Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (195)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (8)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=вміння<.>
Загальна кількість знайдених документів : 19
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-19 
1.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.923.2/С 12
Автор(и) : Савченко, Олена Вячеславівна
Назва : Інструментальне забезпечення реалізації рефлексивності як загальної здібності особистості
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 11. - С. 234-244: табл. (Шифр 153.6/А 43-826575836)
Примітки : Бібліогр.: с. 243 (8 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): рефлексивність--загальна здібність--рефлексивна компетентність--рефлексивна активність--рефлексивні вміння
Анотація: Автор розглядає внутрішню структуру інструментального компонента рефлексивної компетентності особистості, що відіграє важливу роль в забезпеченні реалізації рефлексивності як загальної здібності особистості. Представлена система рефлексивних вмінь, що має три рівня організації: когнітивний. метакогнітивний та особистісний.
Знайти схожі

2.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 371.015/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. Вип. 28
Вихідні дані : Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016
Кільк.характеристики :483 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
ISSN: 2072-4772
Ціна : 25.00 грн.
УДК : 371.015.3+159.9:001.89:00571(477-25)](06)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Зміст : Характеристика творчої особистості та структура творчого потенціалу вчителя іноземної мови/ Н. І. Антюхова. Молода сім'я та замінний догляд за дітьми: адаптація чи етап життєвого циклу?/ Г. М. Бевз. Тривожність у школярів, які перехворіли на туберкульоз/ О. С. Безверхий, Т. М. Коломієць. Феномен лідерства у зарубіжній та вітчизняній психології/ О. О. Білінська, М. В. Черпак. Оптимізація метапам'яті студентів як проблема психолого-педагогічної взаємодії/ В. О. Волошина, Т. А. Довгалюк. До проблеми оволодіння саногенним мисленням в процесі вирішення життєвих завдань студентської молоді/ А. Ю. Гільман. Діагностика стабільності організації: опитувальник "стан справ в організації"/ С. К. Грабовська, В. В. Бабенко, К. О. Островська. Методика формування в учнів дослідницького стилю мислення через вміння ставити запитання/ О. М. Грединарова. Конструювання сенсу життя в контексті постнекласичної психології/ Я. Г. Григор'єва. Саморозвиток як ціннісно-смислова детермінанта професійного становлення людини/ Г. В. Гуменюк. Психологічні особливості ментальності представників регіональних спільнот України/ І. В. Данилюк, С. О. Шиковець. Творчество Леонардо да Винчи как созидание культурных органов переживания/ С. Н. Жеребцов. Monetary culture of the modern society: social and psychological aspect/ I. Zubiashvily. Психологічна характеристика підходів до визначення професійної компетентності фахівця/ І. В. Івашкевич. Феноменологічний, вимірювальний, генетичний, тестологічний та факторний психологічні підходи як підгрунтя структури соціального інтелекту педагога/ Е. З. Івашкевич. Сучасні методи психолого-педагогічного супроводу профільного навчання: досвід використання профорієнтаційного комплексу "Профорієнтатор-UA"/ Я. Ю. Каплуненко, Т. М. Ленг. Вплив стилю педагогічної взаємодії на ефективність керівництва та способи вирішення конфліктних ситуацій/ З. Я. Ковальчук. Теоретичний аналіз проблеми становлення особистісної зрілості у студентському віці/ Н. О. Кордунова, Л. В. Потапчук. Експериментальна програма покращення психологічної адаптації студентів-першокурсників із дистантних сімей до умов навчання у вищому навчальному закладі/ Н. П. Кулеша. Аналіз індивідуально-психологічних детермінант схильності до птср військовослужбовців/ О. В. Кухарчук. Теоретико-методологічні засади дослідження комунікативно-мовленнєвої сфери/ В. В. Кордонець. Детермінація завчасної стійкості особистості: емпіричні виміри проблеми/ Ю. В. Норчук. Психологічна структура самореалізації учня в навчально-пізнавальній діяльності/ Л. В. Мар'яненко. Проблема розвитку толерантності учнівської молоді в рамках діяльності дискусійного кіноклубу/ М. М. Мельничук. Емпіричне дослідження структурно-функціональних компонентів діалогічної компетентності майбутніх психологів/ І. В. Михайлюк. Розвиток творчого мислення підлітків у процесі вивчення іноземної мови за допомогою лінгвістичних інтелектуально-розвивальних ігор/ М. Ю. Панасенко. Психологічні особливості професійної спрямованості майбутніх психологів/ Н. В. Перегончук. Перспективи застосування технологій віртуальної реальності та спеціальних віртуальних середовищ у психологічних дослідженнях та експериментальній психології/ Т. О. Пода. Особливості переживання кризових станів молодими співробітниками правоохоронних органів/ М. П. Полухіна. Формування колективної думки в прикордонному підрозділі/ Т. Г. Павлюк. Теоретичні засади дослідження проблеми виникнення чуток серед населення в умовах надзвичайної ситуації/ Н. Д. Потапчук. Психологічні проблеми професійної соціалізації практичних психологів/ С. А. Мул. Психологічна готовність до материнства як аспект рольової самореалізації жінки/ О. П. Проскурняк, Ю. Г. Андрійчук. Філософсько-психологічний аналіз підходів до проблеми мови та мислення у зв'язку з психологічним баченням суб'єкта/ Т. А. Російчук. Психологічна оцінка когнітивних схем при тривожних розладах/ С. Сардарзаде. Волонтерський рух у світі та в Україні/ О. О. Сидоренко. Особистісний розвиток української молоді як суб'єкта освіти в умовах кризової нестабільності/ Н. В. Слободяник. Модель і моделювання впрофесійній освіті майбутніх учителів/ А. О. Теплицька. Нейропсихологія релігійного та ідеологічного фанатизму/ Б. М. Ткач. Сімейний конфлікт як предмет дослідження у практичній психології/ В. В. Турбан. Віктимність як соціально-психологічна проблема сучасності/ Я. В. Чаплак, Г. В. Чуйко. Досвід емпіричного дослідження кризи підлітково-юнацького віку/ А. В. Шамне. Наративна психологія як напрям сучасних досліджень/ І. В. Шевчук.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3/С 79 рукописний текст
Автор(и) : Степанов, Олександр Максимович
Назва : Динаміка взаємозв'язків у системі навчальних навичок і вмінь молодших школярів : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 1974
Кільк.характеристики :159 с.: табл., рис.
Колективи : Науково-дослідний інститут психології УРСР (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 147-159.
УДК : 37.015.3
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Навички і вміння
Вікова психологія-- Молодші школярі
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): формування навичок--формування вмінь--молодші школярі--навички читання--спеціально організоване навчання--прийоми аналізу--прийоми синтезу--зв'язок між навичками і вміннями
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене вивченню особливостей формування навичок і вмінь молодших школярів в умовах звичайного навчання та в умовах спеціально організованого навчання. Вивчається структура системи взаємозв'язків між навичками і вміннями у молодших школярів, вплив навчання на зміну взаємозв'язків між навичками і вміннями.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Доценко Л.В., Каряка І.В., Волошина О.О.
Назва : Дискусія як метод розвитку комунікативної компетентності студентів практичних психологів
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин]: [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 98-106 (Шифр 15(08)/А 43-075952785)
Примітки : Бібліогр.: с. 105 (9 назв)
УДК : 159.9:316.77
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): дискусія--мозковий штурм--дерево рішень--комунікативні здібності--комунікативні вміння--комунікативна компетентність--тип спілкування--студенти практичні психологи
Анотація: У статті висвітлено основні підходи до визначення поняття дискусія. Представлені результати дослідження особливостей розвитку комунікативних здібностей студентів практичних психологів, до та після впровадження дискусії як методу психокорекції. Отримані дані свідчать, що вдвічі зменшилась кількість юнаків з низьким рівнем комунікативних здібностей та зросла кількість з середнім та високим рівнями. Подано практичні рекомендації, щодо використання методу дискусії для розвитку комунікативної компетентності студентів.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Діхтяренко С. Ю.
Назва : До проблеми комунікативної компетентності студентів-психологів
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: [Фенікс], 2019. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 25. - С. 110-119 (Шифр 15(08)/А 43-340001304)
Примітки : Бібліогр.: С.117-118 (15 назв)
УДК : 159.922
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): комунікативна компетентність--комунікативні здібності--комунікативні вміння--товариськість
Анотація: Стаття присвячена вивченню проблеми комунікативної компетентності студентів-психологів. Розглянуто актуальність вирішення проблеми комунікативної компетентності в освітньому середовищі закладу вищої освіти, проаналізовано результати дослідження, проведеного серед студентів-психологів. ЛОгіка констатуючого експерименту полягала в тому, щоб виявити студентів, які мають найбільш низькі показники рівня сформованості комунікативної компетентності, потім провести з ними групові та індивідуальні бесіди про важливість ефективного спілкування в професійній діяльності психолога і запропонувати пройти навчання із застосуванням комплексу психологічних технологій, розроблених в ході моделювання процесів формування професійної комунікативної компетентності. У цьому зв'язку більш глибокого та детального вивчення потребує питання обгрунтування психологічних умов та загальної технології формування комунікативної компетентності фахівця будь-якої сфери дільності.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Грединарова О. М.
Назва : Методика формування в учнів дослідницького стилю мислення через вміння ставити запитання
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 28. - С. 81-101 (Шифр 371.015/А 43-748386)
Примітки : Бібліогр.: с. 99-100 (11 назв)
УДК : 159.92
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): навчально-виховний процес--стилі мислення--дослідницький стиль мислення--психологічна напруга--ситуація невизначеності--початкова школа
Анотація: Викладено ідею та досвід вровадження в навчально-виховний процес методу формування в учнів дослідницького стилю мислення через вміння ставити запитання. Наведено приклади найбільш раціональних прийомів для опрацювання з дітьми типології питань та зняття психологічної напруги у ситуації невизначеності, і приклади застосування методу на уроках у початковій школі та у середній ланці навчання з предметів гуманітарного типу.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Мар'яненко Л. В.
Назва : Особистісний фактор у взаємодії вчителя з учнями в контексті гуманістичної парадигми
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Інформ.-аналіт. агентство, 2019. - Т. 5: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 19. - С. 149-163 (Шифр 159.9(082)/А 43-291210002)
Примітки : Бібліогр.: с. 160-163 (21 назва)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психофізіологія
Психологія праці
Експериментальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): гуманістична парадигма--особистість--формувальні вміння--міжособистісна взаємодія--пізнавальна діяльність
Анотація: У статті викладені результати емпіричного дослідження впливу позитивних чи негативних якостей вчителя (стилів педагогічної діяльності та педагогічного спілкування) на формування пізнавальної діяльності учнів. Встановлено, що індивідуальний стиль педагогічного спілкування може бути і позитивним і негативним (наприклад, демократичним або ліберальним чи авторитарним). Виявлено, що розподіл стилів педагогічного спілкування (на позитивний чи негативний) відбувається через різницю у розвитку педагогічної спрямованості та різного співвідношення позитивного і негативного морального потенціалу особистості вчителя. Досліджено, що уміння вчителя виховувати моральні якості учнів має вищий ранговий позитивний вплив на його вміння формувати пізнавальну діяльність учнів, ніж уміння вчителя формувати розумові здібності дітей. Експериментально з'ясовано, що позитивно на вміння вчителя формувати пізнавальну діяльність учнів впливають: наявність власного стилю педагогічного спілкування та висока самооцінка власних творчих здібностей. А негативно впливають на вміння формувати пізнавальну діяльність дітей наступні типи поведінки вчителя: відповідально-великодушний, прямолінійно-агресивний, співпрацююче-конвенціальний та нервово-скептичний.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 155/П 86
Назва : Психологічні виміри особистісної взаємодії суб'єктів освітнього простору в контексті гуманістичної парадигми : матеріали всеукраїнської конференції з міжнародною участю (31 травня 2018 року, м. Київ)
Вихідні дані : Б.м., 2018
Кільк.характеристики :280 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Ціна : 20.00 грн
УДК : 159.9:005.745(477)(082)
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія, 31 травня 2018 р.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): матеріали конференції--суб'єкти освітнього простору--гуманістична парадигма--особистісна взаємодія
Зміст : Психологічні питання інноваційних проектів (на матеріалі авторської школи "Акмеологічний ліцей")/ Сергій Дмитрович Максименко С. Д. Діалогічне спілкування як чинник особистісної саморегуляції підлітків/ В. В. Бучма. Діалогічність як пріоритетна характеристика особистісної взаємодії у сучасній школі/ Т. С. Гурлєва. Безпечність переходу до основної освітньої ланки: як це враховано у концепції нової української школи/ Л. В. Дзюбко. Культура як парадигма загальної середньої освіти/ С. О. Копилов. Формувальні вміння вчителів/ Л. В. Мар'яненко. Формування образу тіла у свідомості дівчат-підлітків у процесі особистісної взаємодії в освітньому середовищі/ О. М. Мойзріст. Патріотичні цінності суб'єктів освітнього простору / В. М. Невмержицький. Функціонування самопрезентаційного феномена у перехідний період від молодшого шкільного до підліткового віку/ В. С. Пастушенко. Самовдосконалення як регулятор соціальної активності особистості/ О. І. Пенькова. Психологічна культура і професійно важливі якості/ Н. В. Пророк. Взаємодія сурдопедагога з дітьми молодшого і дошкільного віку з порушеннями слуху/ Л. П. Пушкарська. Сутність понять "психічний стан" людини в сучасній психології/ Л. О. Скальська, В. О. Горбачов. Психолого-педагогічна взаємодія як чинник особистісного розвитку учня - теоретичний аспект/ Н. В. Слободяник. Теоретико-методологічний аналіз поняття "освітнього медіапростору"/ А. О. Субін. Види невротичних розладів особистості дитини дошкільного і молодшого шкільного віку в контексті сучасної педагогічної психології/ Л. А. Терещенко. Соціальна компетентність учня як показник якості нової парадигми освіти/ В. В. Федько. Вплив віртуального світу на навчальну мотивацію та види діяльності дітей у сучасному інформаційному просторі / О. Ю. Чекстере. Творчо обдаровані діти в освітньому просторі: проблема взаємодії/ О. М. Чудакова. Експериментальне психологічне вивчення особистісної взаємодії суб'єктів освітнього простору/ Л. О. Шатирко. Проблема самоставлення у контексті психологічного здоров'я та благополуччя особистості/ І. В. Яворська-Вєтрова. Ризики зменшення мотивації до навчання, пов'язані з переходом дитини з початкової до основної школи/ Л. М. Манилова.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

9.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.947+159.922.8/Л 64-684047 рукописний текст
Автор(и) : Литвинова, Лариса Володимирівна
Назва : Психологічні механізми подолання дезадаптованих переживань студентів-першокурсників : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2004
Кільк.характеристики :180 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 164-173.
УДК : 159.947+159.922.8-057.875:159.942-044.347 + 159.947 + 159.922.8-057.875:159.942-044.347
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Дезадаптація
Вікова психологія-- Студенти-першокурсники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): адаптація--комунікативні вміння--самооцінка--рольове моделювання--образ "я"
Анотація: Дисертація присвячена дослідженню особливостей адаптації студентів-першокурсників у вищих навчальних закладах. Виявлено, що на успішність адаптації студентів-першокурсників впливають наступні фактори: емоційний стан та емоційна стабільність особистості, самооцінка, рівень самоприйняття , вольова активність, рівень між особистісних стосунків, ступінь інтеграції образу "Я". Встановлено, що рівень адаптації особистості залежить від ступеня узгодженості між цілями і результатами діяльності, психічного пристосування і оволодіння новими формами діяльності, від формування і розвитку адекватної самооцінки, рольового моделювання і розвитку Я-концепії.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Балашов Е.М., Каламаж В.О.
Назва : Психологічні особливості рефлексивної компетентності особистості студентів на особистісному рівні
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 12-27 (Шифр 15(08)/А 43-586854919)
Примітки : Бібліогр.: с. 23-25 (26 назв)
УДК : 159.922.8
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): рефлексивні комплексності особистості--рефлексивні вміння--особистісний рівень--навчальна діяльність--студент
Анотація: Стаття присвячена теоретико-методологічному дослідженню проблеми особливостей рефлексивних вмінь студентів на особистісному рівні. Разом з теоретичним аналізом наукового доробку, що стосується дослідження цієї тематики, у статті ми намагалися визначити показники, що відображають кількісні аспекти їх сформованості, та емпірично визначити рівні рефлексивних вмінь студентів на особистісному рівні. За допомогою методики О. Савченко "Рефлексивні вміння (особистісний рівень)" визначено узагальнені показники середніх значень рефлексивних вмінь особистісного рівня як: "організувати процес осмислення моделі проблемно-конфліктної ситуації"; "реструктурувати модель проблемно-конфліктної ситуації"; "визначати мету діяльності встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між отриманими результатами і характером організації проблемно-конфліктної ситуації"; "організовувати внутрішній діалог, використовувати власний досвід"; "гнучко змінювати позицію, вибирати нові способи вирішення проблеми"; "здійснювати ретельний самоаналіз отриманих результатів, власних дій і здібностей, переосмислювати альтернативні способи вирішення проблемно-конфліктної ситуації"; "визначити новий сенс свого становища в проблемно-конфліктній ситуації, співвідносити актуальні цілі діяльності з загальним сенсом життя та загальний рівень розвитку рефлексивних умінь на особистісному рівні. З отриманих даних можемо зробити висновок, що у досліджуваній групі студентів переважає низький та середній рівень розвитку рефлексивних умінь особистісного рівня, що потрібно враховувати під час організації їх навчальної роботи. Привертає увагу особливо низький рівень розвитку таких рефлексивних умінь студентів, як: "Експерементувати, випробовувати нові способи розв'язання складних ситуацій"; "Виокремлювати власні особливості, що заважають знайти засіб вирішення проблеми"; "Зберігати в пам'яті й використовувати інформацію про те, у яких випадках такий спосіб вирішення проблеми виявився найефективнішим".
Знайти схожі

 1-10    11-19 
 
Статистика
за 11.08.2024
Кількість запитів 25919
Кількість відвідувачів 1134
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя