Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (38)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=мовленнєвий розвиток<.>
Загальна кількість знайдених документів : 4
Показані документи с 1 за 4
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3+37.018.1/А 56-603616 рукописний текст
Автор(и) : Альперіна, Вікторія Юхимівна
Назва : Психологічні проблеми організації домашнього навчання іноземної мови на ранніх етапах онтогенезу : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2002
Кільк.характеристики :165 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 148-163.
УДК : 37.015.3+37.018.1:81'243+81'243 + 37.015.3 + 37.018.1:81'243 + 81'243
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Домашнє навчання
Педагогічна психологія-- Іноземна мова
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): онтогенез--мовленнєвий розвиток--навчання--білінгвізм--домашня освіта--сімейна система
Анотація: Дисертація містить результати теоретичного та експериментального дослідження особливостей мовленнєвого розвитку дитини у процесі засвоєння іноземної мови на ранніх етапах онтогенезу. Показано можливості раннього засвоєння дітьми іноземної мови та формування психологічного білінгвізму. Експериментально долведено, що мовленнєвий розвиток дошкільника в умовах білінгвізму набирає специфічних рис і суттєво відрізняється від розвитку у мономовному середовищі. Виявлено особливості функціонування сім"ї при здійсненні раннього навчання. Доведено, що раннє навчання інозумній мові стає значущим фактором мовленнєвого розвитку дитини за умов, коли навчання здійснюється як домашня освіта, а родина включається у цей процес як цілісна сімейна ситема. Розроблено психолого-педагогічні засоби і методи організації домашнього навчання іноземній мові, які можуть бути використані широким батьківським загалом в процесах організації домашнього навчання дітей раннього та молодшого дошкільного віку іноземній мові.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Фесенко Я. В.
Назва : Батьківські настановлення щодо дітей із мовленнєвими проблемами
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 356-363 (Шифр 15(08)/А 43-596370335)
Примітки : Бібліогр. с. 362-363 (5 назв)
УДК : 159.98
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): комплаєнс--терапевтичний альянс--мовленнєвий розвиток--батьківські настановлення
Анотація: Дану статтю присвячено теоретико-емпіричному дослідженню батьківських настановлень щодо дітей із вадами мовленнєвого розвитку. Проаналізовано поняття стилів батьківського виховання, настановлень щодо логопедичної корекції, комплаєнсу. На основі отриманих даних обгрунтовано програму розвитку ефективного комплаєнсу між логопедом та батьками, визначено, що психологічне благополуччя значною мірою впливає на рівень комплаєнтності, насамперед в контексті його емоційної складової, яка й є визначальною у формуванні батьківських настановлень щодо дітей із мовленнєвими вадами.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Хворова Г. М., Фесенко Я. В.
Назва : Психологічні особливості комплаєнтності батьків дітей із вадами мовленнєвого розвитку
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 380-388 (Шифр 15(08)/А 43-596370335)
Примітки : Бібліогр. с. 377-379 (16 назв)
УДК : 159.922.7
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): комплаєнс--комплаєнтність--терапевтичний альянс--мовленнєвий розвиток--психологічне благополуччя--мотивація
Анотація: Статтю присвячено проблемі визначення психологічних особливостей комплаєнсу логопеда і батьків дітей з вадами мовленнєвого розвитку. Метою статті є теоретичне обгрунтування та емпіричне дослідження комплаєнсу логопеда з батьками дітей із різними видами мовленнєвих вад. Методами дослідження обрано модифіковану "Шкалу комплаєнтності" Моріскі-Гріна, опитувальник рівня комплаєнтності (Р. Кадиров); "Шкали психологічного благополуччя" (К. Ріфф, в адаптації Т. Шевеленкової і П. Фесенко). Результатами дослідження встановлено, що помірний рівень комплаєнсу спостерігається спостерігається у батьків дітей без розумових вад, а також дітей дошкільного віку, натомість дуже низький виявлено у батьків, які виховують підлітків, особливо зі зниженим інтелектом. На основі отриманих даних обгрунтовано програму розвитку ефективного комплаєнсу між логопедом та батьками, визначено, що психологічне благополуччя значною мірою впливає на рівень комплаєнтності, насамперед в контексті його емоційної складової. Висновками дослідження є те, що більшість досліджуваних батьків характеризується низьким рівнем психологічного благополуччя та низьким рівнем усіх складових комплаєнтності, найнижчий рівень комплаєнтності виявлено у батьків дітей з вадами мовленнєвого і розумового розвитку, а помірний і почасти високий - у батьків дітей з незначними мовленнєвими проблемами та збереженим інтелектом.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Шиловська О.М.
Назва : Теоретичне підгрунтя діагностики розвитку здатності молодшого школяра до дискурсивного констрауювання досвіду
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 99-112 (Шифр 15(08)/А 43-351176743)
Примітки : Бібліогр.: с. 111-112 (7 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): дискурсивне конструювання досвіду--молодший шкільний вік--мовленнєвий розвиток --розвиток мислення--рефлексія--емоційна децентрація
Анотація: У статті аналізується теоретичний підхід до особливостей діагностики розвитку здатності молодшого школяра до дискурсивного конструювання досвіду. Зроблено припущення, що процес конструювання на початкових етапах молодшого шкільного віку (діти першого та другого класу) можна розглядати, насамперед, з точки зору конструювання власного "Я". В більш старшому періоді даного віку можна говорити про розвиток здатності до конструювання певних життєвих подій. На попередніх етапах дослідження доведено, що здатність дитини до конструювання суттєво визначається соціальним та культурним оточенням, в якому вона перебуває. Зроблено припущення, що здатність до осмислення власного "Я" та індивідуального досвіду як передумови формування здатності до конструювання в молодшому шкільному віці залежить від рівня розвитку когнітивної, емоційної та особистісної сфер. Своєчасна діагностика рівня розвитку перерахованих сфер та систематичне проведення розвивальної роботи на основі результатів діагностики, створюють засади для розвитку в дитини здатності "створювати" своє "Я", осмислювати власний життєвий досвід. Визначено підбір інструментарію для діагностики когнітивної сфери молодшого школяра, з метою дослідження здатності дитини до дискурсивного конструювання досвіду. Зокрема, діагностичні методики мають бути спрямовані на мовленнєвий розвиток, розвиток мислення дитини (вміння порівнювати, систематизувати, узагальнювати, робити певні логічні висновки, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, критичність мислення , вміння робити власні висновки), сформованість внутрішнього плану дій та розвиток уяви. Досліджуючи особистісну сферу молодшого школяра, варто зробити акцент на виявленні рівня розвитку рефлексії, і зокрема, на таких критеріях як здатність дитини до самоаналізу, вміння покладатися на адекватну самооцінку за умов дизорієнтуючих впливів, спроможність регулювати власну поведінку, співвідносячи її з очікуванням інших, наявність у дитини позитивного ставлення до себе, здатність поставити цілі на найближчу перспективу, здатність пошуку внутрішніх ресурсів для досягнення цілей. При дослідженні складових емоційного розвитку, які зумовлюють розвиток здатності до дискурсивного конструювання досвіду, було виокремлено: розвиток певної автономії від дорослих як незалежності емоційного стану дитини від емоційних станів значимих дорослих; розвиток емоційної децентрації; здатність усвідомлювати різні емоційні стани, здатність керувати власними емоціями. Подальше дослідження буде зосереджено на підборі надійних і валідних методик діагностики, що відповідають віковим особливостям молодшого школяра.
Знайти схожі

 
Статистика
за 25.07.2024
Кількість запитів 20676
Кількість відвідувачів 542
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя