студент практикант". Окреслено три іпостасі внутрішньої логіки дослідження: онтологічне суб'єктивне тло (засіб буття); функціональний план внутрішніх дій психолога-консультанта; динамічність "картини світу". Отримані результати дозволили сконструювати екзистенційно-системний концепт як простір умов та засобів, що забезпечують структурний рух смислової архітектоніки через акти пізнання і дії переживання, розуміння та інтерпретації. Обгрунтована та апробована психолого-педагогічна матриця яка є форматом й правилом здійснення процедури макрогенези смислової архітектоніки свідомості особистості.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Сергєєнкова, Оксана Павлівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

20.
159.9:364-785.22
К 17


    Каліщук, Світлана Миколаївна.
    Генеза смислової архітектоніки свідомості майбутніх психологів-консультантів [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / С. М. Каліщук ; наук. конс. О. П. Сергєєнкова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 44 с. : табл. -
УДК

фывфывфыв:
свідомість -- образ світу -- картина світу -- множинний текст -- пізнавальні контури -- талеологічність -- смисл -- смислові поля -- мнемічні контексти -- розуміння -- екзистенційно системний концепт -- синергетично-реорганізаційний алгоритм -- оцінювально-критеріальний моніторинг -- психолого-педагогічна матриця
Аннотация: У дисертації представлено вивчення мікро- і макрогенези смислової архітектоніки свідомості особистості. Запропоновано засади дослідницького формату вивчення свідомості. Означено вектори генетичного модусу психологічних розвідок свідомості: мікрогенези внутрішнього світу, джерел динамічного руху "самоорганізації" свідомості та сутності взаємовідношень між "Я" і "Світом". Здійснено диференціацію онтологічного та гносеологічного планів свідомості. Розкрито поняття "смислової орхітектоніки свідомості". Здійснено практичну розвідку динаміки крос-контурних зв'язків системи смислової архітектоніки свідмоості особистості на прикладі імпринтингів, симптомів переживання трансперсональних станів. Обгрунтовано базисний скрипт змістових та функціонально-операційних детермінант смислової архітектоніки свідомості. визначено зовнішню логіку дослідження - специфічність діяльності практичного психолога; прагнення майбутніх психологів до консультативної діяльності та соціальне еволюціонування "професійної картини світу" в інтерактивних навчальних ситуаціях "викладач-студент" та "керівник практики - студент практикант". Окреслено три іпостасі внутрішньої логіки дослідження: онтологічне суб'єктивне тло (засіб буття); функціональний план внутрішніх дій психолога-консультанта; динамічність "картини світу". Отримані результати дозволили сконструювати екзистенційно-системний концепт як простір умов та засобів, що забезпечують структурний рух смислової архітектоніки через акти пізнання і дії переживання, розуміння та інтерпретації. Обгрунтована та апробована психолого-педагогічна матриця яка є форматом й правилом здійснення процедури макрогенези смислової архітектоніки свідомості особистості.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Сергєєнкова, Оксана Павлівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

 
Статистика
за 25.07.2024
Число запросов 10677
Число посетителей 490
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя