Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (14)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (3)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=життєстійкість<.>
Загальна кількість знайдених документів : 55
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-55 
1.
15(08)
А 43


    Чиханцова, О. А.
    Якість життя як фактор розвитку життєстійкості особистості [Текст] / О. А. Чиханцова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 17. - С. 234-241. - Бібліогр.: с. 239-240 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
якість життя -- задоволеність життям -- життєстійкість особистості
Анотація: У статті розглянуто чинники, що впливають на якість життя особистості та визначено оцінку задоволеності життям у сучасних умовах. Якість життя розглядається нами як рівень задоволеності потреб, які пов'язані з багатьма сферами життя. При цьому показниками якості життя виступають суб'єктивний та об'єктивний підходи. Визначено, що оцінка якості життя та задоволеність власним життям впливає на розвиток життєстійкості особистості. Проаналізовано результати задоволеності життям та визначено, що фінансове забезпечення має найсуттєвіший вплив на якість життя людини.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

2.
15(08)
А 43


    Гавриловська, К. П.
    Формування життєстійкості особистості (арт-коучінговий підхід) [Текст] / К. П. Гавриловська, Ю. Ю. Дем'янчук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 83-90. - Бібліогр.: с. 89-90 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
життєстійкість -- компоненти життєстійкості -- залученість -- контроль -- здатність до прийняття виклику -- арт-коучинг
Анотація: У статті розглянуто феномен життєстійкості особистості. Життєстійкість - це така якість особистості, яка дозволяє їй ефективно функціонувати та досягати своїх цілей, зберігати внутрішню рівновагу в складних ситуаціях життєвого вибору. Життєстійкість тісно пов'язана із суб'єктністю особистості, її суб'єктивним благополуччям, здатністю до успішної адаптації в нових умовах діяльності та життєтворчістю. Для формування та розвитку життєстійкості можна створювати нові або модифікувати вже існуючі арт-коучінгові техніки. Зокрема, у статті презентовано три арт-коучингові техніки, які дозволяють працювати з трьома компонентами життєстійкості: залученістю, контролем та здатністю до прийняття виклику.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Дем'янчук, Ю. Ю.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

3.
15(08)
А 43


    Дзвоник, Галина Петрівна.
    Структурні особливості професійної життєстійкості менеджерів комерційних організацій [Текст] / Г. П. Дзвоник // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2019. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 19. - С. 23-31. - Бібліогр.: с. 29-30 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

Кл.слова (ненормовані):
професійна життєстійкість -- професійна діяльність -- життєстійкість особистості -- менеджери комерційних організацій
Анотація: У статті проаналізовано сучасні теоретичні підходи до визначення сутності поняття, властивостей, критерії та основні складові структурних особливостей професійної життєстійкості менеджерів комерційних організацій. Розглянуто фактори, які спривають формуванню життєстійкості особистості


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

4.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Омельченко, Я. М.
    Специфіка чинників надмірного стресу у дітей військовослужбовців [Текст] / Я. М. Омельченко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Логос, 2018. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 14. - С. 98-124. - Бібліогр.: с. 118-122 (18 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Консультативна психологія та психотерапія
Кл.слова (ненормовані):
діти військовослужбовців -- стрес -- дистрес -- чинники надмірного стресу -- стресостійкість -- життєстійкість -- резільєнтність -- первинні об'єкти -- алгоритм подолання наслідків дії стресових чинників
Анотація: У статті розкрито проблему специфіки соціальної групи дітей військовослужбовців, як такої, що підпадає під особливий ризик чинників надмірного стресу. Розкрито поняття стресу, стресостійкості життєстійкості та резільєнтності. Окреслено основні наслідки впливу стресових чинників на психоемоційних стан дітей, умови формування життєстійкості дитини та значення психодинамічної складової у цьому процесі. Розкрито роль збалансованого психоемоційного стану батьків як умову успішного подолання наслідків впливу стресових чинників. Визначено основні чинники надмірного стресу у дітей з родин військовослужбовців. Окреслено специфічні чинники надмірного стресу для дітей, які пов'язані з незбалансованим психоемоційним станом близьких дорослих та психодинамічною складовою, сформованою на ранніх етапах розвитку дітей.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

5.
159.922:[355.087.2:61-05](043.5)
Б 17


    Базиль, Тамара Станіславівна.
    Соціально-психологічна готовність волонтерів медичної галузі до діяльності в кризових умовах [Рукопис] : дис. ... д-ра ф-фії / Т. С. Базиль ; наук. кер. С. Ю. Рудницька ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2023. - 348[2] с. : табл. - Бібліогр.: С. 211-238 (255 назв). -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
соціально-психологічні ресурси -- готовність до волонтерської діяльності -- волонтер медичної залузі -- кризові умови -- емоційне вигорання -- мотив -- самореалізація -- ціннісно-смислова сфера -- сенсожиттєві орієнтації -- альтруїзм -- психологічне благополуччя -- копінг -- участь у громадських організаціях -- партисипативність -- життєстійкість

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Рудницька, Світлана Юріївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
159.923.2(043.5)
Ч-71


    Чиханцова, Олена Анатоліївна.
    Психологія становлення життєстійкості особистості [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / О. А. Чиханцова ; наук. конс. Л. З. Сердюк ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 416 с. : табл. + 1 додатки 13 с. - Бібліогр.: с. 377-416 (376 назв). -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
життєстійкість особистості -- самодетермінація -- чинники життєстійкості -- особистісні ресурси -- актуальні здібності -- якість життя -- психологічне благополуччя
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячена аналізу впливу інтерактивного навчання, зокрема психологічних ігор та постійного психологічного супроводу, на розвиток особистості молодшого школяра. Здійснено теоретичний аналіз існуючих наукових підходів до дослідження проблеми учбової діяльності та інтерактивного навчання, розкрити психологічний зміст цих понять, його структуру. Описано етапи організації емпіричного дослідження розвитку психічних процесів молодших школярів; обгрунтовано вибір психодіагностичних методик, наведено та проаналізовано результати дослідження розвитку особистості молодшого школяра. Теоретично обгрунтовано зміст, показники та особливості впливу інтерактивного навчання на особистість молодшого школяра. Проаналізовано особливості, умови та основні чинники становлення молодшого школяра. Встановлено, що саме інтерактивне навчання, зокрема психологічні ігри та постійний психологічний супровід як специфічна форма організації пізнавальної діяльності, сприяє вияву внутрішнього потенціалу, оптимізує розумовий розвиток молодшого школяра, створює комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність й інтелектуальну спроможність. Доведено вплив інтерактивного навчання на: формування в них високого рівня мотивації до навчання та рівень згуртованості класних колективів; покращення вибірковості і концентрації уваги; покращення логічної і механічної памяті, зниження рівня тривожності у молодших школярів. Зроблено висновок про те, що ефективним засобом розвитку розумових здібностей молодшого школяра є нові методи інтерактивного навчання, зокрема психологічна гра, в поєднанні з постійним психологічним супроводом. Розроблено та апробовано програму розвитку особистості молодших школярів засобами психолого-педагогічного впливу, на базі якої розроблено методичні рекомендації для вчителів молодших класів з метою активізації пізнання школярів, мотивації до учіння та навчання, зниження рівня тривожності учнів, забезпечення комфортного й радісного опанування знаннями та навичками під час уроків у початковій школі, тобто позитивного впливу інтерактивного навчання на розвиток особистості молодшого школяра.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Сердюк, Людмила Захарівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

7.
159.923.2(043.5)
Ч-71


    Чиханцова, Олена Анатоліївна.
    Психологія становлення життєстійкості особистості [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / О. А. Чиханцова ; наук. конс. Л. З. Сердюк ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 40 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
життєстійкість особистості -- самодетермінація -- чинники життєстійкості -- особистісні ресурси -- актуальні здібності -- якість життя -- психологічне благополуччя
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячена аналізу впливу інтерактивного навчання, зокрема психологічних ігор та постійного психологічного супроводу, на розвиток особистості молодшого школяра. Здійснено теоретичний аналіз існуючих наукових підходів до дослідження проблеми учбової діяльності та інтерактивного навчання, розкрити психологічний зміст цих понять, його структуру. Описано етапи організації емпіричного дослідження розвитку психічних процесів молодших школярів; обгрунтовано вибір психодіагностичних методик, наведено та проаналізовано результати дослідження розвитку особистості молодшого школяра. Теоретично обгрунтовано зміст, показники та особливості впливу інтерактивного навчання на особистість молодшого школяра. Проаналізовано особливості, умови та основні чинники становлення молодшого школяра. Встановлено, що саме інтерактивне навчання, зокрема психологічні ігри та постійний психологічний супровід як специфічна форма організації пізнавальної діяльності, сприяє вияву внутрішнього потенціалу, оптимізує розумовий розвиток молодшого школяра, створює комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність й інтелектуальну спроможність. Доведено вплив інтерактивного навчання на: формування в них високого рівня мотивації до навчання та рівень згуртованості класних колективів; покращення вибірковості і концентрації уваги; покращення логічної і механічної памяті, зниження рівня тривожності у молодших школярів. Зроблено висновок про те, що ефективним засобом розвитку розумових здібностей молодшого школяра є нові методи інтерактивного навчання, зокрема психологічна гра, в поєднанні з постійним психологічним супроводом. Розроблено та апробовано програму розвитку особистості молодших школярів засобами психолого-педагогічного впливу, на базі якої розроблено методичні рекомендації для вчителів молодших класів з метою активізації пізнання школярів, мотивації до учіння та навчання, зниження рівня тривожності учнів, забезпечення комфортного й радісного опанування знаннями та навичками під час уроків у початковій школі, тобто позитивного впливу інтерактивного навчання на розвиток особистості молодшого школяра.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Сердюк, Людмила Захарівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

8.
159.923:796.032-056.26(043.3)
Ш 19


    Шамич, Олександр Миколайович.
    Психологія самореалізації особистості в паралімпійському спорті [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. М. Шамич ; наук. конс. Л. З. Сердюк ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 39 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Спортивна психологія
   Психологія особистості з особливими потребами

Кл.слова (ненормовані):
паралімпійський спорт -- особистісні ресурси -- самореалізація -- чинники самореалізації -- самоорганізація -- життєстійкість -- психологічне благополуччя
Анотація: У дисертації здійснено теоретичне узагальнення і нове розв'язання важливої наукової проблеми розроблення психологічних засад самореалізації особистості в паралімпійському спорті та сприяння повноцінній інтеграції людей з інвалідністю в суспільство. Представлено концепцію дослідження самореалізації особистості в паралімпійському спорті, методичне забезпечення діагностики й оптимізації особистісних ресурсів самореалізації осіб з інвалідністю. Обгрунтовано, що генеза самореалізації особистості паралімпійця зумовлена мотивом, що виражає опредмечування потреб в саморозвитку та самовираженні і визначає прагнення до розвитку свого потенціалу. Показано, що сучасний паралімпійський спорт дає людям з інвалідністю шанс використовувати резервні можливості організму та повноцінно інтегруватися в суспільство; спортивна діяльність дає змогу паралімпійцям задовольнити потреби приналежності до соціальної групи, потреби в самоствердженні інформаційні потреби та потреби у фізичному вдосконаленні. Комплексне дослідження психологічних засад самореалізації особистості в паралімпійському спорті показало, що заняття спортом надає можливість забезпечити ефективне функціонування людям з інвалідністю не лише в "Інваспорті", а й в інших сферах особистого та громадського життя. Обгрунтовано модель та методичне забезпечення дослідження самореалізації особистості паралімпійця. Виявлено комплекс взаємопов'язаних предметів особистості як структурних компонентів моделі самореалізації. Визначено психологічні особливості (загальні, вікові, статеві та залежно від рівня результатів) і чинники самореалізації паралімпійців (моральне задоволення від перемог на змаганнях; можливість особистісної самореалізації; можливість представляти на змаганнях свою країну, клуб, місто; спілкування з друзями, знайомими; можливість бути повноцінним членом суспільства; задоволення від тренувань, фізичних навантажень та перспектива закордонних поїздок). Встановлено, що психологічною основою самореалізації паралімпійців є прагнення до особистісного зростання; усвідомлення цілей власного майбутнього, відкритість новому досвіду, переживання відчуття реалізації свого потенціалу, позитивна самооцінка, прийняття себе з усіма перевагами і недоліками, упевненість в собі і власних силах, висока оцінка своїх можливостей, відчуття компетентності, наявність життєвих цілей і сенсу життя, довірливі взаємини з оточенням, розуміння того, що людські стосунки будуються на взаємних вчинках; самостійність, впевненість у своїх можливостях. На основі вивчення системних феноменів самореалізації паралімпійців - самоорганізації, життєстійкості та психологічного благополуччя - визначено психологічну природу та фактори мотивації самореалізації паралімпійців як феномена самодетермінації. Виявлено, що висока самоорганізації особистості паралімпійців грунтується на таких характеристиках, як прагнення до свободи і незалежності, прагнення до саморозвитку та самореалізації, потреба в досягненнях, визначеність цілей, осмисленість життя, здатність контролювати події життя, наполегливість, планомірність, цілеспрямованість, упевненість у собі і ласних силах, відчуття компетентності в управлінні повсякденними справами. Доведено, що предикторами, які мають найбільший вплив у прогностичній моделі життєстійкості паралімпійців як одного із ключових параметрів індивідуальної здатності людини до зрілих форм саморегуляції є самовираження, управління середовищем, самоорганізація та самоприйняття. Предикторами суб'єктивного благополуччя паралімпійців є осмисленість життя, самоприйняття, позитивні взаємини, особистісне зростання, що в контексті гуманістичної парадигми розкриває розуміння психологічного здоров'я особистості через розвиток і реалізацію її потенціалу. Отримані результати дослідження покладено в основу розроблення комплексної програми психологічного супроводу самореалізації паралімпійців, спрямованої на розвиток складових позитивного функціонування особистості - самопізнання, самоприйняття, самовираження, самоефективності, саморегуляції, автономії, осмисленості життєвих та професійних цілей, інтеріорризацію цінностей саморозвитку та самореалізації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Сердюк, Людмила Захарівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

9.
159.923:796.032-056.26(043.3)
Ш 19


    Шамич, Олександр Миколайович.
    Психологія самореалізації особистості в паралімпійському спорті [Рукопис] : дис. ... докт. психол. наук: 19.00.01 / О. М. Шамич ; наук. конс. Л. З. Сердюк ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 406 с. : табл. + 1 додатки 61 с. - Бібліогр.: с. 376-406 (321 назва). -
УДК
Рубрики: Спортивна психологія
   Психологія особистості з особливими потребами

Кл.слова (ненормовані):
паралімпійський спорт -- особистісні ресурси -- самореалізація -- чинники самореалізації -- самоорганізація -- життєстійкість -- психологічне благополуччя
Анотація: У дисертації здійснено теоретичне узагальнення і нове розв'язання важливої наукової проблеми розроблення психологічних засад самореалізації особистості в паралімпійському спорті та сприяння повноцінній інтеграції людей з інвалідністю в суспільство. Представлено концепцію дослідження самореалізації особистості в паралімпійському спорті, методичне забезпечення діагностики й оптимізації особистісних ресурсів самореалізації осіб з інвалідністю. Обгрунтовано, що генеза самореалізації особистості паралімпійця зумовлена мотивом, що виражає опредмечування потреб в саморозвитку та самовираженні і визначає прагнення до розвитку свого потенціалу. Показано, що сучасний паралімпійський спорт дає людям з інвалідністю шанс використовувати резервні можливості організму та повноцінно інтегруватися в суспільство; спортивна діяльність дає змогу паралімпійцям задовольнити потреби приналежності до соціальної групи, потреби в самоствердженні інформаційні потреби та потреби у фізичному вдосконаленні. Комплексне дослідження психологічних засад самореалізації особистості в паралімпійському спорті показало, що заняття спортом надає можливість забезпечити ефективне функціонування людям з інвалідністю не лише в "Інваспорті", а й в інших сферах особистого та громадського життя. Обгрунтовано модель та методичне забезпечення дослідження самореалізації особистості паралімпійця. Виявлено комплекс взаємопов'язаних предметів особистості як структурних компонентів моделі самореалізації. Визначено психологічні особливості (загальні, вікові, статеві та залежно від рівня результатів) і чинники самореалізації паралімпійців (моральне задоволення від перемог на змаганнях; можливість особистісної самореалізації; можливість представляти на змаганнях свою країну, клуб, місто; спілкування з друзями, знайомими; можливість бути повноцінним членом суспільства; задоволення від тренувань, фізичних навантажень та перспектива закордонних поїздок). Встановлено, що психологічною основою самореалізації паралімпійців є прагнення до особистісного зростання; усвідомлення цілей власного майбутнього, відкритість новому досвіду, переживання відчуття реалізації свого потенціалу, позитивна самооцінка, прийняття себе з усіма перевагами і недоліками, упевненість в собі і власних силах, висока оцінка своїх можливостей, відчуття компетентності, наявність життєвих цілей і сенсу життя, довірливі взаємини з оточенням, розуміння того, що людські стосунки будуються на взаємних вчинках; самостійність, впевненість у своїх можливостях. На основі вивчення системних феноменів самореалізації паралімпійців - самоорганізації, життєстійкості та психологічного благополуччя - визначено психологічну природу та фактори мотивації самореалізації паралімпійців як феномена самодетермінації. Виявлено, що висока самоорганізації особистості паралімпійців грунтується на таких характеристиках, як прагнення до свободи і незалежності, прагнення до саморозвитку та самореалізації, потреба в досягненнях, визначеність цілей, осмисленість життя, здатність контролювати події життя, наполегливість, планомірність, цілеспрямованість, упевненість у собі і ласних силах, відчуття компетентності в управлінні повсякденними справами. Доведено, що предикторами, які мають найбільший вплив у прогностичній моделі життєстійкості паралімпійців як одного із ключових параметрів індивідуальної здатності людини до зрілих форм саморегуляції є самовираження, управління середовищем, самоорганізація та самоприйняття. Предикторами суб'єктивного благополуччя паралімпійців є осмисленість життя, самоприйняття, позитивні взаємини, особистісне зростання, що в контексті гуманістичної парадигми розкриває розуміння психологічного здоров'я особистості через розвиток і реалізацію її потенціалу. Отримані результати дослідження покладено в основу розроблення комплексної програми психологічного супроводу самореалізації паралімпійців, спрямованої на розвиток складових позитивного функціонування особистості - самопізнання, самоприйняття, самовираження, самоефективності, саморегуляції, автономії, осмисленості життєвих та професійних цілей, інтеріорризацію цінностей саморозвитку та самореалізації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Сердюк, Людмила Захарівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

10.
159.922.63-053.9:141.32
Л 66


    Лич, Оксана Миколаївна.
    Психологія життєстійкості осіб похилого віку [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / О. М. Лич ; наук. конс. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 459 с. : табл. + 1 додатки 32 с. - Бібліогр.: с. 425-459 (409 назв). -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
життєстійкість -- похилий вік -- життєстійкість осіб похилого віку -- вікова періодизація похилого віку -- криза похилого віку -- рефлексія в похилому віці -- когнітивний дисонанс у похилому віці -- копінг-стратегії в похилому віці -- життєдіяльність осіб похилого віку
Анотація: У дисертації здійснено теоретичне й експериментальне дослідження життєстійкості осіб похилого віку. Теоретико-методологічний аналіз і узагальнення наукових підходів до проблеми дослідження довів, що життєстійкість особистості - це єдність зовнішніх (життєві навантаження, стресові ситуації тощо) та внутрішніх (цілі, цінності, смисли, самоставлення тощо) чинників, що проявляється на емоційному, когнітивному та поведінковому рівнях й вливає на життєдіяльність особистості загалом. Розроблено концепцію, яка передбачає дві вікові кризи. Перша є криза адаптації в похилому віці, що зумовлюється, передусім, соціокультурними чинниками. Друга криза - екзистенційна - обумовлена конфронтацією зі страхами смерті, небуття, безглуздя та самотності. Перша криза проявляється вкрай індивідуально. Її перебіг залежить від усього попереднього досвіду людини та низки соціальних чинників. Друга криза є детермінованою не соціальними, а суто екзистенціальними чинниками. А отже, її вирішення лежить у когнітивній площині. Запропонований когнітивний конструкт "персональна винятковість екзистенційного досвіду" уможливлює зняття екзистенційних страхів й відображає рівні життєстійкості осіб похилого віку. Розроблено концептуальну психологічну модель життєстійкості осіб в похилому віці. Показано, що життєстійкість особистості в похилому віці є цілісним психологічним новоутворенням, яке характеризується сприйняттям особистістю-конкретної екзистенціальної ситуації, ставленням до свого життя загалом та спрямованістю на подальшу успішну життєдіяльність. Також були виявлені рівні життєстійкості, показано та доведено зв'язок між рівнем життєстійкості осіб похилого віку, когітивним констуктом "персональна винятковість екзситенційного досвіду" та особистісними проявами (когнітивна, поведінкова, емоційна складові). Запропоновано й упроваджено систему формувальних заходів щодо становлення та розвитку життєстійкості в осіб похилого віку, яка містить авторську розробку "Комплексна програма розвитку культури життя людей похилого віку", що реалізує ідеї ціннісного ставлення до життя, культуру розв'язання та виходу зі складних життєвих ситуацій, а також роботу в групах, з метою досягнення психокорекційного ефекту тощо.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

11.
159.922.63-053.9:141.32
Л 66


    Лич, Оксана Миколаївна.
    Психологія життєстійкості осіб похилого віку [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / О. М. Лич ; наук. конс. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 43 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
життєстійкість -- похилий вік -- життєстійкість осіб похилого віку -- вікова періодизація похилого віку -- криза похилого віку -- рефлексія в похилому віці -- когнітивний дисонанс у похилому віці -- копінг-стратегії в похилому віці -- когнітивний дисонанс у похилому віці -- копінг-стратегії в похилому віці -- життєдіяльність осіб похилого віку
Анотація: У дисертації здійснено теоретичне й експериментальне дослідження життєстійкості осіб похилого віку. Теоретико-методологічний аналіз і узагальнення наукових підходів до проблеми дослідження довів, що життєстійкість особистості - це єдність зовнішніх (життєві навантаження, стресові ситуації тощо) та внутрішніх (цілі, цінності, смисли, самоставлення тощо) чинників, що проявляється на емоційному, когнітивному та поведінковому рівнях й вливає на життєдіяльність особистості загалом. Розроблено концепцію, яка передбачає дві вікові кризи. Перша є криза адаптації в похилому віці, що зумовлюється, передусім, соціокультурними чинниками. Друга криза - екзистенційна - обумовлена конфронтацією зі страхами смерті, небуття, безглуздя та самотності. Перша криза проявляється вкрай індивідуально. Її перебіг залежить від усього попереднього досвіду людини та низки соціальних чинників. Друга криза є детермінованою не соціальними, а суто екзистенціальними чинниками. А отже, її вирішення лежить у когнітивній площині. Запропонований когнітивний конструкт "персональна винятковість екзистенційного досвіду" уможливлює зняття екзистенційних страхів й відображає рівні життєстійкості осіб похилого віку. Розроблено концептуальну психологічну модель життєстійкості осіб в похилому віці. Показано, що життєстійкість особистості в похилому віці є цілісним психологічним новоутворенням, яке характеризується сприйняттям особистістю-конкретної екзистенціальної ситуації, ставленням до свого життя загалом та спрямованістю на подальшу успішну життєдіяльність. Також були виявлені рівні життєстійкості, показано та доведено зв'язок між рівнем життєстійкості осіб похилого віку, когітивним констуктом "персональна винятковість екзситенційного досвіду" та особистісними проявами (когнітивна, поведінкова, емоційна складові). Запропоновано й упроваджено систему формувальних заходів щодо становлення та розвитку життєстійкості в осіб похилого віку, яка містить авторську розробку "Комплексна програма розвитку культури життя людей похилого віку", що реалізує ідеї ціннісного ставлення до життя, культуру розв'язання та виходу зі складних життєвих ситуацій, а також роботу в групах, з метою досягнення психокорекційного ефекту тощо.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

12.
15(08)
А 43


    Мельник, О. В.
    Психологічні особливості соціальної адаптації учасників бойових дій на Сході України [Текст] / О. В. Мельник // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 222-232. - Бібліогр.: с. 230-231 (8 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
бойових дій -- соціальна адаптація -- ПТСР -- посттравматичне зростання -- життєстійкість -- резилентність -- психологічне благополуччя
Анотація: Дану статтю присвячено актуальній проблемі сьогодення - дослідженню особливостей соціальної адаптації учасників бойових дій. У статті описано підходи до вивчення психологічних аспектів соціальної адаптації та її корелятів, зокрема, копінг стратегій, посттравматичного зростання, резилентності життєстійкості та психологічного благополуччя. Окреслено зв'язок впливу травматичних подій на соціальну адаптацію учасників бойових дій, визначено шляхи реабілітації осіб із різними видами адаптованості, зокрема констатується, що за сприятливих умов (наявності соціальної підтримки, відсутності індивалізуючих фізичних травм, базової життєстійкості та адаптивних копінгів) учасники бойових дій мають можливість інтегруватися у повоєнне життя із врахуванням досвіду, отриманого на війні. За відсутності сприятливих умов актуальною стає потреба у комплексній медико-психологічній реабілітації учасників бойових дій.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

13.
159.923.2(043.3)
О 82


    Отенко, Світлана Анатоліївна.
    Психологічні особливості розвитку салютогенетичної спрямованості особистості [Рукопис] : дис. ... доктора філософії: 053 / С. А. Отенко ; наук. кер. Л. З. Сердюк ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 205 с. : табл. + 1 додатки 5 с. - Бібліогр.: с. 180-205 (259 назв). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- салютогенез -- почуття когерентності -- салютогенетична спрямованість -- психологічне здоров'я -- психологічне благополуччя -- задоволеність життям -- автономія -- життєстійкість -- психологічні ресурси -- самоприйняття -- осмисленність -- тренінг сприяння салютогенетичній спрямованості
Анотація: У дисертації представлено теоретичне узагальнення та нове розв'язання проблеми салютогенетичної спрямованості особистості, що грунтується на методологічних принципах позитивного функціонування особистості, салютогенетичній парадигмі А. Антоновськи та полягає у тлумаченні її як чинника психологічного благополуччя й психічного здоров'я особистості, створенні процедури її діагностики, обгрунтуванні та апробації програми тренінгу сприяння салютогенетичної спрямованості в контексті розвитку в особистості здатності до підтримки психічного здоров'я, розкриття й розвитку особистісного потенціалу. Основною метою дослідження є теоретичне обгрунтування та емпіричне вивчення структури та психологічних чинників салютогенетичної спрямованості особистості.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Сердюк , Людмила Захарівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

14.
159(5А2.2)П
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Бохонкова, Юлія Олександрівна.
    Психологічні особливості прояву адаптаційних ресурсів особистості під впливом самооцінки [Текст] / Ю. О. Бохонкова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2014. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 14. - С. 11-18. - Бібліогр.: с. 17-18 (7 назв)
УДК
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

Кл.слова (ненормовані):
поведінка -- життєстійкість -- стрес -- психічне здоров'я -- ресурси особистості -- адаптація
Анотація: У статті наведено особливості прояву стресових переживань особистості на психологічному рівні: аналізуються характерні перебудови в мотиваційній структурі діяльності, роль емоційних регулювальників поведінки, стійкість різних когнітивних функцій, що забезпечують ефективність переробки інформації, індивідуальні прийоми компенсації і подолання труднощів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

15.
159.942.23
Ч-48


    Черкаська, Євгенія Феліксівна.
    Психологічні особливості емоційної стійкості вчителів з різним досвідом роботи [Рукопис] : дис. ... д-ра ф-фії / Є. Ф. Черкаська ; наук. кер. В. Л. Зливков ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2023. - 319 с. : табл. - Бібліогр.: С. 184-194 (129 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
емоційна стійкість -- життєстійкість -- педагогічна діяльність -- особистість -- ефективність професійної діяльності -- емоційне вигорання -- професійні кризи -- саморегуляція -- стресостійкість -- тренінг
Анотація: У дисертації здійснено, теоретично обґрунтовано й експериментально вивчено психологічні особливості емоційної стійкості вчителів з різним досвідом роботи. Дослідження проводилося упродовж 2018 – 2021 років та передбачало теоретичний, констатувальний, формувальний та узагальнюючий етапи. На теоретичному етапі встановленно, що емоційна стійкість особистості – це інтегративна властивість, що включає в свою структуру емоційні, вольові, інтелектуальні мотиваційні компоненти психічної діяльності, а також здатність пригнічувати емоційні реакції, задля продовження робочої активності, яка в такому стані має тенденцію до зниження. Деякі автори розглядають емоційну стійкість як «стійкість емоцій», а не функціональну стійкість людини до емоціогенних умов. На основі аналізу наукової літератури виділено чотири основні підходи до вивчення емоційної стійкості: емоційна стійкість, як здатність долати стан емоційного збудження; емоційна стійкість, як похідна від типу сили нервової системи, процесів збудження і гальмування; емоційна стійкість, як стійкі емоційний стан і емоційна реакція; емоційна стійкість, як інтегративна властивість особистості. Зокрема, ми дотримуємось поглядів О.А. Сиротіної, яка визначає емоційну стійкість як здатність особистості успішно вирішувати складні та відповідальні завдання в напруженій емоційній ситуації. Він наголошує на взаємозв'язку емоційної стійкості із силою і рухливістю нервової системи. Також, встановлено, що вченими виявлено емоціогенні фактори, які призводять до емоційної напруженості. У діяльності педагога до них відносяться: порушення міжособистісних взаємин, завантаженість робочого дня, стомлюваність, зіткнення з важкими ситуаціями, випадки підвищеного рівня відповідальності, очікування невдачі, погане самопочуття, тощо. На констатувальному етапі, відповідно до мети та завдань дослідження, складено діагностичний комплекс вивчення проблеми емоційної стійкості вчителів, в залежності від досвіду їх роботи. Для опрацювання результатів виділено три групи вчителів: І група – з досвідом роботи до п’яти років, ІІ група – від п’яти до десяти років, ІІІ група – понад 10 років досвіду роботи в навчальному закладі. У результаті діагностики респондентів за методиками та їх шкалами встановлено, що І група вчителів, з досвідом роботи до п’яти років, є більш емпатійною й обізнаною у власній та чужій емоційних сферах, що говорить про рівень підготовки молодих вчителів та сучасні можливості отримання інформації. Також, І група вчителів більш задоволена умовами праці, оскільки орієнтована на отримання досвіду роботи, більш зацікавлена у реалізації власних ідей і не має великих очікувань, які б відповідали їхній професійній діяльності. Водночас, ця група не має відповідного досвіду, знань і умінь, який би впливав на ефективність побудови взаємодії у професійному колективі та іншими учасниками освітнього процесу, вирішення складних ситуацій та швидке включення в робочий процес. Зокрема, ІІ група вчителів, з досвідом роботи від п’яти до десяти років, є більш обізнаною, і, вчителі цієї групи, навчилася правильно використовувати власний досвід у професійній діяльності. Респонденти швидше диференціюють власні емоційні стани та керують ними. Професійний досвід роботи дає більше впевненості та можливості застосовувати вже набуті знання у поєднанні з новими, чого вимагає якісний освітній процес, без надлишкової емоційної витрати. Вони краще вибудовують комунікацію та швидше вирішують питання з дітьми. Володіють вищим самоконтролем та адекватно оцінюють свої можливості, побажання та очікування від учбового процесу. Проте, емоційне вигорання, хоч ще і не сформоване у цій групі, але перебуває вже на етапі формування, що свідчить про недостатньо розроблені шляхи та методи подолання складних ситуацій. Відповідно, ІІІ група вчителів, з досвідом роботи більше десяти років, показала найгірші показники за результатами діагностики. Тобто поєднання емоційного вигорання з особистісними якостями, що є результатом вікових особливостей та послаблення можливостей реалізації у професійній сфері. Враховуючі часті зміни в освітньому процесі, які вимагають не тільки модифікації освітньої складової, а й емоційної, вчителі цієї групи вже найменш налаштовані на нові вимоги. Вони найменш обізнані та враховують власні та чужі емоційні стани, не вміють ними керувати та піддаються сильному емоційному впливу зі сторони, що є досить сильним, враховуючи кількість щоденних стресогенних ситуацій відповідних даній професії. Вони вже не зацікавлені у побудові гарних взаємостосунків із керівництвом, мають більші очікування від умов праці, та вважають, що їхнього досвіду роботи буде цілком достатньо, який, у свою чергу, і допомагає їм триматися на рівні з іншими вчителями. В ході проведення дослідження розроблено тренінгову програму, для покращення рівня емоційної стійкості вчителів. Психологічний тренінг конструктивно впливає на розвиток особистості за трьома напрямками: когнітивний (отримання нової інформації); емоційний (інтерпретація отриманої інформації через особистісне значення); конативний (зміна, розширення поведінкових реакцій за рахунок усвідомлення неефективності звичних способів поведінки). Програму побудовано на наступних принципах: врахування індивідуальних особливостей особистості; діяльнісний принцип, що визначає тактику проведення роботи через активізацію діяльності кожного учасника; принцип врахування емоційної забарвленості матеріалу; принцип комплексності методів виражається у інтегрованих прийомах, що сприяють підвищенню стресостійкості, саморегуляції, зниження емоційної напруги. На формувальному етапі встановлено, що найбільше змін відбулося з вчителями І групи (з досвідом роботи до п’яти років). Найменший вплив зафіксовано у ІІІ групи вчителів (з досвідом роботи більше десяти років). Визначено рівень ефективності розробленої програми психологічного тренінгу, ґрунтуючись на аналізі та порівнянні рівнів показників за допомогою математичного методу обробки даних. Так, після проведення тренінгової роботи, у вчителів врівноважилися процеси збудження і гальмування, покращилось значення рухливості процесів нервової системи, що, згідно отриманих нами результатів, може відігравати певну захисну функцію для емоційної стійкості. Як наслідок: зменшилась інтенсивність емоцій та покращилися показники емоційного інтелекту. На підставі опрацьованих даних можна зробити висновок, що створена тренінгова програма, направлена на покращення емоційної стійкості вчителів дала позитивний результат. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що вперше було досліджено емоційну стійкість вчителів загальноосвітніх навчальних закладів, враховуючи їх досвід роботи, саме в сучасних умовах освітнього процесу. Розроблена програма дозволяє підвищувати емоційну стійкість вчителів у навчальних закладах. Одночасно зі зміною вимог до вчителів і викладанням за новими методиками, змінюється роль вчителя в системі освіти – з вчителя-інформаційного лідера на вчителя-консультанта та фасилітатора. Теоретичне значення полягає у поглибленні психологічних знань про емоційну стійкість вчителів загалом та в залежності від досвіду їх роботи; з’ясування чинників, які безпосередньо впливають на емоційну сферу вчителів та чинників, які згідно нових умов праці можуть більш глибоко впливати на емоційну стійкість вчителя. Практичне значення: окреслено чинники, які впливають на емоційну стійкість вчителів; модифіковано психодіагностичний інструментарій для вивчення емоційної стійкості вчителів; підготовлено методичні рекомендації та методи впливу для підвищення рівня емоційної стійкості вчителів. Результати дослідження можуть використовуватися у психокорекційній діяльності психологів, в освітніх закладах а також в закладах освіти при підготовці майбутніх педагогів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Зливков, Валерій Лаврентійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

16.
15(08)
А 43


    Краєва, О. А.
    Психологічні особливості ідентичності клієнтів кабінекту "Довіра" [Текст] / О. А. Краєва, О. А. Черкас // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 113-122. - Бібліогр.: с. 120-121 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
ВІЛ-інфекція -- життєстійкість -- ідентичність -- криза ідентичності -- особистісна ідентичність -- самооцінка -- сенс життя -- смисложиттєві орієнтації -- тестування
Анотація: У статті здійснено опис трансформації структури ідентичності клієнтів кабінету "Довіра" під впливом уперше діагностованої ВІЛ-інфекції під час процесу проходження інформування та тестування. Наведено статистичне порівняння результатів репрезентованих змін у складових ідентичності клієнтів до оголошення результатів аналізу тестування на ВІЛ через три місяці від того часу, як вони дізналися про безпосередньо наступних показників: "Залученість" і "Прийняття ризику". Окрім цього, статистично значущими виявилися зміни показників шкал за текстом смисложиттєвих орієнтацій: "Цілі в житті", "Процес життя", "Результат життя", "Локус контролю - Я", "Локус контролю життя", "Осмисленність життя". Самоповага клієнтів кабінету "Довіра", так само як і відчуття контролю над власним життям, залишилися незмінними через три місяці після отримання респондентами позитивного результату тесту на ВІЛ. У цілому виявлені психологічні особливості ідентичності клієнтів статистично значуще відрізняється від подібних показників до усвідомлення ВІЛ-позитивного статусу та стосується зниження рівня життєстійкості особистості, набуття негативних смисложиттєвих ситуацій.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Черкас, О.А.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

17.
153
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Сердюк, Людмила Захарівна.
    Психологічні засади підвищення життєстійкості особистості [Текст] / Л. З. Сердюк, О. І. Купрєєва // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ТОВ "Талком", 2017. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 15. - С. 481-491. - Бібліогр.: с. 489-490 (7 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості--Психологічна допомога особистості
Кл.слова (ненормовані):
життєстійкість -- самоставлення -- смисложиттєві орієнтації -- соматичні захворювання -- тренінг життєстійкості
Анотація: У статті викладено психологічні основи підвищення життєстійкості особистості. Виявленно взаємозв'язок життєстійкості особистості із її мотиваційно-смисловим утвореннями та самоставленнями. Встановлено взаємозвязки між окремими параметрами системи ставлень особистості, які обумовлюються високим ступенем усвідомленості себе, прагненням будувати плани на майбутнє, наявністю цілей у майбутньому, здатністю самостійно визначати шлях власного розвитку. Запропоновано тренінг підвищення життєстійкості особистості, спрямований на формування та розвиток психологічних якостей, які забезпечують їй психологічну стійкість та особистісну зрілість; сприяння успішному оволодінню діяльністю, актуалізацію особистісних ресурсів розвитку в процесі активної взаємодії із соціальним середовищем.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Купрєєва, О. І.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

18.
15(08)
А 43


    Панасенко, Н. М.
    Професія - журналіст: професійно-важливі якості та психологічні особливості [Текст] / Н. М. Панасенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2019. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 19. - С. 177-186. - Бібліогр.: с. 184-186 (15 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

Кл.слова (ненормовані):
журналіст -- життєстійкість -- професійний стрес -- саморозвиток -- професійно-важливі якості
Анотація: У статті викладені результати теоретичного дослідження, спрямованого на визначення професійно-важливих якостей та психологічних особливостей журналіста. Встановлено, що не існує якоїсь однієї моделі здібностей для всіх професійних спеціалізацій журналіста. Зазначається, що серед багатьох професій журналістика - одна з найстресовіших. Визначено, що основними професійно-важливими якостями журналіста є прагнення до постійного саморозвитку, відмінне володіння усною і письмовою мовами, спостережливість, розвинене аналітичне й образне мислення, висока емоційна стійкість і життєстійкість.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

19.
15(08)
А 43


    Кокун, Олег Матвійович.
    Професійна життєстійкість особистості: аналіз феномена [Текст] / О. М. Кокун // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2020. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 20. - С. 68-81. - Бібліогр.: с. 76-81 (32 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

Кл.слова (ненормовані):
життєстійкість -- професійна життєстійкість -- чинники життєстійкості -- ознаки життєстійкості
Анотація: У статті проаналізовано актуальність та історію досліджень життєстійкості, зміст цього феномену, його співвідношення з близькими та смислом поняттями та значимість для життєдіяльності людини. Обгрунтовано визначення професійної життєстійкості особистості як системної особистісно-професійної властивості, що формується у фахівця протягом професійного життя, виявляючись у певному рівні включеності в професійну діяльність, контролі за нею та прийнятті "професійних ризиків", і забезпечує його здатність протистояти несприятливим обставинам у роботі, запобігаючи розвитку професійної дезадаптації, розладам здоров'я та забезпечуючи особистісно-професійне зростання.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

20.
15(06)
П 68


   
    Проблеми сучасної психології [Текст] : збірник наукових праць. Вип. 42 / наук. ред.: С. Д. Максименко, Л. А. Онуфрієва ; Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огнієнка, Інститут психології імені Г. С. Костюка. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2018. - 252 с. : табл. - ISSN 2227-6246. - 18.00 грн.
+ CD-R диск
    Зміст:
Чиханцова, Олена Анатоліївна. Життєстійкість та її зв'язок із цінностями особистості / О. А. Чиханцова. - С .211-231. - Бібліогр.: 225-229
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Видання товариств психології, інститутів, університетів, кафедр психології, асоціацій психологів тощо
Кл.слова (ненормовані):
проблеми сучасної психології -- збірник наукових праць

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\; Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огнієнка; Інститут психології імені Г. С. Костюка
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-55 
 
Статистика
за 04.07.2024
Кількість запитів 30520
Кількість відвідувачів 648
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя