Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (1)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=психологічні механізми<.>
Загальна кількість знайдених документів : 13
Показані документи с 1 за 13
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.37:658.57/К 82-474716 рукописний текст
Автор(и) : Крицька, Альона Михайлівна
Назва : Психолого-педагогічні умови розвитку професійної компетентності майбутніх дизайнерів : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2012
Кільк.характеристики :285 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 178-204.
УДК : 159.923.37:658.572.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Професійна компетентність
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна компетентність--художній смак--майбутній дизайнер--психологічні механізми--репродуктивний рівень--евристичний рівень--творчий рівень
Анотація: Роботу присвячено розробці теоретико-експериментальних основ формування художнього смаку як необхідної складової професійної компетентності майбутніх дизайнерів. У дисертації вперше науково обґрунтовано зміст поняття "художній смак", розроблено та експериментально перевірено зміст та програму формування художнього смаку майбутніх дизайнерів, визначено послідовність використання психологічних механізмів в практиці формування художнього смаку.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 378-057.875:364-0/К 64-565858 рукописний текст
Автор(и) : Контни, Уршуля
Назва : Психологічні механізми розвитку професіоналізму соціального працівника : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2012
Кільк.характеристики :268 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 235-268.
УДК : 378-057.875:364-051-057.85/.86
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Професіоналізм
Педагогічна психологія-- Соціальні працівники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професіоналізм--соціальний працівник--психологічні механізми--самоорганізація--самовизначення
Анотація: Роботу присвячено розробці моделі професіоналізації соціального працівника та її впровадження в навчальний процес ВНЗ. У роботі представлено організацію, процедуру та методики дослідження професіоналізму соціального працівника в процесі навчання у ВНЗ;здійснено дослідження психологічних механізмів професійної активності студентів; проаналізовано етапи розвитку професіоналізму соціального працівника в освітньому процесі ВНЗ.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.946.4+028.02+/М 69-635533 рукописний текст
Автор(и) : Михальчук, Наталія Олександрівна
Назва : Психологія читання літературних творів старшокласниками : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2013
Кільк.характеристики :577 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 407-465.
УДК : 159.946.4+028.02+37.016:82 + 159.946.4 + 028.02 + 37.016:82
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Психологія читання
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): читацька діяльність--розуміння літературних творів--старшокласники--модель читання--психологічні механізми--види діалогізму--психологія читання
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню психологічних особливостей читання тв розуміння літературних творів старшокласниками. Розроблено нормативну модель читання та розуміння старшокласниками літературних творів. Виділено компоненти читацької діяльності учнів стосовно художньої літератури та розкрито їх зміст. Описано можливості застосування категорії діалогу в аналізі читацької діяльності школярів та виокремлено види діалогізму. Виокремлено психологічні механізми розуміння школярами літературних творів та обґрунтовано їх зміст. Обґрунтовано значущість врахування вчителем характерологічних якостей старшокласників.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.922/Д 74
Автор(и) : Дригус, Марія Трохимівна
Назва : Проблема психологічних механізмів у сучасному вітчизняному психологічному просторі
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 11. - С. 77-85 (Шифр 153.6/А 43-826575836)
Примітки : Бібліогр.: с. 84 (12 назв)
УДК : 159.922
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологічні механізми--особистість--обдарованість--виховання--розвиток--саморозвиток--особистісна ефективність
Анотація: Здійснено аналіз проблеми психологічних механізмів у сучасному вітчизняному психологічному просторі. Доведено новаторство українських учених у розробці проблеми психологічних механізмів у галузі педагогічної та вікової психології. Розкрита архітектоніка дослідницьких спектрів вивчення психологічних механізмів. Здійснено аналіз концептуального підходу до проблеми психологічних механізмів розвитку особистості. Охарактеризовано сучасні тенденції досліджень психологічних механізмів.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Пророк, Наталія Василівна
Назва : Психологічні проблеми професійної соціалізації практичних психологів
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 28. - С. 344-353 (Шифр 371.015/А 43-748386)
Примітки : Бібліогр.: с. 352 (6 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійний розвиток--"зустріч" з майстром--прагнення до професійного самовдосконалення--психологічні механізми--професійний досвід--цінності--професійна рефлексія
Анотація: У статті представлено результати емпіричного дослідження впливу професійного зразку на процес професійного становлення і професійної соціалізації. Показано, що цей фактор є надзвичайно важливим для формування такого мотиваційно-цільового утворення, як прагнення до професійного самовдосконалення.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153/А 43
Автор(и) : Грись, Антоніна Михайлівна, Голубнюк В. О.
Назва : Психологічні чинники соціальної дезадаптації підлітків
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. - Т. 11: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 14. - С. 14-26: табл. (Шифр 153/А 43-351179)
Примітки : Бібліогр.: с. 25 (3 назви)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): образ я--характер--психологічні механізми--соціально дезадаптовані неповнолітні--самоідентичність--самоповага--почуття self
Анотація: У статті висвітлено проблему соціальної дезадаптації школярів загальноосвітнього навчального закладу, яка характеризує сучасні тенденції порушення процесів взаємодії суб’єкта з оточуючим середовищем в умовах системних змін у суспільстві. Розкрито особливості самосвідомості сучасних підлітків як чинника їх соціальної дезадаптації. Здійснено аналіз характеристик Образу Я, які відображають вплив різних інститутів соціалізації на підростаюче покоління. Зокрема у змісті самоописів виявлено надмірну зануреність підлітків до віртуального середовища, яке сьогодні виступає провідним інститутом соціалізації підростаючої особистості: ідентифікації себе із персонажами мультфільмів та фільмів, віртуальним життям. Виявлено високий рівень тривожності школярів із неблагополучних сімей, що є показником порушення емоційного благополуччя дітей та чинником дезадаптації.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153/А 43
Автор(и) : Травенко О. С.
Назва : Психологічні механізми емоційної саморегуляції у жінок з доклінічними формами порушення харчової поведінки
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. - Т. 11: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 14. - С. 205-214 (Шифр 153/А 43-351179)
Примітки : Бібліогр.: с. 212-213 (13 назв)
УДК : 159.942.2-055.2]:613.25
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологічні механізми--емоційна саморегуляція--доклінічні форми порушення--харчова поведінка
Анотація: У статті проаналізовано психологічні проблеми розладів харчової поведінки доклінічного рівня та їх наслідків. Показано роль та функції емоцій яку виконують у процесі саморегуляції. Охарактеризовано особливості емоційної саморегуляції у жінок з доклінічними формами порушення харчової поведінки. Представлено результати дослідження механізмів емоційної саморегуляції у жінок з доклінічними формами порушення харчової поведінки. Розкрито механізми емоційної саморегуляції у жінок з доклінічними формами порушення харчової поведінки: механізм емоційного регулювання взаємодії з оточуючими; механізм опрацювання негативних стимулів; механізм звільнення від емоційних навантажень.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:159.922/С 77
Автор(и) : Балл , Георгій Олексійович, Дригус, Марія Трохимівна, Мусіяка, Наталія Іванівна, Яворська-Вєтрова, Ірина Вікторівна
Назва : Становлення особистісної ефективності учнів в онтогенетичному вимірі : монографія
Вихідні дані : Київ: Педагогічна думка, 2015
Кільк.характеристики :161 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/11019/. - Назва з екрану. - Дата звернення: 28.09.2017
Ціна : Б.ц.
УДК : 37.015.3:159.922
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогіічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--особистісна ефективність--онтогенез--психологічні механізми--рефлексивний механізм--оцінковий механізм--мікрогенез
Зміст : Теоретико-методологічні засади вивчення категорії "особистість" в раціогуманістичній перспективі/ Г. О. Балл. Теоретико-методологічні засади дослідження проблеми психологічних механізмів особистісної ефективності учнів/ М. Т. Дригус. Дослідженя оцінкових ставлень як механізму становлення особистісної ефективності учнів/ Н. І. Мусіяка. Дослідження рефлексивності як механізму становлення особистісної ефективності учнів/ І. В. Яворська-Вєтрова.
Анотація: Монографію присвячено теоретико-методологічному та експериментальному дослідженню проблеми психологічних механізмів становлення особистісної ефективності учнів в онтогенетичному вимірі. Розкрито теоретико-методологічні засади вивчення категорії “особистість” у раціогуманістичній перспективі, а також здійснено аналіз теоретико-методологічного підґрунтя становлення психологічних механізмів особистісної ефективності школяра. Проаналізовано результати експериментального дослідження особливостей рефлексивності та оцінкових ставлень як механізмів становлення особистісної ефективності школярів. Розглянуто методичні прийоми активізації продуктивного становлення особистісної ефективності учнів. Монографія адресована фахівцям у галузі психології, практичним психологам та вчителям. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

9.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 371.015/К 64
Автор(и) : Кондратенко, Лариса Олександрівна
Назва : Психологія первинної шкільної неуспішності : монографія
Вихідні дані : Чернігів: Десна Поліграф, 2017
Кільк.характеристики :488 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
ISBN, Ціна 978-617-7491-80-3: 30.00 грн
УДК : 37.015.3:159.937-027.233.4
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): неуспішність--історія навчальної неуспішності--шкільна неуспішність--психологічні механізми
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153/А 43
Автор(и) : Грись А. М.
Назва : Потенціал психоаналітичних теорій у пізнанні та розумінні порушень складових образу "Я" соціально дезадаптованих неповнолітніх
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2017. - Т. 11: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 16. - С. 23-33 (Шифр 153/А 43-429472520)
Примітки : Бібліогр.: с. 32 (6 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологічні механізми--образ я--хибне я--істинне я--соціально дезадаптовані неповнолітні--інкапсуляція
Анотація: У статті виокремлено такі основні порушення як відчуття розриву зв'язності Я, що виникає у результаті тотальної імплозії. У такому стані ідентичність, свідомість, здатність до осмислення досвіду зникають у просторі архетипічної реальності. Підкреслюється, що інкапсуляція - це неприродній стан, важка провина, що має згубні наслідки.
Знайти схожі

11.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.954.4(043.3)/С 17 рукописний текст
Автор(и) : Самощук, Оксана Петрівна
Назва : Інваріантні психологічні особливості динаміки творчого процесу : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :432 с.: табл. + 1 додатки 10 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 416-432 (211 назв).
УДК : 159.954.4(043.3)
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творчий процес--здібності--творча криза--образ--психологічні механізми--риса особистості--мотиви творчості--індивідуальний стиль творчості
Анотація: У дисертаційному дослідженні проаналізовано основні підходи та методології для розв'язання поставлених завдань з проблеми динаміки творчого процесу. Оскільки об'єктом вивчення стала творча діяльність видатних митців, підбір методологічної бази наукового дослідження було здійснено, виходячи з наступних умов: ретроспективність дослідження та феноменологічність. Таким чином, було підібрано групу методів, які відносяться до якісного дослідження. Реалізовано теоретичний аналіз категорій "творчість" та "творчий процес"; розглянуто центральні концепції та теорії творчості; реалізовано класифікацію творчості як діяльності на основі критерію професійності. Здійснено теоретичний вклад в розробку авторського термінологічного апарату, в якому розглянуті наступні поняття: здібності; тимчасовий та стійкий інтерес; інтуїція; функції інтуїції у творчому процесі; підсвідомий елемент творчості; творчість; творчий продукт; катарсис; інсайт та натхнення. В роботі представлені результати дослідження рис особистості та загальні психологічні особливості творчого процесу видатних митців на основі комплексного аналізу інформації об'єктивного та суб'єктивного характеру. В результаті дослідження вивчений взаємозв'язок внутрішніх структур особистості з формою і змістом творчого акту та продуктів творчості. Були віділені спільні риси психологічного портрету досліджуваних митців, а саме: підвищена емоційна чутливість та наявність дитячих психологічних травм; особлива чутливість модальностей сприйняття, які відповідали здібностям творців; прояви перфекціонізму у творчості; ознаки біполярного розладу (маніакально-депресивного синдрому); відсутність інтересу до слави та інші. Також встановлені основні психологічні механізми творчого процесу. Серед таких варто виділити наступні: вибір вузького жанру мистецтва, в якому творили досліджувані, визначався захопленнями юнацького віку або враженнями з дитинства; центральною темою творчості індивідуальним стилем, стають інтенсивні та часто травматичні переживання дитинства; зміст творчих доробків митців часто носить автобіографічний характер; встановлено існування феномену відвертості у художній творчості; інтенсивні емоції (переживання) стають основою творчого процесу та продукту; через певні психологічні механізми вкладена у художній твір емоція здійснює відповідний вплив на реципієнта. Розуміння глибинних процесів, які закладені у феномені творчості, дає змогу побудувати ефективні стратегії розвитку обдарованої молоді в освітньому процесі, а також розробляти індивідуальні автодидактичні тренінги чи рекомендації.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

12.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.954.4(043.3)/С 17 рукописний текст
Автор(и) : Самощук, Оксана Петрівна
Назва : Інваріантні псхологічні особливості динаміки творчого процесу : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :23 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
УДК : 159.954.4(043.3)
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творчий процес--здібності--творча криза--образ--психологічні механізми--риса особистості--мотиви творчості--індивідуальний стиль творчості
Анотація: У дисертаційному дослідженні проаналізовано основні підходи та методології для розв'язання поставлених завдань з проблеми динаміки творчого процесу. Оскільки об'єктом вивчення стала творча діяльність видатних митців, підбір методологічної бази наукового дослідження було здійснено, виходячи з наступних умов: ретроспективність дослідження та феноменологічність. Таким чином, було підібрано групу методів, які відносяться до якісного дослідження. Реалізовано теоретичний аналіз категорій "творчість" та "творчий процес"; розглянуто центральні концепції та теорії творчості; реалізовано класифікацію творчості як діяльності на основі критерію професійності. Здійснено теоретичний вклад в розробку авторського термінологічного апарату, в якому розглянуті наступні поняття: здібності; тимчасовий та стійкий інтерес; інтуїція; функції інтуїції у творчому процесі; підсвідомий елемент творчості; творчість; творчий продукт; катарсис; інсайт та натхнення. В роботі представлені результати дослідження рис особистості та загальні психологічні особливості творчого процесу видатних митців на основі комплексного аналізу інформації об'єктивного та суб'єктивного характеру. В результаті дослідження вивчений взаємозв'язок внутрішніх структур особистості з формою і змістом творчого акту та продуктів творчості. Були віділені спільні риси психологічного портрету досліджуваних митців, а саме: підвищена емоційна чутливість та наявність дитячих психологічних травм; особлива чутливість модальностей сприйняття, які відповідали здібностям творців; прояви перфекціонізму у творчості; ознаки біполярного розладу (маніакально-депресивного синдрому); відсутність інтересу до слави та інші. Також встановлені основні психологічні механізми творчого процесу. Серед таких варто виділити наступні: вибір вузького жанру мистецтва, в якому творили досліджувані, визначався захопленнями юнацького віку або враженнями з дитинства; центральною темою творчості індивідуальним стилем, стають інтенсивні та часто травматичні переживання дитинства; зміст творчих доробків митців часто носить автобіографічний характер; встановлено існування феномену відвертості у художній творчості; інтенсивні емоції (переживання) стають основою творчого процесу та продукту; через певні психологічні механізми вкладена у художній твір емоція здійснює відповідний вплив на реципієнта. Розуміння глибинних процесів, які закладені у феномені творчості, дає змогу побудувати ефективні стратегії розвитку обдарованої молоді в освітньому процесі, а також розробляти індивідуальні автодидактичні тренінги чи рекомендації.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

13.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 005.336.2-053.8/П 55 рукописний текст
Автор(и) : Помилуйко, Віра Юріївна
Назва : Психологія розвитку ключових компетентностей у дорослому віці : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2020
Кільк.характеристики :47 с.: табл.
Колективи : Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова (Київ)
УДК : 005.336.2-053.8
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): дорослість--ключові компетентності--стратегічно-інтегративний підхід--стратегія компанії--стратегія особистості--людські ресурси--психологічні і педагогічні умови--психологічні механізми--модель компетенцій--корпоративне навчання--корпоративний тренінг--розвивальна програма
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

 
Статистика
за 04.07.2024
Кількість запитів 32219
Кількість відвідувачів 662
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя