Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (524)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (97)Рідкісна книга (19)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=методологія<.>
Загальна кількість знайдених документів : 178
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Ivashkevych E. Z.
Назва : Social intelligtnce ot teachers as a compltx personality neoplasm
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 141-152 (Шифр 15(08)/А 43-004926506)
Примітки : Бібліогр.: с. 150-151 (5 назв)
УДК : 159.925:373.5.011.3
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): the social intelligence--the artistic intelligence--the information intelligence--micro-, meso- and macro-levels of social intelligence--communicative competence--prognostic competence--empathy--reflection--cognitive--mnemonic and empathic aspects of social intelligence--psychological types of the person
Анотація: The autor of the research worked out the structure of the teacher's social intelligence, identifed and substantiated psychological determinants for the development of personal qualities of teachers, the pecoliarities of using by the teachers cognitive styles of the activities wich would determine the high level of the development of social intelligence. We mean that a social intelligence of a teacher is a complex personality neoplasm, which contains cognitive, systemic and integral substructures. Systemic substructures are communicative and prognostic competence, which in turn contain integral components, in particular, mechanisms of anticipation, decentralization, intellectual initation, decision-making, planning, control and self-control, refltction and etc. At the same time, the communicative competence and the ability of a teacher that are a part of a substructure of cognitive competence of a specialist (the ability to understand and to predict the effects of the behavior of people, the ability to summarize logically important features and various nonverbal reaction of a parson; the ability to understand changes in verbal reactions of a parson depending on the context of a social situation, which caused them; the ability to understand the logic of the development of the situation of interpersonal interaction, the importance of the behavior of different people in these situations, and also a personal and intelectual reflection) are presended, first of all, on the micro-level of social intelligence, prognostic competence and empathy - on the meso-level, whereas the mechanisms of anticipation, decentralization, intelectual initation, decision-making, planning, control and self-control, reflection, etc., ensuring the functioning of social intelligence, there are on the macro-level.
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Ivashkevych E.E.
Назва : Psychological mechanisms of translation
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 378-391 (Шифр 15(08)/А 43-586854919)
Примітки : Библиогр.: с. 387-389 (13 назв)
УДК : 929.156:182-544
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Krylova-Grek Yu.
Назва : Psycholinguistic peculiarities of translation of semantic units in information space
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 461-471 (Шифр 15(08)/А 43-596370335)
Примітки : Бібліогр.: с. 469-470 (19 назв)
УДК : 159.946.3:81'23(48)
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): semantic units--translation--information--psycholinguistics--concept--symbol--word
Анотація: The paper focuses on translation of the semantic units in media texts as an ineviable part of information space. We pay attention that translation of information should be equal and transfer the sense. We stress the role of semantic units for correct conveing the context. It is well known that inaccurate translation is likely to distort the information and create an unequal picture of the world. Therefore, while transfmission of information from a foreign language, we should take into consideration the psycholinguistic peculiarities of translation of semantic units.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Zlyvkov V., Dykhovichniy O., Kruglova N., S. Lukomska, O. Kotukh
Назва : Using the multidimensional models to the teacher's Authenticity scale adaptation
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 132-141 (Шифр 15(08)/А 43-004926506)
Примітки : Бібліогр.: с. 139-140 (7 назв)
УДК : 159.9.075
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): item response theory--multidimensional models--teacher's authenticity--psychological well-being--pedagogical measurements
Анотація: Authinticity is an importlant quality of the English language teachers who, along with idenity, forms the basis of their professional competence. However, in Ukraine there are no adapted diagnostic methods for personality authencity study. This article deals with the peculiarities of the use of multidimensional models for adaptation of foreign psychological questionnaires are considered. The concept of teacher's authenticity is analyzed, in particular in the context of professional identity and emotional well-being. The modern item response theory is described as due to the focus of the theory on the item, as opposed to the test-level focus of classical test theory. Thus IRT models the response of each examinee of a given ability to each item in the test. Accorging to the results of the reliability check of Authenticity Scale in the Ukrainian translation, this methodology is a reliable tool for authenticity research (a = o.93). The multidimensional models are used for tasks that allow a step-by-step interpretation, namely this method is the Authenticity Scale (A. M. Wood, P. A. Linley). It is concluded that teachers are characterized by an average level of authenticity, which testifies to the understanting of the teachers to their true self, but the impossibility of its best to show, due to certain recuirements for professional pedagogical activities.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Zlyvkov V., Lukomska S., Kotukh O.
Назва : Communication-centered view on teacher's authentic and critical leaderships
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 452-460 (Шифр 15(08)/А 43-596370335)
Примітки : Бібліогр.: с. 458-459 (11 назв)
УДК : 159.98
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): authencity--authentic leadership--communication-centered leadership--leadership communication--critical leadership studies
Анотація: The past decade has seen an increase in sholarly interest in the topic of authentic leadership. This study examined teacher's perceptions of authentic leadership and relationship of authentic and critical leaderships to theacher's international relations in Ukraine. We reviev this literature with the goal of clarifying tha state of knowledge in the lield. The components of authentic leadership are self-awareness, relational transparency, balanced progressing, internalized moral perspective. The purpose of this research was to adapt to the Ukrainian language Authentic Leadership Inventory (ALI, Neider, and Schriesheim) and exsmine the correlation of authentic leadership with work role perfomance and international relations. A total of 230 secondary school teachers were surveyed. The results showed that teacher's authentic leadership as moderate, teachers are characterized by such component of authentic leadership as relational transparency, and least of all - internalized moral perpective. Finally, results revealed a positive lelationship between authentic leadership, interpersonal relations and work role perfomance. Implicarions for research and practice are discussed. The possibilities of further research of teacher's authentic and critical leaderships, in particular its connection with psychological capital and psychological well-being are outlined.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Єрмакова Н. О.
Назва : Нарцисичні прояви сучасної студентської молоді
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 105-119 (Шифр 15(08)/А 43-596370335)
Примітки : Бібліогр.: с. 116-117 (15 назв)
УДК : 159.923.3/.964.2:618.89-008.442.6
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--нарцисизм--нарцисичні прояви--віра особистості у власну унікальність--зухвала поведінка--студентство
Анотація: У статті висвітлено нарцисичні прояви у студентської молоді, визначено суть та головні ознаки цього феномену. Здійснено огляд робіт вчених, які займаються вивченням нарцисизму, зокрема у студентської молоді (З. Фрейд, К. Морф, Ф. Родеволт, К. Берні, К. Хамбург, П. Кілтер, Б. Брос, С. Мілн та ін.) У ході теоретичного аналізу проблеми з'ясовано, що у якості полярних форм дослідниками виокремлюються патологічний і нормальний нарцисизм, які існують вздовж єдиного континууму, і утворюють безліч перехідних форм. Нормальний нарцисизм передбачає організацію зрілих регуляторних механізмів, які забезпечують досвід адаптивного і досяжного самовдосконалення і реалістичні амбіції, відповідні автентичності і позитивному погляду на себе. Патологічний нарцисизм активізує примітивні регуляторні механізми в поєднанні з неадаптивними компенсаторними стратегіями, що перешкоджає ефективному самоствердженню. Нарцисизм, як негативний компонент характеру великою мірою властивий студентській молоді, що пов'язано із специфічними умовами життя у інформаційному суспільстві, бажанням бути кращими за всіх, "комплексом переваги" та "комплексом меншовартості", претенціозністю, і є особливо небезпечним тому, що уражена масовою культурою свідомість сприймає його некритично. Дослідницею проаналізовано результати проведеного емпіричного дослідження проблеми нарцисизму у молодіжній субкультурі. Було встановлено, що студенти-іноземці схильні до нарцисизму більше ніж українські студенти. Середньогруповий показник вираження нарцисизму у іноземних студентів (71,25%) є дуже високим, що виявляється у схильності особистостей до демонстрації впевненості у власній унікальності, надзвичайності, ідеальності. Середньогруповий показник вираження нарцисизму в українських студентів (46,25%) відповідає середньому рівню, що означає схильність респондентів даної групи до адекватної оцінки своїх можливостей і рівня домагань, своєї зовнішності. Результати дослідження свідчать про те, що переважаючими нарцисичними рисами в досліджуваній вибірці студентів-іноземців є: "Маніпулювання в міжособистісних стосунках", "Зухвала поведінка", "Очікування особливого ставлення", а в українських студентів превалює - "Маніпулювання в міжособистісних стосунках", "Зухвала поведінка". В найменшій мірі українським студентам властиві "Надмірна зайнятість почуттям заздрості", а студентам-іноземцям - "Дефіцит емпатії". Статистично значущі зв'язки виявилися між нарцизмом і зухвалою поведінкою досліджуваних обох вибірок і вірою у власну унікальність. Перспективами подальшого вивчення проблеми виступають дослідження чинників та складових нарцисизму як особистісного феномену, вивчення гендерних та вікових аспектів зазначеного феномену, розробка ефективних психокорекційних технологій оптимізації зазначеного явища як у студентській молоді, так і у представників інших вікових, соціальних, гендерних категорій.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Іванцанич В.В.
Назва : Психологічний зміст впливу релігійних громад на учнівську молодь
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 89-99 (Шифр 15(08)/А 43-586854919)
Примітки : Бібліогр.: с. 96-97 (9 назв)
УДК : 373.5:316.334.55
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): релігійні громади--особистість--школярі--екосистема формування особистості--психологічний вплив
Анотація: У статті обгрунтовується, що релігійні громади володіють значним потенціалом впливу на особистість та забезпечення її психологічного здоров'я. Психологічний зміст діяльності релігійних громад розкривається через вплив на внутрішні регулятори поведінки її об'єктів та суб'єктів. Релігійна громада, до якої належать значущі для дитини люди, є важливою екосистемою формування особистості загалом та її психологічних особливостей зокрема. Релігійна громада виступає також своєрідною психотерапевтичною групою - взаємодія з її членами сприяє перебудові свідомості: зняття стресу, катарису, медитації, духовній насолоді. Окрім того, вона дає відчуття приналежності до групи, до вищої духовної інстанції через спілкування, церковну благодійність, молитву тощо. Психологічну сутність соціальної діяльності релігійних громад можна охарактеризувати таким чином: наповнення життя людини сенсом, надання людині відчуття опри у житті, надання підтримки особимстості у складних життєвих обставинах, сприяння адаптації особистості до змінених умов життя у теперішній час та формування здатності до адаптації у майбутньому, зміцнення власної духовної позиції через допомогу іншим. Залучення школярів до діяльності релігійних громад як її об'єктив чи суб'єктив передбачає вплив на формування важливих внутрішніх структур особистості учнів та їхньої поведінки загалом.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Іванцевич В. І.
Назва : Стресостійкість в структурі особистості школяра
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 161-169 (Шифр 15(08)/А 43-596370335)
Примітки : Бібліогр.: с. 168-169 (8 назв)
УДК : 159.9:612.017:37.091.212
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): стресостійкість--резилієнс--адаптивний потенціал--світогляд--особистість школяра
Анотація: У статті акцентується увага на важливому завданні соціальних інституцій різного рівня, що займаються вихованням підростаючого покоління, - сприяння розвитку таких характеристик молоді, які б забезпечували високий рівень її стресостійкості. Зауважу.ться, що здатність особистості протистояти стресам, яким би терміном вона не позначалась (стресостійкість, резилієнс, адаптивний потенціал), є інтегративною якістю особистості, що уміщує чималу кількість компонентів. Зазначається, що на сьогоднішній день природа стресостійкості особистості розглядається в основному з позиції її інтегрованості, однак недостатньо уваги приділено вивченню її складової чи похідної більш широких і глибоких конструктів. Зокрема, мало дослідженим залишається питання впливу світогляду особистості на рівень її стресостійкості, система природа якого зумовлює його генералізуючий вплив на сприймання та оцінку довколишнього та поведінку. Констатується, що світогляд як спихологічне утворення складає підгрунтя таких уявлень особистості, що є визначальними для формування її стресостійкості.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(57.026)/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 7 : Екологічна психологія. Вип. 39
Вихідні дані : Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015
Кільк.характеристики :476 с.
Колективи : UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)
ISSN: 2072-4772
Ціна : 28.00 грн.
УДК : 15(57.026)
Предметні рубрики (Галузі знань): Екологічна психологія
Зміст : Відповідальне ставлення до оточуючого середовища як умова становлення творчого потенціалу особистості/ Н. І. Антюхова. Особливості переживання психологічного благополуччя в пізньому віці/ О. О. Байєр, Л. В. Сивоконь. Уявлення про клієнта в структурі професійної самосвідомості студентів-психологів/ О. В. Белановська, О. Л. Белановський. Аналіз проблеми категорії "переживання" і компоненти дослідження/ Л. А. Варава. Аналіз результатів оптимізації адаптації дітей угорської та української етнічних груп у шкільному середовищі/ В. С. Варга. Природа як цінність. Динаміка місця природи в системі ціннстей європейського суспільства різних історичних епох/ О. Л. Вернік. Культорологічні тенденції особистості педагога у соціометричному вимірі/ І. М. Візнюк. Сучасна сім'я в умовах мегаполісу: простір сили для слабкості/ О. О. Вовчик-Блакитна. Мовне середовище учнівської та студентської молоді Хмельниччини/ Н. В. Волинець. Діалог у форматі співпраці лікаря із пацієнтом/ І. В. Кахно. Теоретико-методологічні основи професійної самосвідомості практичного психолога у системі післядипломної освіти/ Л. А. Кльоц. Порівняльна характеристика ціннісної сфери старшокласників Росії та України/ Т. В. Комар. Екологічна культура як чинник подолання екологічної кризи/ А. М. Льовочкіна. Психологічна корекція негативних проявів перфекціонізму та почуття самотності в підлітковому віці/ Л. С. Лойко [и др.]. Соціально-психологічні чинники виникнення нових комунікативних просторів в умовах міста та мегаполісу/ Л. П. Люта. Міжкультурна комунікація в умовах мегаполісу/ М. В. Максимов. Роль громади у профілактиці правопорушень неповнолітніх/ Н. Ю. Максимова. Психологічні особливості емоційних зв'язків людини з місцем проживання у різні періоди дорослості/ Т. М. Мандзик. Життєві орієнтації сучасних старшокласників в контексті ставлення до здорового способу життя/ М. О. Марценюк. Старіння як соціально-психологічне явище/ С. О. Маслова. Гендерна ідентичність молоді в умовах мінливого соціокультурного середовища/ Н. І. Оліфірович, М. Л. Бєлановська. Формування життєвої перспективи в ситуації невизначеності/ О. В. Павленко. Динаміка розвитку екологічної свіждомості молодших школярів/ Р. Г. Падалка. Формування позитивного образу в умовах сучасного суспільства/ В. М. Педоренко. Методологія та результати дослідження соціально-психологічних умов впливу на імідж держмонополії/ О. В. Пінчук. Динаміка розвитку часової перспективи у студентської молоді в процесі корекційно-розвивальної діяльності/ К. О. Поворозник. Логіко-психологічний аналіз умов розвитку педагогічної обдарованості/ І. С. Потоцька. Соціально-психологічні особливості діяльності керівника як лідера недержавної організації/ Ж. О. Ремпель. Філософські, духовні та наукові погляди на щастя: наукове визначення і міра щастя/ В. С. Романова. Структура пізнавальних інтересів людей похилого віку як суб'єктів включення в освітній простір/ В. С. Романова, Г. І. Караван. Психологічні умови екологізації буденної життєдіяльності городянина/ О. В. Рудоміно-Дусятська. Життєстійкість людини, яка проживає в екологічно неблагополучному місті/ Н. М. Сараєва, О. А. Суханов. Соціально-психологічна адаптація учнів молодшого шкільного віку в умовах альтернативного освітнього середовища/ І. М. Сердюкова. Патріотизм у становленні та розвитку особистості юнака: експериментальне дослідження/ Н. В. Слободяник. Роль соціального оточення у процесі становлення ремісії адикту/ Д. Ю. Старков. Передумови виникнення психологічної категорії маййбутнього особистості: філософський, культурно-історичний аспекти / Л. В. Тищенко. Суб'єктність викладача як чинник становлення професійної культури фахівця педагогічного профілю/ В. В. Турбан. Простір соціальної взаємодії в репрезентаціях студентської молоді: регіональний аспект/ К. О. Чала, С. І. Позняк. Особливості соціально-психологічної дезадаптованості матерів, які виховують дітей з функціональними обмеженнями в умовах соціальної кризи в суспільстві/ І. В. Чухрій. Еколого-орієнтоване моделювання стратегій взаємодії постраждалих в умовах надзвичайних ситуацій/ А. Ю. Швалб. Проектування форм організації та технологій соціальної і психологічної допомоги постраждалому населенню/ Ю. М. Швалб. Особливості розробки психолого-педагогічної технології ефективної взаємодії сім'ї/ У. В. Шостак. Міфологічне уявлення про час/ О. Я. Грановська. Теоретичні основи дослідження професійних творчих здібностей майбутніх психологів/ С. К. Шандрук.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

10.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 15/И 73
Назва : Інтегративно-особистісний підхід у психологічній науці та практиці : монографія
Вихідні дані : Київ, 2012
Кільк.характеристики :206 с.
Колективи : Національна академія педагогічних наук України, Інститут психології імені Г.С.Костюка
ISBN, Ціна 978-966-189-140-0: 70.10 грн.
УДК : 159.9.01:001.8:[140.8:165.742]
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія психології
Теорія пізнання
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інтегративно-особистісний підхід
Примірники : всього : ЧЗ(4)
Вільні : ЧЗ(4)
Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
Статистика
за 24.09.2024
Кількість запитів 86754
Кількість відвідувачів 1676
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя