Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (73)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=СТАРШОКЛАСНИКИ<.>
Загальна кількість знайдених документів : 48
Показані документи с 1 за 30
 1-30    31-48 
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3+37.091.3/І-24-925513 рукописний текст
Автор(и) : Івашкевич, Едуард Зенонович
Назва : Розвиток у старшокласників діалогічних якостей пізнавальної діяльності (на матеріалі курсу "Світова література") : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2002
Кільк.характеристики :253 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 162-184.
УДК : 37.015.3+37.091.31-059.2 + 37.015.3 + 37.091.31-059.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Пізнавальна діяльність
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): пізнавальна діяльність--діалогічні якості--педагогічні впливи--змістовні впливи--дискретні впливи--інтелектуально-рефлексивні впливи--особистісно-рефлексивні впливи--характеристики пізнавальної ситуації
Анотація: У дисертації визначено діалогічні якості пізнавальної діяльності особистості: толерантність по відношенню до інших, навіть протилежних точок зору; здатність обґрунтовувати свою позицію; здатність до співпраці з партнерами по спілкуванню в процесі розв'язання завдань; здатність аналізувати свої судження, порівнювати їх з точкою зору партнера по спілкуванню; здатність до творчого розв'язання проблемних завдань. Доведено, що педагогічні впливи вчителя на старшокласників сприяють діалогічному наповненню мотиваційної, змістовної, операційної сторін пізнавальної діяльності. З'ясовано характеристики пізнавальної ситуації, які активізують мислення особистості та розвиток діалогічних якостей пізнавальної діяльності.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Багатотомне видання
Шифр видання : 155/А 43
Назва : Актуальні проблеми розвитку організаційної та економічної психології в Україні : Тези І Всеукраїнського конгресу з організаційної та економічної психології (29 червня - 2 липня 2011 року, м. Кам'янець-Подільський)
Вихідні дані : К., Кам'янець-Подільський: Аксіома, 2011
Кільк.характеристики :190 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ), Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка (Кам'янець-Подільський), Українська асоціація організаційних психологів та психологів праці, Центр організаційної та економічної психології
Ціна : 12.00 грн.
УДК : 330.16+005.32](06)+159.9:005.745
Предметні рубрики (Галузі знань): Організаційна психологія
Економічна психологія
Зміст : Аналіз стратегій конкуренції керівників сільських рад/ С. Д. Максименко [и др.]. Оцінка персоналом освітніх організацій традиційного та інноваційного типів умов забезпечення організаційного розвитку/ Л. М. Карамушка. Аналіз мотивів управління змінами та організаційного розвитку в менеджерів освітніх організацій/ В. М. Івкін. Взаємозв'язок між рівнем розвитку окремих характеристик підприємницької поведінки менеджерів освітніх організацій та рівнем організаційного розвитку/ Л. М. Карамушка, О. В Креденцер. Вплив організаційно-професійних чинників на тип етнічної ідентифікації менеджерів освітніх організацій в умовах організаційного розвитку/ Л. М. Карамушка, К. В. Терещенко. Вимоги до управлінських рішень в умовах організаційного розвитку/ О. С. Ковальчук ; 19-20. Національна ідентифікація та толерантність персоналу як умови організаційного розвитку освітніх організацій/ К. В. Терещенко. Вплив соціально-демографічних характеристик персоналу банківських структур на його готовність до роботи в команді/ Л. М. Карамушка, П. П. Блешмудт, О. А. Філь. Основні види та чинники плинності персоналу в комерційних організаціях/ О. В. Ліплянська. Модель соціальної відповідальності особистості інженера/ О. С. Ковальчук. Взаємозв'язок між рівнем розвитку організаційної культури та організаційним розвитком загальноосвітніх навчальних закладів традиційного та інноваційного типів/ Л. М. Карамушка, А. М. Шевченко. Операційний компонент психологічної готовності підприємців до ведення ділових переговорів: зміст, рівень розвитку, чинники становлення/ Л. М. Карамушка, В. І. Лагодзинська. Зміст та структура психологічної готовності підприємців до ведення ділових переговорів/ В. І. Лагодзинська. Основні досягнення розвитку економічної психології в Україні/ С. Д. Максименко, Л. М. Карамушка, О. В Креденцер. Актуальні проблеми та перспективи наукових досліджень у сучасній українській економічній психології/ С. Д. Максименко, Л. М. Карамушка, О. В Креденцер. Організаційно-професійні чинники синдрому "професійного вигорання" працівників Державної податкової служби України/ Л. М. Карамушка, Т. В. Грубі. Інноваційність як важлива характеристика підприємницької поведінки менеджерів освітніх організацій/ О. В Креденцер. Особливості когнітивного підходу до аналізу підприємницької діяльності сфери торгівлі/ О. В Креденцер, І. Б. Абдуллаєва. Дизайн та методика емпіричного дослідження психологічних особливостей розвитку конкурентоздатності сучасних організацій/ О. А. Філь. Комплекс діагностичних методик "аналіз конкурентоздатності управлінського персоналу освітніх організацій державної форми власності"/ О. А. Філь, О. І. Вакулюк. Оцінка майбутніми економістами рівня власної конкурентоздатності та актуальності її розвитку/ І. Г. Васильєва, О. А. Філь. Особливості становлення суб'єктності студентів у відносинах власності/ Н. М. Дембицька. Дослідження економічної суб'єктності старшокласників/ І. К. Зубіашвілі. Особливості економічної культури студентської молоді/ В. В. Москаленко, О. О. Міщенко.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3/А 65 рукописний текст
Автор(и) : Андрєєва, Ярослава Федорівна
Назва : Формування в учнів старших класів прийомів діалогічного читання художнього тексту : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2002
Кільк.характеристики :189 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Біібліогр.: с. 175-186.
УДК : 37.015.3
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Читання тексту
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): читання--текст--комунікативна компетентність--діалогічна взаємодія
Анотація: Дисекртація присвячена формуванню в учнів старших класів прийомів діалогічного читання тексту, які є провідними чинниками, що визначають результативність читацької діяльності. Визначено структуру і психологічні механізми діалогічного читання. Виявлено психологічні характеристики тексту, що зумовлюють активну взаємодію читача з ним. Обгрунтовано критерії сформованості комунікативної читацької компетентності, яка є однією із складових загальної читацької компетентності. Виявлено комплекс психолого-педагогічних умов, що забезпечують формування прийомів діалогічного читання в процесі вивчення творів художньої літератури. Розроблено та апробовано програму їх формування.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Бігунов Д.О.
Назва : Конфліктна комунікативна взаємодія: типи мовленнєвої поведінки старшокласників
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Логос, 2018. - Т. 1: Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 50. - С. 40-46 (Шифр 154/А 43-635221788)
Примітки : Бібліогр.: с. 44-46 (30 назв)
УДК : 159.922.8.019.4:[159.964.21:81]
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): мовленнєва поведінка--конфліктна взаємодія--старшокласники--конфліктна комунікаційна ситуація--дискомфорт--непорозуміння--контекст--успішне спілкування--комунікативна інтенція
Анотація: Стаття присвячена дослідженню конфліктної комунікативної взаємодії. Зазначається, що однією з форм взаємостосунків старшекласників стає міжособистісний конфлікт, який виникає за умови складності досягнення несумісних, протилежних інтересів, цінностей та потреб, покладених в підгрунтя їх взаємодії. Для виокремлення типів мовленнєвої поведінки учнів у старшому шкільному віці з огляду на причини конфлікту, спрямованість комунікативної інтенції, тощо, перш за все, було визначено психологічні ознаки конфліктної взаємодії. Це зробило можливим виокремити та охарактеризувати типи мовленнєвої поведінки старшокласників
Знайти схожі

5.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.953.5-053.6:8/Б 60-366356 рукописний текст
Автор(и) : Бігунова, Світозара Анатоліївна
Назва : Психологічний потенціал культурологічно орієнтованого навчання старшокласників іноземної мови : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Рівне, 2008
Кільк.характеристики :325 с.: табл., рис.
Колективи : Рівенський державний гуманітарний університет (Рівне)
Примітки : Бібліогр.: с. 205-225.
УДК : 159.953.5-053.6:81`243
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Іноземна мова
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): зорієнтоване навчання--когнітивна складність--особистість--полікультурна компетентність--міжкультурна свідомість--крос-культурна взаємодія
Анотація: У роботі розроблено ефективні психолого-педагогічні принципи культурологічно зорієнтованого навчання старшокласників іноземної мови: а) принцип залучення старшокласників до загальнокультурних цінностей народу, мова якого вивчається; б) принцип врахування особливостей рідної мови; в) принцип формування соціокультурної компетенції; г) принцип формування іншомовної комунікативної компетенції; д) принцип активної комунікації; е) принцип багатовимірності моделі спілкування; є) принцип формування особистісного соціокультурного досвіду. Показано, що організація вчителем культурологічно зорієнтованої творчої діяльності стимулює як підвищення рівня засвоєння учнями іноземної мови, так і підвищення когнітивної складності особистості школярів і збагачення її ціннісно-смислової сфери. психологічними умовами становлення когнітивної складності особистості старшокласника і збагачення її ціннісно-смислової сфери в культурологічно зорієнтованому навчальному просторі є: формування полікультурної компетентності школярів; розвиток потреби у самореалізації та суб"єктного самовизначення учнів; розвиток здатності виявляти толерантність по відношенню до представників інших культур, неупереджено ставитись до різної інформації, бути ідеологічно нейтральним, до засвоєння культурних явищ, властивих народові, мова якого вивчається, до уникання стереотипів у мислення, до усвідомлення себе суб"єктом культури, до здійснення розумових операцій на високому рівні; формування міжкультурної свідомості особистості, відкритої до крос-культурної взаємодії.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.7/.8+159./Б 24-475563 рукописний текст
Автор(и) : Баришева, Олена Іванівна
Назва : Самовизначення та самореалізація як мотив участі старшокласників у гуртковій роботі : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2001
Кільк.характеристики :181 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 166-181.
УДК : 159.922.7/.8+159.923.2+159.947.5 + 159.922.7/.8 + 159.923.2 + 159.947.5
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Гурткова робота
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самовизначення--самореалізація--самопізнання--позашкільна діяльність--потреба--мотив--мотивація--новоутворення--літературно-драматична творчість--інноваційний підхід
Анотація: Розкрито психологічну сутність позашкільної нерегламентованої творчої діяльності з елементами психологічного всеобучу учнів і специфіку вияву вказаної діяльності щодо самовизначення старшокласника. З`ясовано специфіку мотивації участі старшокласників в літературно-драматичній діяльності. Розроблено й апробовано програму та модель позашкільної літературно-драматичної діяльності, яка сприяє самовизначенню та самореалізації старшокласника. Виявлено залежність між розвитком особистості, що прагне самовизначитися, та особливостями виховного впливу нерегламентованої творчої діяльності на учнів. Експериментально доведено, що особистісні новоутворення, які формуються у процесі навчання за пропонованою програмою-ініціативність, рефлексія, гуманістична спрямованість, адекватність ставлення до себе й оточуючих, прагнення самореалізації-переростають у відносно стійкі внутрішні регулятори поведінки, сприяють розвитку індивіда як активної особистості.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 154/А 43
Автор(и) : Безверхий О.С.
Назва : Зв'язок гендеру та статі з професійними інтересами старшокласників
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Логос, 2017. - Т. 1: Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 47. - С. 85-90 (Шифр 154/А 43-799267450)
Примітки : Бібліогр.: с. 89 (14 назв)
УДК : 159.99
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): стать--гендер--професійний інтерес--соціальні стереотипи--старшокласники--фемінність--маскулінність
Анотація: Професійні інтереси старшокласників мають вирішальний вплив на вибір ними професії. Професійні інтереси старшокласника пов’язані з його статтю та ґендером. У статті описано кореляційне дослідження зв'язку статі та ґендеру з професійними інтересами випускників загальноосвітньої школи. Виявлено, що на професійні інтереси визначальний вплив має стать, вплив ґендеру мінімальний та опосередковується статтю. Автор висуває припущення, що стать впливає на професійний інтерес через соціальні стереотипи щодо «чоловічих» та «жіночих» професій. Автономний вплив ґендеру відсутній, оскільки у старшокласників рефлексія власних ґендерних особливостей є недостатньою та відсутній професійний досвід.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.9:37.015.3/Б 72
Автор(и) : Бохонкова, Юлія Олександрівна
Назва : Психологічні умови професійного самовизначення старшокласників на сучасному етапі розвитку суспільства
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 10. - С. 14-21 (Шифр 153.6/А 43-667396603)
Примітки : Бібліогр.: с. 20-21 (7 назв)
УДК : 159.9:37.015.3
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): мотив--мотивація--професійне самовизначення--старшокласники--особистісний розвиток--професійні інтереси--навчальна діяльність--самооцінка--ідентичність
Анотація: Аналізуються соціально-психологічні умови, які дозволятимуть активізувати майбутнє професійне самовизначення старшокласників. Висвітлено основні принципипідготовки старшокласників до майбутнього професійного самовизначення.Надана характеристика особливостей поведінкового, когнітивного та особистісного розвитку сучасного старшокласника. Визначено мотиви діяльності, які впливають на майбутнє професійне самовизначення старшокласників.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:159.928+/В 67-857911 рукописний текст
Автор(и) : Волошина, Неоніла Вікторівна
Назва : Формування комунікативних здібностей старшокласників : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2008
Кільк.характеристики :2008 с.
Колективи : Київський національний університет ім. Тараса Шевченка (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 159-180.
УДК : 37.015.3:159.928+316.454.52+81'233 + 37.015.3:159.928 + 316.454.52 + 81'233
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Комунікативні здібності
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): старшокласники--формування--комунікативні здібності--потреба в спілкуванні--міжособистісні стосунки--соціально-психологічне навчання--тренінг спілкування
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню процесу комунікативних здібностей учнів старших класів, його змісту та чинників, які забезпечують ефективність цього процесу. Визначено структуру комунікативних здібностей старшокласників. Нами розроблено модель процесу формування комунікативних здібностей старшокласників, визначено критерії діагностування комунікативних здібностей та чинників їх формування. Виявлено рівні сформованості та позитивну динаміку комунікативних здібностей старшокласників в результаті цілеспрямованого формування комунікативних здібностей засобами активного соціально-психологічного навчання. Підтверджено гіпотези про взаємозв"язок між рівнем комунікативних здібностей старшокласників і рівнем їх потреби в спілкуванні та про те, що ефективною умовою формування комунікативних здібностей старшокласників є цілеспрямоване, активне, соціально-психологічне навчання в учнів старших класів.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

10.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6:/Г 67-878605 рукописний текст
Автор(и) : Горбасенко, Ігор Михайлович
Назва : Психолого-педагогічні засоби оптимізації особистісних утворень старшокласників із розладами дихальних шляхів : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2008
Кільк.характеристики :203 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с.176-196.
УДК : 159.922.73-053.6:616
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Особистісні утворення
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): розвиток особистості--соматичний розлад--психосоматичні співвідношення--самоставлення--мотивація досягнення--самоповага--часова перспектива--психокорекція
Анотація: Дисертація присвячена вивченню в умовах психокорекції особливостей особистісних змін у старшокласників із соматичними (респіраторними) порушеннями дихальних шляхів. В роботі запропоновано нове вирішення проблеми корекції особистості за нсеприятливих умов її розвитку, обтяжених наявністю соматичного розладу. В доследженні розкриваються особливості психосоматичних співвідношень при різних видах респіраторних розладів, роль емоційних чинників у їхньому розвиткові та можливості попередження особистісних дисгармоній корекційними засобами. Встановлено, що у розвитку різних видів респіраторного розладу вагому роль відіграють емоційні чинники, пов"язані зі стресогенними ситуаціями та стереотипізованими варіантами психотілесного реагування, специфічними для різних розладів дихальних шляхів. Виявлено також зміни в типах реагування на змінений психоматичний стан в системі особистісних ставлень, мотивацій досягнення та самооцінці у старшкласників внаслідок переживання соматичних розладів. У процесі психокорекції досягнута позитивна динаміка за показниками емоційної обумовленості респіраторних розладів та особистісних якостей, специфічних для раннього юнацького віку (у ставленні старшокласника до себе, до власного майбутнього та життєвих цілей, у мотивації досягнення та самоповазі).
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

11.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6+/Г 93-006557 рукописний текст
Автор(и) : Гуменюк, Галина Вадимівна
Назва : Психологічні особливості антиципатії в процесі розв'язання старшокласниками мисленєвих задач : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2006
Кільк.характеристики :188 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 158-171.
УДК : 159.922.73-053.6+37.015.3:159.955 + 159.922.73-053.6 + 37.015.3:159.955
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Антиципація
Педагогічна психологія-- Розв'язання задач
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): антиципація--моделювання майбутнього результату--рівні розвитку антиципації--розв'язання мисленнєвих задач
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено теоретико-експериментальногму вивченню психологічних особливостей антиципації, які проявляються в процесі розв'язання мисленнєвих задач учнями старшого шкільного віку. Визначено особливості антиципації, які впливають на ефективність розв'язування задач. Показано, що вирішальне значення в комплексі цих особливостей має мисленнєве моделювання образу розв'язку задачі. Його ефективність визначається специфікою інтуїтивних (образних) і логічних компонентів мислення.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

12.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.76:616/Д 44 рукописний текст
Автор(и) : Дідковська, Лариса Іванівна
Назва : Особливості уявлень про своє майбутнє у старшокласників із соматичними порушеннями : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2003
Кільк.характеристики :208 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 182-199.
УДК : 159.922.76:616
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Соматичні порушення
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): уявлення про майбутнє--цілепокладання--діяльнісне самовизначення--моделювання--психосоматика--актуальне я--локус контролю--психотренінг--часова перспектива--тип структурування
Анотація: Дисертація присвячена вивченню психологічних детермінант побудови старшокласниками із певними соматичними порушеннями власної часової часової перспективи (уявлення про своє майбутнє). В дослідженні запропоновано новий підхід у вирішенні проблеми побудови особистістю власного майбутнього, який ґрунтується на концепції суб'єктно-діяльнісного підходу і теорії цілепокладання. Встановлено, що процес і результат побудови особистістю образу власного майбутнього призводить до таких змін актуальної структури особистості, які можуть розглядатися як особистісне новоутворення.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Зубіашвілі І.К.
Назва : Психологічні особливості економічного самовизначення старшокласників
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Логос, 2020. - Т. 1: Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 56. - С. 30-36 (Шифр 15(08)/А 43-953823351)
Примітки : Бібліогр.: с. 35-36 (10 назв)
УДК : 316
Предметні рубрики (Галузі знань): Економічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самовизначення--старшокласники--економічна соціалізація--економічна ідентичність--економічні цінності--структурні компоненти
Анотація: У статті аналізуються результати теоретичного дослідження економічного самовизначення старшокласників, пов'язаного з процесом економічної соціалізації. Проведене дослідження дало змогу визначити, що економічне самовизначення (як вид самовизначення) для учнівської молоді є однією з найважливіших задач на відповідному життєвому етапі та водночас центральним механізмом становлення особистісної зрілості, що полягає в усвідомленому виборі людиною свого місця в системі економічних відносин суспільства. Підкреслюється специфічність поняття економічного самовизначення особистості та його нетотожність змісту професійного самовизначення, незважаючи на спільність їх фундаментальних особистісних детермінант (базових ставлень до світу, до себе, інших людей, життєвих смислів). Якість економічного самовизначення визначає ступінь економічної активності людей не лише в галузі стратегій споживання, але й у соціальній практиці організації життя в цілому.
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 155/А 43
Автор(и) : Зубіашвілі, Ірина Костянтинівна
Назва : Дослідження економічної суб'єктності старшокласників
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Українська асоціація організаційних психологів та психологів праці, Центр організаційної та економічної психології
Місце публікування : Актуальні проблеми розвитку організаційної та економічної психології в Україні: Тези І Всеукраїнського конгресу з організаційної та економічної психології (29 червня - 2 липня 2011 року, м. Кам'янець-Подільський)/ Ін-т психол. ім. Г. С. Костюка НАПН України, Кам'янець-Подільськ. нац. ун-т ім. І. І. Огієнка, Укр. асоц. організац. психол. та психол. праці, Центр організац. і економ. психол. - К., Кам'янець-Подільський: Аксіома, 2011. - С. 157-158 (Шифр 155/А 43-834502)
УДК : 330.16+005.32](06)+159.9:005.745
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): економічна суб'єктность --старшокласники
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153/154/О-64
Автор(и) : Зубіашвілі, Ірина Костянтинівна
Назва : Дослідження психологічних особливостей монетарної культури старшокласників
Колективи : Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Організаційна психологія. Економічна психологія: науковий журнал/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України; НАПН України. - Київ: Логос, 2016. - № 4 (7). - С. 55-61 (Шифр 153/154/О-64-116612964)
Примітки : Бібліогр.: с. 60 (7 назв)
УДК : 159.922-336.67:37
Предметні рубрики (Галузі знань): Організаційна психологія-- Економічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): культура--монетарна культура--гроші--ставлення до грошей--старшокласники--психолого-економічна адаптація
Анотація: У статті аналізуються результати емпіричного дослідження психологічних особливостей монетарної культури старшокласників, розглядаються різні типи ставлення до грошей; підкреслюється соціально-психологічна роль грошей у контексті становлення монетарної культури особистості. З метою аналізу впливу системних особливостей ставлення до грошей на монетарну культуру старшокласників проведено емпіричне дослідження особливостей їхньої психолого-економічної адаптивності як показника монетарної культури. На підставі кореляції виокремлених особливостей ставлення до грошей з «профілями» соціальної адаптивності виявлено рівні монетарної культури старшокласників
Знайти схожі

16.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 316.614-053.6:336/З-92-418126 рукописний текст
Автор(и) : Зубіашвілі, Ірина Костянтинівна
Назва : Ставлення до грошей як фактор економічної соціалізації старшокласників : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05
Вихідні дані : Київ, 2009
Кільк.характеристики :268 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 176-200.
УДК : 316.614-053.6:336.74
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія-- Економічна соціалізація
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): економічна соціалізація--ставлення до грошей--економіко-психологічна адаптація--монетарні уявлення
Анотація: У дослідженні на засадах культурно-діяльнісного та структурно-функціонального підходів розкриваються психологічні особливості економічної соціалізації старшокласників у зв"язку зі специфікою ії ставлення до грошей. Обгрунтовується структурно-функціональна модель детермінації економічної соціалізації особистості як інструмент пізнання психологічних особливостей ставлення старшокласників до грошей в якості чинника іх економічної соціалізації. Емпірично підтверджується положення про те, що зі зменшенням представленості афективних складових з негативною валентністю в структурі ставлення до грошей та збільшенням поінформованності про економічну реальність і зростанням значущості грошей в системі цінностей особистості, зі зростанням ролі раціональних монетарних установок в організації системи становлення до грошей прямо пов"язане зростання рівня економічної соціалізації особистості на етапі юнацтва. Обгрунтовуються заходи по цілеспрямованому формуванню раціонального ставлення особистості до грошей як засобу оптимізації процесу економічної соціалізації. Зокрема, розроблено програми спеціалізованого соціально-психологічного тренінгу, спрямованого на формування раціонального ставлення до грошей та тих економічно-психологічних якостей старшокласників (раціональне, нестереотипне мислення, продуктивність діяльності в ситуаціях невизначенності, ощадливість, здатність до рефлексії), які відповідають економічно активному рівню особистості.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

17.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 316.472.3+37.064./К 43-506330 рукописний текст
Автор(и) : Кіричевська, Елеонора Всеволодівна
Назва : Стратегії подолання старшокласниками проявів агресії однолітків у міжособистісній взаємодії : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2009
Кільк.характеристики :222 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 204-222.
УДК : 316.472.3+37.064.3+316.613.434 + 316.472.3 + 37.064.3 + 316.613.434
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Агресія
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): стратегія подолання--несприятлива ситуація--шкільне насильство--агрессивні прояви--соціально-комунікативна задача--евристична задача--соціально-комунікативні здібності--проблемно-еврестичний тренінг
Анотація: Дисертація присвячена дослідженню психологічної сутності подолання старшокласниками агресії однолітків. На основі експериментального дослідження визначено структурні компоненти соціально-комунікативного процесу, з"ясовано психологічний зміст властивих старшим підліткам поведінкових реакцій на кривдження однолітків, проаналізовано характерні особливості стратегічних тенденцій протидії агресії; досліджено індивідуально-особистісні ознаки творчого комунікативного мислення. Подано психолого-педагогічні рекомендації щодо активізації еврестичного потенціалу скривджених старшокласників, а також попередження даного деструктивного явища.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

18.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:159.928+/К 60-927790 рукописний текст
Автор(и) : Колінець, Ганна Григорівна
Назва : Психологічні передумови формування математичних дослідницьких здібностей у старшокласників : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 1999
Кільк.характеристики :172 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 144-159.
УДК : 37.015.3:159.928+37.016:51 + 37.015.3:159.928 + 37.016:51
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Здібності
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): здібності--математичні дослідницькі здібності--старшокласники--експеримент
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню психологічних передумов формування математичних дослідницьких здібностей у старшокласників. Обґрунтовані положення щодо формування математичних дослідницьких здібностей, виявлення вікових та індивідуальних особливостей цього процесу у старшокласників; теоретично обґрунтовані форми взаємозв'язку наукового творчого мислення із дослідницькими математичними здібностями, обґрунтовані психологічні передумови , за яких забезпечується розвиток дослідницьких здібностей учнів при вивченні математичного матеріалу. Поглиблено вивчено критерії та показники ступеня розвитку дослідницьких здібностей як єдності інтелектуальних процесів та мотиваційно-емоційних якостей особистості.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

19.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.31:130.123/К 66-461870 рукописний текст
Автор(и) : Кордунова, Наталія Олександрівна
Назва : Психологічні особливості становлення духовних цінностей старшокласників у процесі спілкування : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Луцьк, 2000
Кільк.характеристики :257 с.: табл., граф.
Колективи : Волинський державний університет ім. Лесі Українки (Луцьк)
Примітки : Бібліогр.: с. 172-191.
УДК : 37.015.31:130.123.4+316.752]:316.454.52 + 37.015.31:130.123.4:316.454.52 + 316.752:316.454.52
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Духовні цінності
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): духовність--духовні цінності--спілкування--старшокласники--експеримент
Анотація: В дисертації конкретизовано зміст і сутність поняття "духовність", визначено критерії, показники та рівні становлення духовних цінностей особистості старшокласника. Експериментально виявлені можливості спілкування учнів із світом дорослих як фактору формування їх духовних цінностей. Виявлені референтні групи, які найбільш впливають на становлення духовних цінностей особистості старшокласника. Розширено та поглиблено знання про закономірності становлення духовних цінностей та роль спілкування в цьому процесі, що доповнює існуючі концепції детермінації розвитку особистості.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Кузнецова С. В.
Назва : Проблема сформованості спрямованості старшокласників на професію психолога
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2015. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 27. - С. 259-267 (Шифр 371.015/А 43-408141)
Примітки : Бібліогр.: с. 265-266 (11 назв)
УДК : 159.922.6
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): спрямованість на професію--рівні спрямованості--майбутні психологи--старшокласники
Анотація: У статті проаналізовано погляди психологів-науковців на поняття "спрямованість". Розкрито рівні сформованості спрямованості старшокласників, які обрали фах "Психологія". Висвітлено результати дослідження спрямованості старшокласників на професію психолога в період навчання в загальноосвітньому навчальному закладі.
Знайти схожі

21.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:159.955]/К 88-885554 рукописний текст
Автор(и) : Кущ, Олександр Сергійович
Назва : Психологічні умови розвитку творчого мислення старшокласників засобами рольових ігор : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2011
Кільк.характеристики :410 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 383-410.
УДК : 37.015.3:159.955]:373.5(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Творче мислення
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творче мислення--аксіо-когнітивний конструкт--продуктивність мислення--розвиток творчого мислення--старшокласники--рольові ігри
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню умов розвитку творчого мислення старшокласників засобами рольових ігор. У роботі уточнено поняття "творче мислення", досліджено психологічні умови розвитку творчого мислення особистості через виявлення його структури як складної багатовимірної властивості особистості. Наведено особистісно-процесуальну характеристику творчого мислення та визначено його як аксіом-когнітивний конструкт, описано психологічний механізм розумової діяльності. Описано навчальну програму розвитку творчого мислення старшокласників за допомогою рольових ігор.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

22.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Лавренко О. В.
Назва : Економічна активність молоді України в умовах суспільних змін
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 128-145 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 141-145 (14 назв)
УДК : 17.032.1;338.2-053.81
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): економічна соціалізація--економічна активність--особистість--дошкільний вік--підлітковий вік--старшокласники--студентська молодь--моральність
Анотація: У статті представлено аспекти становлення і розвитку економічної активності молоді в процесі цілеспрямованої економіної соціалізації на різних вікових етапах. Економічна активність розглядається як здатність особистості робити суспільно значущі перетворення в суспільстві на основі освоєння багатств матеріальної і духовної культури. Вона також проявляється у творчості, вольових актах, спілкуванні. ЇЇ інтегральною характеристикою є активна життєва позиція особистості. Показано, що основи економічної активності особистості закладаються ще в дошкільному віці в сімейному колі, де починає формуватися фінансова грамотність дітей та знання елементарних понять економіки. У підлітковому віці у шкільному оточенні економічна активність стимулюється завдяки економічному наставництву (дорослий-учень), освоєнню правил споживчої, фінансової і трудової поведінки. Показником успішності економічної активності старшокласників є формування певного рівня їх монетарної культури, критерієм якої є ставлення до грошей. Стрижнем економічної активності студентської молоді виступає її моральність як внутрішній регулятор. Норми суспільної моралі та їх інтеріоризація завдають вектор формування соціальних якостей молодої людини, яких потребує ринкова економіка.
Знайти схожі

23.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.98-048.88:331/Л 89-321278 рукописний текст
Автор(и) : Льовочкіна, Антоніна Михайлівна
Назва : Психологічна допомога у життєвому та професійному самозначенні старшокласниками зони Чорнобильської катастрофи : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 1995
Кільк.характеристики :193, [8] с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 174-193.
УДК : 159.98-048.88:331.548-053.6
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Професійне самовизначення
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): чорнобильська катастрофа--психологічні наслідки--професійне самовизначення--життєве самовизначення--психологічна допомога--життєві плани і перспективи
Анотація: Чорнобильська катастрофа посилила складність вибору професійного і життєвого шляху старшокласниками, які живуть в її зоні. Для вирішення цієї проблеми створена система психологічної допомоги, направлена на активізацію особистості старшокласника. Апробовані методи професійної орієнтації і корекції життєвих планів даного контингенту старшокласників.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

24.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Міщиха Л.П.
Назва : Психолого-педагогічний супровід розвитку емоційного інтелекту старшокласників
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2020. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 27. - С. 185-192 (Шифр 15(08)/А 43-204885885)
Примітки : Бібліогр.: с. 191 (6 назв)
УДК : 159.922.8
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоції--інтелект--емоційний інтелект--старшокласники--розвиток--арт-терапія--психолого-педагогічний супровід
Анотація: У статті проводиться аналіз феномену "емоційний інтелект" шляхом безпосереднього розгляду його складових та інтерпретації в цірині психологічної науки. Автор виводить своє розуміння вищезгляданого феномену. Пропонується програма психолого-педагогічного супроводу розвитку емоційного інтелекту особистості старшого шкільного віку. Окреслюються структурні складові програми (теоретична й практична), де акцент робиться на засобах арт-терапевтичного впливу. Наголошується, що психолого-педагогічний супровід має охоплювати всі аспекти життєдіяльності школяра, зокрема: сімейне оточення, педагогічний колектив, в тому числі роботу психолога, як і мотивацію самого школяра до саморозвитку та самоосвіти. Вагому частку складають і психолого-педагогічні умови розвитку емоційного інтелекту старшокласників.
Знайти схожі

25.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Мамчур І.В.
Назва : Особливості структури, критеріїв та рівнів розвитку компонентів готовності до самопізнання старшокласників у навчально-ігровій діяльності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин]: [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 202-209 (Шифр 15(08)/А 43-075952785)
Примітки : Бібліогр.: с. 208-209 (6 назв)
УДК : 159.364.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самопізнання--старшокласники--навчально-ігрова діяльність структура--критерії--рівні
Анотація: У статті розкрито основні структурні компоненти процесу самопізнання з урахуванням вікових особливостей учнів старшого шкільного віку. Рівні і критерії готовності старшокласників до самопізнання досліджено й проаналізовано крізь значущу для них навчально-ігрову діяльність. Критерії самопізнання визначено за трирівневим варіантом в основі якого покладено принципи науковості, цілеспрямованості, системності, безперервності. Теоретико-емпіричне підгрунтя досліджуваних структурних компонентів самопізнання, їх критеріїв та рівнів розвитку дало змогу систематизувати матеріали та представити їх у таблиці.
Знайти схожі

26.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:005.32+3/М 25-221913 рукописний текст
Автор(и) : Мар'яненко, Ліана Василівна
Назва : Психологічні умови формування пізнавальної активності слабовстигаючих старшокласників : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 1992
Кільк.характеристики :201 с.: табл., граф.
Колективи : Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України
Примітки : Бібліогр.: с. 146-154.
УДК : 37.015.3:005.32+37.091.212.7-026.512.3 + 37.015.3:005.32 + 37.091.212.7-026.512.3
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Пізнавальна активність
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): учбова діяльність--пізнавальна активність--старшокласники--неуспішність
Анотація: Дослідження полягає у поглибленні, доповненні та експериментальній апробації теоретичної моделі структури пізнавальної активності особистості учня, як вищої якості його його учбової діяльності. Здійснено на основі цього комплексноговивчення процесу формування вчителем пізнавальної активності слабовстигаючих старшокласників, виділено стратегії формування пізнавальної активності слабовстигаючих в залежності від рівнів її розвитку.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

27.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.946.4+028.02+/М 69-635533 рукописний текст
Автор(и) : Михальчук, Наталія Олександрівна
Назва : Психологія читання літературних творів старшокласниками : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2013
Кільк.характеристики :577 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 407-465.
УДК : 159.946.4+028.02+37.016:82 + 159.946.4 + 028.02 + 37.016:82
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Психологія читання
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): читацька діяльність--розуміння літературних творів--старшокласники--модель читання--психологічні механізми--види діалогізму--психологія читання
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню психологічних особливостей читання тв розуміння літературних творів старшокласниками. Розроблено нормативну модель читання та розуміння старшокласниками літературних творів. Виділено компоненти читацької діяльності учнів стосовно художньої літератури та розкрито їх зміст. Описано можливості застосування категорії діалогу в аналізі читацької діяльності школярів та виокремлено види діалогізму. Виокремлено психологічні механізми розуміння школярами літературних творів та обґрунтовано їх зміст. Обґрунтовано значущість врахування вчителем характерологічних якостей старшокласників.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

28.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 151.04/М 69
Автор(и) : Михальчук, Наталія Олександрівна
Назва : Психологія читання та розуміння літературних творів : монографія
Вихідні дані : Київ: Принт Хауз, 2012
Кільк.характеристики :360 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
ISBN, Ціна 978-966-8333-45-0: 22.00 грн
УДК : 159.946.4+159.9.01:801.73
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): читання--розуміння--літературні твори--старшокласники
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

29.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.4+159.923/М 69-879415 рукописний текст
Автор(и) : Михальчук, Юлія Олександрівна
Назва : Психолого-педагогічні умови гармонізації етнічної самосвідомості старшокласників : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2005
Кільк.характеристики :278 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 197-217.
УДК : 159.922.4+159.923.2+37.035:392/.394 + 159.922.4 + 159.923.2 + 37.035:392/.394
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Самосвідомість
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): етнічна самосвідомість--етнічне самовизначення--етнічна ідентичність--етнічна толерантність--старшокласники
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню психолого-педагогічних умов гармонізації етнічної самосвідомості у ранньому юнацькому віці. У роботі проаналізовано проблему формування етнічної самосвідомості старшокласників, розроблено та емпірично досліджено концептуальну модель гармонізації етносамосвідомості у ранньому юнацькому віці. Показано, що організація спеціальної інформативно-творчої діяльності, спрямованої на підвищення когнітивної складності особистості і збагачення її ціннісно-смислової сфери, сприяє гармонізації етнічної самосвідомості школярів. Було розроблено розвивально-виховну програму з гармонізації етнічної самосвідомості школярів, та експериментально доведено її сприяння діалого-культурологічній самоорганізації етносамосвідомості та формуванню толерантної особистості, відкритої до міжкультурного діалогу.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

30.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:159.954./М 80-946906 рукописний текст
Автор(и) : Мороз, Юрій Віталійович
Назва : Психологічні особливості розвитку тврочої активності старшокласників : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2004
Кільк.характеристики :210 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 195-210.
УДК : 37.015.3:159.954.4
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Творча діяльність
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творчість--творча активність--самовизначення--система цінностей--профілі творчої особистості--креативність--розвиток особистості
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню процесу становлення творчої активності особистості в старшому шкільному віці. Уточнено психологічну дефініцію поняття творчої активності в контексті вікової та педагогічної психології. Показано, що творча активність є складною психологічною структурою цілісної особистості і визначається в своєму розвитку взаємодією зовнішніх і внутрішніх чинників. Створено і апробовано систему методичних процедур дослідження і засобів оптимізації функціонування творчої активності в старшому шкільному віці. У роботі містяться нові методичні комплекси, спрямовані на виявлення особливостей розвитку творчої активності особистості.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

 1-30    31-48 
 
Статистика
за 11.08.2024
Кількість запитів 65306
Кількість відвідувачів 1318
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя