Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (17)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=емоційне вигорання<.>
Загальна кількість знайдених документів : 30
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-30 
1.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Швець, В. В.
    Варіативні прояви емоційного вигорання батьків як детермінант нестабільності нервової системи дітей та показник зниження творчої активності в умовах тотальної видозміни навчально-виховного процесу (з результатів роботи) [Текст] / В. В. Швець // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 527-535. - Бібліогр.: с. 534-535 (8 назв) . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія--Історична психологія--Етнічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
емоційне вигорання -- образ Я -- психосоматика -- психоемоційний стан -- психологічний захист -- особистість
Анотація: В статті розглядається питання супроводу учнів з ознаками психосоматичних захворювань та корекції поведінки шляхом залучення спеціалістів психологічної служби навчального закладу методом арт-терапії. Становлення провідних навчально-виховних задач передбачає безперервну співпрацю з батьками учнів та здійснення діагностики щодо соціально-психологічного клімату родин учнів. Діагностика психоемоційного тону, в якому перебуває дитина та визначення психоемоційного тону всієї родини забезпечує можливість психологічного впливу на родину для забезпечення розвитку творчих здібностей індивіда загалом.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

2.
153.6
А 43


    Ходос, Олександр Сергійович.
    Визначення ефективноті корегуючих впливів дезадаптивних чинників на особистість військовослужбовця [Текст] / О. С. Ходос // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 13. - С. 286-293. - Бібліогр.: с. 292-293 (25 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
Збройні Сили України -- адаптація -- агресія -- емоційне вигорання -- військовослужбовці -- випереджаюча освіта -- тривога
Анотація: У статті викладено матеріали контрольного емпіричного дослідження негативних сукупних факторів процесу адаптації військовослужбовців до військової служби, наведено нові напрями вдосконалення якості підготовки військовослужбовця.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

3.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Терлецька, Ю. М.
    Вплив психосоціальної депривації викладачів вищої школи на їх емоційне вигоряння [Текст] / Ю. М. Терлецька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 479-489. - Бібліогр.: с. 487-488 (19 назв) . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія--Історична психологія--Етнічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
психосоціальна депривація -- підвиди психосоціальної депривації -- емоційне вигорання -- емоційне виснаження -- деперсоналізація -- редукція особистих досягнень
Анотація: У науковій статті розглядається вплив психосоціальної депривації викладачів вищої школи сучасного українського суспільства на їх емоційне вигоряння. Доводиться, що психосоціальна депривація особистості – це або відсутність, або недорозвинення, або несформованість, або викривлення, або руйнування відповідних параметрів складових її психіки, внаслідок незадоволення нею відповідних соціальних потреб, необхідних для нормальної життєдіяльності та розвитку. Емоційне вигоряння викладача вищої школи тлумачиться як процес утрати ним позитивних емоцій, фізичної та інтелектуальної активності, емоційного контакту зі студентами, колегами та іншими людьми й одночасно процес розвитку байдужості до їх проблем, емоційної холодності у стосунках з ними, ригідності, почувань утоми, спустошеності, розчарованості, деформації особистісних властивостей та якостей. На основі отриманих результатів установлено, що психосоціальна депривація викладачів вищої школи суттєво впливає на розвиток у них емоційного вигоряння.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

4.
159(5А2.2)П
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Панасенко, Наталія Миколаївна.
    Вплив синдрому емоційного вигорання на професійне самоздійснення лікаря [Текст] / Н. М. Панасенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2014. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 14. - С. 155-164 : табл. - Бібліогр.: с. 163-164 (5 назв)
УДК
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

Кл.слова (ненормовані):
лікар -- ПРОФЕСІЙНЕ САМОЗДІЙСНЕННЯ -- МОТИВАЦІЯ -- САМОЕФЕКТИВНІСТЬ -- ЕМОЦІЙНЕ ВИГОРАННЯ
Анотація: Висвітлюються особливості впливу синдрому емоційного вигорання на професійне самоздійснення лікаря. Встановлено негативний вплив симптомів емоційного вигорання на загальний рівень професійного самоздійснення лікаря, а також його зовнішньопрофесійне та внутрішньопрофесійне самоздійснення.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

5.
159.922.73
З-13


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Завадська, Т.
    Деякі індивідуально-психологічні особливості вихователів дитячих садків [Текст] / Т. Завадська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Срібна хвиля, 2014. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 10. - С. 54-69 : табл. - Бібліогр.: с. 69 (5 назв)
УДК
Рубрики: Психологія дошкільника
Кл.слова (ненормовані):
емоційне вигорання -- темперамент -- екстраверти -- ригідність -- низький темп реакції
Анотація: Досліджуються ознаки синдрому емоційного вигорання та темпераментальні особливості вихователів різного віку та стажу роботи дитячих дошкільних закладів.Визначено кореляційну залежність між емоційністю вихователів та показниками симптомів емоційного вигорання.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

6.
15(08)
А 43


    Ятчук, М. С.
    Емоційне вигорання у працівників Державної кримінально-виконавчої служби України [Текст] / М. С. Ятчук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 260-270. - Бібліогр.: с. 267-269 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
емоційне вигорання -- професійна деформація -- стрес -- фаза виснаження -- симптоми емоційного вигорання
Анотація: У статті розглядається проблема емоційного вигорання у працівників органів та установ виконання покарань. Виявлено вираженість у працвників Державної кримінально-виконавчої служби України таких симптомів емоційного вигорання: переживання психотравмуючих обставин, незадоволеність собою, "загнаність у клітку", тривога і депресія, неадекватне вибіркове емоційне реагування, емоційно-моральна дезорієнтація, розширення сфери економії емоцій, редукція професійних обов'язків, емоційний дефіцит, емоційна відчуженість, деперсоаналізація, психосоматичні та психовегетативні порушення. Досліджено стан сформованості окремих фаз емоційного вигорання працівників органів та установ виконання покарань: "напруження", "резистенції", "вигорання". Запропоновано напрями психопрофілактики емоційного вигорання у працівників органів та установ виконання покарань


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

7.
15(06)
Н 34


    Грись, Антоніна Михайлівна.
    Задоволеність життям студентів-психологів як складова профілактики їх емоційного вигорання у процесі роботи з соціально дезадаптованими неповнолітніми [Текст] / А. М. Грись // Науковий вісник Чернівецького університету : збірник наукових праць / Чернігівецький національний університет. - Чернівці : ЧНУ, 2015. - Вип. 743 : Педагогіка і психологія. - С. 57-62. - Бібліогр.: С. 62 (7 назв)
УДК
РУБ 15(06)

Кл.слова (ненормовані):
задоволеність життям -- емоційне вигорання -- профілактика


Дод.точки доступу:
Руснак, І. С. \ред.\; Чернівецький національний університет

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

8.
154
А 43


    Піковець, Н. В.
    Категорія психологічного здоров'я особистості в контексті професійної діяльності педагога [Текст] / Н. В. Піковець // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2016. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 44. - С. 132-138. - Бібліогр.: с. 137 (17 назв)
УДК
РУБ 154

Кл.слова (ненормовані):
соціальна психологія -- психологічне здоров'я -- професійна діяльність -- стрес-фактори -- професійні деструкції -- емоційне вигорання -- особистісний ресурс
Анотація: У статті розглянуто проблему психологічного здоров'я людини як основи для її повноцінного розвитку. Зроблено спробу систематизувати та узагальнити дефініційний ряд поняття "психологічне здоров'я", представленого у сучасній психологічній теорії і практиці.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

9.
15(06)
Н 34


   
    Науковий вісник Чернівецького університету [Текст] : збірник наукових праць. Вип. 743. Педагогіка і психологія / Чернівецький національний університет ; ред. І. С. Руснак. - Чернівці : ЧНУ, 2015. - 310 с. : табл. - 18.00 грн.
    Зміст:
Володарська, Наталія Дмитрівна. Життєві цінності - основа світоглядних орієнтацій особистості / Н. Д. Володарська. - С .23-27. - Бібліогр.: С. 27 (7 назв)
Кл.слова: цінності особистості, світоглядні орієнтації, процес розвитку особистості
Грись, Антоніна Михайлівна. Задоволеність життям студентів-психологів як складова профілактики їх емоційного вигорання у процесі роботи з соціально дезадаптованими неповнолітніми / А. М. Грись. - С .57-62. - Бібліогр.: С. 62 (7 назв)
Кл.слова: задоволеність життям, емоційне вигорання, профілактика
Кокун, Олег Матвійович. Детермінація самоздійснення фахівців різниз професій / О. М. Кокун. - С .109-115. - Бібліогр.: С. 114-115 (5 назв) : табл.
Кл.слова: самоздійснення, професійне становлення, фахівці
Кондратенко, Лариса Олександрівна. Психологічні особливості сприймання своєї ситуації дітьми-переселенцями із зони АТО та Криму / Л. О. Кондратенко, С. А. Гончаренко. - С .115-119. - Бібліогр.: С. 118-119 (15 назв)
Кл.слова: діти-переселенці, посттравматичний стресовий розлад, ставлення до себе та оточуючих
Максименко, Сергій Дмитрович. Джерела і рушійні сили самоздійснення особистості / С. Д. Максименко. - С .141-145
Кл.слова: життєва енергія, атрибут, особистість
Пенькова, Олена Іванівна. Роль самооцінки у процесі самовдосконалення особистості / О. І. Пенькова. - С .172-177. - Бібліогр.: С. 177 (13 назв)
Кл.слова: самосвідовість, самооцінка, самовдосконалення
Пилипенко, Л. І. Духовне самовизначення особистості в міжособистісній взаємодії: ціннісний підхід / Л. І. Пилипенко. - С .182-185. - Бібліогр.: С. 185 (5 назв)
Кл.слова: духовний розвиток, міжособистісні взаємини, самовизначення
Сердюк, Людмила Захарівна. Ціннісні основи духовного розвитку особистості / Л. З. Сердюк. - С .230-235. - Бібліогр.: С. 235 (11 назв)
Кл.слова: духовність, духовний розвиток, цінності духовності
Терещук, Ангеліна Дмитрівна. Дослідження емоційної складової особистості в різні періоди її розвитку / А. Д. Терещук. - С .236-240. - Бібліогр.: С. 240 (5 назв)
Кл.слова: емоції, емоційні розлади, афект
Турбан, Вікторія Вікторівна. Становлення етичної думки в Україні: провідні ідеї та історія розвитку / В. В. Турбан. - С .252-257. - Бібліогр.: С. 256 (5 назв)
Кл.слова: етика, мораль, психологічна думка
Яблонська, Тетяна Миколаївна. Особливості самовдосконалення особистості в підлітковому та юнацькому віці / Т. М. Яблонська. - С .290-296. - Бібліогр.: С. 296 (5 назв) : рис.
Кл.слова: самовдосконалення, саморозвиток, самопізнання
Яворська-Вєтрова, Ірина Вікторівна. Динаміка розвитку рефлексивності як механізму становлення особистісної ефективності на межі молодшого шкільного і підліткового віку / І. В. Яворська-Вєтрова. - С .296-301. - Бібліогр.: С. 301 (5 назв) : табл.
Кл.слова: рефлексія, самоаналіз, саморозуміння
УДК
РУБ 15(06)


Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23
Дод.точки доступу:
Руснак, І. С. \ред.\; Чернівецький національний університет
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

10.
159.98+615.851]:159.942.5-053.6(043.3)
Л 17


    Лазос, Гелена Петрівна.
    Негативні емоційні стани волонтерів-психологів/психотерапевтів у роботі з постраждалими [Текст] / Г. П. Лазос // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Логос, 2015. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 11. - С. 119-135 : табл. - Англійською мовою. - Бібліогр.: с. 131-132 (14 назв)
УДК
Рубрики: Консультативна психологія--Психотерапія
Кл.слова (ненормовані):
КОНСУЛЬТАТИВНА ПСИХОЛОГІЯ -- ПСИХОТЕРАПІЯ -- НЕГАТИВНІ ЕМОЦІЙНІ СТАНИ -- ПРОФЕСІЙНИЙ ризик -- втома від співпереживання -- вторинний травматичний стрес -- ЕМОЦІЙНЕ ВИГОРАННЯ -- психодіагностика -- стрес-фактори -- психопрофілактика
Анотація: Розглядаються емоційні стани спеціалістів, які працюють з постраждалими з допомогою понять як задоволення від співпереживання. Розкрито і диференційовано такі поняття як втома від співпереживання, вторинний травматичний стрес і емоційне вигорання.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

11.
15(08)
А 43


    Євдокимова, Н. О.
    Ознаки і причини емоційного вигорання прийомних батьків та батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу [Текст] / Н. О. Євдокимова, Ю. В. Воскевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 108-117. - Бібліогр.: с. 115-116 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
синдром вигорання -- емоційне вигорання -- прийомні батьки -- батьки-вихователі дитячих будинків сімейного типу
Анотація: У статті показано, що діяльність прийомних батьків і батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу є емоційно-напружиною і може призводити до емоційного вигорання. Зазначено, що емоційне вигорання дуже негативно впливає на людину, підриває її здоров'я, бажання працювати. Головними складовими емоційного вигорання визначено: емоційне виснаження (переживання спустошеності і безсилля); зниження чутливості по відношенню до інших людей (прояв байдужості, черствості, безсердечності, грубості); применшення своїх досягнень (утрата сенсу і бажання докладати особисті зусилля), намір повернути дитину. Підкреслено, що ймовірність вигорання вища, якщо до проблем у дитячо-батьківських відносинах додаються проблеми на роботі, конфлікти подружжя, втрата значущих зв'язків.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Воскевич, Ю. В.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

12.
159.944.4:37.011.3-051
Г 82


    Грисенко , Наталія Володимирівна.
    Особистісні детермінанти запобігання емоційного вигорання педагога в аспекті досліджень позитивної психології [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Грисенко Наталія Володимирівна ; наук. кер. Носенко Е. Л. ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. - Київ, 2011. - 193 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 162-194. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Професійне вигорання--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
емоційне вигорання -- педагог -- позитивні цінності -- властивості особистості -- інтелект -- метакогнітивні здібності -- психологічне благополуччя -- суб`єктивне благополуччя
Анотація: На підгрунті глибинного аналізу як внутрішніх, так і зовнішніх чинниківемоційного вигорання, недостатньо чітко диференційованих у літературі з проблемами з точки зору їх відносної значущості у спричиненні вигорання, визначено провідну роль у запобіганні емоційному вигоранню педагога тих особистісних факторів, що забезпечують його задоволення собою як суб`єктом виконання основних педагогічних функцій-здобуття нових знань і передачі їх учням. З урахуванням ідей сучасної позитивної психології доведено, що до складу цих факторів входить, у першу чергу, цінність "мудрість", дотримування якої сприяє формуванню в педагога так званих "церебральних сильних рис", а саме: допитливості, любові до пізнання, відкритості новому досвіду, креативності, усвідомлення перспективи. На репрезентативній вибірці молодих педагогів емпірично підтверджено що статистично більш низький рівень вигорання притаманний тим з них, хто моють більш розвинені церебральні властивості, високий рівень інтелекту та метакогнітивних здібностей. Визначено зв`язки між різними групами позитивних цінностей і властивостей та психологічним і суб`єктивним благополуччям педагога.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Носенко, Елеонора Львівна \наук. кер.\; Дніпропетровський національний університет ім. О. Гончара (Дніпропетровськ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

13.
153
А 43


    Дергач, М. А.
    Особливості міжособистісних стосунків військовослужбовців з різним рівнем емоційного вигорання, які перебувають в зоні бойових дій [Текст] / М. А. Дергач // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 17. - С. 64-79
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
військовослужбовці -- міжособистісні стосунки -- емоційне вигорання -- зона бойових дій
Анотація: В статті на основі результатів емпіричного дослідження охарактеризовано особливості міжособистісних стосунків військовослужбовців з різним рівнем емоційного вигорання. За результатами кореляційного аналізу зв'язку емоційного вигорання із соціометричними показниками випробуваних встановлено статистичено значимі зв'язки симптомів і фаз синдрому "емоційного вигорання" із соціометричними показниками. Виявлено, що вплив соціометричного статусу на показники емоційного вигорання реалізується лише за рахунок високого рівня соціометричного статусу; вплив рівнів соціометричного індексу сумісності на показники емоційного вигорання реалізується за принципом "що вище-то ціле". Встановлено, що соціометричний статус і соціометрична сумісність статистично достовірно взаємодіють, впливаючи на "емоційне вигорання" військових, що знаходяться в зоні бойових дій.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

14.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Грись, А. М.
    Особливості профілактики емоційного вигорання психологів засобами символдрами [Текст] / А. М. Грись, Н. Ф. Мажиріна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2017. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, Вип. 10. - С. 54-65 . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
емоційне вигорання -- емоційне виснаження -- деперсоналізація -- редукція особистісних досягнень -- тип стресостійкості -- тип суб'єктивного контролю -- символдрама -- КоЕ -- мотив
Анотація: У статті розглядаються особливості емоційного вигорання психологів та його профілактики засобами символдрами. Визначені компоненти емоційного вигорання за провідною, трифакторною моделлю емоційного вигорання Х.Маслач та С.Джексон, чинники, фази. За результатами проведеного дослідження визначено рівень емоційного вигорання психологів, типу стресостійкості та рівень суб'єктивного контролю. Також підтверджено взаємозв'язок між рівнем емоційного вигорання, типом стресостійкості та рівнем (типом) суб'єктивного контролю. Згідно особливостей результатів дослідження запропоновано програму профілактики емоційного вигорання психологів засобами символдрами. Профілактика пропонується проводити у форматі закритої групи, з міні-лекціями, шерінгом, техніками релаксації та концентративного розслаблення, уявленням образів (мотивів), роботою з малюнками, дискусіями з включенням власного досвіду членів групи, з ознайомленням можливості зовнішнього ресурсу професійної спільноти, підвищенням професійної мотивації до інноваційної діяльності, самоменеджменту та підвищення власної відповідальності за профілактику емоційного вигорання під час своєї діяльності. Окреслені перспективи подальших досліджень та профілактичної роботи.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Мажиріна, Н.Ф.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

15.
159
Л 66


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Лічман, С.
    Особливості професійних деформацій особистості вихователя дошкільного навчального закладу [Текст] / С. Лічман // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Срібна хвиля, 2014. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 10. - С. 125-134. - Бібліогр.: с. 133 (6 назв)
УДК
Рубрики: Психологія дошкільника
Кл.слова (ненормовані):
професійна деформація -- особистість вихователя -- педагогічна деформація -- типологічна деформація -- специфічна деформація -- емоційне вигорання
Анотація: Стаття присвячена теоретико-методологічним аспектам сутності та виникнення професійних деформацій особистості вихователя дошкільного навчального закладу. Розглянуто основні детермінанти появи деформацій та їх видів. Проаналізовано концептуальні положення та тенденції розвитку професійних деформацій.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

16.
159.942.5:614.253.4:331.54(043.5)
П 27


    Перепелиця, Анна Володимирівна.
    Подолання негативних переживань як чинник професійного самовизначення студентів медичних коледжів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / А. В. Перепелиця ; наук. кер. В. Л. Зливков ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2016. - 363 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 343-363. -
УДК
Рубрики: Педагогічна та вікова психологія--Професійне самовизначення--Медичний коледж--Студенти--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
ПРОФЕСІНЕ самовизначення -- ПРОФЕСІЙНИЙ ВИБІР -- ПРОФЕСІЙНІ задатки -- ОСОБИСТІСНІ ЯКОСТІ -- ЕМОЦІЙНЕ ВИГОРАННЯ
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню особливостей та передумов формування професійного самовизначення майбутніх медичних сестер. Теоретично обгрунтовано та розроблено модель професійного самовизначення студента медичного коледжу. Розроблено і апробовано програму тренінгу подолання негативних переживань з метою попередження емоційного вигорання на етапі професійної відготовки. Підтвердженно, що зміни професійного самовизначення з відмовою від професії медичної сестри відбувається в результаті переживання студентом негативних емоцій під час виконання практичних навичок в лікувальних закладах, та залежить від особистісних професійних якостей, потрібних для праці в стресогенних ситуаціях.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Зливков , Валерій Лаврентійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

17.
159.98.:622
П 75


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Притула, Олеся Арсенівна.
    Професійні деформації кризис-менеджерів: оцінка та перспективи [Текст] / О. А. Притула // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 11. - С. 369-375 : рис. - Бібліогр.: с. 375 (5 назв)
УДК
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
емоційне вигорання -- кризис-менеджер -- професійні деформації -- професійні деструкції
Анотація: Дається визначення професійної деформації, її сутність, описується її відмінність від професійної деструкції.Описуються професійні деформації кризис-менеджерів, що виникають внаслідок їх професійної діяльності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

18.
316.35-051:615.851+159.942.5
П 86


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

   
    Психодіагностика та психокорекція емоційного вигорання у соціальних працівників [Текст] / О. А. Панченко [и др.] // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2014. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 20. - С. 266-273 : рис. - Бібліогр.: с. 273 (6 назв)
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
   Психологія праці

Кл.слова (ненормовані):
емоції -- емоційне вигорання -- соціальні працівники -- психодіагностика -- психологічний тренінг
Анотація: У роботі наводяться дані психодіагностичного дослідження соціальних працівників Територіального центру соціального обслуговування на наявність емоційного вигорання. За результатами дослідження розроблено тренінг профілактики емоційного вигорання для даного контингенту.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Панченко, О. А.; Панченко, Л. В.; Садчікова, О. Г.; Мінакова, О. М.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

19.
15(06)
П 86


    Завадська, Тетяна Василівна.
    Психоемоційний стан вихователів дитячих дошкільних закладів [Текст] / Т. В. Завадська // Психологічний часопис : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2015. - № 1 (1). - С. 25-31. - Бібліогр.: с. 31 (5 назв) . - ISBN 978-966-189-359-6
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
вихователь -- емоційне вигорання -- темперамент
Анотація: Мета роботи - визначення психоемоційного стану вихователів дитячих садків. Були дослідженні ознаки синдрому емоційного вигорання та темпераментальні особливості, які також визначають поведінку та емоційний стан людини. Визначена "група ризику", яка потребує певних психотерапевтичних заходів щодо подолання та профілактики емоційного вигорання.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

20.
159.942.23
Ч-48


    Черкаська, Євгенія Феліксівна.
    Психологічні особливості емоційної стійкості вчителів з різним досвідом роботи [Рукопис] : дис. ... д-ра ф-фії / Є. Ф. Черкаська ; наук. кер. В. Л. Зливков ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2023. - 319 с. : табл. - Бібліогр.: С. 184-194 (129 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
емоційна стійкість -- життєстійкість -- педагогічна діяльність -- особистість -- ефективність професійної діяльності -- емоційне вигорання -- професійні кризи -- саморегуляція -- стресостійкість -- тренінг
Анотація: У дисертації здійснено, теоретично обґрунтовано й експериментально вивчено психологічні особливості емоційної стійкості вчителів з різним досвідом роботи. Дослідження проводилося упродовж 2018 – 2021 років та передбачало теоретичний, констатувальний, формувальний та узагальнюючий етапи. На теоретичному етапі встановленно, що емоційна стійкість особистості – це інтегративна властивість, що включає в свою структуру емоційні, вольові, інтелектуальні мотиваційні компоненти психічної діяльності, а також здатність пригнічувати емоційні реакції, задля продовження робочої активності, яка в такому стані має тенденцію до зниження. Деякі автори розглядають емоційну стійкість як «стійкість емоцій», а не функціональну стійкість людини до емоціогенних умов. На основі аналізу наукової літератури виділено чотири основні підходи до вивчення емоційної стійкості: емоційна стійкість, як здатність долати стан емоційного збудження; емоційна стійкість, як похідна від типу сили нервової системи, процесів збудження і гальмування; емоційна стійкість, як стійкі емоційний стан і емоційна реакція; емоційна стійкість, як інтегративна властивість особистості. Зокрема, ми дотримуємось поглядів О.А. Сиротіної, яка визначає емоційну стійкість як здатність особистості успішно вирішувати складні та відповідальні завдання в напруженій емоційній ситуації. Він наголошує на взаємозв'язку емоційної стійкості із силою і рухливістю нервової системи. Також, встановлено, що вченими виявлено емоціогенні фактори, які призводять до емоційної напруженості. У діяльності педагога до них відносяться: порушення міжособистісних взаємин, завантаженість робочого дня, стомлюваність, зіткнення з важкими ситуаціями, випадки підвищеного рівня відповідальності, очікування невдачі, погане самопочуття, тощо. На констатувальному етапі, відповідно до мети та завдань дослідження, складено діагностичний комплекс вивчення проблеми емоційної стійкості вчителів, в залежності від досвіду їх роботи. Для опрацювання результатів виділено три групи вчителів: І група – з досвідом роботи до п’яти років, ІІ група – від п’яти до десяти років, ІІІ група – понад 10 років досвіду роботи в навчальному закладі. У результаті діагностики респондентів за методиками та їх шкалами встановлено, що І група вчителів, з досвідом роботи до п’яти років, є більш емпатійною й обізнаною у власній та чужій емоційних сферах, що говорить про рівень підготовки молодих вчителів та сучасні можливості отримання інформації. Також, І група вчителів більш задоволена умовами праці, оскільки орієнтована на отримання досвіду роботи, більш зацікавлена у реалізації власних ідей і не має великих очікувань, які б відповідали їхній професійній діяльності. Водночас, ця група не має відповідного досвіду, знань і умінь, який би впливав на ефективність побудови взаємодії у професійному колективі та іншими учасниками освітнього процесу, вирішення складних ситуацій та швидке включення в робочий процес. Зокрема, ІІ група вчителів, з досвідом роботи від п’яти до десяти років, є більш обізнаною, і, вчителі цієї групи, навчилася правильно використовувати власний досвід у професійній діяльності. Респонденти швидше диференціюють власні емоційні стани та керують ними. Професійний досвід роботи дає більше впевненості та можливості застосовувати вже набуті знання у поєднанні з новими, чого вимагає якісний освітній процес, без надлишкової емоційної витрати. Вони краще вибудовують комунікацію та швидше вирішують питання з дітьми. Володіють вищим самоконтролем та адекватно оцінюють свої можливості, побажання та очікування від учбового процесу. Проте, емоційне вигорання, хоч ще і не сформоване у цій групі, але перебуває вже на етапі формування, що свідчить про недостатньо розроблені шляхи та методи подолання складних ситуацій. Відповідно, ІІІ група вчителів, з досвідом роботи більше десяти років, показала найгірші показники за результатами діагностики. Тобто поєднання емоційного вигорання з особистісними якостями, що є результатом вікових особливостей та послаблення можливостей реалізації у професійній сфері. Враховуючі часті зміни в освітньому процесі, які вимагають не тільки модифікації освітньої складової, а й емоційної, вчителі цієї групи вже найменш налаштовані на нові вимоги. Вони найменш обізнані та враховують власні та чужі емоційні стани, не вміють ними керувати та піддаються сильному емоційному впливу зі сторони, що є досить сильним, враховуючи кількість щоденних стресогенних ситуацій відповідних даній професії. Вони вже не зацікавлені у побудові гарних взаємостосунків із керівництвом, мають більші очікування від умов праці, та вважають, що їхнього досвіду роботи буде цілком достатньо, який, у свою чергу, і допомагає їм триматися на рівні з іншими вчителями. В ході проведення дослідження розроблено тренінгову програму, для покращення рівня емоційної стійкості вчителів. Психологічний тренінг конструктивно впливає на розвиток особистості за трьома напрямками: когнітивний (отримання нової інформації); емоційний (інтерпретація отриманої інформації через особистісне значення); конативний (зміна, розширення поведінкових реакцій за рахунок усвідомлення неефективності звичних способів поведінки). Програму побудовано на наступних принципах: врахування індивідуальних особливостей особистості; діяльнісний принцип, що визначає тактику проведення роботи через активізацію діяльності кожного учасника; принцип врахування емоційної забарвленості матеріалу; принцип комплексності методів виражається у інтегрованих прийомах, що сприяють підвищенню стресостійкості, саморегуляції, зниження емоційної напруги. На формувальному етапі встановлено, що найбільше змін відбулося з вчителями І групи (з досвідом роботи до п’яти років). Найменший вплив зафіксовано у ІІІ групи вчителів (з досвідом роботи більше десяти років). Визначено рівень ефективності розробленої програми психологічного тренінгу, ґрунтуючись на аналізі та порівнянні рівнів показників за допомогою математичного методу обробки даних. Так, після проведення тренінгової роботи, у вчителів врівноважилися процеси збудження і гальмування, покращилось значення рухливості процесів нервової системи, що, згідно отриманих нами результатів, може відігравати певну захисну функцію для емоційної стійкості. Як наслідок: зменшилась інтенсивність емоцій та покращилися показники емоційного інтелекту. На підставі опрацьованих даних можна зробити висновок, що створена тренінгова програма, направлена на покращення емоційної стійкості вчителів дала позитивний результат. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що вперше було досліджено емоційну стійкість вчителів загальноосвітніх навчальних закладів, враховуючи їх досвід роботи, саме в сучасних умовах освітнього процесу. Розроблена програма дозволяє підвищувати емоційну стійкість вчителів у навчальних закладах. Одночасно зі зміною вимог до вчителів і викладанням за новими методиками, змінюється роль вчителя в системі освіти – з вчителя-інформаційного лідера на вчителя-консультанта та фасилітатора. Теоретичне значення полягає у поглибленні психологічних знань про емоційну стійкість вчителів загалом та в залежності від досвіду їх роботи; з’ясування чинників, які безпосередньо впливають на емоційну сферу вчителів та чинників, які згідно нових умов праці можуть більш глибоко впливати на емоційну стійкість вчителя. Практичне значення: окреслено чинники, які впливають на емоційну стійкість вчителів; модифіковано психодіагностичний інструментарій для вивчення емоційної стійкості вчителів; підготовлено методичні рекомендації та методи впливу для підвищення рівня емоційної стійкості вчителів. Результати дослідження можуть використовуватися у психокорекційній діяльності психологів, в освітніх закладах а також в закладах освіти при підготовці майбутніх педагогів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Зливков, Валерій Лаврентійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

 1-20    21-30 
 
Статистика
за 18.08.2024
Кількість запитів 51561
Кількість відвідувачів 880
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя