Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (185)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (34)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=відображення<.>
Загальна кількість знайдених документів : 19
Показані документи с 1 за 19
1.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.964:159.923/П 54
Автор(и) : Поляничко, Олена Миколаївна
Назва : Funktionelle Aspekte der psychichen Widerspiegelung in der Sichtweise der tiefenpsychologischen Erkenntnis
Місце публікування : Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць/ Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський: Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 519-527: рис. (Шифр 15(06)/П 78-053396811)
Примітки : Бібліогр.: с. 525-526 (8 назв)
УДК : 159.964:159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психічне відображення--об'єктивна реальність--психологічний захист--діалогічна взаємодія
Знайти схожі

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 15(09)/И 89
Назва : Історична психологія та мультикультурність. Збірка статей ІІ міжнародної науково-практичної інтернет-конференції "Пізнавальний та перетворювальний потенціал історичної психології як науки" 5 лютого-5 березня 2015 р. : научное издание
Вихідні дані : Одеса: ОНУ, 2015
Кільк.характеристики :664 с.
ISBN, Ціна 978-617-689-143-7: 35.00 грн.
УДК : 159.98:93/94(06)+159.9:005.745(477)
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Зміст : Концепт "особистість": між елетарністю й егалітарністю/ Г. О. Балл. Діалог культур як регулятивна ідея сучасного буття та мислення/ Л. М. Коптюк. Культурно-цивілізаційні впливи на розвиток вищих психічних функцій: дислексія як освітня та історико-культурна проблема/ Н. А. Бастун. Відображення світогляду людини різних історичних епох у мистецтві танцю/ Т. Д. Морозовська.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 372/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника. Вип. 12
Вихідні дані : Київ: Срібна хвиля, 2016
Кільк.характеристики :184 с.: табл.
ISSN: 2072-4772
Ціна : 11.00 грн.
УДК : 372.2(06)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія дошкільника
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологія дошкільника
Зміст : Світосприймання: основи і передумови у дошкільному віці/ І. М. Біла. Цінності особистості в багатоукладному українському суспільстві: досвід дослідження/ О. І. Власова, В. Л. Щербина. Стилі та типи сімейного виховання як можлива передумова формування агресивної поведінки дітей старшого дошкільного віку/ М. О. Демченко. Мотивація як засіб активізації освітньо-виховного процесу в дошкільному закладі./ Т. В. Завязун, Л. А. Кльоц. Організація збереження та зміцнення психічного здоров'я дітей дошкільного віку/ А. В. Кабанцева. Відображення старшими дошкільками досвіду міжособистісної взаємодії в творчій грі/ К. А. Каплунова. Особливості визначення рівня сформованості етичних інстанцій у старших дошкільників/ І. І. Карабаєва. Мистецтво запитань і відповідей як засіб формування рефлексивної культури у дітей та дорослих/ І. Кондратець. Психологічна характеристика структурних компонентів діалогічності молодшого школяра/ О. І. Костецька. Рушійні чинники повноцінного розвитку дитини/ С. О. Ладивір. Інтерактивні педагогічні читання як засіб особистісного та професійного розвитку вихователя дошкільного навчального закладу/ В. В. Лесик. Розвиток уяви дошкільників в ігровій діяльності/ В. І. Метелюк. Довільна поведінка і вибір: взаємовз'язок та прояви у дошкільному віці/ Л. І. Соловйова. Гуманістичний підхід у вихованні дитини дошкільного віку з проявами агресії у поведінці/ Л. Тищук, Л. Ковальова. Аналіз індивідуальних характеристик структури прояву пізнавальної активності старших дошкільників/ І. Є. Товкач. Ціннісні орієнтації дошкільника та його мотиваційна складова/ Л. Д. Токарєва. Батьківська відповідальність як важлива складова структури феномену батьківської культури/ О. І. Федорчук. Актуалізація ціннісних орієнтацій педагогів дошкільного навчального закладу/ Є. Ф. Філенко.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 151.51/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 12 : Психологія творчості. Вип. 23
Вихідні дані : Київ: Фенікс, 2017
Кільк.характеристики :376 с.: табл.
Ціна : 23.00 грн.
УДК : 159.954.4(06)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологія творчості
Зміст : Робоча концепція стратегічного та тактичного подолання кризових науково-освітніх проблем/ В. О. Моляко. Проблемы внедрения психологических компонентов в диагностико-лечебную медицинскую практику/ Т. С. Алєксєєва, В. А. Моляко. Аналіз мовленнєвого відображення буття через риму/ О. І. Бедлінський. До питання розв'язування студентами задач в ускладнених умовах/ Л. В. Березова. Епістемологічна психологія творчості: місце і роль праобразу/ О. М. Боровицька. Синергійний характер проявів уяви в процесах сприймання дошкільниками складних об'єктів/ Н. А. Ваганова. Регуляционные механизмы перцептивно-мыслительной стратегии конструирования младшими школьниками нового объекта/ Ю. А. Гулько. Психологічні особливості прояву етнічної толерантності української молоді/ І. В. Данилюк, В. В. Гресько. Особливості розвитку співпраці з однолітками в умовах психічної депривації/ Л. А. Девіс. Концептуальні парадигми самоефективності особистості/ М. Т. Дригус. Взаємозв'язки життєстійкості та складових самоорганізації діяльності курсантів - майбутніх правоохоронців у контексті програми психологічного супроводу/ І. В. Клименко. Актуалізація творчих здібностей особистості в період старості і старіння/ І. Г. Коваленко-Кобилянська. Перцептивні основи дизайну як творчої діяльності в індустрії краси і моди/ О. В. Костюченко. Особливості розвитку соціального інтелекту творчої особистості юнацького віку/ О. А. Кривопишина. Дослідження перцептивно-мисленнєвих стратегій творчого конструювання в графічній діяльності молодших школярів/ Н. М. Латиш. Когнітивно-операційний компонент психологічної готовності до професійної діяльності машиніста локомотива/ О. В. Лещенко. Основні методи та принципи побудови програми психологічної реабілітації осіб, залежних від опіоїдів/ Л. М. Литвинчук. Індивідуальні особливості основних учасників булінгу підліткового віку в шкільному середовищі/ К. В. Максьом. Із психології творчості Івана Франка:вплив макро- та мікросередовища на становлення літературної обдарованості письменника/ К. А. Марчук. Стратегія аналогізування як мисленнєвий механізм розв'язування творчої математичної задачі/ Л. А. Мойсеєнко, О. М. Витвицька, Г. М. Кулініч. Особливості інновацій в творчій діяльності людини/ В. В. Москаленко. Моральність в структурі характеристик образу "економічно успішної людини" студенської молоді/ В. В. Москаленко, О. В. Лавренко. Онтогенетична динаміка прогностичної самооцінки як детермінанта особистісної ефективності школяра/ Н. І. Мусіяка, . Самоактуалізація як чинник професійного самоздійснення програміста/ Н. М. Панасенко, В. О. Гомонюк. Создание обьектов для изучения исследовательского поведения и мышления: от замысла до психологического эксперимента/ А. Н. Поддьяков. Теоретичне обгрунтування моделі мотиваційної сфери особистості/ Ф. М. Подшивайлов. Перцептивно-мисленнєва стратегія як властивість/ Л. І. Подшивайлова, М. В. Шепельова. Історико-психологічна трансформація проблеми розвитку здібностей особистості в науковій спадщині вітчизняних психологів/ І. М. Поклад. Структурно-динамічна модель компетентності дільничих інспекторів прикордонної служби у професійному спілкуванні/ Л. В. Преснякова. Оцінка емоційних схем у осіб з тривожними розладами/ С. Сардарзаде. Психосоціальна підтримка учасників бойових дій і членів їх родин: ресурси громади/ Т. І. Сила. Психологічні особливості мисленнєвої діяльності школярів/ Т. М. Третяк. Творче сприймання реальності/ Т. М. Третяк. Самоставлення у структурі самосвідомості особистості: аналіз теоретико-методологічних засад/ І. В. Яворська-Вєтрова. Творчий потенціал особистості працівників державної кримінально-виконавчої служби України/ М. С. Ятчук. Неповторимое время Валентина Моляко - время творчества/ В. Кудрявцев. По психологическим тропинкам и дорогам/ Ю. А. Гулько.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 151.60/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 2 : Психологічна герменевтика. Вип. 10
Вихідні дані : Київ; Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017
Кільк.характеристики :216 с.: табл., рис.
ISSN: 2072-4772
Ціна : 13.00 р.
УДК : 159.9.01:801.73
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологічна герменевтика
Зміст : Теоретико-методологические основы разработки нормативной модели самопроектирования личности/ Н. В. Чепелева. Прототекст как основа "Я" текста в нарративных практиках самопроектирования личности/ С. Ю. Рудницкая. Наративізація реплікаційних утворень культури повсякденності як засіб побудови життєвих сюжетів у юнацькому віці/ О. В. Зазимко. Особистісне самопроектування і проблема раціональності/ І. В. Лебединська. Джерела індивідуального дискурсу самопроектування (за матеріалами опитування)/ О. О. Зарецька. Особливості застосування дискурсивних пракик самопроектування у молодшому шкільному віці/ О. М. Шиловська. Технології самопроектування особистості під час онкологічних захворювань/ І. В. Березко. Теоретичні підходи до дослідження інтелекту в геронтогенезі/ І. Г. Коваленко-Кобилянська. Відображення переживання та усвідомлення життєвих подій особистості в усній і письмових оповідях/ О. Д. Кресан. Теоретичні підходи до проблем суб'єктності та суб'єктної активності/ Д. С. Мещеряков. Мем як зразкова текстова інтернет-форма в контексті самопроектування особистості/ І. Л. Гудінова. Теоретико-методологічні основи дослідження наративної компетентності особистості/ К. В. Гуцол. Виды игр в виртуальном пространстве: психолого-герменевтический подход/ И. С. Галунзовский. Семантичний простір сприйняття тіла особистостями здатними до самопроектування/ А. О. Колярова.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 153.6/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 6 : Психологія обдарованості. Вип. 11
Вихідні дані : Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015
Кільк.характеристики :414 с.
Колективи : UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)
ISSN: 2072-4772
Ціна : 26.00 грн.
УДК : 153.6
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Зміст : Ціннісна детермінація становлення та розвитку обдарованої особистості/ О. Л. Музика. Особистісні характеристики музикантів-професіоналів та музикантів-аматорів/ І. Ф. Аршава, Е. Л. Носенко, В. Ю. Кутєпова-Бредун. Про деякі нейробіологічні аспекти розвитку здібностей та обдарованості/ С. В. Бабак. Багатовимірний цілісний підхід до психології обдарованості і творчості особистості/ О. Г. Видра. Специфіка самоорганізації полісистемної цілісност іособистості результати емпіричного дослідження/ Є. В. Гейко. Відображення взаємозв'язку діалогічності та креативності мислення у вербальних продуктах творчості/ О. В. Диса. Особливості Я-концепції творчо обдарованих підлітків/ Л. І. Дідковська. Проблема психологічних механізмів у сучасному вітчизняному психологічному просторі/ М. Т. Дригус. Референтність як основа розвитку здібностей у молодшому шкільному віці/ І. С. Загурська. Кризи професійної адаптації: суб'єктно-ціннісний підхід до вивчення/ В. В. Кириченко. Особистісні здібності: визначення, функціональне призначення, феноменологія/ Ю. М. Ковальчук. Психологічні передумови становлення особистісної зрілості майбутнього спеціаліста соціономічного напрямку/ Т. В. Комар. Напрями дослідження цінностей обдарованої особистості в світовій психології/ Д. К. Корольов. Психологічні аспекти самореалізації студентів з інвалідністю/ О. І. Купреева. Роль інтелектуального компоненту у становленні життєвих стратегій юнацтва/ В. П. Кутішенко, Н. Г. Пилипенко, С. О. Ставицька. Роль сім'ї і школи у формуванні Я-концепції обдарованої дитини/ Н. І. Левус. Розвиток творчих здібностей старших дошкільників засобами народного фольклору/ Л. В. Лупійко. Обдарованість як предмет психологічного дослідження на початку ХХ століття/ О. В. Мазяр. Система вмінь у контексті мовнокомунікативної компетенції майбутніх філологів/ І. В. Малецька. Розвиток суб'єктності студентів-майбутніх педагогів як аспект становлення їх професійної позиції/ О. І. Мешко. Пустощі дітей з ознаками обдарованості як прояви суб'єктної активності/ О. О. Музика. Дослідження становлення оцінкових ставлень як механізму особистісної ефективності школяра/ Н. І. Мусіяка. Дослідження рефлексії проградієнтоності здібностей у молодшому шкільному віці/ Н. О. Никончук. Застосування технології swot-аналізу для вивчення особливостей діалогічної взаємодії у шкільному середовищі/ І. В. Петренко. Діагностичний ресурс фотобіографічного методу у вивченні механізмів розвитку творчості та обдарованості особистості/ Н. Ф. Портницька, О. М. Савиченко. Інструментальне забезпечення реалізації рефлексивності як загальної здібності особистості/ О. В. Савченко. Психологічні особливості мотивації професійного вибору учнів із хронічними соматичними захворюваннями/ Л. З. Сердюк, А. О. Курбатова. Психологічні особливості ціннісного становлення музично обдарованої особистості/ Я. Г. Соловей. Психологічний аналіз рефлексії творчих здібностей як регуляційно-ціннісних ресурсів розвитку особистості у процесі зміни професії/ І. М. Тичина. Особливості почуття власної гідності у молодших школярів/ В. В. Федько. Теоретико-методологічні засади проблеми розвитку духовності особистості в юнацькому віці/ Р. М. Хавула. Ціннісне ставлення до професії як чинник професійної гідності майбутніх фахівців творчих професій/ В. Ю. Возна. Психофізіологічні фактори діагностики обдарованості у школярів/ О. В. Гончарук. Дослідження розвитку літературних здібностей та обдарованості в ранньому юнацькому віці/ І. А. Гречуха. Теоретичні аспекти дослідження наративу як засобу конструювання внутрішнього світу особистості/ Я. Г. Григор'єва. Динаміка поняттєвого мислення у підлітковому віці/ О. В. Зінченко. Цінності як чинник розвитку учіннєвих здібностей в підлітковому віці/ І. В. Кирильчук. Ціннісне ставлення до професійної діяльності як передумова профілактики професійного вигорання у лікарів/ Л. Л. Лотоцька-Голуб. Особливості ціннісної регуляції навчальної діяльності академічно обдарованих студентів/ Т. М. Мпайстренко. Комплекс корекційних заходів, спрямованих на конструктивну психологічну адаптацію пацієнтів з феохромоцитомною дисфункцією/ Г. О. Поладко. Професійні деформації кризис-менеджерів: оцінка та перспективи/ О. А. Притула. Умови активізації процесу адаптації студентів першого курсу медичного коледжу/ Н. В. Сабліна. Використання проективних методик у дослідженні етнічної самосвідомості особистості старшого юнацького віку/ Г. А. Ставицький. Психологічний супровід формування інтелектуальних почуттів молодших школярів/ Т. О. Цавалюк. Особливості професійної самооцінки студентів медичних спеціальностей на початку професіоналізації у ВНЗ/ М. М. Чекрижова.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Бедлінський О.І.
Назва : Аналіз мовленнєвого відображення буття через риму
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2017. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 23. - С. 23-33 (Шифр 151.51/А 43-623684313)
Примітки : Бібліогр.: с. 31-33 (15 назв)
УДК : 159.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): відображення--здогадка--образ--свідомість--уподібнення
Анотація: Спираючись на особливості поетичного відображення світу, у статті подано спробу дослідження свідомості, як процесу взаємодії психічного і мовленнєво-рефлекторного відображень. Рідна мова розглядається як відображення свідомості народу. Поява слова пояснюється через проблиски свідомості зафіксовані в уявленнях з’єднаних зі словом, як результат дії орієнтувального рефлексу. Слово розглядається як орган відображення. У процесі поетичної творчості письменник доторкується до свідомості народу. Аналіз, що здійснює поет, спирається на власне несвідоме, яке є свідомістю народу, збуджує проблиски свідомості тисяч попередніх поколінь, зафіксовані у словах рідної мови, у зв’язках між нейронами, які не тотожні нейронним зв’язкам образів сприймання. Регуляція свідомості здійснюється психічними і мовленнєво-рефлекторними відображеннями, кожен з яких окремо може бути доступним свідомості лише як окремі здогадки, а разом можуть цілеспрямовано регулювати потоки психічних відображень відповідно до вимог активної спрямованої діяльності, забезпечують можливість усвідомлення буття. Механізмом регуляції є утримання у сфері свідомості одного з потоків (психічного чи мовленнєво-рефлекторного) за рахунок мінливості іншого, за постійного уподібнення сталого і змінного.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 15/К 72
Автор(и) : Костюк Г. С.
Назва : В. І. Ленін і психологічна наука
Вихідні дані : Київ: Знання, 1970
Кільк.характеристики :61 с.
Ціна : 0.08 грн
УДК : 159.9.01
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): матеріальний субстрат психіки--відображення об'єктивної дійсності--психологія особистості--єдність знання і практики
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.955/Д 48
Автор(и) : Диса, Олена Вікторівна
Назва : Відображення взаємозв'язку діалогічності та креативності мислення у вербальних продуктах творчості
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 11. - С. 59-67 (Шифр 153.6/А 43-826575836)
Примітки : Бібліогр.: с. 66 (19 назв)
УДК : 159.955
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творчість--мислення--діалогічність--вербальна креативність--внутрішній діалог--внутрішнє мовлення--продуктивність мислення--креативність мислення
Анотація: У статті висвітлюються питання розвитку творчого потенціалу особистості, зокрема розвитку творчого мислення. Обґрунтовується положення про те, що розвиток діалогічності мислення позитивно впливає на рівень розвитку креативності, що, у свою чергу, відображається у вербальних продуктах творчості.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.60/А 43
Автор(и) : Кресан, Ольга Дмитрівна
Назва : Відображення переживання та усвідомлення життєвих подій особистості в усній і письмових оповідях
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 10. - С. 121-134 (Шифр 151.60/А 43-499887420)
Примітки : Бібліогр.: с. 132-134 (9 назв)
УДК : 159.923.2:005.332.7
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): життєві події--переживання--усвідомлення--наратив--оповідь
Анотація: Стаття присвячена дослідженню особливостей відображення переживання та усвідомлення життєвих подій особистості в усних і письмових наративах. Проаналізовано погляди провідних науковців щодо особливостей усного та писемного мовлення, що відображають характер процесів свідомості та внутрішнього світу особистості.
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття зі збірника (однотомник)
Шифр видання : 15(09)/І 89
Автор(и) : Морозовська, Т. Д.
Назва : Відображення світогляду людини різних історичних епох у мистецтві танцю
Місце публікування : Історична психологія та мультикультурність. Збірка статей ІІ міжнародної науково-практичної інтернет-конференції "Пізнавальний та перетворювальний потенціал історичної психології як науки" 5 лютого-5 березня 2015 р.: научное издание/ ред. О. В. Яремчук. - Одеса: ОНУ, 2015. - С. 207-216. - ISBN 978-617-689-143-7 (Шифр 15(09)/И 89-075988). - ISBN 978-617-689-143-7
Примітки : Бібліогр.: С. 215-216 (9 назв)
УДК : 793.3.03.01:140.8
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): мистецтво танцю--світогляд людтини--історисні епохи
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 372/А 43
Автор(и) : Каплунова К.А.
Назва : Відображення старшими дошкільками досвіду міжособистісної взаємодії в творчій грі
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Срібна хвиля, 2016. - Т. 4: Психологія розвитку дошкільника, Вип. 12. - С. 50-62 (Шифр 372/А 43-483084)
Примітки : Бібліогр.: с. 60-62 (14 назв)
УДК : 372+159.922.73
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія розвитку дошкільника
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): взаємодія--міжособистісна взаємодія--діти старшого дошкільного віку--творча гра
Анотація: У статті проаналізовано наукові підходи до проблеми відображення старшими дошкільниками досвіду міжособистісної взаємодії в психолого-педагогічній літературі, визначено різні позиції у тлумаченні цього феномену. Обгрунтовано міжособистісні взаємодії старших дошкільників з однолітками у творчих іграх, необхідність розвитку гармонійної особистості та становлення соціальної компетентності дошкільника у новому соціокультурному середовищі.
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Гуд Г. О.
Назва : Емоційна сфера особистості: теоретико-методологічний аспект дослідження
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 84-94 (Шифр 15(08)/А 43-004926506)
Примітки : Бібліогр.: с. 91-93 (11 назв)
УДК : 159.942.5
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоції--переживання--відношення--відображення--емоційна сфера--комунікативна сфера--міміка--теорії емоцій
Анотація: У статті окреслено основні теорії та наукові підходи зарубіжних і вітчизняних психологів, які розкривають феноменологію емоцій. Предметом дискусій є вплив емоцій на становлення та розвиток особистості, забезпечення життєдіяльності та функціонування у соціумі, через переживання, відношення, відображення. У сучасних наукових інтрпретуванннях означені терміни особистості отримали дещо інші акценти. Так, переживання розглядається як універсальна психічна здатність психічно здорової людини, що супроводжує всі її види діяльності та процеси спілкування; відношення - активний, свідомий, інтегральний, вибірковий, заснований на досвіді зв'язок особистості з різними сторонами дійсності; відображення - властивість матерії, що полягає в здатності матеріальних об'єктів реагувати на дію, впливи. Основними теоретичними концептами емоцій визначено вчення К. Ізадра про психодинамічний, дименсійний, когнітивний, соціально-когнітивний, когнітивно-фізіологічний підходи. В основу психодинамічного підходу вченим покладено психоаналітичну теорію афекта М. Клейна, З. Фройда, Г. Холла; когнітивного М. Клейна; дименсійного Г. Спенсера, Е. Даффі, Д. Ліндсі; нейрокультурного - П. Екмана, які цілісно розкривають вчення про емоції та їх диференціацію. Особлвий інтерес дослідження представляють емоції, зумовлені комунікативною сферою. У процесі такої взаємодії відбувається активне пізнання дійсності, формування у суб'єкта емоційного відношення цієї дійсності, до інших людей, до самого себе. Велику роль у передачі комунікативної інформації належить невербальним і вербальним засобам (міміка, пантоміміка, жести, інтонація голосу тощо). Саме вони характеризують інтенсивність виявлення переживань людини, розкривають здатність пізнавати себе та світ довкілля. Вербальний опис експресії з зразком, що включає тільки ті ознаки, які усвідомлюються суб'єктом, є для нього деякими константами в упізнанні емоцій за виразом обличчя. Кількість його ознак, свідчить про пізнавальні можливості суб'єкта, про його уміння свідомо виокремлювати ознаки експресії та переживань.
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Сизко Г. І.
Назва : Психологічні бар'єри при взаємодії з людьми з особливими потребами: причини та шляхи подолання
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 279-287: Бібліогр.: с. 285-286 (5 назв) (Шифр 15(08)/А 43-004926506)
УДК : 371.132:376.4
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): бар'єр відображення--бар'єр ставлення--психологічний бар'єр--обмежені можливості здоров'я--людина з інвалідністю--взаємодія--інтолерантність--спеціальна освіта
Анотація: У статті розглянуто різні спектри негативного ставлення до людей з обмеженими можливостями здоров'я, зокрема бар'єри: бар'єри відображення, бар'єри ставлення, та психологічні бар'єри, що виникають при взаємодії з такими людьми. Проаналізовано чинники, що провокують їх появу та розвиток, такі як генетичні детермінанти (інстинктивність, збереження ідентичності та прагнення до самоідентифікації) та, власне, психологічні детермінанти (відраза, страх, безпорадність, занепокоєння, тривога, ненависть, ворожість, антипатія, напруга, неприязнь, прагнення до домінування та диференціації). Запропоновано шляхи подолання психологічних бар'єрів при взаємодії з людьми з особливими потребами. А саме визнання того, що кожна людина, будь то доросла, або дитина, унікальна і, в силу своєї унікальності, займає індивідуальне і неповторне місце в житті суспільства. У зв'язку з цим слід іменувати тих, хто має статус інваліда, людей з обмеженими можливостями здоров'я, визнаючи тим саме їх рівність і право на свободу вибору.
Знайти схожі

15.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 153/П 86
Назва : Психологія і особистість : Науковий журнал. № 1(9)
Вихідні дані : Київ; Полтава, 2016
Кільк.характеристики :310 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ), Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка (Полтава)
ISSN: 2226-4078
Ціна : 18.00 грн.
УДК : 153
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологія особистості
Зміст : Поняття особистості у психології/ С. Д. Максименко. Інтегративна модель структурно-функціональної організації особистості/ І. Г. Тітов. Людина як причина: про включення феномену інформації в об'єктивну активність людського мозку у формі психічних процесів/ О. В. Соловйов, Н. В. Ліцоєва. Суб'єктивна близькість із природою як чинник психологічного здоров'я особистості/ І. В. Кряж. Дослідження репрезентації соціально-політичної кризи в суспільній свідомості жителів України в системно-синергетичному підході/ К. В. Седих. Професійна підготовка майбутніх учителів до соціально-педагогічної діяльності: результати експериментального дослідження/ О. Б. Будник. перевага та досконалість у семантичному просторі особистості/ К. І. Фоменко. Психологічні особливості прояву конфліктної поведінки підлітків із різним рівнем самооцінки/ Т. А. Яновська. Особливості розвитку соціального інтелекту у студентів-білінгвів/ Н. О. Бурейко. Психічні стани успішних та неуспішних студентів у ситуації іспиту/ Н. Ю. Діомідова. Психологічні особливості розподілу сімейних ролей у подружніх парах із суттєвою різницею у віці/ Т. В. Зозуль. відображення феномену субкультури в смислових конструктах підлітків-неформалів/ В. А. Лавріненко. Настанови щодо професійного майбутнього як компонент кар'єрного рішення студентів технічних спеціальностей/ І. Є. Штученко. Особистість в умовах суспільної кризи/ С. Г. Уварова. Онтогенетичний підхід у контексті сучасного розуміння динаміки формування Я-концепції практичного психолога/ Г. В. Католик. Проблема формування толерантності учнівської молоді засобами кіномистецтва/ М. М. Мельничук. Соціально-діяльнісний підхід до розробки моделі професійної рефлексії (на прикладі професії вчителя)/ О. Г. Мирошник. Соціально-психологічні детермінанти життєвого цілепокладання особистості/ М. М. Рева. Смислові аспекти саморегуляції особистості/ Т. Є. Тітова. психотерапія ПТСР в учасників бойових дій із застосуванням імагінативних технік/ Х. І. Турецька. Психологічні особливості самоактуалізації студентів з різним рівнем професійної спрямованості/ А. С. Харченко. Привабливість як естетичний компонент соціальної перцепції/ Я. В. Верещинська. Самореалізація як показник формування кар'єрних орієнтацій студентської молоді/ Н. О. Гончарова. Психологічні особливості емоційно-вольової сфери особистості залежно від професійної спрямованості (на прикладі професії актора)/ А. Ю. Трофімов, Е. В. Загурська. Духовність особистості: проблеми та перспективи психологічного дослідження/ О. Ю. Головіна. Шизофренія як розлад очевидності (тези концепції)/ О. О. Фільц. Кафедра психології та 35 років на зламі світогляду ХХ-ХХІ ст/ К. В. Седих, В. Ф. Моргун, І. Г. Тітов.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

16.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 15(5А2.2)П/К 49
Автор(и) : Клименко В. В.
Назва : Психофізіологічні механізми праксису людини : монографія
Вихідні дані : Б.м., 2013
Кільк.характеристики :640 с.
Ціна : 38.00 грн.
УДК : 159.91
Предметні рубрики (Галузі знань): Психофізіологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): праксис--механізми психічного відображення
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 372/А 43
Автор(и) : Каплунова К.А.
Назва : Реальні та ігрові взаємовідносини дітей старшого дошкільного віку у відображенні міжособистісної взаємодії в творчій грі
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Харків: КЦ ФОП Іванової М. А., 2015. - Т. 4: Психологія розвитку дошкільника, Вип. 14. - С. 141-158 (Шифр 372/А 43-930366919)
УДК : 159.922.7
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія розвитку дошкільника
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): взаємовідносини--реальні і ігрові взаємовідносини--діти старшого дошкільного віку--взаємодія--відображення--міжособистісна взаємодія--рольова взаємодія--гра--творча гра
Анотація: У статті проаналізовано наукові підходи до проблеми реальних та ігрових взаємовідносин дітей старшого дошкільного віку у відображення міжособистісної взаємодії у творчій грі в психолого педагогічній летературі, розглядаються основні тенденції налагодження реальних і ігрових взаємовідносин у процесі творчої гри, визначено доцільність відображення міжособистісної взаємодії дітей старшого дошкільного віку у творчих іграх. Обгрунтовано реальні і ігрові взаємовідносини дітей старшого дошкільного віку у відображенні міжособистісної взаємодії у творчих іграх, необхідність розвитку гармонійної особистості та становлення соціальної компетентності дошкільника у новому соціокультурному середовищі.
Знайти схожі

18.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.942:159.956+3/П 64-046222 рукописний текст
Автор(и) : Потапова, Валентина Дмитрівна
Назва : Розвиток функціональної системи інтуїтивно- почуттєвого відображення у майбутніх психологів : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2005
Кільк.характеристики :459 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 396-441.
УДК : 159.942:159.956+378-057.875:159.9-051 + 159.942:159.956 + 378-057.875:159.9-051
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Інтуїція і почуття
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інтуїція--інтуїтивно-почуттєве відображення--майбутні психологи--професійне навчання--психомистецький підхід--принцип процесуальності
Анотація: В дослідженні створена теоретична модель функціональної системи інтуїтивно-почуттєвого відображення, визначені її змістово-процесуальні компоненти. Сконструйовані змістово-процесуальні компоненти предметної діяльності майбутніх психологів. Експериментально перевірена дієздатність функціональної системи інтуїтивно-почуттєвого відображення та її ефективність у процесі навчання. Виявлена міра впливу гуманістично спрямованих та гуманітарно забезпечених умов навчання на розвиток функціональної системи інтуїтивно-почуттєвого відображення.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

19.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 154/С 69
Автор(и) : Слюсаревський М.М., Гуменюк О.І., Дворник М.С., Черниш Л.П.
Назва : Соціальна ситуація в Україні: особливості відображення трансформаційних процесів у громадській думці (2014-2018) : довідник
Вихідні дані : Б.м., 2019
Кільк.характеристики :272 с.
Колективи : НАПН України, Інститут соціальної та політичної психології
Ціна : 30.00 грн.
УДК : 316.653
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): соціальна психологія
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

 
Статистика
за 11.07.2024
Кількість запитів 93659
Кількість відвідувачів 1061
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя