Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (1)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=ДІАЛОГІЧНА взаємодія<.>
Загальна кількість знайдених документів : 10
Показані документи с 1 за 10
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3+028.02/С 60 рукописний текст
Автор(и) : Соломка, Едуард Тіберійович
Назва : Формування читацької компетентності учнів старших класів : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2000
Кільк.характеристики :171 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 158-171.
УДК : 37.015.3+028.02
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Компетентність
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): читання--текст--смисл--читацька компетентність--продуктивність читання--когнітивні операції читання--діалогічна взаємодія--старшокласники
Анотація: Дисертацію присвячено проблемі формування в учнів старших класів основних складових читацької компетентності, яка є одним з провідних чинників продуктивності читання. Визначено зміст та структуру читацької компетентності як інтегральної властивості особистості читача. Встановлено її вплив на продуктивність читацької діяльності. Обґрунтовано критерії сформованості читацької компетентності учнів старших класів.Виявлено комплекс психолого-педагогічних умов, що забезпечують формування читацької компетентності учнів в процесі вивчення курсу української літератури.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3/А 65 рукописний текст
Автор(и) : Андрєєва, Ярослава Федорівна
Назва : Формування в учнів старших класів прийомів діалогічного читання художнього тексту : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2002
Кільк.характеристики :189 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Біібліогр.: с. 175-186.
УДК : 37.015.3
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Читання тексту
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): читання--текст--комунікативна компетентність--діалогічна взаємодія
Анотація: Дисекртація присвячена формуванню в учнів старших класів прийомів діалогічного читання тексту, які є провідними чинниками, що визначають результативність читацької діяльності. Визначено структуру і психологічні механізми діалогічного читання. Виявлено психологічні характеристики тексту, що зумовлюють активну взаємодію читача з ним. Обгрунтовано критерії сформованості комунікативної читацької компетентності, яка є однією із складових загальної читацької компетентності. Виявлено комплекс психолого-педагогічних умов, що забезпечують формування прийомів діалогічного читання в процесі вивчення творів художньої літератури. Розроблено та апробовано програму їх формування.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.923/Л 17
Автор(и) : Лазарук Т. М.
Назва : До проблеми становлення життєвих смислів в ранній юності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Гнозіс, 2013. - Т. 15, ч. 2. - С. 131-139 (Шифр 371.015/П 78-852660)
Примітки : Бібліогр.: с. 138 (9назв)
УДК : 159.923
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): життєві смисли--світогляд--цінності--психологічна допомога--діалогічна взаємодія--ранній юнацький вік
Анотація: У статті розглядається поняття життєвих смислів, їх мвсце в свідомості людини, особливості та механізми їх становлення, вплив на характер і життєвий шлях особистості. Розглядається роль педагога та психолога в сприянні становленню ціннісно-смислової сфери. Пропонуються підходи практичної роботи з метою впливу на активізацію процесів формування оптимальних життєвих смислів в ранньому юнацькому віці.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 378-057.875:614.2/Г 87-277084 рукописний текст
Автор(и) : Кахно, Ірина Вікторівна
Назва : Мовленнєва культура як складова професійної підготовки майбутнього лікаря-терапевта : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2013
Кільк.характеристики :197 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 169-189.
УДК : 378-057.875:614.253.1/.2:81'233
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Професійна підготовка-- Мовленнєва культура
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна діяльність--мовленнєва культура--діалогічна взаємодія--професійна підготовка
Анотація: У дисертації виокремлено структуру мовленнєвої культури. Проведено дослідження особливостей мовленнєвої культури студентів. Створено структурну модель мовленнєвої культури лікаря-терапевта. Розроблено та апробовано програму формувальних впливів, зокрема професійно-психологічний тренінг для інтернів.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.922.8:82/Т 35
Автор(и) : Терновик, Наталія Анатоліївна
Назва : Психолого-педагогічні аспекти розвитку підлітка як суб'єкта пізнавальної діяльності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 7: Екологічна психологія., Вип. 40. - С. 169-179 (Шифр 15(57.026)/А 43-683435)
Примітки : Бібліогр.: с. 177-178 (8 назв)
УДК : 159.922.8:82
Предметні рубрики (Галузі знань): Екологічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): суб'єктність особистості--пізнавальна діяльність--діалогічна взаємодія
Анотація: Висвітлено "метод діалогічного аналізу випадку". У межах аналізу понять та ідей сучасної психології, потрібних для дослідження розвитку підлітка як суб'єкта пізнавальної діяльності, розкриваються основні відмінності між діалогами і монологами. Виокремлено особливості монологічної та діалогічної стратегії психологічного впливу. Провадиться розгляд діалогу в трьох його розуміннях: 1) як обміну репліками або висловлюваннями між учасниками спілкування; 2) як принципи взаємовідносин; 3) як діалогічності самого змісту мислення й діяльності сучасної людини.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.98:316.77/П 30
Автор(и) : Петренко, Ірина Володимирівна
Назва : Застосування технології swot-аналізу для вивчення особливостей діалогічної взаємодії у шкільному середовищі
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 11. - С. 219-225: рис. (Шифр 153.6/А 43-826575836)
Примітки : Бібліогр.: с. 225 (6 назв)
УДК : 159.98:316.77
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): swot-аналіз--діалогічна взаємодія--діалогічна партиципація--соціальний діалог--комунікативні інтенції
Анотація: Визначено комунікативні інтенції учасників соціального діалогу в освітньому просторі. Вивчено характеристики діалогічної партиципації в системі шкільної освіти. Розкрито соціально-психологічні чинники, що впливають на ефективність міжсуб'єктної комунікативної взаємодії в освітній сфері.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.964:159.923/П 54
Автор(и) : Поляничко, Олена Миколаївна
Назва : Funktionelle Aspekte der psychichen Widerspiegelung in der Sichtweise der tiefenpsychologischen Erkenntnis
Місце публікування : Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць/ Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський: Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 519-527: рис. (Шифр 15(06)/П 78-053396811)
Примітки : Бібліогр.: с. 525-526 (8 назв)
УДК : 159.964:159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психічне відображення--об'єктивна реальність--психологічний захист--діалогічна взаємодія
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(57.026)/А 43
Автор(и) : Котик, Інна Олександрівна
Назва : Соціальні межі й надійна автентичність особистості
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2016. - Т. 7: Екологічна психологія., Вип. 42. - С. 237-249 (Шифр 15(57.026)/А 43-285595)
Примітки : Бібліогр.: с. 247-248 (9 назв)
УДК : 159.072.533:159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Екологічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): діалогічна взаємодія--надійна автентичність особистості--нормативна регуляція діяльності--соціальні межі--соціальні норми--спільна діяльність
Анотація: У статті на підгрунті теоретичного аналізу висвітлюється проблема соціальних норм і нормативної регуляції людської діяльності та особистості їх взаємодії із автентичністю особистості. Розкривається специфіка надійної автентичності як властивості особистості, здатність до прогнозованої поведінки, пов'язаної із реалізацією соціальних відносин.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Харченко Н. А.
Назва : Роль психолога в організації діалогічної взаємодії учнів із різними видами обдарованості
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 262-268 (Шифр 15(08)/А 43-178676314)
Примітки : Бібліогр.: с. 267-268 (7 назв)
УДК : 159.98
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): діалогічна взаємодія--обдарованість--соціальна компетентність--командний підхід--навчально-виховний процес
Анотація: Стаття присвячена аналізу організації діалогічної взаємодії дітей з різними видами обдарованості в контексті побудови елітарної освіти, окреслено роль психолога у координації позакласної діяльності підлітків, розглянуто важливість соціальної компетентності у становленні майбутньої української еліти. Майже століття вчені прагнули зрозуміти, виміряти та пояснити обдарованість. Численні теорії та емпіричні дослідження часто грунтувалися на ранніх розвитках таланту та обдарованості; часто ці концепції суперечили одна одній, зокрема у контексті роботи із обдарованою особистістю, насамперед у дитячому та юнацькому віці. Ми стверджуємо, що обдарованість відображає цінності суспільства; зазвичай виявляється в фактичних результатах, особливо в зрілому віці; є специфічную для різних галузей діяльності та формується через об'єднання біологічних, педагогічних, психологічних та психосоціальних факторів. Обдарованість розвивається у діалозі, а ефективність діяльності зумовлює те, що основним мотивуючим чинником взаємодії стають ділові та емоційні особливості партнерів, натомість при неефективній діяльності, основою мотивації є зовнішня привабливість партнерів. Саме освоєення технічних і виробничих феноменів, культурних смислів і систем стосунків у цілеспрямованій діяльності забезпечує простір взаємодії суб'єктів з різними видами обдарованості.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Терновик Н. А.
Назва : Вплив діалогу на організацію мисленнєвого процесу підлітків як суб'єктів пізнавальної діяльності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 298-310 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 308-309 (7 назв)
УДК : 159.923(075.8)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): суб'єктність особистості--пізнавальна діяльність--діалогічна взаємодія--педагогічне спілкування--пізнавальна активність--інтеракція--діалогічність мислення
Анотація: У статті досліджено актуальні проблеми формування діалогічного мислення дітей підліткового віку. Розкрито погляди вітчизняних та зарубіжних вчених на проблему навчальної взаємодії учителей та учнів. Проаналізовано психологічні чинники розвитку суб'єктності особистості в сучасних умовах гуманізації середньої освіти. Зазначено, що міжособистісна взаємодія підлітків з педагогами має неоднозначний характер, проте вона набуває великого значення для них, оскільки вчителі є носіями соціальних норм, саме вони допомагають підліткам входити до соціуму. Велике значення для формування гармонійної особистості відіграє взаємодія підлітків з вчителями. Розкрито, що діалогічність мислення певною мірою визначається увагою, пам'яттю людини, її волею та почуттями, особливостями характеру, темпераменту. Зокрема, на успішній перебіг внутрішнього діалогу в процесі пізнавальної діяльності впливає розвиток розумових здібностей, які забезпечують можливість вираження думки, виконання цілогу ряду логічних операцій: зіставлення сприйнятого з певними критеріями, нормами, закономірностями; відокремлення спільного та відмінного у об'єктах, що вивчаються. Також наголошено, що важливу роль у формуванні образного мислення вчителі приділяють читацькому сприйманню, проблемним та ігровим ситуаціям. Встановлено, що завдяки створенню проблемних ситуацій спостерігається активізація творчої думки учнів. Зазначено, що прояв діалогічності пізнавальної діяльності - цілісний процес, система взаємопов'язаних рівнів, що забезпечує отримання результату (глибокого та багатостороннього проникнення в образний зміст художнього твору). Результат може бути досягнутий за умови максимальної включеності підлітка в мисленнєвий процес, що, у свою чергу є можливим в ситуації творчої роботи з текстом. Визначено основні критерії та прийоми педагогічного спілкування, що сприяють максимальній пізнавальній активності дітей. Обгрунтовано умови максимальної включеності підлітка в мисленнєвий процес. Розкрито сутність основних психологічних особливостей діалогічної взаємодії у навчальному процесі як необхідної складової розвитку підлітків як суб'єктів пізнавальної діяльності.
Знайти схожі

 
Статистика
за 26.07.2024
Кількість запитів 31753
Кількість відвідувачів 885
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя