Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (146)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=СИРОТИ<.>
Загальна кількість знайдених документів : 6
Показані документи с 1 за 6
1.
159.922.73-058.862
П 91


    Пушкар, Вікторія Анатоліївна.
    Особливості розвитку образу "Я" дітей-сиріт у навчальному закладі інтернатного типу [Рукопис] : дис. ... канд. пед. наук: 19.00.07 / Пушкар Вікторія Анатоліївна ; наук. кер. Клименко В. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2007. - 191 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с.164-180. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Образ "Я"--Дисертації
   Вікова психологія--Діти-сироти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
"Я"-концепція -- "Я"-образ -- ідентичність особистості -- рефлексія -- самопізнання -- самоставлення -- когнітивна складність
Анотація: В дистертації теоретично обґрунтовано та емпірично досліджено особливості системи "Я"-образів підлітків - вихованців закладів інтернатного типу. Визначено, що в системі "Я"-образів підлітків шкіл-інтернатів актуальними є статусно-рольові категорії. Показано, що у підлітків шкіл-інтернатів структура "Я"-концепції мало диференційована, а система їх уявлень про себе узалежнюється уявленнями та нормативними приписами значимих інших. Розроблено й апробовано соціально-психологічний тренінг, спрямований на інтеграцію "Я"-образів в єдину "Я"-концепцію.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Клименко, Віктор Васильович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
159.923
Ф 55


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Філоненко, Л. В.
    Деякі причини негативної адаптації дітей-сиріт у прийомних сім'ях [Текст] / Л. В. Філоненко // Проблеми загальної та педагогічної психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Гнозіс, 2013. - Т. 16, ч. 1, 2. - С. 435-441. - Бібліогр.: с. 440-441 (7 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
адаптація -- негативна адаптація -- діти-сироти -- форми виховання
Анотація: Розглядається неготовність прийомних батьків до життя з прийомною дитиною, і як наслідок - негативні причини адаптації дітей-сиріт та повернення їх до казенних закладів різних форм опіки.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

3.
373.22:159.922.7
Ц 86


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Цумарєва, Н. В.
    Адаптаційні можливості дітей молодшого шкільного віку з ознаками емоційної депривації в умовах дитячого будинку [Текст] / Н. В. Цумарєва // Проблеми загальної та педагогічної психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Гнозіс, 2013. - Т. 16, ч. 1, 2. - С. 441-448. - Бібліогр.: с. 447-448 (16 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
діти-сироти -- емоційна депривація -- адаптація -- соціалізація -- психічна депривація
Анотація: Досліджуються адаптаційні можливості дітей молодшого шкільного віку з ознаками емоційної депривації в умовах інтернатного закладу. Розглядаються причини труднощів адаптації дітей до умов дитячих будинків. Описано типи психічно депривованих дітей та особливості їх адаптаційних можливостей.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

4.
153
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Раєвська, Яна Миколаївна.
    Соціально-психологічний супровід соціальних сиріт [Текст] / Я. М. Раєвська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 14. - С. 130-139. - Бібліогр.: с. 137-138 (8 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
сироти -- сирітство -- соціальне сирітство -- соціальні сироти -- виховання -- дисфункційна сім’я -- соціально-психологічні чинники -- соціально-психологічний супровід
Анотація: Статтю присвячено висвітленню проблеми феномену соціального сирітства та соціально-психологічному супроводу соціальних сиріт. Здійснено аналіз поглядів науковців щодо поняття «соціальне сирітство», що дозволило виокремити декілька наукових підходів у сучасних наукових дослідженнях, які визначають сутність соціального сирітства та подано авторське визначення термінів «соціальне сирітство» та «соціальні сироти». Наведено класифікацію «соціальних сиріт» в умовах сьогодення. Виділено умови виховання, які зобов’язана дотримуватись кожна сім’я для запобігання появі соціальних сиріт та забезпечення психічного здоров’я дитини. Проаналізовано зовнішні чинники появи феномену соціального сирітства в Україні, що закладаються в державі і обумовлені соціально-економічними умовами та внутрішні, які утворюються безпосередньо в середовищі сім’ї.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

5.
15(08)
А 43


    Демчук, О. О.
    Психологічні особливості особистісних ініціацій підлітка в умовах школи-інтернату для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківської опіки [Текст] / О. О. Демчук, В. В. Лазарчук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 102-112. - Бібліогр.: с. 110-111 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
підлітки -- школа-інтернат -- самоствердження -- міжособистісні стосунки -- агресивність -- діти-сироти -- діти, позбавлені батьківської опіки -- депривація
Анотація: У статті окреслено психологічні особливості особистісних інстанцій підлітка в умовах школи-інтернату для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківської опіки. Проблема особистісного зростання в умовах депривації соціальної взаємодії є однією з актуальних в українському суспільстві. Традиційне психолого-педагогічне забезпечення установ закритого типу вичерпало свій ресурс, тому що не впливає позитивно на сферу свідомості неповнолітнього. Разом з тим, відсутня і система психолого-педагогічної підтримки таких неповнолітніх у соціальній інфраструктурі, відповідно, проблема "стигматизації" потребує ретельного аналізу в рамках різних наукових підходів. Проаналізовано провідні дослідницькі парадигми та психолого-педагогічні підходи до визначення сутності даної проблематики. Здійснено системне вивчення феномена нормативного особистісного розвитку у підлітковому віці.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Лазарчук, В. В.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

6.
15(08)
А 43


    Марусинець, М. М.
    Феномен "встрати довіри до світу" у дітей, вихованців інституційних закладів опіки [Текст] / М. М. Марусинець, О. Т. Смук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 209-222. - Бібліогр.: с. 219-220 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
депривація -- соціальна та психічна депривація -- особистість дитини-сироти -- втрата довіри до світу -- інституційні заклади опіки
Анотація: У статті зроблено спробу розкрити феномен втрати довіри до себе у дітей, які виховуються в інституційних закладах опіки. Проаналізовано основні теоретичні підходи щодо вивчення феномена "депривація" та її різновиди. Проведено аналіз проблем, пов'язаних із їх роллю і функціями в процесі становлення та розвитку особистості дитини-сироти. Встановлено, що процес формування такої категорії дітей відбувається в стані соціальної та психічної депривації, яка негативно впливає на розвиток емоційно-особистісної сфери, спілкування, самоприйняття і самооцінки. Як наслідок, у дітей деформується багато ключових установок, зумовлених повноцінною соціалізацією, до якої залічують і соціально-довірливі відносини до світу. Діти, які виховуються поза сім'єю, переживають депривацію, викликану психічним і особистісним розвитком, який проявляється в деформації базової довіри дітей до світу. Як важливе новоутворення така деформація виникає у дітей раннього віку і проявляється в агресивності, підозрілості, нездатності до автономного життя. Внаслідок цього подальший розвиток довірливих відносин дітей є деформованим, оскільки формування важливих особистісних якостей - автономність, ініціативність, соціальна компетентність, здатність до діяльності, статева ідентичність - принципово неможливі, або мають депривований характер. Підтвердженням цього є дослідження, які вказують на те, що люди, які преренесли в дитинстві материнську депривацію, продовжують відчувати недовіру до всіх людей, за виключенням членів своєї мікрогрупи, які перенесли те ж саме. Формування неадекватних соціальних очікувань, орієнтуються на визнання у своєму середовищі через фізичну силу, агресію і асоціальні форми поведінки. Почуття відповідальності, відношення до власного життєвого часу, проживання за груповими моральними нормами, орієнтація на групову совість і поруку відкладають відбиток на самосвідомість дітей за еталоном поведінки педагогів і обслуговуючого персоналу. Злиття з конкретною людиною (вихователем, батьками, педагогом та ін.), а також із групою людей (добре відомим для дітей є інтернатське "ми") часто блокує, а іноді і зовсім унеможливлює розвиток автономності дитини, її ініціативності й відповідальності за свою поведінку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Смук, О. Т.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

 
Статистика
за 25.07.2024
Кількість запитів 3087
Кількість відвідувачів 481
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя