Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (999)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (32)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=поведінка<.>
Загальна кількість знайдених документів : 306
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.
617.9
О-64


   
    Організація соціально-психологічної реабілітації узалежнених осіб [Текст] : науково-методичний посібник / Дивізіон "Адиктологія" Національної психологічної асоціації ; за ред.: Ю. В. Старова, Н. Ю. Максимової. - Київ : [б. в.], 2023. - 680 с. - 250.00 грн.
УДК
РУБ 617.9

Кл.слова (ненормовані):
адиктивна поведінка -- соціально-психологічна реабілітація -- залежні особи -- родина залежної особи -- організація центру соціально-психологічної реабілітації


Дод.точки доступу:
Старова, Ю. В. \за ред.\; Максимової, Н. Ю. \за ред.\; Дивізіон "Адиктологія" Національної психологічної асоціації
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
37.015.3:159.922.7+37.015.31:316.42(043.5)
Х 76


    Хомич, Іванна Сергіївна.
    Особистісні детермінанти розвитку суспільно значущої поведінки молодших школярів [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / І. С. Хомич ; наук. кер. Р. В. Павелків ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 23 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Дитяча психологія
Кл.слова (ненормовані):
нормативність -- норма -- нормативна поведінка -- особистість -- молодший школяр -- детермінанти нормативної поведінки -- розвиток нормативної поведінки
Анотація: У дисертації вперше представлено концептуально-методичний підхід до проблеми розвитку суспільно значущої поведінки молодших школярів, що полягає в конкретизації й обгрунтуванні концепту нормативної поведінки особистості та верифікації цілісної схеми її структурно-психологічного аналізу. Розкрито змістову специфіку розвитку нормативної поведінки особистості та поглиблено уявлення про механізми нормативної соціалізації молодших школярів в умовах соціально-нормативного простору початкової школи. Визначено стратегію та засоби вивчення формально-змістових і змістовно-структурних параметрів суспільно значущої поведінки молодших школярів. Верифіковано модель розвитку нормативної поведінки молодших школярів, змістовна структура якої визначається специфічним комплексом особистісних детермінант. Обгрунтовано умови цілеспрямованого формування суспільно значущої поведінки молодших школярів як комплекс системних психологічних засобів активізації їх суб'єктної позиції в напрямку диференціації і засвоєння змісту нормативних зразків поведінки, а також оволодіння та відтворення найбільш оптимальних стратегій та способів нормативної регуляції власної поведінки в умовах соціально-нормативного простору початкової школи. Апробовано психотренінгову технологію формування нормативної поведінки молодших школярів як валідний та ефективний інструмент у практиці їх цілісного і кваліфікованого психологічного супроводу в умовах соціально-нормативного простору початкової школи.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Павелків, Роман Володимирович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

3.
159.923.2-053.6:575.16(043.3)
Л 64


    Литвиненко, Олена Олександрівна.
    Онтогенез і дизонтогенез особистісного становлення підлітків [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / О. О. Литвиненко ; наук. конс. О. М. Лозова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 403 с. : табл. + 1 додатки 95 с. - Бібліогр.: с. 364-403 (475 назви). -
УДК
Рубрики: Психологія підлітків
Кл.слова (ненормовані):
онтогенез -- дизонтогенез -- особистість -- становлення -- підлітковий вік -- когніції -- емоції -- поведінка -- порушення слуху -- порушення зору
Анотація: Дисертацію присвячено аналізу загальних закономірностей становлення особистості підлітків в контексті онтогенезу і дизонтогенезу. Робота містить теоретичне обгрунтування, методичні засади, результати емпіричного дослідження цієї проблеми. У дисертації представлено концептуальні узагальнення, що знайшли відображення в моделі онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. В межах запропонованої моделі структура особистості розглядається як така, що реалізується у двох підсистемах: універсальній та генетично обумовленій. Універсальною є система внутрішньоструктурних зв'язків між когнітивною, поведінковою та афективною складовими, а також вплив характеристик цих складових на формування загальних особистісних тенденцій. Своєю чергою, змістова наповненість та спрямованість особистісної сфери є суттєво відмінною для підлітків, які мають порушення слуху і зори та їх однолітків, які не мають таких порушень. Відповідно, дана підсистема особистості є генетично обумовленою. Розуміння структурно-функціональної організації елементів особистісних підсистем дозволяє пояснити специфіку онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. Доведено, що генетичний контекст становлення визначає специфіку особистісних проявів, але не є фактором, що суворо їх обмежує. Відповідно, можливою та доцільною є робота з підлітками, чиє становлення відбувається в контексті дизонтогенезу, заснована на онтогенетичних принципах та спрямована на активацію компенсаторних механізмів. На основі концептуальної моделі розроблено програми психологічної профілактики та корекції дисгармонійності особистісного становлення для підлітків, становлення яких відбувається як в контексті онтогенезу, так і в конетксті дизонтогенезу. У роботі представлено показники ефективності впровадження зазначених програм, що свідчать про доцільність їх подальшої практичної реалізації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Лозова, Ольга Миколаївна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
37.015.3:159.922.7+37.015.31:316.42(043.5)
Х 76


    Хомич, Іванна Сергіївна.
    Особистісні детермінанти розвитку суспільно значущої поведінки молодших школярів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / І. С. Хомич ; наук. кер. Р. В. Павелків ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 214 с. : табл. + додатки 35 с. - Бібліогр.: с. 191-215 (271 назв). -
УДК
Рубрики: Дитяча психологія
Кл.слова (ненормовані):
нормативність -- норма -- нормативна поведінка -- особистість -- молодший школяр -- детермінанти нормативної поведінки -- розвиток нормативної поведінки
Анотація: У дисертації вперше представлено концептуально-методичний підхід до проблеми розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери у вищих навчальних закладах, що полягає в конкретизації й обгрунтуванні теоретико-методологічних і методичних основ процесу реалізації підготовки майбутніх менеджерів у вищих навчальних закладах. Визначено послідовність етапів та структурні компоненти розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери, описано форми і методи психологічного супроводу розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери, описано форми і методи психологічного супроводу розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери у системі вищої освіти. Запропоновано модель формування професійної компетентності майбутніх менеджерів. Доводена ефективність реалізації розробленої технології та педагогічних умов, призначених для підготовки практико-орієнтованих фахівців управлінської сфери, що відповідають вимогам роботодавців і затребуваних професій на ринку праці.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Павелків, Роман Володимирович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
376.015.31+159.922.76]-056.4:616.896:316.772.4(043.3)
Ц 61


    Цимбаленко, Олена Олександрівна.
    Психологічні особливості формування здатності до комунікативної взаємодії у дітей з порушеннями спілкування [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. О. Цимбаленко ; наук. кер. Л. О. Кондратенко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 180 с. : табл. + 1 додатки 125 с. - Бібліогр.: с.162-180 (220 назв). -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
діти з порушеннями спілкування -- поведінка -- комунікативна взаємодія -- емоційно значуща взаємодія -- авторитет дорослого -- корекція порушень спілкування -- інклюзія
Анотація: Робота присвячена пошуку чинників, що здатні сприяти розвитку комунікативної взаємодії у дітей з порушеннями спілкування, а також шляхів психолого-педагогічної корекції з метою формування здатності до комунікативної взаємодії у дітей з порушеннями спілкування. У роботі проведено аналіз та порівняння найбільш відомих успішних моделей психолого-педагогічного втручання, що застосовували до дітей з порушеннями розвитку, зокрема з порушеннями спілкування, видатні педагоги та психологи. Визначено, що незважаючи на різні психологічні та педагогічні методи, спільною рисою усіх цих втручань була зміна сімейної моделі та усталенням авторитету батьків та/або дорослих, що є найбільшим колом дитини, і які могли набути авторитету у дитини з порушенням спілкування та утвердитись як її референтні особи. Запропоновано методику психолого-педагогічної корекційної роботи, спрямовану на формування комунікативної взаємодії у дітей з порушеннями спілкування. Методика передбачає використання певної моделі поведінки дорослих, що оточують дитину, для формування у неї мотивації та здатності до комунікативної взаємодії. Запропонована модель поведінки спрямована на залучення дитини в емоційно значущої взаємодії, формування авторитету значущого дорослого та становлення його як референтної особи для дитини з порушеннями спілкування. Для підтвердження ефективності даної методики було проведено експериментальне дослідження. Результати експерименту свідчать про численні позитивні зміни, що відбулися в поведінці та розвитку дітей за період експериментальтного втручання, що підтверджено результатами структурованого спостереження і тестами АТЕС. Шляхом структурованого спостереження виявлено, що в результаті експериментального втручання якісно змінилися моделі взаємодії у дітей: зросла кількість епізодів активної взаємодії і знизилася кількість епізодів взаємодії під тиском. У результаті втручання частина дітей почали ініціювати взаємодію, чого на момент первинного спостереження не відбувалося. За результатами тестування АТЕС можна відзначити значне зниження балів за всіма категоріями питань, зокрема в розділах "Мова/комунікативні навички" і "Соціалізація", які були пріоритетними для нас в цьому дослідженні. Такий результат свідчить про значний прогрес у дітей і ефективність запропонованої методики.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кондратенко, Олена Олександрівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
376.015.31+159.922.76]-056.4:616.896:316.772.4(043.3)
С 61


    Цимбаленко, Олена Олександрівна.
    Психологічні особливості формування здатності до комунікативної взаємодії у дітей з порушеннями спілкування [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. О. Цимбаленко ; наук. кер. Л. О. Кондратенко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 22 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
діти з порушеннями спілкування -- поведінка -- комунікативна взаємодія -- емоційно значуща взаємодія -- авторитет дорослого -- корекція порушень спілкування -- інклюзія
Анотація: Робота присвячена пошуку чинників, що здатні сприяти розвитку комунікативної взаємодії у дітей з порушеннями спілкування, а також шляхів психолого-педагогічної корекції з метою формування здатності до комунікативної взаємодії у дітей з порушеннями спілкування. У роботі проведено аналіз та порівняння найбільш відомих успішних моделей психолого-педагогічного втручання, що застосовували до дітей з порушеннями розвитку, зокрема з порушеннями спілкування, видатні педагоги та психологи. Визначено, що незважаючи на різні психологічні та педагогічні методи, спільною рисою усіх цих втручань була зміна сімейної моделі та усталенням авторитету батьків та/або дорослих, що є найбільшим колом дитини, і які могли набути авторитету у дитини з порушенням спілкування та утвердитись як її референтні особи. Запропоновано методику психолого-педагогічної корекційної роботи, спрямовану на формування комунікативної взаємодії у дітей з порушеннями спілкування. Методика передбачає використання певної моделі поведінки дорослих, що оточують дитину, для формування у неї мотивації та здатності до комунікативної взаємодії. Запропонована модель поведінки спрямована на залучення дитини в емоційно значущої взаємодії, формування авторитету значущого дорослого та становлення його як референтної особи для дитини з порушеннями спілкування. Для підтвердження ефективності даної методики було проведено експериментальне дослідження. Результати експерименту свідчать про численні позитивні зміни, що відбулися в поведінці та розвитку дітей за період експериментальтного втручання, що підтверджено результатами структурованого спостереження і тестами АТЕС. Шляхом структурованого спостереження виявлено, що в результаті експериментального втручання якісно змінилися моделі взаємодії у дітей: зросла кількість епізодів активної взаємодії і знизилася кількість епізодів взаємодії під тиском. У результаті втручання частина дітей почали ініціювати взаємодію, чого на момент первинного спостереження не відбувалося. За результатами тестування АТЕС можна відзначити значне зниження балів за всіма категоріями питань, зокрема в розділах "Мова/комунікативні навички" і "Соціалізація", які були пріоритетними для нас в цьому дослідженні. Такий результат свідчить про значний прогрес у дітей і ефективність запропонованої методики.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кондратенко, Лариса Олександрівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

7.
159.964.21/.22+615.851]:316.62-056.49-053.6(43.5)
У 41


    Уркаєв, Вадим Сергійович.
    Психокорекція ігрової адиктивної поведінки в осіб раннього юнацького віку [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04 / В. С. Уркаєв ; наук. кер. Л. М. Ширяєва ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 22 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Психологія дітей юнацького віку
Кл.слова (ненормовані):
ігрова залежність -- ігрова адиктивна поведінка -- ранній юнацький вік -- порушення самовизначення -- психологічна залежність -- психокорекція -- психокорекція ігрової адиктивної поведінки -- принципи психокорекції -- ефективність психокорекції
Анотація: Під ігровою адиктивною поведінкою розуміється основний дохворобний стан (девіація, премобрід) залежності від азартних ігор. У ранньому юнацькому віці агрова адиктивна поведінка пов'язана з порушенням самовизначення, що проявляється в ряді індивідуально-психологічних особливостей. Вибірка дослідження склала 156 осіб, серед яких 124 юнок та 32 юнаків, віком 16-17 років. Ігрова адиктивна поведінка була присутня у 21 особи, що склало 13,47% вибірки. Для вивчення ігрової адиктивної поведінки в ранньому юнацькому віці використовувалась вибірка з 71 особи - врівноважена за статтю (39 дівчат та 32 хлопці) та частотою присутності в цих групах ігрової адактивної поведінки (12 та 9 випадків, відповідно). Ефективність психокорекційної програми вивчалась на основі порівняння результатів психодіагностики 15 осіб з ігровою адиктивною поведінкою до та після проведення психокорекції. В констатувальній частині дослідження встановлено, що наступні індивідуально-психологічні риси збільшують ймовірність виникнення девіації: психологічна залежність, порушення ідентичності та процесу самоактуалізації, невдоволення рівнем своїх досягнень, відсутність високих значень самооцінки, психологічне неблагополуччя. Ігрова адиктивна поведінка частіше зустрічалась у юнаків які: не мали чітко окреслених цілей життя, мали посередню цілеспрямованість та неповну міру насиченням свого життя. На основі факторного аналізу, підтверджено приналежність виявлоених індивідуально-психологічних особливостей осіб з ігровою адиктивною поведінкою особливостей до порушення самовизначення. Представлена авторська програма психокорекції ігрової адиктивної поведінки, яка передбачає групову роботу раз на тиждень, протягом 17 занять. Доведено, що розроблена програма статистично-достовірно сприяла послабленню деяких аспектів психологічної залежності, розвитку цілісної ідентичності, поліпленню показників самоактуалізації та самооцінки, підвищення рівня осмисленості життя, зменшенню проявів ігрової адиктивної поведінки (у 47% учасників вивчаєма девіація зникла).

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ширяєва, Людмила Миколаївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

8.
159.964.21/.22+615.951]:316.62-056.49-053.6(43.5)
У 68


    Уркаєв, Вадим Сергійович.
    Психокорекція ігрової адиктивної поведінки в осіб раннього юнацького віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04 / В. С. Уркаєв ; наук. кер. Б. В. Плескач ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 228 с. : табл. + додатки 96 с. - Бібліогр.: с. 205-228 (239 назв). -
УДК
Рубрики: Психологія дітей юнацького віку
Кл.слова (ненормовані):
ігрова залежність -- ігрова адиктивна поведінка -- ранній юнацький вік -- порушення самовизначення -- психологічна залежність -- психокорекція -- психокорекція ігрової адиктивної поведінки -- принципи психокорекції -- ефективність психокорекції
Анотація: Під ігровою адиктивною поведінкою розуміється основний дохворобний стан (девіація, премобрід) залежності від азартних ігор. У ранньому юнацькому віці агрова адиктивна поведінка пов'язана з порушенням самовизначення, що проявляється в ряді індивідуально-психологічних особливостей. Вибірка дослідження склала 156 осіб, серед яких 124 юнок та 32 юнаків, віком 16-17 років. Ігрова адиктивна поведінка була присутня у 21 особи, що склало 13,47% вибірки. Для вивчення ігрової адиктивної поведінки в ранньому юнацькому віці використовувалась вибірка з 71 особи - врівноважена за статтю (39 дівчат та 32 хлопці) та частотою присутності в цих групах ігрової адактивної поведінки (12 та 9 випадків, відповідно). Ефективність психокорекційної програми вивчалась на основі порівняння результатів психодіагностики 15 осіб з ігровою адиктивною поведінкою до та після проведення психокорекції. В констатувальній частині дослідження встановлено, що наступні індивідуально-психологічні риси збільшують ймовірність виникнення девіації: психологічна залежність, порушення ідентичності та процесу самоактуалізації, невдоволення рівнем своїх досягнень, відсутність високих значень самооцінки, психологічне неблагополуччя. Ігрова адиктивна поведінка частіше зустрічалась у юнаків які: не мали чітко окреслених цілей життя, мали посередню цілеспрямованість та неповну міру насиченням свого життя. На основі факторного аналізу, підтверджено приналежність виявлоених індивідуально-психологічних особливостей осіб з ігровою адиктивною поведінкою особливостей до порушення самовизначення. Представлена авторська програма психокорекції ігрової адиктивної поведінки, яка передбачає групову роботу раз на тиждень, протягом 17 занять. Доведено, що розроблена програма статистично-достовірно сприяла послабленню деяких аспектів психологічної залежності, розвитку цілісної ідентичності, поліпленню показників самоактуалізації та самооцінки, підвищення рівня осмисленості життя, зменшенню проявів ігрової адиктивної поведінки (у 47% учасників вивчаєма девіація зникла).

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Плескач, Богдан Вадимович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

9.
159.923.2-053.6:575.16(043.3)
Л 64


    Литвиненко, Олена Олександрівна.
    Онтогенез і дизонтогенез особистісного становлення підлітків [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / О. О. Литвиненко ; наук. конс. О. М. Лозова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 44 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Психологія дітей підліткового віку
Кл.слова (ненормовані):
онтогенез -- дизонтогенез -- особистість -- становлення -- підлітковий вік -- когніції -- емоції -- поведінка -- порушення слуху -- порушення зору
Анотація: Дисертацію присвячено аналізу загальних закономірностей становлення особистості підлітків в контексті онтогенезу і дизонтогенезу. Робота містить теоретичне обгрунтування, методичні засади, результати емпіричного дослідження цієї проблеми. У дисертації представлено концептуальні узагальнення, що знайшли відображення в моделі онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. В межах запропонованої моделі структура особистості розглядається як така, що реалізується у двох підсистемах: універсальній та генетично обумовленій. Універсальною є система внутрішньоструктурних зв'язків між когнітивною, поведінковою та афективною складовими, а також вплив характеристик цих складових на формування загальних особистісних тенденцій. Своєю чергою, змістова наповненість та спрямованість особистісної сфери є суттєво відмінною для підлітків, які мають порушення слуху і зори та їх однолітків, які не мають таких порушень. Відповідно, дана підсистема особистості є генетично обумовленою. Розуміння структурно-функціональної організації елементів особистісних підсистем дозволяє пояснити специфіку онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. Доведено, що генетичний контекст становлення визначає специфіку особистісних проявів, але не є фактором, що суворо їх обмежує. Відповідно, можливою та доцільною є робота з підлітками, чиє становлення відбувається в контексті дизонтогенезу, заснована на онтогенетичних принципах та спрямована на активацію компенсаторних механізмів. На основі концептуальної моделі розроблено програми психологічної профілактики та корекції дисгармонійності особистісного становлення для підлітків, становлення яких відбувається як в контексті онтогенезу, так і в конетксті дизонтогенезу. У роботі представлено показники ефективності впровадження зазначених програм, що свідчать про доцільність їх подальшої практичної реалізації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Лозова, Ольга Миколаївна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

10.
159.922.4(922.2):316.6(043.3)
К 56


    Коваленко, Юлія Василівна.
    Етнорелігійна ідентичність молоді як чинник поведінки подолання стресової ситуації [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Ю. В. Коваленко ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 339 с. : табл. + 1 додатки 13 с. - Бібліогр.: с. 312-339 (282 назви). -
УДК
Рубрики: Психологія релігії
Кл.слова (ненормовані):
поведінка подолання стресової ситуації -- копінг-стратегії -- копінг-поведінка -- життєве самоздійснення -- етнорелігійна ідентичність -- кроскультурне дослідження -- ієрархічна модель копінг-поведінки -- патерн копінг-поведінки
Анотація: Дисертація містить теоретичне узагальнення та нове розв'язання проблеми кроскультурного дослідження поведінки подолання стресової ситуації. Визначено вагу впливу етнічної та релігійної ідентичності людини на особливості її копінг-поведінки. Показано, що в осіб з різними етнорелігійними ідентичностями, залучення специфічних внутрішніх та зовнішніх ресурсів зумовлює особливості поведінки подолання стресової ситуації. Грунтуючись на аналізі наявних підходів та теорій систематизації копінг-стратегій як основної категорії класифікації способів подолання стресової ситуації, була досліджена різниця між психологічними захистами та копінг-стратегіями. Висвітлена ієрархічна модель копінг-поведінки, яка була застосована в інтерпретації результатів кроскультурного дослідження (адаптована за Skinner & Zimmer-Gembech, 2016). Здійснені підготовка, проведення й аналіз результатів кроскультурного емпіричного дослідження. Емпірично доведено існування міжгрупових відмінностей у вибірках студентської та викладацької молоді з різними етнічними ідентичностями (єгиптянами та українцями) та різними релігійними ідентичностями (мусульманами та християнами) у поведінці подолання стресової ситуації. Виявлено, що етнічна ідентичність випробуваних виступає більш вагоми предиктором патернів копінг-поведінки. Визначено, що копінг-поведінка (1) єгиптян та (2) українців підпорядковується всім трьом адаптивним процесам ієрархічної моделі копінг-поведінки, обгрунтованої у цьому дослідженні. Крім того, єгиптяни та українці застосовували тотожні копінг-сім'ї (субшкали) у своїх моделях копінг-поведінки, а саме "Розв'язання проблеми", "Пошук інформації", "Пошук підтримки", та "Пристосування". З іншого боку, єгиптяни та українці надавали перевагу дещо різним стратегіям копінгу, що входили до означених копінг-сімей, а також демонстрували різні ступеневі вияви цих стратегій. Зроблено висновок про те, що залежно від особливостей етнорелігійної ідентичності людини, формуватиметься специфічний патерн адаптивних процесів та копінг-сімей (субшкал) з їх кореневими функціями, який зумовлює специфічний патерн поведінки подолання певнової стресової ситуації. Виявлено такий патерн копінг-поведінки у (1) єгиптян: "Пошук підтримки" - "Розв'язання проблеми" - "Пристосування" - "Пошук інформації"; у (2) українців: "Пошук інформації" - "Пристосування" - "Пошук підтримки" - "Розв'язання проблеми". Зважаючи на особливості формування релігійності у групі єгиптян обох релігійних ідентичностей (мусульман та християн), у яких формальне релігійне навчання та виховання починається з дитинства, продовжується протягом дорослішання, на відміну від українців, у яких цей процес є більш стихійним, зроблено висновок про формальну сформованість релігійного копінгу у єгиптян. Це є свідченням того, що копінг-стратегіям можливо і потрібно навчати. Виявлена усталеність патернів копінг-поведінки у єгипетської та української студентської молоді за інших соціальних умов (загального карантину для запобігання розповсюдження СOVID-19).

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

11.
159.922.4(922.2):316.6(043.3)
К 56


    Коваленко, Юлія Василівна.
    Етнорелігійна ідентичність молоді як чинник поведінки подолання стресової ситуації [Рукопис] : автореф. дис. ... кан. психол. наук: 19.00.05 / Ю. В. Коваленко ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 27 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Психологія релігії
Кл.слова (ненормовані):
поведінка подолання стресової ситуації -- копінг-стратегії -- копінг-поведінка -- життєве самоздійснення -- етнорелігійна ідентичність -- кроскультурне дослідження -- ієрархічна модель копінг-поведінки -- патерн копінг-поведінки
Анотація: Дисертація містить теоретичне узагальнення та нове розв'язання проблеми кроскультурного дослідження поведінки подолання стресової ситуації. Визначено вагу впливу етнічної та релігійної ідентичності людини на особливості її копінг-поведінки. Показано, що в осіб з різними етнорелігійними ідентичностями, залучення специфічних внутрішніх та зовнішніх ресурсів зумовлює особливості поведінки подолання стресової ситуації. Грунтуючись на аналізі наявних підходів та теорій систематизації копінг-стратегій як основної категорії класифікації способів подолання стресової ситуації, була досліджена різниця між психологічними захистами та копінг-стратегіями. Висвітлена ієрархічна модель копінг-поведінки, яка була застосована в інтерпретації результатів кроскультурного дослідження (адаптована за Skinner & Zimmer-Gembech, 2016). Здійснені підготовка, проведення й аналіз результатів кроскультурного емпіричного дослідження. Емпірично доведено існування міжгрупових відмінностей у вибірках студентської та викладацької молоді з різними етнічними ідентичностями (єгиптянами та українцями) та різними релігійними ідентичностями (мусульманами та християнами) у поведінці подолання стресової ситуації. Виявлено, що етнічна ідентичність випробуваних виступає більш вагоми предиктором патернів копінг-поведінки. Визначено, що копінг-поведінка (1) єгиптян та (2) українців підпорядковується всім трьом адаптивним процесам ієрархічної моделі копінг-поведінки, обгрунтованої у цьому дослідженні. Крім того, єгиптяни та українці застосовували тотожні копінг-сім'ї (субшкали) у своїх моделях копінг-поведінки, а саме "Розв'язання проблеми", "Пошук інформації", "Пошук підтримки", та "Пристосування". З іншого боку, єгиптяни та українці надавали перевагу дещо різним стратегіям копінгу, що входили до означених копінг-сімей, а також демонстрували різні ступеневі вияви цих стратегій. Зроблено висновок про те, що залежно від особливостей етнорелігійної ідентичності людини, формуватиметься специфічний патерн адаптивних процесів та копінг-сімей (субшкал) з їх кореневими функціями, який зумовлює специфічний патерн поведінки подолання певнової стресової ситуації. Виявлено такий патерн копінг-поведінки у (1) єгиптян: "Пошук підтримки" - "Розв'язання проблеми" - "Пристосування" - "Пошук інформації"; у (2) українців: "Пошук інформації" - "Пристосування" - "Пошук підтримки" - "Розв'язання проблеми". Зважаючи на особливості формування релігійності у групі єгиптян обох релігійних ідентичностей (мусульман та християн), у яких формальне релігійне навчання та виховання починається з дитинства, продовжується протягом дорослішання, на відміну від українців, у яких цей процес є більш стихійним, зроблено висновок про формальну сформованість релігійного копінгу у єгиптян. Це є свідченням того, що копінг-стратегіям можливо і потрібно навчати. Виявлена усталеність патернів копінг-поведінки у єгипетської та української студентської молоді за інших соціальних умов (загального карантину для запобігання розповсюдження СOVID-19).

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

12.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Калашникова, Л. В.
    Молодший шкільний вік у контексті формування просоціальної поведінки [Текст] / Л. В. Калашникова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 125-133. - Бібліогр.: с. 131-132 (8 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
просоціальна поведінка -- его-альтруїстична спрямованість -- молодший шкільний вік -- ідентифікація -- емпатія -- рефлексія
Анотація: У статті визначено психологічну сутність просоціальної поведінки як наукового феномену. Проаналізовано співвідношення між просоціальною поведінкою та різними видами активності особистості. Представлено его-альтруїстичне розуміння сутності мотивації просоціальної поведінки. Висвітлено вікові особливості молодших школярів, що дозволяють розглядати цей період онтогенезу в якості сенсетивного та продуктивного для формування просоціальної поведінки. Серед дієвих детермінант цього процесу розглядаються особливості соціальної ситуації, тенденції розвитку моральної свідомості й самосвідомості молодших школярів, якісні новоутворення та інтенсивний розвиток психологічних механізмів формування просоціальної поведінки.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

13.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Пенькова, О. І.
    Мотивація особистості: соціально-психологічна сутність [Текст] / О. І. Пенькова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 285-292. - Бібліогр.: с. 290-291 (23 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
мотиваційні процеси -- особистість -- цінності -- свідомість -- самосвідомість -- поведінка
Анотація: У статті розглядається проблема мотивації особистості. Обгрунтовано актуальність даного феномену, виокремлено основні підходи до визначення його змісту і структури. Констатується, що в основі мотиваційних процесів закладена суб'єктивна емоційна оцінка людиною власного життя та свого місця в ньому. Уміння критично оцінювати себе, довільно спрямовувати і перебудовувати власні вчинки, прагнення до дотримання соціально цінних і особистісно значущих норм - це вияви базових цінностей. Вони переконливо свідчать, що поза розвитком даної якості неможливий процес становлення творчої, соціально-відповідальної особистості із критичним ставленням до оточуючого середовища, усвідомленням свого місця і ролі серед інших. Доведено, що мотиви є однією з умов гармонійного розвитку особистості і здатні поєднувати в собі суспільне та індивідуальне, цілеспрямовано регулювати іх взаємодію і досягати завдяки цьому бажаних змін.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

14.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Павелків, В. Р.
    Роль неформальної референтної групи однолітків у формуванні девіацій у підлітковому віці [Текст] / В. Р. Павелків // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 268-277. - Бібліогр.: с. 275-277 (15 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
девіація -- девіантна поведінка -- деструктивні моделі -- референтна група -- неформальна група -- підліткова субкультура -- наслідування
Анотація: У статті подано науково-теоретичний огляд вітчизняних та зарубіжних досліджень, присвячених проблемі впливу неформальних референтних груп однолітків на формування девіацій у підлітковому віці. Розглядаються соціально-психологічні особливості референтних груп як однієї з рушійних сил соціалізації особистості. Здійснено аналіз різноманітних підходів до проблеми дослідження впливу групи на формуванні ціннісних установок та моделей поведінки. Описано роль неформальних угруповань у формуванні деструктивних моделей поведінки підлітка. Виокремлено та узагальнено причини, що спонукають молодь до пошуку себе в молодших об'єднаннях.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

15.
15(08)
А 43


    Сушко, Д. Д.
    Наукові інтерпретації феномена співзалежної поведінки [Текст] / Д. Д. Сушко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 260-268. - Бібліогр.: с. 266-267 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
співзалежність -- особистість -- поведінка -- залежність -- відносини -- цінності -- потреби
Анотація: Статтю присвячено розгляду феномена співзалежної поведінки особистості в умовах сьогодення у звязку з ростом поширеності залежності, зокрема хімічної, інших видів адиктивної поведінки. Профілактика та подолання співзалежності належить до актуальних медико-соціальних завдань. У сучасному українському суспільстві співзалежна поведінка є соціально-поширеним явищем, виступає головним чинником ризику формування залежної поведінки в осіб, від яких емоційно залежать співзалежні. Підкреслюється, що феномен співзалежності ще недостатньо досліджений науковцями; в медичній, соціальній чи сімейній психології немає єдиного визначення поняття співзалежності, його лише описують як складний характерологічний феномен. У статті визначено актуальність проблеми "співзалежності" як предмету наукового пошуку: вказано на необхідність визначення "співзалежності" як наукової категорії у соціальному та психологічному вимірах, дослідження "співзалежності особистості" як феномена психології; визначення особливостей прояву, критеріїв співзалежності особистості, умов і механізмів формування співзалежної поведінки; акцентована потреба розробки діагностичного комплексу, який дав би можливість різносторонньо дослідити вказаний феномен. Розглянуто підходи до визначення поняття співзалежності у вітчизняній та зарубіжній літературі. Проаналізовано характерні особливості цього феномена на основі огляду особливостей його трактування в працях психологів науковців і практиків. Автор пропонує розглядати співзалежність як патологічну емоційну залежність особистості від значущих для неї близьких, зумовлено низкою соціально-психологічних чинників, серед яких чильне місце займають емоційна незрілість особистості, виховання та відносини в батьківській сім'ї.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

16.
15(08)
А 43


    Горбенко, С. Л.
    Дослідження рольової поведінки у зв'язку із соціалізацією студентської молоді [Текст] / С. Л. Горбенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 65-74. - Бібліогр.: с. 72-73 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
соціалізація -- студентська молодь -- рольова поведінка -- соціальна роль -- статус особистості -- показники рольової поведінки
Анотація: Стаття містить результати теоретико-методичних засад дослідження проблеми рольової поведінки у зв'язку із соціалізацією студентської молоді. Вивчення й становлення адекватної рольової поведінки молоді, засвоєння й виконання соціальних ролей, впровадження ефективних психолого-педагогічних засобів формування рольвої поведінки у студентської молоді сприятиме досягненню головної мети діяльності закладу вищої освіти, а саме - максимальному розвитку у студентів адаптаційних можливостей. Вивчення суті поставленої проблеми та пошук можливих шляхів її розв'язання з метою сприяння ефективній соціалізації студентської молоді сприяло з'ясуванню показників рольової поведінки: успішність виконання конвенційних ролей відповідно до еталона; характер прийняття ролей (ритуальний, особистісно прийнятий, нульовий); спрямованість рольової поведінки (зорієнтована на розв'язання завдання, на підтримку стосунків у групі, на себе); рівень сформованості структурних компонентів рольової поведінки (змістовий, емоційно-мотиваційний, власне поведінковий).


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

17.
159.922.7-053.4:81-028.31]-053.4(043.5)
М 69


    Михальська, Світлана Анатоліївна.
    Психологія мовленнєвої поведінки дитини 5-7 років життя [Рукопис] : дис. ... док. психол. наук: 19.00.07 / С. А. Михальська ; наук. конс. Т. О. Піроженко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 435 с. : табл. + 1 додатки 77 с. - Бібліогр.: с.398-435 (415 назв). -
УДК
Рубрики: Дитяча психологія
   Психологія дітей дошкільного віку

Кл.слова (ненормовані):
мовленнєва поведінка -- старший дошкільний вік -- комунікативно-мовленнєвий розвиток -- соціально-психологічні чинники -- свідома регуляція -- ціннісні орієнтації -- уява (антиципуюча) -- творчий рівень мовлення -- родинне спілкування -- спілкування з однолітками
Анотація: У дисертації здійснено теоретичний та експериментально-емпіричний аналіз процесу становлення мовленнєвої поведінки дитини 5-7 років життя в умовах родинного та суспільного виховання. Досліджено, що мовленнєва поведінка дитини дошкільного віку є свідченням зростання та формування психологічних якостей, які мають прояв в емоційному, когнітивному, вольовому розвитку, що в цілому демонструє дошкільну зрілість як здатність до регуляції психічних процесів. Визначено роль смислових конструктів та ціннісних орієнтацій, що регулюють активність дитини 5-7 років життя у системі взаємодії "людина-людина" у процесі прийняття значущих рішень про подальшу мовленнєву поведінку. Доведено роль творчих досягнень комунікативно-мовленнєвого розвитку дитини в регуляції мовленнєвої поведінки старшого дошкільника у взаємодії з однолітками в знайомих та невизначених комунікативних ситуаціях. Виокремлено зовнішні детермінанти, що сприяють становленню мовленнєвої поведінки дитини, які пов'язані з комунікацією.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Піроженко, Тамара Олександрівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

18.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Дерев'янко, Н. З.
    Допомога іншому в контексті про соціальності підлітка в умовах інклюзивного освітнього середовища [Текст] / Н. З. Дерев'янко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 89-97. - Бібліогр.: с. 95-97 (16 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
інклюзивне освітнє середовище -- просоціальна поведінка -- просоціальна спрямованість -- допомога Іншому -- підлітковий вік
Анотація: У статті з'ясовано сутність поняття інклюзивне освітнє середовище, визначено його роль в інклюзивному навчанні, вихованні і розвитку особистості; проаналізовано основні підходи зарубіжних і вітчизняних учених до розуміння просоціальної спрямованості особистості та просоціальної поведінки; розкрито розуміння сутність поняття "допомога Іншому" як розвиток у підлітка особистісних просоціальних якостей: емпатійності, доброзичливості, довірливості, терпимості, рефлексивності, чуйності, гуманності, альтруїзму, які забезпечать здатність і готовність діяти на створення благополуччя іншому без очікування отримати винагороду. Дано трактування поняття "допомога Іншому" як дію спрямовану на створення благополуччя іншим завдяки зовнішнім і внутрішнім факторам, спрямованості позитивних якостей просоціальної особистості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

19.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Бугайова, Н. М.
    Психологічна кібербезпека в умовах соціальної ізоляції та наслідки впливу карантину на психіку людини [Текст] / Н. М. Бугайова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 49-59. - Бібліогр.: с. 57-59 (17 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
кібербезпека -- дезінформація -- COVID-19 -- суїцид -- адиктивна поведінка -- соціальна ізоляція -- абьюзер -- депресія -- фобія -- стрес -- психіка
Анотація: У статті розглядається вплив дезінформації та надмірних інформаційних навантажень на психіку людини. Аналізуються соціально-економічні наслідки впливу карантину на різні сфери життя та пропонуються рекомендації щодо зниження негативного впливу на населення тривалих соцілаьних обмежень.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

20.
15(08)
А 43


    Чорна, І. М.
    Соціально-психологічні чинники формування особистості вбивці [Текст] / І. М. Чорна, М. О. Тимошик // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 297-307. - Бібліогр.: с. 304-305 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
злочин -- вбивство -- особистість злочинця -- злочинна поведінка -- соціально-психологічні чинники -- мотиви -- фактори
Анотація: В статті обгрунтовано актуальність проблеми вивчення особистості злочинця. Виокремлено значення досліджень особистості жінок, засуджених за скоєння вбивства, вивчення причин злочинної поведінки і необхідність розробки психолого-педагогічних профілактичних засобів її попередження. Проаналізовано дослідження і публікації, в яких розглянуто тенденції розв'язання даної проблеми. Виділено внутрішні особистісні передумови злочинної поведінки. Прокоментовано, чому відхилена від соціальних норм поведінка набуває криміногенного характеру. Описано соціально-демографічні ознаки досліджуваних, які включають відомості про стать, вік, рівень освіти, сімейний стан, тип занять тощо. Окреслено особистісно-рольові якості, які характеризують соціальні позиції, які займає особа у різних сферах життєдіяльності; соціально-психологічні ознаки особистості, які характеризують спрямованість особистості, мотиваційну сферу, систему потреб, уподобань та інтересів конкретної особи. Проаналізовано мотивацію та особливості психологічної готовності особистості до скоєння злочину, фактори які впливають на її формування. Розроблено психологічний інструментарій для діагностики особистості жінки, засудженої за вбивство. Встановлено психологічний портрет та соціально-психологічні чинники формування особистості жінки, засудженої за вбивство. В статті представлено авторську анкету "Психологічний портрет жінки, засудженої за вбивство" (ППЖЗзВ), автор І.М. Чорна. Описано її структуру, змістове навантаження, психодіагностичну мету. Представлено розгорнутий аналіз результату дослідження психологічного портрету жінки, засудженої за вбивство. Представлено кількісний та якісний аналіз статистичних результатів дослідження чинників, які вплинули на формування особливості злочинниці вбивці. Встановлено основні соціально-психологічні та негативно-педагогічні чинники формування злочинної поведінки та скоєння вбивства. Визначено структуру особистості злочинниці. Визначено основні чинники, які впливають на формування особистості злочинниці, жінки, здатної на вбивство.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Тимошик, М.О.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
Статистика
за 26.06.2024
Кількість запитів 140072
Кількість відвідувачів 1980
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя