Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (524)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (97)Рідкісна книга (19)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=методологія<.>
Загальна кількість знайдених документів : 174
Показані документи с 1 за 30
 1-30    31-60   61-90   91-120   121-150   151-174 
1.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Гейко, Є. В.
    Комплексний підхід до висвітлення поняття "цілісність особистості" [Текст] / Є. В. Гейко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 79-88. - Бібліогр.: с. 87-88 (6 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
особистість як цілісність -- системно-цілісна методологія -- цілісність особистості -- цілісний підхід
Анотація: У статті розкриваються особливості цілісності особистості через призму двох планів особистісного буття, тобто саме особистості й особистісного на підгрунті комплексного підходу, що уможливлює окреслити зовнішні й внутрішні межі особистості. Тому визначаються специфічні прояви особистості (особистісний план, саме тут особистість, володіючи абсолютною свободою, виявляється принципово незавершеною). Зазначене поняття "цілісність особистості" представлене у вимірі філософських, релігійних та психологічних концепцій.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

2.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Гребінь, Л. О.
    Кататимно-імагнітивна психотерапія як структурно-психодинамічний метод [Текст] / Л. О. Гребінь // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Логос, 2018. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 14. - С. 286-324. - Бібліогр.: с.310-323 (56 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Консультативна психологія та психотерапія
Кл.слова (ненормовані):
кататимно-імагінативна психотерапія (КІП) -- структурно-психодинамічна модель психотерапії -- методологія -- побудова психотерапевтичних моделей -- психотерапевтична антропологія -- періодизація розвитку -- модель психопатології -- принципи симптомоутворення -- форми терапевтичного впливу -- практикування КІП
Анотація: У статті представлено кататимно-імагнативну психотерапію як структурно -психодинамічний метод психотерапії. Реалізовано методологію побудови психотерапевтичних моделей. Розглянуто структуру психотерапевтичних методів загалом, складові структурно-психодинамічного методу зокрема: антропологію; періодизацію розвитку; модель психопатології та принципи симптомоутворення; форми терапевтичного впливу.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

3.
   159.9.015
   Т 30


   
    Теорія і практика дослідження взаємодії суб’єк­тів освітнього простору в парадигмі генетичної психології [Текст] : електроний ресурс / С. Д. Максименко, Бацилєва О. В., Каплуненко Я. Ю., Луньов В. Є. [та ін.] ; за наук. ред. Сергія Максименка . - Київ : [б. в.], 2023. - 225 с. - ISBN 978-617-7745-44-9 : Б. ц.
УДК
Рубрики: Генетична психологія--Наукове видання
Кл.слова (ненормовані):
генетична психологія -- екзістенціально-аналітичний підхід -- методологія дослідження -- соціальні виміри -- освітній простір -- особистість -- взаємодія -- парадигма генетичної психології -- екзістенціальна тривога -- контекстуальність -- стресостійкість особистост
Анотація: У монографії висвітлюються результати досліджень, зумовлених запитами практики на переосмислення форм і змісту взаємодії суєктів освітнього простору відповідно викликам сучасних особливостей становлення світового освітнього простору. Рішення дослідницьких завдань здійснюється в парадигмі генетичної психології, яка має потужний еврістичний потенціал, збагачує предметне поле системи навчання-розвиток, дозволяє створити продуктивну цілісну концепцію теоретичних та практичних уявлень про полісубєктну взаємодію в освітньому просторі. У розділах монографії комплексно висвітлено найважливіші теоретичні питання вивчення феномена особистісної взаємодії учасників освітнього простору, пропонується цілісна технологія, яка ознайомлює практикуючих спеціалістів із здобутками і результатами психологічної науки, допомагає організувати та створити умови для активної взаємодії між усіма учасниками навчального процесу. Для фахівців системи освіти, працівників у галузі практичної психології, науковців-психологів, що розробляють проблеми навчання та розвитку особистості
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович (Нар. 1941 р.); Бацилєва, Ольга Валеріївна; Каплуненко, Ярина Юріївна; Луньов, Віталій Євгенійович
Свободных экз. нет
Знайти схожі

4.
15(57.026)
А 43


    UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ).
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 7. Екологічна психологія. Вип. 39 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - 476 с. - ISSN 2072-4772. - 28.00 грн.
    Зміст:
Антюхова, Наталія Ігорівна. Відповідальне ставлення до оточуючого середовища як умова становлення творчого потенціалу особистості / Н. І. Антюхова. - С .12-25. - Бібліогр.: с. 21-22 (22 назви)
Байєр, Оксана Олександрівна. Особливості переживання психологічного благополуччя в пізньому віці / О. О. Байєр, Л. В. Сивоконь. - С .26-34. - Бібліогр.: с. 31-32 (20 назв) : табл.
Белановська, Ольга Вікторівна. Уявлення про клієнта в структурі професійної самосвідомості студентів-психологів / О. В. Белановська, О. Л. Белановський. - С .35-47. - Бібліогр.: с. 45-46 (11 назв) : табл.
Варава, Людмила Анатоліївна. Аналіз проблеми категорії "переживання" і компоненти дослідження / Л. А. Варава. - С .48-56. - Бібліогр.: с. 54 (8 назв)
Варга, Вікторія Степанівна. Аналіз результатів оптимізації адаптації дітей угорської та української етнічних груп у шкільному середовищі / В. С. Варга. - С .57-66. - Бібліогр.: с. 65 (1 назва) : рис.
Вернік, Олексій Леонідович. Природа як цінність. Динаміка місця природи в системі ціннстей європейського суспільства різних історичних епох / О. Л. Вернік. - С .67-78. - Бібліогр.: с. 76-77 (18 назв)
Візнюк, Інесса Миколаївна. Культорологічні тенденції особистості педагога у соціометричному вимірі / І. М. Візнюк. - С .79-88. - Бібліогр.: с. 86 (10 назв) : табл.
Вовчик-Блакитна, Олена Олександрівна. Сучасна сім'я в умовах мегаполісу: простір сили для слабкості / О. О. Вовчик-Блакитна. - С .89-97. - Бібліогр.: с. 95-96 (6 назв)
Волинець, Наталія Валентинівна. Мовне середовище учнівської та студентської молоді Хмельниччини / Н. В. Волинець. - С .98-103. - Бібліогр.: с. 102 (3 назви)
Кахно, Ірина Вікторівна. Діалог у форматі співпраці лікаря із пацієнтом / І. В. Кахно. - С .104-113. - Бібліогр.: с. 110-111 (12 назв)
Кльоц, Любов Антонівна. Теоретико-методологічні основи професійної самосвідомості практичного психолога у системі післядипломної освіти / Л. А. Кльоц. - С .114-126. - Бібліогр.: с. 124 (13 назв) : рис.
Комар, Тетяна Олександрівна. Порівняльна характеристика ціннісної сфери старшокласників Росії та України / Т. В. Комар. - С .127-138. - Бібліогр.: с. 136-137 (8 назв) : рис.
Льовочкіна, Антоніна Михайлівна. Екологічна культура як чинник подолання екологічної кризи / А. М. Льовочкіна. - С .139-148. - Бібліогр.: с. 145-146 (16 назв)
Лойко, Наталя Олексіївна. Психологічна корекція негативних проявів перфекціонізму та почуття самотності в підлітковому віці / Л. С. Лойко [и др.]. - С .149-158. - Бібліогр.: с. 156 (5 назв) : табл.
Інші автори: Шульга Г. Б., Коломієць Л. І., Монастирська А. Ю.
Люта, Леся Петрівна. Соціально-психологічні чинники виникнення нових комунікативних просторів в умовах міста та мегаполісу / Л. П. Люта. - С .158-167. - Бібліогр.: с. 165 (7 назв)
Максимов, Микола Володимирович. Міжкультурна комунікація в умовах мегаполісу / М. В. Максимов. - С .167-175. - Бібліогр.: с. 174 (3 назви)
Максимова, Наталія Юріївна. Роль громади у профілактиці правопорушень неповнолітніх / Н. Ю. Максимова. - С .176-184. - Бібліогр.: с. 182-183 (4 назви)
Мандзик, Тетяна Михайлівна . Психологічні особливості емоційних зв'язків людини з місцем проживання у різні періоди дорослості / Т. М. Мандзик. - С .185-195. - Бібліогр.: с. 192-193 (10 назв)
Марценюк, Марина Олексіївна. Життєві орієнтації сучасних старшокласників в контексті ставлення до здорового способу життя / М. О. Марценюк. - С .196-209. - Бібліогр.: с. 207-208 (8 назв) : рис.
Маслова, Світлана Олегівна. Старіння як соціально-психологічне явище / С. О. Маслова. - С .210-220. - Бібліогр.: с. 217-218 (19 назв)
Оліфірович, Наталія Іванівна. Гендерна ідентичність молоді в умовах мінливого соціокультурного середовища / Н. І. Оліфірович, М. Л. Бєлановська. - С .221-231. - Бібліогр.: с. 229 (10 назв)
Павленко, Оксана Володимирівна. Формування життєвої перспективи в ситуації невизначеності / О. В. Павленко. - С .232-241. - Бібліогр.: с. 239-240 (11 назв) : табл.
Падалка, Роман Григорович. Динаміка розвитку екологічної свіждомості молодших школярів / Р. Г. Падалка. - С .242-250. - Бібліогр.: с. 249 (2 назви) : табл.
Педоренко, Валентина Миколаївна. Формування позитивного образу в умовах сучасного суспільства / В. М. Педоренко. - С .251-259. - Бібліогр.: с. 258 (6 назв)
Пінчук, О. В. Методологія та результати дослідження соціально-психологічних умов впливу на імідж держмонополії / О. В. Пінчук. - С .260-268. - Бібліогр.: с. 267 (4 назви) : рис.
Поворозник, К. О. Динаміка розвитку часової перспективи у студентської молоді в процесі корекційно-розвивальної діяльності / К. О. Поворозник. - С .269-278. - Бібліогр.: с. 276-277 (8 назв) : табл.
Потоцька, Ірина Сергіївна. Логіко-психологічний аналіз умов розвитку педагогічної обдарованості / І. С. Потоцька. - С .279-288. - Бібліогр.: с. 286 (9 назв) : рис.
Ремпель, Жанна Олександрівна. Соціально-психологічні особливості діяльності керівника як лідера недержавної організації / Ж. О. Ремпель. - С .289-300. - Бібліогр.: с. 297-298 (23 назви)
Романова, Віра Сергіївна. Філософські, духовні та наукові погляди на щастя: наукове визначення і міра щастя / В. С. Романова. - С .301-308. - Бібліогр.: с. 307 (3 назви)
Романова, Віра Сергіївна. Структура пізнавальних інтересів людей похилого віку як суб'єктів включення в освітній простір / В. С. Романова, Г. І. Караван. - С .309-324. - Бібліогр.: с. 323 (9 назв) : табл.
Рудоміно-Дусятська, Олена Володимирівна. Психологічні умови екологізації буденної життєдіяльності городянина / О. В. Рудоміно-Дусятська. - С .325-332. - Бібліогр.: с. 331 (3 назви)
Сараєва, Надія Михайлівна. Життєстійкість людини, яка проживає в екологічно неблагополучному місті / Н. М. Сараєва, О. А. Суханов. - С .333-346. - Бібліогр.: с. 342-343 (20 назв) : табл.
Сердюкова, Інна Миколаївна. Соціально-психологічна адаптація учнів молодшого шкільного віку в умовах альтернативного освітнього середовища / І. М. Сердюкова. - С .347-358. - Бібліогр.: с. 355-356 (14 назв)
Слободяник, Наталія Володимирівна. Патріотизм у становленні та розвитку особистості юнака: експериментальне дослідження / Н. В. Слободяник. - С .359-368. - Бібліогр.: с. 366-367 (10 назв) : табл.
Старков, Денис Юрійович. Роль соціального оточення у процесі становлення ремісії адикту / Д. Ю. Старков. - С .369-378. - Бібліогр.: с. 376 (10 назв)
Тищенко, Лілія Валеріївна. Передумови виникнення психологічної категорії маййбутнього особистості: філософський, культурно-історичний аспекти / Л. В. Тищенко. - С .379-388. - Бібліогр.: с. 386-387 (10 назв)
Турбан, Вікторія Вікторівна. Суб'єктність викладача як чинник становлення професійної культури фахівця педагогічного профілю / В. В. Турбан. - С .389-401. - Бібліогр.: с. 399 (11 назв)
Чала, Катерина Олександрівна. Простір соціальної взаємодії в репрезентаціях студентської молоді: регіональний аспект / К. О. Чала, С. І. Позняк. - С .402-412. - Бібліогр.: с. 410 (8 назв)
Чухрій, І. В. Особливості соціально-психологічної дезадаптованості матерів, які виховують дітей з функціональними обмеженнями в умовах соціальної кризи в суспільстві / І. В. Чухрій. - С .413-422. - Бібліогр.: с. 420 (9 назв)
Швалб, Антон Юрійович. Еколого-орієнтоване моделювання стратегій взаємодії постраждалих в умовах надзвичайних ситуацій / А. Ю. Швалб. - С .423-430. - Бібліогр.: с. 429 (6 назв)
Швалб, Юрій Михайлович. Проектування форм організації та технологій соціальної і психологічної допомоги постраждалому населенню / Ю. М. Швалб. - С .431-440. - Бібліогр.: нет : табл.
Шостак, Уляна Вікторівна. Особливості розробки психолого-педагогічної технології ефективної взаємодії сім'ї / У. В. Шостак. - С .441-449. - Бібліогр.: с. 447-448 (7 назв)
Грановська, Олена Яківна. Міфологічне уявлення про час / О. Я. Грановська. - С .450-459. - Бібліогр.: с. 458 (5 назв)
Шандрук, Сергій Констянтинович. Теоретичні основи дослідження професійних творчих здібностей майбутніх психологів / С. К. Шандрук. - С .460-466. - Бібліогр.: с. 464-465 (7 назв)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Монастирська, А. Ю.
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
159.922.27:316.663
П 32


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Пінчук, О. В.
    Методологія та результати дослідження соціально-психологічних умов впливу на імідж держмонополії [Текст] / О. В. Пінчук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 39. - С. 260-268 : рис. - Бібліогр.: с. 267 (4 назви)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
імідж -- позитивний імідж -- ЗМІ -- громадськість -- управління -- позитивний досвід
Анотація: Представлено методологію і результати дослідження соціально-психологічних умов, які мають вплив на імідж держмонополії (на прикладі Укрзалізниці) серед пасажирів, з наступним визначенням чинників формування позитивного іміджу залізниці.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

6.
15(08)
А 43


    Хохліна, О. П.
    Проблема змісту особистості як базової категорії психології [Текст] / О. П. Хохліна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 388-397. - Бібліогр. с. 395-396 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- людина -- індивід -- індивідуальність -- об'єкт та суб'єкт впливів -- біологічні та соціальні умови -- соціалізація -- індивідуалізація -- ознаки та критерії сформованості особистості
Анотація: У статті висвітлено результати теоретичного вивчення проблеми змісту особистості як базової категорії психології. Концептуальне уявлення про особистість є необхідною складовою теоретико-методологічних засад наукової та практичної діяльності психолога, проведення конкретного психологічного дослідження та надання психологічної допомоги клієнтові. Розкриття змісту категорії здійснюється на основі з'ясування найважливішого у визначенні суті особистості, детермінації її становлення, ознак та критеріїв сформованості. Основою для визначення особистості слугував порівняльний аналіз споріднених понять "людина", "індивід", "індивідуальність". Важливим для розуміння особистості виявилося і використання дотичних понять - "об'єкт" та "суб'єкт" впливів. Відмічається, що якщо людина-індивід - це носій біологічних (природних) властивостей, то людина-особистість є носієм соціально-зумовлених властивостей. Людина ж як індивідуальність - це носій єдності неповторних в ній біологічних та соціально-зумовлених особливостей. Повнота ж розгляду особистості забезпечується її розумінням як об'єкта так суб'єкта впливів. У результаті особистість визначається як саморегульоване системне утворення, що складається з соціально-значущих психічних властивостей, які забезпечують вибірковість відношень та регуляцію поведінки людини як поведінки суб'єкта активності, в тому числі щодо себе, свого розвитку. У статті розкриття змісту категорії особистості пов'язується також з розглядом проблеми причинної зумовленості становлення явища в аспекті біологічної й соціальної детермінації та в аспекті детермінації процесами соціалізації й індивідуалізації; проблеми ознак, критеріїв та рівнів сформованості особистості. Зокрема, як ознаки особистості визначаються відносна сталість, певна прогнозованість, наявності стрижня, стійкий психічний склад людини, особистісна рефлексія, духовність, а також цілісність, унікальність, активність, вираження, відкритість, саморегуляція. Як критерії сформованості особистості відмічається ефективність діяльності, успішність життєвого шляху; максимальна самореалізація (професійна та ексзестенційна задоволеність); досягнення найвищого рівня розвитку (реалізація здібностей); як інтегративний критерій розглядається зрілість особистості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

7.
15(08)
А 43


    Хворова, Г. М.
    Психологічні особливості комплаєнтності батьків дітей із вадами мовленнєвого розвитку [Текст] / Г. М. Хворова, Я. В. Фесенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 380-388. - Бібліогр. с. 377-379 (16 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
комплаєнс -- комплаєнтність -- терапевтичний альянс -- мовленнєвий розвиток -- психологічне благополуччя -- мотивація
Анотація: Статтю присвячено проблемі визначення психологічних особливостей комплаєнсу логопеда і батьків дітей з вадами мовленнєвого розвитку. Метою статті є теоретичне обгрунтування та емпіричне дослідження комплаєнсу логопеда з батьками дітей із різними видами мовленнєвих вад. Методами дослідження обрано модифіковану "Шкалу комплаєнтності" Моріскі-Гріна, опитувальник рівня комплаєнтності (Р. Кадиров); "Шкали психологічного благополуччя" (К. Ріфф, в адаптації Т. Шевеленкової і П. Фесенко). Результатами дослідження встановлено, що помірний рівень комплаєнсу спостерігається спостерігається у батьків дітей без розумових вад, а також дітей дошкільного віку, натомість дуже низький виявлено у батьків, які виховують підлітків, особливо зі зниженим інтелектом. На основі отриманих даних обгрунтовано програму розвитку ефективного комплаєнсу між логопедом та батьками, визначено, що психологічне благополуччя значною мірою впливає на рівень комплаєнтності, насамперед в контексті його емоційної складової. Висновками дослідження є те, що більшість досліджуваних батьків характеризується низьким рівнем психологічного благополуччя та низьким рівнем усіх складових комплаєнтності, найнижчий рівень комплаєнтності виявлено у батьків дітей з вадами мовленнєвого і розумового розвитку, а помірний і почасти високий - у батьків дітей з незначними мовленнєвими проблемами та збереженим інтелектом.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Фесенко, Я. В.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

8.
15(08)
А 43


    Чорна, І. М.
    Психоаналіз основних чинників появи девіацій у поведінці підлітка [Текст] / І. М. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 405-415. - Бібліогр. с. 414 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
адитивний -- акцентуації -- девіантний -- деліквентний -- психотравма -- самоствердження -- соціалізація -- інфальтивність
Анотація: В статті проаналізовано різні наукові теорії та підходи до проблеми появи девіацій у поведінці підлітка. Окреслено пріоритетні напрямки роботи сучасної школи в Україні. Розкрито причини виникнення відхилень у поведінці дитини, психологічні механізми формування адиктивної поведінки. Досліджено та охарактеризовано основні чинники появи девіацій у поведінці підлітка. Проаналізовано основні протиріччя підліткового віку. Розкрито суть незадоволеності базових потреб підлітка, або ж конфлікту між ними. Охарактеризовано психологічні особливості перехідного віку. Встановлено причини втрати контакту та взаєморозуміння зі старшими. Проаналізовано вплив хронічних соматичних захворювань, проявів невротизації та кризових станів та провокуючі їх чинники. Розкрито роль сім'ї та вплив окремих особистісних рис батька та матері на розвиток невротичного стану в підлітка. Прокоментовано основні типи неправильного виховання, які провокують девіації у поведінці підлітка. Проаналізовано вплив основного новоутворення підліткового віку, - прагнення дорослості, самостійності на прояви девіацій. Розкрито вплив негативного ставлення дорослих до моральних цінностей та їхня асоціальна поведінка на виникнення умов для формування негативних проявів у поведінці підлітка, девіацій. Проаналізовано причини розвитку соціальної інфантильності та її вплив на соціалізацію та ступінь розвитку девіантності підлітка. Розкрито психологічні особливості впливу прагнення дорослості та неможливість його адекватно реалізувати на відхилення у поведінці. Надано методичні рекомендації для запобігання прояву даного протиріччя та розкрито механізм конструктивного використання прагненя підлітка до самоствердження у виховній роботі.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

9.
15(08)
А 43


    Черкаська, Є. Ф.
    Специфіка формування емоційної стійкості педагога в професійній діяльності [Текст] / Є. Ф. Черкаська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 397-404. - Бібліогр. с. 402-404 (20 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
емоційна стійкість -- педагогічна діяльність -- педагог -- емоційна напруга -- стрес -- стресостійкість -- ефективність педагогічної діяльності
Анотація: У статті наведено короткий аналіз психолого-педагогічної літератури і психологічних досліджень, щодо особливостей емоційної стійкості вчителів у сучасних умовах праці. Виявлене протирічча вимальовує особливе проблемне поле, пов'язане з вивченням принципових підходів до формування емоційної стійкості педагогів і розробкою їх концептуальних основ. Якщо формування емоційної стійкості майбутнього педагога буде реалізовано на підставі спеціально розробленої психолого-педагогічних інтеграційних технологій і буде направлено на розвиток внутрішніх (когнітивна, емоційна, поведінкова і комунікативна сфери і використання зовнішніх (соціальне середовище) ресурсів - це носитиме цілісний характер.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

10.
15(08)
А 43


    Стовбун, О. А.
    До теоретичного аналізу процесів становлення професійної ідентичності працюючих студентів вищого технічного закладу освіти [Текст] / О. А. Стовбун // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 348-356. - Библиогр.: с. 354-355 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
професійна ідентичність -- професійна ідентифікація -- професійне становлення -- рефлексія
Анотація: У статті висвітлено особливості становлення і формування професійної ідентичності майбутніх фахівців. Аналізуються процеси, що сприяють формуванню професійної ідентичності під час навчання у вищому навчальному закладі. В аспекті можливостей соціальних ролей особистості розглядається рефлексія як елемент професійного становлення. Розглянуто аспекти соціокультурного середовища як чинники формування професійної ідентичності працюючих студентів вищого технічного закладу освіти. Наголошується, що в умовах вищої освіти формування професійної ідентичності досягається, передусім, через засвоєння змісту освіти.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

11.
15(08)
А 43


    Степура, Є. В.
    Проблема позитивних рис особистості [Текст] / Є. В. Степура // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 337-347. - Библиогр.: с. 344-346 (24 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
позитивні риси особистості -- гуманістична психологія -- позитивна психологія -- еволюційні стратегії -- властивості нервової системи -- акцентуйована особистість -- психопатія
Анотація: У статті розглядаються теоретичні підходи до проблеми позитивних якостей особистості. Вказується, що основна проблема підходу гуманістичної психології до позитивних якостей особистості полягає в її елітарності. Гуманістичні психологи виділяють певний тип особистості, наділений певними важливими з їх точки зору особистісними рисами, вказуючи на його мале розповсюдження, а більша частина людей трактується, як ті, що мають наявні в певній мірі порушення невротичного характеру. Привабливим є підхід позитивної психології до здорових сторін особистості, який застосовує М. Селігман зі своїми колегами, використовуючи методи аналізу літературних джерел. Вони виділили основні чесноти особистості, які ціняться майже у кожній культурі. Характеризуючи підхід М.Селігмана, можна виділити його певний егалітаризм, оскільки кожна людина, керуючись заданою його підходом системою координат, може виділити свої індивідуальні сильні сторони, постулювання наявності яких, в принципі, передбачено в теоретичних установках цього психологічного підходу. Можна вказати й на інший підхід до проблеми позитивних якостей або рис особистості. Якість або риса буде розглядатися позитивною, в залежності від контексту діяльності та умов існування конкретної особи. Найбільш відомими класичними прикладами є дослідження впливу властивостей темпераменту на успішність виконання певної діяльності. У плані ситуативного підходу до позитивних якостей особистості є цікавим розгляд позитивного змісту рис, які загалом вважаються психопатологічними, але в деяких умовах сприяють самореалізації особистості в певних сферах, а також позитивного зв'язку психопатологічних рис особистості з її перевагами. Але в цілому психічна реальність, що стоїть за цими всіма підходами може бути представлена, як певна інтегрована система рівнів, яка допомагає людині реалізувати себе й досягти щастя.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

12.
15(08)
А 43


    Фесенко, Я. В.
    Батьківські настановлення щодо дітей із мовленнєвими проблемами [Текст] / Я. В. Фесенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 356-363. - Бібліогр. с. 362-363 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
комплаєнс -- терапевтичний альянс -- мовленнєвий розвиток -- батьківські настановлення
Анотація: Дану статтю присвячено теоретико-емпіричному дослідженню батьківських настановлень щодо дітей із вадами мовленнєвого розвитку. Проаналізовано поняття стилів батьківського виховання, настановлень щодо логопедичної корекції, комплаєнсу. На основі отриманих даних обгрунтовано програму розвитку ефективного комплаєнсу між логопедом та батьками, визначено, що психологічне благополуччя значною мірою впливає на рівень комплаєнтності, насамперед в контексті його емоційної складової, яка й є визначальною у формуванні батьківських настановлень щодо дітей із мовленнєвими вадами.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

13.
15(08)
А 43


    Хворова, Г. М.
    Дослідження батьківських характеристик взаємодії з дітьми в батьків дітей з аутизмом [Текст] / Г. М. Хворова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 370-380. - 377-379 (16 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
аутизм -- батьківська інтрузивність -- навчання батьків -- батьківські тренінги -- система підтримки батьків -- Алабамський батьківський опитувальник (APQ) -- Модифікація опитувальника батьківського ставлення (А. Варги, В. Століна) для сім'ї, яка виховує особливу дитину
Анотація: Метою статті є обгрунтування та викладення змісту та результатів дослідження батьківських характеристик взаємодії з дітьми в батьків дітей з аутизмом. Стаття описує використання опитувальників APQ (власна модифікація) та модифікації опитувальника батьківського ставлення (А. Варги, В. Століна) для сім'ї, яка виховує особливу дитину для дослідження здатності батьків до взаємодії з дитиною з аутизмом. Визначено, що середньокомпетентні батьки вцілому набагато більше схильні до інтрузивності (необгрунтованому, некорисному втручанню батьків в поведінку та життя дитини, що гальмує розвиток та соціалізацію дитини), ніж батьки з високим та найвищим рівнем батьківської компетентності. Доведена доцільність використання модифікації опитувальника APQ у діагностиці батьківських характеристик у вихованні дітей з аутизмом. Дослідження батьківських практик з дітьми з аутизмом, виявлення зв'язків між дитячими та батьківськими характеристиками, та батьківськими характеристиками та рівнем батьківської компетентності допоможуть побудувати науково-обгрунтовану систему сприяння компетентному батьківству батьків дітей з аутизмом, підвищити рівень та якість взаємодії між батьками та спеціалістами освітніх та реабілітаційних закладів, які працюють з дітьми з аутизмом, сприяти вивиденню програм компетентнісної підтримки батьків дітей з аутизмом на рівень маніципальних програм підтримки батьків дітей з інвалідністю та сприяти розвитку впровадження програм підтримки батьків в загальні протоколи втручання, догляду та допомоги при аутизмі.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

14.
15(08)
А 43


    Харченко, Н. А.
    Образ Я майбутніх психологів: теоретико-емпіричний аналіз [Текст] / Н. А. Харченко, А. В. Парфенюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 363-370. - Бібліогр. с. 369 (4 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
образ Я -- самоставлення -- смисложиттєві орієнтації -- самоактуалізація -- Я-концепція
Анотація: Дану статтю присвячено емпіричному дослідженню особливостей образу Я майбутніх психологів. Актуальність проблеми зумовлена тим, що попри численні програми підготовки фахівців-психологів, їх образ Я ще не достатньо розкритий. У статті проаналізовано поняття Я образу, смисложиттєвих орієнтацій та самоактуалізації. Окреслено можливості використання опитувальників самоставлення і смисложиттєвих орієнтацій у комплексній діагностиці Я образу майбутніх психологів. Встановлено, що образ Я майбутніх психологів складається з таких компонентів як самоефективність (високий її рівень характеризує позитивний образ Я, низький - негативний), термінальних та інструментальних цінностей, усіх компонентів самоставлення та самоактуалізації, а також смисложиттєвих орієнтацій.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Парфенюк, А. В.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

15.
001
П 34


    Пилипчук, М. І.
    Основи наукових досліджень [Текст] : підручник / М. І. Пилипчук, А. С. Григор'єв, В. В. Шостак. - Київ : Знання, 2007. - 270 с. - ISBN 966-346-248-5 : 30.00 грн.
УДК
РУБ 001

Кл.слова (ненормовані):
наукова діяльність в Україні -- методологія наукових досліджень -- пошук наукової інформації -- накопичення наукової інформації -- опрацювання наукової інформації -- теоретичні дослідження -- експериментальні дослідження -- оформлення результатів наукової роботи

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Григор'єв, А. С.; Шостак, В. В.
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

16.
15(08)
А 43


    Чорна, І. М.
    Методика підготовки та проведення діагностико-корекційної бесіди з підлітком схильним до девіації [Текст] / І. М. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 416-426. - Бібліогр.: С. 424 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
підліток -- девіантний -- бесіда -- діагностика -- корекція -- профілактика -- емоції -- гіперболізація
Анотація: В статті проаналізовано наукові дослідження змісту та завдань психологічного методу бесіди. Встановлено відсутність методології підготовки та проведення бесіди із підлітком з проявами схильним до девіації. Визначено чотри основних типи бесід із дивіантними підлітками: профілактична, діагностична, корекційна, комбінована. Обгрунтовано необхідність розробки методології підготовки та проведення діагностико-корекційної бесіди. Визначено мету та завдання психологічної бесіди. Розкрито структуру діагностико-корекційної бесіди. Представлено розгорнутий аналіз змісту структурних компонентів методики підготовки бесіди та обгрунтовано їх значущість у процесі підготовки та результативності застосованого метода. Зазначено джерела отримання психологом попередньої інформації та метод їх аналізу. Визначено ймовірні місця для проведення бесіди та прогностично проаналізовано результативність бесіди у відповідності до адекватності обраного місця меті бесіди. Визначено можливих суб'єктів бесіди та умови та доцільність їх залучення, прогностичний ефект від їх присутності. Розкрито технологію формулювання питань та вимоги до їх змістового навантаження. Проаналізовано приклади формулювання питань у відповідності до мети бесіди. Проаналізовано основні умови ефективності бесіди: врахування психофізіологічних особливостей дітей підліткового віку; контроль власного емоційного стану; контроль емоційних проявів підлітка; часовий регламент бесіди; характеристику прийомві отримання достовірної інформації.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

17.
15(01)
М 54


   
    Методологія і психологія гуманітарного пізнання. До 25-річчя наукової школи професора А. В. Фурмана [Текст] : колективна монографія / Тернопільский національний економічний університет. - Тернопіль : ТНЕУ, 2019. - 998с. - 80.00 грн.
УДК
РУБ 15(01)
Рубрики: Методологія психології
Кл.слова (ненормовані):
гуманітарне пізнання


Дод.точки доступу:
Тернопільский національний економічний університет
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

18.
15(09)
М 31


    Маслюк, Андрій Миколайович.
    Психологічна думка української діаспори ХХ століття [Текст] : монографія / А. М. Маслюк. - Ніжин : [Лисенко М.М.], 2019. - 492 с. - 45.00 грн.
УДК
РУБ 15(09)
Рубрики: Історія психології
Кл.слова (ненормовані):
Український вільний університет -- Ярема Я. -- Мірчук Іван -- Ващенко Г. -- Кульчицький О. -- Янів В. -- Костюк Г.С. -- Інститут психології імені Г.С. Костюка -- українська діаспора -- методологія наукової роботи студентів -- методичне забезпечення науково-дослідної роботи -- організація науково-дослідної роботи -- становлення соціології

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

19.
378
С 91


    Сущенко, Лариса Олександрівна.
    Організація науково-дослідної роботи майбутніх педагогів: теорія і практика [Текст] : монографія / Л. О. Сущенко ; Класичний приватний університет. - Запоріжжя : Класичний приватний університет, 2012. - 360 с. - 40.00 грн.
УДК
РУБ 378
Рубрики: Вища освіта
Кл.слова (ненормовані):
професійна підготовка педагогів -- методологія наукової роботи студентів -- методичне забезпечення науково-дослідної роботи -- організація науково-дослідної роботи -- становлення соціології


Дод.точки доступу:
Класичний приватний університет
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

20.
15(08)
А 43


    Шейко, А. О.
    Психологічні аспекти адаптації студентів-іноземців до навчання в Україні [Текст] / А. О. Шейко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 437-443. - Бібліогр.: с. 442 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
адаптація -- адаптивність -- психологічне благополуччя -- студенти-іноземці -- фрустрація
Анотація: Статтю присвячено психологічним аспектам адаптації студентів-іноземців до навчання в Україні. Визначено поняття адаптації, зокрема соціокультурної та адаптації до навчання в іншомовному середовищі, проаналізовано результати емпіричного дослідження адаптації та її звязку із психологічним благополуччям студентів-іноземців. Встановлено, що студенти, які лише розпочинають навчання в Україні характеризуються значно нижчим рівнем адаптивності ніж їх старші колеги. Студенти з високим і середнім рівнем адаптованості характеризуються позитивним ставленням до інших людей тобто їм властиві вміння будувати довірливі стосунки, відкритість, здатність іти на компроміс і загалом високий рівень психологічного благополуччя.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

21.
15(08)
А 43


    Чорна, І. М.
    Етіологія поведінкових відхилень [Текст] / І. М. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 426-436. - Бібліогр.: с. 435 (6 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
етіологія -- психотравмуючі фактори -- девіантна поведінка -- психологічна готовність -- гіперопіка -- злочинне угруповання -- референтна група -- антисоціальний -- ресоціалізація
Анотація: В основу дослідження покладено аналіз наукових теорій провідних психологів. В статті проаналізовано походження та природу появи відхилень у поведінці підлітків. Розкрито особливості впливу біологічних, педагогічних, психологічних чинників на розвиток девіантної поведінки. Узагальнено різноманітні наукові підходи до проблеми впливу психотравмуючих факторів на поведінку підлітка. Розкрито механізм їх впливу і подальші наслідки, які проявлятимуться у психоемоційних змінах та поведінкових порушеннях. Проаналізовано соціально-психолого-педагогічне значення для підлітка оточення ровесників та забезпечення можливості комунікації. Вказано на домінуюче значення спілкування із ровесниками та потреба автономії від батьківської гіперопіки. Описано причини та механізм зміни референтної групи класу на вуличне угрупування. Поглиблено аналітику причин та особливостей поведінкових відхилень у дівчаток підліткового віку. Обгрунтовано гендерні відмінності у процесі ресоціалізації підлітків після перебування у антисоціальних, злочинних угрупованнях. Здійснено комплексний аналіз обставин, що приводять дівчинку у вуличне угрупування. Розкрито психолого-педагогічні та соціальні передумови і механізм втягнення підлітка у злочинне угруповання. Описано природу потреби підлітка до зміненого стану свідомості та наслідки неможливості її задовільнити. Проаналізовано механізм появи алкогольної та наркотичної залежності у підлітків. Досліджено особистісні особливості особистості підлітків хворих на алкоголізм, наркоманію. Визначено суть психологічної готовності до вживання психотропних речовин. Описано етапи виникнення у підлітків психічної залежності від алкоголю, і наркотиків. Визначено основні чинники виникнення у неповнолітніх потреби вживати психотропні речовини. Проаналізовано статистичні дані дослідження підлітків із відхиленнями у поведінці.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

22.
15(08)
А 43


    Яковицька, Л. С.
    Дослідження впливу рівня самооцінки на ступінь стресостійкості студентів-психологів [Текст] / Л. С. Яковицька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 443-452. - Бібліогр.: с. 449-451 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
психологічний стрес -- пороговий рівень опорності стресу -- стресостійкість -- ступінь стресогенності -- стресогенні чинники -- самооцінка -- самооцінка стресостійкості
Анотація: Проблема стабільності емоційного стану особистості набуває особливого значення в контексті діяльності в умовах сучасного освітнього середовища. В статті вивчається співвідношення стресостійкості з психологічними властивостями студентів-психологів. Самооцінка є тією властивістю, що забезпечує цілісність особистості, виконує функції регулювання і контролю діяльності, сприяє стабілізації особистості. Метою нашого емпіричного дослідження було вивчення взаємозв'язку самооцінки і стресостійкості у студентів-психологів. Гіпотезою дослідження стало припущення про прямий зв'язок самооцінки та здатності опиратися стресу. Статистичний аналіз отриманих результатів показаав, що існує зв'язок між адекватною самооцінкою і пороговим рівнем опірності стресу та самооцінкою і оцінкою власної стресостійкості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

23.
15(08)
А 43


    Krylova-Grek, Yu.
    Psycholinguistic peculiarities of translation of semantic units in information space [Текст] / Yu. Krylova-Grek // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 461-471. - Бібліогр.: с. 469-470 (19 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
semantic units -- translation -- information -- psycholinguistics -- concept -- symbol -- word
Анотація: The paper focuses on translation of the semantic units in media texts as an ineviable part of information space. We pay attention that translation of information should be equal and transfer the sense. We stress the role of semantic units for correct conveing the context. It is well known that inaccurate translation is likely to distort the information and create an unequal picture of the world. Therefore, while transfmission of information from a foreign language, we should take into consideration the psycholinguistic peculiarities of translation of semantic units.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

24.
15(08)
А 43


    Zlyvkov, V.
    Communication-centered view on teacher's authentic and critical leaderships [Текст] / V. Zlyvkov, S. Lukomska, O. Kotukh // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 452-460. - Бібліогр.: с. 458-459 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
authencity -- authentic leadership -- communication-centered leadership -- leadership communication -- critical leadership studies
Анотація: The past decade has seen an increase in sholarly interest in the topic of authentic leadership. This study examined teacher's perceptions of authentic leadership and relationship of authentic and critical leaderships to theacher's international relations in Ukraine. We reviev this literature with the goal of clarifying tha state of knowledge in the lield. The components of authentic leadership are self-awareness, relational transparency, balanced progressing, internalized moral perspective. The purpose of this research was to adapt to the Ukrainian language Authentic Leadership Inventory (ALI, Neider, and Schriesheim) and exsmine the correlation of authentic leadership with work role perfomance and international relations. A total of 230 secondary school teachers were surveyed. The results showed that teacher's authentic leadership as moderate, teachers are characterized by such component of authentic leadership as relational transparency, and least of all - internalized moral perpective. Finally, results revealed a positive lelationship between authentic leadership, interpersonal relations and work role perfomance. Implicarions for research and practice are discussed. The possibilities of further research of teacher's authentic and critical leaderships, in particular its connection with psychological capital and psychological well-being are outlined.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Lukomska, S.; Kotukh, O.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

25.
15(08)
А 43


    Скоростецька, Н. В.
    Поняття соціального інтелекту в роботах сучасних зарубіжних дослідників 1979-2019 років [Текст] / Н. В. Скоростецька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 327-337. - Бібліогр.: 335-336 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
соціальний інтелект -- соціальна компетентність -- соціальна уява -- комунікативна компетенція -- самопізнання -- соціальне мислення -- когнітивна компетентність -- соціальна сенсетивність
Анотація: Здійснено теоретичний огляд зарубіжних підходів в хронологічному порядку до проблеми дослідження поняття соціальний інтелект, та виявлено його сутність та зміст в роботах вчених різних країн. На думку вчених, соціальний інтелект є системою інтелектуальних здібностей, пов'язаних з обробкою соціальної інформації, яка визначає рівень адекватності й успішності соціальної взаємодії; включає в себе здатність розуміти себе і оточуючих; уміння аналізувати соціальні ситуації і прогнозувати їх розвиток, забезпечує успішність вирішення задач соціального характеру. В статті показано, що спільним для різних підходів є розуміння соціального інтелекту як такого, психологічного феномену, який включає в процес взаємодії людини з соціальним оточенням та, певною мірою, визначає успішність соціального функціонування. Найчастіше, одним із важливих елементів соціального інтелекту являється комунікативна компетентність, яка представляє собою систему внутрішніх засобів регуляції комунікативних дій, які включають орієнтційну та виконуючі складові, і забезпечує ефективність соціальної взаємодії (Л. А. Петровська, Ю. М. Емальянов та ін.). В роботі, показано, наявність протилежних поглядів авторів щодо того, чи являється соціальний інтелект взагалі інтелектом. На основі теоретичного матеріалу, нами здійснено спробу з'ясувати, чи є соціальний інтелект самостійним видом інтелекту (Дж. Гілфорд, М. О. Саллівен, М. Форд, М. Тісак, Л. Браун, І. Р. Ентоні, Р. Салман, Р. Стенберг). Обгрунтовано й уточнено поняття "соціальний інтелект" за допомогою аналізу провідних теоретичних підходів у психологічній науці. Встановлено, що проблема перебуває у стані теоретичної та практичної розробки. Визначено перспективу подальших досліджень у даному напрямку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

26.
15(08)
А 43


    Котух, О. В.
    Організація та структура проведення емпіричного етапу дослідження становлення автентичності майбутніх психологів [Текст] / О. В. Котух // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 179-189. - Бібліогр.: с. 186-188 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
автентичність -- становлення -- студент-психолог -- методи дослідження -- мотиваційно-оцінний компонент -- рефлексивний компонент -- когнітивний компонент -- емоційно-оцінний компонент
Анотація: Статтю присвячено проблемі становлення автентичності майбутніх психологів. Представлено короткий аналіз наукових досліджень авторів які займались проблемою особистісного розвитку студента, само актуалізації та автентичності особистості студента. Складень програму константувального експерименту в якій сформульовано мету, завдання та методи організації констатувального експерименту в якій сформульовано мету, завдання та методи організації констатувального етапу дослідження становлення автентичності студента-психолога. Дослідження становлення автентичності майбутнього психолога передбачало аналіз сформованості структурних компонентів: (мотиваційно-цінного (потреба вирішувати професійні завдання, прагнення досягти успіху і показати себе з кращого боку), рефлексивного (аналіз своєї діяльності), емоційного (почуття відповідальності, впевненість у власному успіху), когнітивного ("Образ Я") автентичності. Запропоновано та обгрунтовано методичний інструментацій для проведення емпіричного етапу дослідження становлення автентичності у майбутніх психологів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

27.
15(08)
А 43


    Копилов, С. О.
    Логіко-методологічні проблеми інтеграції психологічних культур [Текст] / С. О. Копилов // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 170-179. - Бібліогр.: с. 177-178 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
логічна модель інтеграції -- психологічна культура -- інтеграційний діалог
Анотація: Труднощі інтеграції психологічного знання великою мірою зумовлені відсутністю релевантної загально-логічної моделі сполучення його компонентів та аспектів, зокрема на рівні цілісних систем (підходів) як унікальних психологічних культур. Ця модель має на онтологічному рівні відображати надскладні внутрішньо-психічні відношення та стосунки психіки з непсихічною дійсністю, а на методологічному - відповідні відношення між підходами, кожен з яких акцентує певне начало (атрибут) психічного життя та певний спосіб його дослідження. У статті розвинуто припущення, що ці реалізовані чи можливі стосунки можуть бути описані у термінах "групи логічних перетворень" (В. С. Біблер) - логіки парадоксу, логіки начала буття і мислення, логіки трансдукції (граничного переходу) та логіки діалогу. З цих позицій окреслено методику й напрями аналізу відношень між логічними осередками провідних систем новітньої психології, а відтак - шляхи її інтеграційного діалогу.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

28.
15(08)
А 43


    Кошель, В. А.
    Основні суперечності сучасної системи освіти та особистісний розвиток [Текст] / В. А. Кошель, М. М. Наконечна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 189-199. - Бібліогр.: с. 196-198 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
освіта -- суперечності -- взаємодія -- суб'єкт-суб'єктні стосунки -- особистість -- розвиток -- суспільство
Анотація: Стаття розглядає основні протиріччя сучасної системи освіти, зокрема ті, які стосуються стратегічних цілей освітньої діяльності, прагнення до суб'єкт-суб'єктних стосунків, соціального статусу викладача. Аналізується, як вказані суперечності впливають на особистісний розвиток суб'єктів освітньої системи. Наголошується, що немислима раніше динаміка сучасних соціальних перетворень обумовлена епохою переходу від індустріального суспільства до цифрової цивілізації (інформаційного суспільства). Ці зміни мають глобальний характер та відповідно є значущими для розвитку цілого людства. Підкреслюється, що в сучасному суспільстві функція викладача вже не в тому, аби передати (переказати) інформацію, але в тому, щоб запросити учнів до суб'єкт-суб'єктного діалогу і дати можливість творчо посилити над нестандартиними завданнями. Обгрунтовується, що середовище соціальних комунікацій, яке змінюється буквально на наших очах, не просто обумовлює прагнення до творчої самореалізації особистості, але і висуває нові вимоги до постановки стратегічних цілей в системі освіти, а саме цілі формування творчих особливостей. Доводиться, що кліпово-фрагментарне компонування інформації у навчальних програмах, зорієнтоване на формування стандартизованих і легко вимірюваних "компетенцій", оцінка роботи шкіл і ВНЗ на основі формалізованих процедур і кількісних критеріїв ефективності - все це виступає закономірним проявом "суб'єкт-об'єктної тенденції" в сучасній освіті. Підсумовується, що антитезою суб'єкт-об'єктних стосунків є стосунки інтерсуб'єктності - такі суб'єкт-суб'єтні стосунки, результатом яких є зростання суб'єктних тенденцій учасників, а також розвиток креативності, активності, рефлексивності і відповідальності усіх причетних до інтерсуб'єктної взаємодії. Робиться висновок, що у освітньому процесі онтерсуб'єктна взаємодія стає можливою при націленості учасників на творче, діалогічне спілкування, спілкування різноправних особистостей.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Наконечна, М. М.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

29.
15(08)
А 43


    Кузікова, С. Б.
    Особливості соціально-психологічної адаптації та самооцінка раціональної поведінки в конфлікті майбутніх педагогів [Текст] / С. Б. Кузікова, С. В. Пухно // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 210-220. - Бібліогр.: с. 217-219 (14 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
компетентність -- комунікативна компетентність -- конфліктна компетентність -- психологічна культура особистості -- самооцінка раціональної поведінки в конфлікті -- соціально-психологічна адаптація
Анотація: У статті представлено теоретичний аналіз понять "соціально-психологічна адаптація", "самооцінка раціональної поведінки в конфлікті", "психологічна культура особистості", "компетентність", "комунікативна компетентність", "конфліктна компетентність" та взаємозв'язок цих психологічних феноменів. Показано, що проходження соціально-психологічної адаптації першокурсників закладу вищої освіти, майбутніх педагогів, є складним процесом, на які впливає значна кількість фахівців, що вимагає грунтовного наукового аналізу, оскільки від успішності проходження соціально-психологічної адаптації залежить опанування студентом системи знань та набутті необхідних професійних компетентностей. Крім цього визначено, що особливості адаптації позначаються на динаміці формування у майбутніх педагогів складових психологічної культури, як того особистісного феномену, що забезпечує ефективність виконання завдань професійної діяльності, особистісний і професійний розвиток людини. В статті представлено аналіз визначення понять в сучасних наукових дослідженнях, їх специфіку, значення особливостей вказаних психологічних феноменів для навчально-виховного процесу закладу вищої освіти в цілому. У результаті проведеного експериментального дослідження, визначені особливості проходження соціально-психологічної адаптації студентів першого курсу Сумського Державного педагогічного університету імені А. С. Макаренко - майбутніх педагогів та показники самооцінки раціональної поведінки в конфлікті першокурсників. Показано, що формування складових психологічної культури особистості майбутнього педагога, зокрема, - конфліктної компетентності, складовими якої є навички раціональної поведінки в конфлікті, взаємопов'язані з процесом проходження студентами соціально-психологічної адаптації.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Пухно, С. В.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

30.
15(08)
А 43


    Краєва, О. А.
    Психологічні особливості стану професійної ідентичності медичних працівників під час трансформаційних змін суспільства [Текст] / О. А. Краєва, Н. В. Романенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 199-210. - Бібліогр.: с. 209 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
ідентичність -- криза ідентичності -- особистісна ідентичність -- професійна ідентичність -- соціальна ідентичність -- змістовий компонент -- структурний компонент -- динамічний компонент
Анотація: У статті здійснено спробу розгляду психологічних особливостей професійної ідентичності медичних працівників в контексті реформування медичної галузі. Запропоновано загальну модель ідентичності фахівця, яка презинтує компоненти професійної ідентичності (змістовий, структурний, динамічний) на стику дотичності видів ідентичності особистісної та соціальної , що логічно імплементується у розроблену модель. Представлено статистичну значущу відмінність у статусах професійної ідентичності медичних працівників двох досліджуваних різновікових груп; фахівців віком до 35 років та віком після 35 років, поряд із шкалами ідентифікаційних характеристик за особистісною ідентичністю, таких як: невротизм, спонтанна агресивність, дратівливість, товаристкість, врівноваження тощо.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Романенко, Н. В.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

 1-30    31-60   61-90   91-120   121-150   151-174 
 
Статистика
за 27.07.2024
Кількість запитів 2614
Кількість відвідувачів 594
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя