Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (28)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (1)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=педагогічне спілкування<.>
Общее количество найденных документов : 14
Показаны документы с 1 по 14
1.
37.015.3:159.922.7+37.064.2+316.454.52
Х 76


    Хоменко, Зінаїда Іванівна.
    Стиль спілкування вчителя як чинник впливу на емоційне самопочуття учнів різного віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Хоменко Зінаїда Іванівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2010. - 220 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 207-220. . -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Спілкування--Дисертації
   Вікова психологія--Учні--Дисертації

фывфывфыв:
гуманізація освіти -- педагогічне спілкування -- ліберальний -- демократичний стиль спілкуванн -- авторитарний стиль спілкування -- психічний стан -- емоційне самопочуття -- психокорекція
Аннотация: Дисертація є теоретико-експериментальним дослідженням впливу стилю спілкування вчителя на емоційне самопочуття учнів різного віку. На підставі теоретичного аналізу понять "психічний стан" й "емоційний стан" запропоновано розуміння понять "емоційне самопочуття" як суб"єктивної оцінки емоційногопсихічного стану, або самооцінки міри комфортності емоційного стану. Емоційне самопочуття залежить від таких чинників: зовнішньої ситуації, до якої відноситься і стиль спілкування вчителя; внутрішньої психологічної ситуації особистості (мотиви, прагнення, бажання) та її загашльного психічного стану. Емпірично встановлено зв"язок між стилем спілкування вчителя й емоційним самопочуттям учнів різного шкільного віку. Показано ті особистісні характеристики вчителя, які впливають на розвиток певного стилю спілкування, і ті особистісні характеристики учнів, які позначаються на їх емоційному самопочуття при різних стилях педагогічного спілкування. Розроблено і апробовано психокорекційну програму, спрямовану на розвиток демократичного стилю спялкування вчителя з учнями.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

2.
378-057.875:37.011.3-051+316.454.52:37.013
Б 69


    Блинова , Олена Євгенівна.
    Формування відкритості до спілкування у майбутнього вчителя [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Блинова Олена Євгенівна ; наук. кер. Орбан-Лембрик Л. Е. ; Херсон. держ. ун-т. - Херсон, 2000. - 184 с. : табл. - Бібліогр.: с. 171-184. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Спілкування--Дисертації
   Вікова психологія--Майбутній вчитель--Дисертації

фывфывфыв:
педагогічне спілкування -- мотиваційна готовність -- відкритість до спілкування -- діалогове навчання
Аннотация: теоретично обгрунтовані і експериментально перевірені психолого-педагогічні умови фолрмування відкритості до спілкування у майбутнього вчителя. Відкритість до спілкування розглядається як сукупність професійно-особистісних настановлень, які внутрішньо орієнтують педагога на реалізацію особистісно-рівноправних відносин з учнями. Розроблені та апробовані програми спецкурсу та соціально-психологічного тренінгу формування відкритості до спілкування у майбутнього вчителя.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Орбан, Лідія Ернестівна \наук. кер.\; Херсонський державний університет (Херсон)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

3.
37.013+316.454.52+81'233+37.064.2
Т 50


    Тоба, Маріанна Василівна.
    Психологічні детермінанти діалогового педагогічного спілкування [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Тоба Маріанна Василівна ; наук. кер. Орбан-Лембрик Л. Е. ; Прикарпат. ун-т ім. В. Стефаника. - Івано-Франківськ, 1999. - 217 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 143-159. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Діалогове спілкування--Дисертації
фывфывфыв:
діалог -- діалогове спілкування -- педагогічна діяльність -- міжособова взаємодія -- педагогічне спілкування
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячене вивченню психологічних детермінант діалогового педагогічного спілкування. Виявлено психологічні чинники, що детермінують стильові особливості педагогічного спілкування. Показано взаємозв'язок між стильовими особливостями педагогічного спілкування і особливостями системи ціннісних орієнтацій вчителя, розвитком у нього емпатії та рівнем ригідності пізнавальних процесів. Розроблено і апробовано методику формування у майбутніх учителів підготовленості до діалогічності спілкування з учнями.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Орбан-Лембрик, Лідія Ернестівна \наук. кер.\; Прикарпатський університет імені Василя Стефаника (Івано-Франківськ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

4.
316.454.52:37.013+37.064
В 19


    Василишина, Таїса Василівна.
    Емпатія як фактор ефективності педагогічного спілкування [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Василишина Таїса Василівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2000. - 235 с. : табл., рис., фотогр. - Бібліогр.: с. 186-202. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Емпатія--Педагогічне спілкування--Дисертації
фывфывфыв:
педагогічне спілкування -- діалог -- міжособистісні відносини -- емпатійно-орієнтоване спілкування
Аннотация: У дослідженні проаналізовано теоретичні аспекти проблеми педагогічного спілкуванняй емпатії. Визначено і досліджено функції емпатії у структурі професійноважливих якостей педагога-початківця. З'ясовано характер і специфіку співвідношення між рівнем розвитку емпатії і показниками ефективності педагогічного спілкування. Визначена система психодіагностичних методів і прийомів дослідження. Розроблена і апробована програма розвитку емпатії шляхом застосування спеціального психолого-педагогічного тренінгу.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

5.
159.922-043.86:37.06-043.5(043.5)
К 56


    Ковальчук, Зоряна Ярославівна.
    Генетично-психологічні засади оптимізації педагогічної взаємодії в освітніх закладах різного типу [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.05 / З. Я. Ковальчук ; наук. консультант С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2014. - 537 с. : табл. - Бібліогр.: с. 406-476. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Генетична психологія--Педагогічна взаємодія--Дисертації
фывфывфыв:
генетична психологія -- педагогічна взаємодія -- розвиток особистості -- експериментально-генетичний метод -- психологія впливу -- міжособистісні стосунки -- педагогічне спілкування -- комунікативна компетентність -- стиль педагогічної взаємодії -- професійне становлення -- особистісне самовизначення -- професіогенез
Аннотация: У дисертації здійснено теоретичний аналіз феномена педагогічної взаємодії у контексті основних теоретико-методологічних підходів. Розкрито систему психолого-педагогічних засобів та критеріїв ефективності оптимізації педагогічної взаємодії у різнотипних освітніх закладах. Розроблено концептуальні засади вивчення психогенези педагогічної взаємодії у генетично-психологічному вимірі. Розроблено комплексний проект з оптимізації педагогічної взаємодії.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. консультант.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

6.
159.9-026.455
К 56


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Ковальчук, Зоряна Ярославівна.
    Спрямованість у процесі педагогічного спілкування [Текстььь] / З. Я. Ковальчук // Проблеми загальної та педагогічної психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Гнозіс, 2013. - Т. 16, ч. 1, 2. - С. 83-91. - Бібліогр.: с. 90-91 (12 назв)
УДК

фывфывфыв:
педагогічне спілкування -- спрямованість -- ціннісно-смислова сфера -- види спілкування -- стилі спілкування
Аннотация: У статті автор розкриває сутність поняття спрямованість та її роль у педагогічному спілкуванні, підкреслює обумовленість спрямованості у спілкуванні всією системою цінностей особистості. Спрямованість у спілкуванні розглядається як генетично і функціонально пов'язана зі змістом загальної спрямованості особистості.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

7.
37.015.3:159.922+159.922.8(043.5)
Т 51


    Токарева, Наталія Миколаївна.
    Психологія комунікативного моделювання особистісних конструктів у підлітковому віці [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.07 / Н. М. Токарева ; наук. конс. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2015. - 529 с. : табл. - Бібліогр.: с. 406-471. -
УДК
Рубрики: Вікова психологія--Становлення особистості--Підлітки--Дисертації
фывфывфыв:
становлення особистості -- функціонування особистості -- особистісне становлення -- підлітковий вік -- психологічне моделювання -- особистісні профілі -- особистісні конструкти -- активність особистості -- гуманізація освітнього середовища -- педагогічне спілкування
Аннотация: В роботі означено психологічний зміст феномену комунікативного моделювання особистісних конструктів у суб'єктогенезі підлітків. Досліджено онтогенетичний аспект системного розвитку особистісних конструктів підлітків у змінних умовах буття. Виявлено і проаналізовано перспективи психолого-педагогічного впливу на становлення особистості підлітка в умовах гуманізації освітнього середовища. Розроблено концептуальну модель комунікативного моделювання особистісних конструктів підлітків в умовах гуманізації навчально-виховного процесу.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

8.
378-057.875:37.011.3-051+316.454.52:37.013(043.5)
К 56


    Ковтун, Алла Юріївна.
    Формування психологічних засобів педагогічного спілкування у майбутніх учителів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / А. Ю. Ковтун ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 182 с. : табл. - Бібліогр.: с. 167-182. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія
фывфывфыв:
педагогічне спілкування -- психологічні засоби -- інтеріоризація -- формування -- розвиток -- мовний вчинок -- діалог
Аннотация: У проведеному дослідженні здійснено теоретичний аналіз зв'язку ставлення людини до дійсності і її мовних вчинків; педагогічне спілкування було розглянуто як єдиний і взаємний зв'язок ставлення і мовного вчинку; створено експериментальну типологію професійного ставлення вчителя і типологію мовних вчинків; також була побудована експериментальна модель психологічного аналізу організації педагогічного спілкування; проведено експериментальне дослідження взаємозв'язку типів професійного ставлення вчителя та особливостей організації педагогічного спілкування, уточнено систему комунікативних підходів учителя. Розроблено програму тренінгу, яка включала в себе етапи, блоки із вправами для цілей тренінгу, а також низку авторських вправ. Реалізовано програму формувальних процедур та доведено їх ефективність. Гіпотеза, що була висунута на початку дослідження, підтвердила свою відповідність під час емпіричного дослідження.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

9.
378-057.875:37.011.3-051+316.454.52:37.013(043.5)
К 56


    Ковтун, Алла Юріївна.
    Формування психологічних засобів педагогічного спілкування у майбутніх учителів [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / А. Ю. Ковтун ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 19 с. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія
фывфывфыв:
педагогічне спілкування -- психологічні засоби -- інтеріоризація -- формування -- розвиток -- мовний вчинок -- діалог
Аннотация: У проведеному дослідженні здійснено теоретичний аналіз зв'язку ставлення людини до дійсності і її мовних вчинків; педагогічне спілкування було розглянуто як єдиний і взаємний зв'язок ставлення і мовного вчинку; створено експериментальну типологію професійного ставлення вчителя і типологію мовних вчинків; також була побудована експериментальна модель психологічного аналізу організації педагогічного спілкування; проведено експериментальне дослідження взаємозв'язку типів професійного ставлення вчителя та особливостей організації педагогічного спілкування, уточнено систему комунікативних підходів учителя. Розроблено програму тренінгу, яка включала в себе етапи, блоки із вправами для цілей тренінгу, а також низку авторських вправ. Реалізовано програму формувальних процедур та доведено їх ефективність. Гіпотеза, що була висунута на початку дослідження, підтвердила свою відповідність під час емпіричного дослідження.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

10.
159.925:159.98:81'243:378.147:159.9-057.8
Т 89


    Турчин, Оксана Володимирівна.
    Експресивна психотехніка як засіб оптимізації навчання іноземної мови майбутніх психологів [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. В. Турчин ; наук. керівн. З. С. Карпенко ; ДВНЗ "Прикарпатський націонал. ун-т імені Василя Стефаника". - Київ, 2017. - 20 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія
фывфывфыв:
експресивна психотехніка -- навчання іноземної мови -- інтерактивна педагогічна технологія -- невербальна експресія -- педагогічне спілкування -- оптимізація навчання

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Карпенко, Зіновія Степанівна \наук. керівн.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

11.
378.015.3+316.454.52:37.013
Ч-88


    Чукавіна, Тетяна Едуардівна.
    Педагогічне спілкування як умова активізації навчальної діяльності студентів вищих медичних навчальних закладів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т. Е. Чукавіна ; наук. керів. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 243 с. - Бібліогр.: с. 216-243 (264 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
фывфывфыв:
педагогічне спілкування -- стиль педагогічного спілкування -- навчальна діяльність студентів -- соціально-психологічний тренінг
Аннотация: У дисертації досліджується феномен педагогічного спілкування викладачів медичн их ВНЗ в контексті активізації навчальної діяльності студентів. Встановлено, що викладачам медичних ВНЗ властиві стилі педагогічного спілкування: владно - лідируючий, спонтанно - ліберальний і креативно - демократичний. Створено дослідницьку модель операційних х арактеристик педагогічного спілкування викладачів за результатами кореляційного аналізу використаних методик. Розроблено та апробовано програму тренінгу спрямованого на удосконалення комунікативних навичок викладачів медичних ВНЗ. П ісля участі в тренінгу у викладачів як спеціальних, так і гуманітарних дисциплін підвищилися показники за владно - лідируючим і креативно - демократичним стилями педагогічного спілкування , натомість суттєво зменшилася кількість викладачів зі спонтанно - ліберальним стилем. Доведено зал ежність мотивації навчання студентів від стилю педагогічного спілкування викладачів, зокрема у досліджуваних студентів зросла мотивація до навчання у ВНЗ, найбільшої ваги набули мотиви професійно - ціннісні, соціальної - ідентифікації та самовиховання. Доведено , що запропонована тренінгова програма спрямована на усвідомлення мотивів і стилю спілкування та збагачення комунікативної компетентності, є ефективним чинником розвитку комунікативної компетентності і продуктивної педагогічної взаємодії із студентами мед ичних ВНЗ.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. керів.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

12.
378.015.3+316.454.52:37.013
Ч-88


    Чукавіна, Тетяна Едуардівна.
    Педагогічне спілкування як умова активізації навчальної діяльності студентів вищих медичних навчальних закладів [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т. Е. Чукавіна ; наук. керів. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 23 с. - Бібліогр.: с. 18-20 (19 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
фывфывфыв:
педагогічне спілкування -- стиль педагогічного спілкування -- навчальна діяльність студентів -- соціально-психологічний тренінг
Аннотация: У дисертації досліджується феномен педагогічного спілкування викладачів медичн их ВНЗ в контексті активізації навчальної діяльності студентів. Встановлено, що викладачам медичних ВНЗ властиві стилі педагогічного спілкування: владно - лідируючий, спонтанно - ліберальний і креативно - демократичний. Створено дослідницьку модель операційних х арактеристик педагогічного спілкування викладачів за результатами кореляційного аналізу використаних методик. Розроблено та апробовано програму тренінгу спрямованого на удосконалення комунікативних навичок викладачів медичних ВНЗ. П ісля участі в тренінгу у викладачів як спеціальних, так і гуманітарних дисциплін підвищилися показники за владно - лідируючим і креативно - демократичним стилями педагогічного спілкування , натомість суттєво зменшилася кількість викладачів зі спонтанно - ліберальним стилем. Доведено зал ежність мотивації навчання студентів від стилю педагогічного спілкування викладачів, зокрема у досліджуваних студентів зросла мотивація до навчання у ВНЗ, найбільшої ваги набули мотиви професійно - ціннісні, соціальної - ідентифікації та самовиховання. Доведено , що запропонована тренінгова програма спрямована на усвідомлення мотивів і стилю спілкування та збагачення комунікативної компетентності, є ефективним чинником розвитку комунікативної компетентності і продуктивної педагогічної взаємодії із студентами мед ичних ВНЗ.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. керів.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

13.
154
А 43


    Грейліх, О. О.
    Особливості комунікативної спрямованості навчання мовлення дітей дошкільного віку [Текст] / О. О. Грейліх // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 54. - С. 85-89. - Бібліогр.: с. 88-89 (10 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Соціальна психологія
фывфывфыв:
комунікативність -- комунікативна спрямованість -- спілкування -- педагогічне спілкування -- процес комунікації -- мовленнєва діяльність -- мовленнєве самовираження -- мовленнєва активність -- висловлювання
Аннотация: У статті представлено теоретичне дослідження проблеми мовленнєвої діяльності й навчання дітей дошкільного віку мовленнєвого спілкування за допомогою рідної мови. Описано комунікативний підхід щодо практичного навчання мовлення дошкільників. Представлено теоретичні підходи до вивчення мовленнєвої активності дітей дошкільного віку, де мовленнєва активність розглядається як застосування мови. Зазначено компетентність дитини у використанні мови як результат застосування мовленнєвої активності. Визначено, що важливим у дітей дошкільного віку є потреба в комунікації, як вираз своїх думок, почуттів, намірів та прагнень у процесі соціального життя. Тому під час формування мовлення дошкільників потрібно дбати про розвиток у них потреби у мовленнєвому самовираженні.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

14.
15(08)
А 43


    Терновик, Н. А.
    Вплив діалогу на організацію мисленнєвого процесу підлітків як суб'єктів пізнавальної діяльності [Текст] / Н. А. Терновик // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 298-310. - Бібліогр.: с. 308-309 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

фывфывфыв:
суб'єктність особистості -- пізнавальна діяльність -- діалогічна взаємодія -- педагогічне спілкування -- пізнавальна активність -- інтеракція -- діалогічність мислення
Аннотация: У статті досліджено актуальні проблеми формування діалогічного мислення дітей підліткового віку. Розкрито погляди вітчизняних та зарубіжних вчених на проблему навчальної взаємодії учителей та учнів. Проаналізовано психологічні чинники розвитку суб'єктності особистості в сучасних умовах гуманізації середньої освіти. Зазначено, що міжособистісна взаємодія підлітків з педагогами має неоднозначний характер, проте вона набуває великого значення для них, оскільки вчителі є носіями соціальних норм, саме вони допомагають підліткам входити до соціуму. Велике значення для формування гармонійної особистості відіграє взаємодія підлітків з вчителями. Розкрито, що діалогічність мислення певною мірою визначається увагою, пам'яттю людини, її волею та почуттями, особливостями характеру, темпераменту. Зокрема, на успішній перебіг внутрішнього діалогу в процесі пізнавальної діяльності впливає розвиток розумових здібностей, які забезпечують можливість вираження думки, виконання цілогу ряду логічних операцій: зіставлення сприйнятого з певними критеріями, нормами, закономірностями; відокремлення спільного та відмінного у об'єктах, що вивчаються. Також наголошено, що важливу роль у формуванні образного мислення вчителі приділяють читацькому сприйманню, проблемним та ігровим ситуаціям. Встановлено, що завдяки створенню проблемних ситуацій спостерігається активізація творчої думки учнів. Зазначено, що прояв діалогічності пізнавальної діяльності - цілісний процес, система взаємопов'язаних рівнів, що забезпечує отримання результату (глибокого та багатостороннього проникнення в образний зміст художнього твору). Результат може бути досягнутий за умови максимальної включеності підлітка в мисленнєвий процес, що, у свою чергу є можливим в ситуації творчої роботи з текстом. Визначено основні критерії та прийоми педагогічного спілкування, що сприяють максимальній пізнавальній активності дітей. Обгрунтовано умови максимальної включеності підлітка в мисленнєвий процес. Розкрито сутність основних психологічних особливостей діалогічної взаємодії у навчальному процесі як необхідної складової розвитку підлітків як суб'єктів пізнавальної діяльності.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

 
Статистика
за 13.06.2024
Число запросов 41349
Число посетителей 1462
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя