Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (2)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=генетико-моделюючий метод<.>
Загальна кількість знайдених документів : 7
Показані документи с 1 за 7
1.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(06)/П 86
Автор(и) : Максименко, Сергій Дмитрович, Максименко, Ксенія Сергіївна
Назва : Эвристический и развивающий потенциал генетико-моделирующего метода в психологии
Місце публікування : Психологічний часопис: Збірник наукових праць/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ: Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2015. - № 1 (1). - С. 46-57. - ISBN 978-966-189-359-6 (Шифр 15(06)/П 86-059873). - ISBN 978-966-189-359-6
Примітки : Бібліогр.: с. 57 (8 назв)
УДК : 159.922.018
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): генетико-моделюючий метод--психологія особистості--методологія--розвиток--криза--допомога--дослідження
Анотація: У статті розглядаються основні, історичні риси і принципи генетико-моделюючого методу. Доводиться, що цей метод - один з небагатьох в психології (поряд з лонгітюдним), що дають можливість дослідити розвиток психіки, а отже, і її сутність особливості. Розкриваються можливості методу для вікової та консультативної психології.
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(06)/П 68
Автор(и) : Максименко, Сергій Дмитрович
Назва : Культурно-історична теорія розвитку Л. С. Виготського
Місце публікування : Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць/ Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський: Аксіома, 2017. - Вип. 36. - С. 7-20 (Шифр 15(06)/П 68-073326770)
Примітки : Бібліогр.: с. 19-20 (7 назв)
УДК : 159.923
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): л. с. виготський--культурно-історична теорія розвитку--психічна діяльність--генетико-моделюючий метод--дослідження--аналіз--розвиток
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.9:316.77]:044/Н 50-130475636 рукописний текст
Автор(и) : Немеш, Олена Миколаївна
Назва : Психологія комунікативної діяльності в інтернет просторі : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2017
Кільк.характеристики :402 с.: табл.
Колективи : Институт психологии им. Г. С. Костюка (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 355-402.
УДК : 159.9:316.77]:044.77(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Общая психология-- История психологии
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--опредметнення--розвиток--генетико-моделюючий метод--психологічна допомога--консультування--психотерапія
Анотація: Показано, що практична психологія віртуальної реальності-нова, актуальна та високотехнологічна галузь професійної діяльності психолога. Ефективне застосування психологом Інтернет-технологій потребує глибокої теоретичної підготовки та всебічної обізнаності щодо сучасних концептуальних моделей комп'ютерно опосередкованих комунікацій. Доведено, що використання Інтернет-технологій особистістю актуалізує інтрапсихологічні смисли та переводить їх у міжособистісний контекст. Опредметнення смислів в Інтернет-комунікації є одним із способів особистісного розвитку.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.9:316.77]:044/Н 50-027016026 рукописний текст
Автор(и) : Немеш, Олена Миколаївна
Назва : Психологія комунікативної діяльності в інтернет просторі : автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2017
Кільк.характеристики :40 с.: табл.
Колективи : Институт психологии им. Г. С. Костюка (Киев)
УДК : 159.9:316.77]:044.77(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Общая психология-- История психологии
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--опредметнення--розвиток--генетико-моделюючий метод--психологічна допомога--консультування--психотерапія
Анотація: Показано, що практична психологія віртуальної реальності-нова, актуальна та високотехнологічна галузь професійної діяльності психолога. Ефективне застосування психологом Інтернет-технологій потребує глибокої теоретичної підготовки та всебічної обізнаності щодо сучасних концептуальних моделей комп'ютерно опосередкованих комунікацій. Доведено, що використання Інтернет-технологій особистістю актуалізує інтрапсихологічні смисли та переводить їх у міжособистісний контекст. Опредметнення смислів в Інтернет-комунікації є одним із способів особистісного розвитку.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:159.937-/К 64-792205308 рукописний текст
Автор(и) : Кондратенко, Лариса Олександрівна
Назва : Проблеми первинної шкільної неуспішності в історії вітчизняної психології : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2018
Кільк.характеристики :497 с.
Колективи : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: С. 392-477 (908 назв)
УДК : 37.015.3:159.937-027.233.4(091)](043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Історія психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): принципи історичного дослідження в психології--генетико-моделюючий метод--модель--шкільна неуспішність--учитель--пропедевтика--подолання шкільної неуспішності
Анотація: В диссертации представлены результаты всестороннего анализа исто рии становления современных взглядов отечественных психологов на особенности первичной школьной неуспеваемости, которая рассматривается как сложное многоаспектное явление, в возникновении и развитии которого главная роль принадлежит не отдельным (пусть даж е и очень весомым причинам), а общей реакции личности на комплекс влияний, которые оказывают на неё разнотипные и разнонаправленные факторы, имеющие как объективный, так и субъективный характер. Предложенный в диссертации подход к историко - психологическом у исследованию позволил охарактеризовать специфику развития отечественной психологической мысли в представленный в исследовании период и выделить этапы становления современных взглядов на природу первичной школьной неуспеваемости, показать влияние политиче ских факторов на научный процесс. Проанализированы причины и следствия подчинения анализа сугубо научных явлений как в имперской России, так и в СССР, определенной конъюнктуре. Выявлено, что и в период вхождения украинских земель в Российскую империю, сущ ествования УССР в составе СССР, так и в независимой Украине украинские психологи выделяются своими подходами к решению проблем неуспеваемости, повышенным интересом к личности отстающего в учении ребенка. Показано, что первичную школьную неуспеваемость нель зя сводить только исключительно к академической неуспеваемости. Академическая неуспеваемость есть ее наиболее очевидной, но не единственной составляющей. Первичная школьная неуспеваемость возникает при наличии комплекса действующих негативных факторов, кот орые включают педагогические, психологические, социальные и даже физиологичные причины. Главная опасность первичной школьной неуспеваемости заключается даже не столько в недостаточной подготовке детей начальной школы к учебе в основной школе, сколько в фор мировании дефицитарной детской личности, опустошенной чувством собственной неполноценности, оценивающей себя как « человека - неудачника », неспособного самостоятельно преодолеть не только учебные, но и жизненные проблемы. Изучение истории более чем столетней борьбы отечественных психологов и педагогов со школьной неуспеваемостью показало, что исправить ее исключительно педагогическими методами невозможно. Анализ работы учителей, которые достигали прекрасных результатов в преодолении академической неуспешности детей, убедительно свидетельствует о том, что наряду с применением абсолютно разных методов учебы, они всегда (осознанно или чаще даже неосознанно) широко использовали механизмы психологического влияния на своих воспитанников. Доказано, что эффективная кор рекция первичной школьной неуспеваемости возможна лишь при условии учета действия всех механизмов, который детерминируют ее возникновение и развитие. Показано, что современные условия стремительного развития новых информационных технологий, изменения социа льных условий жизни, возрастания опасности военных конфликтов приводят к появлению ранее не фиксируемых причин первичной школьной неуспеваемости и даже требуют перестройки всего учебно - воспитательного процесса.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:159.937-/К 64-747685060 рукописний текст
Автор(и) : Кондратенко, Лариса Олександрівна
Назва : Проблеми первинної шкільної неуспішності в історії вітчизняної психології : автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2018
Кільк.характеристики :43 с.
Колективи : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 32-40 (88 назв)
УДК : 37.015.3:159.937-027.233.4(091)](043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Історія психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): принципи історичного дослідження в психології--генетико-моделюючий метод--модель--шкільна неуспішність--учитель--пропедевтика--подолання шкільної неуспішності
Анотація: В диссертации представлены результаты всестороннего анализа исто рии становления современных взглядов отечественных психологов на особенности первичной школьной неуспеваемости, которая рассматривается как сложное многоаспектное явление, в возникновении и развитии которого главная роль принадлежит не отдельным (пусть даж е и очень весомым причинам), а общей реакции личности на комплекс влияний, которые оказывают на неё разнотипные и разнонаправленные факторы, имеющие как объективный, так и субъективный характер. Предложенный в диссертации подход к историко - психологическом у исследованию позволил охарактеризовать специфику развития отечественной психологической мысли в представленный в исследовании период и выделить этапы становления современных взглядов на природу первичной школьной неуспеваемости, показать влияние политиче ских факторов на научный процесс. Проанализированы причины и следствия подчинения анализа сугубо научных явлений как в имперской России, так и в СССР, определенной конъюнктуре. Выявлено, что и в период вхождения украинских земель в Российскую империю, сущ ествования УССР в составе СССР, так и в независимой Украине украинские психологи выделяются своими подходами к решению проблем неуспеваемости, повышенным интересом к личности отстающего в учении ребенка. Показано, что первичную школьную неуспеваемость нель зя сводить только исключительно к академической неуспеваемости. Академическая неуспеваемость есть ее наиболее очевидной, но не единственной составляющей. Первичная школьная неуспеваемость возникает при наличии комплекса действующих негативных факторов, кот орые включают педагогические, психологические, социальные и даже физиологичные причины. Главная опасность первичной школьной неуспеваемости заключается даже не столько в недостаточной подготовке детей начальной школы к учебе в основной школе, сколько в фор мировании дефицитарной детской личности, опустошенной чувством собственной неполноценности, оценивающей себя как « человека - неудачника », неспособного самостоятельно преодолеть не только учебные, но и жизненные проблемы. Изучение истории более чем столетней борьбы отечественных психологов и педагогов со школьной неуспеваемостью показало, что исправить ее исключительно педагогическими методами невозможно. Анализ работы учителей, которые достигали прекрасных результатов в преодолении академической неуспешности детей, убедительно свидетельствует о том, что наряду с применением абсолютно разных методов учебы, они всегда (осознанно или чаще даже неосознанно) широко использовали механизмы психологического влияния на своих воспитанников. Доказано, что эффективная кор рекция первичной школьной неуспеваемости возможна лишь при условии учета действия всех механизмов, который детерминируют ее возникновение и развитие. Показано, что современные условия стремительного развития новых информационных технологий, изменения социа льных условий жизни, возрастания опасности военных конфликтов приводят к появлению ранее не фиксируемых причин первичной школьной неуспеваемости и даже требуют перестройки всего учебно - воспитательного процесса.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Максименко С. Д., Губенко О. В.
Назва : Досвід реалізації генетико-моделюючого методу в дослідженні психологічних механізмів наукового відкриття (на прикладі історії створення теорії відносності)
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 199-209 (Шифр 15(08)/А 43-004926506)
Примітки : Бібліогр.: с. 206-208 (14 назв)
УДК : 159.956.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): наукове відкриття--ембріональна ядерна протосема відкриття--когнітивна ембріонально-генетична стратегія мислення--генетико-моделюючий метод
Анотація: Творчість, як явище, має розглядатися як процес, як становлення і генезис нових ідей. Цей факт спонукає звернутися до методології, яка представлена в генетичній психології та генетико-моделюючого методу, розробленого академіком С. Д. Максименко. Цей метод дозволив виділити в якості вихідної "клітинки" творчого процесу, відповідно до принципу виокремлення "вихідної клітинки", що породжує клас явище як ціле, ембріональну ядерну протосему, з якої виникає дана нова теорія. Крім цього, він допоміг виокремети ще такі структурні компоненти творчого процесу як креативне каталітичне полісемантічне поле відкриття, колективна ембріонально-генетична стратегія мислення і генетична семантограма, в рамках яких і здійснюється генезис нових наукових ідей.
Знайти схожі

 
Статистика
за 30.06.2024
Кількість запитів 78867
Кількість відвідувачів 885
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя