Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>A=Чепелева, Н. В.@<.>
Загальна кількість знайдених документів : 8
Показані документи с 1 за 8
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.955.1:165.243/К 67 рукописний текст
Автор(и) : Корнияка, Ольга Николаевна
Назва : Психологические особенности понимания сообщения в зависимости от характера сочетания слова и наглядности : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01
Вихідні дані : Киев, 1988
Кільк.характеристики :188 с.: табл., рис.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 155-167.
УДК : 159.955.1:165.243
Предметні рубрики (Галузі знань): Общая психология-- Понимание
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): вербальная информация--наглядность--знаковая наглядность--понимание--научный текст--эксперимент
Анотація: В диссертации теоретически и экспериментально исследованы проблемы понимания текста, включающего в свою структуру вербальные и специфически наглядные средства передачи информации. Определены психологические особенности взаимодействия вербальных и наглядных средств предъявления информации в процессе понимания письменного сообщения. Установлена роль знаково-символической наглядности в структуре текста, и в частности ее функции в системе управления смысловым восприятием этого сообщения читателем. Выявлены уровни понимания сообщения в зависимости от степени сформированности у испытуемых умений и навыков проникновения в смысловую структуру текстов, и в частности от умения интерпретировать знаковую наглядность.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 81'23+81'42/С 45 рукописний текст
Автор(и) : Скрыпник, Ирина Владимировна
Назва : Психолингвистическая характеристика внутритекстового диалога : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01
Вихідні дані : Киев, 1992
Кільк.характеристики :186 с.: табл., рис.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии Украины (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 160-173.
УДК : 81'23+81'42
Предметні рубрики (Галузі знань): Общая психология-- Психолингвистика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): диалогичность текста--проблема диалога--внутренний диалогизм--субъект-субъектные отношения--лингвосемиотическое изучение--понимание текста--диалогический фрейм
Анотація: В диссертации теоретически и экспериментально исследованы проблемы диалогичности научных и учебных текстов, рассмотрены основные направления исследования диалогичности текста, а также психологические особенности проблемы диалога. Изучены языковые средства выражения диалогичности в текстах научного и учебного характера и их функциональные особенности, влияние диалогичности текста на его восприятие, оценку и понимание.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(08)/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : збірник наукових праць. Т. 8 : Психологічна теорія і технологія навчання. Вип. 10
Вихідні дані : Київ, 2019
Кільк.характеристики :328 с.
ISSN: 2072-4772
Ціна : 20.00 грн.
УДК : 159.98.953.5(082)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна теорія і технологія навчання
Зміст : Актуальні проблеми генетичної психології/ С. Д. Максименко. Досвід дитинства і отроцтва як життєві передумови професійного проектування (за автобіографіями видатних учених)/ В. В. Андрієвська. Базовые понятия общей теории задач/ Г. А. Балл. Інновації в організації досліджень та розробок у галузі інформаційно-комунікаційних технологій в освіті у світлі викликів ХХІ сторіччя/ В. Ю. Биков. Психологічні аспекти репетиторства/ О. Л. Вернік. Формування офіцерської честі: психолого-педагогічний аспект/ О. Ф. Волобуєва. На пути к экосистеме образования - некоторые психологические и педагогические аспекты/ Т. Гергей. До концепції Ю. І. Машбиця про упрвління учбовою діяльністю/ П. П. Дітюк. Психологічна система Ю. І. Машбиця: концептуальний підхід до створення теорій учбової діяльності і навчання/ М. Т. Дригус. Естетика старіння і старості/ І. Г. Коваленко-Кобилянська. Реалізація психологічних механізмів навчання через діалогову взаємодію/ О. Ю. Коміссарова. Довизначення реальності в процесі її інтеріоризації/ Л. О. Кондратенко. Структура вольового керування власним життям: психологічний феномен "рівень даності"/ Ю. М. Лотоцька. Адаптивне навчання як ознака сучасних дидактичних систем/ О. І. Ляшенко. Модель суб'єктної активності/ Д. С. Мещеряков. Стоп-кадры памяти/ В. А. Моляко. "Уличный" вектор восприятия в поэтическом фольсклоре/ В. А. Моляко. Продуктивнысть групового дистанцыйного навчання у віртуальному просторі/ М. М. Назар. Думки про дорогу людини/ О. В. Проскура. Выдающиеся гуманисты ХХ века/ О. В. Проскура. Розвиток дорослої людини у сучасному транзитивному світі/ М. Л. Смульсон. Проектування навчання та інтелектуальний розвиток в умовах слухової депривації/ Л. І. Фомічова. Увидеть живое лицо истории (устные истории: свидетельства и свидетели) / Т. А. Чайка. Розв'язання смислових задач як чинник самопроектування особистості/ Н. В. Чепелева. Культурно-психологічні витоки форм освіти/ Ю. М. Швалб.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Чепелева Н. В.
Назва : Розв'язання смислових задач як чинник самопроектування особистості
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць/ за ред. С. Д. Максименка. - Київ, 2019. - Т. 8: Психологічна теорія і технологія навчання., Вип. 10. - С. 300-313 (Шифр 15(08)/А 43-987754087)
Примітки : Бібліогр.: с. 313 (9 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна теорія і технологія навчання
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самопроектування особистості--розв'язання задач
Знайти схожі

5.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(08)/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 2 : Психологічна герменевтика. Вип. 12
Вихідні дані : Київ; Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020
Кільк.характеристики :144 с.: табл., рис.
ISSN: 2072-4772
Ціна : 13.00 р.
УДК : 159.9.01:801.73(082)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологічна герменевтика
Зміст : Інтерпретація як механізм конструювання досвіду особистості/ Н. В. Чепелева. Продуктивні і стагнуючі стратегії дискурсивного конструювання досівду особистості/ С. Ю. Рудницкая. Задачний підхід до конструювання особистісного досвіду/ М. Л. Смульсон. Конструктивізм у контексті зміни статусу знання/ І. В. Лебединська. Особливості дискурсивної практики при наданні дистанційної психологічної підтримки/ О. О. Зарецька. Конструювання досвіду в процесі розвитку особистості юнаків: вікові особливості/ О. В. Зазимко. Теоретичне підгрунтя діагностики розвитку здатності молодшого школяра до дискурсивного констрауювання досвіду/ О. М. Шиловська. Теоретико-методичні основи та структурно-змістові складові програми тренінгу наративної компетентності особистості/ Н. В. Чепелєва, С. Ю. Рудницька, К. В. Гуцол. Дискурсивне конструювання професійного досвіду працівниками освіти/ І. Л. Гудінова.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Чепелева Н. В.
Назва : Інтерпретація як механізм конструювання досвіду особистості
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 4-18 (Шифр 15(08)/А 43-351176743)
Примітки : Бібліогр.: с. 16-18 (15 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): конструювання досвіду--інтерпретація--контекст--дискурс--смисл--інтерпретаційна схема--метакогніції
Анотація: Метою статті є обгрунтування ролі інтерпретації як одного з провідних механізмів конструювання досвіду особистості, що розвивається. Дискурсивне конструювання досвіду у контексті психолого-герменевтичного підходу визначено як приведення соціокультурної та особистісної інформації в систему, організацію такої інформації у зв'язні структури, що допомагають осягнути її смисл. Визначено, щи дискурсивне конструювання досвіду передбачає процес його трансформації з особистісного досвіду в особистісний - освоєний, привласнений, осмислений, асимільований, проінтерпретований, тобто вибудований самою особистістю. Інтерпретація тлумачиться як осмислення тексту, яке призводить до вбачання в повідомленні деякого смислу, відсутнього в самому тексті. Вона є механізмом смислового збагачення тексту, що здійснюється завдяки зануренню у контекст - особистісний, діяльнісний, культурний. Саме він і задає ті чи інші інтепретаційні рамки (або схеми), котрі, з одного боку, обмежують смисловий простір тексту, дозволяючи відкинути несуттєві смисли, з іншого - розширюють його, збалачуючи новим розумінням змісту повідомлення, сприяючи тим самим породженню, синтезу нових смислів. Дискурс при цьому тлумачиться як текст в контексті його породження та сприймання. Велику роль в процесі інтерпретації відіграє взаємодія зовнішнього та внутрішньокого контекстів, що й уможливлює синтез нового смислу, який і забезпечує дискурсивне конструювання досвіду особистості. Показано, що однією з умов інтерпретації особистого досвіду та трансформації його в досвід особистісний є сформованість у людини основних метакогніцій - рефлексії, децентрації, інтелектуального ініціювання та стратегічності інтелекту.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 159.9.01:801.73(0/А 43-412404491
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 2 : Психологічна герменевтика. Вип. 13
Вихідні дані : Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021
Кільк.характеристики :135 с.: табл., рис.
Колективи : UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)
ISSN: 2077-2289
Ціна : 20.00 р.
УДК : 159.9.01:801.73(082)
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): загальна психологія
Зміст : Структурно-процесуальна модель наративного конструювання досвіду особистості/ С. Ю. Рудницька. Структурно-смыслова модель наративного конструювання досвіду в контексті розвитку особистості/ Н. В. Чепелева. Інтелектуальні метакогніції та конструювання особистісного досвіду в похилому віці/ М. Л. Смульсон. Феномен досвіду в контексті ідей конструктивізму/ І. В. Лебединська. Розвиток рефлексії та децентрації як чинник формування інтерпретаційних процесів у дитини молодшого шкільного віку/ О. М. Шиловська. Психологічні характеристики студентів у набутті досвіду дистанційного навчання/ О. В. Зазимко. Методичні питання визначення рівнів сформованості інтерпретаційних процесів особистості/ О. О. Зарецька. Особливості сформованості наративної копетентності користувачів соціальних мереж/ К. В. Гуцол. Смислова структура особистості в автобіографічних наративах/ І. Б. Колобова.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.923.2/А 43
Автор(и) : Чепелева Н.В.
Назва : Структурно-смыслова модель наративного конструювання досвіду в контексті розвитку особистості
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 13. - С. 26-38 (Шифр 159.9.01:801.73(0/А 43-412404491)
Примітки : Бібліогр.: с. 35-38 (17 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): наративне конструювання досвіду--розвиток особистості--контекст--інтерпретація--модель--смисл--дискурс
Анотація: У межах психогерменевтичного підходу особистісний досвід розглядається як смислова система. Вона конструюється в межах плинних ситуацій шляхом відбору значимих для особистості подій та впорядкування їх у певні дискурсивні структури. Обгрунтовано, що основним видом дискурсивного конструювання досвіду є наративне конструювання, а його провідним механізмом виступає інтерпретація. Наратив тлумачиться як когнітивна схема конструювання смислу через тематичне розташування фактів у вигляді організованих сюжетів, які спираються на соціокультурні та особистісні конструкти. Показано, що наративне конструювання досвіду є одним із важливих умов розвитку особистості. Визначено, що процес дискурсивного конструювання довіду великою мірою визначається зовнішнім (соціокультурним) та внутрішнім (особистим) контекстами, які виступають у ролі інтерпретаційних схем осмислення досвіду особистості. Запропоновано структурно-смислову модель наративного конструювання досвіду особистості, що розвивається. Модель включає: види наративного конструювання досвіду (квазінаратив, наратив, метанаратив); його типи (ситуативний, подієвий, смисловий); одиниці досвіду (факти, ситуації, події, тезауруси, лейтмотиви); характеристику його об'єктивації в наративі особистості, що видозмінюється залежно від біологічного, соціального та особистісного вимирів розвитку.
Знайти схожі

 
Статистика
за 04.07.2024
Кількість запитів 33100
Кількість відвідувачів 676
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя