Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (35)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=інтерпретація<.>
Общее количество найденных документов : 23
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-23 
1.
159.955.1:165.243:81'42
Д 50


    Діхтяренко, Світлана Юріївна.
    Психологічні особливості розуміння студентами сучасних пісень [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Діхтеренко Світлана Юріївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 238 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 171-187. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Розуміння--Дисертації
   Вікова психологія--Студенти--Дисертації

фывфывфыв:
настанова -- розуміння -- пісенний текст -- новоутворення -- творчий потенціал -- самодіяльність -- інтерпретація -- саморозуміння
Аннотация: У роботі наводяться основні результати емпіричного дослідження особливостей розуміння у зв"язку у первинною настановою студентів щодо певного жанру і рівнем його розуміння. У результаті експериментального дослідження виявлено п"ять форм вияву первинної настанови (інтерпритаційної, прагматичної, чуттєвої, резонансної і консервативної) та їх взаємозв"язок із певним типом розуміння пісенного тексту (конструктивним, (продуктивним), розсудково-емпіричним (формально-логічним (значеннєвим), емоційно-образним, ідентифікаційним, ригідним), а також із певним особистісними утвореннями (потребою у самореалізації, емпатією, рівнем суб"єктивного контролю, творчим потенціалом і загальною самооцінкою), поєднання яких розглядається як системне психологічне утворення суб"єкта розуміння. У дослідження представлені результати застосування авторської програми оптимізації процесу розуміння студентами пісенного тексту за допомогою пррийомів творчого тренінгу. Обгрунтувується теза про еврестичність цієї програми як особливого психолого-педагогічного засобу породження новоутворень, притаманних особистості як суб"єкту творчої самодіяльності.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

2.
159.953.5:81'243(043.5)
К 78


    Кравчина, Тетяна Володимирівна.
    Психологічні особливості розуміння іншомовного наукового тексту студентами гуманітарних спеціальностей [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Кравчина Тетяна Володимирівна ; наук. кер. Романовська Л. І. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2010. - 212 с. : табл. - Бібліогр.: с. 201-212. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Розуміння--Дисертації
   Вікова психологія--Студенти--Дисертації

фывфывфыв:
інтерпретація -- іншомовний науковий текст -- розуміння -- творчі здібності -- інтелектуальні здібності -- стратегії поведінки
Аннотация: Особлива увага до інтерпретації символів іншомовного наукового тексту зумовлена визначальністю цього процесу, як складника професійного становлення спеціалістівгуманітарного профілю. Розуміння інтерпретації символів іншомовного наукового тексту зумовлена визначальністю цього процесу, як складника професійного становлення спеціалістів гуманітарного профілю. Розуміння інтерпритованого тексту є чинником інтеграції знань у процесі навчально-професійної діяльності. Психологічними передумовами інтерпретації є рівень розвитку творчих й інтелектуальних здібностей. Інтерпритація іншомовного наукового тексту включає в себе три рівні: а) науковий (орієнтація на конкретно-наукови зміст тексту; інтеграція поверхового рівня знань), емоційно-синситивний (близьке до змісту розуміння тексту опосередковане емоціями та почуттями, нестабільне у різний час навіть по відношенню до одного і того ж тексту) та творчий-найвищий рівень розуміння (проявляється в глибинному та якісному розумінні тескту; інтеграцією його змісту у загальну структуру навчально-професійних знань). Зовнішніми характеристиками процесу інтерпритації є стратегії поведінки, такі як: адаптаційна (творчий рівень розуміння тексту), дезадаптаційна (емоційно-синситивний) та стереотипізована (науковий) стратегія. процес розуміння складається з відповідних компонентів: а) інтелектуальний; б) емоційно-емпатійний; в) творчий; г) мотиваційний; г") культурно-історичний.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Романовська , Людмила Іванівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

3.
159.964.22
Т 81


    Туз, Лариса Григорівна.
    Психоаналітична інтерпретація як засіб корекції поведінки учасників активного соціально-психологічного навчання [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Туз Лариса Григорівна ; наук. кер. Яценко Т. С. ; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. - Черкаси, 2010. - 363 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 342-363. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Психоаналітика--Дисертації
фывфывфыв:
психоаналітична інтерпретація -- глибинно-психологічне пізнання -- самопізнання -- процесуальна діагностика -- психокорекція -- навчання -- несвідоме -- психологічні захисти -- механізми психіки
Аннотация: Досліджено особливості та види інтерпритації в розрізі психодинамічної теорії, яка спирається на розуміння цілісностіпсихіки в єдності її свідомої і несвідомої сфер, та вплив інтерпритації на результативність психокорекції суб"єкта. Установлено, що інтерпритація, яка здійснюється в межах психодинамічного підходу, сприяє систематизації та узагальненню емпіричного матеріалу шляхом виявлення ітеративних, інваріантних характеристик поведінки, що унеможливлює об"єктивування індивідуально-неповторної семантики її глибинної детермінованості і через розширення самосвідомості суб"єкта сприяє поглибленню саморефлексії та розвиткові соціально-перцептивного інтелекту. Доведено взаємозв"язок мід адекватною, діагностично спроможною інтерпритацією, яка базується на професіоналізмі психолога, та ефективністю психокорекції. Обгрунтовано необхідність проходження майбутніми психологами курсу глибинної психокорекції за методом АСПН як важдливу передумову оволодіння майстерністю інтерпритації.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Яценко, Тамара Семенівна \наук. кер.\; Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького (Черкаси)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

4.
159.955:165.243:78+37.015.31:7
П 56


    Пономаренко, Яніна Григорівна.
    Особистісні детермінанти інтерпретації молодшими школярами музичного тексту [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Пономаренко Яніна Григорівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2006. - 177 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 163-177. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Особистісність--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

фывфывфыв:
інтерпретація -- розуміння -- особистісні кореляти -- суб'єктність
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячено вивченню особливостей інтерпретаційної активності учнів молодшого шкільного віку відносно музичних текстів. Виокремлено й експериментально верифіковано єдність взаємопов'язаних властивостей, які складають механізм розуміння та інтерпретації музичного тексту як естетично виразного опредметнення внутрішніх переживань автора. Виявлено в психологічному змісті інтерпретацій вікових і особистісних закономірностей, які дозволяють диференціювати стратегію розгортання процесу інтерпретації молодшими школярами.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко, Сергій Дмитрович \науч. рук.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

5.
159.955.1:165.243
Р 69


    Романовська , Людмила Іванівна.
    Коґнітивний стиль особистості як чинник процесу розуміння тексту [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Романовська Людмила Іванівна ; наук. кер. Чепелєва Н. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2005. - 191 с. : табл. - Бібліогр.: с. 173-187. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Когнітивний стиль--Дисертації
   Загальна психологія--Розуміння--Дисертації

фывфывфыв:
розуміння -- інтерпретація -- опрацювання інформації -- мислення -- когнітивний стиль особистості -- особистісні риси
Аннотация: Дисертація присвячена проблемі розуміння тексту, та тій ролі, яку відіграє у цьому процесі коґнітивний стиль особистості. Досліджено вплив коґнітивно-стильових особливостей на процес розуміння тексту. Виявлено залежність процесу та результативності розуміння від коґнітивно-стильових детермінант. З'ясовано, що розуміння тексту не може бути досягнуте за домінування одного із коґнітивних стилів, оскільки кожна із коґнітивних функцій забезпечує окремий аспект цього процесу. Виявлено, що розвитку коґнітивно-сильових особливостей студентів притаманна нерівномірність.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Чепелєва, Наталія Василівна \рук. работы.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

6.
159.922.75:799.3+159.925
С 30


    Семак, Олена Олегівна.
    Особистісні кореляти успішності інтерпретації хореографічного тексту [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Семак Олена Олегівна ; наук. кер. Москалець В. П. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2002. - 245 с. : табл., рис., фотогр. - Бібліогр.: с. 182-202. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Інтерпретація--Дисертації
фывфывфыв:
ідентифікація -- розуміння -- інтерпретація -- хореографічний текст -- невербальна поведінка -- художній образ -- інтерпретаційна схема
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячено вивченню особистісних чинників, якими зумовлюється успішність розуміння й інтерпретації хореографічного тексту. Встановлено певний симптомокомплекс спеціальних утворень і характеристик самоставлення, які постають детермінантами (корелятами) вибору певного способу інтерпретації хореографічного сюжету. Визначено й обґрунтовано перелік якісно-кількісних критеріїв успішності інтерпретації хореографічного тексту, які склали зміст відповідних психотехнічних процедур розробленої навчально-тренінгової програми.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Москалець, Віктор Петрович \наук. кер.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

7.
615.34
Л 17


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Лазос, Гелена Петрівна.
    Соціокультурні особливості застосування катативно-імагінативної психотерапії в психокорекційній роботі з підлітками [Текстььь] / Г. П. Лазос // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Логос, 2014. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 10. - С. 20-42. - Бібліогр.: с. 39-41 (32 назви)
УДК
Рубрики: Психотерапія
фывфывфыв:
підлітки -- емоційна сфера -- психотерапія -- малюнкові тести -- інтерпретація -- символ
Аннотация: Наведено результати дослідження особливостей застосування кататимно-імагінативної психотерапії в психокорекційній роботі вітчизняних фахівців із підлітками. Проаналізовано характерні тенденції образних репрезентацій вітчизняних підлітків, пов'язаних із дитячо-батьківськими стосунками та виявлено їх специфіку.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.
159.923.2
Ч-44


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Чепелєва, Наталія Василівна.
    Самопроектирование и развитие личности [Текстььь] / Н. В. Чепелєва // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 9. - С. 4-17. - Бібліогр.: с. 15-16 (10 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв:
самопроектування -- розвиток особистості -- особистісний проект -- наратив -- тезаурус -- саморозуміння -- інтерпретація
Аннотация: Запропоновано тлумачення самопроектування як процесу вибудовування власної ідентичності, що базується на інтерпретації та осмисленні особистого і соціокультурного досвіду, засвоєнні культурно заданих схем самоорганізації. Особистісний проект представлено як осмислену версію людського буття, що значною мірою базується на процесі засвоєння соціокультурних дискурсів, які задають сценарії поведінки, а також основні вектори розвитку особистості. Показано роль завдань, які ставить перед собою особистість, насамперед, завдань на смисл у створенні особистісних проектів. Визначено основні види особистісних проектів - соціально орієнтований, особистісно орієнтований та альтернативний.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

9.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Ваганова, Наталія Аркадіївна.
    Сприймання як творчий перцептивний процес у пізнавальній діяльності дітей [Текстььь] / Н. А. Ваганова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2015. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 21. - С. 77-87. - Бібліогр.: с. 84-86 (15 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
творче сприймання -- перцептивна діяльність -- пізнавальна активність -- предметність -- цілісність -- осмисленість сприймання -- впізнавання -- інтерпретація -- нова інформація -- старший дошкільний вік
Аннотация: У статті представлено результати дослідження перцептивних процесів у дошкільному віці, зокрема вивчення загальних особливостей проявів творчого сприймання нової інформації, поданої у формі різноманітних завдань на впізнавання, коментування, інтерпретацію. Наприкінці дошкільного віку сприймання характеризується вже такими властивостями як: предметність, цілісність і осмисленість.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

10.
151.60
А 43


    Чепелева, Наталія Василівна.
    Методологические основы исследования личности в контексте постнеклассической психологии [Текстььь] / Н. В. Чепелева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2010. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 6. - С. 15-24. - Бібліогр.: с. 23-24 (8 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв:
постнекласична раціональність -- постнекласична психологія -- особистість -- наратив -- досвід -- інтерпретація
Аннотация: Подається характеристика постнекласичного методологічного підходу, який вивчає особистість у соціально-історичному та культурному контекстах. При цьому особистість тлумачиться як творець, автор власного життя, як активний самодетермінований суб'єкт, котрий має власний внутрішній зміст, а також здатність взаємодіяти з навколишнім світом, що дозволяє цьому змістові розкритися.


Доп.точки доступа:
Чепелєвої, Сергій Дмитрович \за. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

11.
151.60
А 43


    Зарецька, Ольга Олександрівна.
    Методологічний аналіз застосування категорії "ситуація" при текстоутворенні [Текстььь] / О. О. Зарецька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2010. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 6. - С. 120-128. - Бібліогр.: с. 127-128 (9 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв:
ситуація -- психологічна ситуація -- ситуаційний контекст -- осмислення ситуації -- інтерпретація -- індивідуальний досвід -- ситуативний підхід -- технології текстоутворення
Аннотация: Проведено методологічний аналіз "знаряддєвого" використання такої універсальної форми контексту, як ситуація. Аналізуються можливості, які надає використання категорії "ситуація" при породженні текстів і наративів. Виділено найбільш поширені типи "технологічного" використання категорії "ситуація".


Доп.точки доступа:
Чепелєвої, Сергій Дмитрович \за. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

12.
151.60
А 43


    Черемных, Е.
    Конфигурирование текстуальной конструкции жизни в практиках интрепретации [Текстььь] / Е. Черемных // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 7. - С. 121-142. - Бібліогр.: с. 142 (5 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв:
комунікація -- повідомлення -- текст -- інтертекстуальна взаємодія -- інтерпретація -- рівні інтерпретації -- текстуальна конструкція життя
Аннотация: Життя як текстуальний процес розглянуто мовою комунікації. Запропоновано розуміння комунікації як практики самоконфігурування смислових зв'язків в ході здійснення таких інтертекстуальних процесів, як відправник та адресат. Проведено розрізнення змісту категорій "повідомлення" і "текст" в комунікаційному процесі. Показано, що актуальна конфігурація текстуальної конструкції життя оформлюється в практиках інтерпретації.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \гол. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

13.
159.923
С 17


   
    Самопроектування особистості у дискурсивному просторі [Електронний ресурс] : монографія / Н. В. Чепелєва [и др.] ; ред. Н. В. Чепелєва ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Педагогічна думка, 2016. - 232 с. - Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/704560/. - Назва з екрану. - Дата звернення: 15.09.2017. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Самопроектування особистості
фывфывфыв:
герменевтика -- самопроектування -- дискурсивний простір -- особистість -- інтерпретація -- наратив -- розуміння
Аннотация: Монографія спрямована на висвітлення результатів дослідження психологічних закономірностей і механізмів самопроектування особистості у контексті психологічної герменевтики, визначення їх впливу на розвиток особистості залежно від вікових та соціокультурних чинників. Висвітлено зв‘язок самопроектування та розвитку особистості, схарактеризовано його особливості на різних вікових етапах – у молодшому шкільному, підлітковому та юнацькому віці, дано характеристику дискурсивних практик самопроектування дорослих та людей похилого віку. Подано результати теоретико-експериментального дослідження особливостей самопроектування у кризових обставинах, пов‘язаних із складними соматичними хворобами, у лімінальні періоди життя студентської молоді а також користувачів Інтернету. Монографія адресована викладачам ВНЗ, практичним психологам, науковцям-психологам, вчителям, студентам, керівникам установ та організацій, аспірантам.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Чепелєва, Наталія Василівна; Смульсон, Марина Лазарівна; Зазимко, Оксана Володимирівна; Гуцол, Світлана Юріївна; Чепелєва, Наталія Василівна \ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Свободных экз. нет
Найти похожие

14.
151.60
А 43


    Чепелева, Наталия Васильевна.
    Теоретико-методологические основы разработки нормативной модели самопроектирования личности [Текст] / Н. В. Чепелева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 10. - С. 4-19. - Бібліогр.: с. 18-19 (7 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв:
самопроектування -- особистісний проект -- наритив -- тезаурус -- завдання на смисл -- інтерпретація -- розуміння
Аннотация: Схарактеризовано теоретико-методологічне підґрунтя розроблення нормативної моделі дискурсивного самопроектування особистості, яка базується на тлумаченні самопроектування як процесу вибудовування власної ідентичності. Самопроектування ґрунтується на інтерпретації та осмисленні особистого і соціокультурного досвіду, засвоєні культурно заданих схем організації.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

15.
153
О-72


   
    Особистість та її історія [Текст] : кол. монографія / Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя ; за ред. Н. В. Чепелєвої ; ред. М. В. Папучі. - Ніжин : НДУ ім. М. В. Гоголя, 2018. - 538 с. - ISBN 978-617-527-184-1 : 35.00 грн
    Содержание:
Чепелєва, Наталія Василівна. Особистість як оповідач історій / Н. В. Чепелєва. - С .7-22. - Бібліогр.: С. 21-22
Швалб, Юрій Михайлович. Становлення особистості як суб'єкта життєдіяльності / Ю. М. Швалб. - С .57-73
Лебединська, Ірина Вадимівна. Історія особистості у контексті методологічної рефлексії / І. В. Лебединська. - С .100-107. - Бібліогр.: С. 106-107
Зарецька, Ольга Олександрівна. Самопроектування дорослої особистості (рефлексивний аспект) / О. О. Зарецька. - С .124-140. - Бібліогр.: С. 138-140
Смульсон, Марина Лазарівна. Часовий вимір в історіях життя літніх людей / М. Л. Смульсон. - С .193-208. - Бібліогр.: С. 208
Зазимко, Оксана Володимирівна. Саморозвиток особистості юнацького віку в наративних історіях / О. В. Зазимко. - С .270-285. - Бібліогр.: С. 285
Березко, І. В. Історія життя та вектор щодо майбутнього в осіб з онкологічними захворюваннями / І. В. Березко. - С .297-311. - Бібліогр.: С. 311
Шиловська, Олена Миколаївна. Розуміння та інтерпретація особистого досвіду молодшими школярами / О. М. Шиловська. - С .311-323. - Бібліогр.: С.323
Степура, Євгеній Вікторович. Релігія в контексті психологічного здоров'я особи / Є. В. Степура. - С .469-478. - Бібліогр.: С. 477-478
Гудінова, Ірина Леонідівна. Вплив соціокультурних текстових зразків на самопроектування особистості / І. Л. Гудінова. - С .501-517. - Бібліогр.: С. 515-517
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
особистість -- саморозвиток -- історія особистості -- життєвий шлях -- власна історія


Доп.точки доступа:
Чепелєвої, Наталія Василівна \за ред.\; Папучі, Микола Васильович \ред.\; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

16.
153
О-72


    Шиловська, Олена Миколаївна.
    Розуміння та інтерпретація особистого досвіду молодшими школярами [Текст] / О. М. Шиловська // Особистість та її історія : кол. монографія / Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя. - Ніжин : НДУ ім. М. В. Гоголя, 2018. - С. 311-323. - Бібліогр.: С.323 . - ISBN 978-617-527-184-1
УДК
РУБ 153


Доп.точки доступа:
Чепелєвої, Наталія Василівна \за ред.\; Папучі, Микола Васильович \ред.\; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

17.
8
К 32


    Квіт, Сергій Миронович.
    Основи герменевтики [Текст] : навч. посіб. / С. М. Квіт. - К. : КМ Академія, 2003. - 192 с. - ISBN 966-518-190-4 : 10.00 грн.
    Содержание:
Регг, Марія. Кінець французького стилю: структуралізм і постструктуралізм в американському контексті / Марія Регг. - С .156-176
Шумлянський, Станіслав. Влада мови та мова влади: newspeak, руссояз та укрмова / Станіслав Шумлянський. - С .177-189
УДК
РУБ 8
Рубрики: Герменевтика (філологія)
фывфывфыв:
етика і пристрасть -- есеїзм (філос.) -- кабалістика -- фемінізм -- інтерпретація -- екзистенціялізм -- структуралізм -- фетишизація лібералізму -- постмодернізм -- сучасна українська проза -- синтетичний характер


Доп.точки доступа:
Святий, Августин \о нем\; Монтень, Мішель де \о нем\; Макіавеллі, Нікколо ді Бернардо \о нем\; Шлайермахер, Фрідріх \о нем\; Дільтай, Вільгельм \о нем\; Гуссерль, Едмунд \о нем\; Гайдеггер, Мартін \о нем\; Мельник, Михайло \о нем\; Молодожанин, Леонід \о нем\; Дашкевич, Ярослав \о нем\; Борхес, Хорхе Луїс (аргентинський прозаїк, поет і публіцист. Борхес визнаний одним з найвидатніших письменників XX сторіччя ; 1899-1986) \о нем\; Медвідь, В'ячеслав \о нем\; Пашковський, Євген \о нем\
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

18.
15(08)
А 43


   
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 2. Психологічна герменевтика. Вип. 12 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - 144 с. : табл., рис. - ISSN 2072-4772. - 13.00 р.
    Содержание:
Чепелева, Н. В. Інтерпретація як механізм конструювання досвіду особистості / Н. В. Чепелева. - С .4-18. - Бібліогр.: с. 16-18 (15 назв)
Рудницкая, С. Ю. Продуктивні і стагнуючі стратегії дискурсивного конструювання досівду особистості / С. Ю. Рудницкая. - С .19-40. - Бібліогр.: с. 36-40 (28 назв)
Смульсон, М. Л. Задачний підхід до конструювання особистісного досвіду / М. Л. Смульсон. - С .41-57. - Бібліогр.: с. 53-57 (23 назви)
Лебединська, І. В. Конструктивізм у контексті зміни статусу знання / І. В. Лебединська. - С .58-70. - Бібліогр.: с. 67-70 (18 назв)
Зарецька, О. О. Особливості дискурсивної практики при наданні дистанційної психологічної підтримки / О. О. Зарецька. - С .71-82. - Бібліогр.: с. 80-82 (10 назв)
Зазимко, О. В. Конструювання досвіду в процесі розвитку особистості юнаків: вікові особливості / О. В. Зазимко. - С .83-98. - Бібліогр.: с. 95-98 (14 назв)
Шиловська, О. М. Теоретичне підгрунтя діагностики розвитку здатності молодшого школяра до дискурсивного констрауювання досвіду / О. М. Шиловська. - С .99-112. - Бібліогр.: с. 111-112 (7 назв)
Чепелєва, Н. В. Теоретико-методичні основи та структурно-змістові складові програми тренінгу наративної компетентності особистості / Н. В. Чепелєва, С. Ю. Рудницька, К. В. Гуцол. - С .113-131. - Бібліогр.: с. 128-131 (20 назв)
Гудінова, І. Л. Дискурсивне конструювання професійного досвіду працівниками освіти / І. Л. Гудінова. - С .132-141. - Бібліогр.: с. 140-141 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв:
Психологічна герменевтика

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

19.
15(08)
А 43


    Чепелева, Н. В.
    Інтерпретація як механізм конструювання досвіду особистості [Текст] / Н. В. Чепелева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 4-18. - Бібліогр.: с. 16-18 (15 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв:
конструювання досвіду -- інтерпретація -- контекст -- дискурс -- смисл -- інтерпретаційна схема -- метакогніції
Аннотация: Метою статті є обгрунтування ролі інтерпретації як одного з провідних механізмів конструювання досвіду особистості, що розвивається. Дискурсивне конструювання досвіду у контексті психолого-герменевтичного підходу визначено як приведення соціокультурної та особистісної інформації в систему, організацію такої інформації у зв'язні структури, що допомагають осягнути її смисл. Визначено, щи дискурсивне конструювання досвіду передбачає процес його трансформації з особистісного досвіду в особистісний - освоєний, привласнений, осмислений, асимільований, проінтерпретований, тобто вибудований самою особистістю. Інтерпретація тлумачиться як осмислення тексту, яке призводить до вбачання в повідомленні деякого смислу, відсутнього в самому тексті. Вона є механізмом смислового збагачення тексту, що здійснюється завдяки зануренню у контекст - особистісний, діяльнісний, культурний. Саме він і задає ті чи інші інтепретаційні рамки (або схеми), котрі, з одного боку, обмежують смисловий простір тексту, дозволяючи відкинути несуттєві смисли, з іншого - розширюють його, збалачуючи новим розумінням змісту повідомлення, сприяючи тим самим породженню, синтезу нових смислів. Дискурс при цьому тлумачиться як текст в контексті його породження та сприймання. Велику роль в процесі інтерпретації відіграє взаємодія зовнішнього та внутрішньокого контекстів, що й уможливлює синтез нового смислу, який і забезпечує дискурсивне конструювання досвіду особистості. Показано, що однією з умов інтерпретації особистого досвіду та трансформації його в досвід особистісний є сформованість у людини основних метакогніцій - рефлексії, децентрації, інтелектуального ініціювання та стратегічності інтелекту.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

20.
15(08)
А 43


    Рудницкая, С. Ю.
    Продуктивні і стагнуючі стратегії дискурсивного конструювання досівду особистості [Текст] / С. Ю. Рудницкая // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 19-40. - Бібліогр.: с. 36-40 (28 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологічна генермевтика
фывфывфыв:
досвід -- дискурс -- дискурсивне конструювання досвіду -- інтерпретація -- зовнішній контекст -- внутрішній контекст -- стагнуючі стратегії дискурсивного конструювання досвіду особистості
Аннотация: У статті представлено теоретичне узагальнення проблеми дискурсивного конструювання досвіду особистості в руслі психологічної геменевтики як інтеграції окремих різнорідних "дискурсивних реальностей" індивіда в зв'язну цілісність шляхом мовленнєвих практик у процесі особистісного смислотворення (смисловідтворення). Підкреслено, що основним видом дискурсивного конструювання досвіду постає конструювання наративне, результатом якого є мультинаратив, розшарований на окремі просторово-часові, подієві й емоційно-ціннісні складові. Обгрунтовано, що провідним механізмом наративного конструювання особистісного досвіду є інтерпретація - механізм смислового збагачення текстового повідомлення, відкриття в ньому сенсу, відсутнього в початковому тексті (не закладеного в текст його автором). Визначено, що продуктивний перебіг інтерпретаційних процесів особистості зумовлено взаємодією зовнішнього і внутрішнього контекстів. Показано, що наявність внутрішнього контексту як ціннісно-смислового фрейму сприйняття реальності та взаємодії з нею є необхідною передумовою породження інтерпретаційних процесів особистості. Достатньою умовою інтерпретації виступає зовнішній контекст. Як стагнуючі стратегії дискурсивного конструювання досвіду виділено зовнішньоконтекстуальні і внутрішньоконтекстуальні домінанти, при яких текст суб'єкта жорстко фіксується щодо зовнішнього і внутрішнього контекстів.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

 1-20    21-23 
 
Статистика
за 25.07.2024
Число запросов 91116
Число посетителей 1060
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя