Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (395)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (6)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=емоції<.>
Загальна кількість знайдених документів : 57
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-57 
1.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.922/А 86
Автор(и) : Артемьева, Татьяна Васильевна, Дуткевич, Татьяна Викторовна
Назва : Понимание юмористического контекста детьми младшего школьного возраста
Місце публікування : Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць/ Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський: Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 33-44 (Шифр 15(06)/П 78-053396811)
Примітки : Бібліогр.: с. 41-43 (12 назв)
УДК : 159.922
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): гумор--молодші школярі--розуміння--комічний текст--суперечність--емоції--мислення
Анотація: У статті підкреслюється необхідність вивчення процесу розуміння гумористичних текстів у аспекті його вікових особливостей і динаміки. Показано, що для розуміння комічного тексту необхідним є повне й точне відтворення дитиною у своєму ментальному просторі проблемної ситуації (діючих у ній героїв, зв'язків, відношень між ними, а також їх символічного значення). Розуміння комічного змісту передбачає когнітивні та емоційні аспекти і є можливим лише за умови певної емоційної зрілості молодшого школяра, його здатності розуміти емоційні стани свої та інших людей.
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Аршава, Ірина Федорівна, Кутєпова-Бредун, Вікторія Юріївна
Назва : Опис та адаптація опитувальника "Коротка шкала вимірювання стану потоку" (Ф. Рейнберг, Р. Воллейер)
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 6-15 (Шифр 15(08)/А 43-666507521)
Примітки : Бібліогр.: с. 14-15 (14 назв)
УДК : 159.923.38(043.3)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): стан "потоку"--музиканти-професіонали--аматори--усвідомленість--психологічне благополуччя--емоції
Анотація: Здійснено переклад, проведено психометричну перевірку, адаптовано до україномовної вибірки та апробовано у емпіричному дослідженні психодіагностичну методику "Коротка шкала вимірювання стану потоку" (Ф. Рейнберг, Р. Уоллмейер) для дослідження виникнення та прояву специфічного емоційного стану - стану "потоку". Визначено та емпірично підтверджено, що у музикантів-професіоналів спостерігається більш виразний рівень виникнення відчуття стану "потоку". Статистично значущі розбіжності за показниками компонентів стану "потоку" (досконалість та особистісна значущість діяльності) виявилися вищими у групі музикантів-професіоналів. Встановлено позитивний кореляційний зв'язок між схильністю до відчуття стану "потоку" та таким компонентом психологічного благополуччя індивіда як управління середовищем.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 378-057.875:159.9/В 18-549205 рукописний текст
Автор(и) : Варлакова, Євгенія Олегівна
Назва : Формування готовності майбутніх практичних психологів до розв`язання міжособистісних конфліктів : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05
Вихідні дані : Київ, 2011
Кільк.характеристики :261 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 238-261.
УДК : 378-057.875:159.9-051:316.485.6
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія-- Міжособистісні конфлікти
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): міжособистісні конфлікти--майбутні психологи--емоції
Анотація: У роботі виявлено аналіз науково-теоретичних концепцій та підходів до вивчення проблеми гтоовності майбутніх практичних психологів до розв`язання міжособистісних конфліктів. Визначено зміст і показники готовності майбутніх практичних психологів до розв`язання міжособистісних конфліктів: 1)мотиваційну; 2) когнітивну; 3) операційну; 4)комунікативну; 5) емоційну. Виявлено психологічні особливості, організаційно-професійні та соціально-демографічні чинники розвитку готовності майбутніх психологівдо розв`язання міжособистісних конфліктів. Розроблено та апробовано програму формування готовності майбутніх психологів до розв`язання міжособистісних конфліктів, результати впровадження якої в процесі підготовки майбутніх психологів довели її ефективність.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Володарська, Наталія Дмитрівна
Назва : Почуття благополуччя у контексті психології цінностей особистості
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 148-155 (Шифр 15(08)/А 43-666507521)
Примітки : Бібліогр.: с. 153-154 (16 назв)
УДК : 159.9019.4:001.8(045)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): діалог--почуття благополуччя--емоції--цінності--інтерсуб'єктивно-діалогічний підхід
Анотація: У статті розглядаються основи психології почуття благополуччя у контексті психології цінностей і досліджується фундаментальна онтологічна схожість цих двох явищ життя людини. Проаналізовані філософські релігійні, психологічні підходи у досліджені уявлень про почуття благополуччя у контексті ієрархії цінностей особистості. Внаслідок цього було показано, що парадигмальна концепція психологічних явищ афективної сфери людини розкриває закономірності виникнення почуття благополуччя в залежності від контексту життєвих цінностей особистості. На основі інтерсуб'єктної концепції взаємодії особистості з її оточенням були виокремлені можливості змін у проявах цього почуття.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923:616.132.2/Г 12 рукописний текст
Автор(и) : Гаврилькевич, В`ячеслав Костянтинович
Назва : Особливості емоційної саморегуляції дорослих з ішемічною паталогією сердця : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04
Вихідні дані : Київ, 2011
Кільк.характеристики :218 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 214-190.
УДК : 159.923:616.132.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Медична психологія-- Паталогія серця
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): соморегуляція--емоції--психологічний захист
Анотація: Дисертацію присвячено проблемі особливостей емоційної саморегуляції (ЕС) дорослих із ішемічною патологією сердця. Визначено роль окремих емоційно-особистісних факторів у розвитку ішемічної патології сердця (ішемічної хворобі сердця). Розроблено теоретичну модель системи ЕС особистості. Емпіричним шляхом встановлено, що ішемічна патологія сердця корелює з такими особливостями ЕС: підвищенним рівнем несвідомих механізмів психологічного захисту, що спотворюють сприйняття дійсності та перешкоджають особистісному розвитку; гіпертрофованим самоконтролем поведінково-діяльнісних проявів емоційних переживань при недостатньому володінні самими емоційними переживаннями; низьким рівнем свідомої смислової ЕС. Розроблено основні положення щодо організації психологічної допомоги та сомодопомоги з урахування особливостей емоційної саморегуляції дорослих із ішемічною патологією серця.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 372/А 43
Автор(и) : Гальченко В.М.
Назва : Характеристика емоційно-соціального розвитку дошкільника у процесі спілкування з дорослими
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: КЦ ФОП Іванової М.А., 2017. - Т. 4: Психологія розвитку дошкільника, Вип. 13. - С. 40-51 (Шифр 372/А 43-584308886)
УДК : 37.015.3:159.922.7
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія розвитку дошкільника
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоції--спілкування--емоційно-соціальний розвиток--діти дошкільного віку--діалогічне спілкування--соціальна винахідливість--духовність--творча особистість
Анотація: У статті розкрита роль діалогічного спілкування у розвитку емоційно-соціальної сфери дитини дошкільного віку. Охарактеризовано форми спілкування дошкільника з дорослим упродовж дошкільного дитинства. Виявлено ряд можливих емоційних порушень у дітей дошкільного віку. Визначено психолого-педагогічні умови забезпечення емоційно-соціального розвитку дітей. Описано заходи розвивальної роботи з дошкільниками, які варто застосовувати психологам і педагогам з метою підвищення рівня емоційно-соціального розвитку дошкільників у контексті підготовки до навчання у школі.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Гуд Г. О.
Назва : Емоційна сфера особистості: теоретико-методологічний аспект дослідження
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 84-94 (Шифр 15(08)/А 43-004926506)
Примітки : Бібліогр.: с. 91-93 (11 назв)
УДК : 159.942.5
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоції--переживання--відношення--відображення--емоційна сфера--комунікативна сфера--міміка--теорії емоцій
Анотація: У статті окреслено основні теорії та наукові підходи зарубіжних і вітчизняних психологів, які розкривають феноменологію емоцій. Предметом дискусій є вплив емоцій на становлення та розвиток особистості, забезпечення життєдіяльності та функціонування у соціумі, через переживання, відношення, відображення. У сучасних наукових інтрпретуванннях означені терміни особистості отримали дещо інші акценти. Так, переживання розглядається як універсальна психічна здатність психічно здорової людини, що супроводжує всі її види діяльності та процеси спілкування; відношення - активний, свідомий, інтегральний, вибірковий, заснований на досвіді зв'язок особистості з різними сторонами дійсності; відображення - властивість матерії, що полягає в здатності матеріальних об'єктів реагувати на дію, впливи. Основними теоретичними концептами емоцій визначено вчення К. Ізадра про психодинамічний, дименсійний, когнітивний, соціально-когнітивний, когнітивно-фізіологічний підходи. В основу психодинамічного підходу вченим покладено психоаналітичну теорію афекта М. Клейна, З. Фройда, Г. Холла; когнітивного М. Клейна; дименсійного Г. Спенсера, Е. Даффі, Д. Ліндсі; нейрокультурного - П. Екмана, які цілісно розкривають вчення про емоції та їх диференціацію. Особлвий інтерес дослідження представляють емоції, зумовлені комунікативною сферою. У процесі такої взаємодії відбувається активне пізнання дійсності, формування у суб'єкта емоційного відношення цієї дійсності, до інших людей, до самого себе. Велику роль у передачі комунікативної інформації належить невербальним і вербальним засобам (міміка, пантоміміка, жести, інтонація голосу тощо). Саме вони характеризують інтенсивність виявлення переживань людини, розкривають здатність пізнавати себе та світ довкілля. Вербальний опис експресії з зразком, що включає тільки ті ознаки, які усвідомлюються суб'єктом, є для нього деякими константами в упізнанні емоцій за виразом обличчя. Кількість його ознак, свідчить про пізнавальні можливості суб'єкта, про його уміння свідомо виокремлювати ознаки експресії та переживань.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 15(02)/М 17
Автор(и) : Максименко С. Д., Зайчук В. О., Клименко В. В., Папуча М. В., Соловієнко В. О.
Назва : Загальна психологія : підручник для студентів вищих навчальних закладів
Вихідні дані : Б.м., 2000
Кільк.характеристики :543 с.
ISBN, Ціна 966-7786-03-Х: 24.00 грн.
УДК : 159.9(075.8)
Предметні рубрики (Галузі знань): Підручник з психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): предмет психології--методи психології--развиток психіки--розвиток свідомості--психологія особистості--мова--мовлення--спілкування--соціальні групи--мислення--сприймання--відчуття--пам'ять--увага--емоції--почуття--воля--темперамент--здібності--характер--діяльність--психомоторика--засоби розвитку психіки--творчий потенціал праці--інноваційні технології освіти--творчість--механізми творчості
Примірники : всього : ЧЗ(3)
Вільні : ЧЗ(3)
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 372/А 43
Автор(и) : Кабанцева А.В.
Назва : Організація збереження та зміцнення психічного здоров'я дітей дошкільного віку
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Срібна хвиля, 2016. - Т. 4: Психологія розвитку дошкільника, Вип. 12. - С. 41-50 (Шифр 372/А 43-483084)
Примітки : Бібліогр.: с. 50 (4 назви)
УДК : 616.89-084-085-053.4:614.21
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія розвитку дошкільника
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): діти дошкільного віку--психічне здоров'я--емоції--відчуття--збереження та зміцнення здоров'я--психологічний супровід--розвиваюча програма--арт-терапія
Анотація: Стаття присвячена вивченню проблеми збереження здоров'я дітей дошкільного віку. Викладений матеріал має аналіз останніх досліджень, визначені головні змістовні та організаційні аспектипобудови роботи у напрямку збереження та зміцнення психічного здоров'я, розкрито структурні компоненти, зміст та завдання створення розвиваючої програми, а також представлені найбільш ефективні форми та техніки роботи на заняттях.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Каплуненко Я. Ю.
Назва : Розуміння та опрацювання емоцій в Ексзестенційно-аналітичному підході
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 73-88 (Шифр 15(08)/А 43-857936165)
Примітки : Бібліогр.: с. 86-88 (12 назв)
УДК : 615.851
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоції--емоційність--почуття--афекти--4 фундаментальні виміри екзистенції--екзестенційні мотивації--екзистенційний аналіз
Анотація: У статті проаналізовано значення емоцій для життя людини, сучасні уявлення про емоції, їх психофізіологічне підгрунтя та функції; окреслено засадничі аспекти опрацювання емоційності в різних психотерапевтичних напрямках; розкрито розуміння емоцій, їх види й прояви з точки зору Екзистенціального аналізу; взаємозв'язок емоцій й чотирьох фундаментальних вимірів екзистенції; виявлено основні актценти психотерапевтичної роботи з емоціями щодо кожної екзистенційної мотивації особистості; узагальнено базові напрямки роботи з емоціями в Екзистенційно-аналітичному підході.
Знайти схожі

11.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 15(5А2.2)П/К 60
Автор(и) : Кокун О. М.
Назва : Психофізіологія : научное издание
Вихідні дані : К.: Центр навчальної літератури, 2006
Кільк.характеристики :184 с.
Колективи : Міністерство освіти і науки України. Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна"
ISBN, Ціна 966-364-254-8: 20.00 грн.
УДК : 159.91(075.8)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психофізіологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): псизофізіологія--методи психофізіологічних досліджень--психофізіологія сенсорних процесів--психофізіологія пізнавальних процесів--психофізіологія діяльності--емоції--свідомість--сон--адаптація
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Кордунова Н.О., Дмитріюк Н.С.
Назва : Емоційна стійкість як важлива складова особистості у період фахової підготовки
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 17. - С. 129-138 (Шифр 15(08)/А 43-443233677)
Примітки : Бібліогр.: с. 137-138 (15 назв)
УДК : 159.962.8
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоції--емоційність--емоційна стійкість--студент--фахова підготовка
Анотація: У статті представлено аналіз наукових підходів до визначення змісту, структури і функцій емоційної стійкості. Розглянуто різні підходи на розуміння її сутності та тих складових, які утворюють її якісне наповнення. Показано, що наукові підходи до феномену емоційної стійкості відрізняються різнобічними поглядами, недостатньою чіткістю та низьким рівнем практичного застосування. Підкреслено, що емоційна стійкість фахівця є інтегрованим, комплексним явищем, яке поєднує знання, уміння та навички, здібності особистості, показники загальної культури, вміння виконувати професійні обов'язки. Представлений аналіз психолого-педагогічної літератури, що дає змогу стверджувати, що загалом вчені акцентують увагу на таких моментах, як: емоційна стійкість особистості формується в процесі адаптації до складних обставин життєдіяльності; захисний потенціал емоційної стійкості проявляється у збереженні продуктивної діяльності за умови впливу різних стрес-факторів; здатність особистості до гнучкого та адекватного пристосування у складних життєвих ситуаціях; забезпечується адаптаційними можливостями емоційної емоційної стійкості. Подано результати емпіричного дослідження психологічних особливостей емоційної стійкості в структурі особистості студента. Наводяться результати дослідження особливостей їх прояву. Підтверджується думка про те, що емоційна стійкість є важливим критерієм якості фахової підготовки студента. Виділено індивідуально-типологічні особливості осіб з низькою емоційною стійкістю, яким притаманні нестабільність емоційного стану, невпевненість, висока тривожність, імпульсивність, що свідчить про дисбаланс у розвитку емоційно-вольових процесів та суттєво впливає на успішність навчальної діяльності. Розкрито можливості її формування в умовах фахової підготовки.
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Кордунова, Наталія Олександрівна, Дмитріюк, Наталія Степанівна
Назва : Роль емоційного фактора в міжособистісній взаємодії студентів
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 181-188 (Шифр 15(08)/А 43-666507521)
Примітки : Бібліогр.: с. 187-188 (7 назв)
УДК : 159.942:[316.6:316.47-057.87
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоції--емоційність--емоційні переживання--емоційні взаємини--міжособистісні взаємини
Анотація: У статті представлено теоретико-емпіричний аналіз проблеми ролі емоційного фактору в міжособистісній взаємодії студентів в умовах сучасної підготовки у вищому навчальному закладі. Розглянуто основні підходи щодо сутності феноменів емоційних станів. Аналіз проблеми факусується на рогляді їх в якості важливої ланки в системі міжособистісних взаємин. Показано, що розвиток емоційних особливостей є одним із важливих чинників взаємодії студентів у процесі навчання. Проаналізовано зміни в динаміці емоційних властивоестей особистості студентів у процесі міжособистісних взаємин. Наводяться результати дослідження особливостей їх прояву. Доведено, що в основі складових міжособистісних взаємин студентів різних років навчання присутній критерій емоційності, який є індикатором настрою і поведінки, а також формує взаємини. Підтверджена думка про те, що рівень міжособистісних відносин у студентському колективі важливим чином пов'язаний зі ступенем розвитку емоційної адекватності.
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Кравчук С. Л.
Назва : Особливості зв'язку духовних цінностей, депресивності та життєстійкості особистості юнацького віку
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 129-138 (Шифр 15(08)/А 43-857936165)
Примітки : Бібліогр.: с. 137-138 (10 назв)
УДК : 159.922
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--депресивність--духовні цінності--життєстійкість--емоції--самоконтроль
Анотація: У статті представлено теоретико-емпіричний аналіз аспектів проблеми особистостей зв'язку духовних цінностей, депресивності та життєстійкості особистості. У особистості юнацького віку були виявлені зворотні значущі зв'язки депресивності з орієнтацією у часі, цінностями особистості, що прагне до самоактуалізації, креативністю, аутосимпатією, спонтанністю. З'ясовано, що надання переваги духовним цінностям більш властиве особистості з низьким рівнем депресивності. В особистості юнацького віку були виявлені зворотні значущі зв'язки депресивності з самоконтролем та життєстійкістю. Особистість юнацького віку з вираженою депресивністю більш схильна до використання проекцій, раціоналізації, реактивних утворень, заміщення як механізмів психологічного захисту.
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153.6/А 43
Автор(и) : Лазуренко, Олена Олексіївна
Назва : Емоційність як особливий психологічний феномен і предмет сучасних досліджень
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2013. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 9. - С. 236-243 (Шифр 153.6/А 43-193449)
Примітки : Бібліогр.: с. 242-243 (19 назв)
УДК : 159.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоції--емоційність--емоційна сфера--емоційні переживання--індивідуальність--особистість
Анотація: Стаття присвячена дослідженню концептуальних положень теорії емоцій і емоційності, зроблено спробу розібратися у тлумаченні специфічних особливостей емоційності. Виділено характерні структурні компоненти емоційності, її функції.
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Лелюх-Степанчук О. О.
Назва : Емоційний інтелект як проблема психологічної науки
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2018. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 31. - С. 83-92 (Шифр 15(08)/А 43-171474361)
Примітки : Бібліогр.: с. 107-108 (15 назв)
УДК : 159.925:159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоції--емоційний інтелект--афект--емоційна уява--емоційне мислення
Анотація: Стаття присвячена проблемі місця феномена емоційного інтелекту в структурі особистості. Обгрунтовано основні теоретичні підходи до визначення емоційного інтелекту. Стаття містить аналіз досліджень даного поняття. Проаналізовано передумови виникнення поняття "емоційний інтелект" в психологічній науці. Викладено погляди вітчизняних та зарубіжних вчених на визначення даного феномена. Досліджено ключові характеристики емоційного інтелекту, зокрема: здатність до управління емоціями, здатність до саморегуляції емоційними станами, емоційна обізнаність та емпатія. Доведено, що емоційний інтелект відіграє визначну роль у становленні особистості.
Знайти схожі

17.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2-053.6:5/Л 64-436626760 рукописний текст
Автор(и) : Литвиненко, Олена Олександрівна
Назва : Онтогенез і дизонтогенез особистісного становлення підлітків : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :403 с.: табл. + 1 додатки 95 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 364-403 (475 назви).
УДК : 159.923.2-053.6:575.16(043.3)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія підлітків
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): онтогенез--дизонтогенез--особистість--становлення--підлітковий вік--когніції--емоції--поведінка--порушення слуху--порушення зору
Анотація: Дисертацію присвячено аналізу загальних закономірностей становлення особистості підлітків в контексті онтогенезу і дизонтогенезу. Робота містить теоретичне обгрунтування, методичні засади, результати емпіричного дослідження цієї проблеми. У дисертації представлено концептуальні узагальнення, що знайшли відображення в моделі онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. В межах запропонованої моделі структура особистості розглядається як така, що реалізується у двох підсистемах: універсальній та генетично обумовленій. Універсальною є система внутрішньоструктурних зв'язків між когнітивною, поведінковою та афективною складовими, а також вплив характеристик цих складових на формування загальних особистісних тенденцій. Своєю чергою, змістова наповненість та спрямованість особистісної сфери є суттєво відмінною для підлітків, які мають порушення слуху і зори та їх однолітків, які не мають таких порушень. Відповідно, дана підсистема особистості є генетично обумовленою. Розуміння структурно-функціональної організації елементів особистісних підсистем дозволяє пояснити специфіку онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. Доведено, що генетичний контекст становлення визначає специфіку особистісних проявів, але не є фактором, що суворо їх обмежує. Відповідно, можливою та доцільною є робота з підлітками, чиє становлення відбувається в контексті дизонтогенезу, заснована на онтогенетичних принципах та спрямована на активацію компенсаторних механізмів. На основі концептуальної моделі розроблено програми психологічної профілактики та корекції дисгармонійності особистісного становлення для підлітків, становлення яких відбувається як в контексті онтогенезу, так і в конетксті дизонтогенезу. У роботі представлено показники ефективності впровадження зазначених програм, що свідчать про доцільність їх подальшої практичної реалізації.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

18.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2-053.6:5/Л 64-947004134 рукописний текст
Автор(и) : Литвиненко, Олена Олександрівна
Назва : Онтогенез і дизонтогенез особистісного становлення підлітків : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :44 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
УДК : 159.923.2-053.6:575.16(043.3)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія дітей підліткового віку
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): онтогенез--дизонтогенез--особистість--становлення--підлітковий вік--когніції--емоції--поведінка--порушення слуху--порушення зору
Анотація: Дисертацію присвячено аналізу загальних закономірностей становлення особистості підлітків в контексті онтогенезу і дизонтогенезу. Робота містить теоретичне обгрунтування, методичні засади, результати емпіричного дослідження цієї проблеми. У дисертації представлено концептуальні узагальнення, що знайшли відображення в моделі онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. В межах запропонованої моделі структура особистості розглядається як така, що реалізується у двох підсистемах: універсальній та генетично обумовленій. Універсальною є система внутрішньоструктурних зв'язків між когнітивною, поведінковою та афективною складовими, а також вплив характеристик цих складових на формування загальних особистісних тенденцій. Своєю чергою, змістова наповненість та спрямованість особистісної сфери є суттєво відмінною для підлітків, які мають порушення слуху і зори та їх однолітків, які не мають таких порушень. Відповідно, дана підсистема особистості є генетично обумовленою. Розуміння структурно-функціональної організації елементів особистісних підсистем дозволяє пояснити специфіку онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. Доведено, що генетичний контекст становлення визначає специфіку особистісних проявів, але не є фактором, що суворо їх обмежує. Відповідно, можливою та доцільною є робота з підлітками, чиє становлення відбувається в контексті дизонтогенезу, заснована на онтогенетичних принципах та спрямована на активацію компенсаторних механізмів. На основі концептуальної моделі розроблено програми психологічної профілактики та корекції дисгармонійності особистісного становлення для підлітків, становлення яких відбувається як в контексті онтогенезу, так і в конетксті дизонтогенезу. У роботі представлено показники ефективності впровадження зазначених програм, що свідчать про доцільність їх подальшої практичної реалізації.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Лящ О.П.
Назва : Роль емоційної сфери у структурі професійної ідентичності педагога
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Логос, 2020. - Т. 1: Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 56. - С. 91-96 (Шифр 15(08)/А 43-953823351)
Примітки : Бібліогр.: с. 95-96 (10 назв)
УДК : 159.9:331.101.3
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна ідентичність педагога--емоційна сфера--емоції--почуття--емоційна стійкість--саморегуляція--педагогічна емпатія
Анотація: У статті здійснено аналіз сучасної психологічної літератури з проблеми професійної ідентичності педагога та ролі емоційної сфери в її структурі. Представлена модель професійної ідентичності педагога яка включає: чотири компоненти (когнітивний, поведінковий, емоційно-вольовий, мотиваційно-інтенсивний), стутус ідентичності; етапи розвитку;чинники, що впливають на фомрування та розвиток професійної ідентичності педагога. Показано, що стан емоційної сфери особистості педагога багато в чому визначає його професійну придатність до педагогічної діяльності. Підкреслено важливу роль педагогічної емпатії у професійній діяльності та розвитку професійної ідентичності педагога. Обгрунтовано, що професійна ідентичність педагога має нелінійний характер розвитку.
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Міщиха Л.П.
Назва : Психолого-педагогічний супровід розвитку емоційного інтелекту старшокласників
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2020. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 27. - С. 185-192 (Шифр 15(08)/А 43-204885885)
Примітки : Бібліогр.: с. 191 (6 назв)
УДК : 159.922.8
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоції--інтелект--емоційний інтелект--старшокласники--розвиток--арт-терапія--психолого-педагогічний супровід
Анотація: У статті проводиться аналіз феномену "емоційний інтелект" шляхом безпосереднього розгляду його складових та інтерпретації в цірині психологічної науки. Автор виводить своє розуміння вищезгляданого феномену. Пропонується програма психолого-педагогічного супроводу розвитку емоційного інтелекту особистості старшого шкільного віку. Окреслюються структурні складові програми (теоретична й практична), де акцент робиться на засобах арт-терапевтичного впливу. Наголошується, що психолого-педагогічний супровід має охоплювати всі аспекти життєдіяльності школяра, зокрема: сімейне оточення, педагогічний колектив, в тому числі роботу психолога, як і мотивацію самого школяра до саморозвитку та самоосвіти. Вагому частку складають і психолого-педагогічні умови розвитку емоційного інтелекту старшокласників.
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-57 
 
Статистика
за 19.07.2024
Кількість запитів 7384
Кількість відвідувачів 640
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя