Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (22)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=молодший шкільний вік<.>
Загальна кількість знайдених документів : 30
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-30 
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.76:159.92/Д 43-211482134 рукописний текст
Автор(и) : Дзюбинська, Марія Ярославівна
Назва : Вікова динаміка розвитку внутрішньої картини здоров'я дітей, хворих на епілепсію : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Івано-Франківськ, 2018
Кільк.характеристики :21 с.
Колективи : ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника" (Івано-Франківськ)
Примітки : Бібліогр.: с. 17-18 (9 назв)
УДК : 159.922.76:159.922.6:371.71
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): внутрішня картина здоров'я--діти--хворі на епілепсію--молодший шкільний вік--підлітковий вік--період ранньої юності--компоненти внутрішньої картини здоров'я
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:159.954+/С 42-114988 рукописний текст
Автор(и) : Скалич, Любов Йосипівна
Назва : Діагностика та формування творчого математичного мислення молодших школярів : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2006
Кільк.характеристики :184 с.: табл.
Колективи : Київський національний університет імені Тараса Шевченка (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 161-175.
УДК : 37.015.3:159.954+37.015.3:159.955 + 37.015.3:159.954 + 37.015.3:159.955
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Творче мислення
Вікова психологія-- Молодші школярі
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): мислення--творче мислення--вербальний інтелект--невербальний інтелект--проблемне навчання--молодший шкільний вік
Анотація: У дисертаційній роботі визначені вікові особливості математичного творчого мислення дітей молодшого шкільного віку. Розроблена програма діагностики та формування творчого математичного мислення. Встановлено взаємозв'язок між окремими розумовими здібностями та рівнем розвитку математичного творчого мислення. З'ясовано характер впливу смислових та операційних настановлень молодших школярів на ефективність процесу творчого математичного мислення. Визначено основні вимоги до системи творчих завдань та критерії їх добору.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153.6/А 43
Автор(и) : Яворська-Вєтрова, Ірина Вікторівна
Назва : Динаміка становлення ситуативної рефлексії на межі молодшого шкільного та підліткового віку
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2016. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 12. - С. 254-262 (Шифр 153.6/А 43-032614)
Примітки : Бібліогр.: с. 260 (6 назв)
УДК : 159.922
Предметні рубрики (Галузі знань): Вікова психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): рефлексія--особистісна ефективність--молодший шкільний вік--підлітковий вік
Анотація: Висвітлено проблему рефлексії як одного з психологічних механізмів становлення особистісної ефективності школяра. Виокремлено три види особистісної рефлексії: ситуативну, ретроспективну і перспективну.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153.6/А 43
Автор(и) : Никончук, Наталія Олександрівна, Загурська, Інна Станіславівна
Назва : До проблеми співробітництва молодших школярів
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 13. - С. 111-120 (Шифр 153.6/А 43-107008580)
Примітки : Бібліогр.: с.119-120 (9 назв)
УДК : 159.923+159.928
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): молодший шкільний вік--здібності--співробітництво--прислів'я та приказки--рефлексія--учіннєва діяльність--ціннісна підтримка
Анотація: У статті представлено програму ціннісної підтримки розвитку здібностей засобами усної народної творчості, яка орієнтована на навчання дітей взаємному поцінуванню досягнень та співробітництва. Описано техніку ціннісної підтримки надання й отримання допомоги.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Латиш, Наталія Михайлівна
Назва : Дослідження перцептивно-мисленнєвих стратегій творчого конструювання в графічній діяльності молодших школярів
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2017. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 23. - С. 128-136 (Шифр 151.51/А 43-623684313)
Примітки : Бібліогр.: с. 135-136 (6 назв)
УДК : 159.954
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творче сприймання--молодший шкільний вік--конструювання--графічна інформація--творча задача--стратегічні тенденції
Анотація: В статті аналізуються прояви перцептивно-мисленнєвих стратегій творчого конструювання в графічній діяльності молодших школярів. Дослідження здійснено в рамках концепції творчого сприймання В. О. Моляко, де творче сприймання розуміється саме як процес (та його результат), конструювання суб’єктивно нового образу, який в більш чи менш значній мірі видозмінює, своєрідно модифікує предмети та явища об’єктивної реальності. Конструювання графічної інформації розглядається як процес розв’язування творчих задач, де стимульним матеріалом є геометричні фігури та графічні зображення однієї та різної кількості крапок. Показано, що функціонування перцептивно-мисленнєвих стратегій творчого конструювання в графічній діяльності молодших школярів відбувається через трансформацію зорових образів, починаючи від праобразу до образу-рішення; процес пошуку організовується і реалізовується стратегією (аналогізування, комбінування, реконструювання).
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.923+159.928/Н 63
Автор(и) : Никончук, Наталія Олександрівна
Назва : Дослідження рефлексії проградієнтоності здібностей у молодшому шкільному віці
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 11. - С. 209-218: табл. (Шифр 153.6/А 43-826575836)
Примітки : Бібліогр.: с. 218 (3 назви)
УДК : 159.923+159.928
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): молодший шкільний вік--здібності--рефлексія--оцінювання
Анотація: Описано динаміку рефлексії проградієнтності здібностей у молодшому шкільному віці. Виокремлено етапи альтернативної та проградієнтної рефлексії здібностей. Описано тенденції в оцінюванні дітьми власних досягнень та досягнень референтних осіб.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.923.2/Ш 59
Автор(и) : Шиловська, Олена Миколаївна
Назва : Забезпечення психологічного здоров'я дитини як можлива передумова розвитку здатності дитини до самопроектування
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 9. - С. 106-118 (Шифр 151.60/А 43-440847376)
Примітки : Бібліогр.: с. 118 (2 назви)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самопроектування--соціокультурний досвід--психологічне здоров'я--прийняття рішень--відповідальність--стрес--стресові ситуації--стресостійкість у дитини--молодший шкільний вік--самототожність--особистісний досвід
Анотація: Досліджуються передумови розвитку здатності молодшого дошкільника до самопроектування. Визначені особливості дорослості у дитини молодшого шкільного віку, що закладаються під впливом соціокультурного середовища. Зроблено припущення щодо зв'язку здатності до самопроектування із психологічним здоров'ям дитини, зокрема із здатністю приймати відповідальність за прийняття рішень, стійкістю до стресів. Розкрито фактори ризику порушення психологічного здоров'я дітей.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Моргунова Я.М.
Назва : Культура як чинник формування метафори в молодшому шкільному віці
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 372-383. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 382-383 (6 назв)
УДК : 159
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): культура--навчальна діяльність--ігрова діяльність--формування--метафора--молодший шкільний вік
Анотація: В статті зроблено спробу показати визначальний вплив культури на сприйняття метафори; мова йде про загально культурні смисли які першочергово приймає дитина молодшого шкільного віку у подальшому переломлюючи через призму сімейних, шкільних та індивідуальних смислів формує свою власну, індивідуальну метафору. Досягнення балансу між даними смислами сприяє сприйняття метафори молодшими школярами. Зроблено спробу окреслити модель формування та розвитку сприйняття метафори молодшими школярами. Розглянуто психологічні особливості формування та розвитку сприйняття метафори молодшими школярами.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Калашникова Л.В.
Назва : Молодший шкільний вік у контексті формування просоціальної поведінки
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин]: [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 125-133 (Шифр 15(08)/А 43-075952785)
Примітки : Бібліогр.: с. 131-132 (8 назв)
УДК : 316.628-053.66
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): просоціальна поведінка--его-альтруїстична спрямованість--молодший шкільний вік--ідентифікація--емпатія--рефлексія
Анотація: У статті визначено психологічну сутність просоціальної поведінки як наукового феномену. Проаналізовано співвідношення між просоціальною поведінкою та різними видами активності особистості. Представлено его-альтруїстичне розуміння сутності мотивації просоціальної поведінки. Висвітлено вікові особливості молодших школярів, що дозволяють розглядати цей період онтогенезу в якості сенсетивного та продуктивного для формування просоціальної поведінки. Серед дієвих детермінант цього процесу розглядаються особливості соціальної ситуації, тенденції розвитку моральної свідомості й самосвідомості молодших школярів, якісні новоутворення та інтенсивний розвиток психологічних механізмів формування просоціальної поведінки.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.5(/М 21-943541669 рукописний текст
Автор(и) : Мальцева, Марія Василівна
Назва : Особливості міжособистісних стосунків молодих школярів з різних за економічним статусом сімей : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05
Вихідні дані : Київ, 2018
Кільк.характеристики :259 с.
Колективи : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 193-215 (242 назви)
УДК : 159.922.73-053.5(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): економічний статус сім'ї--соціометричний статус--міжособистісні стосунки--молодший шкільний вік--корекція міжособистісних стосунків
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню проблеми міжособистісних стосунків молодших школярів у колективі однолітків із різних за економічним статусом сімей. Проаналізовано основні підходи до вивчення міжособистісних стосунків у соціальній психології, виділено основні детермінанти міжособистісних стосунків дітей молодшого шкільного віку: навчальні, комунікативні, моральні, територіальні, етнічні, економічні, самовдосконалення. Доведено, що одним із основних чинників формування міжособистісних стосунків є економічний статус сім’ї. Виявлено відмінності в рівні вираженості соціально-психологічних характеристик молодших школярів, залежно від показників віку, соціометричного статусу та економічного статусу сім’ї. Виявлено, що молодші школярі неоднаково ставляться до своїх однокласників та в більшості випадків прагнуть обирати для свого кола спілкування дітей із однакового економічного статусу сім’ї, діти в спілкуванні відчувають себе комфортно, якщо належать до одного економічного статусу. Розроблено та апробовано авторську програму корекції міжособистісних стосунків молодших школярів з різних за економічним статусом сімей, орієнтовану на дітей та батьків, в основу якої покладено комплекс соціально-психологічних занять, що сприяє усвідомленому ставленню до себе, до інших та до світу в цілому, набуттю та закріпленню молодшими школярами навичок позитивної вербальної та невербальної комунікації в міжособистісних стосунках. Зауважено, що нерівність дітей, як і дорослих у суспільстві, є завжди, але корекційна робота, опираючись на особистісні характеристики, показує покращення становища в системі міжособистісних стосунків. Матеріали дослідження можуть бути використані в діяльності загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

11.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.5(/М 21-734403612 рукописний текст
Автор(и) : Мальцева, Марія Василівна
Назва : Особливості міжособистісних стосунків молодих школярів з різних за економічним статусом сімей : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05
Вихідні дані : Київ, 2018
Кільк.характеристики :17 с.
Колективи : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 16-17 (11 назв)
УДК : 159.922.73-053.5(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): економічний статус сім'ї--соціометричний статус--міжособистісні стосунки--молодший шкільний вік--корекція міжособистісних стосунків
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню проблеми міжособистісних стосунків молодших школярів у колективі однолітків із різних за економічним статусом сімей. Проаналізовано основні підходи до вивчення міжособистісних стосунків у соціальній психології, виділено основні детермінанти міжособистісних стосунків дітей молодшого шкільного віку: навчальні, комунікативні, моральні, територіальні, етнічні, економічні, самовдосконалення. Доведено, що одним із основних чинників формування міжособистісних стосунків є економічний статус сім’ї. Виявлено відмінності в рівні вираженості соціально-психологічних характеристик молодших школярів, залежно від показників віку, соціометричного статусу та економічного статусу сім’ї. Виявлено, що молодші школярі неоднаково ставляться до своїх однокласників та в більшості випадків прагнуть обирати для свого кола спілкування дітей із однакового економічного статусу сім’ї, діти в спілкуванні відчувають себе комфортно, якщо належать до одного економічного статусу. Розроблено та апробовано авторську програму корекції міжособистісних стосунків молодших школярів з різних за економічним статусом сімей, орієнтовану на дітей та батьків, в основу якої покладено комплекс соціально-психологічних занять, що сприяє усвідомленому ставленню до себе, до інших та до світу в цілому, набуттю та закріпленню молодшими школярами навичок позитивної вербальної та невербальної комунікації в міжособистісних стосунках. Зауважено, що нерівність дітей, як і дорослих у суспільстві, є завжди, але корекційна робота, опираючись на особистісні характеристики, показує покращення становища в системі міжособистісних стосунків. Матеріали дослідження можуть бути використані в діяльності загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Латиш, Наталія Михайлівна
Назва : Прояви перцептивно-мисленнєвих стратегій в конструктивній діяльності молодших школярів
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2018. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 24. - С. 119-128 (Шифр 151.51/А 43-243195007)
Примітки : Бібліогр.: С. 127 (7 назв)
УДК : 159.954
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): конструктивна діяльність--задум--перцептивно-мисленнєва стратегія--аналогізування--комбінування--реконструювання--молодший шкільний вік
Анотація: В статті здійснено аналіз емпіричного дослідження перцептивно-мисленнєвих стратегій в конструктивній діяльності учнів молодшого шкільного віку. Показано, що задум зароджується як образ-орієнтир, який містить у собі загальний план та засоби його реалізації. Процес формування задуму пов'язаний з композиційним розміщенням, впорядкуванням, інтеграцією елементів у створюваному образі. Подальше формування задуму полягає в уточненні образу, яке відбувається під впливом різних вражень та в результаті ідентифікації з проміжним продуктом діяльності, в результаті чого першочерговий образ змінюється іншим. І кінцевий результат – практична реалізація задуму, що проявляється в остаточному оформленні малюнку. Функціонування перцептивно-мисленнєвих стратегій творчого конструювання в графічній діяльності молодших школярів відбувається через трансформацію зорових образів, починаючи від праобразу до образу-рішення; процес пошуку організовується і реалізовується здебільшого стратегією аналогізування, рідше комбінування і реконструювання.
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Латиш Н.М.
Назва : Психологічні аспекти становлення творчого мислення учнів молодшого шкільного віку
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2019. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 26. - С. 148-157 (Шифр 15(08)/А 43-789904387)
Примітки : Бібліогр.: с. 156-157 (14 назв)
УДК : 159.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творче мислення--творча уява--творчі завдання--внутрішній план дій--молодший шкільний вік
Анотація: В статті описано психологічні аспекти становлення творчого мислення учнів молодшого шкільного віку. Молодший шкільний вік зазначається як вік, що має особливе значення для розвитку мислення дітей. Саме в цьому віці формуються різні типи мислення, його різновиди, їх основні якості та властивості, закладаються передумови для формування у дітей особливого, близького до творчого стилю розумової діяльності. Розвиток пізнавальних психічних процесів в молодшому шкільному віці характеризується тим, що вони стають більш самостійними видами психічної діяльності, які мають свою мету, мотив та способи виконання: запам'ятовування - в діяльність цілеспрямованого, довільного заучування; сприймання - в діяльність спостереження, мислення - в діяльність розмірковування і т. ін.
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Никончук Н. О., Музика О. О., Загурська І. С.
Назва : Психологічні перешкоди у розвитку здібностей молодших школярів із високим рівнем навчальних досягнень
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 205-214 (Шифр 15(08)/А 43-178676314)
Примітки : Бібліогр.: с. 213 (7 назв)
УДК : 159.923+159.928+373.3
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): здібності--молодший шкільний вік--навчальні досягнення--рефлексія--ціннісна підтримка
Анотація: У статті аналізуються психологічні перешкоди у розвитку здібностей учнів початкової школи з високим рівнем навчальних досягнень (недостатня кількість умотивованих, диференційованих, розгрнених оцінних суджень, що містять не лише характеристики, досягнутого результату, але й процесу виконання роботи, динаміки досягнень та докладених школярем зусиль; низька культура поцінування досягнень учнів суб'єктами освітнього процесу; відсутність ціннісного обміну між дітьми в процесі учіння; конкуренція, заздрість та соціальний тиск з боку більшості учнів; часткове знецінення школярами навчальних здібностей як надійних джерел поцінування і саморозвитку). Розглядаються копінг-стратегії, які використовують школярі для подолання психологічних перешкод (переріонтування на визнання в інших соціальних групах (сім'я, родичі); переорієнтування на розвиток здібностей в познавальних видах діяльності (побут, дозвілля тощо); приховування досягнень та уникання відкритого поцінування з боку вчителя). Намічені основні напрямки ціннісної підтримки розвитку здібностей молодших школярів із високим рівнем навчальних досягнень.
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Никончук Н. О.
Назва : Психологічні перешкоди у розвитку здібностей молодших школярів із низьким рівнем навчальних досягнень
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 17. - С. 203-216 (Шифр 15(08)/А 43-443233677)
Примітки : Бібліогр.: с. 212-216 (29 назв)
УДК : 159.923+159.928+373.3
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): здібності--молодший шкільний вік--навчальні досягнення--рефлексія--ціннісна підтримка
Анотація: У статті аналізуються психологічні перешкоди у розвитку здібностей учнів початкової школи з низьким рівнем навчальних досягнень (негативні очікування від взаємодії з учителем; атрибуція успішності відносно везіння; конфлікт між бажанням бути визнаним у провідній учіннєвій діяльності та засобами досягнення визнання; відсутність відчуття індивідуального зростання, переживання почуття марності докладених зусиль; знецінювання досягнень та відмова в референтності). Розглядаються стратегії, які використовують школярі для подолання психологічних перешкод. Намічені основні напрямки ціннісної підтримки розвитку здібностей молодших школярів із низьким рівнем навчальних досягнень.
Знайти схожі

16.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.064.2+316.48/С 14 рукописний текст
Автор(и) : Садова , Ірина Ігорівна
Назва : Психологічні чинники виникнення конфліктів у системі "вчитель-учні" початкової школи : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2009
Кільк.характеристики :212 с.: табл., рис.
Колективи : Київський національний університет ім. Тараса Шевченка (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 191-212.
УДК : 37.064.2+316.48 + 37.064.2 + 316.48
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Конфлікти
Вікова психологія-- Початкова школа
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): конфлікт--педагогічний конфлікт--конфліктна ситуація--навчальна діяльність--молодший шкільний вік--суб`єктивність учня--інтерсуб`єктна взаємодія
Анотація: У дисертації досліджено психологічні чинники виникнення конфліктів у системі "вчитель-учні" початкової школи. Здійснено рознобічний аналіз проблеми конфліктів, зокрема визначено основні концептуальні підходи до загальнотеоретичних аспектів феноменів "конфлікт" та "педагогічний конфлікт", розкрито їх структурно-функціональний зміст, місце в системі психологічного знання. Висвітлено функції педагогічних конфліктів на початковому етапі навчання та в процесі становлення спільної педагогічної діяльності. З"ясовано зв"язок конфліктів у ситемі "вчитель-учні" початкової школиз особливостями сімейного виховання, особистісними властивостями учнів та вчителів, визначено роль цих конфліктів у становленні учнів як суб"єктів навчальної діяльності, яка є провідною в молодшому шкільному віці. Виявлено системний характер впливу конфліків у початковій школі, що проявляються як сукупність емоційно-особистісних, ситуативних та вікових факторів.Теоретично обгрунтовано й експериментально доведено, що сутнісним підгрунтям виникнення конфліктів у системі "вчитель-учні" початкової школи слід вважати природу конфліктної ситуації, яка є водночас і педагогічною, і соціальною ситуацією розвитку. З метою покращення інтерсуб`єктивної взаємодії вчителів з учнями початкової школи запропоновано тренінгову програму. Основні напрями корекційної роботи з учителями були скеровані на підвищення ролі особистості вчителя як суб"єкта професійної самосвідомості, суб`єкта педагогічного спілкування та суб`єкта самоусвідомлення.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Гуд Г. О.
Назва : Психолого-педагогічні засоби профілактики та корекції негативних переживань молодших школярів
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 83-96. - ISBN 2072-4772 (Шифр 15(08)/А 43-757851191). - ISBN 2072-4772
Примітки : Бібліогр.: с. 94-95 (11 назв)
УДК : 159.9.072.432
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): комплексна корекція--молодший шкільний вік--негативні переживання--толерантність до негативних переживань--профілактика та корекція негативних переживань
Анотація: У статті висвітлено результати емпіричного дослідження, отримані внаслідок апробації авторської програми формування толерантності до негативних переживань у молодшому шкільному віці. Виокремлено чинники, що сприяють формуванню толерантності негативних переживань в молодшому шкільному віці, а саме: стресостійкість, емоційна стабільність, емоційна врівноваженість, а також дружелюбність, схильність до спільної взаємодії. Охарактеризовано провідні компоненти профілактики та корекції негативних переживань в молодшому шкільному віці: афективний (психопрофілактика та психокорекція домінуючих станів, емоцій, почуттів, настроїв завдяки спеціальним дихальним й руховим вправам, що сприяють покращенню нейродинамічної складової психічної діяльності); когнітивний (розвиток пізнавальних здібностей); мотиваційно-смисловий (формування нейтрального ставлення до фрустрації, впевненості й успішності); поведінковий (формування умінь взаємодії в умовах спільної діяльності, успішної комунікації); часово-просторовий (орієнтації в часі й просторі завдяки спеціальним тренінговим вправам, іграм). Здійснено фактичний аналіз одержаних емпіричних даних за усіма вибірками учнів початкових класів, котрі увійшли до експериментальних груп, та були задіяні у програму психологічної профілактики та корекції наслідків негативних переживань.
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Гуд Г. О.
Назва : Рівнева диференціація прояву тривожності у молодших школярів: емпіричний аспект дослідження
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: [Фенікс], 2019. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 25. - С. 64-75 (Шифр 15(08)/А 43-340001304)
Примітки : Бібліогр.: С. 74-75 (6 назв)
УДК : 159.9.072.432
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): молодший шкільний вік--діти--тривожність--особливості тривожності--шкільний стрес--агресія--фрустрація
Анотація: У статті подано результати емпіричного дослідження тривожності молодших школярів, проведеного за допомогою застосування комплексу психодіагностичних методик. Проаналізовано особливості емоційної сфери учнів початкової школи; розкрито динаміку розвитку тривожності, як особистісної властивості. Вказано на особливості тривожності як форми прояву емоційного неблагополуччя, а саме занепокоєння щодо навчання та спілкування з однолітками, очікування поганого ставлення зі сторони вчителів, батьків, однокласників, фрустрація потреб успіху. Емпірично засвідчено, що загальна шкільна тривожність у молодших школярів, які навчаються за традиційною системою освіти, переважно представлена високим рівнем. Виявлено, що школа, як соціальний інститут виступає стресогеним чинником та спричинює тривожність.
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.923.2/А 43
Автор(и) : Шиловська О.М.
Назва : Розвиток рефлексії та децентрації як чинник формування інтерпретаційних процесів у дитини молодшого шкільного віку
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 13. - С. 63-73 (Шифр 159.9.01:801.73(0/А 43-412404491)
Примітки : Бібліогр.: с. 72-73 (3 назви)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): молодший шкільний вік--рефлексія--децентрація--інтерпретаційні процеси конструювання досвіду
Анотація: В статті відображено результати емпіричного дослідження рівня розвитку інтерпретаційних процесів конструювання досвіду в молодших школярів та зв'язок означених процесів з рівнем розвитку рефлексії та децентрації. В процесі проведеного дослідження було виявлено наявність трьох рівнів інтерпретаційних процесів особистості: смисловий, передсмисловий та перехідний. Також у частини дітей молодшого шкільного віку, що брали участь у дослідженні, виявлено несформованість інтерпретаційних процесів. Досліджено зумовленість рівнів розвитку інтерпретаційних процесів особистості розвитком у дитини таких ключових процесів, як децентрація та рефлексія. Доведено, що за наявності високого рівня розвитку рефлексії дітям молодшого шкільного віку властивий смисловий рівень інтерпретації. В той же час несформованість інтерпретаційних процесів пов'язана з низьким рівнем розвитку рефлексії. Визначено, що розвиток децентрації в молодшого школяра як процесу, що зумовлює формування здатності до інтерпретації особистості, починається з розвитку емоційної децентрації означено здатність успішно розвивається в дитини молодшого шкільного віку, яка відкрита до спілкування, готова до взаємодії, доброзичлива та здатна до співчуття та емпатії. Доведено, що відкритість у спілкуванні позитивно корелює з наявним смисловим, передсмисловим та перехідним рівнем інтерпретації особистості. Несформованість інтерпретаційних процесів пов'язана із замкнутістю, некомунікабельністю, відчуженістю дитини, її негнучкістю та конфліктністю у спілкуванні.
Знайти схожі

20.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:159.954./В 48-305259918 рукописний текст
Автор(и) : Віннічук, Ірина Петрівна
Назва : Розвиток творчої уяви молодших школярів на уроках образотворчого мистецтва (засобами психологічного тренінгу карус) : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2020
Кільк.характеристики :243 с.: табл. + 1 додатки 220 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 199-219 (264 назви).
УДК : 37.015.3:159.954.4(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія
Творча уява
Молодші школярі
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): молодший шкільний вік--уява--творча уява--стратегія--аналогізування--комбінування--реконструювання--універсальна стратегія--стратегія спонтанних (випадкових) підстановок
Анотація: У дисертації подані результати теоретичного та експериментального дослідження особливостей розвитку творчої уяви молодших школярів під час образотворчої діяльності. У роботі представлені дані теоретико-емпіричного дослідження творчої уяви, котре грунтується на теорії творчості В. О. Моляко. Його концепція стратегічної організації та регуляції творчих процесів є базисом психологічного тренінгу "Дивосвіт" (модифікація фрагменту стратегіальної концепціїх КАРУС), результати проведення якого висвітлені в дисертації. Під час експерименту досліджено особливості творчої уяви молодших школярів, котра активізується під час образотворчої діяльності при виконанні творчих завдань. Представлено зміст, алгоритм методичних засобів активізації уяви молодших школярів, котрі були використані при проведенні тренінгу "Дивосвіт". Вищезагальні заняття передбачали теоретико-практичне засвоєння стратегій аналогізування, комбінування, реконструювання, універсальної стратегії ознайомлення зі стратегією спонтанних підстановок. З'ясовано, що найбільш частовживаними та доступними для розуміння учнями початкових класів є стратегії комбінування та аналогізування. Сформульовано психолого-педагогічних принципи розвитку творчої уяви.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

 1-20    21-30 
 
Статистика
за 31.07.2024
Кількість запитів 74960
Кількість відвідувачів 913
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя