Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (1132)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (62)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=модель<.>
Загальна кількість знайдених документів : 213
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.
   159.9
   Ч-71


    Чиханцова, Олена Анатоліївна.
    Психологічні основи розвитку резильєнтності особистості в період пандемії Сovid-19 [Електроний ресурс] : практичний посібник / О. А. Чиханцова, К. В. Гуцол ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут психології імені Г.С. Костюка. - Київ : [б. в.], 2022. - 128 с. - ISBN 978-617-7745-18-0 : Б. ц.
УДК
Рубрики: Резильєнтність--особистість--Україна--Практичний посібник
   Психологія особистості--пандемія Covid-19

Кл.слова (ненормовані):
резильєнтність особистості -- Психологія особистості -- пандемія Covid-19 -- модель резильєнтності -- наратив -- самопроєктування
Анотація: У практичному посібнику представлено напрацювання, які спрямовані на виявлення особливостей розвитку резильєнтності особистості у період пандемії Covid-19. Значну увагу приділено практичним аспектам розвитку резильєнтності особистості. Практичний посібник може становити інтерес для психологів-практиків, які займаються розробленням психологічних засобів щодо подолання особистістю негативних наслідків пандемії Сovid-19. Запропоновані авторські тренінги сприятимуть розробці фахівцями власних методик щодо розвитку резильєнтності особистості. Адресовано викладачам психологічних дисциплін закладів вищої освіти, науковцям, аспірантам і студентам, психологам різних психологічних служб та організацій.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Гуцол, Кирил Віталійович
Свободных экз. нет
Знайти схожі

2.
159.923.2
Д 48


   
    Дискурсивне конструювання досвіду у контексті розвитку особистості [Електроний ресурс] : монографія / [Н. В. Чепелєва, М. Л. Смульсон, С. Ю. Рудницька, О. В.Зазимко, [та ін.]; за ред. Н. В. Чепелєвої . - Электрон. текстовые дан. - Київ : [б. в.], 2022. - 194 с. - ISBN 978-617-7745-14-2 : Б. ц.
УДК

Кл.слова (ненормовані):
наративна компетентність -- структурно-смислова модель -- наратив -- структурно-смислова модель -- інтелектуальні метакогніції -- структурно-смислова модель -- наративна компетентність
Анотація: Монографія спрямована на висвітлення результатів дослідження дискурсивного конструювання досвіду як вагомої передумови становлення зрілої особистості, її успішної самореалізації в сучасному непередбачувано мінливому світі. Подано обґрунтування можливості розгляду вказаної проблематики в контексті психолого-герменевтичного постнекласичного підходу. Схарактеризовано культурні передумови дискурсивного конструювання досвіду, струтурно-процесуальну та структурно смислову моделі конструювання особистісного досвіду, а також обґрунтовано зв’язок дискурсивного конструювання особистісного досвіду та відповідних інтерпретаційних процесів з інтелектуальними метакогніціями та ментальним моделюванням світу. Розглянуто особливості дискурсивного конструювання досвіду на різних вікових етапах розвитку людини (у молодшому шкільному, підлітковому, юнацькому, дорослому та похилому віці), а також педагогами і користувачами Інтернету. Монографія адресована викладачам вищих навчальних закладів, практичним психологам, науковцям-психологам, вчителям, студентам, керівникам установ та організацій, аспірантам.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Чепєлева , Наталія Василівна; Смульсон , Марина Лазарівна; Рудницька, Світлана Юріївна; Зазимко, Оксана Володимирівна; Чепєлева , Наталія Василівна \ред.\
Свободных экз. нет
Знайти схожі

3.
378.015.3:159.947.23(043.5)
К 72


    Костенко, Олена Ростиславівна.
    Психологічні чинники розвитку відповідальності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. Р. Костенко ; наук. кер.: Н. Л. Коломінський, О. Л. Туриніна ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 24 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
відповідальність студента -- компоненти відповідальності -- психологічна модель відповідальності майбутнього вчителя -- психологія педагогічної діяльності -- розвивальні і коригнуючі методи -- самовдосконалення -- самопізнання -- структура відповідальності -- якості особистості вчителя
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене проблемі вивчення психологічних чинників розвитку відповідальності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки. На основі теоретичного узагальнення різних підходів у вивчення природи і сутності відповідальності вітчизняними і зарубіжними психологами автор розглядає відповідальність як складне соціально-психологічне явище, провідну морально-вольову рису, яка характеризується багатством прояву інтелектуальних, афективно-мотиваційних і діяльнісно-поведінкових компонентів. Звертається увага на те, що особливої соціальної цінності відповідальність набуває в професійній діяльності вчителя. Розроблено психологічну модель відповідальності майбутнього вчителя, в якій відображено систему всіх типів ставлення особистості і відповідно чотири підструктури відповідальності: (соціальна, професійна, екологічна, відповідальність та саморозвиток) з їхніми указаними вище компонентами. У процесі констатувального експерименту виявлено домінування низького і середнього рівнів відповідальності студентів перших курсів, з'ясовано об'єктивні і суб'єктивні чинники, які негативно впливають на неї. Розроблена та апробована на практиці комплексна програма розвитку відповідальності, яка включала коригнуючі й розвивальні методи та прийоми. Якісно-кількісний аналіз результатів формувального експерименту показав загальну тенденцію зниження середнього та низького рівнів в експериментальній групі, збільшення в ній показників високого і вище середнього на 31.7% (разом). Доказано, що розвиток більш високого рівня відповідальності не є стихійним процесом, а можливий за умови безпосереднього психологічного впливу на систему ставлень особистості студента (до професії, до людей, до себе, до навколишнього природнього середовища); зміни позиції студента як пасивного об'єкта навчального процесу на позицію активного суб'єкта пізнавальної, творчої і громадської діяльності із стійким і глибоким інтересом до самопізнання і самовдосконалення. Сформованість більш високого рівня відповідальності майбутніх учителів є одним із найважливіших факторів, який зумовлює ефективність педагогічної діяльності

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Коломінський, Наум Львович \наук. кер.\; Туриніна, Олена Леонтіївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

4.
378.015.3:159.947.23(043.5)
К 72


    Костенко, Олена Ростиславівна.
    Психологічні чинники розвитку відповідальності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. Р. Костенко ; наук. кер.: Н. М. Коломінський, О. Л. Туриніна ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 185 с. : табл. + 1 додатки 69 с. - Бібліогр.: с.165-185 (248 назв). -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
відповідальність студента -- компоненти відповідальності -- психологічна модель відповідальності майбутнього вчителя -- психологія педагогічної діяльності -- розвивальні і коригуючі методи -- самовдосконалення -- самопізнання -- структура відповідальності -- якості особистості вчителя
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене проблемі вивчення психологічних чинників розвитку відповідальності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки. На основі теоретичного узагальнення різних підходів у вивчення природи і сутності відповідальності вітчизняними і зарубіжними психологами автор розглядає відповідальність як складне соціально-психологічне явище, провідну морально-вольову рису, яка характеризується багатством прояву інтелектуальних, афективно-мотиваційних і діяльнісно-поведінкових компонентів. Звертається увага на те, що особливої соціальної цінності відповідальність набуває в професійній діяльності вчителя. Розроблено психологічну модель відповідальності майбутнього вчителя, в якій відображено систему всіх типів ставлення особистості і відповідно чотири підструктури відповідальності: (соціальна, професійна, екологічна, відповідальність та саморозвиток) з їхніми указаними вище компонентами. У процесі констатувального експерименту виявлено домінування низького і середнього рівнів відповідальності студентів перших курсів, з'ясовано об'єктивні і суб'єктивні чинники, які негативно впливають на неї. Розроблена та апробована на практиці комплексна програма розвитку відповідальності, яка включала коригнуючі й розвивальні методи та прийоми. Якісно-кількісний аналіз результатів формувального експерименту показав загальну тенденцію зниження середнього та низького рівнів в експериментальній групі, збільшення в ній показників високого і вище середнього на 31.7% (разом). Доказано, що розвиток більш високого рівня відповідальності не є стихійним процесом, а можливий за умови безпосереднього психологічного впливу на систему ставлень особистості студента (до професії, до людей, до себе, до навколишнього природнього середовища); зміни позиції студента як пасивного об'єкта навчального процесу на позицію активного суб'єкта пізнавальної, творчої і громадської діяльності із стійким і глибоким інтересом до самопізнання і самовдосконалення. Сформованість більш високого рівня відповідальності майбутніх учителів є одним із найважливіших факторів, який зумовлює ефективність педагогічної діяльності

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Коломінський, Наум Львович \наук. кер.\; Туриніна, Олена Леонтіївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
159.9.072:356.13]+[378.6.015.3:355]:005.336.5](043.5)
Ф 32


    Федик, Андрій Олександрович.
    Психологічні умови розвитку професійного мислення майбутніх офіцерів-прикордонників [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / А. О. Федик ; наук. кер. О. Ф. Волубуєва ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 232 с. : табл. + 1 додатки 120 с. - Бібліогр.: с. 207-232 (245 назв). -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
професійне мислення -- розвиток -- майбутні офіцери-прикордонники -- психологічні умови -- програма розвитку мислення -- модель -- практичні рекомендації
Анотація: У дисертації здійснено дослідження психологічних умов розвитку професійного мислення майбутніх офіцерів-прикордонників у системі професійної підготовки Державної прикордонної служби України. За результатами теоретико-методологічного аналізу поглядів вітчизняних і зарубіжних учених щодо проблематики розвитку професійного мислення та з урахуванням психологічних особлимвостей професійної діяльності офіцерів-прикордонників і специфіки розв'язування ними професійних завдань визначено сутність понятття "професійне мислення офіцерів-прикордонників". Виокремлено основні групи типових професійних завдань охоронців кордону та відповідні мисленнєві стратегії, характерні для їхнього розв'язування. Проаналізовано специфічні особливості використання психологічних механізмів проблемного навчання як управління навчальною діяльністю Ю.І. Машбиця. Визначено та обгрунтовано психологічні умови розвитку професійного мислення майбутніх офіцерів-прикордонників, а також структурно-функціональну модель, що є складовою. Розроблено практичні рекомендації викладачам щодо використання програми в системі професійної підготовки персоналу силових та правоохоронних структур сектору безпеки і оборони України.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Волубуєва, Олена Федорівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
159.9.072:356.13]+[378.6.015.3:355]:005.336.5](477)(043.5)
Ф 32


    Федик, Андрій Олександрович.
    Психологічні умови розвитку професійного мислення майбутніх офіцерів-прикордонників [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / А. О. Федик ; наук. кер. О. Ф. Волубуєва ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 5 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
професійне мислення -- розвиток -- майбутні офіцери-прикордонники -- психологічні умови -- програма розвитку мислення -- модель -- практичні рекомендації
Анотація: У дисертації здійснено дослідження психологічних умов розвитку професійного мислення майбутніх офіцерів-прикордонників у системі професійної підготовки Державної прикордонної служби України. За результатами теоретико-методологічного аналізу поглядів вітчизняних і зарубіжних учених щодо проблематики розвитку професійного мислення та з урахуванням психологічних особлимвостей професійної діяльності офіцерів-прикордонників і специфіки розв'язування ними професійних завдань визначено сутність понятття "професійне мислення офіцерів-прикордонників". Виокремлено основні групи типових професійних завдань охоронців кордону та відповідні мисленнєві стратегії, характерні для їхнього розв'язування. Проаналізовано специфічні особливості використання психологічних механізмів проблемного навчання як управління навчальною діяльністю Ю.І. Машбиця. Визначено та обгрунтовано психологічні умови розвитку професійного мислення майбутніх офіцерів-прикордонників, а також структурно-функціональну модель, що є складовою. Розроблено практичні рекомендації викладачам щодо використання програми в системі професійної підготовки персоналу силових та правоохоронних структур сектору безпеки і оборони України.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Волубуєва, Олена Федорівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

7.
37.015.3:159.955.942(043.5)
М 74


    Могиляста, Світлана Миколаївна.
    Психолого-педагогічні засоби розвитку емоційного інтелекту старшокласників [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / С. М. Могиляста ; наук. кер. Н. М. Панасенко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 26 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
емоційний інтелект -- емоційний інтелект страшокласників -- модель емоційного інтелекту старшокласників -- розвиток емоційного інтелекту -- ідентифікація емоцій -- використання емоцій -- розуміння емоцій -- свідома регуляція емоцій -- психолого-педагогічні засоби
Анотація: Дистертацію присвячено актуальній для педагогічної та вікової психології проблемі психолого-педагогічних засобів розвитку емоційного інтелекту старшокласників. У роботі представлений аналіз науково-теоретичних концепцій і підходів до вивчення проблеми емоційного інтелекту у психолого-педагогічних дослідженнях, розкрита сутність поняття "емоційний інтелект старшокласника". Емоційний інтелект старшокласників розглядається як структурний феномен, ментальні складові якого дозволяють розуміти свої емоції й емоції інших, усвідомлювати їх та управляти ними. Окреслені шляхи та перспективи розвитку емоційного інтелекту старшокласників психолого-педагогічними засобами в умовах навчально-виховного процесу в освітньому закладі. Доведено, що рівень ЕІ старшокласників є низького і середнього рівня, тому потребує фомрувального впливу. Здійснений факторний і кореляційний аналіз результатів констатувального етапу дослідження, що дозволило створити 8-факторну модель розвитку емоційного інтелекту старшокласника, до якої ввійшли наступні показники: когнітивно-фізіологічний настрій, навчальний, вольова саморегуляція, емпатія, управління власними емоціями, емоційна врівноваженість, управління чужими емоціями. У межах програми розвитку ЕІ старшокласників психолого-педагогічними засобами було впроваджено авторську Програму "Розвиваємо емоційний інтелект" та автрський Інтегрований курс розвитку ЕІ старшокласників засобами уроку англійської мови, що процедурно посилювались психологічними вправами, різними формами індивідуальної та групової роботи на засадах позитивної психотерапії. Перевірка ефективності застосованих психолого-педагогічних засобів показала статистично значущі позитивні зміни наступних показників факторної моделі розвитку емоційного інтелекту старшокласника: загальний рівень емоційного інтелекту, розуміння емоцій (загалом), міжособистісний емоційний інтелект, розуміння власних емоцій, розуміння чужих емоцій, управління власними емоціями, управління чужими емоціями, контроль експресії, емпатія, емоційна врівноваженість.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Панасенко, Наталія Миколаївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

8.
37.015.3:159.955.942(043.3)
М 74


    Могиляста, Світлана Миколаївна.
    Психолого-педагогічні засоби розвитку емоційного інтелекту старшокласників [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / С. М. Могиляста ; наук. кер. Н. М. Панасенко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 197 с. : табл. + 1 додатки 46 с. - Бібліогр.: с.168-197 (314 назв). -
УДК
Рубрики: Психологія дітей шкільного віку
Кл.слова (ненормовані):
емоційний інтелект -- емоційний інтелект старшокласників -- модель емоційного інтелекту старшокласників -- розвиток емоційного інтелекту -- ідентифікація емоцій -- використання емоцій -- розуміння емоцій -- свідома регуляція емоцій -- психолого-педагогічні засоби
Анотація: Дистертацію присвячено актуальній для педагогічної та вікової психології проблемі психолого-педагогічних засобів розвитку емоційного інтелекту старшокласників. У роботі представлений аналіз науково-теоретичних концепцій і підходів до вивчення проблеми емоційного інтелекту у психолого-педагогічних дослідженнях, розкрита сутність поняття "емоційний інтелект старшокласника". Емоційний інтелект старшокласників розглядається як структурний феномен, ментальні складові якого дозволяють розуміти свої емоції й емоції інших, усвідомлювати їх та управляти ними. Окреслені шляхи та перспективи розвитку емоційного інтелекту старшокласників психолого-педагогічними засобами в умовах навчально-виховного процесу в освітньому закладі. Доведено, що рівень ЕІ старшокласників є низького і середнього рівня, тому потребує фомрувального впливу. Здійснений факторний і кореляційний аналіз результатів констатувального етапу дослідження, що дозволило створити 8-факторну модель розвитку емоційного інтелекту старшокласника, до якої ввійшли наступні показники: когнітивно-фізіологічний настрій, навчальний, вольова саморегуляція, емпатія, управління власними емоціями, емоційна врівноваженість, управління чужими емоціями. У межах програми розвитку ЕІ старшокласників психолого-педагогічними засобами було впроваджено авторську Програму "Розвиваємо емоційний інтелект" та автрський Інтегрований курс розвитку ЕІ старшокласників засобами уроку англійської мови, що процедурно посилювались психологічними вправами, різними формами індивідуальної та групової роботи на засадах позитивної психотерапії. Перевірка ефективності застосованих психолого-педагогічних засобів показала статистично значущі позитивні зміни наступних показників факторної моделі розвитку емоційного інтелекту старшокласника: загальний рівень емоційного інтелекту, розуміння емоцій (загалом), міжособистісний емоційний інтелект, розуміння власних емоцій, розуміння чужих емоцій, управління власними емоціями, управління чужими емоціями, контроль експресії, емпатія, емоційна врівноваженість.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Панасенко, Наталія Миколаївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

9.
159.922:614.842.83.082.4
К 77


    Кравчук, Сергій Миколайович.
    Соціально-психологічні чинники професійної самореалізації фахівців оперативно-рятувальних служб [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / С. М. Кравчук ; наук. кер. О. М. Кокун ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 20 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
особистісний потенціал -- самореалізація -- реалізованість фахівця -- оптимізація професійної діяльності -- чинники професійної самореалізації -- модель самореалізації -- оперативно-рятувальна служба -- корекційна програма
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене соціально-психологічним чинникам, що зумовлюють успішність розкриття особистісного потенціалу у професійній діяльності фахівців оперативно-рятувлаьних служб та розробленні на цій основі корекційної програми, спрямованої на оптимізацію процесу переживання цими фахівцями реалізованості у професійній діяльності. Результати базуються на дослідженні 144 чоловіків, пожежників-рятувальників з 11 оперативно-рятувальних частин Державної служби з надзвичайних ситуацій (ДСНС), проведеного на базі навчального центру ГУ ДСНС України, м. Київ. В ході роботи були визначені теоретичні і методологічні підходи до вивчення соціально-психологічної детермінації професійної самореалізації фахівців оперативно-рятувальних служб; емпіричним шляхом встановлені соціально-психологічні чинники, що зумовлюють успішність професійної самореалізації фахівців оперативно-рятувальних служб; розроблена та апробована корекційна програма, спрямована на оптимізацію процесу переживання у таких фазівців реалізованості у професійній діяльності. Результати впровадження програми показали емпірично значущу позитивну динаміку в експериментальній групі за всіма критеріями, що коерлюють із переживанням почуття самореалізованості: соціальної адаптивності, емоційного інтелекту, розвиток емпатійності, сформовану можливість налагоджувати взаємодію з іншими людьми? комінікативних властивостей, толерантного ставлення до різноманітних чинників інших, розуміння сенсу їхніх проблем, актуалізації лідерського потенціалу працівників оперативно-рятувальних служб. Отриманий результат є підставою для висновку про ефективність впровадженої програми психологічного супроводу.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кокун, Олег Матвійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

10.
159.922:614.842.83.082.4
К 77


    Кравчук, Сергій Миколайович.
    Соціально-психологічні чинники професійної самореалізації фахівців оперативно-рятувальних служб [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / С. М. Кравчук ; наук. кер. О. М. Кокун ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 212 с. : табл. + 1 додатки 14 с. - Бібліогр.: с.194-212 (203 назв). -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
особистісний потенціал -- самореалізація -- реалізованість фахівця -- оптимізація професійної діяльності -- чинники професійної самореалізації -- модель самореалізації -- оперативно-рятувальна служба -- корекційна програма
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене соціально-психологічним чинникам, що зумовлюють успішність розкриття особистісного потенціалу у професійній діяльності фахівців оперативно-рятувлаьних служб та розробленні на цій основі корекційної програми, спрямованої на оптимізацію процесу переживання цими фахівцями реалізованості у професійній діяльності. Результати базуються на дослідженні 144 чоловіків, пожежників-рятувальників з 11 оперативно-рятувальних частин Державної служби з надзвичайних ситуацій (ДСНС), проведеного на базі навчального центру ГУ ДСНС України, м. Київ. В ході роботи були визначені теоретичні і методологічні підходи до вивчення соціально-психологічної детермінації професійної самореалізації фахівців оперативно-рятувальних служб; емпіричним шляхом встановлені соціально-психологічні чинники, що зумовлюють успішність професійної самореалізації фахівців оперативно-рятувальних служб; розроблена та апробована корекційна програма, спрямована на оптимізацію процесу переживання у таких фазівців реалізованості у професійній діяльності. Результати впровадження програми показали емпірично значущу позитивну динаміку в експериментальній групі за всіма критеріями, що коерлюють із переживанням почуття самореалізованості: соціальної адаптивності, емоційного інтелекту, розвиток емпатійності, сформовану можливість налагоджувати взаємодію з іншими людьми? комінікативних властивостей, толерантного ставлення до різноманітних чинників інших, розуміння сенсу їхніх проблем, актуалізації лідерського потенціалу працівників оперативно-рятувальних служб. Отриманий результат є підставою для висновку про ефективність впровадженої програми психологічного супроводу.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кокун, Олег Матвійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

11.
159.923.2
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Рудницька, С. Ю.
    Структурно-процесуальна модель наративного конструювання досвіду особистості [Текст] / С. Ю. Рудницька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 13. - С. 4-25. - Бібліогр.: с. 20-25 (28 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
рівні сформованості інтерпретаційних процесів особистості -- дискурсивне конструювання досвіду -- зовнішній і внутрішній контекст особистості -- стратегії дискурсивного конструювання досвіду особистості
Анотація: У статті представлено структурно-процесуальну модель наративного конструювання досвіду особистості та схарактеризовано її основні компоненти: стратегії і механізми наративного конструювання досвіду та відповідні конфігурації зовнішнього і внутрішнього контекстів особистості, рівні сформованості інтерпретаційних процесів і критерії їх визначення, когнітивні та метакогнітивні процеси наративного конструювання досвіду особистості. У контексті психолого-герменевтичного підходу обгрунтовано, що особливості перебігу когнітивних та метакогнітивних процесів особистості зумовлюють різні конфігурації співвідношень внутрішнього та зовнішнього контекстів, що, у свою чергу, визначає основні рівні сформованості інтерпретаційних процесів особистості: передсмисловий, смисловий і метасмисловий. Визначено, що на передсмисловому рівні, стратегія наративного конструювання досвіду особистості є стангуючою, а провідним механізмом наративного конструювання досвіду постає процес квазіінтерпретації, зумовлений жорсткою фіксацією тексту особистості щодо одного з контекстів (зовнішньо-контекстуальна або внутрішньо-контекстуальна домінанта). Як основний механізм наративного конструювання досвіду на смисловому рівні виділено інтерпретацію із застосуванням запозичених соціокультурних схем, що визначається неузгодженістю контекстів: дезінтеграцією зовнішніх контекстів, інфантилізмом внутрішнього контексту, поляризацією зовнішнього і внутрішнього контекстів. На метасмисловому рівні провідним механізмом наративного конструювання досвіду є створення власних інтерпретаційних схем, що здійснюється в процесі діалогу з Іншим. Показано, що сформованість інтерпретаційних процесів на смисловому і метасмисловому рівнях визначає розвиваючі стратегії дискурсивного і конструювання досвіду особистості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

12.
159.9.01:801.73(082)
А 43


    UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ).
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 2. Психологічна герменевтика. Вип. 13 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - 135 с. : табл., рис. - ISSN 2077-2289. - 20.00 р.
    Зміст:
Рудницька, С. Ю. Структурно-процесуальна модель наративного конструювання досвіду особистості / С. Ю. Рудницька. - С .4-25. - Бібліогр.: с. 20-25 (28 назв)
Чепелева, Н. В. Структурно-смыслова модель наративного конструювання досвіду в контексті розвитку особистості / Н. В. Чепелева. - С .26-38. - Бібліогр.: с. 35-38 (17 назв)
Смульсон, М. Л. Інтелектуальні метакогніції та конструювання особистісного досвіду в похилому віці / М. Л. Смульсон. - С .39-51. - Бібліогр.: с. 47-51 (21 назва)
Лебединська, І. В. Феномен досвіду в контексті ідей конструктивізму / І. В. Лебединська. - С .52-62. - Бібліогр.: с. 60-62 (16 назв)
Шиловська, О. М. Розвиток рефлексії та децентрації як чинник формування інтерпретаційних процесів у дитини молодшого шкільного віку / О. М. Шиловська. - С .63-73. - Бібліогр.: с. 72-73 (3 назви)
Зазимко, О. В. Психологічні характеристики студентів у набутті досвіду дистанційного навчання / О. В. Зазимко. - С .74-88. - Бібліогр.: с. 87-88 (3 назви)
Зарецька, О. О. Методичні питання визначення рівнів сформованості інтерпретаційних процесів особистості / О. О. Зарецька. - С .89-103. - Бібліогр.: с. 99-103 (13 назв)
Гуцол, К. В. Особливості сформованості наративної копетентності користувачів соціальних мереж / К. В. Гуцол. - С .104-115. - Бібліогр.: с. 113-115 (8 назв)
Колобова, І. Б. Смислова структура особистості в автобіографічних наративах / І. Б. Колобова. - С .116-132. - Бібліогр.: с. 127-132 (29 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
ЗАГАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

13.
159.923.2
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Чепелева, Н. В.
    Структурно-смыслова модель наративного конструювання досвіду в контексті розвитку особистості [Текст] / Н. В. Чепелева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 13. - С. 26-38. - Бібліогр.: с. 35-38 (17 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
наративне конструювання досвіду -- розвиток особистості -- контекст -- інтерпретація -- модель -- смисл -- дискурс
Анотація: У межах психогерменевтичного підходу особистісний досвід розглядається як смислова система. Вона конструюється в межах плинних ситуацій шляхом відбору значимих для особистості подій та впорядкування їх у певні дискурсивні структури. Обгрунтовано, що основним видом дискурсивного конструювання досвіду є наративне конструювання, а його провідним механізмом виступає інтерпретація. Наратив тлумачиться як когнітивна схема конструювання смислу через тематичне розташування фактів у вигляді організованих сюжетів, які спираються на соціокультурні та особистісні конструкти. Показано, що наративне конструювання досвіду є одним із важливих умов розвитку особистості. Визначено, що процес дискурсивного конструювання довіду великою мірою визначається зовнішнім (соціокультурним) та внутрішнім (особистим) контекстами, які виступають у ролі інтерпретаційних схем осмислення досвіду особистості. Запропоновано структурно-смислову модель наративного конструювання досвіду особистості, що розвивається. Модель включає: види наративного конструювання досвіду (квазінаратив, наратив, метанаратив); його типи (ситуативний, подієвий, смисловий); одиниці досвіду (факти, ситуації, події, тезауруси, лейтмотиви); характеристику його об'єктивації в наративі особистості, що видозмінюється залежно від біологічного, соціального та особистісного вимирів розвитку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

14.
159.923.31+159.964.21]:378.011.3-057.175(043.5)
Д 64


    Долинний, Сергій Сергійович.
    Психосоматичні чинники внутрішньої конфліктності у педагогів закладів вищої освіти [Рукопис] : дис. ... доктора філософії: 053 / С. С. Долинний ; наук. кер. І. М. Візнюк ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 227 с. : табл. + 1 додатки 45 с. - Бібліогр.: с. 191-226 (386 назв). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
психосоматичні розлади -- внутрішня конфліктність -- психосоматичний статус педагог ЗВО -- конфліктостійкість -- соціально-психологічні та індивідуально-особистісні чинники -- модель психосоматичної інтеграції детермінант внутрішньої конфліктності педагогів
Анотація: Дисертація присвячена виявленню психосоматичних чинників внутрішньої конфліктності педагогів закладів вищої освіти, а в аспекті чого здійснено теоретичне обгрунтування й емпіричне дослідження їх впливу на особистість. Запропоновано психокорекційну програму подолання внутрішньої конфліктності педагогів у ситуації психосоматичних розладів для учасників освітнього процесу, які містили комплекс тренувальних вправ, спрямованих на підвищення психологічної культури, розвиток самопізнання, самоактуалізацію, вдосконалення рефлексивних характеристик особистості педагога та передбачала ополодіння прийоматми довільної психічної і психофізичної саморегуляції стану.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Візнюк, Інесса Миколаївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

15.
159.923.[373.2.016:81-028.31]:616.896
С 60


    Соловова, Тетяна Іванівна.
    Особливості розвитку мовленнєвої компетентності у дітей дошкільного віку з розладами аутистичного спектра [Рукопис] : дис. ... доктора філософії: 053 / Т. І. Соловова ; наук. кер. Б. М. Ткач ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 198 с. : табл. + 1 додатки 50 с. - Бібліогр.: с. 177-198 (239 назв). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
компетентність -- мовленнєва компетентність -- мовленнєва компетентність дошкільників із розладами аутистичного спектру -- корекція -- діагностика -- програма -- модель -- почуття когерентності -- салютогенетична спрямованість -- психологічне здоров'я -- психологічне благополуччя -- задоволеність життям -- автономія -- життєстійкість -- психологічні ресурси -- самоприйняття -- осмисленність -- тренінг сприяння салютогенетичній спрямованості
Анотація: Дисертацію присвячено теоретичному обгрунтуванню й експериментальному вивченню проблеми розвитку мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку з розладами аутистичного спектра. За результатами теоретичного аналізу виокремлено основні наукові підходи до характеристики мовленнєвої компетентності особистості. Виокремлено вікові особливості дітей дошкільного віку, специфіка їх мовленнєвого розвитку. Схарактеризовано клінічні картини, діагностичні критерії розладів аутистичного спектру. Представлено риси мовлення дітей дошкільного віку з аутистичними розладами. Здійснено аналіз досліджень, присвячених діагностиці, корекції, розвитку мовленнєвої активності дітей дошкільного віку з розладами аутистичного спектру.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ткач, Богдан Миколайович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

16.
   159.9.072
   Т 33


   
    Теоретико-методологічні основи інтеграції пси­хо­логічного знання [Електроний ресурс] : монографія / О.В. Зав­го­ро­дня, В.О. Мєдінцев, С.О. Копилов [та ін.]; за ред. О.В. Завгород­ньої. - Київ : [б. в.], 2020. - 180 с. - ISBN 978-966-194-315-4 : Б. ц.
УДК
Рубрики: Психологія навчання--інтегративно-особистісний підхід--Монографія
Кл.слова (ненормовані):
інтеграція -- психологічне знання -- раціогуманістична орієнтація -- психологічна феноменологія -- парадигмальне різноманіття -- методологічний діалог -- інтеграційні процеси -- фасилітація -- матриця теорій -- модель
Анотація: У монографії висвітлено результати досліджень, здійснених науковцями лабораторії методології і теорії психології Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. У центрі уваги авторів монографії – різні аспекти сучасної проблематики інтеграції психологічного знання. Висвітлено історичне підґрунтя роздробленості психологічного знання, обґрунтовано предметно-онтологічну та методологічну орієнтацію сучасного психологічного знання на ідею культури. Запропоновано стратегію побудови універсальної дисциплінарної структури психологічного знання, зокрема, через розробку універсальних форм опису предметів психологічних досліджень. Окреслено розробку інтегративно-екзистенційного підходу як інструменту фасилітації інтеграційних процесів у психології. Висвітлено досвід застосування інтегративного підходу до опрацювання актуальних психологічних проблем. Книга адресована фахівцям у галузі психології та суміжних із нею дисциплін.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Свободных экз. нет
Знайти схожі

17.
159.922.4(922.2):316.6(043.3)
К 56


    Коваленко, Юлія Василівна.
    Етнорелігійна ідентичність молоді як чинник поведінки подолання стресової ситуації [Рукопис] : автореф. дис. ... кан. психол. наук: 19.00.05 / Ю. В. Коваленко ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 27 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Психологія релігії
Кл.слова (ненормовані):
поведінка подолання стресової ситуації -- копінг-стратегії -- копінг-поведінка -- життєве самоздійснення -- етнорелігійна ідентичність -- кроскультурне дослідження -- ієрархічна модель копінг-поведінки -- патерн копінг-поведінки
Анотація: Дисертація містить теоретичне узагальнення та нове розв'язання проблеми кроскультурного дослідження поведінки подолання стресової ситуації. Визначено вагу впливу етнічної та релігійної ідентичності людини на особливості її копінг-поведінки. Показано, що в осіб з різними етнорелігійними ідентичностями, залучення специфічних внутрішніх та зовнішніх ресурсів зумовлює особливості поведінки подолання стресової ситуації. Грунтуючись на аналізі наявних підходів та теорій систематизації копінг-стратегій як основної категорії класифікації способів подолання стресової ситуації, була досліджена різниця між психологічними захистами та копінг-стратегіями. Висвітлена ієрархічна модель копінг-поведінки, яка була застосована в інтерпретації результатів кроскультурного дослідження (адаптована за Skinner & Zimmer-Gembech, 2016). Здійснені підготовка, проведення й аналіз результатів кроскультурного емпіричного дослідження. Емпірично доведено існування міжгрупових відмінностей у вибірках студентської та викладацької молоді з різними етнічними ідентичностями (єгиптянами та українцями) та різними релігійними ідентичностями (мусульманами та християнами) у поведінці подолання стресової ситуації. Виявлено, що етнічна ідентичність випробуваних виступає більш вагоми предиктором патернів копінг-поведінки. Визначено, що копінг-поведінка (1) єгиптян та (2) українців підпорядковується всім трьом адаптивним процесам ієрархічної моделі копінг-поведінки, обгрунтованої у цьому дослідженні. Крім того, єгиптяни та українці застосовували тотожні копінг-сім'ї (субшкали) у своїх моделях копінг-поведінки, а саме "Розв'язання проблеми", "Пошук інформації", "Пошук підтримки", та "Пристосування". З іншого боку, єгиптяни та українці надавали перевагу дещо різним стратегіям копінгу, що входили до означених копінг-сімей, а також демонстрували різні ступеневі вияви цих стратегій. Зроблено висновок про те, що залежно від особливостей етнорелігійної ідентичності людини, формуватиметься специфічний патерн адаптивних процесів та копінг-сімей (субшкал) з їх кореневими функціями, який зумовлює специфічний патерн поведінки подолання певнової стресової ситуації. Виявлено такий патерн копінг-поведінки у (1) єгиптян: "Пошук підтримки" - "Розв'язання проблеми" - "Пристосування" - "Пошук інформації"; у (2) українців: "Пошук інформації" - "Пристосування" - "Пошук підтримки" - "Розв'язання проблеми". Зважаючи на особливості формування релігійності у групі єгиптян обох релігійних ідентичностей (мусульман та християн), у яких формальне релігійне навчання та виховання починається з дитинства, продовжується протягом дорослішання, на відміну від українців, у яких цей процес є більш стихійним, зроблено висновок про формальну сформованість релігійного копінгу у єгиптян. Це є свідченням того, що копінг-стратегіям можливо і потрібно навчати. Виявлена усталеність патернів копінг-поведінки у єгипетської та української студентської молоді за інших соціальних умов (загального карантину для запобігання розповсюдження СOVID-19).

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

18.
159.923:[17.022.1+124.5
Г 94


    Гуляс, Інеса Антонівна.
    Аксіопсихологічне проектування життєвих досягнень особистості [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07 / І. А. Гуляс ; наук. конс. З. С. Карпенко ; ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника". - Івано-Франківськ, 2020. - 36 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
аксіопсихологічне проектування життєздійснення особистості -- життєві досягнення -- системна детермінація -- холархічна модель -- механізми життєздійснення -- інтегральна суб'єктність -- вік -- стать -- фах

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Карпенко, Зіновія Степанівна \наук. конс.\; ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника" (Івано-Франківськ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

19.
159.9:37.032:355/359.08(043.3)
П 32


    Пізінцалі, Віктор Валентинович.
    Розвиток психологічної культури у майбутніх офіцерів [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / В. В. Пізінцалі ; наук. кер. О. Ю. Андрощук ; Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького. - Хмельницький, 2020. - 20 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
психологічна культура -- майбутні офіцери -- психологічна грамотність -- психологічна компетентність -- чинники розвитку психологічної культури -- програма -- структурно-функціональна модель

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Андрощук, Олена Юріївна \наук. кер.\; Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького (Хмельницький)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

20.
159.922.4(922.2):316.6(043.3)
К 56


    Коваленко, Юлія Василівна.
    Етнорелігійна ідентичність молоді як чинник поведінки подолання стресової ситуації [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Ю. В. Коваленко ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 339 с. : табл. + 1 додатки 13 с. - Бібліогр.: с. 312-339 (282 назви). -
УДК
Рубрики: Психологія релігії
Кл.слова (ненормовані):
поведінка подолання стресової ситуації -- копінг-стратегії -- копінг-поведінка -- життєве самоздійснення -- етнорелігійна ідентичність -- кроскультурне дослідження -- ієрархічна модель копінг-поведінки -- патерн копінг-поведінки
Анотація: Дисертація містить теоретичне узагальнення та нове розв'язання проблеми кроскультурного дослідження поведінки подолання стресової ситуації. Визначено вагу впливу етнічної та релігійної ідентичності людини на особливості її копінг-поведінки. Показано, що в осіб з різними етнорелігійними ідентичностями, залучення специфічних внутрішніх та зовнішніх ресурсів зумовлює особливості поведінки подолання стресової ситуації. Грунтуючись на аналізі наявних підходів та теорій систематизації копінг-стратегій як основної категорії класифікації способів подолання стресової ситуації, була досліджена різниця між психологічними захистами та копінг-стратегіями. Висвітлена ієрархічна модель копінг-поведінки, яка була застосована в інтерпретації результатів кроскультурного дослідження (адаптована за Skinner & Zimmer-Gembech, 2016). Здійснені підготовка, проведення й аналіз результатів кроскультурного емпіричного дослідження. Емпірично доведено існування міжгрупових відмінностей у вибірках студентської та викладацької молоді з різними етнічними ідентичностями (єгиптянами та українцями) та різними релігійними ідентичностями (мусульманами та християнами) у поведінці подолання стресової ситуації. Виявлено, що етнічна ідентичність випробуваних виступає більш вагоми предиктором патернів копінг-поведінки. Визначено, що копінг-поведінка (1) єгиптян та (2) українців підпорядковується всім трьом адаптивним процесам ієрархічної моделі копінг-поведінки, обгрунтованої у цьому дослідженні. Крім того, єгиптяни та українці застосовували тотожні копінг-сім'ї (субшкали) у своїх моделях копінг-поведінки, а саме "Розв'язання проблеми", "Пошук інформації", "Пошук підтримки", та "Пристосування". З іншого боку, єгиптяни та українці надавали перевагу дещо різним стратегіям копінгу, що входили до означених копінг-сімей, а також демонстрували різні ступеневі вияви цих стратегій. Зроблено висновок про те, що залежно від особливостей етнорелігійної ідентичності людини, формуватиметься специфічний патерн адаптивних процесів та копінг-сімей (субшкал) з їх кореневими функціями, який зумовлює специфічний патерн поведінки подолання певнової стресової ситуації. Виявлено такий патерн копінг-поведінки у (1) єгиптян: "Пошук підтримки" - "Розв'язання проблеми" - "Пристосування" - "Пошук інформації"; у (2) українців: "Пошук інформації" - "Пристосування" - "Пошук підтримки" - "Розв'язання проблеми". Зважаючи на особливості формування релігійності у групі єгиптян обох релігійних ідентичностей (мусульман та християн), у яких формальне релігійне навчання та виховання починається з дитинства, продовжується протягом дорослішання, на відміну від українців, у яких цей процес є більш стихійним, зроблено висновок про формальну сформованість релігійного копінгу у єгиптян. Це є свідченням того, що копінг-стратегіям можливо і потрібно навчати. Виявлена усталеність патернів копінг-поведінки у єгипетської та української студентської молоді за інших соціальних умов (загального карантину для запобігання розповсюдження СOVID-19).

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
Статистика
за 27.08.2024
Кількість запитів 74890
Кількість відвідувачів 671
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя