Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (63)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (13)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=СМИСЛ<.>
Загальна кількість знайдених документів : 39
Показані документи с 1 за 30
 1-30    31-39 
1.
81'23
Х 20


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Харченко, Н.
    До питання про розуміння дошкільниками мовного матеріалу: теоретичний аспект проблеми [Текст] / Н. Харченко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Срібна хвиля, 2014. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 10. - С. 291-303. - Бібліогр.: с. 302-303 (17 назв)
УДК
Рубрики: Психологія дошкільника
Кл.слова (ненормовані):
дошкільники -- сприймання мовлення -- розуміння мовлення -- текст -- смисл -- значення
Анотація: Аналізуються експериментальні розвідки щодо розуміння дітьми дошкільного віку усного мовлення. Розглядаються нечисленні психолінгвістичні дослідження, присвячені розумінню дошкільниками складних лексико-граматичних конструкцій і текстів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

2.
615.34
Г 95


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Гурлєва, Т. С.
    Особливості психологічної допомоги вітчизняному клієнту в опануванні смислом особистісного існування в рамках екзистенційно-гуманістичного підходу [Текст] / Т. С. Гурлєва // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Логос, 2014. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 10. - С. 88-108. - Бібліогр.: с. 105-106 (18 назв)
УДК
Рубрики: Психотерапія
Кл.слова (ненормовані):
смисл особистісного існування -- особистісний розвиток -- екзистенційно-гуманістичний підхід -- метод семантичного диференціалу -- діалог -- психологічна допомога
Анотація: Аналізується наукова література з проблеми психологічної допомоги людині в опануванні смислом особистісного існування на основі екзистенційно-гуманістичного підходу. Обговорюються результати методу семантичного диференціалу. Описано особливості діалогу між психологом і клієнтом як умови для відкриття людиною смислу власного існування.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

3.
159.923.2
Г 93


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Гуцол, Светлана Юрьевна.
    Смыслообразующая функция мифа в контексте самопроектирования личности [Текст] / С. Ю. Гуцол // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 9. - С. 61-71. - Бібліогр.: с. 69-70 (9 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
міф -- смисл -- досвід -- самоорганізація
Анотація: Статтю присвячено осмисленню проблеми міфологічних складових життєвого досвіду особистості , зокрема, місця й значення міфу у процесі формування стратегії самодетермінації й самоорганізації особистості в контексті життєтворчих практик.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

4.
615.851
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Гурлєва, Т. С.
    Смислові орієнтації консультантів і психотерапевтів у психологічному супроводі людини з екзистенційною проблематикою [Текст] / Т. С. Гурлєва // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Вид-во ТОВ Полігранд, 2011. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 8. - С. 45-57 : табл. - Бібліогр.: с. 56-57 (10 назв)
УДК
РУБ 615.851
Рубрики: Консультативна психологія--Психотерапія
Кл.слова (ненормовані):
екзистенційні проблеми -- смисл життя -- система життєвих смислів -- консультування і психотерапія -- психологи, що надають психологічну допомогу
Анотація: Стаття присвячена теоретичному аналізу питання психологічної допомоги людині у вирішенні нею екзистенційних проблем. Особлива увага приділяється пошуку смислу життя, що є головним рушієм особистісного розвитку людини. Представлені опрацьовані емпіричні дані вивчення системи особистісних смислів консультантів і психотерапевтів, які займаються психологічною практикою, і тих, що ведуть наукову діяльність і можуть впливати на розвиток стратегії психологічного супроводу людини у вирішенні нею екзистенційних проблем.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

5.
615.851
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Гурлєва, Т. С.
    Умови і методи психологічної допомоги людині в опануванні смислом особистісного існування [Текст] / Т. С. Гурлєва // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ-Ніжин : Видавець ПП Лисенко М. М., 2013. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 9. - С. 152-167. - Бібліогр.: с. 164-166 (29 назв)
УДК
РУБ 615.851
Рубрики: Консультативна психологія--Психотерапія
Кл.слова (ненормовані):
смисл особистісного існування -- екзистенційно-гуманістичний напрямок -- умови і методи -- діалог -- притча -- психологічна допомога
Анотація: У статті йдеться про теоретико-методичні засади психологічної допомоги людини в опануванні смислом особистісного існування у контексті екзистенційно-гуманістичного напряму психотерапії та консультування. У якості методу психологічної допомоги розглядається діалог. Матеріалом для обговорення у ході діалогового спілкування пропонуються притчі.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

6.
159.923.2
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Чепелева, Н. В.
    Структурно-смыслова модель наративного конструювання досвіду в контексті розвитку особистості [Текст] / Н. В. Чепелева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 13. - С. 26-38. - Бібліогр.: с. 35-38 (17 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
наративне конструювання досвіду -- розвиток особистості -- контекст -- інтерпретація -- модель -- смисл -- дискурс
Анотація: У межах психогерменевтичного підходу особистісний досвід розглядається як смислова система. Вона конструюється в межах плинних ситуацій шляхом відбору значимих для особистості подій та впорядкування їх у певні дискурсивні структури. Обгрунтовано, що основним видом дискурсивного конструювання досвіду є наративне конструювання, а його провідним механізмом виступає інтерпретація. Наратив тлумачиться як когнітивна схема конструювання смислу через тематичне розташування фактів у вигляді організованих сюжетів, які спираються на соціокультурні та особистісні конструкти. Показано, що наративне конструювання досвіду є одним із важливих умов розвитку особистості. Визначено, що процес дискурсивного конструювання довіду великою мірою визначається зовнішнім (соціокультурним) та внутрішнім (особистим) контекстами, які виступають у ролі інтерпретаційних схем осмислення досвіду особистості. Запропоновано структурно-смислову модель наративного конструювання досвіду особистості, що розвивається. Модель включає: види наративного конструювання досвіду (квазінаратив, наратив, метанаратив); його типи (ситуативний, подієвий, смисловий); одиниці досвіду (факти, ситуації, події, тезауруси, лейтмотиви); характеристику його об'єктивації в наративі особистості, що видозмінюється залежно від біологічного, соціального та особистісного вимирів розвитку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

7.
159.923.2
Ч-44


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Чєпелева , Наталія Василівна.
    Самопроектирование как фактор развития личности [Текст] / Н. В. Чєпелева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2014. - Т. 2 : Вип. 8. - С. 4-15. - Бібліогр.: с. 14-15 (7 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
розвиток особистості -- самопроектування особистості -- постнекласична психологія -- нарратив -- дискурс -- особистий досвід -- смисл
Анотація: У статті розглядається проблема самопроектування особистості у контексті постнекласичної психології. Запропоновано тлумачення особистісного проекту як осмисленої версії людського буття. Виділено основні шляхи особистісного самопроектування. Охарактеризовано особливості побудови особистісних проектів на різних етапах розвитку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

8.
15(08)
А 43


    Гудінова, І. Л.
    Креативний конспект як результат глибокого та повного розуміння навчального тексту [Текст] / І. Л. Гудінова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 76-83. - Бібліогр.: С. 82-83 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
когнітивні операції -- структурування -- переструктурування -- смисл -- читання
Анотація: Аргументується точка зору, що однією з сучасних тенденцій в психологічній науці повинно стати поглиблення інтересу до глибинного смислосприйняття тексту за допомогою вибірковості та варіативності мислення, а також множинності та багатогранності сприйняття оточуючого. В такому разі, навчальний текст стає суб'єктом соціального впливу, що формує та структурує соціальні та пізнавальні практики людини, тобто створює нескінченний смисловий простір. Тому актуалізується проблема готовності студентів до самоосвітнього читання яке досягається за умови сформованості читацької діяльності в повному об'ємі:орієнтування в течіях інформації, організація та планування читання, сформованості основних когнітивних операцій та прийомів діалогічної взаємодії з текстом, вміння оцінювати прочитане та застосовувати в буденному. Тобто, смисли засвоєних текстів повинні слугувати ціллю, стимулом і засобом для подальшого сприйняття нової інформації. Раціональне читання дозволяє в короткі строки з найменшими зусиллями сприйняти та засвоїти максимум інформації в відповідності до цілі. При цьому смисл тексту стає одиницею дії/взаємодії комунікації і пізнання.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

9.
15(02)
О 75


   
    Основи психології [Текст] : [підручник] / Міжнародний фонд "Відродження" ; за заг. ред. О. В. Киричука ; за заг ред. В. А. Роменця. - Київ : [б. в.], 1995. - 632 с. : рис. - (Трансформація гуманітарної освіти в Україні). - ISBN 5-325-00815-3 : 1400000.00 крб.
УДК
РУБ 15(02)
Рубрики: Підручник з психології
Кл.слова (ненормовані):
поняття про психіку -- предмет психології -- методи психології -- історія психології -- галузі психології -- метапсихологія -- вчинковий смисл психологічних феноменів -- вчинковий напрям у психології -- вчинок


Дод.точки доступу:
Киричука, О. В. \за заг. ред.\; Роменця, В. А. \за заг ред.\; Міжнародний фонд "Відродження"
Примірників всього: 3
ЧЗ (3)
Свободны: ЧЗ (3)
Знайти схожі

10.
15(08)
А 43


    Чепелева, Н. В.
    Інтерпретація як механізм конструювання досвіду особистості [Текст] / Н. В. Чепелева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 4-18. - Бібліогр.: с. 16-18 (15 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
конструювання досвіду -- інтерпретація -- контекст -- дискурс -- смисл -- інтерпретаційна схема -- метакогніції
Анотація: Метою статті є обгрунтування ролі інтерпретації як одного з провідних механізмів конструювання досвіду особистості, що розвивається. Дискурсивне конструювання досвіду у контексті психолого-герменевтичного підходу визначено як приведення соціокультурної та особистісної інформації в систему, організацію такої інформації у зв'язні структури, що допомагають осягнути її смисл. Визначено, щи дискурсивне конструювання досвіду передбачає процес його трансформації з особистісного досвіду в особистісний - освоєний, привласнений, осмислений, асимільований, проінтерпретований, тобто вибудований самою особистістю. Інтерпретація тлумачиться як осмислення тексту, яке призводить до вбачання в повідомленні деякого смислу, відсутнього в самому тексті. Вона є механізмом смислового збагачення тексту, що здійснюється завдяки зануренню у контекст - особистісний, діяльнісний, культурний. Саме він і задає ті чи інші інтепретаційні рамки (або схеми), котрі, з одного боку, обмежують смисловий простір тексту, дозволяючи відкинути несуттєві смисли, з іншого - розширюють його, збалачуючи новим розумінням змісту повідомлення, сприяючи тим самим породженню, синтезу нових смислів. Дискурс при цьому тлумачиться як текст в контексті його породження та сприймання. Велику роль в процесі інтерпретації відіграє взаємодія зовнішнього та внутрішньокого контекстів, що й уможливлює синтез нового смислу, який і забезпечує дискурсивне конструювання досвіду особистості. Показано, що однією з умов інтерпретації особистого досвіду та трансформації його в досвід особистісний є сформованість у людини основних метакогніцій - рефлексії, децентрації, інтелектуального ініціювання та стратегічності інтелекту.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

11.
15(08)
А 43


    Слободяник, Н. В.
    Простір освітніх можливостей для самоактуалізації молоді [Текст] / Н. В. Слободяник // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 191-204. - Бібліогр.: с. 201-204 (17 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
освітній простір -- суб'єкт освіти -- особистісний розвиток -- самоактуалізація -- особистісний смисл
Анотація: Представлено теоретико-методологічне обгрунтування можливостей для самоактуалізації учнівської та студентської молоді в умовах сучасного учнівського простору. Зазначено, что простір учнівських можливостей - це насамперед, проблема усвідомлення нових вимірів сенсу, які невблаганно та закономірно входять у сучасне життя. Наголошено, що принциповою особливістю сучасної освітньої системи повинно стати створення умов, які сприяють розвитку пізнавальної активності, ініціативності, автономності, формуванню здатності до творчої самореалізації та самоактуалізації української молоді. Окреслено основні ознаки та функції освітнього простору, одна з яких - формування особистісних смислів у суб'єктів освіти. Знайдений (відкритий) молодою людиною особистісний смисл стає детермінантою її активності для вияву і розвитку себе, своїх можливостей і здатностей. Підкреслено, що особливою сензетивністю до смислотвірної діяльності вирізняється юнацтво (старший шкільний вік та власне юність). Розкрито сутність особистісного розвитку та ролі в ньому самоактуалізації як кінцевого етапу смислотвірної діяльності та процесу вияву і реалізації можливостей особистості. Здійснено аналіз феномена самоактуалізації, що дозволило вважати його внутрішньою активністю суб'єкта, спрямованого на трансформацію потенційного в актуальне, здатності в дію, отримання знань до їхнього втілення, творчість в іновацію тощо. Результат такої активності становлення людини як суб'єкта власної життєдіяльності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

12.
15(08)
А 43


    Каліщук, С. М.
    Системне моделювання як інтегративний метод особистісних змін й усвідомлення багатоваріативності життєвої реальності [Текст] / С. М. Каліщук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2018. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 31. - С. 55-64. - Бібліогр.: с. 63 (4 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
психологічне консультування -- інтегративний підхід -- системне моделювання -- система -- елемент -- стан -- зв'язок -- атрактор -- точка біфуркації -- смисл -- парадоксальний смисл
Анотація: У статті розглянуто необхідність створення інтегративних моделей психологічного консультування, які дозволили б вирішувати завдання ефективного пристосування різноманітного операційного інструментарію, накопиченого в різних напрямах психологічного завдання та практики в галузі надання психологічної допомоги. Концептуалізовано метод "системного моделювання енерго-інформаційних процесів О. В. Зелінського" як приклад електико-інтегративного психологічного консультативного підходу, Описано його філософські, природно-наукові та психологічні джерела, основні поняття, головні особливості, діагностичні та трансформаційні методи, визначені психотерапевтичні можливості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

13.
15(08)
А 43


    Москаленко, В. В.
    Культура як суб'єктивний синтез людської діяльності і форма освоєння світу [Текст] / В. В. Москаленко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 196-210. - Бібліогр.: с. 207-209 (28 назв) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)

Кл.слова (ненормовані):
культура -- предметно-перетворювальна діяльність -- форми культури -- формотворення людини -- всезагальність діяльності -- символічність форм культури -- смисл предмету культури -- моральна спрямованість форм культури -- система "Людина-Світ"
Анотація: В статті на основі узагальнення основних положень концепції культури київської філософської школи розглядаються основні характеристики культури як системи всезагальних форм предметно-перетворювальної діяльності, засвоєння якої індивідами забезпечує розвиток особистості і суспільства. Визначено та проаналізовано людинотворчу функцію культури. Показано, що вона зумовлена наступними характеристиками: по-перше, її симполічною формою; по-друге, всезагальністю (втілює всезагальні способи людської діяльності); по-третє, втілення досвіду людства як концентрації історично відображеного у відповідності з інтересами спільноти об'єктивного предметно-речового і духовного світу людей; по-четверте-моральною спрямованістю (за своїм призначенням об'єктивно втілює можливість прогресивної діяльності). Показано, що завдяки цим характеристикам культура виступає як сукупність певних зразків і вимог до індивідів, які у своїй сукупності складають індивідуально приписану соціально-генетичну програму діяльності людини, засвоєння якої є обов'язковою умовою розвитку як всього суспільства так і окремих індивідів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

14.
15(08)
А 43


    Гудінова, І. Л.
    Дискурсивне конструювання професійного досвіду працівниками освіти [Текст] / І. Л. Гудінова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 132-141. - Бібліогр.: с. 140-141 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
смисл -- дискурсивне конструювання -- досвід -- працівник освіти
Анотація: У статті розкритий базовий напрямок дослідження дискурсивного конструювання професійного досвіду у працівників освіти. Метою дослідження є вивчення динаміки смислових орієнтацій, тобто цілей в професійній життєдіяльності, насиченості професійного життя і задоволення професійною самореалізацією педагогів, а також динаміки ціннісних орієнтацій, як показників смислового відношення до процесу розвитку професійного досвіду та ідентифікації себе з успішними працівниками в освітній сфері. Ціннісні орієнтації, як предмет психологічного дослідження знаходяться на оперетині двох велких наочних цірин - мотивації і світоглядних структур свідомості - і є індикатором спрямованості особистих смислів. Смисли, що характеризують життєві цілі, як правило, бувають буденними і не буденними, а також традиційними. Соціокультурні смисли, які стають традиційними, на відміну від інших, більшою мірою відкриті для переоцінки подальшого узгодження. Унікальні смисли - це смисли які дають рух, розвиток устремління, їхня структура наповнюється переконаннями та життєвими позиціями. В цьому випадку ціннісно-смисловий простір особистості складають смисли, ідеали, цінності та цілі, що зумовлюють внутрішні орієнтири і критерії оцінки його активності, забезпечують просування людини як по професійному, так і по життєвому шляху.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

15.
15(08)
А 43


    Степура, Є.В.
    Аспекти щастя людини [Текст] / Є.В. Степура // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 237-249. - Бібліогр.: с. 245-247 (17 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
щастя -- потік -- смисл -- когнітивні установки -- оптимізм -- ідеал
Анотація: Стаття присвячена різним аспектам та чинникам щастя людини. Щастя є інтегративним станом і може бути зумовлене багатьма факторами. Різні чинники можуть сприяти або, навпаки заважати переживанню людиною щастя, але вони не здатні повністю позбавити її цього почуття. Треба відмітити, що в цілому, з точки зору біології, людина більш орієнтована на переживання негативних емоцій. Підкоркові зони мозку, які відповідають за гнів та тривогу, філогенетично є більш давніми за ті, що відповідають позитивній емоції. Але людина цілком здатна впливати на рівень свого щастя завдяки розвитку умінь знижувати тривогу через відволікання від неї та корекцію своїх когнітивних установок у бік їх оптимістичності й раціональності, а також через заняття специфічними видами активності, які сприяють зниженню рівня депресії та її профілактиці й просто приносять радість. До останніх, перш за все, відноситься спілкування та міжособистісні стосунки - дружба, кохання, сімейне життя, що є одним з найголовніших джерел щастя. Але якщо людина мало здатна до соціальної взаємодії або ця взаємодія закрита для неї через недолікив суспільства та його інститутів, це не привід для відчаю. Існують способи збільшення відчуття щастя й без явної соціальної активності людини. До прикладу, виконання різноманітних духовних практик збільшує рівень щастя. Однією з найголовніших умов щастя є наявність у людини певної цілі. Бажано, щоб вона була більш чи менш складною з можливістю її розділення на менші цілі та мала якість виділені критерії наближення до неї. Крім того, було б добре, щоб вона мала свій початок у якійсь високій філософській категорії та несла в собі певні високі смисли.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

16.
159.9:364-785.22
К 17


    Каліщук, Світлана Миколаївна.
    Генеза смислової архітектоніки свідомості майбутніх психологів-консультантів [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / С. М. Каліщук ; наук. конс. О. П. Сергєєнкова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 44 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
свідомість -- образ світу -- картина світу -- множинний текст -- пізнавальні контури -- талеологічність -- смисл -- смислові поля -- мнемічні контексти -- розуміння -- екзистенційно системний концепт -- синергетично-реорганізаційний алгоритм -- оцінювально-критеріальний моніторинг -- психолого-педагогічна матриця
Анотація: У дисертації представлено вивчення мікро- і макрогенези смислової архітектоніки свідомості особистості. Запропоновано засади дослідницького формату вивчення свідомості. Означено вектори генетичного модусу психологічних розвідок свідомості: мікрогенези внутрішнього світу, джерел динамічного руху "самоорганізації" свідомості та сутності взаємовідношень між "Я" і "Світом". Здійснено диференціацію онтологічного та гносеологічного планів свідомості. Розкрито поняття "смислової орхітектоніки свідомості". Здійснено практичну розвідку динаміки крос-контурних зв'язків системи смислової архітектоніки свідмоості особистості на прикладі імпринтингів, симптомів переживання трансперсональних станів. Обгрунтовано базисний скрипт змістових та функціонально-операційних детермінант смислової архітектоніки свідомості. визначено зовнішню логіку дослідження - специфічність діяльності практичного психолога; прагнення майбутніх психологів до консультативної діяльності та соціальне еволюціонування "професійної картини світу" в інтерактивних навчальних ситуаціях "викладач-студент" та "керівник практики - студент практикант". Окреслено три іпостасі внутрішньої логіки дослідження: онтологічне суб'єктивне тло (засіб буття); функціональний план внутрішніх дій психолога-консультанта; динамічність "картини світу". Отримані результати дозволили сконструювати екзистенційно-системний концепт як простір умов та засобів, що забезпечують структурний рух смислової архітектоніки через акти пізнання і дії переживання, розуміння та інтерпретації. Обгрунтована та апробована психолого-педагогічна матриця яка є форматом й правилом здійснення процедури макрогенези смислової архітектоніки свідомості особистості.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Сергєєнкова, Оксана Павлівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

17.
   159.923.2
   Д 48


   
    Дискурсивні технології самопроектування особистості [Електроний ресурс] : монографія / [Н. В.Чепелєва, М. Л. Смуль­сон, С. Ю. Рудницька, О. В.Зазимко[ та ін.]; за ред. Н.В. Чепелєвої. - Київ : [б. в.], 2019. - 170 с. - ISBN 978-617-7745-04-3 : Б. ц.
УДК
Рубрики: Самопроектування особистості--Україна--Монографія
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- особистісний проект -- самопроектування, -- дискурсивні технології -- самопроектування особистості -- Україна -- наратив -- нормативна модель самопроектування -- самопроектування -- завдання на смисл
Анотація: Монографія спрямована на висвітлення результатів дослідження дискурсивних технологій самопроектування особистості, оволодіння якими може стати важливим життєтворчим ресурсом у процесі становлення зрілої особистості, важливою передумовою її успішної самореалізації в сучасному непередбачувано мінливому світі. Подано обґрунтування можливості розгляду вказаної проблематики у контексті психолого-герменевтичного постнекласичного підходу. Схарактеризовано культурні передумови дискурсивного самопроектування особистості, нормативну модель даного процесу, а також обґрунтовано особистісні якості людини, здатної до самопроектування. Розглянуто особливості застосування дискурсивних технологій самопроектування особистості та розвитку здатності до самопроектування на різних вікових етапах розвитку людини (у молодшому шкільному, підлітковому, юнацькому, дорослому та похилому віці), а також у кризових життєвих обставинах, пов’язаних із тяжкою соматичною хворобою і користувачами Інтернету. Монографія адресована викладачам ВНЗ, практичним психологам, науковцям-психологам, вчителям, студентам, керівникам установ та організацій, аспірантам.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Чепелєва, Наталія Василівна; Смульсон , Марина Лазарівна; Рудницька, Світлана Юріївна; Зазимко, Оксана Володимирівна; Чепелєва, Наталія Василівна \ред.\
Свободных экз. нет
Знайти схожі

18.
159.92:305-055.2
К 61


    Колобова, Ірина Борисівна.
    Психологічні особливості наративного конструювання особистісного досвіду розлученими жінками [Рукопис] : дис. ... д-ра ф-фії: 19.00.05 / І. Б. Колобова ; наук. кер. С. Ю. Рудницька ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2023. - 235 с. : табл. + 1 додатки 54 с. - Бібліогр.: с.213-234 (224 назви). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
психологічні особливості -- наратив -- конструювання -- особистість -- жінки -- шлюб -- партнери -- подружжя -- проектування -- ціннісно-орієнтаційна єдність -- психологічне благополуччя -- особистісний потенціал -- індивідуальність -- суб'єктність -- смисл
Анотація: Дисертацію присвячено проблемі наративного конструювання особистісного досвіду в межах психолого-герменевтичного підходу, зокрема події розвірвання шлюбу. Розв'язання цієї проблеми полягає у визначенні невід'ємних складових наративного конструювання досвіду, створенні процедури виокремлення наративних стратегій, обгрунтуванні та апробації програми наративного конструювання досвіду для здійснення психологічної підтримки розлучених жінок. Основною метою дослідження є визначення психологічних детермінант, механізмів і стратегій наративного конструювання особистісного досвіду розлученими жінками. Ефективній реалізації цієї мети сприяло окреслення та вирішення завдань, у межах яких проаналізовано стан теоретико-методологічної розробленості проблеми конструювання особистісного досвіду в психології; визначено структурно-процесуальні та змістові складові наративного конструювання досвіду особистості; розроблено методичний інструментарій для виокремлення основних складових конструювання досвіду особистості; емпірично визначено психологічні особливості наративного конструювання особистісного досвіду розлученими жінками; розроблено й апробовано процедуру наративного конструювання досвіду як засобу психологічної підтримки розлучених жінок.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Рудницька, Світлана Юріївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

19.
159.923.2:159.923.3:159.923.5
М 12


    Мазяр, Олег Васильович.
    Генезис і динаміка дисонансів особистості: системний підхід [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / О. В. Мазяр ; наук. конс. В. О. Моляко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 436 с. : табл. + 1 додатки 38 с. - Бібліогр.: с. 369-436 (772 назва). -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
особистість -- психодинаміка -- дисонанси особистості -- особистісна проблема -- типологія особистостей -- незбалансована психічна суперечність -- невроз -- ультрапарадоксальний стан -- психічна інверсія -- емоція -- знак -- смисл -- субособистість
Анотація: Дисертація спрямована на вивчення системи дисонансів особистості, які обумовлюють широкий спектр психологічної проблематики та спонукають суб'єкта до пошуку релевантної форми і змісту допомоги. Встановлено загальний механізм формування системного дисонансу особистості. Дисонанси особистості виявляються у незбалансованій психічній суперечності на емоційному, когнітивному і поведінковому рівнях саморегуляції. Обгрунтовано положення про те, що система дисонансів особистості лежить в основі всього спектру психічних розладів, зокрема невротивних. Складність вирішення психологічних проблем, пов'язаних з особистісним розвитком, криється у подвійній суперечності психічного розвитку людини на інтра- та інтерпсихічному рівнях. Стабілізовано особистісна проблема виявляється у загостреній емоційній ембівалентності, когнітивному абсурді та поведінковій деструктивності. Пояснено, що це є наслідком неспроможності суб'єкта вийти на інший етап психічного розвитку, нездатності здійснити типологічну інверсію особистості. Зроблено припущення, що в основі утворення особистісних дисонансів лежать труднощі інверсії психічного розвитку. Створено типологію особистостей, динаміка змін якої забезпечується пошуком балансу базової психічної суперечності. ВИзначено чинники психофізіологічної інверсії особистості на рівні емоційних реакцій, які набувають бінарні форми та суперечливого змісту. Емоційна амбівалентність є результатом формування неадекватної нервово-психічної рекції індивіда, яка не набуває достатньої психічнох інтеграції.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

20.
15(08)
А 43


    Михальчук, Н. О.
    Психолінгвістичні механізми експлікації категорії абсурду в п’єсах В. Шекспіра [Текст] / Н. О. Михальчук, Н. І. Антюхова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 26. - С. 181-194. - Бібліогр.: с. 192-193 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
абсурд -- абсурдний смисл -- абсурдні фрейми -- випадкові деталі -- архетипи -- метафоричні контексти -- абсурдна зав'язка -- розв'язка твору із абсурдно зміщеним центром
Анотація: Статтю присвячено досить складній проблемі, такій, як експлікація категорії абсурду в п'єсах В. Шекспіра. Зазначено, що розуміння абсурду В. Шекспіром великою мірою зумовлюється тим, що думка Шекспіра ніби "розчинена" в образах і ситуаціях його п'єс, і саме завдяки цьому він зумів так повно, усебічно розкрити характери й обставини, що картини, створені автором, багаті і складні, як сама дійсність. Наголошено, що у міру того, як усе більше визнавалося у світі значення В. Шекспіра, кожне покоління по-новому осмислювало для себе його твори, по новому тлумачило їх. Усе більшою мірою розкривалися глибокі думки, закладені В. Шекспіром у його п'єси, усе ясніше поставала його художня майстерність. Проблему, яка є домінувальною в даній статті, великою мірою розкрито завдяки тому, що художня система драматургії В. Шекспіра великою мірою сформувалася на грунті традицій народного театру, проте великою мірою зобов'язана спадщині античного театру. Було враховано наступні моменти: драма класичної давнини відрізнялася суворою композицією побудови; у п'єсах античних авторів дія, як правило, відбувалась в одному місці і протягом досить стислого періоду, приблизно - біля доби, сюжет містив лише одну подію, що зображувалася без будь-яких відхилень; у трагедіях дія завжди починалася вже напередодні розв'язки конфлікту. Зазначено, що в зображенні В. Шекспіра людина, прагнучи досягти своєї мети, постійно зіштовхується з протидією з боку інших людей, які зводять нанівець її вільну особистість. Ця протидія може бути абсурдно свдомою з боку іншої людини. Тоді йдеться про те, що несвідома протидія уособлює роль абсурдної випадковості. Наголошено, що в цьому абсурдно приховуваному характері причинно-наслідкових зв'язків полягає, за В. Шекспіром, непевність існування людини, яка може стати навіть трагічною. З огляду на абсурдиські фрейми, експліковані у творах В. Шекспіра, нами були виділені психолінгвістичні механізми вираження абсурдного смислу письменником. Це-такі механізми, як: 1. Експлікація абсурдних фреймів, існуючих у свідомості особистості. 2. Зображення абсурдних за змістом випадкових деталей, архетипів, метафоричних контекстів. 3. Експлікація абсурдно прихованого характеру причинно-наслідкових зв'язків, які постають очевидними в результаті вживання автором твору певних лексичних одиниць, лексико-стилістичних засобів тощо. 4. Презентація автором твору абсурдної зав'язки. 5. Презентація автором твору розв'язки твору із абсурдно зміщеним центром. Доведено, що розуміння абсурду виникає внаслідок неочікуваного читачем перетворення напруженого контексту твору у цілком очевидні смислові фрейми. За таких умов дотепний абсурд вміщуватиме те, що спочатку сприймається читачем твору за істину, що вводить його в оману, а потім перетворюється на стійкі абсурдиські фрейми, які закріплюються, зафіксовуються у свідомості особистості. Такі фрейми, в свою чергу, можуть розумітися читачем, як такі, що вміщуватимуть нісенітницю, безглуздість, можуть призводити до створення стійких кліше (побудованих за принципом "гри ідей"), які, в свою чергу, стають структурними компонентами свідомості людини.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Антюхова, Н.І.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

21.
159.9:364-785.22
К 17


    Каліщук, Світлана Миколаївна.
    Генеза смислової архітектоніки свідомості майбутніх психологів-консультантів [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / С. М. Каліщук ; наук. конс. О. П. Сергєєнкова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 511 с. : табл. + 1 додатки 89 с. - Бібліогр.: с. 471-511 (476 назв). -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
свідомість -- образ світу -- картина світу -- множинний текст -- пізнавальні контури -- талеологічність -- смисл -- смислові поля -- мнемічні контексти -- розуміння -- екзистенційно системний концепт -- синергетично-реорганізаційний алгоритм -- оцінювально-критеріальний моніторинг -- психолого-педагогічна матриця
Анотація: У дисертації представлено вивчення мікро- і макрогенези смислової архітектоніки свідомості особистості. Запропоновано засади дослідницького формату вивчення свідомості. Означено вектори генетичного модусу психологічних розвідок свідомості: мікрогенези внутрішнього світу, джерел динамічного руху "самоорганізації" свідомості та сутності взаємовідношень між "Я" і "Світом". Здійснено диференціацію онтологічного та гносеологічного планів свідомості. Розкрито поняття "смислової орхітектоніки свідомості". Здійснено практичну розвідку динаміки крос-контурних зв'язків системи смислової архітектоніки свідмоості особистості на прикладі імпринтингів, симптомів переживання трансперсональних станів. Обгрунтовано базисний скрипт змістових та функціонально-операційних детермінант смислової архітектоніки свідомості. визначено зовнішню логіку дослідження - специфічність діяльності практичного психолога; прагнення майбутніх психологів до консультативної діяльності та соціальне еволюціонування "професійної картини світу" в інтерактивних навчальних ситуаціях "викладач-студент" та "керівник практики - студент практикант". Окреслено три іпостасі внутрішньої логіки дослідження: онтологічне суб'єктивне тло (засіб буття); функціональний план внутрішніх дій психолога-консультанта; динамічність "картини світу". Отримані результати дозволили сконструювати екзистенційно-системний концепт як простір умов та засобів, що забезпечують структурний рух смислової архітектоніки через акти пізнання і дії переживання, розуміння та інтерпретації. Обгрунтована та апробована психолого-педагогічна матриця яка є форматом й правилом здійснення процедури макрогенези смислової архітектоніки свідомості особистості.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Сергєєнкова, Оксана Павлівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

22.
159.923.2/.3:159.923.5(043.5)
М 12


    Мазяр, Олег Васильович.
    Генезис і динаміка дисонансів особистості: системний підхід [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / О. В. Мазяр ; наук. конс. В. О. Моляко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 44 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
особистість -- психодинаміка -- дисонанси особистості -- особистісна проблема -- типологія особистостей -- незбалансована психічна суперечність -- невроз -- ульрапарадоксальний стан -- психічна інверсія -- емоція -- знак -- смисл -- субособистість
Анотація: Дисертація спрямована на вивчення системи дисонансів особистості, які обумовлюють широкий спектр психологічної проблематики та спонукають суб'єкта до пошуку релевантної форми і змісту допомоги. Встановлено загальний механізм формування системного дисонансу особистості. Дисонанси особистості виявляються у незбалансованій психічній суперечності на емоційному, когнітивному і поведінковому рівнях саморегуляції. Обгрунтовано положення про те, що система дисонансів особистості лежить в основі всього спектру психічних розладів, зокрема невротивних. Складність вирішення психологічних проблем, пов'язаних з особистісним розвитком, криється у подвійній суперечності психічного розвитку людини на інтра- та інтерпсихічному рівнях. Стабілізовано особистісна проблема виявляється у загостреній емоційній ембівалентності, когнітивному абсурді та поведінковій деструктивності. Пояснено, що це є наслідком неспроможності суб'єкта вийти на інший етап психічного розвитку, нездатності здійснити типологічну інверсію особистості. Зроблено припущення, що в основі утворення особистісних дисонансів лежать труднощі інверсії психічного розвитку. Створено типологію особистостей, динаміка змін якої забезпечується пошуком балансу базової психічної суперечності. ВИзначено чинники психофізіологічної інверсії особистості на рівні емоційних реакцій, які набувають бінарні форми та суперечливого змісту. Емоційна амбівалентність є результатом формування неадекватної нервово-психічної рекції індивіда, яка не набуває достатньої психічнох інтеграції.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

23.
151.60
А 43


    Гудінова, Ірина Леонідівна.
    Взірцевий текст у контексті самопроектування користувачів інтернету [Текст] / І. Л. Гудінова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 11. - С. 113-121. - Бібліогр.: с. 121 (4 назви)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
взірцевий текст -- соціокультурий зразок -- мем -- смисл -- ціннісно-смисловий ресурс -- самопроектування особистості
Анотація: Статтю присвячено визначенню ролі та значення мемів як взірцевих текстів у процесі самопроектування користувачів Інтернету. Показано, що меми як готові соціокультурні зразки, які поширені в Інтернет-серидовищі, сприяють ціннісно-смисловими основами користування досвіду особистості. Визначено, що інформаційна ресурсність мемів пов'язана з їхньою лаконічністю. Мотиваційні міні-історії розглядаються, як такі, що можуть відбуватися в житті людини тому, що у взірцевому тексті закладені мотиви, тема, способи дії, які спрямовуються особистістю на те, що "все може піти інакше", а проектування нових життєвих реалій означає процес досягнення "кращого життя". Зазначається, що взірцевий текст може сприйматися і як "чужий смисл", що викликає в особистості реакцію неприйняття чи опору. У цій ситуації він буде виконувати провокаційну функцію, стимулюючи людину надати власну реплікаційну відповідь на "чужі" смислові послання (звернення) взірцевого тексту. Показано, що саме це смислове напруження і відкриває перед особистістю можливості пошуку власних шляхів розв'язання життєвих задач і вибудовування проектів власного життя та самої себе. Отже, в обох випадках відбувається вихід на новий щабель "імовірнісно-можливо значимого", що містить ресурси для розвитку особистості та її самопроектування. Спираючись на трирівневу модель особистості, здатної до самопроектування (Н.В.Чепелевої і С.Ю.Рудницької), схарактеризовано особливості перебігу процесу самопроектування особистості в Інтернет- просторі на рівнях "плагіатора", "читача", та "автора".


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

24.
371.015
А 43


    Гуменюк, Галина Вадимівна.
    Саморозвиток як ціннісно-смислова детермінанта професійного становлення людини [Текст] / Г. В. Гуменюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 28. - С. 110-120. - Бібліогр.: с. 118-119 (14 назв)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
професіоналізм -- саморозвиток -- професійний розвиток -- особистісний смисл -- цінності
Анотація: Розглянуто проблему ефективного використання трудового потенціалу України в сучасних умовах соціально-політичної кризи. Розкрито основну ідею професійного саморозвитку через детермінацію розвитку особистості професійною діяльністю.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

25.
15(06)
П 86


    Гріньова, О. М.
    Психологічні аспекти дослідження феномена проектування життєвого шляху особистості [Текст] / О. М. Гріньова // Психологічний часопис : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2015. - № 2 (2). - С. 30-35. - Бібліогр.: с. 34-35 (18 назв) . - ISBN 978-966-189-358-9
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
життєвий шлях -- особистість -- смисл життя -- життєві цілі -- життєві плани -- самовизначення -- самоздійснення
Анотація: Представлено результати дослідження проблеми проектування життєвого шляху особистості. Проаналізовано основні підходи вчених до вивчення змісту, структури, механізмів проектування життєвого шляху особистості в сучасному суспільстві.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

26.
153.6
А 43


    UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ).
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 6. Психологія обдарованості. Вип. 9 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2013. - 563 с. : табл., рис. - ISSN 2072-4772. - 30.00 р.
    Зміст:
Семенова, Р. О. Теоретико-методологічні основи розробки системи підготовки педагогів до роботи з обдарованими дітьми і молоддю / Р. О. Семенова, Д. К. Корольов. - С .7-46. - Бібліогр.: с. 44-46 (31 назва)
Кл.слова: обдарована особистість, професійна культура педагога
Корольов, Дмитро Констянтинович. Теоретичні засади дослідження освітнього середовища для обдарованих у зарубіжній науці / Д. К. Корольов. - С .46-61. - Бібліогр.: с. 59-60 (18 назв)
Алексеева, Т. В. Відповідальність як значущий показник професійної компетентності майбутнього фахівця / Т. В. Алексеева. - С .61-71. - Бібліогр.: с. 71 (5 назв)
Арефнія, С. В. Специфіка професійної діяльності державних службовців як один з факторів їх професійного вигорання / С. В. Арефнія. - С .71-80. - Бібліогр.: с. 80 (10 назв)
Білоконь, Ігор Вікторович. Аналіз психологічного механізму трансляції соціальних смислів / І. В. Білоконь. - С .81-90. - Бібліогр.: с. 90 (6 назв)
Волошин, В. М. Становлення психологічних та морально-етичних поглядів у творчий спадщині І. О. Сікорського: теоретико-методологічні засади дослідження / В. М. Волошин. - С .90-97. - Бібліогр.: с. 97 (10 назв)
Вус, В. І. Релігійний підхід до вивчення проблеми цінностей та ціннісних орієнтацій особистості. Сучасний етап / В. І. Вус. - С .98-105. - Бібліогр.: с. 105 (8 назв)
Добровольська, Наталія Анатоліївна. Психологічний аналіз структурних компонентів педагогічної обдарованості / Н. А. Добровольська. - С .105-112. - Бібліогр.: с. 113 (6 назв)
Дробот, О. В. Динаміка становлення управлінської свідомості в професіогенезі / О. В. Дробот. - С .113-123. - Бібліогр.: с. 123 (6 назв)
Євченко, І. М. Формування у студентів здатності до самоствердження / І. М. Євченко. - С .123-130. - Бібліогр.: с. 130 (8 назв)
Іщенко, Д. В. Характеристика "образу професій" у майбутніх офіцерів-прикордонників різних років навчання / Д. В. Іщенко, В. О. Назаренко, О. М. Ставицький. - С .131-140. - Бібліогр.: с. 139 (6 назв)
Капустюк, Олена Миколаївна. Особистісний смисл як складова самодетермінації особистості / О. М. Капустюк. - С .140-148. - Бібліогр.: с.147-148 (10 назв)
Карабаєва, Ірина Іванівна. Понятійно-термінологічне забазпечення процесу створення розвивального середовища ДНЗ / І. І. Карабаєва. - С .148-157. - Бібліогр.: с. 157 (14 назв)
Карапетова, Олена Володимирівна. Засоби невербальної комунікації вчителя як чинник ефективності навчальної діяльності / О. В. Карапетова. - С .158-166. - Бібліогр.: с. 166 (10 назв)
Карпенко, Виталий Владимирович. Задача як модель вивчення мислення / В. В. Карпенко. - С .167-176. - Бібліогр.: с. 174-176 (45 назв)
Кікінежді, О. М. Андрогінність як основа життєздійснення зростаючої особистості / О. М. Кікінежді. - С .177-183. - Бібліогр.: с. 183 (14 назв)
Климчук, Ю. П. особистісні і сімейні причини формування насильницької поведінки підлітка / Ю. П. Климчук. - С .184-190. - Бібліогр.: с.190 (16 назв)
Козлова, О. С. Соціально-психологічні чинники професійного іміджу викладача ВНЗ / О. С. Козлова. - С .191-200. - Бібліогр.: с. 199-200 (20 назв)
Колодяжна, А. В. Основні аспекти вивчення проблеми творчої реалізації особистості в психології / А. В. Колодяжна. - С .201-208. - Бібліогр.: с. 208 (9 назв)
Кондратенко, Лариса Олександрівна. Роль метафори у психологічному знанні / Л. О. Кондратенко. - С .209-216. - Бібліогр.: с. 215-216 (13 назв)
Король, А. С. Зміст та структура психологічної готовності керівника до організаційних змін / А. С. Король. - С .216-227. - Бібліогр.: с. 225-227 (33 назв)
Крилов, С. М. Психологічний аналіз проблеми наукових збідностей майбутнього фахівця юридичного профілю / С. М. Крилов. - С .227-235. - Бібліогр.: с. 235 (6 назв)
Лазуренко, Олена Олексіївна. Емоційність як особливий психологічний феномен і предмет сучасних досліджень / О. О. Лазуренко. - С .236-243. - Бібліогр.: с. 242-243 (19 назв)
Легун, О. М. Самовизначення і сенс життя особистості / О. М. Легун. - С .243-252. - Бібліогр.: с. 252 (7 назв)
Лопата, В. В. Про деякі особливості мотивації до професійної діяльності молодих офіцерів оперативно-розшукових підрозділів державної прикордонної служби України / В. В. Лопата. - С .252-260. - Бібліогр.: с. 259-260 (10 назв)
Лясковська, І. Л. Вплив дисгармонійних рис характеру особистості на кризу середнього віку / І. Л. Лясковська. - С .260-269 : Бібліогр.: с. 268-269 (5 назв)
Макух, О. І. Психологічна роль сім'ї у забезпечені власної соціальної активації / О. І. Макух, Н. М. Хома. - С .269-278. - Бібліогр.: с. 277-278 (10 назв)
Медведєва, Надія Віталіївна. Особливості художнього сприймання у молодшому шкільному віці / Н. В. Медведева. - С .278-288. - Бібліогр.: с. 288 (12 назв)
Мельник, Оксана Андріївна. Проблема особистісного буття людини у працях представників релігійної філософсько-психологічної думки ХІХ-початку ХХ століття / О. А. Мельник. - С .289-297. - Бібліогр.: с. 296 (13 назв)
Мельник, Мирослава Олексіївна. Проблема інтелектуальної обдарованості в контексті побудови розвивального освітнього середовища / М. О. Мельник. - С .297-308. - Бібліогр.: с. 308 (16 назв)
Мойсеєва, О. Є. Соціально-психологічні чинники агресії підлітків / О. Є. Мойсеєва. - С .309-318. - Бібліогр.: с. 316-317 (26 назв)
Мудрак, І. А. Методичний тезаурус діагностики особистісної тривожності підлітків в умовах пенітенціарного закладу / І. А. Мудрак. - С .318-327. - Бібліогр.: с. 327 (6 назв)
Науменко, Ольга Степанівна. Психологічні особливості побудови розвивального освітнього середовища для соціально обдарованихмолодших школярів і підлітків / 328-336. - Бібліогр.: с. 336 (11 назв)
Нечаєва, Ольга Сергіївна. Принципи побудови освітнього середовища для інтелектуально обдарованих підлітків / О. С. Нечаєва. - С .337-345. - Бібліогр.: с. 344-345 (13 назв)
Никоненко, Ю. В. Становлення творчого потенціалу майбутніх соціальних працівників під час навчання у ВНЗ / Ю. В. Никоненко. - С .345-354. - Бібліогр.: С. 353-354 (4 назви)
Олефір, В. П. Модель розвитку індивідуальності молодшого школяра у сфері музичної діяльності / В. П. Олефір. - С .354-362. - Бібліогр.: С. 362 (7 назв)
Онисько, О. О. Особливості віктимізації осіб, що постраждали від повені / О. О. Онисько. - С .363-372. - Бібліогр.: С. 361-372 (14 назв)
Павелків, Роман Володимирович. Взаємозв'язок просоціального та морального контексту соціальної взаємодії / Р. В. Павелків. - С .373-381. - Бібліогр.: С. 380-381 (7 назв)
Приходько, А. М. Психологічні детермінанти прийняття рішень професіоналами різних ланок управління, зайнятих у галузі охорони здоров'я та довкілля / А. М. Приходько. - С .392-399. - Бібліогр.: С. 398-399 (15 назв)
Радзівіл, К. П. Професійні очікування майбутніх психологів у навчальному процесі / К. П. Радзівіл. - С .400-407. - Бібліогр.: С. 407 (10 назв)
Сахнік, О. В. Оптимізація роботи з резервом кадрів на висунення у Державній пенітенціарній службі України / О. В. Сахнік. - С .408-414. - Бібліогр.: С. 413-414 (6 назв)
Святенко, Ю. О. Вплив едіпального періоду розвитку сиблінгів на їх поведінку / Ю. О. Святенко. - С .414-420. - Бібліогр.: С. 419 (11 назв)
Сніжна, Марина Анатоліївна. Аналіз сучасних підходів до освіти образотворче обдарованих дітей та молоді / М. А. Сніжна. - С .420-437. - Бібліогр.: С. 436-437 (19 назв)
Субота, Марія Василівна. Особливості музики та її сприймання як психологічна проблема / М. В. Субота. - С .437-445. - Бібліогр.: С. 445 (8 назв)
Третяк, Тетяна Миколаївна. Психологічні передумови готовності учнів до творчого сприймання інформації / Т. Н. Третяк. - С .445-453. - Бібліогр.: С. 453 (3 назви)
Федько, О. О. Діагностика мотиваційної сфери обдарованих студентів економічного профілю / О. О. Федько. - С .454-462. - Бібліогр.: С. 461-462 (4 назви)
Філіппов, М. О. Розвиток професійно-психологічної компетентності офіцера-прикордонника у сфері неінструментальної детекції недостовірної інформації правопорушників / М. О. Філіппов. - С .462-470. - Бібліогр.: С. 469 (10 назв)
Хан, О. О. Тренінг розвитку громадянського самовизначення та громадської активності молоді / О. О. Хан. - С .470-478. - Бібліогр.: С. 478 (6 назв)
Черевко, І. С. Становлення екологічної відповідальності у підлітковому віці / І. С. Черевко. - С .479-487. - Бібліогр.: С. 486-487 (23 назв)
Черкаський, А. В. Соціально-психологічні особливості спілкування в процесі спільної групової діяльності / А. В. Черкаський. - С .487-495. - Бібліогр.: С. 495 (11 назв)
Чорна, О. М. Творча педагогічна діяльність учителя як фактор розвитку фантазії молодших школярів / О. М. Чорна. - С .495-507. - Бібліогр.: С. 506-507 (30 назв)
Шавиро, Г. С. Формування саморегуляції поведінки студентської молоді / Г. С. Шавиро. - С .508-515. - Бібліогр.: С. 515 (6 назв)
Шевченко, Л. Ю. Сучасні підходи до наукового вивчення лідерства / Л. Ю. Шевченко. - С .516-524. - Бібліогр.: С. 523-524 (13 назв)
Щербатюк, Богдана Анатоліївна. Гуманистическая психотерапия в ХХІ веке: преодоление кризиса и новые перспективы / Б. А. Щербатюк. - С .524-531. - Бібліогр.: С. 530-531 (7 назв)
Яланська, Світлана Павлівна. Зміст та етапи розвитку творчої компетентності студентів педагогічних навчальних закладів / С. П. Яланська. - С .531-539. - Бібліогр.: С. 539 (3 назви)
Яценко, Тетяна Володимирівна. Психологічна діагностика обдарованих дошкільників / Т. В. Яценко. - С .540-545. - Бібліогр.: С. 545 (3 назви)
Янковчук, Марина Миколаївна. Теоретичні аспекти побудови освітнього середовища для соціально обдарованої учнівської молоді / М. М. Янковчук. - С .546-559. - Бібліогр.: С. 558-559 (16 назв)
УДК
РУБ 153.6

Кл.слова (ненормовані):
Психологія обдарованості

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

27.
373
К 63


    Зарецька, Ольга Олександрівна.
    Освітнє середовище як вагомий життєвий контекст особистісного зростання [Текст] / О. О. Зарецька // Компетентнісні і наративні засади навчання та виховання в гімназії : Збірник наукових праць / Ін-т модернізації змісту освіти МОН України (К.), Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Держ. наук.-пед. бібліотека України ім. В. О. Сухомлинського, Департамент освіти і науки виконавч. органу КМДА , Управл. освіти та інновац. розвитку Печерської районної в м. Києві держ. адміністрації, Гімназія "Консул" "№86. - К., 2016. - С. 215-218. - Бібліогр.: с. 218 (9 назв) . - ISBN 978-617-7021-46-8
УДК
РУБ 373
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
освітнє середовище -- особистісне зростання -- середовище -- виховна система -- смисл


Дод.точки доступу:
Єрмаков, Сергій Дмитрович \ред. рада\; Чєпелева , Наталія Василівна \ред. рада\; Мельник, Т. В. \ред. рада\; Боброва, С. Й. \ред. рада\; Ін-т модернізації змісту освіти МОН України(К.); Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ); Держ. наук.-пед. бібліотека України ім. В. О. Сухомлинського; Департамент освіти і науки виконавч. органу КМДА Управл. освіти та інновац. розвитку Печерської районної в м. Києві держ. адміністрації; Гімназія "Консул" "№86

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

28.
159.922.761:616.248
Ш 73


    Шмігель, Наталія Євгенівна.
    Психологічні особливості внутрішнього світу дітей, хворих на бронхіальну астму [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04 / Шмігель Наталія Євгенівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2008. - 227 с. : табл. - Бібліогр.: с. 194-216. -
УДК
Рубрики: Медична психологія--Бронхіальна астма--Дисертації
   Вікова психологія--Діти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
внутрішній світ -- картина хвороби -- бронхіальна астма -- концепт хвороби -- особистісний смисл -- психокорекція
Анотація: Дисертація присвячена вивченню особливостей внутьрішнього світу дітей, хворих на бронхіальну астму. Серед основних психологічних особливостей та факторів, що визначають зміст внутрішнього світу дітей з бронхіальною астмою, розглядається внутрішня картина хвороби та особлива соціальна ситуація розвитку дитину в умовах тяжкої хвороби. Для внутрішнього світу дітей та підлітків, хворих на бронхіальну астму, характерна наявність пасивно засвоєного концепту хвороби, а також позитивного та конфліктного особистісного смислу хвороби. Психологічна корекція елементів внутрішнього світу дитини з бронхіальної астмою мала на меті збільшення ефективності лікувально-відновлювального процесу й оптимізацію участі в ньому пацієнта.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

29.
159.923:378-057.87
Р 15


    Радчук, Галина Кіндратівна.
    Психологія аксіогенезу особистості у контексті вищої професійної освіти [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.07 / Радчук Галина Кіндратівна ; наук. конс. Карпенко З. С. ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника. - Івано-Франковськ, 2011. - 479 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 459-479. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Аксіогенез--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
аксіогенез -- ціннісність -- смисл -- професійна освіта -- суб`єктивна позиція -- смислове переживання -- особистісний досвід -- освітній діалог
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене теоретико-методологічному обгрунтуванню та емпіричному вивченню механізмів. закономірностей, структурно-динамічних показників та психолого-педагогічних умов аксіогенезу особистості студентів у процесі вищої професійної освіти. Обгрунтовано концептуальні основи професійно-особистісного аксіогенезу майбутнього фахівця як еперервного процесу ціннісно-цільового трасцендування в контексті цілісного життєздійснення; розроблено функціонально-динамічну модель особистості; виокремлено смислове переживання як екзистенційно-феноменологічну основу професійно-особистісного аксіогенезу в освітньому середовищі ВНЗ; емпірично виявленно структурно-динамічні особливості аксіогенезу особистості студентів у процесі здобуття вищої професійної освіти. Розроблено та апробовано психолого-педагогічну програму гармонізації аксіогенезу майбутніх фахівців, основою якої виступив освітній діалог як смислонасичена процесуально-цілісна форма активного навчання.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Карпенко, Зіновія Степанівна \наук. консультант.\; Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (Івано-Франківськ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

30.
37.015.3+028.02
С 60


    Соломка, Едуард Тіберійович.
    Формування читацької компетентності учнів старших класів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Соломка Едуард Тіберійович ; наук. кер. Чепелєва Н. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2000. - 171 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 158-171. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Компетентність--Дисертації
   Вікова психологія--Старшокласники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
читання -- текст -- смисл -- читацька компетентність -- продуктивність читання -- когнітивні операції читання -- діалогічна взаємодія -- старшокласники
Анотація: Дисертацію присвячено проблемі формування в учнів старших класів основних складових читацької компетентності, яка є одним з провідних чинників продуктивності читання. Визначено зміст та структуру читацької компетентності як інтегральної властивості особистості читача. Встановлено її вплив на продуктивність читацької діяльності. Обґрунтовано критерії сформованості читацької компетентності учнів старших класів.Виявлено комплекс психолого-педагогічних умов, що забезпечують формування читацької компетентності учнів в процесі вивчення курсу української літератури.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепелєва, Наталія Василівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

 1-30    31-39 
 
Статистика
за 10.08.2024
Кількість запитів 84269
Кількість відвідувачів 923
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя