Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=прогностична компетентність<.>
Общее количество найденных документов : 5
Показаны документы с 1 по 5
1.
153.6
А 43


    Швець, Д. В.
    Копінг-поведінка майбутніх правоохоронців у контексті прогностичної компетентності [Текст] / Д. В. Швець // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 13. - С. 188-197. - Бібліогр.: с. 195-197 (11 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
копінг-поведінка -- стрес -- компетенція -- прогностична компетентність -- антиципаційна спроможність -- правоохоронець -- поліція
Аннотация: У сучасному світі професійна діяльність співробітників правоохоронних органів протікає в екстремальних умовах і зазнає впливу різних стрес-факторів. Проблема психологічної адаптації працівників органів внутрішніх справ до стресу одне з провідних положень, оскільки від ефективності її розв'язання безпосередньо залежить ефективність діяльності правоохоронців.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

2.
159.928+159.955:37.011.3-051(043.5)
І 24


    Івашкевич, Едуард Зенонович.
    Психологія соціального інтелекту педагога [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Е. З. Івашкевич ; наук. конс. С. Д. Максименка ; Ін-т психології імені. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 600 с. : табл. - Бібліогр.: С. 432-484. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
соціальний інтелект -- комунікативна компетентність -- прогностична компетентність -- емпатія -- рефлексія -- когнітивний -- психологічні типи особистості
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячено вивченню психологічних характеристик структурних складових соціального інтелекту педагога, які визначають його функціонуванняна мікро-, мезо- та макрорівнях. Описано структуру соціального інтелекту педагога. Визначено аспекти (когнітивний, мнемічний, емпатійний) соціального інтелекту фахівця педагогічної сфери діяльності. Проведене комплексне емпіричне дослідження соціального інтелекту педагогів, в якому брали участь спеціалісти дошкільних, шкільних, позашкільних та вищих навчальних закладів. Проаналізовано прояви соціального інтелекту у педагогів різних психологічних типів особистості. Виявлено гендерні характеристики соціального інтелекту вчителів ЗОШ та викладачів ВНЗ, проаналізовано залежність рівня розвитку соціального інтелекту педагогів від типу їх гендерної ідентичності. Виявлено взаємозв’язок когнітивного стилю виконання педагогами професійної діяльності та рівня розвитку їх соціального інтелекту. Окреслено шляхи фасилітації становлення соціального інтелекту майбутніх педагогів та виявлено систему найбільш позитивних психолого-педагогічних чинників становлення їх соціального інтелекту. Доведено, що у педагогів особливості соціального інтелекту великою мірою визначаються індивідуальними особистісними якостями, емпатійними здібностями, смисложиттєвими орієнтаціями, психотипами їх особистості, професійною успішністю фахівця. Також рівень розвитку соціального інтелекту педагогів зумовлюється їх гендерними особливостями, зокрема, –гендерною ідентичністю особистості; соціальний інтелект у педагогів визначається гендерними особливостями мотиваційно-поведінкових характеристик, зокрема, мотивацією досягнення, особистісною спрямованістю, афіліацією, стилем поведінки в конфліктній ситуації, когнітивним стилем виконання професійної діяльності тощо.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименка, Сергій Дмитрович \наук. конс.\; Институт психологии им. Г. С. Костюка (Киев)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

3.
159.928+159.955:37.011.3-051(043.5)
І 24


    Івашкевич, Едуард Зенонович.
    Психологія соціального інтелекту педагога [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Е. З. Івашкевич ; наук. конс. С. Д. Максименка ; Ін-т психології імені. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 40 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
соціальний інтелект -- комунікативна компетентність -- прогностична компетентність -- емпатія -- рефлексія -- когнітивний -- психологічні типи особистості
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячено вивченню психологічних характеристик структурних складових соціального інтелекту педагога, які визначають його функціонуванняна мікро-, мезо- та макрорівнях. Описано структуру соціального інтелекту педагога. Визначено аспекти (когнітивний, мнемічний, емпатійний) соціального інтелекту фахівця педагогічної сфери діяльності. Проведене комплексне емпіричне дослідження соціального інтелекту педагогів, в якому брали участь спеціалісти дошкільних, шкільних, позашкільних та вищих навчальних закладів. Проаналізовано прояви соціального інтелекту у педагогів різних психологічних типів особистості. Виявлено гендерні характеристики соціального інтелекту вчителів ЗОШ та викладачів ВНЗ, проаналізовано залежність рівня розвитку соціального інтелекту педагогів від типу їх гендерної ідентичності. Виявлено взаємозв’язок когнітивного стилю виконання педагогами професійної діяльності та рівня розвитку їх соціального інтелекту. Окреслено шляхи фасилітації становлення соціального інтелекту майбутніх педагогів та виявлено систему найбільш позитивних психолого-педагогічних чинників становлення їх соціального інтелекту. Доведено, що у педагогів особливості соціального інтелекту великою мірою визначаються індивідуальними особистісними якостями, емпатійними здібностями, смисложиттєвими орієнтаціями, психотипами їх особистості, професійною успішністю фахівця. Також рівень розвитку соціального інтелекту педагогів зумовлюється їх гендерними особливостями, зокрема, –гендерною ідентичністю особистості; соціальний інтелект у педагогів визначається гендерними особливостями мотиваційно-поведінкових характеристик, зокрема, мотивацією досягнення, особистісною спрямованістю, афіліацією, стилем поведінки в конфліктній ситуації, когнітивним стилем виконання професійної діяльності тощо.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименка, Сергій Дмитрович \наук. конс.\; Институт психологии им. Г. С. Костюка (Киев)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

4.
372
А 43


    Швець, Д. В.
    Прогностична компетентність як психологічний чинник готовності до інноваційної діяльності курсантів правоохоронців [Текст] / Д. В. Швець // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : КЦ ФОП Іванової М.А., 2017. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 13. - С. 199-213
УДК
РУБ 372
Рубрики: Психологія розвитку дошкільника
фывфывфыв:
компетенція -- прогностична компетентність -- антиципаційна спроможність -- готовність до змін -- інноваційна діяльність -- інноваційний потенціал -- курсанти правоохоронці -- поліцейський
Аннотация: Важливим напрямком розвитку нашої держави є інноваційний шлях розвитку. У зв'язку з цим особливо актуальним є підвищення інноваційної активностів професійній підготовці майбутніх поліцейських, а саме можливість формування та розвиток інноваційного потенціалу особистості, інноваційної активності майбутніх спеціалістів. Одним з важливих компонентів ймовірності успішності готовності до змін стає механізм, заснований на прогностичній діяльності майбутніх правоохоронців. Доведено, що розвинута антиципаційна спроможність притаманна курсантам з високим рівнем готовності до інноваційної діяльності, а антиципаційна неспроможність властива курсантам з низькою орієнтацією до інноваційної діяльності.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

5.
15(08)
А 43


    Івашкевич, Е. З.
    Розвиток соціального інтелекту майбутнього вчителя як детермінанта його підготовки до успішної фасилітативної взаємодії [Текст] / Е. З. Івашкевич, Н. О. Хупавцева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 17. - С. 5-15. - Бібліогр.: с. 14 (8 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
фасилітація -- фасилітативна міжособистісна взаємодія -- соціальний інтелект -- прогностична компетентність -- комунікативна компетентність -- особистісна рефлексія -- інтелектуальна рефлексія
Аннотация: В статті показано, що фасилітативна взаємодія учителя та учнів великою мірою зумовлюється соціальним інтелектом педагога. Доведено, що соціальний інтелект є складним структурним утворенням, що складається з ряду мисленнєвих здібностей, які безпосередньо або опосередковано пов'язані з виконанням певної діяльності та особистісними характеристиками. Визначено, що соціально-психологічними чинниками становлення соціального інтелекту особистості можна вважати точність розуміння інших людей, адекватність інтерпретації та прогнозування, індивідуальні властивості нервово-психічного стану і, нарешті, - соціальні фактори оточуючого середовища, рівень адекватності та успішності здійснення соціальної фасилітативної міжособистісної взаємодії. Показано, що суб'єкти з високим рівнем розвитку соціального інтелекту здатні отримувати максимум інформації стосовно поведінки людей, розуміти мову невербального спілкування, висловлювати адекватні й точні судження про людей, успішно прогнозувати їх поведінкові реакції в заданих ситуаціях, виявляти далекоглядність у взаємостосунках з іншими, що сприяє успішній соціальній адаптації суб'єктів. Ці чинники також великою мірою зумовлюють ефективну фасилітативну взаємодію вчителя та учнів на уроках в середніх освітніх закладах. Наголошено, що сам по собі рівень розвитку соціального інтелекту ще не є гарантією продуктивності соціальної поведінки особистості. В основі соціальної дезадаптації мають бути покладені деякі психологічні особливості, такі як невротизація особистості, акцентуації характеру, особливості мотиваційної та ціннісно-смислової сфери, негативні настановлення та інші характеристики, які можна та слід виявляти за допомогою відповідних психодіагностичних методик. Показано, що люди з високим рівнем розвитку соціального інтелекту, як правило, відрізняються здатністю до здійснення успішної комунікації. Такі індивіди характеризуються контактністю, відкритістю, тактовністю, доброзичливістю і сердечністю, прагненням до психологічної близхкості в спілкуванні. Високий рівень соціального інтелекту пов'язаний з неабияким інтересомдо соціальних проблем, з потребою впливати на інших, що нерідко поєднується з високорозвиненими організаторськими здібностями. Люди з високим рівнем розвитку соціального інтелекту, як правило, мають чітко виражений інтерес до пізнання самого себе, здатність до рефлексії тощо. Розроблено структурно-функціональну модель становлення соціального інтелекту майбутніх педагогів. Відповідно до цілей структурно-функціональної моделі було передбачено розв'язання наступних задач: а) розвиток потенційних здібностей, включених до структури соціального інтелекту педагога, актуалізація аспектів соціального інтелекту майбутніх фахівців; б) розвиток фукнцій соціального інтелекту, які забезпечуватимуть адекватне розуміння фахівцем самого себе та міжособистісної взаємодії оточуючих; в) фасилітація становлення проностичної та комунікативної компетентності педагога з метою формування цілісної структури соціального інтелекту фахівця; г) фасилітація розвитку особистісної та інтелектуальної рефлексії майбутніх педагогів. Все це сприяє здійсненню ефективної фасилітативної міжособистісної взаємодії.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Хупавцева, Н.О.

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

 
Статистика
за 07.08.2024
Число запросов 34844
Число посетителей 805
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя