Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (108)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (28)Рідкісна книга (2)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=переживання<.>
Загальна кількість знайдених документів : 88
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-88 
1.
15(08)
А 43


    Шаумян, О. Г.
    Формування цілісності особистості в осіб, які схильні до переживання стану самотності [Текст] / О. Г. Шаумян // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2020. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 55. - С. 93-97. - Бібліогр.: с. 96-97 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
самотність -- особистість -- цілісність особистості -- стан самотності -- психологічний простір -- життєвий світ -- моральний простір
Анотація: Актуальним у всі часи є піклування про гармонійний розвиток індивіда та плекання позитивної успішної особистості. Незважаючи на широту поглядів у вітчизняних й закордонних психологів-практиків щодо формування цілісності особистості у самотніїх осіб, доцільно проаналізувати їх у світлі процесів глобалізації суспільства. Поглиблення роздробленості суспільства, невизначеність традиційних груп, беззапереічне ідентифікування успіху із суспільним визнанням спричиняють виникнення і тривале протікання стану переживання самотності. Для того щоб уникнути цього і забезпечити особистості гармонійний стан, слід виокремити детермінанти розвитку саме для конкретного індивіда, сформувати потребу цілісного життя, включаючи різноманітні сфери життєдіяльності людини, з метою її позитивного успішного розвитку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

2.
159.937.53(043.3)
М 75


    Молдаванова, Аліса Володимирівна.
    Фактор часу в "психологічному профілі" керівника [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Молдаванова Аліса Володимирівна ; наук. кер. Цуканов Б. Й. ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. - Одеса, 2004. - 189 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 162-175. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Керівники--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
управлінська діяльність -- "психологічний профіль" -- переживання часу -- часові властивості психіки -- Часова перспектива -- Мотивація досягнень
Анотація: В роботі досліджені особливості опосередкованого вівідношення керівників до часу за чотирма основними параметрами: часова перспектива, суб'єктивна швидкість плину часу, особливе ставлення до нього, як до суб'єктивної реальності і цінності, а також вміння практично розпоряджатись часом (планувати, розподіляти, використовувати). Ці особливості досліджені з урахуванням механізмів безпосереднього переживання часу керівниками: метрики та топології часу в їх психіці. Встановлено і описано залежність рівня успішності суб'єкта в керівній діяльності від особливостей його опосередкованого відношення до часу. В дисертації також визначається особлива роль фактора часу в умовно прийнятому "психологічному профілі" керівника і описується, як саме, важливі для нього якості, які складають основу "профілю", пов'язані з фактором часу. Встановлений і обґрунтований оптимальний рівень прояву цих якостей у керівників. Встановлено також оптимальний для менеджерів рівень мотивації досягнень і показано, як саме він узгоджений з часовими властивостями їх психіки.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Цуканов, Борис Йосипович \наук. кер.\; Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова (Одеса)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Володарская, Наталия Дмитриевна.
    Технології активізації самодетермінації особистості в кризових ситуаціях [Текст] / Н. Д. Володарская // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 14. - С. 77-83
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
самодетермінація -- розвиток особистості -- почуття -- переживання -- технології -- активізація -- кризові ситуації
Анотація: В статті проаналізована проблема самодетермінації розвитку особистості в кризових ситуаціях. Визначено ефективні напрямки та методи активізації самодетермінації особистості. Виокремлені засоби актуалізації потреб, бажань, життєвих перспектив особистості. Описана діалогова модель взаємодії як технології активізації формування життєвих перспектив особистості. Зазначені складові цієї моделі. Найголовнішим інструментом моделі є - почуття, переживання, які виникають в діалозі і створюють поле взаємодії, в якому відбувається процес концептуалізації цих взаємин. Вивчена специфіка гештальт-підходу. Технологія взаємодії з іншими активізує пошук можливостей досягнення життєвих цілей особистості, які вона ставить в певних життєвих ситуаціях


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

4.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Соловей, Яніна Григорівна.
    Теоретико-методологічні підходи до розуміння сутності цінностей музично обдарованої особистості [Текст] / Я. Г. Соловей // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2016. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 12. - С. 211-218. - Бібліогр.: с. 216 (14 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
обдарованість -- обдарована особистість -- музична діяльність -- цінності -- особистісні цінності -- емоційне переживання
Анотація: Визначено основні функції цінностей, які впливають на життя та розвиток музичного дарування. Встановлено, що для музично обдарованої особистості цінною є саме музична діяльність, яка з досвідом має вплив на емоційну сферу особистості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

5.
371.015
А 43


    Жеребцов, С. Н.
    Творчество Леонардо да Винчи как созидание культурных органов переживания [Текст] / С. Н. Жеребцов // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 28. - С. 131-145. - Бібліогр.: с. 141-143 (27 назв)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
переживання -- культура -- суб'єктність -- суб'єктивність -- ігрове переживання
Анотація: На основі культурно-історичного аналізу показано, що нові засоби та художні прийоми, які використовував да Вінчі, сприяли становленню суб'єкта - вільної і відповідальної людини, що глибоко переживає своє буття.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

6.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Березіна, О. О.
    Страх смерті в старості, це фактор розвитку особистості, або неконтрольований стан психологічного хаосу [Текст] / О. О. Березіна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2017. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, Вип. 10. - С. 11-16 . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
стрес -- страх смерті -- танатофобічні переживання -- геронтогенез -- розвиток людини у старості
Анотація: Стаття присвячена аналізу проблеми страху смерті у період пізньої дорослості. Як впливає активний розвиток особистості на психологічне здоров'я людини та які причини спонукають до страху смерті. Якщо цей страх не контролюється, то він переходить в танатофобію.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

7.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Козова, І. Л.
    Стан невротизації студентів медичного вищого навчального закладу [Текст] / І. Л. Козова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2016. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 22. - С. 153-159. - Бібліогр.: с.158 (7 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
невротизація -- рівні невротизації -- емоційна збудливість -- негативні переживання -- психокорекція
Анотація: Стаття присвячена аналізу стану невротизації студентів медичного вищого навчального закладу. Акцентується увага на причинах виникнення невротизації пов'язаних із сучасним напруженням життєвих умов та додаткових причинах виникнення невротизації у молоді, що навчається.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

8.
15(08)
А 43


    Візнюк, І. М.
    Соматичне підгрунтя у зародженні іпохондричної хвороби [Текст] / І. М. Візнюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2020. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 27. - С. 65-74. - Бібліогр.: с. 73 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
іпохондричні розлади -- соматичні захворювання -- психічні стани -- кореляційні зв'язки -- переживання -- емоційні порушення -- нозології -- соматопатія -- соматотонія
Анотація: У статті зосереджено увагу на поведінкових механізмах іпохондричних розладів особистості та їх основних принципах психодіагностики. Вказано перелік симптоматичних особливостей розладу в умовах диференційних схожостей й відмінностей індивідуальних і загальних показників психодіагностичних принципів. Використано загальнонаукові методи у вивченні різнопланових джерел і летаратури, у разі чого вдалося відтворити реальні факти досліджуваної проблеми з урахуванням наукового доробку вітчизняних науковців. Обгрунтовано аналіз вивчення етіології і розвитку іпохондричних нозологій у групі хворих із найбільш вираженою патофізіологічною симптоматикою. Вказано перелік симптоматичних особливостей розладу в умовах диференційних схожостей і відмінностей індивідуальних і загальних показників психодіагностичних методів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

9.
153
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Павлюк, Марія Михайлівна.
    Самостійність у контексті розвитку адаптивного потенціалу військовослужбовців, що повернулися із зони АТО [Текст] / М. М. Павлюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ТОВ "Талком", 2017. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 15. - С. 405-414. - Бібліогр.: с. 414 (1 назва)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості--Психологічна допомога особистості
Кл.слова (ненормовані):
військовослужбовці -- самостійність -- травматичні переживання -- адаптивний потенціал -- сомволдрама
Анотація: У статті представлено досвід практичної діяльності психолога за методом симводрама у процесі психологічної реабілітації військовослужбовців, що повернулися із зони АТО. Зокрема акцентовано увагу на самостійності як системній якості особистості, яка забезпечує інші психологічні механізми розвитку адаптивного потенціалу військових. Окреслено взаємозв'язок самостійності із такими якостями військовослужбовця як активність, відповідальність, здатність до прийняття важливих рішень щодо перспектив власного життя.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

10.
15(08)
А 43


    Івашкевич, Е. З.
    Роль соціального інтелекту та особливості його прояву у педагогічній діяльності [Текст] / Е. З. Івашкевич, А. О. Яцюрик // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 35-50. - Бібліогр.: с. 46-48 (17 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
соціальний інтелект -- педагогічна діяльність -- когнітивний, емпатійний та мнемічний аспекти соціального інтелекту -- суб'єктивне усвідомлення -- особистісно значущий досвід -- професійно значущий досвід -- суб'єктивне переживання
Анотація: Соціальний інтелект індивіда у статті розглядається як своєрідний психологічний інструмент забезпечення людиною власної ефективної життєдіяльності, який організований особливим чином і не існує відривано від соціальної активності суб'єкта. Структуру індивідуального соціального інтелекту складають певний репертуар стереотипних способів, прийомів, засобів, які дозволяють встановлювати контакт із іншими людьми та здійснювати оптимальну взаємодію в різних умовах (навіть при зниженні когнітивної емпатії у одного з членів діади, недостатньо розвиненій у суб'єкта здатності до узагальнення та раціоналізації, при розбіжностях у ціннісних орієнтаціях, морально-етичних настановленнях у суб'єктів соціальної взаємодії). У статті наголошено, що соціальний інтелект педагога вміщує когнітивний, емпатійний та мнемічний аспекти. Елементи (або скрипти, фрейми концепти) емпатійного аспекту соціального інтелекту складють зміст конкретних усвідомлених педагогом образів реальності, які можуть як сприйматися безпосередньо, так і виникати в спогадах та уяві особистості. Емпатійні фрейми, скрипти концепти наділяють емоційністю продукти, інтелектуальної діяльності, своєрідну картину світу, яка складається у суб'єкта в результаті роботи соціального інтелекту, внаслідок чого світ постає для суб'єкта як існуючий у метакогнітивній сфері. Виокремлено критерії продуктивного функціонування соціального інтелекту педагога. Це, зокрема, успішне розв'язання людиною соціальних нестандартних (у тому числі-оригінальних) задач та завдань, а також успішність фахівця в реалізації педагогічної діяльності. Зазначено, що в сфері мнемічного досвіду усвідомлені переживання супроводжуються почуттям суб'єктивної очевидності того, що відбувається. Підтвердженням "суб'єктивного усвідомлення" є психологічні поняття, які досить широко використовуються в науковому обігу: "безпосередній досвід", "особистісно значущий досвід", "професійно значущий досвід", "суб'єктивне переживання" тощо. Хоча емпатійний аспект соціального інтелекту не усвідомлюється педагогом, саме він, на думку авторів статті, забезпечує усвідомлення емоційно-експресивної та емпатійної сторін об'єктів та суб'єктів у міжособистісної взаємодії.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Яцюрик, Алла Олександрівна; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

11.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Кордунова, Наталія Олександрівна.
    Роль емоційного фактора в міжособистісній взаємодії студентів [Текст] / Н. О. Кордунова, Н. С. Дмитріюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 181-188. - Бібліогр.: с. 187-188 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
емоції -- емоційність -- емоційні переживання -- емоційні взаємини -- міжособистісні взаємини
Анотація: У статті представлено теоретико-емпіричний аналіз проблеми ролі емоційного фактору в міжособистісній взаємодії студентів в умовах сучасної підготовки у вищому навчальному закладі. Розглянуто основні підходи щодо сутності феноменів емоційних станів. Аналіз проблеми факусується на рогляді їх в якості важливої ланки в системі міжособистісних взаємин. Показано, що розвиток емоційних особливостей є одним із важливих чинників взаємодії студентів у процесі навчання. Проаналізовано зміни в динаміці емоційних властивоестей особистості студентів у процесі міжособистісних взаємин. Наводяться результати дослідження особливостей їх прояву. Доведено, що в основі складових міжособистісних взаємин студентів різних років навчання присутній критерій емоційності, який є індикатором настрою і поведінки, а також формує взаємини. Підтверджена думка про те, що рівень міжособистісних відносин у студентському колективі важливим чином пов'язаний зі ступенем розвитку емоційної адекватності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Дмитріюк, Наталія Степанівна; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

12.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Субота, Марія Василівна.
    Розвиток музичної психології як науки [Текст] / М. В. Субота // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2016. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 22. - С. 288-295. - Бібліогр.: с. 294-295 (12 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
психологія музики -- психологія музичного сприйняття -- музична психологія донаукового періоду -- тонпсихологія -- гештальт-психологія -- емоційна сфера -- естетичне почуття -- естетичне переживання
Анотація: Історія розвитку музичної психології свідчить про те, що вона має свій предмет і свої методи дрслідження. Саме психологія може досить глибоко і науково розкрити механізми виховного, освітнього, терапевтичного та соціального впливу на людину музики, обгрунтувати їх і впровадити у практику.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

13.
615.851
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Лазос, Гелена Петрівна.
    Робота з батьками як важливий аспект психокорекції негативних переживань підлітків у дитячо-батьківських стосунках [Текст] / Г. П. Лазос // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Вид-во ТОВ Полігранд, 2011. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 8. - С. 119-131 : табл. - Бібліогр.: с. 129-130 (15 назв)
УДК
РУБ 615.851
Рубрики: Консультативна психологія--Психотерапія
Кл.слова (ненормовані):
психокорекційна робота з батьками -- психодинамічна психотерапія -- катативно-імагнітивна психотерапія -- тренінг батьківської компетентності -- підлітки -- негативні переживання
Анотація: В статті розглядаються різні погляди на питання про ведення паралельної роботи з батьками тих дітей, які залучені до психокорекційного процесу. Простежуються історичні передумови становлення такого напрямку психокорекційної допомоги та сучасні стратегії роботи з батьками в рамках психодинамічної парадигми. Наводяться дані власного дослідження щодо роботи з батьками підлітків, які проходили психокорекційну програму з приводу негативних переживань, пов'язаних із стосунками з батьками.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

14.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Гриценко, А. В.
    Ризики впливу телевізійних та комп'ютерних технологій на розвиток психіки людини в добу інформаційного протистояння [Текст] / А. В. Гриценко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Логос, 2018. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 14. - С. 214-232. - Бібліогр.: с. 230-231 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Консультативна психологія та психотерапія
Кл.слова (ненормовані):
"цифрова недоумкуватість" -- атрофія мозку -- "інтернет-психоз" -- мислення -- співпереживання -- воля -- "завмерлий погляд" -- педагогіка переживання -- скаутинг
Анотація: У даній статті розглянуто погляди вітчизняних та зарубіжних дослідників на питання інформаційно-психологічного протиборства, питання маніпулятивних впливів на свідомість людини. Також подано результати досліджень безпосереднього впливу технологічних приладів (телевізорів, компютерів) на психіку людини, особливості процесу розвитку мозку людини, що є залежною від телебачення та комп'ютера. Розглянуто шкідливий плив на здоров'я телевізійної та комп'ютерної залежності. Описано особливості розвитку мислення, мовлення, пам'яті, вольової сфери, сфери почуттів та вміння співпереживати у добу повсюдного розповсюдження комп'ютерних та телевізійних технологій. Наголошується на важливості своєчасного формування психологічних процесів у природньому та людському оточенні.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

15.
615.851
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Журавльова, Н. Ю.
    Психотерапевтический потенциал феномена переживания в экзистенциально-гуманистическом подходе [Текст] / Н. Ю. Журавльова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ-Ніжин : Видавець ПП Лисенко М. М., 2013. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 9. - С. 180-198. - Бібліогр.: с. 196-197 (24 назви)
УДК
РУБ 615.851
Рубрики: Консультативна психологія--Психотерапія
Кл.слова (ненормовані):
переживання -- феноменологія -- екзистенційно-гуманістичний підхід -- психотерапія
Анотація: У статті представлений науковий огляд теоретичних уявлень про поняття "переживання". Досліджується психотерапевтичний потенціал феномена переживання в екзистенційно-гуманістичному підході. Відновлення природного процесу переживання людини розглядається як адекватна мета психотерапії при роботі з темою вирішення життєво значимих завдань.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

16.
159.9.015+159.92
П 86


   
    Психосинергетичні особливості сталих та кризових періодів життя людини [Електронний ресурс] : монографія / М-Л. А. Чепа [и др.]. ; за ред. М-Л. А. Чепа ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Педагогічна думка, 2015. - 197 с. - Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/10148/. - Назва з екрану. - Дата звернення: 26.09.2017. - Б. ц.
    Зміст:
Чепа, Мирослав-Любомир Андрійович. Можливості синергетичної парадигми в процесі теоретичного осмислення сталих та кризових періодів розвитку людини / М-Л. А . Чепа. - С. 6-15
Маценко, Віктор Федорович. Загальнопсихологічні проблеми становлення індивідуальності людини на кризових та сталих періодах її розвитку / В. Ф. Маценко. - С. 16-48
Маценко, Ж. М. Психологічні особливості виникнення та перебігу кризових тенденцій в процесі розвитку духовності людини / Ж. М. Маценко. - С. 49-83
Терещук, Ангеліна Дмитрівна. Особливості афективної поведінки на сталих та кризових періодах розвитку / А. Д. Терещук. - С. 84-106
Чайка, Галина Василівна. Вплив віртуального простору на ціннісно-смислову сферу особистості в кризові періоди / Г. В. Чайка. - С. 107-137
Пупцева, Тетяна Вікторівна. Психологічні аспекти мотивації особистості в період переживання кризового стану / Т. В. Пупцева. - С. 138-152
УДК
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- кризові стани -- синергетичний підхід -- розвиток людини -- індивідуальність -- духовність -- мотивація
Анотація: У колективній монографії, підготовленій науковцями лабораторії загальної та етнічної психології Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, досліджено найпоширеніші конфліктогенні ситуації, що спричинюють виникнення кризових явищ у різних складових духовності, визначено типи конфліктів, що виникають внаслідок зазначених вище ситуацій, виявлено негативні кризові явища, що детерміновані різними ти-пами конфліктів. Досліджено динаміку зазначених конфліктів. Виокремлено та розкрито суб’єктивні та об’єктивні чинники виникнення кризових періодів становлення індивідуальності. Розроблено понятійний апарат дослідження. Проведено психологічний аналіз та типологізацію конфліктів, що виникають під час становлення окремих складових особистості. Доведено, що джерелом розвитку особистості є переломні вікові кризи, що вимагають зміни ставлення до себе і свого життя, перебудови системи саморегуляції. З’ясовано, яким чином усвідомлене адекватне бачення власного життя стимулює пошук конструктивних виходів із кризи та мобілізує внутрішні ресурси до певних еволюційних змін в житті. Монографія адресована психологам-науковцям та практичним психологам, викладачам, педагогам, аспірантам, студентам ВНЗ.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепа, Мирослав-Любомир Андрійович; Маценко, Віктор Федорович; Маценко, Ж. М.; Терещук, Ангеліна Дмитрівна; Бугайова, Наталія Михайлівна; Пупцева, Тетяна Вікторівна; Чайка, Галина Василівна; Чепа, Мирослав-Любомир Андрійович \за ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Свободных экз. нет
Знайти схожі


17.
15(08)
А 43


    Гуд, Г. О.
    Психолого-педагогічні засоби профілактики та корекції негативних переживань молодших школярів [Текст] / Г. О. Гуд // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 83-96. - Бібліогр.: с. 94-95 (11 назв) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
комплексна корекція -- молодший шкільний вік -- негативні переживання -- толерантність до негативних переживань -- профілактика та корекція негативних переживань
Анотація: У статті висвітлено результати емпіричного дослідження, отримані внаслідок апробації авторської програми формування толерантності до негативних переживань у молодшому шкільному віці. Виокремлено чинники, що сприяють формуванню толерантності негативних переживань в молодшому шкільному віці, а саме: стресостійкість, емоційна стабільність, емоційна врівноваженість, а також дружелюбність, схильність до спільної взаємодії. Охарактеризовано провідні компоненти профілактики та корекції негативних переживань в молодшому шкільному віці: афективний (психопрофілактика та психокорекція домінуючих станів, емоцій, почуттів, настроїв завдяки спеціальним дихальним й руховим вправам, що сприяють покращенню нейродинамічної складової психічної діяльності); когнітивний (розвиток пізнавальних здібностей); мотиваційно-смисловий (формування нейтрального ставлення до фрустрації, впевненості й успішності); поведінковий (формування умінь взаємодії в умовах спільної діяльності, успішної комунікації); часово-просторовий (орієнтації в часі й просторі завдяки спеціальним тренінговим вправам, іграм). Здійснено фактичний аналіз одержаних емпіричних даних за усіма вибірками учнів початкових класів, котрі увійшли до експериментальних груп, та були задіяні у програму психологічної профілактики та корекції наслідків негативних переживань.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

18.
37.015.3:159.955.4+159.955.4](043.5)
М 17


    Максимов, Микола Володимирович.
    Психологія розвитку рефлексивних вмінь особистості у молодшому шкільному віці [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07 / М. В. Максимов ; наук. конс. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 372 с. : табл. + 1 додатки 29 с. - Бібліогр.: с.349-372 (410 назв). -
УДК
Рубрики: Дитяча психологія
Кл.слова (ненормовані):
рефлексія -- молодші школярі -- музика -- мистецтво -- вербальні методи -- невербальні методи -- особистість -- вікові особливості -- емоційні переживання -- особистісне зростання
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню проблеми розвитку рефрексивних вмінь особистості у молодшому шкільному віці. Теоретично обгрунтовано й експериментально досліджено сутність, особливості та умови процесу розвитку рефрексивних вмінь молодшого школяра у сучасному інформаційному просторі. Проблема пошуку методів розвитку рефлексії у дітей набирає особливої актуальності в наш час, оскільки реалії сьогодення не сприяють природньому розвитку цього феномену. Це пояснюється тим, що перенасиченість інформаційного простору, зміна освітньої парадигми з гуманітарно-особистісної на прагматичну, переповнення соціуму спонуками до негайних дій гальмує прагнення до роздумів, до самоаналізу, до усвідомлення свого життєвого досвіду. Звичка дитини отримувати бажаний результат простим натисканням кнопки комп'ютера призводить до деформації діяльнісних компонентів структури особистості взагалі й рефлексії зокрема. Виокремлено теоретико-методологічні підходи до розробки системи формування рефлексії у дітей молодшого шкільного віку із застосуванням невербальних стимулів. Показано зв'язок особистісної зрілості, творчості, а також роль музичного мистецтва у формуванні особистості взагалі й рефлексії зокрема. Рефлексивний механізм сприйняття і осмислення музичного тексту полягає в наступному: музична інтонація як значущий стимул, впливає на несвідомі структури, викликає емоційну реакцію слухача. Рефлексивний механізм дозволяє зафіксувати цю реакцію шляхом "зупинки" - звернення назад (в себе) - осмислення свого емоційного стану (емоційної реакції) - ототожнення станів і реакцій з певними почуттями - вихід в асоціативне поле, засноване на особистому емоційному досвіді і переосмислення його змісту в новому контексті, - створення образних конструкцій музичного тексту і конструктивний аналіз виразних засобів музики, дали свідомості "образ". В результаті цих рефлексивних дій відбувається одночасне осягнення себе, зміненого музикою, і осягнення сенсу музичного тексту. З'ясовано, що розвиток рефлексії у молодших школярів в процесі освіти передбачає вибір педагогічних умов, відповідних як самому феномену рефлексії, так і змісту тієї діяльності, в рамках якої здійснюється формування рефлексивних навичок. На нашу думку, найбільш ефективним різновидом такої діяльності є процес сприйання музики. Інтонаційна природа музики і невербальний характер її впливу на емоційно-чуттєву сферу людини представляють унікальну можливість розвитку рефлексії. Надано результати емпіричного дослідження основних тенденцій та вікової динаміки розвитку рефлексії, визначено її рівні та чинники становлення відповідно до ступеню особистісного розвитку. Було експриментально доведено, що становлення рефлексії як цілісного новутворення залежить ві особистісної зрілості досліджуваних, що в свою чергу, зумовлено їх соціальною ситуацією розвитку. Усвідомлення себе, здатність до рефлексії за умов несприятливої соціальної ситуації розвитку блокується негативними емоційними переживаннями. Наявний тісний кореляційний зв'язок між показниками рівня розвитку рефлексії та ступенем усвідомлення, оцінки та засвоєння свого життєвого досвіду й збалансованістю сприймання себе в просторі оточуючого світу. Доведено, що невербальні методи формування рефлексивних вмінь більш ефективні ніж вербальні; показано роль емоційних переживань, що викликані завдяки сприйманню музичних творів у активізації процесу рефлексії. Існують значущі відмінності за рівнями рефлексії між групами досліджуваних із застосуванням вербальних і невербальних методів; була статистично виявлена тенденція до наявності відмінностей між групами дітей, які аналізували художні твори (картини) і музику. Отже, емпірично доведено ефективність невербальних засобів розвитку рефлексії у дітей молодшого шкільного віку. Особливу ефективність було виявлено внаслідок застосування в якості стимульного матеріалу музики. Розроблено систему формування рефлексивних вмінь молодшого школяра засобами музичного мистцетва. наведено результати апробації зазначеної системи в ході викладання навчальної дисципліни "Мистецтво" у закладах середньої освіти. Показано статистично підтверджені дані щодо ефективності розвитку рефлексивних вмінь молодших школярів із застосуванням невербальних стимулів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

19.
37.015.3:159.955.4+159.955.4](043.5)
М 17


    Максимов, Микола Володимирович.
    Психологія розвитку рефлексивних вмінь особистості у молодшому шкільному віці [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07 / М. В. Максимов ; наук. конс. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 44 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Дитяча психологія
Кл.слова (ненормовані):
рефлексія -- молодші школярі -- музика -- мистецтво -- вербальні методи -- невербальні методи -- особистість -- вікові особливості -- емоційні переживання -- особистісне зростання
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню проблеми розвитку рефрексивних вмінь особистості у молодшому шкільному віці. Теоретично обгрунтовано й експериментально досліджено сутність, особливості та умови процесу розвитку рефрексивних вмінь молодшого школяра у сучасному інформаційному просторі. Проблема пошуку методів розвитку рефлексії у дітей набирає особливої актуальності в наш час, оскільки реалії сьогодення не сприяють природньому розвитку цього феномену. Це пояснюється тим, що перенасиченість інформаційного простору, зміна освітньої парадигми з гуманітарно-особистісної на прагматичну, переповнення соціуму спонуками до негайних дій гальмує прагнення до роздумів, до самоаналізу, до усвідомлення свого життєвого досвіду. Звичка дитини отримувати бажаний результат простим натисканням кнопки комп'ютера призводить до деформації діяльнісних компонентів структури особистості взагалі й рефлексії зокрема. Виокремлено теоретико-методологічні підходи до розробки системи формування рефлексії у дітей молодшого шкільного віку із застосуванням невербальних стимулів. Показано зв'язок особистісної зрілості, творчості, а також роль музичного мистецтва у формуванні особистості взагалі й рефлексії зокрема. Рефлексивний механізм сприйняття і осмислення музичного тексту полягає в наступному: музична інтонація як значущий стимул, впливає на несвідомі структури, викликає емоційну реакцію слухача. Рефлексивний механізм дозволяє зафіксувати цю реакцію шляхом "зупинки" - звернення назад (в себе) - осмислення свого емоційного стану (емоційної реакції) - ототожнення станів і реакцій з певними почуттями - вихід в асоціативне поле, засноване на особистому емоційному досвіді і переосмислення його змісту в новому контексті, - створення образних конструкцій музичного тексту і конструктивний аналіз виразних засобів музики, дали свідомості "образ". В результаті цих рефлексивних дій відбувається одночасне осягнення себе, зміненого музикою, і осягнення сенсу музичного тексту. З'ясовано, що розвиток рефлексії у молодших школярів в процесі освіти передбачає вибір педагогічних умов, відповідних як самому феномену рефлексії, так і змісту тієї діяльності, в рамках якої здійснюється формування рефлексивних навичок. На нашу думку, найбільш ефективним різновидом такої діяльності є процес сприйання музики. Інтонаційна природа музики і невербальний характер її впливу на емоційно-чуттєву сферу людини представляють унікальну можливість розвитку рефлексії. Надано результати емпіричного дослідження основних тенденцій та вікової динаміки розвитку рефлексії, визначено її рівні та чинники становлення відповідно до ступеню особистісного розвитку. Було експриментально доведено, що становлення рефлексії як цілісного новутворення залежить ві особистісної зрілості досліджуваних, що в свою чергу, зумовлено їх соціальною ситуацією розвитку. Усвідомлення себе, здатність до рефлексії за умов несприятливої соціальної ситуації розвитку блокується негативними емоційними переживаннями. Наявний тісний кореляційний зв'язок між показниками рівня розвитку рефлексії та ступенем усвідомлення, оцінки та засвоєння свого життєвого досвіду й збалансованістю сприймання себе в просторі оточуючого світу. Доведено, що невербальні методи формування рефлексивних вмінь більш ефективні ніж вербальні; показано роль емоційних переживань, що викликані завдяки сприйманню музичних творів у активізації процесу рефлексії. Існують значущі відмінності за рівнями рефлексії між групами досліджуваних із застосуванням вербальних і невербальних методів; була статистично виявлена тенденція до наявності відмінностей між групами дітей, які аналізували художні твори (картини) і музику. Отже, емпірично доведено ефективність невербальних засобів розвитку рефлексії у дітей молодшого шкільного віку. Особливу ефективність було виявлено внаслідок застосування в якості стимульного матеріалу музики. Розроблено систему формування рефлексивних вмінь молодшого школяра засобами музичного мистцетва. наведено результати апробації зазначеної системи в ході викладання навчальної дисципліни "Мистецтво" у закладах середньої освіти. Показано статистично підтверджені дані щодо ефективності розвитку рефлексивних вмінь молодших школярів із застосуванням невербальних стимулів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

20.
159.942-055.52-055.62-056.24(043.5)
Ц 20


    Царькова, Ольга Вікторівна.
    Психологія почуття провини у батьків дітей з обмеженими можливостями здоров’я [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.04 / О. В. Царькова ; наук. конс.: С. Д. Максименко , В. М. Рахмонов ; Ін-т психології імені. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 43 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Медична психологія--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
почуття провини -- батьки -- діти з обмеженими можливостями здоров’я -- амбівалентність -- компенсаторні механізми -- внутрішньоособистісний конфлікт -- патологізація переживання провини -- ставлення до хвороби дитини
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене дослідженню моделей переживання почуття провини у батьків дітей з обмеженими можливостями здоров’я (ОМЗ). Концептуалізовано та емпірично доведено, що почуття провини батьків дітей з ОМЗ є складним, первинним щодо внутрисімейної психологічної травматизації переживанням яке має глибинно-психологічну детермінацію, пов’язану зі специфічним комплексом механізмів психологічних захистів, наявністю відповідних внутрішноособистісних конфліктів та ірраціональних установок. Проаналізовано переживання міжособистісної провини з точки зору їх кон’юнктивного та диз’юнктивного впливу. Визначено комплекс моральної травматизації батьків, який описує моральне страждання від усвідомлення інвалідності дитини та феномен вторинного травмування через впевненість у провині перед дитиною (членами родини, суспільством, тощо). Моральна травматизація від провини має дві раціональні ознаки: моральну шкоду – моральні втрати, пов’язані з моральними і фізичними стражданнями, обмеженнями, втратами, та моральні страждання – негативні переживання, які проявляються у вигляді страху, сорому, приниженні, стані душевного болю, стані депресії і апатії. Тенденції та обсессивні думки щодо компенсації та власне компульсивна компенсаторна поведінка виступають основними ознаками моральної травматизації – травматизації від переживання провини. Запропоновано модель патологізації переживання провини батьків, з урахуванням генетично-адаптивного характеру внутрішньо-сімейної взаємодії та виховання; особливостей травматизація від усвідомлення інвалідизації дитини по мірі соціалізації (хроніфікація, інтеграція-раціоналізація, медикалізація інтеракцій, нозогнозії); неусвідомлюваної програма ірраціональної провини (ірраціональна батьківська поведінка, амбівалентність батьківського ставлення, реактивність провини); патогенезу інших сімейно- обумовлених станів та розладів, маніпулятивної поведінки, соціальної дезадапації, ретардації, гіперкомпенсації, нозогнозії. Представлено трифакторну структуру феномену переживання провини батьками («Фасадна проективна провина», «Регресивна маніпулююча провина», «Амбівалентний тривожно-контролюючий атитюд»). Узагальнено з позиції засад глибинної психокорекції та генетико- орієнтованої психотерапії основні моделі корекції та психологічного супроводу переживання почуття провини батьками. Технологічно та поопераційно психологічна корекція повинна орієнтуватися на метафоризацію, усвідомлення та реалізацію переживань, що забезпечує адекватизацію реакцій на травму, варіативність та гнучкість реагування, оптимальне задіяння ресурсу особистості та розробку індивідуалізованої моделі батьківсько-дитячої взаємодії (виховання). Усвідомлення провини та її его-дистонного, ірраціонального змісту забезпечує відмову від вторинної вигоди. Гіпотеза, що була розроблена на початку дослідження, показала свою відповідність в ході проведення емпіричної частини роботи.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. конс.\; Рахмонов, В. М. \наук. конс.\; Институт психологии им. Г. С. Костюка (Киев)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-88 
 
Статистика
за 13.07.2024
Кількість запитів 24396
Кількість відвідувачів 487
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя