Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (980)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (26)Рідкісна книга (8)Ніжинська вища школа на сторінках ЗМІ (4)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=людина<.>
Загальна кількість знайдених документів : 70
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-70 
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.7-053.5+1/К 57-251416 рукописний текст
Автор(и) : Коган, Ірина Михайлівна
Назва : Емпатія і особливості її розвитку у дітей молодшого шкільного віку : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2005
Кільк.характеристики :179 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 165-179.
УДК : 159.922.7-053.5+159.942 + 159.922.7-053.5 + 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Емпатія
Вікова психологія-- Молодші школярі
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емпатія--безпосереднє емоційне співпереживання--чуттєво-образне співчуття--рефлексивно-особистісне взаєморозуміння--образ "людина"--образ "я"--образ "ти"
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню процесу становлення особистості у шкільному віці та визначенню психологічних умов формування у молодших школярів здатності до емпатії. Конкретизовано психологічний зміст поняття емпатії; побудовано теотеричну модель емпатії як психологічного механізму узгодження уявлень дитини про людину як таку, про себе та про конкретну іншу людину. Проведено експериментальне дослідження емпатії як структурного компоненту образу людини та визначено його вікову динаміку. В умовах цілеспрямованого виховання формування емпатії у молодших школярів має здійснюватися за двома провідними напрямками: як розвиток якості особистості (емоційна чутливість) та як здатність особистості до емпатійної взаємодії (співчуття), що стає основою розвитку всіх компонентів емпатії, в першу чергу - рефлексивно-особистісних.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 316.614.6-057.875/М 57-767836 рукописний текст
Автор(и) : Міщенко, Олена Олександрівна
Назва : Соціально-психологічні детермінанти економічної культури студентської молоді : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05
Вихідні дані : Київ, 2011
Кільк.характеристики :356 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 326-356.
УДК : 316.614.6-057.875:33
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія-- Економічна культура
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): економічна культура--студенти--економічна соціалізація--"людина економічна"--психолого-економічні якості--економічні цінності--мотиваційні потреби
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню соціально-психологічних детермінант економічної культури студентської молоді. На основі теоретичного аналізу визначено економічну культуру як систему економічних цінностей суспільства. Образ "людини економічної" є нормативним еталоном економічно успішної людини. Доведено існування рівнів економічної культури особистості, які визначаються взаємодією двох складових процесу економічної соціалізації: особливостями економічних цінностей суспільства і особливостями мотиваційно-потребової системи індивіда.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.9.01/Б 97
Автор(и) : Бэн, Александр
Назва : Душа и тело : альбом . -3-е изд., пер. с 6-го англ. издания
Вихідні дані : Киев; Харьков: Южно-Русское Книгоиздательство Ф. А. Иогансона, 1900
Кільк.характеристики :234 с.
Ціна : 2.00 руб., р.
УДК : 159.9.01
Предметні рубрики (Галузі знань): Психічні стани-- людина
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): загальна психологія--праці бена а.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 15.1/Б 97
Автор(и) : Бэн, Александр
Назва : Душа и тело : альбом . -пер. с 6-го англ. издания
Вихідні дані : Санкт-Петербург: Книгопродавец-издатель Эмиль Гартье, 1881
Кільк.характеристики :228 с.
Ціна : 3 руб.50 к., р.
УДК : 159.9.01
Предметні рубрики (Галузі знань): Емпірична асоціативна психологія-- людина
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емпірична асоціативна психологія--психічні стани--людина
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 150.42/З-22
Автор(и) : Залкинд А. Б.
Назва : Жизнь организма и внушение : альбом
Вихідні дані : Ленинград: Госиздат , 1927
Кільк.характеристики :175 с.
Примітки : Библиогр.: с. 173-175
Ціна : 2 руб.20 к., р.
УДК : 159.9.01
Предметні рубрики (Галузі знань): Навіювання-- людина
Психологія особистості-- Навіювання
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): навіювання--психологія особистості--життя людини--людина
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 153/П 86
Назва : Психологія і особистість : Науковий журнал. № 1(9)
Вихідні дані : Київ; Полтава, 2016
Кільк.характеристики :310 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ), Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка (Полтава)
ISSN: 2226-4078
Ціна : 18.00 грн.
УДК : 153
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологія особистості
Зміст : Поняття особистості у психології/ С. Д. Максименко. Інтегративна модель структурно-функціональної організації особистості/ І. Г. Тітов. Людина як причина: про включення феномену інформації в об'єктивну активність людського мозку у формі психічних процесів/ О. В. Соловйов, Н. В. Ліцоєва. Суб'єктивна близькість із природою як чинник психологічного здоров'я особистості/ І. В. Кряж. Дослідження репрезентації соціально-політичної кризи в суспільній свідомості жителів України в системно-синергетичному підході/ К. В. Седих. Професійна підготовка майбутніх учителів до соціально-педагогічної діяльності: результати експериментального дослідження/ О. Б. Будник. перевага та досконалість у семантичному просторі особистості/ К. І. Фоменко. Психологічні особливості прояву конфліктної поведінки підлітків із різним рівнем самооцінки/ Т. А. Яновська. Особливості розвитку соціального інтелекту у студентів-білінгвів/ Н. О. Бурейко. Психічні стани успішних та неуспішних студентів у ситуації іспиту/ Н. Ю. Діомідова. Психологічні особливості розподілу сімейних ролей у подружніх парах із суттєвою різницею у віці/ Т. В. Зозуль. відображення феномену субкультури в смислових конструктах підлітків-неформалів/ В. А. Лавріненко. Настанови щодо професійного майбутнього як компонент кар'єрного рішення студентів технічних спеціальностей/ І. Є. Штученко. Особистість в умовах суспільної кризи/ С. Г. Уварова. Онтогенетичний підхід у контексті сучасного розуміння динаміки формування Я-концепції практичного психолога/ Г. В. Католик. Проблема формування толерантності учнівської молоді засобами кіномистецтва/ М. М. Мельничук. Соціально-діяльнісний підхід до розробки моделі професійної рефлексії (на прикладі професії вчителя)/ О. Г. Мирошник. Соціально-психологічні детермінанти життєвого цілепокладання особистості/ М. М. Рева. Смислові аспекти саморегуляції особистості/ Т. Є. Тітова. психотерапія ПТСР в учасників бойових дій із застосуванням імагінативних технік/ Х. І. Турецька. Психологічні особливості самоактуалізації студентів з різним рівнем професійної спрямованості/ А. С. Харченко. Привабливість як естетичний компонент соціальної перцепції/ Я. В. Верещинська. Самореалізація як показник формування кар'єрних орієнтацій студентської молоді/ Н. О. Гончарова. Психологічні особливості емоційно-вольової сфери особистості залежно від професійної спрямованості (на прикладі професії актора)/ А. Ю. Трофімов, Е. В. Загурська. Духовність особистості: проблеми та перспективи психологічного дослідження/ О. Ю. Головіна. Шизофренія як розлад очевидності (тези концепції)/ О. О. Фільц. Кафедра психології та 35 років на зламі світогляду ХХ-ХХІ ст/ К. В. Седих, В. Ф. Моргун, І. Г. Тітов.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Zubiashvily I.
Назва : Monetary culture of the modern society: social and psychological aspect
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 28. - С. 145-161 (Шифр 371.015/А 43-748386)
Примітки : Бібліогр.: с. 158-159 (24 назви)
УДК : 159.922:336.74
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): культура--монетарна культура--гроші--монетарна поведінка--людина економічна
Анотація: Розглянуто особливості монетарної культури в умовах сучасного українського суспільства, закономірності її формування і розвитку, соціальні функції, які вона виконує. Аналізуються компоненти цього феномену - когнітивний, афективний, конативний.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 1/К 79
Автор(и) : Кремень В.Г.
Назва : Філософія національної ідеї: Людина. Освіта. Соціум : монографія . -вид. переробл.
Вихідні дані : Київ: Грамота, 2010
Кільк.характеристики :576 с.
ISBN, Ціна 978-966-349-066-3: 40.00 грн
УДК : 1+323.1+37.01:1
Предметні рубрики (Галузі знань): Філософія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): філософія--національна ідея--людина--освіта--соціум
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття зі збірника (однотомник)
Шифр видання : 153/П 86
Автор(и) : Мельник В. В.
Назва : Вибір як страх свободи в психології протестантизму
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка
Місце публікування : Психологія і особистість: Науковий журнал/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Полтавськ. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. - Київ ; Полтава: ПНПУ, 2017. - № 1(11). - С. 298-307 (Шифр 153/П 86-521337929)
Примітки : Бібліогр.: С. 306-307 (10 назв)
УДК : 141.32
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): страх--вибір--екзистенціал--антропологічна межа--особистість--смерть--феномен--протестантизм--людина
Анотація: Дана стаття присвячена страху вибору, який залежить від свободи в контексті екзистенціальної філософії та психології протестантизму. Акцентується увагу на антропологічній межі, яка в цілому виявляється в ставленні людини до вибору: жити чи померти, що в сучасному західному суспільстві сприймається однобічно, часто має шизоїдні, патологічні відбитки. Робиться спроба представити комплексний погляд на дану проблему, аналізуючи феномен страху в контексті психології протестантизму, розглядаючи страх вибору, через страх духовної свободи. Показано також, що в протестантизмі у цілому дотримуючись догматів, відбиваються деякі аспекти сучасної психології, а також розкрито відмінність екзистенціалів страху людського, страху віри та свободи. Ми доходимо висновку, що для протестантизму характерним є прагнення вводити протиставлення – свободи зовнішньої і внутрішньої, свободи вибору і свободи в Істині, які означають таке перенесення акцентів, яке обертається боротьбою зі свободою як небезпечною вседозволеністю.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153/А 43
Автор(и) : Мельник О. А.
Назва : Розуміння психології людини у ХІХ - початку ХХ століття представниками української університетської психології: принцип етизму
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ТОВ "Талком", 2017. - Т. 11: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 15. - С. 316-323 (Шифр 153/А 43-720946742)
Примітки : Бібліогр.: с. 322-323 (8 назв)
УДК : 159.9 (01)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості-- Психологічна допомога особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): університетська психологія--етика--мораль--принцип етизму--моральне почуття--людина--совість
Анотація: У статті представлені результати історико-психологічного дослідження з проблеми пізнання людини в українській університетській психології ХІХ-початку ХХ ст. Розкриті основні етичні положення, їх генеза та вплив на становлення та розвиток університетської психології в Україні, зокрема її предмета, мети і завдань. Аналізуються основні поняття та цінності через які віднаходить своє розкриття та здійснення принцип етизму. Вказується на особливе значення принципу етизму, його ролі у творенні пануючої ідеології певного суспільства у визначений час, а також у розумінні психології людини, її сутності.
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Мельник О.А.
Назва : Принципи кардіоцентризму як спосіб пізнання людини в університетській психології в Україні ХІХ-початку ХХ століття
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 355-363. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 362-363 (8 назв)
УДК : 159
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): принцип кардіоцентризму--психологія серця--людина--цілісність--сутність людини--енергія
Анотація: У статті здійснюється спроба аналізу становлення вчення про серце на Україні. Робиться спроба історико-психологічної реконструкції щодо формування принципу кардіоцентризму в університетській психології на Україні в ХІХ – початку ХХ століття. Предметом дослідження виступає людина, розуміння її сутності у вказаному контексті. За положеннями принципу кардіоцентризму людина визнається самостійною та головною цінністю. ―Серце‖ розглядається як зосередження чуттєво-емоційних схиль-ностей, діяльно-вольових здібностей та морально-етичних цінностей людини.
Знайти схожі

12.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37/Н 34
Назва : Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики (до 25-річчя НАПН України) : сборник научных трудов
Вихідні дані : Київ: Видавничий дім "Сам", 2017
Кільк.характеристики :400 с.
Колективи : Національна академія педагогічних наук України
ISBN, Ціна 966-8714-15-6: 281.50 грн.
УДК : 37.01+37:001.32(477)НАПН
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогіка
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): наукове забезпечення--розвиток освіти--україна--актуальні проблеми--напн україни
Зміст : Генетичні консенсуси світогляду особистості як методологія застосування технологій психологічної реабілітації та психологічного захисту населення/ С. Д. Максименко. Основні ракурси дослідження проблем мислення в сучасній українській психології/ В. О. Моляко. Доросла людина у віртуальному освітньому просторі/ М. Л. Смульсон. Теоретико-методологічні засади самопроектування особистості/ Н. В. Чепелєва. Соціальна напруженість в організації: сутність, підходи до вивчення, методики дослідження/ Л. М. Карамушка. Чинники та психофізіологічне забезпечення професійного самоздійснення особистості/ О. М. Кокун.
Примірники : всього : ЧЗ(7)
Вільні : ЧЗ(7)
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття зі збірника (однотомник)
Шифр видання : 37/Н 34
Автор(и) : Смульсон, Марина Лазарівна
Назва : Доросла людина у віртуальному освітньому просторі
Колективи : Національна академія педагогічних наук України
Місце публікування : Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики (до 25-річчя НАПН України): сборник научных трудов/ . - Київ: Видавничий дім "Сам", 2017. - С. 107-112. - ISBN 966-8714-15-6 (Шифр 37/Н 34-648545484). - ISBN 966-8714-15-6
Примітки : Бібліогр.: С. 111-112 (23 назви)
УДК : 159.953.5
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Москаленко В.В., Лавренко, Ольга Василівна, Кулініч Г. М.
Назва : Моральність в структурі характеристик образу "економічно успішної людини" студенської молоді
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2017. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 23. - С. 197-211 (Шифр 151.51/А 43-623684313)
Примітки : Бібліогр.: с. 209-211 (9 назв)
УДК : 159.922.27-316.87
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): економічно успішна людина--моральна складова образу--емпіричне дослідження--єдність економічного і морального--уявлення--моральні норми
Анотація: В статті представлено результати емпіричного дослідження, яке здійснювалось з метою аналізу особливостей моральної складової образу «економічно успішної людини» студентської молоді. Емпіричне дослідження здійснювалось на вибірці, яка сформована із студентів вищих навчальних закладів м. Києва. Організація емпіричного дослідження була здійснена у відповідності з задачами визначення змісту уявлень студентів про «моральність» в структурі характеристик образу економічно успішної людини: ставлення студентів до дотримання моральних норм особистістю в сфері економічної життєдіяльності; уявлення студентів про причину порушення моральних норм в економічній життєдіяльності людини. Результати дослідження засвідчили, що основна маса студентської молоді пов‘язує економічний успіх людини з дотриманням нею моральних норм. Тим не менш частина студентів вважає можливим порушувати моральні норми, якщо це потрібно для економічного успіху. Отримані результати підтверджують доцільність цілеспрямованих форм морального виховання в умовах навчання у вузі.
Знайти схожі

15.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 15(092)/П86
Назва : Психологія людини: Л.С.Виготський та сучасна наука : збірник статей. Вип. 1
Вихідні дані : Б.м., 2018
Кільк.характеристики :127 с.
Колективи : Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
ISBN, Ціна 978-617-527-182-7: 20.00, 20.00 грн., грн
УДК : 159.9.019Виготський+159.9(092)-05](082) + 159.9.019Виготський+159.9(092)-05](082) + 159.9(092)-05](082)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна спадщина-- Видатні особистості --Україна
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологія людини--психологічна спадщина--видатні особистості--україна--психологія--людина--особистість
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття зі збірника (однотомник)
Шифр видання : 159.937/П 26
Автор(и) : Москаленко, Валентина Володимирівна
Назва : Перцептивно-мисленнєві стратегії творчого конструювання образу "економічно успішної людини" студентькою молоддю
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Перцептивно-мисленнєві стратегії творчого конструювання інформаційних систем у навчальній та трудовій діяльності: монография/ В. О. Моляко, Ю. А. Гулько, Н. А. Ваганова ; за ред. В. О. Моляко. - 2018. - С. С. 124-167. - ISBN 978-966-97846-1-2 (Шифр 159.937/П 26-618264163). - ISBN 978-966-97846-1-2
Примітки : Бібліогр.: С. 165-167 (37 назв)
УДК : 159.937
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): економічно успішна людина--студентська молодь
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Москаленко В. В.
Назва : Особливості конативного компоненту образу "економічно успішної людини" студентської молоді
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: [Фенікс], 2019. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 25. - С. 193-202 (Шифр 15(08)/А 43-340001304)
Примітки : Бібліогр.: С. 201-202 (8 назв)
УДК : 159.922.27-316.87
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): соціальний образ--економічні цінності--економічний успіх--студентська молодь--успішна людина--очікування від здобуття успіху--самооцінка економічної успішності--дія з грошима
Анотація: У статті проаналізовано результати дослідження особливостей змістових характеристик конативного компоненту образу "економічно успішної людини", який відображаючи соціально-економічну ситуацію, виконує функцію стимулювання економічної активності суб'єкта. На основі емпіричного аналізу таких параметрів успішності, як спрямованість на успіх, очікування від здобуття успіху, самооцінка економічної успішності, уподобання щодо дії з грошима визначено рівень змістового наповнення конативного компоненту образу "економічно успішної людини" у студентів. Результати аналізу отриманих емпіричних даних показали, що параметри економічної успішності, які представлено через очікування студентів від здобуття економічного успіху, мають достатньо високий рівень виявлення. Параметри економічної успішності, що представлено результатами аналізу дій з грошима, засвідчили низький рівень його змістового наповнення, що свідчить про непідприємницьке ставлення студентів до грошей.
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Москаленко В. В.
Назва : Культурно-діяльнісна концепція дослідження особистості (ретроспективний аналіз досягнень української культурологічної школи)
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 25-35 (Шифр 15(08)/А 43-178676314)
Примітки : Бібліогр.: с. 33-34 (18 назв)
УДК : 316.614
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--некласична парадигма--культурно-діяльнісна концепція--система форми культури--формотворення людини--відношення "людина-світ"--світ людини--система категорій дослідження
Анотація: В статті систематизовано основні теоретичні положення про зміст і сутність принципів культурно-діяльнісної концепції як методології дослідження особистості, проаналізовано її основні категорії. Визначено місце культурно-діяльнісної теорії у системі некласичної парадигми дослідження особистості. Акцентовано увагу на досягнення української культурологічної школи у напряму розробки культурно-діяльнісної концепції особистості. Показано, що з позицій культурно-діяльнісної концепції як некласичної парадигми дослідження особистості розв'язується парадокс, що існував сторіччями у класичній науці, між особистістю як одиничним та спільнотою як всезагальним. Цей парадокс розв'язується завдяки тому, що культурно-діяльнісна методологія спрямовує дослідження особистості на зміщення акцентів з опису зовнішнього середовища людини та характеристик її духовного світу на аналіз системи культурно-історичних відносин, з якою людина вступає у взаємодію, утворюючи особливу онтологічну реальність, в якій вона є системотворчим фактором.
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Сизко Г. І.
Назва : Психологічні бар'єри при взаємодії з людьми з особливими потребами: причини та шляхи подолання
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 279-287: Бібліогр.: с. 285-286 (5 назв) (Шифр 15(08)/А 43-004926506)
УДК : 371.132:376.4
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): бар'єр відображення--бар'єр ставлення--психологічний бар'єр--обмежені можливості здоров'я--людина з інвалідністю--взаємодія--інтолерантність--спеціальна освіта
Анотація: У статті розглянуто різні спектри негативного ставлення до людей з обмеженими можливостями здоров'я, зокрема бар'єри: бар'єри відображення, бар'єри ставлення, та психологічні бар'єри, що виникають при взаємодії з такими людьми. Проаналізовано чинники, що провокують їх появу та розвиток, такі як генетичні детермінанти (інстинктивність, збереження ідентичності та прагнення до самоідентифікації) та, власне, психологічні детермінанти (відраза, страх, безпорадність, занепокоєння, тривога, ненависть, ворожість, антипатія, напруга, неприязнь, прагнення до домінування та диференціації). Запропоновано шляхи подолання психологічних бар'єрів при взаємодії з людьми з особливими потребами. А саме визнання того, що кожна людина, будь то доросла, або дитина, унікальна і, в силу своєї унікальності, займає індивідуальне і неповторне місце в житті суспільства. У зв'язку з цим слід іменувати тих, хто має статус інваліда, людей з обмеженими можливостями здоров'я, визнаючи тим саме їх рівність і право на свободу вибору.
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Хохліна О. П.
Назва : Проблема змісту особистості як базової категорії психології
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 388-397 (Шифр 15(08)/А 43-596370335)
Примітки : Бібліогр. с. 395-396 (5 назв)
УДК : 159.9.01
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--людина--індивід--індивідуальність--об'єкт та суб'єкт впливів--біологічні та соціальні умови--соціалізація--індивідуалізація--ознаки та критерії сформованості особистості
Анотація: У статті висвітлено результати теоретичного вивчення проблеми змісту особистості як базової категорії психології. Концептуальне уявлення про особистість є необхідною складовою теоретико-методологічних засад наукової та практичної діяльності психолога, проведення конкретного психологічного дослідження та надання психологічної допомоги клієнтові. Розкриття змісту категорії здійснюється на основі з'ясування найважливішого у визначенні суті особистості, детермінації її становлення, ознак та критеріїв сформованості. Основою для визначення особистості слугував порівняльний аналіз споріднених понять "людина", "індивід", "індивідуальність". Важливим для розуміння особистості виявилося і використання дотичних понять - "об'єкт" та "суб'єкт" впливів. Відмічається, що якщо людина-індивід - це носій біологічних (природних) властивостей, то людина-особистість є носієм соціально-зумовлених властивостей. Людина ж як індивідуальність - це носій єдності неповторних в ній біологічних та соціально-зумовлених особливостей. Повнота ж розгляду особистості забезпечується її розумінням як об'єкта так суб'єкта впливів. У результаті особистість визначається як саморегульоване системне утворення, що складається з соціально-значущих психічних властивостей, які забезпечують вибірковість відношень та регуляцію поведінки людини як поведінки суб'єкта активності, в тому числі щодо себе, свого розвитку. У статті розкриття змісту категорії особистості пов'язується також з розглядом проблеми причинної зумовленості становлення явища в аспекті біологічної й соціальної детермінації та в аспекті детермінації процесами соціалізації й індивідуалізації; проблеми ознак, критеріїв та рівнів сформованості особистості. Зокрема, як ознаки особистості визначаються відносна сталість, певна прогнозованість, наявності стрижня, стійкий психічний склад людини, особистісна рефлексія, духовність, а також цілісність, унікальність, активність, вираження, відкритість, саморегуляція. Як критерії сформованості особистості відмічається ефективність діяльності, успішність життєвого шляху; максимальна самореалізація (професійна та ексзестенційна задоволеність); досягнення найвищого рівня розвитку (реалізація здібностей); як інтегративний критерій розглядається зрілість особистості.
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-70 
 
Статистика
за 19.07.2024
Кількість запитів 6980
Кількість відвідувачів 634
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя