Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (310)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (18)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=ГРУПА<.>
Загальна кількість знайдених документів : 34
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-34 
1.
159.9:316.7(075.8)
М 17


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Максимов, Микола Володимирович.
    Міжкультурна комунікація в умовах мегаполісу [Текст] / М. В. Максимов // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 39. - С. 167-175. - Бібліогр.: с. 174 (3 назви)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
міжкультурна комунікація -- мегаполіс -- глобалізація -- конфлікти -- соціальна група -- інформатизація


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

2.
159.92
Е 15


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Євдокимова, Наталя Олексіївна.
    Подолання дезадаптації студентів при злитті вищих навчальних закладів [Текст] / Н. О. Євдокимова, О. В. Партенадзе, А. С. Гуров // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Миколаїв : Іліон, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 38. - С. 200-212. - Бібліогр.: с. 210 (13 назв)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
адаптація -- дезадаптація -- психологічна служба -- психотерапевтична група -- група підтримки -- психоемоційний стан -- соціальна взаємодія -- соціальна взаємодія -- соціальні зв'язки -- соціально-психологічна адаптація
Анотація: Розкрито основні теоретичні підходи до проблеми дезадаптації особистості та пошуку ефективних технологій психологічної допомоги дезадаптованим студентам у закордонній та вітчизняній практиці. Представлено авторську модель організації груп підтримки для студентів 0з проблемами дезадаптації при злитті ВНЗ у рамках діяльності психологічної служби.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Партенадзе, О. В.; Гуров, А. С.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

3.
159.922.4
Ш 23


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Шапаренко, Ю. В.
    Теоретичні засади дослідження етнічної самосвідомості в зарубіжній соціальній психології [Текст] / Ю. В. Шапаренко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2014. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 20. - С. 350-358. - Бібліогр.: с. 349 (17 назв)
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
етнічна самосвідомість -- етнічність -- етнічна ідентичність -- самокатегорізація -- етнічна група -- соціальна група -- соціальні відносини
Анотація: Стаття присвячена розгляду поняття етнічної самосвідомості як головної ознаки та умови існування етнічної групи. Обґрунтовано необхідність дослідження феноменів етнічності, етнічної самосвідомості, етнічної ідентичності в контексті сучасних зарубіжних підходів. Розкрито сутність етнічної самосвідомості як соціально-психологічного феномену в сучасному полікультурному просторі.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

4.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Павелків, В. Р.
    Роль неформальної референтної групи однолітків у формуванні девіацій у підлітковому віці [Текст] / В. Р. Павелків // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 268-277. - Бібліогр.: с. 275-277 (15 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
девіація -- девіантна поведінка -- деструктивні моделі -- референтна група -- неформальна група -- підліткова субкультура -- наслідування
Анотація: У статті подано науково-теоретичний огляд вітчизняних та зарубіжних досліджень, присвячених проблемі впливу неформальних референтних груп однолітків на формування девіацій у підлітковому віці. Розглядаються соціально-психологічні особливості референтних груп як однієї з рушійних сил соціалізації особистості. Здійснено аналіз різноманітних підходів до проблеми дослідження впливу групи на формуванні ціннісних установок та моделей поведінки. Описано роль неформальних угруповань у формуванні деструктивних моделей поведінки підлітка. Виокремлено та узагальнено причини, що спонукають молодь до пошуку себе в молодших об'єднаннях.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

5.
615.851
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Литвиненко, Л. І.
    Особистісний розвиток інвалідів у психодраматичній групі [Текст] / Л. І. Литвиненко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Вид-во ТОВ Полігранд, 2011. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 8. - С. 217-228. - Бібліогр.: с. 227 (16 назв)
УДК
РУБ 615.851
Рубрики: Консультативна психологія--Психотерапія
Кл.слова (ненормовані):
інвалідність -- бар'єр відчуження -- психодрама -- психодраматична група -- протагоніст -- особистісний розвиток -- інтеграція -- бондінг
Анотація: Стаття присвячена аналізу проблеми інвалідності, зокрема бар'єра відчуження, який не дозволяє інвалідам повноцінно розвиватися в суспільстві. В роботі демонструється випадок із психодраматичної практики


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

6.
153
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Некіз, Т. А.
    Потенціал психодрами у вирішенні конфліктів у студентському віці [Текст] / Т. А. Некіз // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 14. - С. 100-108. - Бібліогр.: с. 107-108 (4 назви)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
конфлікт -- психодрама -- стиль поведінки -- групова психотерапія -- студентська група
Анотація: У статті висвітлено особливості застосування психодрами у процесі вирішення конфліктів у студентському віці. Обґрунтовано доцільність застосування при виникненні конфліктів у студентській групі та усвідомленні домінуючих стратегій поведінки у конфлікті студентів. Охарактеризовано стилі конфліктної поведінки та передумови створення і підтримки у відносинах між людьми високої культури спілкування, взаєморозуміння та співробітництва, функціонального і соціального партнерства. Емпіричним шляхом виявлено середній рівень конфліктності студентів I-го та III-го курсів, а також динаміку стратегій поведінки у конфлікті на різних курсах навчання. Розкрито можливості впливу на конфліктологічну компетентність студентів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

7.
15(08)
А 43


    Чорна, І. М.
    Етіологія поведінкових відхилень [Текст] / І. М. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 426-436. - Бібліогр.: с. 435 (6 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
етіологія -- психотравмуючі фактори -- девіантна поведінка -- психологічна готовність -- гіперопіка -- злочинне угруповання -- референтна група -- антисоціальний -- ресоціалізація
Анотація: В основу дослідження покладено аналіз наукових теорій провідних психологів. В статті проаналізовано походження та природу появи відхилень у поведінці підлітків. Розкрито особливості впливу біологічних, педагогічних, психологічних чинників на розвиток девіантної поведінки. Узагальнено різноманітні наукові підходи до проблеми впливу психотравмуючих факторів на поведінку підлітка. Розкрито механізм їх впливу і подальші наслідки, які проявлятимуться у психоемоційних змінах та поведінкових порушеннях. Проаналізовано соціально-психолого-педагогічне значення для підлітка оточення ровесників та забезпечення можливості комунікації. Вказано на домінуюче значення спілкування із ровесниками та потреба автономії від батьківської гіперопіки. Описано причини та механізм зміни референтної групи класу на вуличне угрупування. Поглиблено аналітику причин та особливостей поведінкових відхилень у дівчаток підліткового віку. Обгрунтовано гендерні відмінності у процесі ресоціалізації підлітків після перебування у антисоціальних, злочинних угрупованнях. Здійснено комплексний аналіз обставин, що приводять дівчинку у вуличне угрупування. Розкрито психолого-педагогічні та соціальні передумови і механізм втягнення підлітка у злочинне угруповання. Описано природу потреби підлітка до зміненого стану свідомості та наслідки неможливості її задовільнити. Проаналізовано механізм появи алкогольної та наркотичної залежності у підлітків. Досліджено особистісні особливості особистості підлітків хворих на алкоголізм, наркоманію. Визначено суть психологічної готовності до вживання психотропних речовин. Описано етапи виникнення у підлітків психічної залежності від алкоголю, і наркотиків. Визначено основні чинники виникнення у неповнолітніх потреби вживати психотропні речовини. Проаналізовано статистичні дані дослідження підлітків із відхиленнями у поведінці.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

8.
15(08)
А 43


    Кличковський, С. О.
    Програма розвитку навичок міжособистісної взаємодії в контексті покращення соціально-психологічного клімату групи [Текст] / С. О. Кличковський // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 53. - С. 68-74. - Бібліогр.: С. 73-74 (24 назв).
УДК
РУБ 15(08)

Кл.слова (ненормовані):
міжособистісна взаємодія -- соціально-психологічний клімат -- тренінг -- група -- позитивний вплив -- розвиток
Анотація: Статтю присвячено висвітленню результатів апробації програми розвитку навичок міжособистісної взаємодії в контексті покращення соціально-психологічного клімату групи.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

9.
15(08)
А 43


    Бабій, М. Ф.
    Вплив родинних взаємин на стратегію поведінки підлітка [Текст] / М. Ф. Бабій // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 14-23. - Бібліогр.: С. 22 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
підліток -- відчуття дорослості -- спілкування -- статус -- престиж -- група -- соціалізація
Анотація: В статті підкреслюється значення родинних стосунків у формуванні стратегії поведінки малолітнього. Вони змінюються із віком дитини. Разом з тим, вона, спостерігаючи за взаєминами у сімейному колі, вчиться вибудовувати комунікаційні зв'язки та стратегію поведінки з іншими особами. Це актуально для підліткового віку, оскільки спілкування із ровесниками займає у житті підлітка центральну позицію. Вдало вибрана стратегія поведінки пришвидшує процес налагодження контактів. Допомагає знайти спільну мову з однолітками. Значно підвищує його престиж, груповий статус та збільшує коло знайомих. Відповідно, росте самооцінка і рівень домагань. Підліток стає популярним у своєму оточенні та займає вищі щаблі у групових стосунках.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

10.
15(08)
А 43


    Блохіна, І. О.
    До проблеми формування психологічної безпеки особистості у малих групах [Текст] / І. О. Блохіна, О. В. Москаленко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 71-79. - Бібліогр.: с. 76-78 (18 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
психологічна безпека -- механізми формування психологічної безпеки -- фактори мікросередовища -- ідентифікація -- конформність -- мала група -- клімат в сім'ї -- соціальна оцінка -- мобінг
Анотація: У статті розглянуто поняття "психологічна безпека особистості" та визначено основні механізми її формування. Охарактеризовано вплив мікросередовища, малих соціальних груп на особливості психологічної безпеки індивіда. Доведено, що особливості клімату в родині безпосередньо відображаються на розвитку відчуття безпеки її членів. Різноманітні викривлення процесу виховання дитини в сім'ї, а саме гіпер- та гіпопротекція, емоційне відкидання, виховання "в культі хвороби" тощо створюють підгрунтя для спотвореного свідосприйняття. Одним з механізмів засвоєння соціального досвіду, в тому числі безпечної поведінки, є наслідування дитиною зразків поведінки в афективній, соціальній, професійніх сферах. Іншим механізмом створення психологічної безпеки в групі є конформність. Механізм соціальної оцінки бажаної поведінки здійснюється в процесі соціального контролю. Підкріплюючим і формуючим чинником служить реакція оточуючих, а образ взаємного сприйняття є регулятором поведінки. Особистість може відчувати загрозу з боку групи. Ситуація мобінгу, що виражається в психологічному терорі, цькуванні особистості з боку оточуючих, призводить до зниження ефективності праці, виникнення депресивного стану, підвищує ризик емоційного та професійного вигорання, тобто стає причиною порушення відчуття психологічної безпеки особистості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Москаленко, О. В.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

11.
15(08)
А 43


    Шаркова, С. Ф.
    Дослідження розвитку міжкультурної компетенції студентів у ході вивчення іноземної мови в багатокультурних за складом групах [Текст] / С. Ф. Шаркова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 233-241. - Бібліогр.: с. 239-240 (6 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
компетентнісний підхід -- міжкультурна компетенція -- навчання іноземній мові -- полікультурна група студентів
Анотація: У статті розглядаються значення термінів "компетенція" та "компетентність", що є ключовими поняттями в рамках компетентнісно-орієнтованого підходу, запропонованого в сучасній системі освіти. Автором підкреслюється важливість урахування полікультурного аспекту в навчальному процесі, зокрема розглядається програма розвитку міжкультурної компетенції особистості в ході оволодіння навичками іноземної мови. Представлені результати дослідження рівня розвитку міжкультурної компетенції студентів, що навчались у контрольних та експериментальних групах.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

12.
15(08)
А 43


    Лахтадир, О. В.
    Психологічний супровід розвитку комунікативної комптентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту [Текст] / О. В. Лахтадир // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 270-280. - Бібліогр.: с. 279-280 (3 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
комунікативна компетентність -- програма психологічного супроводу розвитку комунікативної компетентності студентів -- психолого-педагогічна технологія -- майбутні фахівці з фізичної культури і спорту -- формувальний експеримент -- експериментальна група -- контрольна група -- засоби психокорекції і розвитку комунікативної компетентності
Анотація: У статті охарактеризовано особливості психологічного супроводу розвитку комунікативної компетентності студентів, розкрито ого зміст і структуру. Також розглянуто особливості психолого педагогічної технології, пов'язаної зі специфікою майбутньої діяльності цих фахівців і спрямованої на розвиток та психокорекцію їх комунікативної компетентності: визначальні психолого-педагогічні умови та форми організації навчальної діяльності: методи та засоби її розвитку. Викладено результати контрольного дослідження ефективності впровадження в освітній процес спеціально створеної психолого-педагогічної технології розвитку комунікативної компетентності у майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

13.
15(08)
А 43


    Тирон, О. М.
    Короткострокові дружні стосунки як форма міжособистісних контактів у малих неформальних групах [Текст] / О. М. Тирон // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 310-321. - Бібліогр.: с. 319-320 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
короткострокові дружні стосунки -- мала неформальна група -- спеціалісти екстремальних професій -- потреби в афіляції, спілкуванні та соціальній підтримці
Анотація: В статті теоретично обгрунтовано доцільність формування уміння встановлювати дружні стосунки для успішної професійної діяльності. Узагальнено, що процес встановлення таких стосунків пов'язаний із потребою належності до групи, необхідністю соціальної підтримки, потребою у спілкуванні. Визначено етапи розвитку дружніх стосунків, принципи їх формування, фактори впливу на ефективність їх розвитку. Це дало можливість зрозуміти, які уміння і навички потребують формування та корекції. Специфіка професійної діяльності, коли індивід взаємодіє у ситуації ізоляції на обмежений період часу, дозволило виокремити окремий психологічний феномен - короткострокові дружні стосунки. Дослідження їх перебігу проведено серед представників різних екіпажів морського флоту. Виокремлено специфічні труднощі в процесі розвитку таких стосунків.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

14.
15(08)
А 43


    Собкова, С. І.
    Соціально-психологічні чинники процесу соціалізації представників різних етнічних груп в поліетнічному просторі [Текст] / С. І. Собкова, Ю. В. Собков // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 227-237. - Бібліогр.: с. 233-236 (26 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
соціалізація -- етнічна група -- етнічна самосвідомість -- етнічна ідентичність -- етнічна ментальність
Анотація: Статтю присвячено розгляду основних закономірностей процесу соціалізації представників етнічних груп в умовах поліетнічного співіснування. Обгрунтовується важливість дослідження проблеми соціалізації в ракурсі етнічної належності. Приділено увагу такій особливості процесу соціалізації, як акультурація. Розкрито умови ефективної міжетнічної взаємодії. Наведено особливості співіснування етносів на прикладі Буковини. Показано деякі характеристики людини, які можуть сприяти соціалізації у будь-якій культурі. Наведено основні підходи до розгляду чинників, які обумовлюють цей процес. Розглянуто універсальні характеристики процесу соціалізації для різних етносів.Як одна з умов успішного співіснування етносів розглянутий принцип толерантності, в основу якого поставлене впровадження розроблених "діалогічних універсалій".


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Собков, Ю.В.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

15.
15(08)
А 43


    Турбан, В. В.
    Психологічний підхід до безпеки як мовного феномена [Текст] / В. В. Турбан // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 17. - С. 54-62. - Бібліогр.: с. 62 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
соціальна система -- системна самодостатність -- особистість -- соціальна група -- цінності -- соціалізація
Анотація: У статті досліджуються питання теоретичної основи психологічного виміру безпеки як мовного феномена. Показано, що соціально-психологічний світ особистості детермінується соціальною системою. Зокрема аналізуються складники цієї детермінації - соціалізація особистості, цінності, когнітивні й афективні аспекти; окремо відзначимо значущість образно-рольових форм, які створені системою, і на які орієнтується особистість у своїй діяльності. На основі цього, зміна системи уможливлюється лише завдяки трансформації ціннісно-смислового простору, до якого соціалізується особистість. Аналізується основи системного підходу, де акцентується увага на тому, що соціальні системи індиферентні щодо волі мотивацій особистісно та соціально-психологічного плану. Підкреслюється, що психологічний світ особистості в кожній з систем є цілком відмінним і унікальним.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

16.
153/154
П 84


   
    Процеси ідентифікації особистості в малій групі: досвід теоретичного та емпіричного дослідження [Текст] : практичний посібник / НАПН України, Інститут соціальної та політичної психології ; за наук ред. П. П. Горностая. - Кірвороград : [б. в.], 2013. - 106 с. - 6.00 грн.
УДК
РУБ 153/154

Кл.слова (ненормовані):
мала група -- ідентифікація особистості


Дод.точки доступу:
Горностая, П. П. \за наук ред.\; НАПН УкраїниІнститут соціальної та політичної психології
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

17.
15(08)
А 43


    Мамко, В. П.
    Особистісна детермінація рефлексивної компетентності психолога в контексті дослідження рефлексивної групи [Текст] / В. П. Мамко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2020. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 56. - С. 97-104. - Бібліогр.: с. 102-103 (21 назва)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
рефлексія -- рефлексивність -- компетентність -- особистісна детермінація -- особистість -- планування -- група -- психолог
Анотація: Стаття присвячена проблемі особистісної детермінації та рефлексивної компетентності психологів. Показано, що для визначення особистісної детермінації рефлексивної компетентності психолога необхідно з'ясувати сутність поняття рефлексивності та її взаємозв'язок з іншими психологічними характеристиками суб'єкта. Встановлено, що рефлексивність як ідея того, що психолог є об'єктом свого власного вивчення, може слугувати тією евристичною підставою, яка дасть змогу пояснити поширеність психологічних методик та технік управління собою як на індивідуальному, так і на колективному рівнях. Рефлексивність розуміється як циклічний процес, що складається із трьох компонентів: рефлексії, планування та дії/адаптації. Доведено, що у порівнянні з рефлексивними групами нерефлексивні демонструють малу пильність до групових цілей, стратегій та середовища, у якому вони працюють. Показано, що такі групи більше схильні бути реактивними, аніж проактивними, і частіше виявляють захисну реакцію при загрозі з боку навколишнього середовища.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

18.
15(08)
А 43


    Брик, О. М.
    Деякі аспекти ролі ведучого в соціально-психологічних тренінгах з прийняття рішень [Текст] / О. М. Брик, М. С. Кочаровський // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 23-31. - Бібліогр.: с. 29-30 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
соціально-психологічний тренінг -- ведучий соціально-психологічного тренінгу -- тренінгова група -- групова взаємодія -- прийняття рішень -- конфлікт -- психотехніки -- комунікативні навички
Анотація: Статтю присвячено дослідженню питання значення та впливу соціально-психологічних тренінгів на вироблення культури прийняття рішень, ролі ведучого тренінгу та конфлікту ведучого з групою в процесі тренінгу на різних його етапах, а також ступеню впливу зазначених чинників на досягнення мети тренінга - підготовки до прийняття рішень. У статті зазначається, що під час навчання прийняттю рішень за допомогою соціально-психологічних тренінгів, тренінгова група в контрольованих умовах проходить всі етапи прийняття рішень та має можливість зіткнутися з конфліктами, що пов'язані з процесом прийняття рішень, а також отримує медіацію з боку ведучого групи, з подальшим поясненням прийнятих в процесі тренінгу рішень та пошуком альтернативних шляхів прийняття необхідного рішення задля уникнення або пом'якшення конфліктних ситуацій.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Кочаровський, М. С.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

19.
159.922.73-056.49+316.624
Л 87


    Лучинкіна, Анжеліка Іллівна.
    Соціально-психологічні засоби корекції особистості школярів з соціально дезадаптованою поведінкою [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Лучинкіна Анжеліка Іллівна ; наук. кер. Максимова Н. Ю. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2008. - 225 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 161-196. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Соціально-дезадаптована поведінка--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
соціалізація -- соціальна адаптація -- соціальна дезадаптація -- референтна група -- самооцінка -- тривожність -- шкільне середовище -- динаміка розвитку
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню впливу рівня розвитку шкільного соціального середовища на процес корекції особистості школярів з соціально дезадаптованою поведінкою.Уточнено поняття "соціального середовища школи" як сукупність взаємовпливів учнів, педагогів, батьків у ході навчально-виховного процесу, що передбачає поширення соціального досвіду всіх зазначених груп на основі взаємопроникнення їхніх субкультур. Наявність дітей з соціально дезадаптованою поведінкою безпосередньо пов"язана з рівнем розвитку соціального середовища классу: найбільша кількість учнів з соціально дезадаптованою поведінкою спостерігається на рівні розвитку "розпад на групи", найменьша-на рівні "об"єднання". Ступінь дезорієнтації найбільше посилюється на рівні розвитку "розпад на групи". соціальна дезадаптація учнів достовірно пов"язана з їх низькім соціаметричним статусом та високим рівнем тривожності, а також низьким соціаметричним статусом та неадекватною (заниженою або завищеною) самооцінкою. Показано, що системна соціально-психологічна корекція особистості учнів із соціально дезадаптованою поведінкою передбачає організацію шкільного соціального середовища, як цілісної системи, що забезпечує групову згуртованість всіх учасників навчально-виховного процесу за умови задоволення базових соціальних потреб дитини.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максимова, Наталія Юріївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

20.
15(08)
А 43


    Кличковський, С. О.
    Визначення соціально-психологічних чинників психологічного клімату на підприємстві у кризовий період [Текст] / С. О. Кличковський // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2020. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 55. - С. 38-43. - Бібліогр.: с. 43 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Організаційна психологія
Кл.слова (ненормовані):
психологічний клімат -- соціально-психологічні чинники -- міжособистісна взаємодія -- кризовий період -- група -- підприємство
Анотація: Стаття присвячена висвітленню емпіричних результатів дослідження соціально-психологічних чинників психологічного клімату на підприємстві в кризовий період. У статті продемонстровані результати регресійного та факторного аналізу, які дали змогу виокремити чинники психологічного клімату на підприємстві в кризовий період. Визначено, що основними чинниками психологічного клімату на підприємстві в кризовий період є: групова мотивація досягнення успіху; колективізм групи; контактність, поступливість, згуртованість, довірливість працівників та мотиваційне досягнення бути серед людей.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

 1-20    21-34 
 
Статистика
за 24.07.2024
Кількість запитів 73525
Кількість відвідувачів 996
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя