Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (1845)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (61)Рідкісна книга (1)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=мислення<.>
Загальна кількість знайдених документів : 231
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.
159.954/.955(091)де Боно
Н 73


    Новікова, Олена Володимирівна.
    Проблема розвитку творчого мислення в системі Едварда Де Боно [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Новікова Олена Володимирівна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2008. - 251 с. : табл., граф. - Бібліогр.: с. 209-217. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Творче мислення--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
творчість -- мислення -- творче мислення -- латеральне мислення -- дивергентне мислення -- конвергентне мислення -- інтелектуальна стратегія
Анотація: Проаналізовано концепція творчого мислення Едварда де Боно, розкрито поняття латерального мислення, його ключові сторони, мета і задачі, основні принципи, етапи, проведена диференціація мід творчим мисленням у розумінні вченого та латеральним мисленням. наданий аналіз методів, що спрямовані на розвиток латерального мислення. Подано методи й методику емпіричного дослідження, описаний вплив методів де Боно та системи задач, що передбачає використання певної інтелектуальної стратегії мислення. Показано, що методи де Боно стимулюють розвиток творчого мислення учнів, підвищують його рівень, роблять творче мислення більш ефективним. Однак вони мають і певні слабкі сторони, оскільки можуть фіксувати увагу учнів саме на цих інструментах, а не на процесі творчості і цим обмежувати прояв їх творчості інтуїції. Встановлено, що використовуючи методи де боно, учні реалізують певні інтелектуальні стратегії: аналогізування, комбінування, руконструктуювання.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Эдвард, де Боно \о нем\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
159.955:377
Т 19


    Тарасова, Олена Володимирівна.
    Психологічні умови розвитку професійного мислення учнів професійно-технічних навчальних закладів гірничного профілю [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Тарасова Олена Володимирівна ; наук. кер. Кульчицька О. І. ; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України. - Київ, 2010. - 312 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 177-206. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Професійне мислення--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
професійне мислення -- технічне мислення -- технічна творчість -- навчальні задачі -- інформаційні технології
Анотація: На основі теоретичного аналізу проблеми виявлено особливості професійного мислення, обгрунтовано психолого-педагогічні засади розвитку професійного мислення в учнів ПТНЗ, охарактеризовано специфіку професійної діяльності гірничного профілю. У результаті проведеного дослідження розроблено та апробовано технологію розвитку професійного мислення учнів ПТНЗ гірничного профілю. Розроблену технологію успішно впроводжено у навчально-виробничий процес професійно-технічних навчальних закладівгірничного профілю. За результатами дисертаційного дослідження підготовлено методичні рекомендації викладачам спеціальних дисциплін і майстрам виробничого навчання щодо стимулювання розвитку професійного мислення учнів ПТНЗ гірничого профілю.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кульчицька, Олена Іполитівна \наук. кер.\; Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
37.015.3:159.955+37.091.33:001.895
Ч-90


    Чумак, Віктор Вікторович.
    Розвиток технічного мислення підлітків засобами нових інформаційних технологій навчання [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Чумак Віктор Вікторович ; наук. кер. Смульсон М. Л. ; Бердян. держ. пед. ун-т. - Київ, 2009. - 191, [27] с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 168-191. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Мислення--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
технічне мислення -- підлітковий вік -- поетапне формування -- розумові дії -- проблемне навчання
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню процесу становлення сучасного технічного мислення підлітками засобами нових інформаційних технологій навчання. У результаті проведеного дослідження проблеми обгрунтовано та експериментально перевірено психологічні умови розвитку технічного мислення підлітків засобами нових інформаційних технологій навчання (на матеріалі креслення). На основі створених психологічних умов було розроблено методику технічного мислення підлітків засобами новихінформаційних технологій навчання, яку можуть використовувати педагоги, які працюють з учнями підлітковго віку. Розроблену методику успішно впроводжено в навчальний процес загальноосвітніх шкіл.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Смульсон, Марина Лазарівна \наук. кер.\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
37.015.3:159.954
Ш 79


    Шопіна, Марина Олександрівна.
    Образна символіка як чинник розвитку творчого потенціалу молодшого школяра [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Шопіна Марина Олександрівна ; наук. кер. Піроженко Т. О. ; Київ. міжнар. ун-т. - Київ, 2009. - 152 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 140-152. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Творчий потенціал--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
молодший школяр -- творчий потенціал -- образна сомволіка -- творче мислення -- символічне мислення -- творча уява -- учіннєва діяльність -- творчий процес -- творча реалізація
Анотація: У дисертації досліджується розвиток творчого потенціалу молодших школярів засобами образної символіки. Розглянуто різні підходи до розуміння понять "творчий потенціал", "інтелектуальний потенціал", "трудовий потенціал", "образна символіка", "розвиток творчої особистості", "творча здібність", "творча обдарованість" тощо, а також їхнє співвідношення. Поняття "творчий потенціал молодшого школяра" із психїологічної точки зору розглядається як синтетична якість дитини молодшого шкільного віку, що характеризує міру її можливостей ставити і виконувати нові завдання у сфері учіннєвої діяльності. Творчий потенціал пов"язується із здатністю учнів часмостійно ставити й розв"язувати в тому чи іншому вигляді значущі проблеми.Його можна представити як сукупність різних можливостей, потенціалів: перетворювальні здібності), аксіологічний (ціннісні орієнтації), комунікативний (морально-психологічні якості), художній (естетичні здібності). Аналіз і систематизація зазначених понять надали можливості на практичному рівні розглянути образну символіку як визначальний чинник на етапі розвитку творчого потенціалу в дітей молодшого шкільного віку. У результаті експериментального дослідження встановлено, що розуміння, використання і сприймання дітьми образної символіки впливає на підвищення ефективності учіннєвої діяльності молодших школярів. Розроблена й апробована спеціальна програма розвитку творчого потенціалу засобами образної символіки для психорозвивальної роботи з молодшими школярами.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Піроженко, Тамара Олександрівна \наук. кер.\; Київський міжнародний університет (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
37.015.3:159.955
И 18


    Іванова , Вікторія Вікторівна.
    Особливості розвитку творчого мислення у перехідній період від дошкільного до молодшого шкільного віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Іванова Вікторія Вікторівна ; наук. кер. Марусинець М. М. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2011. - 212 с. : табл. - Бібліогр.: с. 198-216. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Творче мислення--Дисертації
   Вікова психологія--Дошкільний вік--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
творче мислення -- гнучкість -- креативність -- образність -- оригінальність -- швидкість -- творчий тренінг
Анотація: У роботі представлені результати аналізу досліджувальної проблеми, виокремлено головні підходи до аналізу творчого мислення загалом та особливостей розвитку у дошкільному й молодшому шкільному віці, зокрема. З`ясовано, що системотвірною властивістю творчого мислення є гнучкість. Визначено головні підходи до аналізу проблеми кризи 6-7 років у психолого-педагогічній літературі. Отримані результати емпіричного дослідження дали змогу зробити висновок про негативну динаміку розвитку інтелектуально-когнітивної сфери у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку загалом та показників творчого мислення зокрема. Подано зміст розробленої програми розвитку творчого мислення у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку, що містить тренінгові заняття, метою яких є розвиток гнучкості мислення. Проведене контрольне вимірювання головних показників творчого мислення та інтелектуально-когнітичної сфери свідчить про наявність значних відмінностей між показниками творчого мислення дітей експериментальної групи до і після народження, а також дітей експериментальної та контрольної груп.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Марусинець, Мар`яна Михайлівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
37.091.31-059.2
Б 81


    Бондар, Людмила Вікторівна.
    Спільна навчальна робота молодших школярів як чинник їх розумового та соціального розвитку. [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Бондар Людмила Вікторівна ; наук. кер. Балл Г. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2003. - 180 с. : табл. - Бібліогр.: с. 157-175. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Спільна діяльність--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
молодші школяри -- розумовий розвиток -- соціальний розвиток -- теоретичне мислення -- учбова задача -- навчальна діяльність -- навчальний процес
Анотація: Дослідження показало, що систематичне використання групових форм навчальної діяльності учнів, за додеоржання психолого-педагогічних умов їх олрганізації, дозволяє учням на більш високому рівні засвоювати знання, краще орієнтуватися у навчальному матеріалі, позитивно впливає на розвиток пізнавальних процесів, таких як мислення, пам`ять, молення. Спільна навчальна робота молодших школярів підвищує ступінь задоволеності учнів шкільним життям, знижує ступінь конфліктності у класному колективі. При реалізації в початковій школі системи розвивального навчання спільна навчальна робота забезпечує вищий рівень розвитку основ теоретичного мислення (аналіз, планування, рефлексія), сприяє оволодінню учнями нормами ділового співробітництва, приймання ними ділового спілкування як засобу опанування способу розв`язання учбової задачі. Спільна навчальна робота позитивно впливає на розвиток пізнавальних інтересів та інтелектуальну активність учнів, сприяє покращенню соціально-психологічних характеристик класного колективу, структури міжособистісних стосунків.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Балл , Георгій Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

7.
159.922.72-053.4
В 61


    Войтко, Леонід Федорович.
    Особливості формування доведень у дітей дошкільного віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Войтко Леонід Федорович ; наук. кер. Костюк Г. С. ; Дніпропетровський держ. ун-т. - Дніпропетровськ, 1970. - 154 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 144-154. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Формування доведень--Дисертації
   Вікова психологія--Дошкільники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
дошкільники -- аналітичне мислення -- мислення

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Костюк, Григорий Силович \наук. кер.\; Дніпропетровський державний університет (Дніпропетровськ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

8.
159.956.2
Р 34


    Резникова, Наталія Валеріївна.
    Інтуїтивний компонент у структурі когнітивного стилю навчальної діяльності студентів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Резникова Наталія Валеріївна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2012. - 202 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 170-193. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Інтуїція--Дисертації
   Вікова психологія--Студенти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
інтуїтивне мислення -- когнітивні стилі -- інтуїтивний компонент -- навчальна діяльність -- навчальні завдання -- студенти
Анотація: Дисертація присвячена теоретичному й експериментальному дослідженню специфіки прояву інтуїтивних кормпонентів в структурі когнітивного стилю навчально-пізнавальної діяльності студентів комп`ютерно-математичних спеціальностей класичного університету. Проаналізовані загальні теоретичні концепції та підходи до проблеми інтуїтивного пізнання з позиції психологічної науки. Визначено сукупність ознак домінування інтуїтивного або аналітичного компонентів когнітивного стилю в сприйнятті й переробці навчальної інформації. Виокремлені змістовні стильові відмінності інтуїтивного або аналітичного засобу переробки інформації на матеріалі розв`язання студентами навчальних завдань, у яких об`єктивно надається можливість використання інтуїції. Виявлені розбіжності в особливостях та стратегіях формування понять у студентів з домінування інтуїтивного або аналітичного компонента у структурі когнітивного стилю. Показано, що в навчальних ситуаціях, які актуалізують застосуівання інтуїції у мисленнєвій діяльності студентів, функціонують стилі розв`язання навчальних завдань з різним ступенем означеності інтуїтивного або аналітичного компонентів когнітивного стилю, і інтуїтивний компонент у структурі когнітивного стилю визначається вираженістю згорнутих миттєвих підсвідомих умовиводів при розв`язанні завдань. Встановлено зв`язки успішності розв`язання різних за структурою навчальних завдань і особливостей стратегій формування понять з вираженістю інтуїтивного або аналітичного компонента когнітивного стилю студентів. Результати роботи можуть бути використані при розробці методик викладання, орієнтованих на діагностику й розвиток інтуїтивного компонента в структурі когнітивного стилю навчально-пізнавальної діяльності студентів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

9.
159.954+159.955+37.015.3:159.955
Г 94


    Гулько, Юлія Анатоліївна.
    Стратегії розуміння учнями творчих задач у звичайних та ускладнених умовах [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Гулько Юлія Анатоліївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2006. - 238 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 167-184. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Розуміння творчих задач--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
творча діяльність -- мислення -- розуміння -- стратегія розуміння -- аналогізування -- комбінування -- задача -- ускладнені умови
Анотація: У дисертації подано методи і методику емпіричного дослідження, описано види і рівні прояву в учнів стрптегіальних тенденцій розуміння вербальних і графічних творчих задач. Описано вплив ускладнених умов стратегіальні тенденції розуміння; з'ясовано, що в ускладнених умовах блокується прояв стратегіальної діяльності, і у більшості випадків учні починають користуватися шаблонними методами аналогізування і комбінування. З'ясовано вплив творчого тренінгу на реалізацію учнями стратегіальних тенденцій розуміння.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

10.
37.015.3:159.955
Д 33


    Денисенко, Василь Васильович.
    Психологічні умови формування теоретичного мислення у підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Денисенко Василь Васильович ; наук. кер. Чепелєва Н. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1998. - 193 с. : табл., рис., граф. - Бібліогр.: с. 164-173. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Мислення--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
теоретичне мислення -- учбова задача -- моделювання -- ідеалізація -- засвоєння -- генетично-моделюючий метод
Анотація: Дисертація присвячена вивченню процесу та закономірностей розвитку теоретичного имслення в підлітковому віці. Розкриті психологічні умови оволодіння школярами теоретичними поняттями курсу фізики. Встановлено, що центральним компонентом психологічної структури учбової діяльності при вивченні фізики є система форм та засобів моделювання ідеалізованих об'єктів. Показана роль та можливості застосування комп'ютерних технологій у сучасному навчанні. Використовуючи генетико-моделюючий метод, розроблено початковий курс фізики, заснований на принципі сходження від абстрактного до конкретного, та запропонована система учбових задач, що забезпечують розвиток теоретичного мислення у учнів в середніх класів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепєлева , Наталія Василівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

11.
159.953.5+37.016:51
Ж 68


    Жигайло, Наталія Ігорівна.
    Психологічна організація процесу засвоєння підлітками математичних понять [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Жигайло Наталія Ігорівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2001. - 179, [16] с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 140-157. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Засвоєння понять--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
математичне поняття -- засвоєння математичних понять -- моделювання математичної задачі -- теоретико-генетичний рівень засвоєння -- теоретичний рівень засвоєння -- емпірично-торетичний рівень засвоєння -- емпіричний рівень засвоєння -- творче математичне мислення
Анотація: Дисертація присвячена теоретичному обґрунтуванню та експериментальній перевірці впливу різних прийомів організації навчального матеріалу, зокрема, засобів моделювання математичних задач на процес засвоєння підлітками основних понять з математики і розвиток в них творчого математичного мислення. Теоретично обґрунтовуються, а також експериментально підтверджуються психологічні моделі структури діяльностей, спрямованих на засвоєння математичних понять і на моделювання математичних задач під час їх розв'язання.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Свободных экз. нет
Знайти схожі

12.
378-057.875:37.011.3-051]:159.955
З-36


    Засєкіна, Лариса Володимирівна.
    Особливості формування професійно-творчого мислення майбутнього фахівця іноземної мови [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Засєкіна Лариса Володимирівна ; наук. кер. Кримська Г. І. ; Волин. держ. ун-т ім. Л. Українки. - Луцьк, 2000. - 207 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 165-183. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Мислення--Дисертації
   Педагогічна психологія--Іноземна мова--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
МИСЛЕННЯ -- ТВОРЧІСТЬ -- педагогічна творчість -- педагогічна психологія -- ФАХІВеЦь -- професійно-творче мислення -- навчання іноземної мови
Анотація: Встановлено, що професійно-творче мислення фахівця іноземної мови характеризується специфічним змістом, багатокомпонентною структурою та рівнями розвитку. Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено, що ефективне формування професійно-творчого мислення майбутнього фахівця іноземної мови можливе на основі цілеспрямованого спеціально організованого навчання. Сконструйована та опробована експериментальна технологія формування професійно-творчого мислення майбутнього фахівця іноземної мови, яка представлена системою педагогічних задач на матеріалі англійської мови та інструкціями алгоритмізованого і евристичного типів для їх розв'язання.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кримська, Ганна Іллівна \наук. кер.\; Волинський державний університет ім. Лесі Українки (Луцьк)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

13.
159.942+159.954/.955
К 55


    Кочерга, Олександр Васильович.
    Взаємозв'язок мислення, почуттів та уяви у розвитку критичності людини [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Кочерга Олександр Васильович ; науч. рук. Клименко В. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2003. - 232 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 209-224. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Мислення--Дисертації
   Загальна психологія-- Почуття--Дисертації

   Загальна психологія--Уява--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
гармонія -- взаємозв'язок -- МИСЛЕННЯ -- ПОЧУТТЯ -- УЯВА -- критичність людини -- процес розвитку
Анотація: В роботі викладаються результати теоретико-експериментального дослідження розвитку критичності людини на основі стимулювання взаємозв'язку мислення, почуттів та уяви. Показано, що взаємозв'язок мислення, почуттів та уяви може мати три рівні: цілісності, стійкості й руйнації, які по-різному впливають на розвиток критичності людини. Знайдено, що критичність людини пов'язана з підвищенням продуктивності навчання учнів у початкових класах. Розроблені завдання з української мови, математики, читання для учнів початкових класів спрямовані на розвиток їх мислення, почуттів та уяви.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Клименко, Віктор Васильович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

14.
37.015.3:159.955]:373.5(043.5)
К 88


    Кущ, Олександр Сергійович.
    Психологічні умови розвитку творчого мислення старшокласників засобами рольових ігор [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Кущ Олександр Сергійович ; наук. кер. Моргун В. Ф. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2011. - 410 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 383-410. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Творче мислення--Дисертації
   Вікова психологія--Старшокласники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
ТВОРЧЕ МИСЛЕННЯ -- аксіо-когнітивний конструкт -- продуктивність мислення -- розвиток творчого мислення -- СТАРШОКЛАСНИКИ -- рольові ігри
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню умов розвитку творчого мислення старшокласників засобами рольових ігор. У роботі уточнено поняття "творче мислення", досліджено психологічні умови розвитку творчого мислення особистості через виявлення його структури як складної багатовимірної властивості особистості. Наведено особистісно-процесуальну характеристику творчого мислення та визначено його як аксіом-когнітивний конструкт, описано психологічний механізм розумової діяльності. Описано навчальну програму розвитку творчого мислення старшокласників за допомогою рольових ігор.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моргун, Володимир Федорович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

15.
159.922.73-053.5+159.955]:514+37.016:514
Л 27


    Латиш, Наталія Михайлівна.
    Особливості конструктивного мислення молодших школярів в процесі розв'язання творчих геометричних задач [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Латиш Наталія Михайлівна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2013. - 204 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 170-189. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Мислення--Дисертації
   Педагогічна психологія--Розв'язання задач--Дисертації

   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
МОЛОДШІ ШКОЛЯРІ -- конструктивна діяльність -- конструктивне мислення -- творча геометрична задача -- формування конструктивного задуму -- РОЗВ'ЯЗАННЯ ЗАДАЧ
Анотація: Дисертація відображає результати теоретичного та експериментального дослідження особливостей конструктивного мислення молодших школярів у процесі розв'язування творчих геометричних задач. У роботі наводяться результати теоретико-емпіричного дослідження особливостей конструктивної діяльності, в основу якого покладена теорія творчості В. О. Моляко, зокрема концепція стратегіальної організації та регуляції творчих процесів. В результаті експериментального дослідження було виявлено особливості конструктивного мислення, яке розгортається як процес розв'язування суб'єктом творчих геометричних задач на конструювання.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

16.
37.015.311:159.955+378-057.875:34-051
Б 23


    Баняс, Олена Антонівна.
    Психолінгвістичні особливості формування креативного мислення у майбутніх фахівців юридичного профілю [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Баняс Олена Антонівна ; наук. кер. Бажанюк В. С. ; Нац. акад. держ. прикордонної служби України ім. Б. Хмельницького. - Київ, 2013. - 223 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 171-191. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Креативне мислення--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
креативне мислення -- студенти -- юридичний профіль -- психологічний тренінг -- майбутні юристи
Анотація: У дисертаційному дослідженні проаналізовано та узагальнено основні підходи до аналізу й розв'язання проблеми креативного мислення та професійної діяльності майбутніх юристів. Шляхом емпіричного досдідження встановлені структурні компоненти креативного мислення майбутнього правознавця. Теоретично обґрунтовано та запропоновано діагностичний інструментарій для діагностики і формування креативного мислення майбутніх юристів. У ході констатувального експерименту встановлені рівні розвитку креативного мислення та його базові психологічні утворення: мотиваційно-емоційні, когнітивні та операційні. Визначено психологічні особливості формування креативного мислення. Запропоновано нову оригінальну програму формування креативного мислення майбутніх юристів та висвітлено умови створення відповідного інформаційного та соціального середовища.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Бажанюк, Валентина Станіславівна \наук. кер.\; Національна академія державної прикордонної служби України ім. Б. Хмельницького (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

17.
159.955.1:165.243
Р 69


    Романовська , Людмила Іванівна.
    Коґнітивний стиль особистості як чинник процесу розуміння тексту [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Романовська Людмила Іванівна ; наук. кер. Чепелєва Н. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2005. - 191 с. : табл. - Бібліогр.: с. 173-187. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Когнітивний стиль--Дисертації
   Загальна психологія--Розуміння--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
розуміння -- інтерпретація -- опрацювання інформації -- мислення -- когнітивний стиль особистості -- особистісні риси
Анотація: Дисертація присвячена проблемі розуміння тексту, та тій ролі, яку відіграє у цьому процесі коґнітивний стиль особистості. Досліджено вплив коґнітивно-стильових особливостей на процес розуміння тексту. Виявлено залежність процесу та результативності розуміння від коґнітивно-стильових детермінант. З'ясовано, що розуміння тексту не може бути досягнуте за домінування одного із коґнітивних стилів, оскільки кожна із коґнітивних функцій забезпечує окремий аспект цього процесу. Виявлено, що розвитку коґнітивно-сильових особливостей студентів притаманна нерівномірність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепелєва, Наталія Василівна \рук. работы.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

18.
37.015.3:159.955.4+37.091.3
С 13


    Савицька, Ольга Вікторівна.
    Психологічна організація навчання як умова розвитку рефлексії у підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Савицька Ольга Вікторівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Нац. пед. ун-т ім. М. Драгоманова. - Київ, 2000. - 218 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 170-188. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Рефлексія--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
учбова діяльність -- теоретичне мислення -- інтелектуальна рефлексія -- психологічна організація навчання -- формальна рефлексія -- змістовна рефлексія
Анотація: Дослідження присвячено проблемі розвитку рефлексії у підлітковому віці. В роботі представлено експериментальні матеріали вивчення інтелектуальної рефлексії у підлітків, уточнено поняття рефлексії як механізму теоретичного мислення, розширено уявлення про структуру та особливості становлення інтелектуальної рефлексії у підлітків, дібрано комплекс методик для її діагностики. Визначено особливості розвитку рефлексії за умов традиційного та експериментального навчання. Визначено рівні та показники сформованості рефлексивних дій.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, г. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

19.
37.015.3:159.954+37.015.3:159.955
С 42


    Скалич, Любов Йосипівна.
    Діагностика та формування творчого математичного мислення молодших школярів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Скалич Любов Йосипівна ; наук. кер. Коваленко А. Б. ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. - Київ, 2006. - 184 с. : табл. - Бібліогр.: с. 161-175. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Творче мислення--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
мислення -- творче мислення -- вербальний інтелект -- невербальний інтелект -- проблемне навчання -- молодший шкільний вік
Анотація: У дисертаційній роботі визначені вікові особливості математичного творчого мислення дітей молодшого шкільного віку. Розроблена програма діагностики та формування творчого математичного мислення. Встановлено взаємозв'язок між окремими розумовими здібностями та рівнем розвитку математичного творчого мислення. З'ясовано характер впливу смислових та операційних настановлень молодших школярів на ефективність процесу творчого математичного мислення. Визначено основні вимоги до системи творчих завдань та критерії їх добору.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Коваленко , Алла Борисівна \наук. кер.\; Київський національний університет імені Тараса Шевченка (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

20.
37.015.3:159.954
С 51


    Смольська, Людмила Миколаївна.
    Формування творчого мислення молодших школярів в процесі вивчення рідної мови [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Смольська Людмила Миколаївна ; наук. кер. Пасічник І. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1999. - 153 с. : табл. - Бібліогр.: с. 145-153. -
УДК
Рубрики: Педагогіічна психологія--Творче мислення--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
творче мислення -- молодші школярі -- ігровий контекст -- внутрішня мотивація -- уроки рідної мови
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню поняття творчого мислення, відображенню єдності операціонального і емоційного в психіці. Показано, що творче мислення характеризується самостійністю, операціональністю, гнучкістю, комбінаторно-ігровою спрямованістю. Висвітлено процес формування творчого мислення молодших школярів у процесі вивчення рідної мови. Показано, як зовнішній ігровий контекст запускає інтелектуальну діяльність учнів, у процесі якої з'являється внутрішній мотив творчого мислення, при цьому пізнання проходить дві стадії - дослідницьку та ігрову.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Пасічник, Ігор Демидович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
Статистика
за 01.06.2024
Кількість запитів 36735
Кількість відвідувачів 1274
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя