Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (1132)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (8)Рідкісна книга (5)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=УЧИТЕЛЬ<.>
Загальна кількість знайдених документів : 26
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-26 
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 378-057.875:37.01/Б 78-876165 рукописний текст
Автор(и) : Бойчук, Ірина Ігорівна
Назва : Мистецький ідеал як чинник професійного становлення майбутніх учителів музики : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2009
Кільк.характеристики :211, [10] с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г.С.Костюка АНП України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с.181-202.
УДК : 378-057.875:37.011.3-051:78
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Учитель музики
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійне становлення--мистецький ідеал--музично-педагогічна діяльність--професійна ідентичність--особиста рефлексія
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню соболивостей формування та розвитку мистецького ідеалу в процесі професійного становлення майбутніх учителів музики. Проаналізовано особистісні та соціальні чинники, які регулюють уявлення майбутніх учителів музики про професійну діяльність. У роботі визначено структуру мистецького ідеалу.Теоретично обгрунтовано й експериментально доведено: мистецький ідеал є складником професійної ідентичності майбутніх учителів музики, постаючи єдністю соціальних,психологічних і вікових особливостей. Експерементально доведено, що рефлексія мистецького ідеалу сприяє професійному становленню майбутніх учителів музики. Проаналізовано психологічні прояви структури мистецького ідеалу: ідеал-взірець, ідеал-мрія, ідеал-мета; зазначена трискладова структура доповнена найвищим ступенем-особостісний ідеал. Визначено, що кожен із типів мистецького ідеалу базується на ідеалі-взірці, й реалізується яу його прийняття і застосування (ідеал-мета), як його вдосконалення (ідеал-мрія) та створення нового взірця (особистісний ідеал). Тип мистецького ідеалу визначає форми його реалізації у музично-педагогічній діяльності. Провідними формами реалізації мистецького ідеалу є композиторська, навчальна та педагогічна діяльність.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 378-057.875:37.01/Б 43-684824 рукописний текст
Автор(и) : Белей, Михаил Дмитриевич
Назва : Задачный подход к формированию психологической готовности учащихся педклассов к профессии учителя : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Киев, 1991
Кільк.характеристики :179 с.: табл., рис.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии Украины (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 154-165.
УДК : 378-057.875:37.011.3-51
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогическая психология-- Профподготовка
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): учитель--профессиональная подготовка--психологическая готовность
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 316.454.52:37.013/Б 81-994744 рукописний текст
Автор(и) : Бондаренко, Александр Федорович
Назва : Оптимизация коммуникативной деятельности учителя на уроке : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Киев, 1978
Кільк.характеристики :218 с.: табл.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примітки : Библиогр.: с.162-184.
УДК : 316.454.52:37.013+81'233 + 316.454.52:37.013 + 81'233
Предметні рубрики (Галузі знань): Пегогическая психология-- Коммуникативная деятельность
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психолингвистика--учитель--урок--коммуникативная деятельность
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 378-057.875:37.01/Б 82-038524 рукописний текст
Автор(и) : Борденюк , Ольга Васильевна
Назва : Психологические факторы профессионального совершенствования будущих учителей : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Киев, 1983
Кільк.характеристики :153 с.: табл., рис.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 121-135.
УДК : 378-057.875:37.011.3-051+37.011.3-051 + 378-057.875:37.011.3-051 + 37.011.3-051
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогическая психология-- Профессиональное самосовершенствование
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самовоспитание--самосовершенствование--студент--учитель--будущие учителя--профессиональное совершенствование
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2:37.011./В 19-183700 рукописний текст
Автор(и) : Васьковская, Светлана Васильевна
Назва : Психологические условия формирования профессионального самопознания будущего учителя : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Киев, 1987
Кільк.характеристики :191 с.: табл., рис.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 153-171.
УДК : 159.923.2:37.011.3-051+378-057.875:37.011.3-051 + 159.923.2:37.011.3-051 + 378-057.875:37.011.3-051
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогическая психология-- Самопознание
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самопознание--психологические условия--будущий учитель--профессиональное самопознание
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 378-057.875:37.01/Я 51-842215 рукописний текст
Автор(и) : Яланська, Світлана Павлівна
Назва : Психологія розвитку творчої компетентності майбутніх вчителів : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Б.м., 2012
Кільк.характеристики :412 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 334-388.
УДК : 378-057.875:37.011.3-051]:159.954.4
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Творча компетентність
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творча компетентність--професійна компетентність--педагогічна творчість--майбутній учитель--психологічні умови
Анотація: Дисертацію присвячено проблемі психології розвитку творчої компетентності майбутніх учителів в умовах навчально-виховного процесу. Представлено новий концептуальний підхід до розгляду психологічної сутності та проблем творчої компетентності, створено концепцію розвитку творчої компетентності майбутніх учителів, визначено основні тенденції, психологічні умови і засоби розвитку творчої компетентності студентів. Визначено зміст та структуру моделі розвитку творчої компетентності майбутніх учителів, що базується на основних структурних компонентах професійної компетентності, інтеграція яких на найвищому рівні забазпечує зростання рівня педагогічної творчості. Обгрунтовано програму реалізації концептуальної моделі у спеціально створеному навчально-виховному середовищі ВНЗ.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

7.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 378-057.875:37.01/З-67-622586 рукописний текст
Автор(и) : Зливков, Валерий Лаврентьевич
Назва : Психологический анализ формирования и развития коммуникативной компетентности молодого учителя : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07
Вихідні дані : Киев, 1991
Кільк.характеристики :196 с.: табл., рис.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 135-155.
УДК : 378-057.875:37.011.3-051+81'233 + 378-057.875:37.011.3-051 + 81'233
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогическая психология-- Компетентность
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): общение--учитель--профессионально-педагогическая деятельность--компетентность--коммуникативность
Анотація: Диссертация посвящена исследованию проблемы развития мотивационного и операционного компонентов коммуникативной компетентности педагога, разработке варианта анализа речевого общения на уроке и его графической регистрации, а также методических вариантов активного обучения коммуникативным навыкам и умениям через развитие определённых личностных характеристик педагога. Изучение процесса формирования коммуникативных навыков и умений через развитие определенных личностных особенностей позволило раскрыть специфику их реализации в процессе взаимодействия учителя с учащимися.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

8.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923:37.011.3-/З-69-802443 рукописний текст
Автор(и) : Змиевская, Людмила Вячеславовна
Назва : Влияние когнитивных структур личности учителя на результативность педагогического общения : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07
Вихідні дані : Киев, 1988
Кільк.характеристики :158 с.: табл., рис.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 118-136.
УДК : 159.923:37.011.3-051+316.454.52+81'233 + 159.923:37.011.3-051 + 316.454.52 + 81'233
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогическая психология-- Учитель
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): когнитивные структуры--учитель--общение--педагогическое общение--личность учителя
Анотація: Данная работа посвящена изучению влияния когнитивных структур личности учителя на результативность педагогического общения. В диссертации информационный обмен между субъектами рассмотрен с позиции дискретного подхода к социальным явлениям. На основе этого подхода выявлены и обоснованы критерии установления речевого взаимопонимания, его психологические предпосылки, а также проведено изучение влияния степени сформированности когнитивных структур личности учителя на уровень его педагогического мастерства. Функционально-генетическое изучение когнитивных структур личности учителя позволило раскрыть специфику ее развития и проявления в процессе речевого взаимодействия с учащимися.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

9.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.064.2+316.454./К 23-446844 рукописний текст
Автор(и) : Карикаш, Владимир Иннокентьевич
Назва : Индивидуально-психологические особенности общения учителя со старшеклассниками : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07
Вихідні дані : Киев, 1986
Кільк.характеристики :201 с.: табл., рис.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 143-201.
УДК : 37.064.2+316.454.52 + 37.064.2 + 316.454.52
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогическая психология-- Общение
Возрастная психология-- Старшеклассники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): индивидуально-психологические особенности--общение--учитель--старшеклассники--отношения
Анотація: Диссертация посвящена изучению индивидуально-психологических особенностей общения учителя со старшеклассниками. Индивидуально-психологические особенности рассматриваются как относительно самостоятельное психологическое явление, обусловленного динамикой межличностного взаимодействия субъектов. в центре исследования находится динамическая связь между учителем и учениками, преследующие общую цель. Индивидуальные особенности общения учителя с учениками рассматривается в контексте ряда психологических исследований, посвященных общетеоретическим проблемам общения, межличностным отношениям, общению старшеклассников.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

10.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.011.3-051+81'2/М 15-242385 рукописний текст
Автор(и) : Макаренко, Стефанія Стефанівна
Назва : Психологічні умови розвитку комунікативної компетентності учителя : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2001
Кільк.характеристики :181 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 132-153.
УДК : 37.011.3-051+81'233 + 37.011.3-051 + 81'233
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Комунікативна компетентність
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): розвиток комунікативності--компетентність--учитель--професійно-педагогічна діяльність--самосвідомість педагога
Анотація: Дисертація присвячена психологічним умовам розвитку комунікативної компетентності учителя. В роботі проаналізовано сучасний стан розробки проблеми професійно-педагогічного спілкування у науковій літературі та сформульовано на цій основі вихідні теоретичні засади дослідження. Розроблено та апробовано методику цілеспрямованого розвитку комунікативної компетентності учителя. Встановлено залежність розвитку комунікативної компетентності від сформованості у вчителів рефлексивного ставлення до себе як до суб'єктів професійно-педагогічної діяльності, від адекватності і повноти їх уявлень про власну особистість, від специфіки їхньої "імпліцитної концепції особистості", на основі якої оцінюються партнери по спілкуванню, від наявності у них умінь диференціювати та адекватно виражати власні почуття та психоемоційні стани.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

11.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.952:37.011.3-/М 66-775458 рукописний текст
Автор(и) : Миттельман, Раиса Иосифовна
Назва : Психологический анализ и активизация профессионально значимых свойств внимания учителя : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Киев, 1981
Кільк.характеристики :169 с.: рис., табл., фот.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 142-160.
УДК : 159.952:37.011.3-051
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогическая психология-- Профессиональные умения
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): учитель--педагогическое мастерство--внимание--активизация внимания--профессионально значимые свойства
Анотація: В исследовании разработана экспериментальная методика, позволяющая определить уровни развития профессионально значимых свойств внимания учителя. Определены количественные и качественные характеристики различных уровней развития исследуемых свойств внимания учителя начальных классов, показана их связь с эффективностью его деятельности на уроке. Выявлены особенности развития внимания у учителей с различным педагогическим стажем и студентов педвуза в процессе обучения. Разработаны способы активизации внимания у студентов педвузов.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

12.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2-057.875/П 36-228017 рукописний текст
Автор(и) : Пичурин, Валерий Васильевич
Назва : Структура и динамика жизненной позиции личности студента педвуза : дис. ...канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Киев, 1992
Кільк.характеристики :155 с.: табл.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии Украины (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 123-136.
УДК : 159.923.2-057.875:316.66+378-057.875:316.66 + 159.923.2-057.875:316.66 + 378-057.875:316.66
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогическая психология-- Жизненная позиция
Возрастная психология-- Студенты
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): студенты педвуза--жизненная позиция--структура личности--будущий учитель
Анотація: В исследовании построена оригинальная модель жизненной позиции личности, обеспечивающая возможность прогнозирования ее динамики и характеристик профессиональной деятельности. Выявлены реальные и декларируемые ценностные установки личности. Выделены системные характеристики жизненной позиции личности. Раскрыты основные стороны динамики жизненной позиции студентов. Разработана методика диагностики профессиональных характеристик жизненной позиции у студентов педвузов.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

13.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.928/Ц 94 рукописний текст
Автор(и) : Цыгульская, Татьяна Федоровна
Назва : Психологический анализ структуры музыкально-педагогических способностей : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07
Вихідні дані : Киев, 1983
Кільк.характеристики :149 с.: рис., табл.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 129-147.
УДК : 159.928
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогическая психология-- Музыкально-педагогические способности
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): способности--музыкальная одаренность--педагогические способности--учитель музыки--профессиональная успешность
Анотація: В диссертационной работе исследована структура музыкально-педагогических способностей будущих учителей музыки. Определено влияние индивидуальных различий в структуре музыкально-педагогических способностей на профессиональную успешность и индивидуальный стиль музыкально-педагогической деятельности студентов. Обосновано положение о целесообразности применения дополнительных методов психологической диагностики музыкально-педагогических способностей студентов.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

14.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 371.015/М 98
Автор(и) : Мюнстерберг, Гуго
Назва : Психология и учитель : сборник
Вихідні дані : Москва: Изд-е тов-ва Мир, 1909
Кільк.характеристики :343 с.
Примітки : пер. с англ.
Ціна : Б.ц.
УДК : 371.015
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

15.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 371.015/П 41
Автор(и) : Победоносцев К. П.
Назва : Ученье и учитель : Педагогические заметки
Вихідні дані : Б.м., 1899
Кільк.характеристики :61 с.
Серія: Педагогическая библиотека: в издании К. Тихомирова; Избранные сочинения Ф. Фребеля. Т. 1
Ціна : Б.ц.
УДК : 371.015
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Палько Т.В.
Назва : Розвиток рефлексії вчителів в умовах післядипломної педагогічної освіти
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 400-408. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 406-408 (10 назв)
УДК : 159
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): рефлексія--рефлексивність--учитель-слухач--технологія--післядипломна педагогічна освіта
Анотація: У статті розкрито психолого-педагогічні особливості розвитку рефлексії вчителів-предметників післядипломної педагогічної освіти, визначено складові та рівні її сформованості. Визначено технологію розвитку рефлексії вчителів-слухачів курсів післядипломної педагогічної освіти у процесі спеціально організованого навчання.
Знайти схожі

17.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 371.015/М 72
Автор(и) : Млодик И.
Назва : Школа и как в ней выжить: взгляд гуманистического психолога
Вихідні дані : Москва: Генезис, 2008
Кільк.характеристики :184 с.
Серія: "Родительская библиотека"
ISBN, Ціна 978-5-98563-127-2: 10.00 грн.
УДК : 331.1:159.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): школа--взгляд гуманистического психолога--этапы школьной жизни--учитель--психолог в школе
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

18.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 371.015:01/Г 47
Автор(и) : Гильбух Ю. З.
Назва : Учитель и психологическая служба школы
Вихідні дані : Киев: Ин-т психологии АПН Украины, 1993
Кільк.характеристики :142 с.
Серія: "Учитель и психодиагностика"; № 12
ISBN, Ціна 5-8238-0124-6: 25.00 грн.
УДК : 371.015:01
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): учитель--психологическая служба--школа
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

19.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:159.937-/К 64-792205308 рукописний текст
Автор(и) : Кондратенко, Лариса Олександрівна
Назва : Проблеми первинної шкільної неуспішності в історії вітчизняної психології : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2018
Кільк.характеристики :497 с.
Колективи : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: С. 392-477 (908 назв)
УДК : 37.015.3:159.937-027.233.4(091)](043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Історія психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): принципи історичного дослідження в психології--генетико-моделюючий метод--модель--шкільна неуспішність--учитель--пропедевтика--подолання шкільної неуспішності
Анотація: В диссертации представлены результаты всестороннего анализа исто рии становления современных взглядов отечественных психологов на особенности первичной школьной неуспеваемости, которая рассматривается как сложное многоаспектное явление, в возникновении и развитии которого главная роль принадлежит не отдельным (пусть даж е и очень весомым причинам), а общей реакции личности на комплекс влияний, которые оказывают на неё разнотипные и разнонаправленные факторы, имеющие как объективный, так и субъективный характер. Предложенный в диссертации подход к историко - психологическом у исследованию позволил охарактеризовать специфику развития отечественной психологической мысли в представленный в исследовании период и выделить этапы становления современных взглядов на природу первичной школьной неуспеваемости, показать влияние политиче ских факторов на научный процесс. Проанализированы причины и следствия подчинения анализа сугубо научных явлений как в имперской России, так и в СССР, определенной конъюнктуре. Выявлено, что и в период вхождения украинских земель в Российскую империю, сущ ествования УССР в составе СССР, так и в независимой Украине украинские психологи выделяются своими подходами к решению проблем неуспеваемости, повышенным интересом к личности отстающего в учении ребенка. Показано, что первичную школьную неуспеваемость нель зя сводить только исключительно к академической неуспеваемости. Академическая неуспеваемость есть ее наиболее очевидной, но не единственной составляющей. Первичная школьная неуспеваемость возникает при наличии комплекса действующих негативных факторов, кот орые включают педагогические, психологические, социальные и даже физиологичные причины. Главная опасность первичной школьной неуспеваемости заключается даже не столько в недостаточной подготовке детей начальной школы к учебе в основной школе, сколько в фор мировании дефицитарной детской личности, опустошенной чувством собственной неполноценности, оценивающей себя как « человека - неудачника », неспособного самостоятельно преодолеть не только учебные, но и жизненные проблемы. Изучение истории более чем столетней борьбы отечественных психологов и педагогов со школьной неуспеваемостью показало, что исправить ее исключительно педагогическими методами невозможно. Анализ работы учителей, которые достигали прекрасных результатов в преодолении академической неуспешности детей, убедительно свидетельствует о том, что наряду с применением абсолютно разных методов учебы, они всегда (осознанно или чаще даже неосознанно) широко использовали механизмы психологического влияния на своих воспитанников. Доказано, что эффективная кор рекция первичной школьной неуспеваемости возможна лишь при условии учета действия всех механизмов, который детерминируют ее возникновение и развитие. Показано, что современные условия стремительного развития новых информационных технологий, изменения социа льных условий жизни, возрастания опасности военных конфликтов приводят к появлению ранее не фиксируемых причин первичной школьной неуспеваемости и даже требуют перестройки всего учебно - воспитательного процесса.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

20.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:159.937-/К 64-747685060 рукописний текст
Автор(и) : Кондратенко, Лариса Олександрівна
Назва : Проблеми первинної шкільної неуспішності в історії вітчизняної психології : автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2018
Кільк.характеристики :43 с.
Колективи : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 32-40 (88 назв)
УДК : 37.015.3:159.937-027.233.4(091)](043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Історія психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): принципи історичного дослідження в психології--генетико-моделюючий метод--модель--шкільна неуспішність--учитель--пропедевтика--подолання шкільної неуспішності
Анотація: В диссертации представлены результаты всестороннего анализа исто рии становления современных взглядов отечественных психологов на особенности первичной школьной неуспеваемости, которая рассматривается как сложное многоаспектное явление, в возникновении и развитии которого главная роль принадлежит не отдельным (пусть даж е и очень весомым причинам), а общей реакции личности на комплекс влияний, которые оказывают на неё разнотипные и разнонаправленные факторы, имеющие как объективный, так и субъективный характер. Предложенный в диссертации подход к историко - психологическом у исследованию позволил охарактеризовать специфику развития отечественной психологической мысли в представленный в исследовании период и выделить этапы становления современных взглядов на природу первичной школьной неуспеваемости, показать влияние политиче ских факторов на научный процесс. Проанализированы причины и следствия подчинения анализа сугубо научных явлений как в имперской России, так и в СССР, определенной конъюнктуре. Выявлено, что и в период вхождения украинских земель в Российскую империю, сущ ествования УССР в составе СССР, так и в независимой Украине украинские психологи выделяются своими подходами к решению проблем неуспеваемости, повышенным интересом к личности отстающего в учении ребенка. Показано, что первичную школьную неуспеваемость нель зя сводить только исключительно к академической неуспеваемости. Академическая неуспеваемость есть ее наиболее очевидной, но не единственной составляющей. Первичная школьная неуспеваемость возникает при наличии комплекса действующих негативных факторов, кот орые включают педагогические, психологические, социальные и даже физиологичные причины. Главная опасность первичной школьной неуспеваемости заключается даже не столько в недостаточной подготовке детей начальной школы к учебе в основной школе, сколько в фор мировании дефицитарной детской личности, опустошенной чувством собственной неполноценности, оценивающей себя как « человека - неудачника », неспособного самостоятельно преодолеть не только учебные, но и жизненные проблемы. Изучение истории более чем столетней борьбы отечественных психологов и педагогов со школьной неуспеваемостью показало, что исправить ее исключительно педагогическими методами невозможно. Анализ работы учителей, которые достигали прекрасных результатов в преодолении академической неуспешности детей, убедительно свидетельствует о том, что наряду с применением абсолютно разных методов учебы, они всегда (осознанно или чаще даже неосознанно) широко использовали механизмы психологического влияния на своих воспитанников. Доказано, что эффективная кор рекция первичной школьной неуспеваемости возможна лишь при условии учета действия всех механизмов, который детерминируют ее возникновение и развитие. Показано, что современные условия стремительного развития новых информационных технологий, изменения социа льных условий жизни, возрастания опасности военных конфликтов приводят к появлению ранее не фиксируемых причин первичной школьной неуспеваемости и даже требуют перестройки всего учебно - воспитательного процесса.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

 1-20    21-26 
 
Статистика
за 15.08.2024
Кількість запитів 87517
Кількість відвідувачів 1221
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя