Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (303)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (40)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=компонент<.>
Загальна кількість знайдених документів : 69
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-69 
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.9.015/П 86
Автор(и) : Шатирко Л. О., Дзюбко, Людмила Віталіївна, Бучма В. В., Гурова О. В.
Назва : Психологічна складова сучасної навчальної книги: показники і критерії психологічної експертизи: навчальна програма для психологів-експертів
Вихідні дані : Б.м., 2023
Кільк.характеристики :13 с.
ISBN, Ціна 978-617-7745-41-8: Б.ц.
УДК : 159.9.015
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): підручник--компоненти структури діяльності учіння--контрольно-оцінювальний аналіз навчальних дій--психологічний аналіз--експертиза навчальних матеріалів--ціннісно-мотиваційний компонент навчальних дій--компетентності--уміння вчитися--початкова освіта--освітні матеріали--учбова діяльність--навчальна діяльність--нова українська школа--заклади загальної середньої освіти
Анотація: В програмі розглядаються питання психолого-методичного забезпечення розроблення та аналізу навчальної літератури для Нової української школи, окреслюється сутність навчальних матеріалів в контексті проблеми навчання та розвитку, гуманістичних цінностей педагогічних завдань в освітньому просторі. Конкретизація та практичне опрацювання концептуальних підходів програми представлено в розділах, присвячених психологічним характеристикам різних видів освітніх матеріалів; особливостям психолого-педагогічної експертизи. Програма має за мету поглиблення уявлень про психологічні складові освітніх матеріалів, створення методологічних підґрунть подальшої розробки навчальних курсів. Окреслені в програмі концептуальні основи допоможуть зрозуміти психологічну сутність діяльності учіння, й на підставі даних виявити новий ракурс у вирішенні головної практичної проблеми освіти – всебічного розвитку особистості в освітньому просторі. Програма може бути корисною в організації підготовки психологів-експертів під час здійснення апробації шкільної навчальної книги. Також може бути цікавою психологам-практикам, педагогам, соціальним працівникам. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.9.015/І-70
Автор(и) : Шатирко Л. О., Дзюбко, Людмила Віталіївна, Бучма В. В., Гурова О. В.
Назва : Інструкція з проведення психологічного аналізу навчальної літератури : інструкція
Вихідні дані : Б.м., 2023
Кільк.характеристики :34 с.
ISBN, Ціна 978-617-7745-42-5: Б.ц.
УДК : 159.9.015
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Психоаналіз-- навчальні видання --Україна
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): підручник--компоненти структури діяльності учіння--контрольно-оцінювальний аналіз навчальних дій--психологічний аналіз--експертиза навчальних матеріалів--ціннісно-мотиваційний компонент навчальних дій--компетентності--уміння вчитися--початкова освіта--освітні матеріали--учбова діяльність--навчальна діяльність--нова українська школа--заклади загальної середньої освіти
Анотація: В Інструкції обґрунтовано методологічні настанови психологічного аналізу (парадигма діяльності учіння, психологічна структура діяльності і компетенція уміння вчитись), визначено мету і предмет психологічного аналізу навчальних матеріалів, пояснено структуру системоутворювальної психологічної компетентності «уміння вчитися», виокремлено основні компоненти структури діяльності учіння (ціннісно-мотиваційний, учбових дій та контрольно-оцінювальний), наведено параметри, які розкривають зміст кожного з психологічних компонентів навчальних матеріалів. В якості тренувального матеріалу запропоновано приклади з конкретних підручників, на яких випрацьовується уміння практично розпізнавати представленість певного параметру психологічного аналізу у контексті живої навчальної книги. Інструкція адресована перш за все психологам-експертам, вчителям-експертам та авторам навчальної літератури, але буде корисною всім інтересантам даної теми: вчителям предметникам, методистам, керівникам закладів загальної середньої освіти. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(06)/П 78
Назва : Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць. Вип. 54
Вихідні дані : Кам'янець-Подільський: Аксіома, 2021
Кільк.характеристики :258 с.: табл., рис.
ISSN: 2227-6246
Ціна : 45.00 грн.
УДК : 159.9(06)
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): загальна психологія
Зміст : Цивілізаційні процеси і розвиток особистості/ С. Д. Максименко. Розработка П.Г. Редкиным проблемы активности школьника в процесе обучения/ М. Т. Дригус. Особистісний компонент психологічної готовності майбутніх менеджерів до професійно-ділового спілкування в організації: рівень та чинники розвитку/ Л. М. Карамушка, Т. І. Пастухова. Особливості корекційного впливу музикотерапії/ Л. М. Литвинчук. Стратегії корекції емоційної сфери молодших школярів з різним рівнем навчальних досягнень/ Н. І. Мусіяка. Розвиток когнітивного компонента моральної свідомості у дошкільному віці/ Л. М. Пастушенко. Динамічні особливості становлення регулятивної сфери школярів з різною навчальною успішністю/ І. В. Петренко.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(08)/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 6 : Психологія обдарованості. Вип. 17
Вихідні дані : Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020
Кільк.характеристики :306 с.: табл., рис.
ISSN: 2072-4772
Ціна : 20.00 р.
УДК : 159.928(082)
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологія обдарованості
Зміст : Розвиток соціального інтелекту майбутнього вчителя як детермінанта його підготовки до успішної фасилітативної взаємодії/ Е. З. Івашкевич, Н. О. Хупавцева. Психолого-педагогічний аналіз перших результатів впровадження дистанційного навчання, спрямованого на розвиток інтелектуальних здібностей учнів/ Б. Г. Кремінський, С. В. Колебошин. Єдність типового та індивідуального як атрибуту особистості/ В. В. Москаленко. Психологічні особливості ціннісного самовизначення старшокласників із ознаками обдарованості/ О. Л. Музика. Самоорганізація як чинник мотивації саморегуляції студентів ЗВО/ Л. З. Сердюк. Психологічний підхід до безпеки як мовного феномена/ В. В. Турбан. Проблема діагностики обдарованості школярів: ефективність експертних рейтингових оцінок/ Я. З. Василькевич, А. А. Дереча. Формування творчих здібностей І.І. Мечникова у дитячі та юнацькі роки/ В. Є. Виноградова. Роль матері у становленні психологічного благополуччя дитини/ Н. Д. Володарська. Сторітелінг як засіб розвитку психологічної пружності особистості/ К. П. Гавриловська, Ю. Ю. Дем'янчук. Екзистенційно-гуманістичні орієнтири психологічної допомоги молоді в кризових умовах життя/ Т. С. Гурлєва, Н. Ю. Журавльова. Комунікативний компонент як складова професійної компетентності педагога закладу дошкільної освіти/ Т. В. Завязун. Процес опанування студентами майстерністю професійної діяльності/ Є. Є. Івашкевич, Н. А. Терновик. Психологічні стратегії військово-професійної діяльності військовослужбовців/ Є. В. Кіричевська. Емоційна стійкість як важлива складова особистості у період фахової підготовки/ Н. О. Кордунова, Н. С. Дмитріюк. Особливості професійної ідентичності студентів спеціальності "атомна енергетика" під час кризи ідентичності/ О. А. Краєва, М. В. Компанієць. Створювальні сили створювального знання особистості трансфесіонала: SMART-модель "МАПА" як методологічний і методичний інструментарій/ Н. В. Кривцова. Ціннісно-смислові основи самореалізації студентів в інтегрованому освітньому середовищі/ О. І. Купрєєва. Особливості креативності у музично обдарованих студентів/ Н. І. Левус, М. Л. Липецька. Психічна інверсія: когнітивний аналіз/ О. В. Мазяр. Проблема особистісної детермінації навчання у концепції розвитку здібностей учнів Г.С. Костюка/ Н. І. Мусіяка. Психологічні перешкоди у розвитку здібностей молодших школярів із низьким рівнем навчальних досягнень/ Н. О. Никончук. Мотиваційна обумовленість особистісної саморегуляції/ О. І. Пенькова. Вплив функціональних его-станів викладачів і студентів вищої школи на систему їх індивідуальних ціннісних пріоритетів/ О. В. Рудюк. Якість життя як фактор розвитку життєстійкості особистості/ О. А. Чиханцова. Система ставлень особистості у вимірі психологічного благополуччя: аспекти сучасних досліджень/ І. В. Яворська-Вєтрова. Зв’язок самоставлення з потребою у досягненнях/ І. А. Вольгемут. Психологічні особливості розвитку творчого мислення у майбутніх дизайнерів/ В. Г. Демків. Роль гри у розвитку креативності дітей дошкільного віку/ І. М. Зозуля. Досвід взаємодії з соціально стигматизованою групою як чинник зміни уявлень про її представників/ М. Є. Паламарчук. Психологічні особливості впливу економічної депривації на фруктрованість потенційних мігрантів: факторний профіль/ Н. В. Шмарова.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Кияшко М.О.
Назва : Педагогічний досвід використання методу групової дискусії у навчанні студентів-психологів
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2020. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 27. - С. 132-143 (Шифр 15(08)/А 43-204885885)
Примітки : Бібліогр.: с. 142-143 (9 назв)
УДК : 303.423.2:378.147:159.9-057.87(476.5-25)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інтерактивні методи навчання--дискусія--групова дискусія--метод харкнесса--мотивація--інтелектуальний компонент дискусії--міжособистісний компонент дискусії--організаційний компонент дискусії
Анотація: У статті проаналізовані результати педагогічного досвіду використання методу групової дискусії ("метод Харкнесса") на семінарських заняттях у процесі викладання гуманітарних дисциплін студентам-психологам. Головною особливістю застосування цього методу є максимально високий рівень самостійності студентів - як самостійне обговорення студентами питань семінарів, так і самостійне вирішення організаційних питань у процесі обговорення. Наведено дані анкетування студентів (22 респондента), які дозволили дати характеристику інтелектуальному, міжособистісному та організаційному компонентам проведення дискусій, а також виділити задачі, вирішення яких є необхідним для подальшого ефективного застосування методу. На основі здійсненого аналізу зроблено висновок про специфіку використання групових дискусій у вищій школі.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Завязун Т.В.
Назва : Комунікативний компонент як складова професійної компетентності педагога закладу дошкільної освіти
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 17. - С. 106-112 (Шифр 15(08)/А 43-443233677)
Примітки : Бібліогр.: с. 111-112 (7 назв)
УДК : 378.147
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна компетентність--педагог закладу дошкільної освіти--комунікативний компонент--особистість дитини--дошкільний вік
Анотація: У статті розглядається питання значимості комунікативного компоненту як складової професійної компетентності педагога закладу дошкільної освіти для організації ефективної професійної діяльності. Акцентовано увагу на створенні педагогом закладу дошкільної освіти сприятливих умов для реалізації міжособистісної комунікації з дітьми дошкільного віку в закладі дошкільної освіти. З'ясовано вплив рівня професіоналізму та педагогічної майстерності щодо комунікативного компетентності педагога закладу дошкільної освіти на ефективність та якість надання освітніх послуг в сфері дошкільної освіти.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Краєва О.А., Компанієць М.В.
Назва : Особливості професійної ідентичності студентів спеціальності "атомна енергетика" під час кризи ідентичності
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 17. - С. 139-146 (Шифр 15(08)/А 43-443233677)
Примітки : Бібліогр.: с. 145-146 (6 назв)
УДК : 159.923.2:378.011.3-057.87
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоційно-вольовий компонент--діяльнісно-практичний компонент--ідентичність--когнітивно-рефлексивний компонент--криза ідентичності--мораторій ідентичності--нав'язана професійна ідентичність--невизначена професійна ідентичність--особистісна професійна активність--професійна ідентичність--сформована професійна ідентичність
Анотація: У статті здійснено спробу розгляду психологічних особливостей професійної ідентичності студентів спеціальності "атомна енергетика" під час перебігу кризи ідентичності. Визначено суттєві взаємозв'язки між станами професійної ідентичності, компонентами профідентичності та особистісними якостями студентів досліджуваної вибірки. Представлено статистично значимі результати кореляційного аналізу статусів професійної ідентичності студентів спеціальності "атомна енергетика", компонентів професійної ідентичності з особистісними характеристиками.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Москаленко В. В., Максьом К. В.
Назва : Емоційний інтелект: характеристика феномену та його структурні складові
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: [Фенікс], 2019. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 25. - С. 203-211 (Шифр 15(08)/А 43-340001304)
Примітки : Библиогр. С. 210 (5 назв)
УДК : 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інтелект--емоції--емоційний інтелект--структурні складові емоційного інтелекту--когнітивний компонент--афективний компонент--конативний компонент--структурно-функціональна модель
Анотація: В статті представлено теоретичний аналіз сутності феномену емоційного інтелекту та його структурних складових, описано теоретичну модель емоційного інтелекту особистості. Модель емоційного інтелекту особистості представлено як єдність когнітивного, афективного та конативного її компонентів. Представлено характеристику цих структурних компонентів. Когнітивна складова характеризується як здатність людини визначати свої емоції за фізичним станом, почуттями і думками а також здатність визначати емоції інших людей через їх мову, звуки, зовнішній вигляд і поведінку через твори мистецтва. Афективна складова емоційного інтелекту виявляється у фасилітації мислення, у спрямуванні уваги на важливу інформацію, у спрямованості на зміну настрою, пов'язаного із рушійною силою перетворюючих стратегій поведінки людини. Конативний компонент представлено феноменами управління емоціями та їх рефлексивної регуляції, які відбуваються у сфері розвитку відносин з іншими людьми. Цей компонент представлено також здібністю здійснення самоконтролю особистості у володінню емоціями, контролем емоційної експресивності.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Шевченко О. Т.
Назва : Особливості резільєнтності майбутніх медичних сестер у роботі з важкими соматичними хворобами: ціннісно мотиваційний аспект
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 492-401 (Шифр 15(08)/А 43-178676314)
Примітки : Бібліогр.: С. 400 (7 назв)
УДК : 377.3.015.31:614.253.5-056.87
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): майбутні медичні сестри--резільєнтність--важкі соматичні хворі--потреби професійної діяльності--базові переконання--ціннісно-мотиваційний компонент
Анотація: У статті висвітлено результати емпіричного дослідження ціннісно-мотиваційного компонента резільєнтності майбутніх медичних сестер у роботі з важкими соматичними хворими. Схарактеризовано результати дослідження за ціннісно-мотиваційним компонентом резільєнтності, представлено факторний аналіз значущих для майбутніх медичних сестер потреб у роботі з важкими соматичними хворими; здійснено кластерний аналіз, за результатами якого виявлено розподіл респондентів за узагальненими показниками базових переконань; проаналізовано відсотковий розподіл за бажанням працювати з важкими соматичними хворими. Подані дані щодо узагальнення результатів дослідження і рівнів розвитку окресленого компонента в цілому. Визначено недостатній рівень розвитку ціннісно-мотиваційного компоненту резільєнтності майбутніх медичних сестер у роботі з важкими соматичними хворими.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Котух О. В.
Назва : Організація та структура проведення емпіричного етапу дослідження становлення автентичності майбутніх психологів
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 179-189 (Шифр 15(08)/А 43-596370335)
Примітки : Бібліогр.: с. 186-188 (12 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): автентичність--становлення--студент-психолог--методи дослідження--мотиваційно-оцінний компонент--рефлексивний компонент--когнітивний компонент--емоційно-оцінний компонент
Анотація: Статтю присвячено проблемі становлення автентичності майбутніх психологів. Представлено короткий аналіз наукових досліджень авторів які займались проблемою особистісного розвитку студента, само актуалізації та автентичності особистості студента. Складень програму константувального експерименту в якій сформульовано мету, завдання та методи організації констатувального експерименту в якій сформульовано мету, завдання та методи організації констатувального етапу дослідження становлення автентичності студента-психолога. Дослідження становлення автентичності майбутнього психолога передбачало аналіз сформованості структурних компонентів: (мотиваційно-цінного (потреба вирішувати професійні завдання, прагнення досягти успіху і показати себе з кращого боку), рефлексивного (аналіз своєї діяльності), емоційного (почуття відповідальності, впевненість у власному успіху), когнітивного ("Образ Я") автентичності. Запропоновано та обгрунтовано методичний інструментацій для проведення емпіричного етапу дослідження становлення автентичності у майбутніх психологів.
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Боковець О. І.
Назва : Порівняльний аналіз конструювання концепту "інноваційний потенціал" студентами "інноваторами" та "консерваторами"
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 393-403 (Шифр 15(08)/А 43-666507521)
Примітки : Бібліогр.: С. 402-403 (9 назв)
УДК : 159.922.7
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--інноваційний потенціал--когнітивний компонент--студент--інноватор--консерватор
Анотація: Здійснено спробу визначити особливості когнітивного конструювання майбутніми фахівцями концепту "інноваційний потенціал". З'ясовано, що у свідомості студентів технічного профілю концепт "інноваційний потенціал" базується на позитивних асоціативних реакціях. Виявлено, що асоціативне поле у студентів "консерваторів" не повністю відображає істотні ознаки концепту "інноваційний потенціал". Вивчено актуальні смисли, які студенти технічного профілю вкладають у розуміння якостей особистості інноватора. Констатовано, що у студентів "інноваторів" на відміну від "консерваторів" є чітко сформований образ особистості інноватора.
Знайти схожі

12.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2+159.947/С 14-417050727 рукописний текст
Автор(и) : Садова, Мирослава Анатоліївна
Назва : Теорія та практика професійної відповідальності особистості : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Одеса, 2019
Кільк.характеристики :530 с.: табл.
Колективи : Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова (Одеса)
Примітки : Бібліогр.: с. 420-465 (493 назви)
УДК : 159.923.2+159.947.23]-057.85/.86(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): об'єкт--суб'єкт--інстанція відповідальності--професійна відповідальність--суб'єктно-контексний підхід--емоційний компонент відповідальності--поведінково-результативний компонент відповідальності--когнітивний компонент відповідальності
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню професійної відповідальності особистості. Розроблено основні положеня суб’єктно-контекстної концепції професійної відповідальності, котра є результатом аналізу та узагальнення поглядів вітчизняних та зарубіжних вчених на проблему відповідальності та авторського розуміння сутності професійної відповідальностіз огляду суб’єкта, об’єкта, суб’єктності та контекста; обгрунтовано теоретичну модель та типологію професійної відповідальності особистоті; подано психологічний аналіз безпеки, ризиків та особистісних ресурсіву професійній сфері життєдіяльності, релевантних змісту відповідальності.Узагальнено характеристики показників професійної відповідальності особистостіза кожним із психодіагностичних тестів; емпірично досліджено структуру та типологічні особливості професійної відповідальності особистості; визначено вікові та ґендерні відмінності професійної відповідальності; виявлено відмінності професійної відповідальності за рівнем ризику, небезпеки в професії та статусно-рольовою позицією на робочому місціРозроблено професійно-психологічний тренінг формування професійної відповідальності у студентів ВНЗ; узагальнено показники середніх значень та відсоткового співвідношення вхідного контролю студентів у виконанні тестів; здійснено порівняльний аналіз результатів вхідного та вихідного контролю досліджень; виявлено особливості успішності в навчанні, пізнавальної та інтелектуальної сфер студентів з різними типами формування професійної відповідальності.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

13.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2+159.947/С 14-974476501 рукописний текст
Автор(и) : Садова, Мирослава Анатоліївна
Назва : Теорія та практика професійної відповідальності особистості : автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Одеса, 2019
Кільк.характеристики :40 с.: табл.
Колективи : Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова (Одеса)
Примітки : Бібліогр.: с. 34-36 (35 назв).
УДК : 159.923.2+159.947.23]-057.85/.86(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): об'єкт--суб'єкт--інстанція відповідальності--професійна відповідальність--суб'єктно-контексний підхід--емоційний компонент відповідальності--поведінково-результативний компонент відповідальності--когнітивний компонент відповідальності
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню професійної відповідальності особистості. Розроблено основні положеня суб’єктно-контекстної концепції професійної відповідальності, котра є результатом аналізу та узагальнення поглядів вітчизняних та зарубіжних вчених на проблему відповідальності та авторського розуміння сутності професійної відповідальностіз огляду суб’єкта, об’єкта, суб’єктності та контекста; обгрунтовано теоретичну модель та типологію професійної відповідальності особистоті; подано психологічний аналіз безпеки, ризиків та особистісних ресурсіву професійній сфері життєдіяльності, релевантних змісту відповідальності.Узагальнено характеристики показників професійної відповідальності особистостіза кожним із психодіагностичних тестів; емпірично досліджено структуру та типологічні особливості професійної відповідальності особистості; визначено вікові та ґендерні відмінності професійної відповідальності; виявлено відмінності професійної відповідальності за рівнем ризику, небезпеки в професії та статусно-рольовою позицією на робочому місціРозроблено професійно-психологічний тренінг формування професійної відповідальності у студентів ВНЗ; узагальнено показники середніх значень та відсоткового співвідношення вхідного контролю студентів у виконанні тестів; здійснено порівняльний аналіз результатів вхідного та вихідного контролю досліджень; виявлено особливості успішності в навчанні, пізнавальної та інтелектуальної сфер студентів з різними типами формування професійної відповідальності.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Москаленко, Валентина Володимирівна
Назва : Особливості когнітивного компоненту твочого мислення в процесі розв'язання суб'єктом недситуативної проблемності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 107-113 (Шифр 15(08)/А 43-666507521)
Примітки : Бібліогр.: с. 112-113 (7 назв)
УДК : 159.922.27
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творче мислення--когнітивний компонент--суб'єктивна проблемність--ситуативна проблемність--надситуативна проблемність--вихід за межі самого себе
Анотація: У статті доводиться, що когнітивна система творчого мислення виконує функцію репрезентації зовнішніх умов у свідомості суб'єкта, в результаті чого об'єктивна ситуація трансформується в суб'єктивну проблемність як одиницю творчого мислення, що здійснює його запуск. В залежності від вміння суб'єкта розпізнавати характер ситуації виділяються два різні виявлення проблемності: ситуативний і надситуативний. Ситуативний рівень характеризується встановленням проблемності, для розв'язування якої суб'єкт використовує лише минулий досвід і стереотипи. Рівень надситуативної проблемності характеризується ситуацією, в якій суб'єкту не вистачає знань для вирішення проблеми. Це спонукає його вийти за межі існуючої ситуації і наявних у нього знань та досвіду, в результаті чого суб'єкт включаючись у більш широку ситуацію і пізнаючи її глибше, має можливість здійснювати перетворення проблемної ситуації. Конструктивний вихід за межі ситуації є ознакою творчого мислення.
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Краєва О. А., Романенко Н. В.
Назва : Психологічні особливості стану професійної ідентичності медичних працівників під час трансформаційних змін суспільства
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 199-210 (Шифр 15(08)/А 43-596370335)
Примітки : Бібліогр.: с. 209 (5 назв)
УДК : 923.2:[316:61]:331.54
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): ідентичність--криза ідентичності--особистісна ідентичність--професійна ідентичність--соціальна ідентичність--змістовий компонент--структурний компонент--динамічний компонент
Анотація: У статті здійснено спробу розгляду психологічних особливостей професійної ідентичності медичних працівників в контексті реформування медичної галузі. Запропоновано загальну модель ідентичності фахівця, яка презинтує компоненти професійної ідентичності (змістовий, структурний, динамічний) на стику дотичності видів ідентичності особистісної та соціальної , що логічно імплементується у розроблену модель. Представлено статистичну значущу відмінність у статусах професійної ідентичності медичних працівників двох досліджуваних різновікових груп; фахівців віком до 35 років та віком після 35 років, поряд із шкалами ідентифікаційних характеристик за особистісною ідентичністю, таких як: невротизм, спонтанна агресивність, дратівливість, товаристкість, врівноваження тощо.
Знайти схожі

16.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 155/М 34
Назва : Творча спадщина Г.С. Костюка: історія та сучасність. / Матеріали круглого столу (м. Київ, 11 червня 2019 р.) : [збірник статей]
Вихідні дані : Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019
Кільк.характеристики :90 с.
Колективи : НАПН України, Інститут психології імені Г.С. Костюка. Лабораторія загальної психології та історії психології ім. В.А. Роменця
Ціна : 20.00 грн.
УДК : 159.9.01(082)+159.9:005.745(477-25)
Зміст : Вплив віртуального простору на формування національної ідентичності особистості/ Н. М. Бугайова. Ціннісні орієнтації в структурі життєдіяльності особистості обдарованого підлітка/ О. Л. Вернік. Проблема особистісної ефективності у концептуальних ідеях Г.С. Костюка/ М. Т. Дригус. Персонологія Г.С. Костюка: провідні концептуальні положення/ Ж. М. Маценко. Історичний дискурс про фактори психічного розвитку/ О. А. Мельник. Особливості онтогенетичного розвитку особистості в світлі ідей Г.С. Костюка/ В. В. Москаленко. Науковий доробок Г.С. Костюка в контексті розвитку вітчизняної психологічної науки/ Н. М. Панасенко, І. М. Поклад. Науково-педагогічні погляди Г.С. Костюка на теорію розвитку особистості/ І. М. Поклад. Професійне самовдосконалення як невід'ємний компонент професіоналізму/ Н. В. Пророк. Фактори самодетермінації особистості/ Л. З. Сердюк. Теоретичні засади дослідження явища самопрезентації в науковій літературі/ Л. О. Скальська, В. О. Горбачов. Психолого-педагогічний процес як фактор особистісного розвитку учня/ Н. В. Слободяник. Ідеї Г.С. Костюка і становлення гуманістичної психології в Україні/ С. Є. Солодчук. Досвід вивчення психології особистості у вітчизняних дослідженнях/ А. Д. Терещук. Реабілітаційна та реінтеграційна робота з військовослужбовцями, учасниками бойових дій в умовах процесу децентралізації надання послуг в об'єднаних територіальних громадах/ В. В. Турбан. Погляди Г.С. Костюка та генеза становлення особистості/ В. В. Турбан. Система становлень в оптимізації функціонування особистості: підхід Н. Пезешкіана/ І. В. Яворська-Вєтрова.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 155/А 43
Автор(и) : Лавренко, Ольга Василівна
Назва : Морально-етичний компонент економічного самовизначення молоді
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Українська асоціація організаційних психологів та психологів праці, Центр організаційної та економічної психології
Місце публікування : Актуальні проблеми розвитку організаційної та економічної психології в Україні: Тези ІІІ Всеукраїнського конгресу з організаційної та економічної психології (20-22 червня 2019 року, м. Кам'янець-Подільський)/ Ін-т психол. ім. Г. С. Костюка НАПН України, Кам'янець-Подільськ. нац. ун-т ім. І. І. Огієнка, Укр. асоц. організац. психол. та психол. праці, Центр організац. і економ. психол. - Київ, Кам'янець-Подільський: Кам.-Под. нац. ун-т ім. І. Огієнка, 2019. - С. 88-89 (Шифр 155/А 43-431376420)
УДК : 005.32+159.98:33](06)
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): морально-етичний компонент--економічне самовизначення молоді
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153/154/О-64
Автор(и) : Карамушка Л.М., Шевченко А.М.
Назва : Аналіз індексу ставлення до здоров’я менеджерів освітніх організацій
Колективи : Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України, Українська асоціація організаційних психологів та психологів праці
Місце публікування : Організаційна психологія. Економічна психологія: науковий журнал/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України; Укр. Асоц. організац. психологів та психол. праці. - Київ, 2019. - № 2-3 (17). - С. 58-65 (Шифр 153/154/О-64-979653389)
Примітки : Бібліогр.: с. 64 (12 назв)
УДК : 159.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Організаційна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): здоров'я--ставлення до здоров'я--компоненти ставлення до здоров'я--емоційний компонент--когнітивний компонент--дієвий компонент--практичний компонент--менеджери освітніх організацій--зовнішні чинники мезорівня--зовнішні чинники мікрорівня
Знайти схожі

19.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 155/М 34
Назва : Особистість у діяльнісному підході: сучасний погляд. / Матеріали наукової конференції (м. Київ, 07 грудня 2019 р.) : [збірник статей]
Вихідні дані : Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019
Кільк.характеристики :62 с.
Колективи : НАПН України, Інститут психології імені Г.С. Костюка. Лабораторія загальної психології та історії психології ім. В.А. Роменця
Ціна : 5.00 грн.
УДК : 159.9.01(082)+159.9:005.745(477-25)
Зміст : Вплив віртуального простору на формування національної ідентичності особистості/ Н. М. Бугайова. Ціннісні орієнтації в структурі життєдіяльності особистості обдарованого підлітка/ О. Л. Вернік. Проблема особистісної ефективності у концептуальних ідеях Г.С. Костюка/ М. Т. Дригус. Персонологія Г.С. Костюка: провідні концептуальні положення/ Ж. М. Маценко. Історичний дискурс про фактори психічного розвитку/ О. А. Мельник. Особливості онтогенетичного розвитку особистості в світлі ідей Г.С. Костюка/ В. В. Москаленко. Науковий доробок Г.С. Костюка в контексті розвитку вітчизняної психологічної науки/ Н. М. Панасенко, І. М. Поклад. Науково-педагогічні погляди Г.С. Костюка на теорію розвитку особистості/ І. М. Поклад. Професійне самовдосконалення як невід'ємний компонент професіоналізму/ Н. В. Пророк. Фактори самодетермінації особистості/ Л. З. Сердюк. Теоретичні засади дослідження явища самопрезентації в науковій літературі/ Л. О. Скальська, В. О. Горбачов. Психолого-педагогічний процес як фактор особистісного розвитку учня/ Н. В. Слободяник. Ідеї Г.С. Костюка і становлення гуманістичної психології в Україні/ С. Є. Солодчук. Досвід вивчення психології особистості у вітчизняних дослідженнях/ А. Д. Терещук. Реабілітаційна та реінтеграційна робота з військовослужбовцями, учасниками бойових дій в умовах процесу децентралізації надання послуг в об'єднаних територіальних громадах/ В. В. Турбан. Погляди Г.С. Костюка та генеза становлення особистості/ В. В. Турбан. Система становлень в оптимізації функціонування особистості: підхід Н. Пезешкіана/ І. В. Яворська-Вєтрова.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 154/А 43
Автор(и) : Примачок Л. Л.
Назва : Порівняльне дослідження стану сформованості професійної компетентності у фахівців з фізичної реабілітації з різним стажем роботи
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Логос, 2019. - Т. 1: Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 54. - С. 43-54 (Шифр 154/А 43-914937779)
Примітки : Бібліогр.: с. 53-54 (15 назв)
УДК : 925:159.913-05
Предметні рубрики (Галузі знань): Організаційна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна компетентність--когнітивний компонент--соціально-психологічний компонент--ціннісно-смисловий компонент--комунікативна компетентність--фахівці з фізичної реабілітації
Анотація: В статті описано структуру професійної компетентності фахівця з фізичної реабілітації. Зазначено, що до структури професійної компетентності реабілітолого входять компоненти (когнітивний, соціально-психологічний та ціннісно-смисловий), кожен з яких вміщує структурні складові (або субкомпоненти). Шляхом проведення експериментального етапу дослідження вивчено психологічні особливості розвитку професійної компетентності у фізичних реабілітологів, які вже мають вищу освіту та працюють із спеціальності. Здійснено порівняльне дослідження стану сформованості професійної компетентності у фахівців з фізичної реабілітації з різним стажем роботи (від 0 до більше 15 років). З урахуванням емпіричних даних уточнено структуру комунікативної кометентності фахівця з фізичної реабілітації.
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-69 
 
Статистика
за 18.09.2024
Кількість запитів 17422
Кількість відвідувачів 591
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя