Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (269)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (39)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=критерії<.>
Загальна кількість знайдених документів : 37
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-37 
1.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Мамчур І.В.
Назва : Особливості структури, критеріїв та рівнів розвитку компонентів готовності до самопізнання старшокласників у навчально-ігровій діяльності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин]: [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 202-209 (Шифр 15(08)/А 43-075952785)
Примітки : Бібліогр.: с. 208-209 (6 назв)
УДК : 159.364.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самопізнання--старшокласники--навчально-ігрова діяльність структура--критерії--рівні
Анотація: У статті розкрито основні структурні компоненти процесу самопізнання з урахуванням вікових особливостей учнів старшого шкільного віку. Рівні і критерії готовності старшокласників до самопізнання досліджено й проаналізовано крізь значущу для них навчально-ігрову діяльність. Критерії самопізнання визначено за трирівневим варіантом в основі якого покладено принципи науковості, цілеспрямованості, системності, безперервності. Теоретико-емпіричне підгрунтя досліджуваних структурних компонентів самопізнання, їх критеріїв та рівнів розвитку дало змогу систематизувати матеріали та представити їх у таблиці.
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.60/А 43
Автор(и) : Зазимко, Оксана Володимирівна
Назва : Психологічні характеристики життєвого досвіду в юнацькому віці
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2010. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 6. - С. 106-119 (Шифр 151.60/А 43-129062)
Примітки : Бібліогр.: с. 118-119 (10 назв)
УДК : 151.60
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистісний досвід--юнацтво постмодерної епохи--критерії дослідження--особливості життєвого досвіду сучасного юнацтва
Анотація: В ромках постнекласичного підходу в психології визначені основні одиниці дослідження процесів розуміння та інтерпретації життєвого досвіду та специфіка життєвого досвіду особистості юнацького віку.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Вальо, Лариса Іванівна
Назва : Характеристика критеріального апарату адаптивності педагогів до професійної діяльності на етапі її завершення
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 104-113. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 112 (13 назв)
УДК : 159
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість педагога--реадаптація--професійна реадаптація--критерії адаптованості
Анотація: У статті порушено проблему адаптаційних та реадаптаційних можливостей людини, розглянуто психологічні особливості реадаптації особистості на етапі завершення професійної діяльності, розкрито поняття професійна реадаптація, вказано на специфіку та ризики.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Андросович К. А.
Назва : Феномен соціальної адаптації як предмет наукового аналізу
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 6-14. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 13 (11 назв)
УДК : 159.9.072
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): соціальна адаптація--нормальна адаптація--девіантна адаптація--патологічна адаптація--адаптивність-дезадаптивність--критерії
Анотація: У статті розглядається короткий опис основних досліджень соціальної адаптації особистості в психологічній науці. Розглянуто види адаптації, її структурні елементи та фактори, що зумовлюють цей процес. Представлені види адаптації: нормальна, девиантна і патологічна, які дозволяють віднести адаптацію до психоаналітичного підходу психотерапевтичної допомоги особистості, яка опинилась у стані нервозу.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Завгородня О. В.
Назва : Концепція власного життя особи: критерії інтегрованості
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 119-128 (Шифр 15(08)/А 43-596370335)
Примітки : Бібліогр.: с. 125-127 (15 назв)
УДК : 159.954
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): концепція власного життя--життєвий шлях--психобіографічне утворення--самосвідомість--ендокомплекс--екокомплекс--інтеграція
Анотація: Обгурнтовано доцільність дослідження складової самосвідомості, позначеної нами як "концепція власного життя" людини. "Концепція власного життя" - складне поліаспектне психобіографічне утворення. Окреслено його когнітивний, емоційно-оцінний, смисловий і потенційно-поведінковий аспекти. Охарактеризовано такі складові: ендокомплекс як відносно сталий та екзокомплекс як переважно змінний. Виокремлено показники інтегрованості зазначеного психобіографічного утворення: відкритість новому, гнучкість, врахування реалій, адаптивні (або постадаптивні) версії подій, життєвого шляху в цілому, творчий характер, просоціальність та конструктивність проектування, спрямованість проектів на саморелізацію суб'єкта як його усвідомлене покликання та осягнутий смисл життя, обгрунтовані рішення та ефективні поведінкові стратегії. Інтегрована концепція власного життя забезпечує людині реалістичне бачення життєвих обставин, конструктивність задумів, проектів, ефективність життєвих стратегій, гідні відповіді на виклики долі; є провідною передумовою продуктивної самореалізації.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(08)/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 14 : Методологія і теорія психології. Вип. 2
Вихідні дані : Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019
Кільк.характеристики :472 с.: табл., рис.
ISSN: 2072-4772
Ціна : 28.00 р.
УДК : 159.9.01:001.8
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): методологія психології--теорія психології
Зміст : Інтрагрупова атракця учнів та регулювання внутрішньо групових взаємин/ Ю. А. Агачева. Структурні компоненти психологічної зрілості особистості/ Л. Н. Акімова. Дослідження корпоративної культури вищого закладу освіти (на основі кореляційного аналізу)/ Я. С. Андрушко. Діагностика рефлексивності студентів у процесі метакогнітивного моніторингу навчальної діяльності/ Е. М. Балашов. Соціально-психологічні особливості самоствердження та самовдосконалення як професійно-особистісних новоутворень становлення особистості фахівців з соціальної роботи/ В. В. Балахтар. Креативність як складова професійної компетентності викладача іноземної мови/ К. С. Балахтар. Особливості уявлень реабілітологів про вплив батьківської позиції на ефективність реабілітації дітей з органічним ураженням нервової системи/ Н. А. Бастун, І. М. Клещерова. До проблеми формування психологічної безпеки особистості у малих групах/ І. О. Блохіна, О. В. Москаленко. Психологічні чинники розвитку хронічної втоми у студентської молоді/ Т. В. Вашека, С. В. Тукаєв. Комплексний підхід до розвитку творчого мислення учнів за допомогою переструктурування гештальту/ О. В. Губенко. Соціальне середовище як чинник формування девіантної поведінки у підлітковому віці/ І. А. Дружиніна, Л. О. Лях. Нарцисичні прояви сучасної студентської молоді/ Н. О. Єрмакова. Концепція власного життя особи: критерії інтегрованості/ О. В. Завгородня. Наративна ідентичність особистості/ В. Л. Зливков. Особливості резилентності лікарів-стоматологів/ В. Л. Зливков, С. О. Лукомська. Міжнародний опитувальник травм (ITQ): адаптація україномовної версії та можливості використання для діагностики комплексного і відтермінованого ПТСР/ В. Л. Зливков [и др.]. Стресостійкість в структурі особистості школяра/ В. І. Іванцевич. Логіко-методологічні проблеми інтеграції психологічних культур/ С. О. Копилов. Організація та структура проведення емпіричного етапу дослідження становлення автентичності майбутніх психологів/ О. В. Котух. Основні суперечності сучасної системи освіти та особистісний розвиток/ В. А. Кошель, М. М. Наконечна. Психологічні особливості стану професійної ідентичності медичних працівників під час трансформаційних змін суспільства/ О. А. Краєва, Н. В. Романенко. Особливості соціально-психологічної адаптації та самооцінка раціональної поведінки в конфлікті майбутніх педагогів/ С. Б. Кузікова, С. В. Пухно. Психосоціальні ресурси онкологічних хворих/ С. О. Лукомська. Ефективність компланс-терапії як засобу корекції батьківських настановлень щодо дітей із вадами розвитку/ В. Є. Луньов, Я. В. Фесенко. Комунікативно-регулятивна складова резільєнтності майбутніх медичних сестер у роботі з важкими соматичними хворими/ М. М. Марусинець, О. Т. Шевченко. Особливості психологічної корекції порушень харчової поведінки у юнаків із надлишковою масою тіла/ О. М. Марциняк-Дорош. Особливості психосоматичних порушень у викладачів ВНЗ та вчителів ЗОШ: аналіз результатів експериментального дослідження/ Т. О. Мотрук, К. М. Пасько. Психологічні механізми становлення особистості/ М. В. Папуча. Значення особистісних якостей в досягненні успіхів серед спортсменів різних видів спорту/ А. В. Перепелиця, Є. О. Фокіна. Шляхи актуалізації професійного зростання майбутнього фахівця з фізичної реабілітації/ Л. Л. Примачок. Інтереси дітей розлучених батьків/ Л. М. Ростомова. Соціально-психологічні особливості формування політичних вподобань у віртуальному середовищі: теоретико-методологічний аналіз/ О. І. Свідерська. Науково-теоретичне дослідження проблеми психологічної готовності майбутніх психологів до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання/ Г. І. Сизко. Поняття соціального інтелекту в роботах сучасних зарубіжних дослідників 1979-2019 років/ Н. В. Скоростецька. Проблема позитивних рис особистості/ Є. В. Степура. До теоретичного аналізу процесів становлення професійної ідентичності працюючих студентів вищого технічного закладу освіти/ О. А. Стовбун. Батьківські настановлення щодо дітей із мовленнєвими проблемами/ Я. В. Фесенко. Образ Я майбутніх психологів: теоретико-емпіричний аналіз/ Н. А. Харченко, А. В. Парфенюк. Дослідження батьківських характеристик взаємодії з дітьми в батьків дітей з аутизмом/ Г. М. Хворова. Психологічні особливості комплаєнтності батьків дітей із вадами мовленнєвого розвитку / Г. М. Хворова, Я. В. Фесенко. Проблема змісту особистості як базової категорії психології/ О. П. Хохліна. Специфіка формування емоційної стійкості педагога в професійній діяльності/ Є. Ф. Черкаська. Психоаналіз основних чинників появи девіацій у поведінці підлітка/ І. М. Чорна. Етіологія поведінкових відхилень/ І. М. Чорна. Психологічні аспекти адаптації студентів-іноземців до навчання в Україні/ А. О. Шейко. Дослідження впливу рівня самооцінки на ступінь стресостійкості студентів-психологів/ Л. С. Яковицька. Communication-centered view on teacher's authentic and critical leaderships/ V. Zlyvkov, S. Lukomska, O. Kotukh. Psycholinguistic peculiarities of translation of semantic units in information space/ Yu. Krylova-Grek. Методика підготовки та проведення діагностико-корекційної бесіди з підлітком схильним до девіації/ І. М. Чорна.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.60/А 43
Автор(и) : Гуцол, Кирил Віталійович
Назва : Наративна компетентність як чинник розвитку здатності особистості до самопроектування
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 11. - С. 122-133 (Шифр 151.60/А 43-751187570)
Примітки : Бібліогр.: с. 131-133 (8 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самопроектування--здатність до самопроектування--чинники розвитку здатності до самопроектування--наративна компетентність--рівні розвитку наративної компетентності--критерії сформованості наративної компетентності
Анотація: У статті представлено обгрунтування наративної компетентності як чинника розвитку її здатності до самопроектування, визначено критерії і рівні її сформованості в особистості. Здатність особистості до самопроектування розглядається як багаторівневе утворення, що впродовж життя може становити різні змістовні конфігурації, а її ядерна складова визначається інтегральним корпусом таких психологічних характеристик особистості, як прагнення до саморозвитку, самодетермінація, продуктивна рефлексія, толерантність до невизначеності, прогресивний характер смисложиттєвих орієнтацій та перспективна орієнтованість індивідуального досвіду. Виокремлено три групи чинників розвитку здатності особистості до самопроектування: мотиваційні, метакогнітивні та комунікативні. У цьому контексті, наративну компетентність особистості проблематизовано як комунікативний чинник. У структурі наративної компетентності виділено предсмисловий, смисловий та метасмисловий рівні. Визначено критеріальні ознаки сформованості наративної компетентності особистості на кожному з цих рівнів. На першому- вміння виділяти окремі текстові елементи; виокремлювати певні ситуації, що експлікуються в текстових висловлюваннях; уміння стисло переказувати зміст тексту наративу; складати його розгорнутий план; ставити запитання за змістом тексту. На другому- вміння визначати в тексті наративу тему; формулювати основну думку; виділяти проблему, до розв'язання якої прагне автор; висувати власні припущення щодо подальшого розвитку змісту наративу; складати його розгорнутий план; ставити запитання за змістом тексту. На другому - вміння визначати в тексті наративну тему; формулювати основну думку; виділяти проблему, до розв'язання якої прагне автор; висувати власні припущення щодо подальшого розвитку змісту наративу; ставити питання до автора. На третьому вміння припускати, що саме спонукало автора до створення певного наративу, та вміння йому відповідати, виходячи з цього припущення; рефлексувати підстави власних інтерпретаційних процесів; прогнозувати ефект (наслідки) від знайомства з певним наративом; аналізувати труднощі, що виникають при розумінні тексту.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(5А2.2)П/А 43
Автор(и) : Сабліна, Наталія Володимирівна
Назва : Суб'єктивні особистісні критерії адаптації студентів до навчання в медичному коледжі
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Інформ.-аналіт. агентство, 2018. - Т. 5: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 18. - С. 136-143 (Шифр 15(5А2.2)П/А 43-031277036)
Примітки : Бібліогр.: с. 141-143 (13 назв)
УДК : 378.091
Предметні рубрики (Галузі знань): Психофізіологія
Психологія праці
Експериментальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): адаптація--особистісні критерії--професійна адаптація--соціально-психологічна адаптація--експеримент
Анотація: В статті проводяться конкретизовані результати експериментального дослідження адаптації студентів першого курсу медичного коледжу, а саме суб'єктивні особистісні критерії, що впливають на даний процес.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Терещенко К. В.
Назва : Толерантність особистості: міждисциплінарний підхід
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ за ред. С. Д. Максименка. - Київ, 2019. - Т. 1: Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 52. - С. 123-127 (Шифр 15(08)/А 43-468427211)
Примітки : Бібліогр.: с. 126-127 (28 назв)
УДК : 316.647.5
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): толерантність--особистість--міждисциплінарний підхід--функції толерантності--види толерантності--компоненти толерантності--критерії толерантності
Анотація: У статті дано визначення толерантності особистості як інтегральної характеристики та активної позиції особистості, що проявляється у шанобливому ставленні до інших людей та до себе. Толерантність розглянуто як філософську категорію, установку, соціальну цінність, психологічну стійкість, здатність, толерантну свідомість, особистісну якість. Виокремлено функції, види рівні, компоненти, межі та критерії толерантності. Зроблено висновок про те, що використання міждисциплінарного підходу дозволяє досліджувати феномен толерантності в усій його складності.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Работа Т. О.
Назва : Здоров'я як системне поняття: критерії психологічного здоров'я
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 174-180 (Шифр 15(08)/А 43-857936165)
Примітки : Бібліогр.: с. 178-180 (11 назв)
УДК : 159.913:364.628
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): здоров'я--система--психіка--населення--профілактика
Анотація: У даній роботі розглянуто питання здоров'я, як системного поняття, а також висвітлено критерії психологічного здоров'я. Акцентовано увагу на вплив культури, виховання та ЗМІ на сприйняття та відношення до індивідуального психологічного здоров'я і здоров'я загалом. Висвітлено фактори, що формують здоров'я людини. Зазначено, що збереження здоров'я та повноцінного життя громадян є однією з найважливіших цілей світової спільноти, відображених у засадах європейської політики "Здоров'я 2020: основи Європейської політики в підтримку дій держави і суспільства в інтересах здоров'я і благополуччя". Висвітлено три рівні опису цінності "здоров'я". Акцентовано увагу на тому, що в міру росту добробуту населення, задоволення його природних первинних потреб, відносна цінність здоров'я усе більше буде зростати. Зазначено, що психологічний рівень здоров'я обумовлений психічними особливостями людини, можливостями забезпечити і подолати хворобу, способом життя і розуміння того, що здоров'я це не тільки стан організму, але й стратегія життя
Знайти схожі

11.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(08)/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. Вип. 30
Вихідні дані : Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017
Кільк.характеристики :282 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
ISSN: 2072-4772
Ціна : 20.00 грн.
УДК : 159.9(08)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Зміст : Психологічні аспекти якості життя невротизованої особистості/ Л. М. Абсалямова. Психологічні особливості поліграфних досліджень у системі МВС України/ О. В. Вагіна. Особливості психологічної стійкості та готовності військвослужбовців Збройних Сил України до дій в екстремальних умовах/ А. О. Грибок. Психологічні особливості вияву етнічної ідентичності української молоді/ І. В. Данилюк, В. В. Гресько. Особливості застосування профайлінгових технологій правоохоронними органами: історія та сучасний стан/ М. В. Дідковська-Бідюк. Психологічні аспекти перекладу сленгу в художніх творах/ Е. Е. Івашкевич. Система формування толерантності жінок як передумови їхньої психологічної готовності до материнства/ С. І. Канюха. Розуміння та опрацювання емоцій в Ексзестенційно-аналітичному підході/ Я. Ю. Каплуненко. Емоційно-психологічні виміри сімейного православного обрядового дійства/ Л. О. Карпова. Інформаційне забезпечення слідчої діяльності/ Н. Б. Карпушина. Функціональний аналіз психічних станів: теоретичний аспект/ Т. М. Клибанівська. Формування антикорупційної спрямованості особливості майбутнього правоохоронця в системі вищих навчальних заклідів МВС України/ І. В. Клименко. Особливості зв'язку духовних цінностей, депресивності та життєстійкості особистості юнацького віку/ С. Л. Кравчук. Психолого-педагогічний потенціал розвитку професійних компетенцій майбутнього фахівця в сучасній медичній освіті/ А. М. Крицька. Бойовий настрій офіцера-прикордонника/ С. А. Мул. Життєві орієнтації як чинник професійної діяльності майбутніх педагогів/ Л. В. Потапчук, Н. О. Кордунова. Особливості соціальної роботи з літніми людьми/ Л. Є. Просандєєва. Здоров'я як системне поняття: критерії психологічного здоров'я/ Т. О. Работа. Емоційність студентів-медиків у період адаптації до навчання та вплив на якість засвоєння морфологічних дисциплін/ Н. Синявська. Простір освітніх можливостей для самоактуалізації молоді/ Н. В. Слободяник. Динаміка показників психологічної готовності до професійної діяльності майбутніх лікарів під час навчання в університеті/ Н. В. Сміла. Індивідуально-психологічні характеристики прояву професійних переживань у майбутніх медичних психологів/ Н. А. Тертична. Психологічні особливості командної діяльності у сфері управління/ А. В. Черкаський. Дослідження розвитку міжкультурної компетенції студентів у ході вивчення іноземної мови в багатокультурних за складом групах/ С. Ф. Шаркова. Психологічна характеристика основних компонентів правосвідомості особистості/ Т. І. Юрченко-Шеховцова. Я-концепція випускника школи в контексті методології гуманітарно-психологічної експертизи/ А. И. Яблонский. Емоційне вигорання у працівників Державної кримінально-виконавчої служби України/ М. С. Ятчук. сихологічний супровід розвитку комунікативної комптентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту/ О. В. Лахтадир.
Знайти схожі

12.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 378.011.3:33-057./И 45-640036801 рукописний текст
Автор(и) : Ільєнко, Олена Львівна
Назва : Теоретико-методичні засади професійної підготовки майбутнього конкурентоспрможного фахівця муніципальної економіки у технічному університеті : автореф. дис. ... д-ра. педагог. наук: 13.00.04
Вихідні дані : Слов'янськ, 2020
Кільк.характеристики :40 с.: табл.
Колективи : Державний вищий навчальний заклад "Донбаський державний педагогічний університет" (Київ)
УДК : 378.011.3:33-057.78
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): конкурентоспроможність--майбутній фахівець--муніципальна економіка--нуково-методична система--критерії--компоненти--модель конкурентоспроможного фахівця--принципи професійної підготовки конкурентоспроможного фахівця
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153/154/О-64
Автор(и) : Карамушка Л.М., Дзюба Т.М.
Назва : Феномен "здоров’я" як актуальний напрям досліджень в організаційній психології
Колективи : Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України, Українська асоціація організаційних психологів та психологів праці
Місце публікування : Організаційна психологія. Економічна психологія: науковий журнал/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України; Укр. Асоц. організац. психологів та психол. праці. - Київ, 2019. - № 1 (16). - С. 22-33 (Шифр 153/154/О-64-824411287)
Примітки : Бібліогр.: с. 29-32 (42 назви)
УДК : 159.9:614-047.37
Предметні рубрики (Галузі знань): Організаційна психологія
Дескриптори: здоров’я--психологічний зміст феномену здоров’я--психічне здоров’я--психологічне здоров’я--критерії психологічного здоров’я--актуальні проблеми досліджень феномену здоров’я в організаційній психології
Знайти схожі

14.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.9.015/П 86
Автор(и) : Шатирко Л. О., Дзюбко, Людмила Віталіївна, Бучма В. В., Гурова О. В.
Назва : Психологічна складова сучасної навчальної книги: показники і критерії психологічної експертизи: навчальна програма для психологів-експертів
Вихідні дані : Б.м., 2023
Кільк.характеристики :13 с.
ISBN, Ціна 978-617-7745-41-8: Б.ц.
УДК : 159.9.015
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): підручник--компоненти структури діяльності учіння--контрольно-оцінювальний аналіз навчальних дій--психологічний аналіз--експертиза навчальних матеріалів--ціннісно-мотиваційний компонент навчальних дій--компетентності--уміння вчитися--початкова освіта--освітні матеріали--учбова діяльність--навчальна діяльність--нова українська школа--заклади загальної середньої освіти
Анотація: В програмі розглядаються питання психолого-методичного забезпечення розроблення та аналізу навчальної літератури для Нової української школи, окреслюється сутність навчальних матеріалів в контексті проблеми навчання та розвитку, гуманістичних цінностей педагогічних завдань в освітньому просторі. Конкретизація та практичне опрацювання концептуальних підходів програми представлено в розділах, присвячених психологічним характеристикам різних видів освітніх матеріалів; особливостям психолого-педагогічної експертизи. Програма має за мету поглиблення уявлень про психологічні складові освітніх матеріалів, створення методологічних підґрунть подальшої розробки навчальних курсів. Окреслені в програмі концептуальні основи допоможуть зрозуміти психологічну сутність діяльності учіння, й на підставі даних виявити новий ракурс у вирішенні головної практичної проблеми освіти – всебічного розвитку особистості в освітньому просторі. Програма може бути корисною в організації підготовки психологів-експертів під час здійснення апробації шкільної навчальної книги. Також може бути цікавою психологам-практикам, педагогам, соціальним працівникам. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

15.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2+316.610/Д 40-104266383 рукописний текст
Автор(и) : Джаббарова, Лілія Володимирівна
Назва : Особливості взаємозв'язку психологічного благополуччя з особистісною та соціальною ідентичністю : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Одеса, 2020
Кільк.характеристики :20 с.: табл.
Колективи : Державний заклад "Південноукраїнський Національний Педагогічний Університет імені К. Д. Ушинського" (Київ)
УДК : 159.923.2+316.61043.3
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологічне благополуччя--психологічне благополуччя студентської молоді--соціальна ідентичність--особистісна ідентичність--структура--критерії
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Біла І.М.
Назва : Вивчення творчого мислення студентів
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2020. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 27. - С. 25-36 (Шифр 15(08)/А 43-204885885)
Примітки : Бібліогр.: с. 35 (5 назв)
УДК : 159.955
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): креативне мислення--діагностика мислення--творче мислення студентів--критерії творчого мислення--особливості творчого мислення--рівень творчого мислення
Анотація: Соціально-економічні умови, освітня практика детермінує необхідність розвитку у молодих людей творчого мислення, яке відповідало б запиту сьогодення. Передумовою стимулювання творчих процесів мислення є докладне вивчення його особливостей та перспектив розвитку. Теоретичне переосмислення та інтеграція розроблених раніше підходів у вивченін творчого мислення дозволили нам розв'язати завдання якісного покращення інструментарію вивчення творчого мислення особистості. Нами з'ясовано, що творче мислення суб'єкта найкраще проявляється у творчій діяльності розв'язування поставленої творчої задачі, особистісно значимої творчої проблеми, що завершується створенням суб'єктивно та об'єктивно нового та значимого творчого продукту. Нами визначено приорітетні критерії розвитку творчого мислення студентів, які поєднують процесуальні та результативні компоненти (продуктивність, оригінальність та варіативність), та вибудовало орієнтовану ієрархінчу послідовність становлення їх творчого мислення: від простого - репродуктивного, продуктивного до творчого рівня. У ході емпіричного дослідження з'ясовано переживання у студентів стратегічних мисленнєвих тенденцій аналогізування, репродуктивного, продуктивного рівня творчого мислення, а також його практичну спрямованість. Окреслено перспективи та вектор розвитку творчого мислення у студентів.
Знайти схожі

17.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.97:616.895.4(/В 43-354474206 рукописний текст
Автор(и) : Візнюк, Інесса Миколаївна
Назва : Психологія іпохондричних розладів особистості : дис. ... докт. психол. наук: 19.00.04
Вихідні дані : Київ, 2020
Кільк.характеристики :531 с.: табл. + 1 додатки 55 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 490-531 (564 назва).
УДК : 159.97:616.895.4(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Медична психологія
Патопсихологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): іпохондричні розлади особистості--психосоматичні розлади--алгоритм хронобіологічного прогнозу--медико-психологічна реабілітація фахівців--критерії підвищення рівня готовності майбутніх фахівців до професійної діяльності--модель психокорекційних заходів і психотерапевтичної допомоги
Анотація: Дисертація присвячена з'ясуванню механізму зародження і розвитку іпохондричних розладів особистості з урахуванням порушень соматоформного типу та розроблення на цій основі концепції їх психологічної профілактики. У дисертації розкрито загальну організацію дослідження, розглянуто та обгрунтовано методичний інструментарій, визначено критерії поділу учасників дослідження на групи, наведено статистичні дані дослідження, проаналізовані кількісні та якісні показники одержаних результатів. Теоретична база дослідження побудована на принципах мультимодальної психодіагностики, на принципах історизму, об'єктивності, науковості, системності та комплексності. У межах цих підходів були застосовані відповідні методи дослідження, зокрема порівняльно-історичний та проблемно-хронологічний. Важливу роль для проведення структурно-функціонального аналізу зібраних матеріалів, з'ясування причинно-наслідкових зв'язків і проведення необхідних статистичних підрахунків відіграли міждисциплінарні методи дослідження. Теоретико-методологічний інструментарій, застосований під час написання роботи, грунтується на сучасній методології пізнання психологічних явищ і процесів. Його застосування сприяло розкриттю теми дослідження, досягненню поставленої мети й отриманню нових обгрунтованих знань. Реалізовано поетапне впровадження концепції культури безпеки психопрофесійних розладів в умовах "locus minoris resistentiae" за іпохондричною ознакою в осіб процездатного віку за допомогою психодіагностичного методичного інструментарію і застосування психокорекційної програми. Поетапне дослідження було здійснено з урахуванням специфіки професійного забезпечення і стану оптимального функціонування організму в кожного з фахівців різних професій, що відіграло важливу роль у формуванні їх світогляду на етапі зародження і розвитку іпохондричних розладів особистості.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Хохліна О. П.
Назва : Проблема змісту особистості як базової категорії психології
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 388-397 (Шифр 15(08)/А 43-596370335)
Примітки : Бібліогр. с. 395-396 (5 назв)
УДК : 159.9.01
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--людина--індивід--індивідуальність--об'єкт та суб'єкт впливів--біологічні та соціальні умови--соціалізація--індивідуалізація--ознаки та критерії сформованості особистості
Анотація: У статті висвітлено результати теоретичного вивчення проблеми змісту особистості як базової категорії психології. Концептуальне уявлення про особистість є необхідною складовою теоретико-методологічних засад наукової та практичної діяльності психолога, проведення конкретного психологічного дослідження та надання психологічної допомоги клієнтові. Розкриття змісту категорії здійснюється на основі з'ясування найважливішого у визначенні суті особистості, детермінації її становлення, ознак та критеріїв сформованості. Основою для визначення особистості слугував порівняльний аналіз споріднених понять "людина", "індивід", "індивідуальність". Важливим для розуміння особистості виявилося і використання дотичних понять - "об'єкт" та "суб'єкт" впливів. Відмічається, що якщо людина-індивід - це носій біологічних (природних) властивостей, то людина-особистість є носієм соціально-зумовлених властивостей. Людина ж як індивідуальність - це носій єдності неповторних в ній біологічних та соціально-зумовлених особливостей. Повнота ж розгляду особистості забезпечується її розумінням як об'єкта так суб'єкта впливів. У результаті особистість визначається як саморегульоване системне утворення, що складається з соціально-значущих психічних властивостей, які забезпечують вибірковість відношень та регуляцію поведінки людини як поведінки суб'єкта активності, в тому числі щодо себе, свого розвитку. У статті розкриття змісту категорії особистості пов'язується також з розглядом проблеми причинної зумовленості становлення явища в аспекті біологічної й соціальної детермінації та в аспекті детермінації процесами соціалізації й індивідуалізації; проблеми ознак, критеріїв та рівнів сформованості особистості. Зокрема, як ознаки особистості визначаються відносна сталість, певна прогнозованість, наявності стрижня, стійкий психічний склад людини, особистісна рефлексія, духовність, а також цілісність, унікальність, активність, вираження, відкритість, саморегуляція. Як критерії сформованості особистості відмічається ефективність діяльності, успішність життєвого шляху; максимальна самореалізація (професійна та ексзестенційна задоволеність); досягнення найвищого рівня розвитку (реалізація здібностей); як інтегративний критерій розглядається зрілість особистості.
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Маслянікова І.В.
Назва : Проблема мотиваційного компонента научуваності дорослих
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2019. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 26. - С. 173-181 (Шифр 15(08)/А 43-789904387)
Примітки : Бібліогр.: с. 179-180 (9 назв)
УДК : 159.9:37.015.31
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): дорослий студент--навчальна мотивація--научуваність--процес навчання--дослідження--критерії
Анотація: Стаття відноситься до проблематики освіти впродовж життя та присвячена двом ключовим компонентам, які безпосередньо впливають на результат процесу навчання: особливостям навчальної мотивації та рівня научуваності студентів. Автором було здійснено теоретичний аналіз проблем мотивації та научуваності в контексті освіти дорослих. Недостатня розробленість окреслених проблем, а також вимоги сьогодення щодо професійного розвитку працівників та умов підвищення їх кваліфікації зумовили обрати перспективним напрямком дослідження мотиваційний компонент научуваності дорослих студентів. Автором було розкрито суть концепції дослідження, визначено послідовні кроки, критерії вивчення та діагностичний інструментарій.
Знайти схожі

20.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.97:616.895.4(/В 41-082295794 рукописний текст
Автор(и) : Візнюк, Інесса Миколаївна
Назва : Психологія іпохондричних розладів особистості : автореф. дис. ... докт. психол. наук: 19.00.04
Вихідні дані : Київ, 2020
Кільк.характеристики :41 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
УДК : 159.97:616.895.4(043.3)
Предметні рубрики (Галузі знань): Медична психологія
Патопсихологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): іпохондричні розлади особистості--психосоматичні розлади--алгоритм хронобіологічного прогнозу--медико-психологічна реабілітація фахівців--критерії підвищення рівня готовності майбутніх фахівців до професійної діяльності--модель психокорекційних заходів і психотерапевтичної допомоги
Анотація: Дисертація присвячена з'ясуванню механізму зародження і розвитку іпохондричних розладів особистості з урахуванням порушень соматоформного типу та розроблення на цій основі концепції їх психологічної профілактики. У дисертації розкрито загальну організацію дослідження, розглянуто та обгрунтовано методичний інструментарій, визначено критерії поділу учасників дослідження на групи, наведено статистичні дані дослідження, проаналізовані кількісні та якісні показники одержаних результатів. Теоретична база дослідження побудована на принципах мультимодальної психодіагностики, на принципах історизму, об'єктивності, науковості, системності та комплексності. У межах цих підходів були застосовані відповідні методи дослідження, зокрема порівняльно-історичний та проблемно-хронологічний. Важливу роль для проведення структурно-функціонального аналізу зібраних матеріалів, з'ясування причинно-наслідкових зв'язків і проведення необхідних статистичних підрахунків відіграли міждисциплінарні методи дослідження. Теоретико-методологічний інструментарій, застосований під час написання роботи, грунтується на сучасній методології пізнання психологічних явищ і процесів. Його застосування сприяло розкриттю теми дослідження, досягненню поставленої мети й отриманню нових обгрунтованих знань. Реалізовано поетапне впровадження концепції культури безпеки психопрофесійних розладів в умовах "locus minoris resistentiae" за іпохондричною ознакою в осіб процездатного віку за допомогою психодіагностичного методичного інструментарію і застосування психокорекційної програми. Поетапне дослідження було здійснено з урахуванням специфіки професійного забезпечення і стану оптимального функціонування організму в кожного з фахівців різних професій, що відіграло важливу роль у формуванні їх світогляду на етапі зародження і розвитку іпохондричних розладів особистості.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

 1-20    21-37 
 
Статистика
за 28.08.2024
Кількість запитів 21148
Кількість відвідувачів 777
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя