Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (72)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (1)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=зрілість<.>
Загальна кількість знайдених документів : 31
Показані документи с 1 за 30
 1-30    31-31 
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.013+37.091.33:/Г 17-846012 рукописний текст
Автор(и) : Гальцева, Тетяна Олексіївна
Назва : Психологічні особливості включення вчителя в педагогічні системи навчання : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2003
Кільк.характеристики :172 с.: рис., табл., граф.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АНП України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с.160-172.
УДК : 37.013+37.091.33:001.895
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Система навчання
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): свідомий вибір--особисте сприйняття--психологічна зрілість--педагогічна система
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню процесу вибору і прийняття вчителем педагогічної системи шкільного навчання. В роботі аналізується основні соціальні і психологічні чинники, що впливають на розвиток інноваційного педагогічного процесу. Встановлено, що включення в інноваційний процес вимагає від педагога особистого і професійного самозмінення. Побудовано низку моделей, які поступово розкривають психологічну структуру та механізми вибору вчителем педагогічної системи навчання. Показано, що базовим психологічним компонентом прийняття нової педагогічної системи є особистіна зрілість вчителя. Розроблено модель процесу прийняття щодо вибору нової педагогічної системи та визначено параметри психологічної готовності до акту вибору. Сформульовано принципи та показано можливості цілеспрямованого формування цієї готовності у закладах післядипломної освіти. розроблено навчальні програми, спрямовані на підвищення здатності вчителя до здійснення усвідомленого вибору вчителя в умовах організації процесу підготовки та перекваліфікації вчителів.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2-051/А 64 рукописний текст
Автор(и) : Антонова, Наталія Олександрівна
Назва : Психологічні основи розвитку готовності до професійної діяльності у майбутніх психологів : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2012
Кільк.характеристики :552 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 423-468.
УДК : 159.923.2-051
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Професійна діяльність
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): готовність до професійної діяльності--професійна зрілість--професійна ідентичність--професійна мотивація--психологічна зрілість--психологічний механізм--саморегуляція--майбутні психологи
Анотація: В роботі представлений оригінальний погляд на сутність, структуру і форми прояву готовності до професійної діяльності як триєдність психофізіологічного стану, професійно-важливих особистісних якостей і відношення. Обгрунтована структурно-типологічна концепція готовності, згідно якої розвиток професійної готовності носить нерівномірний характер. Доведено, що на готовність психолога-практика впливає психічна зрілість, професійна ідентичність, професійна мотивація, темпераментні якості особистості. Встановлено, що механізмами розвитку професійної готовності майбутнього психолога є механізми емоційно-вольової і ціннісно-смислової саморегуляції, механізм самоідентифікації і самосуб'єктивації. Зроблено висновок, що основними напрямами в роботі по формуванню готовності до професійної діяльності психолога-практика повинні бути розвиток психологічної і професійної зрілості майбутнього спеціаліста.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 378-057.875:159.9/А 72-998573 рукописний текст
Автор(и) : Антонова, Наталія Олександрівна
Назва : Психологічні основи розвитку готовності до професійної діяльності у майбутніх психологів : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2013
Кільк.характеристики :450 с.: табл., рис., кольор. іл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 347-388.
УДК : 378-057.875:159.9-051+159.922.2:331.54 + 378-057.875:159.9-051 + 159.922.2:331.54
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Професійна діяльність-- Майбутні психологи
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна діяльність--готовність до професійної діяльності--передпрофесійна діяльність--професійна ідентичність--психологічна зрілість--професійна мотивація--майбутній психолог
Анотація: В роботі охарактеризовано сутність, структуру й форми прояву готовності до професійної діяльності. Описано послідовні етапи процесу формування готовності до професійної діяльності. Здійснено аналіз основних наукових поглядів на сутність професійної діяльності психолога, окреслено коло професійно важливих у його діяльності якостей. Сформовано й обґрунтовано авторську концепцію готовності до професійної діяльності психолога-практика. Розроблено й апробовано комплекс діагностичних методик і процедур по дослідженню готовності до професійної діяльності майбутнього психолога.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2:331.54/Ч-81 рукописний текст
Автор(и) : Чуйко, Олена Василівна
Назва : Психологія особистісного становлення майбутніх фахівців соціономічних професій : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2014
Кільк.характеристики :443 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 386-426.
УДК : 159.923.2:331.54
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Особистісне становлення-- Майбутні фахівці
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистісне становлення--професійне становлення--мотиваційна сфера--майбутні фахівці--професійна свідомість--освітня суб'єктність--особистісна зрілість--студенти --соціономічні професії--професіоналізація
Анотація: В роботі здійснено теоретико-методологічний аналіз поняття "особистісне становлення", виявлено психологічну сутність феномену, його змістові характеристики та детермінанти. Обґрунтовано діяльнісно-розвивальний підхід до вивчення проблеми особистісного становлення фахівців соціономічних професій. Створено модель особистісної зрілості суб'єкта професійної діяльності у соціономічних професіях. Визначено динаміку та взаємозв'язок особистісного і професійного становлення студентів соціономічного профілю. Розроблено концепцію утворення цілісного психолого-педагогічного простору у ВНЗ, який забезпечує особистісне становлення майбутніх суб'єктів професійної діяльності у соціономічній сфері. Розроблено та апробовано освітню технологію "вирощування" особистісної зрілості суб'єкта професійної діяльності соціономічного профілю на основі діяльнісно-розвивальних технологій.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 615.34/О-57
Автор(и) : Омельченко, Яніна Миколаївна
Назва : Вплив характеристик внутрішніх об'єктів шлюбних партнерів на особливості стосунків у родині та стратегію психотерапевтичної допомоги сім'ї
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ: Логос, 2014. - Т. 3: Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 10. - С. 42-60 (Шифр 615.34/А 43-919544307)
Примітки : Бібліогр.: с. 58-59 (18 назв)
УДК : 615.34
Предметні рубрики (Галузі знань): Психотерапія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистісна зрілість--подружні стосунки--внутрішні об'єкти--фруструючі ситуації--психотерапія
Анотація: Досліджується феномен зрілих стосунків у сучасних родинах та формування стратегії психотерапевтичної допомоги сім'ям у рамках психодинамічної парадигми. Визначено типові фруструючі обставини у респондентів на різних стадіях раннього розвитку, які можуть позначатися на якості актуальних стосунків. Описано характеристики внутрішніх об'єктів шлюбних партнерів.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.9/К 78
Автор(и) : Кравченко, Катерина Василівна
Назва : Про вплив особистісної зрілості подружжя на ставлення до дитини
Місце публікування : Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць/ Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський: Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 319-328: табл. (Шифр 15(06)/П 78-053396811)
Примітки : Бібліогр.: с. 325-327 (14 назв)
УДК : 159.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): подружжя--сімейні стосунки--особистісна зрілість--сімейні цінності--особистісна зрілість--рольові установки--ставлення до дитини
Анотація: Визначено рівні особистісної зрілості подружжя. Констатовано відмінності між ступенем ролевої адекватності подружжя та атмосферою у подружжя з різним рівнем особистісної зрілості. Виявлено, що у батьків з різним рівнем особистісної зрілості відмінною є психологічна атмосфера в сім'ї і ставлення до своїх дітей.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.923/О-58
Автор(и) : Онуфрієва, Ліана Анатоліївна
Назва : Psychological features of future socionomic spesialists' emotional competence
Місце публікування : Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць/ Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський: Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 430-441 (Шифр 15(06)/П 78-053396811)
Примітки : Бібліогр.: с. 440 (7 назв)
УДК : 159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоційний інтелект--емоційна сфера--емоційна зрілість--емоційна компетентність--майбутні фахівці
Анотація: Автором констатовано, що емоційний інтелект є емоційною компетентністю, в т. ч. емпатією, самоконтролем, самосвідомістю та ін. Зазначено, що необхідною умовою емоційного інтелекту є розуміння емоцій суб'єктом. показано, що емоційний інтелект позитивно впливає на діяльність. Узагальнено, щоемоційна компетентність виступає інтегральною значущою властивістю справжнього професіонала.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.923-051:316.4/В 41
Автор(и) : Візнюк, Інесса Миколаївна
Назва : Культорологічні тенденції особистості педагога у соціометричному вимірі
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 7: Екологічна психологія., Вип. 39. - С. 79-88: табл. (Шифр 15(57.026)/А 43-889710170)
Примітки : Бібліогр.: с. 86 (10 назв)
УДК : 159.923-051:316.4
Предметні рубрики (Галузі знань): Екологічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): педагогічна компетенція--соціометричний статус--дозвіллєва діяльність--авторитет вчителя--соціальні деструкції--психологічний статус--професійна толерантність--самоактуалізація особистості--особистісна зрілість--ціннісні орієнтації--соціокультурне життя
Анотація: Аналізуються основні аспекти формування культурологічних тенденцій особистості педагога у соціометричному вимірі. Простежуються умови розвитку педагогічної компетенції та авторитету вчителя, відзначено основні характеристики його дозвіллєвої діяльності. Обгрунтовано проблеми щодо самоактуалізації особистості педагога у соціометричному вимірі, згідно його культурологічних цінностей і пріоритетів.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.944/К 63
Автор(и) : Комар, Таїсія Василівна
Назва : Психологічні передумови становлення особистісної зрілості майбутнього спеціаліста соціономічного напрямку
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 11. - С. 108-121 (Шифр 153.6/А 43-826575836)
Примітки : Бібліогр.: с. 120-121 (7 назв)
УДК : 159.944
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистісна зрілість--професійна зрілість--особистісні якості--професійно важливі якості--академічна зрілість--соціальна зрілість--майбутні спеціалісти
Анотація: Викладено загальні результати теоретичного аналізу провідних передумов становлення особистісної зрілості майбутнього спеціаліста соціономічного напрямку. Ціннісна структура особистості вивчається лише в контексті становлення професійної зрілості . Процес формування ціннісних орієнтацій як основи особистісної зрілості спеціаліста соціономічного напрямку розглядається як спеціально організовану навчально-пізнавальну діяльність, що сприяє формуванню системи ставлень до професійної діяльності як цінності.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(06)/П 78
Назва : Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць. Вип. 31
Вихідні дані : Кам'янець-Подільський: Аксіома, 2016
Кільк.характеристики :671 с.: табл., рис.
ISSN: 2227-6246
Ціна : 40.00 грн.
УДК : 159.9:001.89:005.71(477-25)](06)
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): загальна психологія
Зміст : Генетична психологія особистості: психічний розвиток і навчання/ С. Д. Максименко. Особливості включеної та невключеної супервізії в структурі вищої освіти соціальних працівників [анг. мовою]/ І. В. Астремська. Соціально-психологічний контекст підготовки майбутнього педагога/ О. Б. Будник. Біохімічна специфіка центральних механізмів емоцій та їх вплив на здоров'я особистості/ І. М. Грицюк. Особливості застосування психологічної програми розвитку професійного самовизначення майбутніх фахівців торговельного підприємництва під час викладання іноземної мови/ Ю. В. Дроздова. Домашнее насилие - проблема воспитания и социума/ Б. Земба, А. Питинский. Психологічні підвалини процесуально-діяльнісного та регуляційного підходів до визначення структури соціального інтелекту педагога/ Е. З. Івашкевич. Професійна компетентність юриста як психологічна проблема/ І. В. Івашкевич. Психологічна структура професійної зрілості фахівця освітянської галузі/ Т. В. Комар. Консультирование как корректирующая и профилактическая деятельность для поддержки развития современного человека/ А. Крауз. Впровадження елементів деонтологічного тренінгу на заняттях іноземної мови як метод формування альтруїстичного ставлення майбутніх медиків до пацієнтів/ Л. В. Лимар. Типологічні особливості життєвих взаємодій дорослої особистості з досвідом дитячих психотравм сімейного походження/ С. Є. Лупло. Копінг як вихід із ситуації конфлікту/ Я. Є. Ляшин. Домінантні види копінг-стратегій поведінки підлітків із розумовою відсталістю/ Л. О. Макарчук. Психологическая специфика непсихотических личностніх расстройств/ К. С. Максименко. Структура та алгоритм індивідуального консультування батьків у практиці психолого-педагогічного консультування/ М. О. Марценюк. Емпатія в структурі професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери/ О. Б. Мельничук. Спілкування батьків і дітей як фактор розвитку особистості дитини/ С. А. Михальська. Особливості мотиваційно-ціннісної сфери студента-психолога, який здобуває другу вищу освіту/ Н. М. Мишко. Просоціальна взаємодія як діалог/ М. М. Наконечна. Теоретико-методологічні засади професійної зрілості фахівців соціономічних професій (анг. мовою)/ Л. А. Онуфрієва. Життєвий і творчий шлях Масутацу Оями як вчинок буття: психологічний аспект/ К. С. Осика. Психологічні обрії вчинкового світу літературних творів В.А. Роменця/ О. В. Осика. Агресія як феномен сучасності в системах молодіжних субкультур/ В. Р. Павелків. Оказание социальной помощи и поддержки современным семьям - приоритетное задание социальных служб Польши/ М. Палюх. Типи громадянської ідентичності студентської молоді/ І. Р. Петровська. Організаційні засади лабораторного дослідження зв'язку психологічного часу особистості з прийняттям рішень у ситуації стресу/ О. В. Поліщук. Психологічні механізми переживання особистості у процесі прийняття стратегічних життєвих рішень/ Л. В. Помиткіна. Прикладний аспект досліджень соціальних очікувань особистості в англомовній науковій літературі (анг. мовою)/ І. С. Попович. Комунікативна парадигма психології сім'ї/ О. А. Посвістак. Інтенсифікація діяльності органів виконавчої влади щодо протидії чуткам при виникненні надзвичайної ситуації/ Н. Д. Потапчук. Трудоголізм як форма професійної мотиваційної деформації програмістів/ О. В. Сазонова. Дослідження професійних стереотипів психолога/ О. М. Самкова. Психологические особенности гендерных стереотипов личности/ А. В. Сизоненко. Профессиональное выгорание учителя и его последствия/ У. Солинська, А. Юрчак. Соціальний чинник виникнення девіантної поведінки/ Б. М. Ткач. Актуальні проблеми психологічної підтримки фахівців з подолання наслідків травматичних подій/ С. Г. Уварова. Індекс життєвого стилю: взаємозв'язок психологічних захистів та самоактуалізації жінок з різним сімейним статусом/ О. Є. Фальова. Роль ситуативної психологічної готовності в професійній тренажерній підготовці майбутніх фахівців управління повітряним рухом/ Т. О. Хілл. Провина як складова частина емоційного стану у батьків дітей із психофізіологічними вадами/ О. В. Царькова. Практичне мислення офіцера в процесі прийняття управлінського рішення/ О. Є. Цвєткова. До проблеми психологічного обґрунтування інтеграційної теорії мовлення на засадах комплексного багатофункціонального підходу/ С. В. Цимбал. Особливості конфліктності за комунікативно-поведінковим компонентом у молодших підлітків, схильних до девіантної поведінки/ О. М. Чайковська. Особливості теоретико-методологічного інструментарію дослідження особистісного розвитку дитини під впливом стосунків батьків/ О. М. Чанцева-Коваленко. Роль переживання у структурі емоційного інтелекту особистості/ М. М. Шпак. Психологічні ресурси як медіатор внутрішнього та зовнішнього "Я" людини/ О. С. Штепа. Деякі психологічні особливості підготовки успішного фахівця/ Т. Д. Щербан, В. В. Гоблик. Психологічні основи профілактики конфліктів у роботі соціального працівника з підлітками/ Т. А. Яновська, Ю. І. Калюжна. Нейропсихологічний підхід у діяльності практичного психолога дошкільного навчального закладу/ О. С. Яцків.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Пророк М. В.
Назва : Комунікативна компетентність як чинник професійної діяльності психолога
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2015. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 27. - С. 460-471 (Шифр 371.015/А 43-408141)
Примітки : Бібліогр.: с. 469-470 (9 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): комунікативна компетентність--психологічна зрілість--майбутні психологи--особистісні якості--успішність діяльності
Анотація: У статті проаналізовано счасні наукові уявлення щодо комунікативної компетентності та представлено результати пілотажного дослідження рівня розвитку комунікативної компетентності у майбутніх психологів. Показано, що поняття компетентності включає: когнітивну, операціонально-технологічну, мотиваційну, етичну, соціальну та поведінкову складові.
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Кордунова, Наталія Олександрівна, Потапчук Л. В.
Назва : Теоретичний аналіз проблеми становлення особистісної зрілості у студентському віці
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 28. - С. 217-226 (Шифр 371.015/А 43-748386)
Примітки : Бібліогр.: с. 223-224 (14 назв)
УДК : 159.923.2-053.6
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--особистісна зрілість--життєва стратегія--самоствердження--духовне "я"
Анотація: Розглянуто основні підходи до розуміння особистісної зрілості, що існують у сучасній науці. Основну увагу зосереджено на вивченні особистісної зрілості як складного й динамічного процесу, що характеризується своїми особливостями на кожному віковому етапі. Становлення особистісної зрілості розглядається як поступове оволодіння особистістю власним внутрішнім світом.
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Павлюк Т. Г.
Назва : Формування колективної думки в прикордонному підрозділі
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 28. - С. 339-351 (Шифр 371.015/А 43-748386)
Примітки : Бібліогр.: с. 348-349 (10 назв)
УДК : 159.9:355.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): колективна думка--корпоративна культура--прикордонний підрозділ--традиції--єдність--соціально-психологічний клімат--соціальна та професійна зрілість
Анотація: У статті встановлено, що колективною думкою в прикордонному підрозділі називається єдина позиція, що поділяється всіма його членами, з конкретного, значущого для всіх питання. Колективна думка виступає у формі знання, думки про предмет цього знання, відношення до нього у формі колективного рішення й розв'язання, вирішення, тобто наміру зробити певну колективну дію.
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 154/А 43
Автор(и) : Баранова В. А.
Назва : Зв'язок між рівнем розвитку педагогічних колективів і типами організаційної культури позашкільних навчальних закладів
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2016. - Т. 1: Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 45. - С. 11-17 (Шифр 154/А 43-132779)
Примітки : Бібліогр.: с. 15-16 (18 назв)
УДК : 316.647.5:005.32:373
Предметні рубрики (Галузі знань): Організаційна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): позашкільні навчалні заклади--діяльність педагогічного колективу--інтегральні характеристики педагогічного колективу--ціннісно-організаційна зрілість--організаційна культура--типи організаційної культури
Анотація: У статті на основі емпіричного дослідження проаналізовано рівень інтегральних характеристик (ціннісно-організаційної зрілості, організованості, згуртованості) та загального показника діяльності педагогічних колективів позашкільних навчальних закладів.
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.60/А 43
Автор(и) : Уніат, Наталія
Назва : Постановка життєвих завдань студентами з різним рівнем соціально-психологічної зрілості
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 7. - С. 203-214 (Шифр 151.60/А 43-836665)
Примітки : Бібліогр.: с. 213-214 (18 назв)
УДК : 159.9(05)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): соціально-психологічна зрілість--студентський вік--компоненти--рівні--життєві завдання
Анотація: У статті проаналізовано особливості розвитку соціально-психологічної зрілості у студентському віці. Виокремлено та охарактерезовано її рівні. Описано особливості постановки життєвих завдань молодими людьми з різним рівнем соціально-психологічної зрілості.
Знайти схожі

16.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 153/Ф 95
Автор(и) : Фурман, Анатолій Анатолійович
Назва : Психологія особистості: ціннісно-орієнтаційний вимір : монографія
Вихідні дані : Тернопіль; Одеса: ТНЕУ; ОНПУ, 2016
Кільк.характеристики :312 с.: табл.
ISBN, Ціна 978-966-654-440-0: 20.00 грн.
УДК : 159.923:316.752
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): аксіосфера--особистісна зрілість--особистість--особистісний світ--ціннісно-орієнтаційні чинники--детермінанти особистісного розвитку
Примірники : всього : ЧЗ(4)
Вільні : ЧЗ(4)
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 615.851/А 43
Автор(и) : Гребінь Л. О.
Назва : Особливості діагностики рівня функціонування структури особистості в актуальній життєвій ситуації
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ: Вид-во ТОВ Полігранд, 2011. - Т. 3: Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 8. - С. 189-216: табл. (Шифр 615.851/А 43-505207)
Примітки : Бібліогр.: с. 214-215 (11 назв)
УДК : 159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Консультативна психологія-- Психотерапія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психотерапевтична антропологія--розвиток--структурно-психодинамічний підхід--психодіагностика--зрілість--етапи розвитку--фрустрація як досвід очікування--повага
Анотація: У статті розглядаються можливості діагностики рівня функціонування структури особистості в актуальній життєвій ситуації та в умовах консультації і психотерапії з використанням діагностичних моделей структурно психодинамічного підходу, побудовано на основі ідеї часу. Також розглядається типологія фрустацій та можливості використання опірності до фрустації певного типу як діагностичного критерію.
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 615.851/А 43
Автор(и) : Омельченко, Яніна Миколаївна
Назва : Здатність особистості до зрілих стосунків як одиниця аналізу у психотерапевтичному процесі
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ-Ніжин: Видавець ПП Лисенко М. М., 2013. - Т. 3: Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 9. - С. 79-96 (Шифр 615.851/А 43-948926)
Примітки : Бібліогр.: с. 94-95 (25 назв)
УДК : 159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Консультативна психологія-- Психотерапія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистісна зрілість--зрілі стосунки--здатність до зрілих стосунків--подружні стосунки--мотив вибору шлюбного партнерства--уявний образ партнера--психодинаміка взаємодії подружжя
Анотація: Статтю присвячено викладу результатів аналізу феноменів особистісної зрілості, зрілих стосунків, здатності особистості до зрілих стосунків у контексті психодинамічного підходу. Розглянуто здатність до зрілих стосунків як важливу одиницю аналізу психотерапевтичного процесу. Визначено такі поняття як особистісна зрілість, зрілі стосунки, здатність до зрілих стосунків, об'єкт, первинні об'єкти, достатньо хороша мати, занадто хороша мати, погана мати.
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 154/А 43
Автор(и) : Терещенко, Кіра Володимирівна
Назва : Аналіз взаємозв'язку між толерантністю освітнього персоналу і рівнем організаційного розвитку традиційних та інноваційних закладів освіти
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Логос, 2017. - Т. 1: Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 46. - С. 22-28 (Шифр 154/А 43-851441030)
Примітки : Бібліогр.: с. 26-27 (15 назв)
УДК : 316.647.5:005.32:373
Предметні рубрики (Галузі знань): Організаційна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): толерантність--види толерантності--компоненти толерантності--організаційна зрілість--організаційний розвиток--традиційні та інноваційні заклади освіти
Анотація: Проведено емпіричне дослідження рівнів розвитку видів та компонентів толерантності персоналу традиційних та інноваційних закладів освіти. Встановлено відмінності за окремими видами та компонентами толерантності персоналу між традиційними та інноваційними закладами освіти. Проаналізовано взаємозв’язок видів та компонентів толерантності педагогічних працівників із рівнем організаційного розвитку закладів освіти. Виявлено, що професійна, міжпоколінна, міжетнічна, міжконфесійна толерантність персоналу інноваційних навчальних закладів позитивно корелює з такими показниками організаційного розвитку, як організаційна зрілість та рівні організаційного розвитку. Констатовано наявність зв’язку етико-нормативного, афективного, конативного та діяльнісно-стильового компонентів толерантності персоналу із усіма показниками організаційного розвитку інноваційних закладів освіти.
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 372/А 43
Автор(и) : Федорчук О. І.
Назва : Відповідальність як значима складова особистісної зрілості майбутнього педагога
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Харків: КЦ ФОП Іванової М. А., 2015. - Т. 4: Психологія розвитку дошкільника, Вип. 11. - С. 275-283 (Шифр 372/А 43-597183944)
Примітки : Бібліогр.: С. 281-282 (10 назв)
УДК : 159.923.33+159.9.072.43
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія розвитку дошкільника
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): відповідальність--особистісна зрілість--базові цінності--ціннісні орієнтації--саморегуляція--поміркованість
Анотація: Стаття присвячена питанню відповідальності як феномену психологічної науки та значимої складової особистісної зрілості майбутнього педагога. Розглянуто сучасні наукові підходи у визначенні поняття "відповідальність". На основі отриманих результатів дослідження вдалося відобразити існуючу систему ціннісних орієнтацій студентів педагогічних спеціальностей. Намічені перспективні кроки подальшого дослідження процесів становлення відповідальності та особистісної зрілості педагогів.
Знайти схожі

21.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923:947.23(04/К 26-775393455 рукописний текст
Автор(и) : Карпінська, Оксана Миколаївна
Назва : Постакмеологічні ресурси особистості похилого віку : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Одеса, 2017
Кільк.характеристики :20 с.
Колективи : Одеський національний університет імені І. І. Мечникова (Одеса)
УДК : 159.923:947.23(043.3)
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): ресурси--особистість--похилий вік--життєстійкість--особистісна зрілість--ціннісні орієнтації
Анотація: Дисертаційне дослідження представляє постакмеологічні ресурси особистості похилого віку. Проаналізовано проблеми ресурсів в психологічній науці. Показано, що частіше поняття ресурс досліджують в зв’язку з: адаптацією особистості до нових соціальних ситуацій, труднощів, психологічним здоров’ям, розвитком теорій психологічного стресу. Надано різні класифікації ресурсів (середові / особистісні; вузько спрямовані мета-ресурси, внутрішні/зовнішні; фізіологічні; психологічні; соціальні та ін.). Вказано на особливості ресурсів, що пов’язані зі зберіганням, втрачанням та відновлюванням/невідновленням. Розглянуто особистісні ресурси. Емпірично вивчено постакмеологічні ресурси у осіб похилого віку. До них віднесено: віра в минулий досвід, надії на майбутнє і успішне досягнення цілей, відповідальність за свої дії і вчинки, особистісна зрілість, життєстійкість, стресостійкість, відношення до власного Я, ціннісні орієнтації (здоров’я, любов до партнера, активне діяльне життя та щасливе сімейне життя). Встановлено та порівняно особливості ресурсної сфери у особистостей ранньої та середньої дорослості віку з її особливостями у людей похилого віку. Визначено комплекси змінних, що складають ресурси особистості на різних етапах життя. У людей похилого віку це: «Життєстійкість», «Самоприйняття, з орієнтацією на успіх», «Розвиток», «Впевненість і віра». Продемонстровані механізми взаємозв’язків особистісних ресурсів на різних етапах онтогенезу. За допомогою регресійного аналізу встановлено, що з віком кількість регресійних звязків-відношень між психологічними змінними ресурсів збільшується, відбувається їх структурна реорганізація. Оскільки кожний з ресурсів у людини похилого віку знаходяться майже на низькому рівні, то вона вимушена використовувати максимальну кількість особистісних ресурсів, які пов’язані між собою, що дає їй можливість протистояти тиску суспільства, розвиватися та самоздійснюватися. Виключення одного або ще більше зниження рівня одного з ресурсів може привести до руйнування в системі ресурсів і дезадаптації особистості.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

22.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Комар Т. В.
Назва : Роль ціннісних орієнтацій особистості та її соціально-психологічного простору у становленні професійної зрілості спеціалістів соціономічних професій
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 251-263. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 261-262 (7 назв)
УДК : 159.9.072
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): значущі інші--особистісний соціально-психологічний простір--професійна зрілість--психологічна єдність--соціономічні професії
Анотація: У статті здійснено спробу обґрунтувати специфіку особистісного психологічного простору майбутніх фахівців соціономічного напрямку на основі результатів емпіричного дослідження. Результати дослідження уособлюють дані щодо ціннісних орієнтацій майбутніх фахівців соціономічних професій, а саме: соціальних працівників, психологів, юристів, філологів. За результатами емпіричного дослідження підтверджено положення про найзначущих інших, які не завжди з’являються в центральному колі психологічної близькості особистісного соціально-психологічного простору. Також встановлені суб'єктивні ознаки (індикатори), що необхідно розглядати, як критерії психологічної близькості, визначено категорії найбільш психологічно близьких інших із загальної сукупності значущих інших.
Знайти схожі

23.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922:331.102.2/С 50-677342235 рукописний текст
Автор(и) : Сміла, Наталія Володимирівна
Назва : Особливості психологічної готовності майбутнього лікаря до професійної діяльності : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2018
Кільк.характеристики :238 с.: табл.
Колективи : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 216-235 (181 назва)
УДК : 159.922:331.102.24]:61-051(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Вікова психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна діяльність--психологічна діагностика професійної готовності--психологічна готовність--професійне становлення лікаря--компетентність--моральна зрілість--особистісний розвиток--емпатія
Анотація: Дисертаційну роботу присвячено теоретико - методологічному обґрунтуванню та емпіричному дослідженню психологічної готовності майбутніх лікарів до професійної діяльності з урахуванням її компонентів, факторів та стадій розвитку. В роботі теоретично обґрунтовано основні стадії становлення психологічної готовності до професійної діяльності з урахуванням основних вікових особливостей майбутніх фахівців. Зокрема, виділено стадії: первинні уявлення про професійну д іяльність, нормативні уявлення, зосереджене опанування професією, корекція професійних уявлень. Розроблено структуру психологічної готовності лікаря до здійснення професійної діяльності, що включила в себе такі п’ять компонентів: професійно - інтелектуальний , комунікативний, вольовий, моральний, нервово - психічний. Зміст та сутність визначних компонентів підтверджено з використанням методу експертних оцінок. За допомогою емпіричного дослідження виявлено особливості та фактори розвитку психологічної готовності до професійної діяльності майбутніх лікарів. Визначено, що всі компоненти готовності розвиваються поступово і досягають свого максимуму в період безпосередньої адаптації до професійної діяльності. Через узагальнення результатів факторного аналізу визначено фактори розвитку психологічної готовності лікарів до професійної діяльності на різних етапах її становлення. Окреслено перспективи та напрямки майбутніх досліджень.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

24.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922:331.102.2/С 50-510421572 рукописний текст
Автор(и) : Сміла, Наталія Володимирівна
Назва : Особливості психологічної готовності майбутнього лікаря до професійної діяльності : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2018
Кільк.характеристики :20 с.: табл.
Колективи : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с.16-18 (17 назв)
УДК : 159.922:331.102.24]:61-051(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Вікова психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна діяльність--психологічна діагностика професійної готовності--психологічна готовність--професійне становлення лікаря--компетентність--моральна зрілість--особистісний розвиток--емпатія
Анотація: Дисертаційну роботу присвячено теоретико - методологічному обґрунтуванню та емпіричному дослідженню психологічної готовності майбутніх лікарів до професійної діяльності з урахуванням її компонентів, факторів та стадій розвитку. В роботі теоретично обґрунтовано основні стадії становлення психологічної готовності до професійної діяльності з урахуванням основних вікових особливостей майбутніх фахівців. Зокрема, виділено стадії: первинні уявлення про професійну д іяльність, нормативні уявлення, зосереджене опанування професією, корекція професійних уявлень. Розроблено структуру психологічної готовності лікаря до здійснення професійної діяльності, що включила в себе такі п’ять компонентів: професійно - інтелектуальний , комунікативний, вольовий, моральний, нервово - психічний. Зміст та сутність визначних компонентів підтверджено з використанням методу експертних оцінок. За допомогою емпіричного дослідження виявлено особливості та фактори розвитку психологічної готовності до професійної діяльності майбутніх лікарів. Визначено, що всі компоненти готовності розвиваються поступово і досягають свого максимуму в період безпосередньої адаптації до професійної діяльності. Через узагальнення результатів факторного аналізу визначено фактори розвитку психологічної готовності лікарів до професійної діяльності на різних етапах її становлення. Окреслено перспективи та напрямки майбутніх досліджень.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

25.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Завацький В.Ю.
Назва : Програма розвитку соціальної зрілості особистості як основи її антиципаційних здібностей
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2017. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, Вип. 10. - С. 65-72. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-116425753). - ISBN 978-617-640-211-4
УДК : 159.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--антиципація--соціальна зрілість
Анотація: В статті розкрито принципи побудови та зміст програми розвитку соціальної зрілості особистості як основи її антиципаційних здібностей. Показано, що соціальна зрілість особистості виражає певний якісний стан її розвитку, такий ступінь оволодіння нею соціальним досвідом, який дозволяє їй виступати повноправним суб'єктом суспільно-практичної діяльності. Зазначається, що поняттям "соціальна зрілість" розкривається якісний ступінь розвитку особистості, який забезпечує її активне входження у різні види діяльності й сприяє інтенсивному соціально-професійному становленню, надає можливість безконфліктного співіснування, сприяє розвитку прогностичних здібностей.
Знайти схожі

26.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Комар Т.В.
Назва : Психологічні основи становлення професійної зрілості фахівця соціономічного напрямку
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2017. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, Вип. 10. - С. 95-105. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-116425753). - ISBN 978-617-640-211-4
УДК : 159.928.23
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): зрілість--модель професійної зрілості фахівця соціономічного напрямку--особистісна зрілість--професійна зрілість
Анотація: У статті здійснено спробу психологічного аналізу проблеми становлення професійної зрілості особистості. Акцент зроблено на фахівцях соціономічної галузі. Представлено результати емпіричного дослідження. На підставі емпіричних даних визначаються особливості становлення професійної зрілості майбутнього фахівця соціономічного напрямку в умовах внз. Висвітлено передумови становлення професійної зрілості такого спеціаліста. Обгрунтовано модель професійної зрілості фахівця соціономічного напрямку й підтверджено результатами експериментального дослідження.
Знайти схожі

27.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Гейко Є.В.
Назва : Сучасні проблеми гуманітарної науки: цілісність особистості фк передумова професійої зрілості майбутнього фахівця
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2017. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, Вип. 10. - С. 295-305. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-116425753). - ISBN 978-617-640-211-4
УДК : 159.9.072.43
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна зрілість--цілісність особистості--самоорганізація полісистемної цілісності особистості
Анотація: У статті здійснено спробу психологічного аналізу проблеми цілісності особистості як вагомої передумови становлення професійної цілісності майбутнього фахівця на етапі навчання у внз. Представлено дані психологічного експерименту щодо особливостей цілісності особистості у студентів майбутніх психологів, політологів, філологів. Виокремлено найсуттєвіши чинники самоорганізації цілісності особистості.
Знайти схожі

28.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.9+159.964.21/И 21 рукописний текст
Автор(и) : Іванова, Янна Володимирівна
Назва : Адаптивність як психологічний чинник пасіонарності особистості : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Одеса, 2018
Кільк.характеристики :20 с.
Колективи : ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського"
Примітки : Бібліогр.: с. 16-17 (17 назв)
УДК : 159.9+159.964.21
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): пасіонарність--компоненти пасіонарності--екзистенціальна задача--пасіонарна особистість--інпасіонарна особистість--автентичність--адаптивність--зрілість адаптивності
Анотація: Дисертаційну роботу присвячено теоретико - методологічному обґрунтуванню та емпіричному дослідженню особливостей пасіонарності , що зумовлені адаптивн істю як багаторівневою властивістю особистості . Проведен о аналіз наукових досліджень з проблеми пасіонарності особистості та її психологічних чинників . Аналіз психологічної сутності пасіонарності дозволив виділити наступн і компонент и: емоційний ; когнітивний; потребо ˗ мотиваційний; ергічний; вольовий; поведінковий. Р озроблено (у співавторстві) психодіагностичний тест - опитувальни к «Методика діагностики компонентів пасіонарності». Результати апробації показали достатню міру її надійності, валідності . За доп омогою якісного аналізу виділено і описано індивідуально - психологічні характеристики осіб з високим і низьким рівнем пасіонарно сті. Здійсн ено аналіз змін у співвідношенні компонентів пасіонарності , що зумовлені різно рівневими характеристиками адаптивності. Описано відмінності у показниках пасіонарності адаптивних та неадаптивних осіб. Встановлено, що адаптивність є психологічним чинником пасіонарності і в цій якості впливає на зміни інтенсивності, комбінацію компонентів й індивіду альну специфіку пасіонарності; саме зрілість адаптивності створює «фундамент» прояв у пасіонарності та є важливим чинником дл я конструктивної перетворюючої активності.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

29.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Акімова Л. Н.
Назва : Структурні компоненти психологічної зрілості особистості
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 16-24 (Шифр 15(08)/А 43-596370335)
Примітки : Бібліогр.: с. 23-25 (13 назв)
УДК : 159.99
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--зрілість--індивідуальність--ідентичність--акме--деперсоналізація
Анотація: На підставі теоретичного дискурсу поняття "психологічна зрілість" розглядається проблема щодо визначення природи зрілості та її критеріїв. Акцентується увага на багатогранності феномену зрілості котрий описується інтропсихологічними (індивідуально-психологічними) та інтерпсихологічними (соціально-психологічними) критеріями. Йдеться пошук інтегральної характеристики психологічної зрілості яка спрямовує особистість на досягнення акме. Доводиться, що для досягнення зрілості особистість має вирішити внутрішній конфлікт між самоактуалізацією та адаптацією. За результатами емпіричного дослідження студентської молоді представлена компонентна структура особистісної зрілості. Структура зрілості розглядається як динамічне системне утворення, що організують п'ять компонентів до складу яких входять особистісні диспозиції в значенні функцій его-ідентичності. У складі компонент визначені диспозиціїї які перешкоджають адаптації і самоактуалізації особистості. Їх спотворене формування уповільнює досягнення зрілості негативно впливаючи на життєдіяльність студентів за різних умов та чинників.
Знайти схожі

30.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Щербатюк Б. А.
Назва : Процес самовизначення як етап соціалізації індивіда
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2012. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 8. - С. 234-241 (Шифр 15(08)/А 43-883991956)
Примітки : Бібліогр.: с. 241 (11 назв)
УДК : 159.923-055.2:65
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): соціалізація індивіда--інтеріоризація--екстеріоризація--соціальна зрілість--самовизначення особистості--відповідальність
Анотація: В статті представлено аналіз процес самовизначення індивіда як необхідного етапу соціалізації. Виділені умови внутрішньої і зовнішньої детермінації самовизначення. Описано функції відповідальності як чинника соціального самовизначення. Проаналізовані ознаки соціальної зрілості людини.
Знайти схожі

 1-30    31-31 
 
Статистика
за 09.08.2024
Кількість запитів 24460
Кількість відвідувачів 753
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя