Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (250)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (3)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=обдарованість<.>
Загальна кількість знайдених документів : 142
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Марчук К.А.
Назва : Із психології творчості Івана Франка:вплив макро- та мікросередовища на становлення літературної обдарованості письменника
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2017. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 23. - С. 167-175 (Шифр 151.51/А 43-623684313)
Примітки : Бібліогр.: с. 174-175 (4 назви)
УДК : 159.928
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творчість--обдарованість--творча особистість--задатки--здібності--талант--геніальність
Анотація: Стаття розкриває особливості впливу макро-і мікросередовища на становлення літературної обдарованості Івана Франка. Дослідницький окуляр спрямовано на шкільний та гімназіальний періоди, які є ілюстративними щодо якісної трансформації біологічних задатків у творчу обдарованість під впливом соціального середовища. Часті переїзди (зміна соціального середовища, потреба пристосовуватись до нових умов) сприяли самостійності і незалежності, якісна освіта, творче освітнє середовище дали інтелектуальний ресурс та поштовх до написання власних творів, позашкільне навчання та спілкування сприяли формуванню творчого світогляду, неповторної манери письма.
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Поклад, Ірина Миколаївна
Назва : Історико-психологічна реконструкція уявлень про здібності у вітчизняній психології половини ХХ століття
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 408-418. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 416-418 (14 назв)
УДК : 159.92
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): здібності--задатки--обдарованість--талант--геніальність--умови розвитку здібностей
Анотація: В статті систематизовано наукові підходи до проблеми здібностей, розглянуті психологічні особливості їх розвитку.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Поклад, Ірина Миколаївна
Назва : Історико-психологічна трансформація проблеми розвитку здібностей особистості в науковій спадщині вітчизняних психологів
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2017. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 23. - С. 277-287 (Шифр 151.51/А 43-623684313)
Примітки : Бібліогр.: с. 286-287 (14 назв)
УДК : 159.92
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): здібності--задатки--обдарованість--талант--геніальність--умови розвитку здібностей
Анотація: В статті систематизовано наукові підходи до проблеми здібностей, розглянуті психологічні особливості їх розвитку. Простежено шлях розвитку даного поняття від теорії Л. С. Виготського та теоретичних розробок його послідовників до сьогодення. Зазначено, що у психологічній спадщині Г. С. Костюка феномен «здібності» розглядався як «загальнолюдські істотні властивості спільні для всіх людей» і таким чином, виступав невід’ємною складовою проблеми розвитку і формування зростаючої особистості. Досліджено теоретичну та практичну розробку проблеми здібностей в працях С. Л. Рубінштейна в яких вчений доводив, що здібності людини – це різні прояви її здібностей до засвоєння знань та досягнень людської культури, до навчання та праці, в яких вони формуються. Висвітлено в історичному плані дві конфронтуючі одна одній точки зору на природу здібностей: «спадкоємна» і «соціальна». Наведено дослідження присвячені вивченню особливостей загальних та спеціальних здібностей, проаналізовано категорії обдарованість та талант.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153.6/А 43
Автор(и) : Корольов, Дмитро Констянтинович
Назва : Адаптивна модель психодіагностики обдарованості
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2011. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 6 (Шифр 153.6/А 43-252193)
Примітки : Бібліогр.: с. 22 (14 назв)
УДК : 159.928
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): обдарованість--психодіагностика--ідентифікація обдарованості--потенційна обдарованість
Анотація: Автор аналізує побудову психодіагностичного обстеження обдарованих. Запропоновано адаптивну модель психодіагностики обдарованості, що включає 5 стадій.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153.6/А 43
Автор(и) : Данилевич Л. А.
Назва : Академічна та педагогічна обдарованість як чинник професіоналізму майбутніх педагогів
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2011. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 6. - С. 31-39 (Шифр 153.6/А 43-462680)
Примітки : Бібліогр.: с. 38-39 (12 назв)
УДК : 159.928.22
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): обдарованість--академічна обдарованість--педагогічна обдарованість--перфекціонізм--педагогічні здібності--студенти-педагоги--професіоналізм--майбутні педагоги
Анотація: Висвітлено питання академічної та педагогічної обдарованості. Розглянуто різні підходи до визначення структури академічної обдарованості та характеристики педагогічних здібностей.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Музика О. О.
Назва : Аксіогенез і розвиток самоефективності студентів із ознаками обдарованості
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 193-204 (Шифр 15(08)/А 43-178676314)
Примітки : Бібліогр.: с. 202-204 (16 назв)
УДК : 159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): аксіогенез--обдарованість--особистісні цінності--професіоналізація--суб'єктна активність--самоефективність
Анотація: Порівняльне дослідження студентів із ознаками і без ознак обдарованості показало, що важливою умовою аксіогенезу є розвиток самоефективності як особистісно-ціннісного утворення, що включене у процеси професійного й особистісного саморозвитку. За допомогою авторського опитувальника "Профіль самоефективності студентів" встановлено, що студенти з ознаками обдарованості (які мають досягнення) у порівнянні зі студентами, які досягнень не мають, демонструють вищі показники за всіма шкалами (цілі та мотиви, здібності, рефлексія, стійкість до невдач, саморозвиток). У результаті факторного моделювання виокремлено особистісно-ціннісні чинники розвитку самоефективності студентів, які необхідно враховувати у розробленні тренінгових програм: 1) довизначення далеких і близьких цілей, які пов'язані з оволодінням професією; 2) розвиток лідерства, базованого на суб'єктній активності та саморозвитку здібностей; 3) розвиток волі у доланні труднощів; 4) розвиток рефлексії досягнень і фіксації особистісно-ціннісного досвіду.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153.6/А 43
Автор(и) : Музика О.Л.
Назва : Аксіогенез особистості і розвиток обдарованості: теоретична модель і підходи до дослідження
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 14. - С. 60-76 (Шифр 153.6/А 43-341418230)
УДК : 159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): аксіогенез--обдарованість--обдарована особистість--особистісні цінності--саморозвиток
Анотація: У статті реалізовано потребовий підхід до особистісних цінностей і персонологічний підхід до аксіогенезу. Аксіогенез обдарованої особистості визначається як процес становлення й розвитку особистісних цінностей що обумовлюють її типологічні особливості, відображаючи специфіку здібностей, способів соціальної взаємодії й особистісного саморозвитку. В освітньому просторі аксіогенез обдарованої особистості розглядається в процесі взаємодії нормативних соціальних цінностей, що пов'язані з віковим розвитком, та особистісних цінностей, які виникають в процесі розвитку здібностей і саморегуляції. У ході аксіогенезу зростає ціннісна автономність особистості та зменшується безпосередній регульований вплив соціальних цінностей. Розроблено класифікацію цінностей обдарованої особистості. Цінності соціальної взаємодії включають особистісні цінності належності та особистісні цінності визнання. Цінності саморозвитку здібностей складаються з особистісних цінностей пізнання та особистісних цінностей творчості. До цінностей особистісної самобутності віднесено особистісні цінності самоідентичності та особистісні смисложиттєві цінності
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Федько О. О.
Назва : Актуалізація потенційної обдарованості студентів випускників економічного профілю
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2012. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 8. - С. 206-215 (Шифр 15(08)/А 43-883991956)
Примітки : Бібліогр.: с. 214 (2 назви)
УДК : 159.928.22:316.46
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): обдарованість--потенційна обдарованість--актуалізація--стратегічний підхід
Анотація: Стаття присвячена проблемі актуалізації потенційної обдарованості студентів економічного профілю. Подаються практичні рекомендації для психологів по організації психологічної допомоги таким студентам. Пропонуються конкретні кроки для студентів економічного профілю для підвищення власної конкурентноспроможності.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 153.6/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 6 : Психологія обдарованості. Вип. 6
Вихідні дані : Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2011
Кільк.характеристики :236 с.: табл., рис.
ISSN: 2072-4772
Ціна : 14.00 р.
УДК : 159.928(06)+159.9:001.89:005.71(477-25)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Зміст : Психологічні засади становлення обдарованості як психічної реальності/ Р. О. Семенова. Адаптивна модель психодіагностики обдарованості/ Д. К. Корольов. Психологія інноваційної поведінки суб'єкта діяльності у структурі підприємницьких здібностей/ С. В. Герасіна. Академічна та педагогічна обдарованість як чинник професіоналізму майбутніх педагогів/ Л. А. Данилевич. Особливості ідентифікації обдарованості підлітків методом експертних оцінок/ А. А. Дереча. Вплив значимого дорослого на розвиток інтелектуальних почуттів у обдарованих дошкільників/ І. І. Карабаєва. Характеристики прояву ціннісних орієнтирів старших дошкільників у сюжетно-рольовій грі/ К. В Карасьова. Соціально-психологічні особливості обдарованих дітей/ В. С. Качар'ян. Особливості впровадження екопсихологічного тренінгу, спрямованого на розвиток екологічної свідомості студентів/ Т. М. Кулик. Особливості впровадження соціально-психологічного тренінгу як методу навчання діловому спілкуванню працівників місцевих органів виконавчої влади/ Л. С. Куренчук, О. А. Соловей. До питання формування різновиду психологічних уявлень у релігійному руслі/ О. А. Мельник. Психологічні критерії ідентифікації інтелектуально обдарованої особистості/ М. О. Мельник. Професійно компетентна особистість державного службовця центрів зайнятості/ А. Б. Мудрик. Особливості Я-концепції педагога як чинника його ефективної співпраці з обдарованими учнями/ О. С. Науменко. Особливості вивчення психологічних характеристик інтелектуально обдарованих підлітків/ О. С. Нечаєва. Розвиток етичних уявлень у дітей дошкільного віку: мультисенсорний підхід/ А. В. Пасічник. Загальнолюдські цінності як простір оцінювання дитиною оточуючої дійсності/ Т. О. Піроженко. Психологічні засоби формування хореографічних здібностей у учнів молодших класів/ І. М. Поклад. Криза 23 років як перехідний період від юнацького віку до вступу у дорослість (дівчата)/ В. М. Поліщук. Природа як засіб впливу на формування сучасної дитини: естетичний аспект/ О. А. Половіна. Мовленнєвий портрет дитини дошкільного віку з ГРДУ/ О. А. Соловей. Особливості роботи психолога з різними групами засуджених у відповідності до скоєних ними злочинів/ А. В. Сорока. Особливості психодіагностики образотворчої обдарованості на етапі отроцтва/ М. А. Сніжна. Сім'я як фактор соціалізації дошкільника/ Л. Д. Токарева. Соціально-психологічний вимір мовленнєвої комунікації/ Б. А. Щербатюк, О. О. Холодова. Особливості організації психолого-педагогічної просвіти батьків обдарованих дітей/ Т. В. Яценко.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

10.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(08)/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 6 : Психологія обдарованості. Вип. 15
Вихідні дані : Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019
Кільк.характеристики :459 с.: табл., рис.
Колективи : UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)
ISSN: 2072-4772
Ціна : 28.00 р.
УДК : 159.928(08)
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологія обдарованості
Зміст : Опис та адаптація опитувальника "Коротка шкала вимірювання стану потоку" (Ф. Рейнберг, Р. Воллейер)/ І. Ф. Аршава, В. Ю. Кутєпова-Бредун. Сім'я як простір формування цінностей дитини/ І. М. Біла. Проблема впливу етнолінгвістичної ідентичності на психологічне благополуччя та здоров'я особистості/ І. В. Данилюк, С. О. Шиковець. Психодіагностична модель прогнозування рівнів професійної стресостійкості майбутніх фахівців соціономічних професій/ Г. М. Дубчак. Явище і механізм "неврахованого суб'єкта/продукту" в поведінці обдарованої особистості: психологічний аспект (основи психосинергетики)/ І. В. Єршова-Бабенко. Психологічні ресурси обдарованої особистості, схильної до інноваційно-дослідницької діяльності, з позицій психосинергетики (Діагностична К-методика "Видалення зайвого")/ І. В. Єршова-Бабенко, Н. В. Кривцова. Здібності особистості до виконання певного виду діяльності як складові компоненти її соціального інтелекту/ Є. З. Івашкевич. Нові проблеми в психології, породжені впливом цифрових технологій на людину/ Л. О. Кондратенко, Л. М. Манилова. Рефлексія як метаздібність до вибудовування цілісності життя та успішності спілкування майбутніх фахівців/ В. П. Кутішенко, С. О. Ставицька. Абревіація як мнемотехнічний прийом запам'ятовування інформації студентами/ О. М. Лозова, М. Є. Паламарчук. Особливості когнітивного компоненту твочого мислення в процесі розв'язання суб'єктом недситуативної проблемності/ В. В. Москаленко. Фактори внутрішньої мотивації та самодетермінації учіння студентської молоді/ Л. З. Сердюк. Методика "Профіль сіннісної свідомості обдарованості особистості": теоретичні передумови й результати апробації/ О. Л. Музика. Ціннісні орієнтації як показник професійного становлення фахівців з соціальної роботи/ В. В. Балахтар. Почуття благополуччя у контексті психології цінностей особистості/ Н. Д. Володарська. Креативність як показник розвитку професійної діяльності викладача ЗВО/ Н. Є. Гоцуляк, Н. С. Славіна, С. О. Ренке. Застосування теорії креативного капіталітичного полісемантичного поля в дослідженні психосемантичних механізмів наукового відкриття (інтегративний підхід)/ О. В. Губенко. Роль емоційної саморегуляції в підвищенні інклюзивної готовності педагогів/ Н. О. Зарембо, В. Є. Малиш. Роль емоційного фактора в міжособистісній взаємодії студентів/ Н. О. Кордунова, Н. С. Дмитріюк. Особистісний потенціал як засіб самореалізації сучасної молоді/ О. П. Коханова, О. А. Столярчук. Взаємозв'язок духовного інтелекту і духовних цінностей особистості/ О. І. Кузнецов. Моделювання процесу розвитку особистісної надійності суб'єктів підприємницької діяльності/ І. В. Лантух. Концептуальна модель образу фізичного Я дівчат раннього юнацького віку/ І. М. Левицька, М. І. Попіль. Особистісні чинники формування навичок довгострокового планування у підлітків/ О. О. Литвиненко. Валідність психологічного дослідження: математика абсурду/ О. В. Мазяр. Смисложиттєві орієнтації та самоефективність у ціннісному розвитку музично обдарованих студентів/ О. О. Музика. Психологічні потенціали віртуального навчання у постіндустріальному суспільстві/ М. М. Назар. Порівняльне дослідження образу України в етнічній свідомості молодших школярів та підлітків/ Н. О. Никончук, К. І. Хохлова. Індивідуальний підхід до особистості студентів-першокурсників у процесі адаптації: результати експерименту/ І. В. Нікітіна. Психологічні чинники процесу саморегуляції особистості у системі суспільних взаємин/ О. І. Пенькова. Особливості формування емоцій та емоційного вигорання у педагогів/ С. О. Подофєй. Образ інтимного партнера у свідомості юнаків: ціннісні аспекти/ Н. Ф. Портницька, О. В. Хомутовська. Спонтанність як важлива складова самоактуалізації/ А. І. Руденок, К. І. Максимчук. Психічне здоров'я юнаків з різним рівнем розвитку ігрової інтернет залежності/ О. М. Савиченко, Д. Р. Міров. Теоретичні основи вивчення творчої соціалізації особистості/ О. В. Сторож. Психологічний підхід до визначення поняття "психічне здоров'я" суб'єктів взаємодії в освітньому просторі/ Л. А. Терещенко, Т. В. Петровська. Обдарованість особистості у конектсі вивчення проблеми соціальних стереотипів/ О. Р. Ткачишина. Особистісна автономія і позитивні стосунки з іншими у підлітковому віці/ Г. В. Чайка. Життєстійкість самодетермінованої особистості/ О. А. Чиханцова. Психологічні фактори суб'єктивного благополуччя паралімпійців/ О. М. Шамич. Духовність менеджерів освіти як чинник гармонізації управління/ О. Г. Шаумян. Порівняльний аналіз конструювання концепту "інноваційний потенціал" студентами "інноваторами" та "консерваторами"/ О. І. Боковець. Особистісні чинники мотивації навчання студентів з інвалідністю у закладах вищої освіти/ А. О. Курбатова. Становлення й розвиток ціннісної сфери молодших школярів з ознаками інтелектуальної обдарованості/ О. С. Нечаєва. Психологічні особливості розвитку креативності підлітків/ А. С. Окнова. Програма формування психологічної готовності до професійної діяльності майбутніх пожежних-рятувальників/ О. А. Поканевич. Особливості та проблеми педагогічної взаємодії між вчителем і обдарованими школярами/ О. М. Чудакова.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
Статистика
за 03.06.2024
Кількість запитів 3136
Кількість відвідувачів 744
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя