Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (634)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (47)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=дискурс<.>
Загальна кількість знайдених документів : 46
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-46 
1.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 151.60/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 2 : Психологічна герменевтика. Вип. 8
Вихідні дані : Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2014
Кільк.характеристики :138 с.: табл., рис.
Колективи : UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)
ISSN: 2077-2289
Ціна : 08.00 р.
УДК : 151.60
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): загальна психологія
Зміст : Самопроектирование как фактор развития личности/ Н. В. Чепелєва. Місце самопроектування у проектній парадигмі/ М. Л. Смульсон. Дискурс самопроектування : культурні форми текстуальної історії/ І. В. Лебединська. Дискурсивні практики самопроектування дорослих : методологічні зауваження до постановки проблеми/ О. О. Зарецька. Реконструкция интракультуры лица по биографическому нарративу : основные положения/ В. А. Мединцев. "Сюжет перехода" как мифологическая форма воплощения личностного проекта студенческой молодежи/ С. Ю. Гуцол. Психологічні можливості самопроектування особистості в юнацькому віці / О. В. Зазимко. Психологічні передумови розвитку здатності молодшого школяра до самопроектування/ О. М. Шиловська. Кризова ситуація : біфуркація у життєвому сценарії/ І. В. Березко. Наратив в структурі самопрезентації користувачів сайтів знайомств/ О. Г. Брацюк.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 371.015/П 78
Назва : Проблеми загальної та педагогічної психології : Збірник наукових праць. Т. 16, ч. 1, 2
Вихідні дані : Київ: Гнозіс, 2013
Кільк.характеристики :474 с.: табл.
Колективи : UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)
ISSN: 2077-2289
Ціна : 10.00 р.
УДК : 371.015
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Педагогічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): загальна психологія--педагогічна психологія
Зміст : Роль креативного освітнього середовища в соціально-психологічній адаптації підлітків/ О. Ю. Барабаш. Психологічні особливості формування адиктивної поведінки в постнатальному онтогенезі/ Н. М. Бугайова. Особливості функціонування "образу Я" в результаті переживання психологічної травми/ А. М. Грись. Політична соціалізація особистості і проблема жіночого лідерства/ Т. М. Євменова. Онтологічний підхід до структурування внутрішнього досвіду особистості клієнта/ С. М. Каліщук. Психологічні механізми розвитку гендерної ідентичності в онтогенезі : особистісно-еґалітарна парадигма/ О. М. Кікінежді. Соціально-психологічні аспекти професійної соціалізації студентів/ В. А. Кліменко. Особливості ставлення до сексу малолітнії повій/ Ю. В. Кобикова. Спрямованість у процесі педагогічного спілкування/ З. Я. Ковальчук. Статеворольова структура симптомокомплексу "емоційного холоду"/ О. С. Кочарян, Є. В. Фролова, І. О. Бару. Емпіричне дослідження етнопсихологічнимх особливостей міжкультурної комунікації сучасних німців та українців (частина 1)/ О. В. Красножон. Роль музичного простору у виникненні девіацій/ М. В. Максимов. Різновид злочину як наслідок типу девіацій/ Н. Ю. Максимова. Психокорекція девіантної поведінки підлітків за допомогою сугестії/ І. Ф. Манілов. Культорологічна парадигма освіти : культуроцентристський підхід у вищих навчальних закладах/ В. О. Медведева. Психолого-педагогічні особливості адаптації особистості, включеної в діяльність скаутської організації/ С. А. Мельніченко. Шляхи підвищення комунікативної компетентності студентів-психологів засобами соціально-психологічного тренінгу/ О. А. Низовець-Кропта. Мовленнєвий досвід як фактор адаптації особистості до нового соціокультурного середовища/ М. О. Орап. Регулятивна функція соціальних очікувань особистості/ І. С. Попович. Соціально-психологічні прояви девіантної поведінки/ Т. О. Работа, О. В. Царькова. Девіантна поведінка дітей та молоді під впливом ЗМІ/ О. А. Римарчук. Психологічні чинники саморозвитку особистості в науковій спадщині Г.С. Костюка/ Л. З. Сердюк. Особливості соціалізації сучасних дітей в контексті субкультури : соціокультурний досвід, гендерний та психологічний аспекти/ В. І. Сіткар. Розгортання життєвої перспективи особистості засобами сценарного підходу/ О. Г. Скляр. Психологічні аспекти прояву агресивності у поведінці курсантів вищих навчальних закладів ДСНСУ/ В. І. Слободяник. Еволюція ідентичності засуджених як основа їх соціальної реадаптації/ А. Фіделус. Комплексність і системність як основа успішності процесу соціальної реадаптації неповнолітніх до сучасного соціокультурного середовища/ Л. А. Філоненко. Образа як форма реагування на прояви агресивності в спілкуванні/ К. С. Царьова. Психологічні особливості особистості як фактор відповідності особи до служби в ОВС/ Л. С. Шаповал. Духовно орієнтовані чинники готовності фахівців освітньої галузі до роботи із соціально дезадаптованими підлітками/ С. М. Янкевич. Духовність як основа соціальної реабілітації дітей з девіантною поведінкою/ В. В. Баранов. Психосинергетичні особливості розвитку особистості в період геронтогенеза/ О. О. Березіна. Девіантні еквіваленти аутоагресивної поведінки особистості / Н. М. Бугайова. Психологічні бар'єри студентів-психологів у процесі їх підготовки до роботи з соціально дезадаптованими неповнолітніми/ А. М. Грись. Психологічний простір професійного самоздійснення особистості як предмет дослідження/ Г. В. Гуменюк. Локус контролю як специфічна психологічна характеристика особистості. Досвід дослідження/ Т. В. Гурська. Проблеми відбору кандидатів на навчання у навчальних закладах військово-правоохоронних структур України/ С. М. Заболотний. Психолого-кримінологічний дискурс довірчості в профілактиці злочинності серед неповнолітніх/ Ю. Б. Ірхін. Глибинно-психологічні джерела й етнокультурна феноменологія віктимності українського суспільства/ З. С. Карпенко. Розвивальний потенціал музичної діяльності особистості: перспективи дослідження та використання/ Л. М. Литвинчук. Психологічні механізми адаптації дітей з порушеннями розвитку саморегуляції до соціокультурного середовища/ О. В. Максим. Механізми девіантної поведінки у світлі теорії позитивної психотерапії/ І. А. Мартинюк. Особливості адаптації до навчання у школі дітей з психосоматичними захворюваннями з огляду на дитячо-батьківські взаємини/ О. Ф. Мірза. Сімейні стосунки очима учнів молодшого шкільного віку/ М. М. Павлюк. Особливості мислення, мовлення і поведінки неповнолітніх делінквентів/ Л. М. Ростомова, С. І. Яковенко. Особливості порушень батьківсько-дитячих стосунків та їх зв'язок із психосоматичними розладами/ Т. А. Рябовол. Формування рефлексії у засуджених жінок методом психотренінгу/ С. В. Сахно. Психопрофілактика наркотичної та алкогольної залежності серед студентів-психологів вищих спеціалізованих навчальних закладів/ Р. І. Сірко. Розгортання життєвої перспективи особистості засобами сценарного підходу (на прикладі підлітків, схильних до маргіналізації)/ О. Г. Скляр. Деякі особливості прояву життєтворчості у працівників органів внутрішніх справ/ О. М. Скляренко. Педагогічний потенціал фізичної культури та спорту в підвищенні самооцінки підлітків із девіантною поведінкою та підлітків-спортсменів/ І. В. Тараненко. Аналіз методу визначення структури мнемічної дії в дослідженні Ляудіс В. Я./ Р. С. Фесенко. Деякі причини негативної адаптації дітей-сиріт у прийомних сім'ях/ Л. В. Філоненко. Адаптаційні можливості дітей молодшого шкільного віку з ознаками емоційної депривації в умовах дитячого будинку/ Н. В. Цумарєва. Психотерапевтична корекція харчової поведінки при психогенному переїданні/ В. І. Шебанова. Проблема "професійного вигорання" педагогічних працівників закладів соціальної реабілітації/ В. М. Щербина-Прилука. Особливості проявів соціальної дезадаптації у студентської молоді/ С. Є. Яцишин.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.9.072.43/І 77
Автор(и) : Ірхін Ю. Б.
Назва : Психолого-кримінологічний дискурс довірчості в профілактиці злочинності серед неповнолітніх
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Гнозіс, 2013. - Т. 16, ч. 1, 2. - С. 322-330 (Шифр 371.015/П 78-462471799)
Примітки : Бібліогр.: с. 329 (5 назв)
УДК : 159.9.072.43
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): довірчі відносини--відхилена поведінка--неповнолітні правопорушники--попередження злочинності--профілактика злочинності
Анотація: У статті розкрито оптимальні шляхи формування психолого-кримінологічного дискурсу довірчих відносин неповнолітніх з соціальним оточенням. Розглянуто алгоритми побудови законослухняного світогляду дітей в контексті налагодження довірчих відносин у сім'ї, в родинному колі, серед близьких та в макросоціумі.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.9(09)/Б 73
Автор(и) : Богданчиков, Сергей Александрович
Назва : Происхождение марксистской психологии. Дискурсия между К. Н. Корниловым и Г. И. Челпановым в отечественной психологии 20-х годов : научное издание
Вихідні дані : Б.м., 2000
Кільк.характеристики :231, [1] с.
Колективи :
Ціна : Бескоштовно,
УДК : 159.9(09)
Предметні рубрики (Галузі знань): Історія психології
Психологічний дискурс
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): історія психології
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(06)/П 86
Автор(и) : Ботіна Л. Й.
Назва : До проблеми трансформації форм і способів усної презентації своїх досліджень психологами-науковцями в умовах інформаційного суспільства
Місце публікування : Психологічний часопис: Збірник наукових праць/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ: Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2015. - № 2 (2). - С. 10-15. - ISBN 978-966-189-358-9 (Шифр 15(06)/П 86-725883). - ISBN 978-966-189-358-9
Примітки : Бібліогр.: с. 15 (7 назв)
УДК : 371.212:8
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інформаційне суспільство--наукова комунікація--науковий дискурс--презентація досліджень--психологічна компетентність
Анотація: Проаналізовано сучасні наукові дані, які накопичено в області психології комунікацій. З'ясовано комунікативну специфіку презентації психологами своїх наукових доробків в умовах інформаційного суспільства.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Ведмідь В.А.
Назва : Професійна компетентність поліграфолога як предмет психологічного дискурсу
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Логос, 2020. - Т. 1: Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 56. - С. 3-9 (Шифр 15(08)/А 43-953823351)
Примітки : Бібліогр.: с. 7-8 (18 назв)
УДК : 159.9.08
Предметні рубрики (Галузі знань): Організаційна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): компетентність--поліграфолог--дискурс--диференційна виразність--питання--правда--брехня
Анотація: У статті обгрунтовується, що професійна компетентність поліграфолога залежить від основних понять та орієнтирів поліграфологічної професійної діяльності. Аналізуються різни типи запитань при проведенні поліграфологічного дослідження. Вводиться поняття диференційної виразності як основне при як основне при психологічному дискурсі різних поліграфологічних методик. Досліджується, яка загальна теоретична рамка (фрейм) буде найбільш адекватною для опису реакцій досліджуваного на різні запитання під час поліграфологічного обстеження. Встановлюється, яким чином можна пояснити різні відповіді досліджуваних-правдомовців та брехунів. Вивчаються можливості тестів прихованої інформації та релевантних/іррелевантних питань як складових здійснення професійної поліграфологічної діяльності. Доводиться, що поняття виразності, і зокрема "диференційної виразності", уможливлює побудову широкої теоретичної моделі, спроможної пояснити багатоманіття існуючих поліграфологічних підходів, та може бути використане для пояснення ефективності основних категорій у різних підходах до тестування на поліграфі.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Власов П.К., Кисельова А.А.
Назва : Продуктивная коммуникация
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Логос, 2018. - Т. 1: Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 50. - С. 46-50 (Шифр 154/А 43-635221788)
Примітки : Бібліогр.: с. 49-50 (15 назв)
УДК : 005.32
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): коммуникация--организационная культура--иерархия--смыслопроизводство--дискурс--смыслопередача--интерпретация реальности
Анотація: Коммуникация прямо включена в производство продукта, это- детерминанта компетенций, она играет функцию смыслопроизводства и смыслопередачи, управления, и влияет на инновативное поведение работников. Условия порождения коммуникации могут быть контрпродуктивными и затруднять производство контента барьерами интерпретации реальности. Продуктивность коммуникации связана с самим механизмом порождения коммуникации. Мы рассматриваем продуктивную коммуникацию одновременно с позиции процесса производства уместного контента и с позиции коммуникативного пространства (как дискурс0условий) для его производства. Дискурс-условия могут способствовать, или, напротив, препятствовать продуктивной коммуникации. Они создают организационную культуру со своей идеологией и смысловым искажением. Барьеры интерпретации реальности обусловлены ценностями сотрудников и привычками интерпретации реальности, неформальными связями организационной культурой. Моделирование продуктивной коммуникации должно учитывать организационную культуру как условие производства контента и соответствие его иерархии уровню неопределённости в сложной ситуации.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.60/А 43
Автор(и) : Галунзовский, Илья Сергеевич
Назва : Виды игр в виртуальном пространстве: психолого-герменевтический подход
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 10. - С. 186-199 (Шифр 151.60/А 43-499887420)
Примітки : Бібліогр.: С. 196-199 (17 назв)
УДК : 159.922:004.946
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): віртуальний дискурс--ігровий віртуальний дискурс--гра--наратив--сюжет--лінійні і нелінійні сюжети
Анотація: Статтю присвячено актуальній для сучасної психології проблемі осмислення феномену ігрового віртуального дискурсу, необхідність вирішення якої зумовлено стрімкими трансформаціями, що відбулися за останні десятиліття в інформаційному суспільстві.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 150.3/Г 19
Автор(и) : Гандзілевська, Галина Борисівна
Назва : Життєві сценарії українських емігрантів (психолого-акмеологічний дискурс) : монографія
Вихідні дані : Острог: Острозька академія, 2018
Кільк.характеристики :484 с.
Колективи : Національний університет "Острозька академія"
ISBN, Ціна 978-617-7328-60-4: 30.00 грн.
УДК : 159.922.62+316.477]=161.2-054.72
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): життєві сценарії--українські емігранти
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття зі збірника (однотомник)
Шифр видання : 373.5.035:801.73/П 77
Автор(и) : Гуцол, Світлана Юріївна
Назва : Міфологічні ресурси освітнього дискурсу
Місце публікування : Природа дитинства у вимірах герменевтики і наративу: Практико зорієнтований посібник. - Київ ; Суми: МакДен, 2016. - С. 179-184. - ISBN 978-966-2305-70-8 (Шифр 373.5.035:801.73/П 77-932507). - ISBN 978-966-2305-70-8
Примітки : Бібліогр.: с. 184 (14 назв)
УДК : 373.5.035:801.73
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Наратив
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологічна герменевтика--наратив--освітній дискурс--розвиток особистості--статус освіти--міфологізація освіти
Знайти схожі

11.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 159.98/Ж 92
Назва : Журнал практикующего психолога . Вып. 20
Вихідні дані : Б.м., 2013
Кільк.характеристики :188 с.
Ціна : 10.00 грн.
УДК : 159.98+615.851](05)
Предметні рубрики (Галузі знань): Практична психологія (психотехнологія)
Психотерапія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): л. андреев--вина--концепция счастья--самореализация индивида--биографический метод--повышения умственной работоспособности студентов--психотерапевтический дискурс--психологическое консультирование мультикультурного общества
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Зарецька О.О.
Назва : Особливості дискурсивної практики при наданні дистанційної психологічної підтримки
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 71-82 (Шифр 15(08)/А 43-351176743)
Примітки : Бібліогр.: с. 80-82 (10 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психогерменевтичний підхід--наративна практика--дискурс--дистанційне психологічне консультування--телефон довіри--самопроектування--конструювання досвіду
Анотація: Роботу присвячено аналізу особливостей дискурсивної практики, яка має місце при наданні дистанційної психологічної підтримки, в контексті проблеми конструювання досвіду. Виявлено особливості наративу абонентів телефонів довіри та "гарячих ліній": це ініціативний прояв текстотворчості, спрямованість на діалог, незалежність від образу "слухача", максимальна відкритість слухачу, вибірковість. Проаналізовано основні форми наративної практики під час телефонного консультування: наратив-монолог, наратив для діалогу, наратив як запит на роботу зі своїм розумінням власного досвіду. Аналізуються введені раніше поняття "кризовий наратив", "керуючий наратив", "консультативно-дослідницький наратив". Обговорюються деякі наративні стратегії дистанційної психологічної підтримки, що можуть сприяти мотивації до самопроектування і самоконструювання. Зроблено висновок про доцільність застосування методів, вироблених у психогерменетивних досліджень і наративній психології, до дискурсів дистанційного психологічного консультування.
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.60/А 43
Автор(и) : Зарецька, Ольга Олександрівна
Назва : Джерела індивідуального дискурсу самопроектування (за матеріалами опитування)
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 10. - С. 64-81 (Шифр 151.60/А 43-499887420)
Примітки : Бібліогр.: с. 79-81 (7 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самопроектування--індивідуальний дискурс--наративна практика--опитування--семіотичний ресурс
Анотація: Джерела індивідуального дискурсу самопроектування досліджувались на емпіричному матеріалі отриманому під час опитування (переважно он-лайн). Було використано розроблену раніше методику "розірваного", гнучкого, триваючого інтерв'ю, що дозволило ініціювати у опитуваних наративну практику, змістом якої був індивідуальний ресурс самопроектування.
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.60/А 43
Автор(и) : Зарецька, Ольга Олександрівна
Назва : Провокація текстом як дієвий засіб розвитку індивідуального дискурсу самопроектування
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 11. - С. 73-85 (Шифр 151.60/А 43-751187570)
Примітки : Бібліогр.: с. 82-85 (12 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самопроектування--провокація текстом--особистісний розвиток--нормативна модель--діалог--індивідуальний дискурс самопроектування
Анотація: У роботі запропоновано методику "провокації текстом" для моделювання впливу текстового оточення на процеси самопроектування дорослої особистості. Як підгрунтя для аналізу було використано нормативну модель самопроектування Чепелєвої-Рудницької. Під час апробації методики доведено перспективність цієї технології взагалі і розроблено методики її застосування зокрема, а також зафіксовано підйом рівня від "читача" до "автора практично у всіх учасників пілотажного дослідження. Проте цей феномен потребує моніторингу для впевненості в закріплені нових смислів у смисловому просторі суб'єктів і реальному впливі на процеси самопроектування особистості. Передбачається, що це вимагатиме розробки методичних засобів для пролонгованого спостереження під час моніторингу і проведення експериментальних "зрізів" у певні моменти часу.
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Зливков В. Л.
Назва : Наративна ідентичність особистості
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 128-137 (Шифр 15(08)/А 43-596370335)
Примітки : Бібліогр.: с. 135-136 (9 назв)
УДК : 159.98
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): ідентичність--автентичність--наратив--дискурс--життєва історія--автобіографічна пам'ять--особистість
Анотація: Дану статтю присвячено феномену наративності ідентичності особистості. Актуальність даного концепту зумовлена недостатнім врахуванням впливу усвідомлення життєвої історії на теперішне та майбутнє людини, що особливо важливо при подоланні нею кризових ситуацій. Проаналізовано поняття "наратив" як важливий конструкт, який дозволяє особистості структурувати розуміння себе і свій життєвий досвід, зокрема у контексті побудови взаємин із іншими. Визначено можливості використання Опитувальника наративної ідентичності для діагностики зміни ставлення особистості до травматичних, кризових подій, які вона пережила у близькому чи віддаленому минулому. Встановлено, що трансформація спогадів, румінативна сепарація та ізоляція і саморозуміння та самоприйняття є складовими сформованості наративної ідентичностиі. За результатами емпіричного дослідження визначено, що всі компоненти наративної ідентичності за методикою NIQ у студентів виражені на достатньому рівні, тобто досліджувані можуть включати набутий досвід у посткризове функціонування та завдяки кризовій ситуації краще розуміють цінність свого життя, свої потенційні можливості і ресурси.
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Зливков В. Л.
Назва : Психологічні аспекти феномену після правди
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 122-131 (Шифр 15(08)/А 43-004926506)
Примітки : Бібліогр.: с. 129-130 (14 назв)
УДК : 159.98
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): постмодернізм--післяправда--ідентичність--дискурс--освітні практики--міждисциплінарні дослідження
Анотація: Дану статтю присвячено феномену післяправди, що означає формування суспільних настроїв у вигляді поширення інформації, що оперує не фактами, а емоціями людини, яка знайомиться з нею. Актуальність даного концепту зумовлена тим, що джерела інформації - об'єктивні факти менш важливі, ніж звернення до емоцій і особистісних переконань її одержувачів. Проаналізовано поняття "політика післяправди" як тип політичної культури, в якій дискурс в основному формується через звернення до емоцій і особистих переконань аудиторії. Встановлено, що на пострадянських теренах дане поняття має виключно негативний, здебільшого політичний контекст, тоді як у зарубіжній практиці більше стосується епохи постмодернізму або так званої "ери післяправди" в межах якої формується нові освітні та психологічні практики. Визначено, що в епоху післяправди практично усі наукові галузі стають міждисциплінарними, дискусія між ними заохочується, а освітній процес та психологічна допомога спрямовується на ставлення вільного, незалежного, критично налаштованого, мислячого і відповідального, соціально активного громадянина.
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.9/К 49
Автор(и) : Климчук В. О.
Назва : Мотиваційна грамотність особистості як предмет психологічного дослідження
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2014. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 20. - С. 131-138: табл. (Шифр 151.51/А 43-702790992)
Примітки : Бібліогр.: с. 136-137 (13 назв)
УДК : 159.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Психологія особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): мотивація--соціальний інтелект--емоційна грамотність--мотиваційна грамотність--соціальне конструювання--дискурс
Анотація: Стаття присвячена аналізу та означенню поняття "мотиваційна грамотність особистості", яке розглядається з одного боку, у контексті розвитку понять соціального інтелекту та емоційної грамотності, а з іншого - у контексті дискурсивного підходу до розуміння мотивації .
Знайти схожі

18.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.9:616.8-008.6/К 71-593889409 рукописний текст
Автор(и) : Костюк, Олена Віталіївна
Назва : Психологічні особливості невротизації майбутніх лікарів в умовах трилінгізму : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04
Вихідні дані : Київ, 2020
Кільк.характеристики :210 с.: табл. + 1 додатки 82 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с.182-210 (247 назв).
УДК : 159.9:616.8-008.6]:81'246.3(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): невротизація особистостості--самодетермінація--мова професійного навчання--трилінгвістична ситуація навчання--білінгвізм--мовний дискурс--мікробіологічні поняття--генетична психологія особистості
Анотація: В дисертації представлено результати теоретико-емпіричного дослідження психологічних особливостей невротизації як форми особистісної детермінації майбутніх лікарів в процесі професійного навчання та оволодіння професійною мовою (на матеріалі категоріального апарату мікробіології) в умовах трилінгвістичної взаємодії в освітньому просторі, відповідно до умов професіоналізаціїї. Запропоновано три-факторну структуру феномену невротизації. Зміст першого фактору "Дефіцитарна невротизація" представлений такими особистісними властивостями студентів-трилінгвів: власне, дефіцитарність Я-функцій, дезадаптивність, конформність, ностальгія, відчуження, неспримятлива сімейна ситуація, соціальне напруження, соматизація, нав'язливість, вегетативні порушення. Зміст другого фактору "Деструктивна невротизація" поєднує такі феномени як: власне деструктивність Я-функцій, переживання великого впливу батьківської родини, нейротизм, висока соціальна активність, соматичні порушення, депресія, істеричний тип реагування, висока інтерференція понять. Зміст третього фактору "Амбівалентно-тривожна дезадаптація" усукупнює показники інтерактивності, депресивності, слабкості Я, ворожості, фобій, паранояльності, тривоги невротичної депресії, астенії, рецептивні мовні компетенції. Встановлено, що суттєвого впливу на перебіг дезадаптаційних процесів спричиняють чинники внутрішнього зв'язку з батьківщиною, які виявляються в проявах ностальгії та відчуття відчуження. Соматизація проявів тривоги через систему вегетативних, депресивних порушень, при низьких показниках адаптивності та високих показниках конформізму стає одною з детермінант посилення невротичного конфлікту. Доведено, що успішність оволодіння понятійним апаратом мікробіології є можливою з урахуванням явища трилінгвізму як умови формування рецептивних мовних компетентностей та чинника невротизації особистості майбутнього медичного працівника. Розроблено основні форми психолого-дидактичних засобів формування узагальнених способів дій по засвоєнню понятійного апарату мікробіології на основі клінічно орієнтованого підходу мікроорганізм-макроорганізм.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

19.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.9:616.8-008.6/К 71-202776710 рукописний текст
Автор(и) : Костюк, Олена Віталіївна
Назва : Психологічні особливості невротизації майбутніх лікарів в умовах трилінгвізму : автореф. дис. ... кан. психол. наук: 19.00.04
Вихідні дані : Київ, 2020
Кільк.характеристики :25 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
УДК : 159.9:616.8-008.6]:81'246.3(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): невротизація особистості--самодетермінація--мова професійного навчання--трилінгвістична ситуація навчання--білінгвізм--мовний дискурс--мікробіологічні поняття--генетична психологія особистості
Анотація: В дисертації представлено результати теоретико-емпіричного дослідження психологічних особливостей невротизації як форми особистісної детермінації майбутніх лікарів в процесі професійного навчання та оволодіння професійною мовою (на матеріалі категоріального апарату мікробіології) в умовах трилінгвістичної взаємодії в освітньому просторі, відповідно до умов професіоналізаціїї. Запропоновано три-факторну структуру феномену невротизації. Зміст першого фактору "Дефіцитарна невротизація" представлений такими особистісними властивостями студентів-трилінгвів: власне, дефіцитарність Я-функцій, дезадаптивність, конформність, ностальгія, відчуження, неспримятлива сімейна ситуація, соціальне напруження, соматизація, нав'язливість, вегетативні порушення. Зміст другого фактору "Деструктивна невротизація" поєднує такі феномени як: власне деструктивність Я-функцій, переживання великого впливу батьківської родини, нейротизм, висока соціальна активність, соматичні порушення, депресія, істеричний тип реагування, висока інтерференція понять. Зміст третього фактору "Амбівалентно-тривожна дезадаптація" усукупнює показники інтерактивності, депресивності, слабкості Я, ворожості, фобій, паранояльності, тривоги невротичної депресії, астенії, рецептивні мовні компетенції. Встановлено, що суттєвого впливу на перебіг дезадаптаційних процесів спричиняють чинники внутрішнього зв'язку з батьківщиною, які виявляються в проявах ностальгії та відчуття відчуження. Соматизація проявів тривоги через систему вегетативних, депресивних порушень, при низьких показниках адаптивності та високих показниках конформізму стає одною з детермінант посилення невротичного конфлікту. Доведено, що успішність оволодіння понятійним апаратом мікробіології є можливою з урахуванням явища трилінгвізму як умови формування рецептивних мовних компетентностей та чинника невротизації особистості майбутнього медичного працівника. Розроблено основні форми психолого-дидактичних засобів формування узагальнених способів дій по засвоєнню понятійного апарату мікробіології на основі клінічно орієнтованого підходу мікроорганізм-макроорганізм.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.923.2/Л 33
Автор(и) : Лебединська І. В.
Назва : Дискурс самопроектування : культурні форми текстуальної історії
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2014. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 8. - С. 30-40 (Шифр 151.60/А 43-398463575)
Примітки : Бібліогр.: с. 39-40 (8 назв)
УДК : 159.923.2
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самопроектування--дискурс--культурна форма--перспектива--позиція
Анотація: Аналізується феномен самопроектування як опосередкований результат власного історичного становлення. Історичне становлення практик самопроектування запропоновано проаналізувати у контнксті горизонту авторства. Розпочато аналіз шляху становлення стратегії авторства .
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-46 
 
Статистика
за 25.08.2024
Кількість запитів 82100
Кількість відвідувачів 1299
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя