Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (9)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=особистісне зростання<.>
Загальна кількість знайдених документів : 19
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-19 
1.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(5А2.2)П/А 43
Автор(и) : Болотнікова, Інга Вікторівна
Назва : Акмеологічні основи особистісного самоздійснення
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Інформ.-аналіт. агентство, 2016. - Т. 5: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 16. - С. 3-12 (Шифр 15(5А2.2)П/А 43-764562)
Примітки : Бібліогр.: с. 10-12 (12 назв)
УДК : 159.938
Предметні рубрики (Галузі знань): Психофізіологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самоздійснення особистості--самовираження особистості--самореалізація особистості--самотрансцендентність особистості--особистісне зростання
Анотація: В публікації представлено визначення феноменів самовиреження, самореалізації та самотрансцендентності особистості як чинників її самоздійснення; досліджено індивідуальні особливості та процесуальні характеристики особистості, що сприяють її самовдосконаленню та визначають динаміку самоздійснення.
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.60/А 43
Автор(и) : Зазимко, Оксана Володимирівна
Назва : Рефлектирующее обособление как механизм понимания интерпретации личностного опыта в юношеском возрасте
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 7. - С. 143-153 (Шифр 151.60/А 43-836665)
Примітки : Бібліогр.: с. 153 (7 назв)
УДК : 159.9(05)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистісний досвід--ідентифікація--рефлектуюче відособлення--трансцендентне розуміння--особистісне зростання
Анотація: Показана роль рефлектуючого відособлення як механізму розуміння та інтерпретації життєвого досвіду в особистісному розвитку індивіда. За допомогою емпіричного дослідження встановлено, що більш об'єктивне і цілісне розуміння індивідуальності іншої особистості сприяє розширенню власного життєвого досвіду людини. Розглянуто деякі блокуючі умови розуміння особистісного досвіду в юнацькому віці.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.60/А 43
Автор(и) : Зарецька О. О.
Назва : Життєві контексти особистісного зростання: методологічні засади дослідження
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 7. - С. 90-100 (Шифр 151.60/А 43-836665)
Примітки : Бібліогр.: с. 99-100 (14 назв)
УДК : 159.9(05)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистісне зростання--життєві контексти--життєва ситуація--психологічна ситуація--подія--життєвий досвід
Анотація: Представлено методологічну розробку категорії "життєві контексти особистісного зростання", здійснену у контексті проблем психологічної герменевтики. Сформульовано основні методологічні обмеження дослідження такого типу. З'ясовано зв'язки і співвідношення досліджуваної категорії з деякими категоріями психологічної герменевтики та наближених психологічних дисциплін, такими, як "життєва ситуація особистості", "подія", "життєвий досвід".
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 373/К 63
Автор(и) : Зарецька, Ольга Олександрівна
Назва : Освітнє середовище як вагомий життєвий контекст особистісного зростання
Колективи : Ін-т модернізації змісту освіти МОН України, Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Держ. наук.-пед. бібліотека України ім. В. О. Сухомлинського, Департамент освіти і науки виконавч. органу КМДА , Управл. освіти та інновац. розвитку Печерської районної в м. Києві держ. адміністрації, Гімназія "Консул" "№86
Місце публікування : Компетентнісні і наративні засади навчання та виховання в гімназії: Збірник наукових праць/ Ін-т модернізації змісту освіти МОН України (К.), Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Держ. наук.-пед. бібліотека України ім. В. О. Сухомлинського, Департамент освіти і науки виконавч. органу КМДА , Управл. освіти та інновац. розвитку Печерської районної в м. Києві держ. адміністрації, Гімназія "Консул" "№86. - К., 2016. - С. 215-218. - ISBN 978-617-7021-46-8 (Шифр 373.013/К 63-199029). - ISBN 978-617-7021-46-8
Примітки : Бібліогр.: с. 218 (9 назв)
УДК : 373
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): освітнє середовище--особистісне зростання--середовище--виховна система--смисл
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (однотомник)
Шифр видання : 373.5.035:801.73/П 77
Автор(и) : Зарецька, Ольга Олександрівна
Назва : Цінності і пріоритети життя як об'єкт дослідження методом наративного інтерв'ю
Місце публікування : Природа дитинства у вимірах герменевтики і наративу: Практико зорієнтований посібник. - Київ ; Суми: МакДен, 2016. - С. 82-88. - ISBN 978-966-2305-70-8 (Шифр 373.5.035:801.73/П 77-932507). - ISBN 978-966-2305-70-8
Примітки : Бібліогр.: с. 88 (8 назв)
УДК : 373.5.035:801.73
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Наратив
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): наратив--герменевтика--розвиток особистості--життєві цінності--особистісне зростання
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (однотомник)
Шифр видання : 373.5.035:801.73/П 77
Автор(и) : Зарецька, Ольга Олександрівна
Назва : Шляхи формування наративної компетентності особистості методами інтернет-комунікації
Місце публікування : Природа дитинства у вимірах герменевтики і наративу: Практико зорієнтований посібник. - Київ ; Суми: МакДен, 2016. - С. 150-155. - ISBN 978-966-2305-70-8 (Шифр 373.5.035:801.73/П 77-932507). - ISBN 978-966-2305-70-8
Примітки : Бібліогр.: с. 155 (15 назв)
УДК : 373.5.035:801.73
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Наратив
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологічна герменевтика--наратив--наративна компетентність--інтернет-комунікації--особистісне зростання--самопроектування--анкетування--опитування
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Кокун, Олег Матвійович, Кодлубовська Т. Б.
Назва : Психофізіологічна регуляція функціональних станів правоохоронців як засіб розвитку їх особистісно-професійних якостей
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Інформ.-аналіт. агентство, 2019. - Т. 5: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 19. - С. 73-83 (Шифр 159.9(082)/А 43-291210002)
Примітки : Бібліогр.: с. 81-83 (15 назв)
УДК : 159.91:364.08-057.36(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психофізіологія
Психологія праці
Експериментальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистісне зростання--професійне удосконалення--правоохоронці--функціональні стани--психофізіологічна регуляція
Анотація: У статті викладено результати емпіричних досліджень, що визначають особливості механізмів регуляції функціональних станів правоохоронців з метою оволодіння ними знаннями та вміннями подолання деструктивних реакцій на стресові фактори з метою удосконалення їх особистісно-професійних якостей. Дослідження проводилось на курсах підвищення кваліфікації у Центрі післядипломної освіти Національної академії внутрішніх справ на тренінгах удосконаленнях особистісно-професійних якостей "Комунікація-Стрес-Безпека". Встановлено істотне покращення показників функціональних станів після використання правоохоронцями розробленого Т. Б. Колдубовською комплексу експрес-методів психофізіологічної регуляції функціональних станів після стресу. Результати позитивної дії комплексу психофізіологічної регуляції на функціональні стани правоохоронців підтверджені статистичними методами і актами впровадження силових відомств України.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(57.026)/А 43
Автор(и) : Льовочкіна, Антоніна Михайлівна
Назва : Проблеми подолання соціально-психологічних наслідків чорнобильської катастрофи: історія і сьогодення
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2016. - Т. 7: Екологічна психологія., Вип. 41. - С. 202-210 (Шифр 15(57.026)/А 43-143932)
Примітки : Бібліогр.: с. 208-209 (8 назв)
УДК : 159.922.2:502/504
Предметні рубрики (Галузі знань): Екологічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): соціально-психологічні наслідки--симптом жертви--симптом вивченої безпорадності--особистісне зростання--"синдром чорнобильця"
Анотація: Статтю присвячено проблемі аналізу соціально-психологічних наслідків Чорнобильської катастрофи. Аналіз наслідків Чорнобильської катастрофи та визначення шляхів їх подолання допоможуть у розв'язанні проблем сьогоднішніх надзвичайних ситуацій, зокрема, ситуацій, які стосуються здійснення антитерористичних операцій на Сході України.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:159.955./М 17-950930277 рукописний текст
Автор(и) : Максимов, Микола Володимирович
Назва : Психологія розвитку рефлексивних вмінь особистості у молодшому шкільному віці : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :372 с.: табл. + 1 додатки 29 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с.349-372 (410 назв).
УДК : 37.015.3:159.955.4+159.955.4](043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Дитяча психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): рефлексія--молодші школярі--музика--мистецтво--вербальні методи--невербальні методи--особистість--вікові особливості--емоційні переживання--особистісне зростання
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню проблеми розвитку рефрексивних вмінь особистості у молодшому шкільному віці. Теоретично обгрунтовано й експериментально досліджено сутність, особливості та умови процесу розвитку рефрексивних вмінь молодшого школяра у сучасному інформаційному просторі. Проблема пошуку методів розвитку рефлексії у дітей набирає особливої актуальності в наш час, оскільки реалії сьогодення не сприяють природньому розвитку цього феномену. Це пояснюється тим, що перенасиченість інформаційного простору, зміна освітньої парадигми з гуманітарно-особистісної на прагматичну, переповнення соціуму спонуками до негайних дій гальмує прагнення до роздумів, до самоаналізу, до усвідомлення свого життєвого досвіду. Звичка дитини отримувати бажаний результат простим натисканням кнопки комп'ютера призводить до деформації діяльнісних компонентів структури особистості взагалі й рефлексії зокрема. Виокремлено теоретико-методологічні підходи до розробки системи формування рефлексії у дітей молодшого шкільного віку із застосуванням невербальних стимулів. Показано зв'язок особистісної зрілості, творчості, а також роль музичного мистецтва у формуванні особистості взагалі й рефлексії зокрема. Рефлексивний механізм сприйняття і осмислення музичного тексту полягає в наступному: музична інтонація як значущий стимул, впливає на несвідомі структури, викликає емоційну реакцію слухача. Рефлексивний механізм дозволяє зафіксувати цю реакцію шляхом "зупинки" - звернення назад (в себе) - осмислення свого емоційного стану (емоційної реакції) - ототожнення станів і реакцій з певними почуттями - вихід в асоціативне поле, засноване на особистому емоційному досвіді і переосмислення його змісту в новому контексті, - створення образних конструкцій музичного тексту і конструктивний аналіз виразних засобів музики, дали свідомості "образ". В результаті цих рефлексивних дій відбувається одночасне осягнення себе, зміненого музикою, і осягнення сенсу музичного тексту. З'ясовано, що розвиток рефлексії у молодших школярів в процесі освіти передбачає вибір педагогічних умов, відповідних як самому феномену рефлексії, так і змісту тієї діяльності, в рамках якої здійснюється формування рефлексивних навичок. На нашу думку, найбільш ефективним різновидом такої діяльності є процес сприйання музики. Інтонаційна природа музики і невербальний характер її впливу на емоційно-чуттєву сферу людини представляють унікальну можливість розвитку рефлексії. Надано результати емпіричного дослідження основних тенденцій та вікової динаміки розвитку рефлексії, визначено її рівні та чинники становлення відповідно до ступеню особистісного розвитку. Було експриментально доведено, що становлення рефлексії як цілісного новутворення залежить ві особистісної зрілості досліджуваних, що в свою чергу, зумовлено їх соціальною ситуацією розвитку. Усвідомлення себе, здатність до рефлексії за умов несприятливої соціальної ситуації розвитку блокується негативними емоційними переживаннями. Наявний тісний кореляційний зв'язок між показниками рівня розвитку рефлексії та ступенем усвідомлення, оцінки та засвоєння свого життєвого досвіду й збалансованістю сприймання себе в просторі оточуючого світу. Доведено, що невербальні методи формування рефлексивних вмінь більш ефективні ніж вербальні; показано роль емоційних переживань, що викликані завдяки сприйманню музичних творів у активізації процесу рефлексії. Існують значущі відмінності за рівнями рефлексії між групами досліджуваних із застосуванням вербальних і невербальних методів; була статистично виявлена тенденція до наявності відмінностей між групами дітей, які аналізували художні твори (картини) і музику. Отже, емпірично доведено ефективність невербальних засобів розвитку рефлексії у дітей молодшого шкільного віку. Особливу ефективність було виявлено внаслідок застосування в якості стимульного матеріалу музики. Розроблено систему формування рефлексивних вмінь молодшого школяра засобами музичного мистцетва. наведено результати апробації зазначеної системи в ході викладання навчальної дисципліни "Мистецтво" у закладах середньої освіти. Показано статистично підтверджені дані щодо ефективності розвитку рефлексивних вмінь молодших школярів із застосуванням невербальних стимулів.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

10.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:159.955./М 17-092575497 рукописний текст
Автор(и) : Максимов, Микола Володимирович
Назва : Психологія розвитку рефлексивних вмінь особистості у молодшому шкільному віці : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :44 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
УДК : 37.015.3:159.955.4+159.955.4](043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Дитяча психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): рефлексія--молодші школярі--музика--мистецтво--вербальні методи--невербальні методи--особистість--вікові особливості--емоційні переживання--особистісне зростання
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню проблеми розвитку рефрексивних вмінь особистості у молодшому шкільному віці. Теоретично обгрунтовано й експериментально досліджено сутність, особливості та умови процесу розвитку рефрексивних вмінь молодшого школяра у сучасному інформаційному просторі. Проблема пошуку методів розвитку рефлексії у дітей набирає особливої актуальності в наш час, оскільки реалії сьогодення не сприяють природньому розвитку цього феномену. Це пояснюється тим, що перенасиченість інформаційного простору, зміна освітньої парадигми з гуманітарно-особистісної на прагматичну, переповнення соціуму спонуками до негайних дій гальмує прагнення до роздумів, до самоаналізу, до усвідомлення свого життєвого досвіду. Звичка дитини отримувати бажаний результат простим натисканням кнопки комп'ютера призводить до деформації діяльнісних компонентів структури особистості взагалі й рефлексії зокрема. Виокремлено теоретико-методологічні підходи до розробки системи формування рефлексії у дітей молодшого шкільного віку із застосуванням невербальних стимулів. Показано зв'язок особистісної зрілості, творчості, а також роль музичного мистецтва у формуванні особистості взагалі й рефлексії зокрема. Рефлексивний механізм сприйняття і осмислення музичного тексту полягає в наступному: музична інтонація як значущий стимул, впливає на несвідомі структури, викликає емоційну реакцію слухача. Рефлексивний механізм дозволяє зафіксувати цю реакцію шляхом "зупинки" - звернення назад (в себе) - осмислення свого емоційного стану (емоційної реакції) - ототожнення станів і реакцій з певними почуттями - вихід в асоціативне поле, засноване на особистому емоційному досвіді і переосмислення його змісту в новому контексті, - створення образних конструкцій музичного тексту і конструктивний аналіз виразних засобів музики, дали свідомості "образ". В результаті цих рефлексивних дій відбувається одночасне осягнення себе, зміненого музикою, і осягнення сенсу музичного тексту. З'ясовано, що розвиток рефлексії у молодших школярів в процесі освіти передбачає вибір педагогічних умов, відповідних як самому феномену рефлексії, так і змісту тієї діяльності, в рамках якої здійснюється формування рефлексивних навичок. На нашу думку, найбільш ефективним різновидом такої діяльності є процес сприйання музики. Інтонаційна природа музики і невербальний характер її впливу на емоційно-чуттєву сферу людини представляють унікальну можливість розвитку рефлексії. Надано результати емпіричного дослідження основних тенденцій та вікової динаміки розвитку рефлексії, визначено її рівні та чинники становлення відповідно до ступеню особистісного розвитку. Було експриментально доведено, що становлення рефлексії як цілісного новутворення залежить ві особистісної зрілості досліджуваних, що в свою чергу, зумовлено їх соціальною ситуацією розвитку. Усвідомлення себе, здатність до рефлексії за умов несприятливої соціальної ситуації розвитку блокується негативними емоційними переживаннями. Наявний тісний кореляційний зв'язок між показниками рівня розвитку рефлексії та ступенем усвідомлення, оцінки та засвоєння свого життєвого досвіду й збалансованістю сприймання себе в просторі оточуючого світу. Доведено, що невербальні методи формування рефлексивних вмінь більш ефективні ніж вербальні; показано роль емоційних переживань, що викликані завдяки сприйманню музичних творів у активізації процесу рефлексії. Існують значущі відмінності за рівнями рефлексії між групами досліджуваних із застосуванням вербальних і невербальних методів; була статистично виявлена тенденція до наявності відмінностей між групами дітей, які аналізували художні твори (картини) і музику. Отже, емпірично доведено ефективність невербальних засобів розвитку рефлексії у дітей молодшого шкільного віку. Особливу ефективність було виявлено внаслідок застосування в якості стимульного матеріалу музики. Розроблено систему формування рефлексивних вмінь молодшого школяра засобами музичного мистцетва. наведено результати апробації зазначеної системи в ході викладання навчальної дисципліни "Мистецтво" у закладах середньої освіти. Показано статистично підтверджені дані щодо ефективності розвитку рефлексивних вмінь молодших школярів із застосуванням невербальних стимулів.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

 1-10    11-19 
 
Статистика
за 12.07.2024
Кількість запитів 57181
Кількість відвідувачів 1012
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя