Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (109)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (17)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=компоненти<.>
Загальна кількість знайдених документів : 85
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-85 
1.
   159.9.015
   П 86


   
    Психологічна складова сучасної навчальної книги: показники і критерії психологічної експертизи [Текст] : : навчальна програма для психологів-експертів / Шатирко Л. О., Дзюбко Л. В., Бучма В. В., Гурова О. В. - Київ : [б. в.], 2023. - 13 с. - ISBN 978-617-7745-41-8 : Б. ц.
УДК
Рубрики: Психологія навчання--Навчальна програма
Кл.слова (ненормовані):
підручник -- компоненти структури діяльності учіння -- контрольно-оцінювальний аналіз навчальних дій -- психологічний аналіз -- експертиза навчальних матеріалів -- ціннісно-мотиваційний компонент навчальних дій -- компетентності -- уміння вчитися -- початкова освіта -- освітні матеріали -- учбова діяльність -- навчальна діяльність -- Нова українська школа -- заклади загальної середньої освіти
Анотація: В програмі розглядаються питання психолого-методичного забезпечення розроблення та аналізу навчальної літератури для Нової української школи, окреслюється сутність навчальних матеріалів в контексті проблеми навчання та розвитку, гуманістичних цінностей педагогічних завдань в освітньому просторі. Конкретизація та практичне опрацювання концептуальних підходів програми представлено в розділах, присвячених психологічним характеристикам різних видів освітніх матеріалів; особливостям психолого-педагогічної експертизи. Програма має за мету поглиблення уявлень про психологічні складові освітніх матеріалів, створення методологічних підґрунть подальшої розробки навчальних курсів. Окреслені в програмі концептуальні основи допоможуть зрозуміти психологічну сутність діяльності учіння, й на підставі даних виявити новий ракурс у вирішенні головної практичної проблеми освіти – всебічного розвитку особистості в освітньому просторі. Програма може бути корисною в організації підготовки психологів-експертів під час здійснення апробації шкільної навчальної книги. Також може бути цікавою психологам-практикам, педагогам, соціальним працівникам.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Шатирко, Л. О.; Дзюбко, Людмила Віталіївна; Бучма, В. В.; Гурова, О. В.
Свободных экз. нет
Знайти схожі

2.
   159.9.015
   І-70


   
    Інструкція з проведення психологічного аналізу навчальної літератури [Текст] : інструкція / Шатирко Л. О., Дзюбко Л. В., Бучма В. В., Гурова О. В. . - Київ : [б. в.], 2023. - 34 с. - ISBN 978-617-7745-42-5 : Б. ц.
УДК
Рубрики: Психологія навчання--Інструкція
   Психоаналіз--навчальні видання--Україна--Інструкція

Кл.слова (ненормовані):
підручник -- компоненти структури діяльності учіння -- контрольно-оцінювальний аналіз навчальних дій -- психологічний аналіз -- експертиза навчальних матеріалів -- ціннісно-мотиваційний компонент навчальних дій -- компетентності -- уміння вчитися -- початкова освіта -- освітні матеріали -- учбова діяльність -- навчальна діяльність -- Нова українська школа -- заклади загальної середньої освіти
Анотація: В Інструкції обґрунтовано методологічні настанови психологічного аналізу (парадигма діяльності учіння, психологічна структура діяльності і компетенція уміння вчитись), визначено мету і предмет психологічного аналізу навчальних матеріалів, пояснено структуру системоутворювальної психологічної компетентності «уміння вчитися», виокремлено основні компоненти структури діяльності учіння (ціннісно-мотиваційний, учбових дій та контрольно-оцінювальний), наведено параметри, які розкривають зміст кожного з психологічних компонентів навчальних матеріалів. В якості тренувального матеріалу запропоновано приклади з конкретних підручників, на яких випрацьовується уміння практично розпізнавати представленість певного параметру психологічного аналізу у контексті живої навчальної книги. Інструкція адресована перш за все психологам-експертам, вчителям-експертам та авторам навчальної літератури, але буде корисною всім інтересантам даної теми: вчителям предметникам, методистам, керівникам закладів загальної середньої освіти.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Шатирко, Л. О.; Дзюбко, Людмила Віталіївна; Бучма, В. В.; Гурова, О. В.
Свободных экз. нет
Знайти схожі

3.
153/154
О-64


   
    Організаційна психологія. Економічна психологія [Текст] : науковий журнал. № 2 (26) / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України; Укр. Асоц. організац. психологів та психол. праці ; наук. ред. С. Д. Максименко, Л. М. Карамушка . - Київ : [б. в.], 2022. - 156 с. : табл. - ISSN 2411-3190. - 25.00 грн.
    Зміст:
Дембицька, Н. Особливості самопізнання в економічній сфері як аспект самовизначення підлітків / Н. Дембицька [и др.]. - С .31-38. - Бібліогр. С. 36-38 (22 назв)
Інші автори: Запека Я., Рябчич Я., В. Щербина-Прилука
Зубіашвілі, І. Соціальна рефлексія як основа механізму економічної соціалізації особистості / І. Зубіашвілі, О. Лавренко. - С .39-48. - Бібліогр.: С. 46-47 (26 назв)
Карамушка, Л. Емпіричне дослідження особливостей психічного здоров'я вимиушених "внутрішніх" переселенців в умовах війни / Л. Карамушка, Т. Карамушка. - С .48-59. - Бібліогр.: С. 57-59 (30 назв)
Лагодзінська, В. Вплив креативності на структурні компоненти психологічного здоров'я персоналу освітніх організацій / В. Лагодзінська. - С .73-81. - Бібліогр.: С. 80-81 (14 назв)
Терещенко, К. Комунікативний самоконтроль як чинник забезпечення психологічного здоров'я освітнього персоналу / К. Терещенко. - С .115-121. - Бібліогр. С. 119-120 (15 назв)
Чиханцова, О. Вплив соціальної нерівності на мотивацію школярів до вивчення іноземної мови / О. Чиханцова. - С .131-138 (17 назв)
УДК
РУБ 153/154
Рубрики: Організаційна психологія--Економічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
організаційна психологія -- економічна психологія

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Карамушка , Людмила Миколаївна \наук. ред.\; В.; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України (Київ); Українська асоціація організаційних психологів та психологів праці
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
153/154
О-64


    Лагодзінська, В.
    Вплив креативності на структурні компоненти психологічного здоров'я персоналу освітніх організацій [Текст] / В. Лагодзінська // Організаційна психологія. Економічна психологія : науковий журнал / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України; Укр. Асоц. організац. психологів та психол. праці. - Київ, 2022. - № 2 (26). - С. 73-81. - Бібліогр.: С. 80-81 (14 назв)
УДК
РУБ 153/154


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Карамушка , Людмила Миколаївна \наук. ред.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України(Київ); Українська асоціація організаційних психологів та психологів праці

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

5.
378.015.3:159.947.23(043.5)
К 72


    Костенко, Олена Ростиславівна.
    Психологічні чинники розвитку відповідальності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. Р. Костенко ; наук. кер.: Н. М. Коломінський, О. Л. Туриніна ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 185 с. : табл. + 1 додатки 69 с. - Бібліогр.: с.165-185 (248 назв). -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
відповідальність студента -- компоненти відповідальності -- психологічна модель відповідальності майбутнього вчителя -- психологія педагогічної діяльності -- розвивальні і коригуючі методи -- самовдосконалення -- самопізнання -- структура відповідальності -- якості особистості вчителя
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене проблемі вивчення психологічних чинників розвитку відповідальності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки. На основі теоретичного узагальнення різних підходів у вивчення природи і сутності відповідальності вітчизняними і зарубіжними психологами автор розглядає відповідальність як складне соціально-психологічне явище, провідну морально-вольову рису, яка характеризується багатством прояву інтелектуальних, афективно-мотиваційних і діяльнісно-поведінкових компонентів. Звертається увага на те, що особливої соціальної цінності відповідальність набуває в професійній діяльності вчителя. Розроблено психологічну модель відповідальності майбутнього вчителя, в якій відображено систему всіх типів ставлення особистості і відповідно чотири підструктури відповідальності: (соціальна, професійна, екологічна, відповідальність та саморозвиток) з їхніми указаними вище компонентами. У процесі констатувального експерименту виявлено домінування низького і середнього рівнів відповідальності студентів перших курсів, з'ясовано об'єктивні і суб'єктивні чинники, які негативно впливають на неї. Розроблена та апробована на практиці комплексна програма розвитку відповідальності, яка включала коригнуючі й розвивальні методи та прийоми. Якісно-кількісний аналіз результатів формувального експерименту показав загальну тенденцію зниження середнього та низького рівнів в експериментальній групі, збільшення в ній показників високого і вище середнього на 31.7% (разом). Доказано, що розвиток більш високого рівня відповідальності не є стихійним процесом, а можливий за умови безпосереднього психологічного впливу на систему ставлень особистості студента (до професії, до людей, до себе, до навколишнього природнього середовища); зміни позиції студента як пасивного об'єкта навчального процесу на позицію активного суб'єкта пізнавальної, творчої і громадської діяльності із стійким і глибоким інтересом до самопізнання і самовдосконалення. Сформованість більш високого рівня відповідальності майбутніх учителів є одним із найважливіших факторів, який зумовлює ефективність педагогічної діяльності

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Коломінський, Наум Львович \наук. кер.\; Туриніна, Олена Леонтіївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
378.015.3:159.947.23(043.5)
К 72


    Костенко, Олена Ростиславівна.
    Психологічні чинники розвитку відповідальності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. Р. Костенко ; наук. кер.: Н. Л. Коломінський, О. Л. Туриніна ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 24 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
відповідальність студента -- компоненти відповідальності -- психологічна модель відповідальності майбутнього вчителя -- психологія педагогічної діяльності -- розвивальні і коригнуючі методи -- самовдосконалення -- самопізнання -- структура відповідальності -- якості особистості вчителя
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене проблемі вивчення психологічних чинників розвитку відповідальності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки. На основі теоретичного узагальнення різних підходів у вивчення природи і сутності відповідальності вітчизняними і зарубіжними психологами автор розглядає відповідальність як складне соціально-психологічне явище, провідну морально-вольову рису, яка характеризується багатством прояву інтелектуальних, афективно-мотиваційних і діяльнісно-поведінкових компонентів. Звертається увага на те, що особливої соціальної цінності відповідальність набуває в професійній діяльності вчителя. Розроблено психологічну модель відповідальності майбутнього вчителя, в якій відображено систему всіх типів ставлення особистості і відповідно чотири підструктури відповідальності: (соціальна, професійна, екологічна, відповідальність та саморозвиток) з їхніми указаними вище компонентами. У процесі констатувального експерименту виявлено домінування низького і середнього рівнів відповідальності студентів перших курсів, з'ясовано об'єктивні і суб'єктивні чинники, які негативно впливають на неї. Розроблена та апробована на практиці комплексна програма розвитку відповідальності, яка включала коригнуючі й розвивальні методи та прийоми. Якісно-кількісний аналіз результатів формувального експерименту показав загальну тенденцію зниження середнього та низького рівнів в експериментальній групі, збільшення в ній показників високого і вище середнього на 31.7% (разом). Доказано, що розвиток більш високого рівня відповідальності не є стихійним процесом, а можливий за умови безпосереднього психологічного впливу на систему ставлень особистості студента (до професії, до людей, до себе, до навколишнього природнього середовища); зміни позиції студента як пасивного об'єкта навчального процесу на позицію активного суб'єкта пізнавальної, творчої і громадської діяльності із стійким і глибоким інтересом до самопізнання і самовдосконалення. Сформованість більш високого рівня відповідальності майбутніх учителів є одним із найважливіших факторів, який зумовлює ефективність педагогічної діяльності

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Коломінський, Наум Львович \наук. кер.\; Туриніна, Олена Леонтіївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

7.
15(08)
А 43


    Зубіашвілі, І. К.
    Психологічні особливості економічного самовизначення старшокласників [Текст] / І. К. Зубіашвілі // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2020. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 56. - С. 30-36. - Бібліогр.: с. 35-36 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Економічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
самовизначення -- старшокласники -- економічна соціалізація -- економічна ідентичність -- економічні цінності -- структурні компоненти
Анотація: У статті аналізуються результати теоретичного дослідження економічного самовизначення старшокласників, пов'язаного з процесом економічної соціалізації. Проведене дослідження дало змогу визначити, що економічне самовизначення (як вид самовизначення) для учнівської молоді є однією з найважливіших задач на відповідному життєвому етапі та водночас центральним механізмом становлення особистісної зрілості, що полягає в усвідомленому виборі людиною свого місця в системі економічних відносин суспільства. Підкреслюється специфічність поняття економічного самовизначення особистості та його нетотожність змісту професійного самовизначення, незважаючи на спільність їх фундаментальних особистісних детермінант (базових ставлень до світу, до себе, інших людей, життєвих смислів). Якість економічного самовизначення визначає ступінь економічної активності людей не лише в галузі стратегій споживання, але й у соціальній практиці організації життя в цілому.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

8.
15(08)
А 43


    Войтович, М. В.
    Аналіз професійної життєстійкості вихователів дитячих навчальних закладів [Текст] / М. В. Войтович, Т. В. Завадська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2020. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 20. - С. 8-17. - Бібліогр.: с. 15-16 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

Кл.слова (ненормовані):
вихователі ДНЗ -- життєстійкість особистості -- професійна життєстійкість -- складові компоненти професійної життєстійкості
Анотація: У статті поданий аналіз результатів експериментального дослідження професійної життєстійкості вихователів дитячих навчальних закладів. Зокрема, визначені рівні професійної життєстійкості вихователів дитячих навчальних закладів, а також передні значення показників професійної життєстійкості вихователів. У статті наводяться та аналізуються зв'язки між складовими і компонентами професійної життєстійкості вихователів дитячих навчальних закладів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Завадська, Т.В.

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

9.
159.923.2:316.477-044.372
С 89


    Супріган, Анастасія Олександрівна.
    Трансформація "Я-образу" особистості в складних життєвих обставинах [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / А. О. Супріган ; наук. кер. Ю. М. Швалб ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 24 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Психологія особистості
   Життєва криза особистості

Кл.слова (ненормовані):
самосвідомість -- Я-образ -- структурні компоненти "Я-образу" -- складні життєві обставини -- трансформація -- розпад родини -- порушення індивідуального функціонування -- руйнування джерела життєзабезпечення -- зміна загальної соціальної ситуації життя -- образ Інших -- суб'єктна позиція
Анотація: На підставі теоретичного і емпіричного дослідження поняття складних життєвих обставин та їх впливу на "Я-образ" особистості було виявлено, що саме "Я-образ" є найбільш рухомою та динамічною частиною самосвідомості, яка більш пов'язана з ситуаційними змінами життя особистості. Встановлено, що найбільш сильно впливають на зміну "Я-образу" особистості такі зміни, що оцінюються самим суб'єктом, як "складні життєві обставини". Обгрунтовано, що складні життєві обставини виникають як непрогнозована дія нового зовнішнього чинника, стосовно якого у індивіда відсутні адекватні схеми розуміння та моделі поведінки. Відповідно до цього установлено чотири найбільш розповсюджені типи складних життєвих обставин за ознакою провідного соціально-психологічного чинника руйнації усталеного способу життя. Такими чинниками є: розпад родини; порушення індивідуального функціонування; руйнування джерела життєзабезпечення; зміна загальної соціальної ситуації життя. Емпірично доведено, що складні життєві обставини трансформують структурні компоненти "Я-образу", причому така трансформація залежить від специфіки ситуації. Доведено, що окрім зміни "Я-образу" простежуються зміни в "образі Інших", що виражається у негативізації ставлення до оточуючих. Розроблено та апробовано технологію психокорекційної роботи з особами, які потрапили у складні життєві обставини. У результаті роботи респонденти продемонстрували наявну суб'єктну позицію, зняття блокади майбутнього у побудові життєвих перспектив та поновлення "Я-образів".

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Швалб, Юрій Михайлович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

10.
159.922.2:316.477-044.372(043.5)
С 89


    Супріган, Анастасія Олександрівна.
    Трансформація "Я-образу" особистості в складних життєвих обставинах [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.0 / А. О. Супріган ; наук. кер. Ю. М. Швалб ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 196 с. : табл. + 1 додатки 58 с. - Бібліогр.: с. 171-191 (204 назви). -
УДК
Рубрики: Психологія особистості
   Життєва криза особистості

Кл.слова (ненормовані):
самосвідомість -- Я-образ -- структурні компоненти "Я-образу" -- складні життєві обставини -- трансформація -- розпад родини -- порушення індивідуального функціонування -- руйнування джерела життєзабезпечення -- зміна загальної соціальної ситуації життя -- образ Інших -- суб'єктна позиція
Анотація: На підставі теоретичного і емпіричного дослідження поняття складних життєвих обставин та їх впливу на "Я-образ" особистості було виявлено, що саме "Я-образ" є найбільш рухомою та динамічною частиною самосвідомості, яка більш пов'язана з ситуаційними змінами життя особистості. Встановлено, що найбільш сильно впливають на зміну "Я-образу" особистості такі зміни, що оцінюються самим суб'єктом, як "складні життєві обставини". Обгрунтовано, що складні життєві обставини виникають як непрогнозована дія нового зовнішнього чинника, стосовно якого у індивіда відсутні адекватні схеми розуміння та моделі поведінки. Відповідно до цього установлено чотири найбільш розповсюджені типи складних життєвих обставин за ознакою провідного соціально-психологічного чинника руйнації усталеного способу життя. Такими чинниками є: розпад родини; порушення індивідуального функціонування; руйнування джерела життєзабезпечення; зміна загальної соціальної ситуації життя. Емпірично доведено, що складні життєві обставини трансформують структурні компоненти "Я-образу", причому така трансформація залежить від специфіки ситуації. Доведено, що окрім зміни "Я-образу" простежуються зміни в "образі Інших", що виражається у негативізації ставлення до оточуючих. Розроблено та апробовано технологію психокорекційної роботи з особами, які потрапили у складні життєві обставини. У результаті роботи респонденти продемонстрували наявну суб'єктну позицію, зняття блокади майбутнього у побудові життєвих перспектив та поновлення "Я-образів".

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Швалб , Юрій Михайлович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

11.
15(08)
А 43


    Болотнікова, Інга Вікторівна.
    Особливості складових та компонентів професійної життєстійкості працівників профспілок [Текст] / І. В. Болотнікова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2020. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 20. - С. 3-8 : табл. - Бібліогр.: с. 6-8 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

Кл.слова (ненормовані):
життєстійкість особистості -- професійна життєстійкість -- складові і компоненти професійної життєстійкості
Анотація: Робота присвячена актуальній проблемі професійної життєстійкості. У статті аналізуються результати експериментального дослідження, проведеного у профспілкових організаціях, підпорядкованих Київській міській раді профспілок. У результаті аналізу результатів дослідження було визначено загальний рівень життєстійкості працівників профспілкових організацій, а також особливості зв'язків між складовими і компонентами професійної життєстійкості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

12.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Іванцанич, В. В.
    Стресостійкість: чинники та особливості прояву в учнівській молоді [Текст] / В. В. Іванцанич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 116-124. - Бібліогр.: с. 122-123 (16 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
стресостійкість -- особистість школяра -- стресостійкість школярів -- чинники стресостійкості -- компоненти стресостійкості
Анотація: У статті акцентується увага на важливому завдання соціальних інституцій різного рівня, що займаються вихованням підростаючого покоління, - сприяння розвитку таких характеристик молоді, які б забезпечували високий рівень її стресостійкості. Проаналізовані наукові уявлення вчених щодо проблеми структури стресостійкості особистості. Описані причини стресів у школярів, сутність стресостійкості, чинники стресостійкості, особливості прояву сформованої стресостійкості учнів. Обгрунтовується структура стресостійкості як властивості особистості, що неодмінно проявляється у стресовій ситуації : оцінюванні ситуації та себе у ній, емоційні переживання з приводу стресової ситуації та їх свідомий контроль, дії з приводу стресора (прийняття рішення про яке здійснюється на підгрунті наявних у людини інстинктів, знань про стресори такого виду та способи їх нейтралізаці, попереднього досвіду подолання стресових ситуацій).


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

13.
378.011.3:33-057.78
И 45


    Ільєнко, Олена Львівна.
    Теоретико-методичні засади професійної підготовки майбутнього конкурентоспрможного фахівця муніципальної економіки у технічному університеті [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. педагог. наук: 13.00.04 / О. Л. Ільєнко ; наук. конс. В. М. Гриньова ; ДВНЗ "Донбаський державний педагогічний університет". - Слов'янськ, 2020. - 40 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
конкурентоспроможність -- майбутній фахівець -- муніципальна економіка -- нуково-методична система -- критерії -- компоненти -- модель конкурентоспроможного фахівця -- принципи професійної підготовки конкурентоспроможного фахівця

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Гриньова, Валентина Миколаївна \наук. конс.\; Державний вищий навчальний заклад "Донбаський державний педагогічний університет" (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

14.
159.92:364-43-057.875
Г 96


    Гусак, Вікторія Михайлівна.
    Формування професійно-психологічної культури майбутніх соціальних працівників в умовах університетської освіти [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / В. М. Гусак ; наук. кер. Я. В. Васильєв ; ДЗ "ПНПУ ім. К.Д. Ушинського". - Одеса, 2020. - 21 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
професійно-психологічна культура -- саморозвиток -- психологічне благополуччя -- особистісна зрілість -- самоактуалізація -- рефлексивність -- саморегуляція -- майбутній соціальний працівник -- компоненти професійно-психологічної культури

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Васильєв, Ярослав Васильович \наук. кер.\; Державний заклад "Південноукраїнський Національний Педагогічний Університет імені К. Д. Ушинського" (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

15.
159.98:159.942]:378(043.3)
С 79


    Степаненко, Інна Миколаївна.
    Психологічна корекція сором'язливості у майбутніх психологів [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / І. М. Степаненко ; наук. кер. Л. М. Ширяєва ; НПУ ім. М.П. Драгоманова. - Київ, 2020. - 21 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
сором'язливість -- рівні сором'язливості -- психологічні чинники сором'язливості -- особистісні утворення сором'язливості -- структурні компоненти сором'язливості -- психологічна корекція компонентів сором'язливості

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ширяєва, Людмила Миколаївна \наук. кер.\; Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

16.
15(08)
А 43


    Жук, О. В.
    Психологічні особливості формування професійної свідомості студентів-медиків ВНЗ [Текст] / О. В. Жук, О. А. Гульбс, Н. Ф. Меркулова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2020. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 27. - С. 87-98. - Бібліогр.: с. 96-97 (19 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- свідомість -- самосвідомість -- професійна свідомість -- особистість студента-медика -- формування професійної свідомості -- функції професійної свідомості -- характеристика професійної свідомості -- компоненти професійної свідомості -- моделі професійної діяльності
Анотація: У статті розглядаються психологічні особливості формування професійної свідомості студентів-медиків у вищих навчальних медичних закладах, дається характеристика професійної свідомості як складного особистісного утворення, що розвивається під впливом професійного середовища та участі суб'єкта у навчальній та професійній діяльності. Виділені основні функції професійної свідомості та їх формування у студентів медиків. Дана характеристика працівників медичної сфери. Показано, що формування професійної свідомості є основною умовою якісної підготовки студентів-медиків, майбутніх фахівців. Описано, що лікар, як суб'єкт медичної діяльності, повинен бути всебічно розвинений, гуманний, володіти знаннями, навичками, аналітичним мисленням, високою духовністю.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Гульбс, О.А.; Меркулова, Н.Ф.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

17.
15(08)
А 43


    Девіс, Л. А.
    Особливості розвитку самосвідомості та взаємодії дітей з дорослими у різних умовах виховання [Текст] / Л. А. Девіс // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 102-109. - Бібліогр.: С. 108-109 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
структурні компоненти самосвідомості -- психічна деривація -- взаємодія -- психокорекція та розвиток особистості
Анотація: У статті проаналізована проблема розвитку самосвідомості та взаємодії особисті дітей, що зростають у різних умовах виховання. У працях вітчизняних і зарубіжних психологів підкреслюється провідна роль в психічному розвитку дитини її повноцінних і ефективних зв'язків з соціальним оточення. Вирішення завдань ефективного розвитку самосвідомості особистості вимагає активного дослідження головних факторів та специфіки і умов формування складових самосвідомості молодших школярів, що виховуються поза родиною. У ході наукового пошуку було визначено теоретичні підвалини цієї проблеми. Також біло досліджено психолого-педагогічні умови розвитку самосвідомості молодших школярів у різних умовах виховання. Викладений у статті матеріал дозволяє побачити, яким чином у процесі формування основних складових компонентів самосвідомості формуються нові рівні та якості самосвідомості особистості, яка розвивається у різних умовах виховання.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

18.
15(08)
А 43


    Терещенко, К. В.
    Толерантність особистості: міждисциплінарний підхід [Текст] / К. В. Терещенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / за ред. С. Д. Максименка. - Київ, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 52. - С. 123-127. - Бібліогр.: с. 126-127 (28 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
толерантність -- особистість -- міждисциплінарний підхід -- функції толерантності -- види толерантності -- компоненти толерантності -- критерії толерантності
Анотація: У статті дано визначення толерантності особистості як інтегральної характеристики та активної позиції особистості, що проявляється у шанобливому ставленні до інших людей та до себе. Толерантність розглянуто як філософську категорію, установку, соціальну цінність, психологічну стійкість, здатність, толерантну свідомість, особистісну якість. Виокремлено функції, види рівні, компоненти, межі та критерії толерантності. Зроблено висновок про те, що використання міждисциплінарного підходу дозволяє досліджувати феномен толерантності в усій його складності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

19.
15(08)
А 43


    Симоненко, С. М.
    Індивідуально-психологічний вимір особистості як суб'єкта творчої діяльності [Текст] / С. М. Симоненко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 260-272. - Бібліогр. С. 271 (3 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
індивідуально-психологічні властивості -- індивідуально-типологічні властивості -- індивідуально-особистісні властивості -- творчі здібності -- процесуальні та змістові компоненти творчих здібностей -- творча діяльність -- творча задача -- колористичні стратегії -- візуальний образ
Анотація: Дослідження присвячено вивченню індивідуально-психологічних властивостей як детермінант творчої діяльності у представників творчих професій. Проведено теоретико-методологічний аналіз різних підходів до вивчення індивідуально-психологічних особливостей та творчих здібностей у зарубіжній та вітчизняній науці. В емпіричному досліджені встановлено взаємозв'язки індивідуально-психологічних властивостей та структурних компонентів творчих здібностей у суб'єктів діяльності. Виділено та описано психологічні типи індивідуально-психологічних властивостей: емоційно-стійкий екстраверт, емоційно-збудливий екстраверт, емоційно-лабільний екстраверт, емоційно-збудливий інтроверт, емоційно-інертний інтроверт. Вивчено взаємозв'язки виділених психологічних типів з процесуальними та змістовими характеристиками творчих здібностей. Розкрито особливості впливу індивідуально-психологічних властивостей на рішення творчих задач (зокрема, екстраверсії), і виявлено, що дані властивості визначають ряд особливостей рішення творчих задач, зокрема колористичні стратегії створення візуального образу, їх зміст та смислове навантаження.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

20.
15(08)
А 43


    Слободяник, Н. В.
    Вплив стилю психолого-педагогічної взаємності вчителя на розвиток особистості учня [Текст] / Н. В. Слободяник // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 188-198. - Бібліогр.: с. 196-197 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
стиль -- психолого-педагогічна взаємодія -- Я-концепція -- компоненти -- адаптація -- соціалізація
Анотація: У статті аналізуються результати емпіричного дослідження впливу стилю психолого-педагогічної взаємодії вчителя на розвиток особистості учня. Найважливішою умовою формування Я-концепції учнів є психолого педагогічна взаємодія, в якій вчитель є не лише ретранслятором професійних знань, але й носієм власної особистісної позиції. Я-концепція розглядається як складне утворення, що представляє собою єдність когнітивного, афективного та вольового компонентів. Підкреслюється, що ї слід розглядати як своєрідну систему, окремі підструктури якої часто є неусвідомленими.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-85 
 
Статистика
за 29.06.2024
Кількість запитів 6296
Кількість відвідувачів 385
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя