Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (160)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (15)Рідкісна книга (1)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=ГЕНЕЗИС<.>
Загальна кількість знайдених документів : 10
Показані документи с 1 за 10
1.
159.928.3
К 21


    Карпенко, Наталія Андріївна.
    Генезис розуміння батьками проявів дитячої обдарованості [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Карпенко Наталія Андріївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 257 с. : табл. - Бібліогр.: с. 191-214. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Обдарованість--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
розуміння -- міжособистісне розуміння -- обдарована дитина -- дитяча обдарованість -- батьківське ставлення -- стратегії
Анотація: В даній роботі розглянуто основні напрямки дослідження розуміння в психології, здійснено аналіз розуміння як сприйняття і пізнання людини людиною, як розв"язування творчої задачі та в контексті батьківсько-дитячих стосунків. Подано загальну характеристику дитячої обдарованості та її проявів, проаналізовано результати емпіричного дослідження розуміння батьками проявів дитячої обдарованості і деякі його детермінанти. Виявлено певні зв"язки між показниками творчого мислення досліджуваних учнів, експертною оцінкою батьків, їхнім рівнем соціальної перцепції та стилем батьківського ставлення. В контексті стратегіальної теорії творчої діяльності (В.О. Моляко) виявлено розуміння як творчий процес, що здійснюється в силу активної взаємодії батьків з новою задачею (прояв обдарованої дитини-задача для батьків), в результаті чого вони збагачують свої знання, формують тактичні прийоми і стратегії. Виділено етапи, рівні та ознаки розуміння батьками проявів обдарованості у дітей, а також види нерозуміння. Представлено генезис розуміння проявів дитячої обдарованості як складноструктурний, багатоетапний динамічний процес розв"язування нових пізнавальних задач, основу якого становлять когнітивні стратегії. ПОдано зміст, структуру розробленої та апробованої нами новчально-тренінгової програми оптимізації розуміння батьками своїх обдарованих дітей і результати формуючого експерименту. Виявлено, що навчально-тренінгова робота, організована з "нерозуміючими" батьками творчо обдарованих дітей, посприяла позитивним зрушенням у розумінні ними феномену дитячої обдарованості і особистості своїх дітей.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
159.937-057.875:75
К 55


    Кокарєва, Марія Володимирівна.
    Психологічні особливості сприймання студентами творів сучасного живопису [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Кокарєва Марія Володимирівна; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2013. - 226 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 173-188. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Художнє сприймання--Дисертації
   Вікова психологія--Студенти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
сприймання -- художнє сприймання -- генезис художнього сприймання -- студенти -- психологічні особливості -- художні ознаки картини
Анотація: У дисертації розглядаються психологічні особливості сприймання студентами творів сучасного живопису. На основі аналізу провідних теоретичних підходів до розуміння процесу сприймання загалом та зокрема сприймання творів живопису в психології, визначено, що при дослідженні художнього сприймання для визначення його психологічних особливостей необхідно врахувати як характеристики картини, так й індивідуально-психологічні особливості сприймаючого. Сприймання творів живопису розглядається як взаємодія оцінки художніх ознак картин та власної творчості суб'єкта. Виявлено, що художні ознаки картини є проявами застосування митцем мисленнєвих дій аналогізування, комбінування та реконструювання в художньому образі, розпізнавання яких глядачем є вагомим аспектом сприймання творів живопису.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
159.923:616.891(043)
У 84


    Утеева, Айман Абуевна.
    Индивидуально-психологические особенности генезиса невротических расстройств (кросс-культурный аспект) [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04 / Утеева Айман Абуевна ; науч. рук. Максименко С. Д. ; Ин-т психологии им. Г. С. Костюка НАПН Украины. - Киев, 2013. - 197 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 177-192. -
УДК
Рубрики: Медицинская психология--Невротические расстройства--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
невротическое состояние -- невротические расстройства -- кросс-культурный аспект -- преморбид -- генезис невротических расстройств
Анотація: Диссертационное исследование посвящено проблеме индивидуально-психологических особенностей генезиса невротических расстройств в кросс-культурном аспекте. В работе представлен теоретический анализ ведущих подходов к проблеме изучения расстройств невротического регистра. Обнаружены и интерпретированы различия, выделены преобладающие типы акцентуаций у пациентов с невротическими расстройствами в разных этнических выборках; конкретизированы данные о выявленных взаимосвязях между особенностями личности и их влиянием на формирование невротических расстройств в этнических группах. Разработана психотерапевтическая программа с учетом кросс-культурных факторов, показана эффективность учета "этноспецифических" особенностей пациентов впроцессе терапии, продемонстрирована необходимость и возможность построения разных систем коррекционных мероприятий в зависимости от этнокультуральной специфики пациентов.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергей Дмитриевич \науч. рук.\; Институт психологии им. Г. С. Костюка АПН Украины (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
159.9(091)Потебня
М 12


    Мацейкив, Мирослав Антонович.
    Психологические воззрения А. А. Потебни [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Мацейкив Мирослав Антонович ; науч. рук. Проколиенко Л. Н. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1987. - 178 с. - Библиогр.: с. 152-178. -
УДК
Рубрики: Общая психология--Работы Потебни А. А.--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
мировоззрения А. А. Потебни -- природа психического -- генезис сознания -- самосознание -- развитие мышления -- психология творческой деятельности
Анотація: В исследовании осуществлена попытка анализа системы психологических взглядов А. А. Потебни в истории отечественной психологической науки. Проанализированы идеи А. А. Потебни, касающиеся проблем сознания и самосознания личности, взаимосвязи языка и мышления в развитии ее психики, психологии художественного творчества. Предпринята попытка показать научно-теоретическое значение наследия А. А. Потебни как для истории психологии, так и для решения ряда теоретических проблем современной психологической теории.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Проколиенко, Людмила Никитовна \науч. рук.\; Потебня, А. А. \о нем\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
159.922.72-053.4
П 30


    Петренко, Галина Георгиевна.
    Генезис действия классификации у дошкольников [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Петренко Галина Георгиевна ; науч. рук. Косма Т. В., Скрипченко А. В. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1973. - 144,[17] с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 1-16. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Классификация--Диссертации
   Возрастная психология--Дошкольники--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
задания на классификацию -- специально организованное обучение -- ДОШКОЛЬНИКИ -- действие классификации
Анотація: В диссертационной работе изучена способность дошкольников выбирать основания классификации, адекватные поставленной задаче и удерживать их до полнлго завершения действия, возможность детей переходить от одного основания классификации к другому, мотивированно менять основание классификации. Исследование состоит из двух частей: констатирующего и обучающего экспериментов. Доказано, что особенности генезиса действия классификации у дошкольников в условиях специально организованного обучения отражают возможности детей данного возраста по овладению ими логическими операциями.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Косма, Татьяна Васильевна \науч. рук.\; Скрипченко, А. В. \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
159.923+316.61+73
П 82


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Просандєєва, Л. Є.
    Психолого-педагогічні умови становлення автономності особистості [Текст] / Л. Є. Просандєєва // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Миколаїв : Іліон, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 38. - С. 396-407. - Бібліогр.: с. 405-406 (21 назва)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
психологічна автономність -- самоцінність особистості -- генезис самоцінності -- психологічний простір -- ціннісне "Я" -- духовне "Я"
Анотація: Висвітлюються психолого-педагогічні умови становлення автономності особистості, які інтерпретуються у контексті двоєдиного процесу автономного освоєння соціального та автономного відтворення (чи відторгнення) соціального.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

7.
15
П 32


    Пиаже, Жан.
    Избранные психологические труды [Текст]. Психология интеллекта. Генезис числа у ребенка. Логика и психология / Ж. Пиаже. - М. : Просвещение, 1969. - 659 с. - 2.15 р.
УДК
РУБ 15
Рубрики: Загальна психологія
   Збірки праць з психології одного автора

   Психологія мислення

   Інтелектуальний розвиток дитини

   Методологія і логіка науки


Примірників всього: 4
ЧЗ (4)
Свободны: ЧЗ (4)
Знайти схожі

8.
15
П 32


    Пиаже, Жан.
    Избранные психологические труды [Текст]. Психология интеллекта. Генезис числа у ребенка. Логика и психология / Ж. Пиаже. - Москва : Международная педагогическая академия, 1994. - 680 с. - 3.30 р.
УДК
РУБ 15
Рубрики: Загальна психологія
   Збірки праць з психології одного автора

   Психологія мислення

   Інтелектуальний розвиток дитини

   Методологія і логіка науки


Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

9.
159.923.2:159.923.3:159.923.5
М 12


    Мазяр, Олег Васильович.
    Генезис і динаміка дисонансів особистості: системний підхід [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / О. В. Мазяр ; наук. конс. В. О. Моляко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 436 с. : табл. + 1 додатки 38 с. - Бібліогр.: с. 369-436 (772 назва). -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
особистість -- психодинаміка -- дисонанси особистості -- особистісна проблема -- типологія особистостей -- незбалансована психічна суперечність -- невроз -- ультрапарадоксальний стан -- психічна інверсія -- емоція -- знак -- смисл -- субособистість
Анотація: Дисертація спрямована на вивчення системи дисонансів особистості, які обумовлюють широкий спектр психологічної проблематики та спонукають суб'єкта до пошуку релевантної форми і змісту допомоги. Встановлено загальний механізм формування системного дисонансу особистості. Дисонанси особистості виявляються у незбалансованій психічній суперечності на емоційному, когнітивному і поведінковому рівнях саморегуляції. Обгрунтовано положення про те, що система дисонансів особистості лежить в основі всього спектру психічних розладів, зокрема невротивних. Складність вирішення психологічних проблем, пов'язаних з особистісним розвитком, криється у подвійній суперечності психічного розвитку людини на інтра- та інтерпсихічному рівнях. Стабілізовано особистісна проблема виявляється у загостреній емоційній ембівалентності, когнітивному абсурді та поведінковій деструктивності. Пояснено, що це є наслідком неспроможності суб'єкта вийти на інший етап психічного розвитку, нездатності здійснити типологічну інверсію особистості. Зроблено припущення, що в основі утворення особистісних дисонансів лежать труднощі інверсії психічного розвитку. Створено типологію особистостей, динаміка змін якої забезпечується пошуком балансу базової психічної суперечності. ВИзначено чинники психофізіологічної інверсії особистості на рівні емоційних реакцій, які набувають бінарні форми та суперечливого змісту. Емоційна амбівалентність є результатом формування неадекватної нервово-психічної рекції індивіда, яка не набуває достатньої психічнох інтеграції.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

10.
159.923.2/.3:159.923.5(043.5)
М 12


    Мазяр, Олег Васильович.
    Генезис і динаміка дисонансів особистості: системний підхід [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / О. В. Мазяр ; наук. конс. В. О. Моляко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 44 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
особистість -- психодинаміка -- дисонанси особистості -- особистісна проблема -- типологія особистостей -- незбалансована психічна суперечність -- невроз -- ульрапарадоксальний стан -- психічна інверсія -- емоція -- знак -- смисл -- субособистість
Анотація: Дисертація спрямована на вивчення системи дисонансів особистості, які обумовлюють широкий спектр психологічної проблематики та спонукають суб'єкта до пошуку релевантної форми і змісту допомоги. Встановлено загальний механізм формування системного дисонансу особистості. Дисонанси особистості виявляються у незбалансованій психічній суперечності на емоційному, когнітивному і поведінковому рівнях саморегуляції. Обгрунтовано положення про те, що система дисонансів особистості лежить в основі всього спектру психічних розладів, зокрема невротивних. Складність вирішення психологічних проблем, пов'язаних з особистісним розвитком, криється у подвійній суперечності психічного розвитку людини на інтра- та інтерпсихічному рівнях. Стабілізовано особистісна проблема виявляється у загостреній емоційній ембівалентності, когнітивному абсурді та поведінковій деструктивності. Пояснено, що це є наслідком неспроможності суб'єкта вийти на інший етап психічного розвитку, нездатності здійснити типологічну інверсію особистості. Зроблено припущення, що в основі утворення особистісних дисонансів лежать труднощі інверсії психічного розвитку. Створено типологію особистостей, динаміка змін якої забезпечується пошуком балансу базової психічної суперечності. ВИзначено чинники психофізіологічної інверсії особистості на рівні емоційних реакцій, які набувають бінарні форми та суперечливого змісту. Емоційна амбівалентність є результатом формування неадекватної нервово-психічної рекції індивіда, яка не набуває достатньої психічнох інтеграції.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

 
Статистика
за 07.08.2024
Кількість запитів 34050
Кількість відвідувачів 805
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя