Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (706)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (61)Рідкісна книга (1)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=підлітків<.>
Загальна кількість знайдених документів : 226
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6/В 35 рукописний текст
Автор(и) : Вернік, Олексій Леонідович
Назва : Психологічні особливості образу довкілля в свідомості підлітків : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2004
Кільк.характеристики :160 с.: табл., рис.
Колективи : Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 150-160.
УДК : 159.922.73-053.6:502/504+37.015.3:502/504 + 159.922.73-053.6:502/504 + 37.015.3:502/504
Предметні рубрики (Галузі знань): Вікова психологія-- Педагогічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): свідомість--образ--уявлення--довкілля--екологічна психологія--екологічная свідомість--підліток
Анотація: Дисертацію присвячено процесу формування образу довкілля в системі уявлень підлітків. Показано, що образ довкілля є однією з ключових складових в системі уявлень підлітків. Показано, що образ довкілля є однією з ключових складових екологічної свідомості підлітків. Доведено доцільність його вивчення саме в підлітковому віці. Визначено семантичну структуру образу довкілля. Побудовано його психосемантичний простір у свідомості підлітків та виявлено деякі особливості. Досліджено специфіку ставлення підлітків до "живої природи", як компоненти образу довкілля. Доведено незалежність проекції образу довкілля у площину специфічного ставлення (позиція почуття власності) від статевих і вікових особливостей людини. Виявлено пряму залежність між деструктивною поведінкою, спрямованою на об`єкти довкілля, і ставленням до них як до нічиїх. Досліджено статеву та вікову специфіку інших його складових серед учнів 7-10-х класів середніх шкіл.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.7-053.6+3/А 65-120299 рукописний текст
Автор(и) : Ангеліс, Катерина Олегівна
Назва : Розвиток особистісної рефлексії у пізнавальній активності підлітків : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2010
Кільк.характеристики :198 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 199-224.
УДК : 159.922.7-053.6+37.015.3:159.955.4+159.955.4 + 159.922.7-053.6 + 37.015.3:159.955.4 + 159.955.4
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Особистісна рефлексія
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): пізнавальна активність--самоорганізація--самомобілізація--трансцендентне передбачення--культурно-етична ідентифікація
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню особистісної рефлексії у пізнавальній активності на уроках української та зарубіжної літератури.У роботі розроблено концептуальну модель розвитку особистісної рефлексії в підлітковому віці. Виокремлено механізм особистісної рефлексії підлітка, а саме:1) механізм самоорганізації; 2)механізм самомобілізації ; 3)механізм перенесення;4) механізм культурно-етнічної ідентифікації; 4) механізм трансцендентного передбачення. запропоновану схему психолого-педагогічних впливів на учнів з метою розвитку іх особистісної рефлексії і пізнавальної активності, яка базується на активних методах навчання, зокрема дискусіях, творчих завданнях на уроках української та зарубіжної литературиі психологічного тренінгу. Обрано психолого-педагогічні засоби стимулювання пізнавальної активності підлітків: створення ситуацій, коли учень має обгрунтувати свою думку, задавати запитання іншим суб"єктам по взаємодії. здійснення рецензування текстів, творчих робіт, надання допомоги однокласникам, якщо вони її потребують, виконання так званих "завдань+", розрахованих на вивчення додаткової літератури, прийняття участі у навчальних бесідах, дискусіях, моделювання самоперевірки, аналізу власних знань, сомокорекції, тощо. Доведено, що процес формування особистісної рефлексії, який відбувається в ході навчальної діяльності. зумовлюється пізнавальною активністю школярів через діалогічне наповнення мотиваційної, змістовної та операційної сторінпізнавальної діяльності. Обгрунтовано, що становленню особистісної рефлексії сприяє пізнавальна діяльність підлітків, яка передбачає здійснення міжетнічної комунікації школярів в ситуаціях когнітивного дисонансу.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:159.955-/В 31-442706 рукописний текст
Автор(и) : Верьовкіна, Олена Євгенівна
Назва : Психологічні чинники формування мисленнєвої культури підлітків : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05
Вихідні дані : Рівне, 2010
Кільк.характеристики :297 с.: табл., рис.
Колективи : Рівенський державний гуманітарний університет (Рівне)
Примітки : Бібліогр.: с. 191-210.
УДК : 37.015.3:159.955-053.6
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Вікова психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): мисленнєва культура--мотиваційна сфера--когнітивна сфера--соціальна сфера--психолого-педагогічний вплив--мисленнєва культура--психологічні чинники
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню психологічних чинників та умов ефективного формування мисленнєвої культури підлітків на уроках зарубіжної літератури. У роботі розроблено модель мисленнєвої культури підлітка. Зазначено, що мисленнєва культура вміщує мотиваційну, когнітивну та соціальну сфери, кожна з яких складається зі змістового, операційного, особистісно-смислового шарів та компонентів. Запропоновано систему психолого-педагогічних впливів вчителя на учнів на уроках зарубіжної літератури з метою формування мисленнєвої культури школярів.Доведено, що психологічними чинниками формування мисленнєвої культури є: підготовленність вчителя до організації ефективної суб"єкт-суб"єктної взаємодії підлітків на уроках зарубіжної літератури; підготовленність підлітків до адекватного сприймання та розуміння літературних творів з метою їх інтерпритації та аналізу; позитивна мотивація діяльності учнів, сформованість мотивації досягнення; здатність учнів до соціальної саморегуляції, до управління власною діяльністю; оволодіння учнями прийомами мисленнєвої діяльності; здатність підлітків до реалізації творчих здібностей, особистісних якостей, що сприяють здійсненню успішної творчої діяльності; оволодіння учнями стратегіями ефективної комунікації.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6:/К 64-244111 рукописний текст
Автор(и) : Кондрацька, Лариса Вікторівна
Назва : Сімейні конфлікти як фактор емоційного вигорання у підлітків : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Харків, 2009
Кільк.характеристики :223 с.: табл., рис.
Колективи : Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди (Харків)
Примітки : Бібліогр.: с. 192-211.
УДК : 159.922.73-053.6:316.48]:159.942.5-053.6
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Сімейні конфлікти
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоційна сфера--емоційне вигорання--сімейні конфлікти--конфліктологічна компетентність--підліткова криза--самооцінка--тривожність--конфліктність--агресивність
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню впливу сімейних конфліктів на розвиток емоційного вигорання у підлітків. Робота містить теоретичне обгрунтування, методичні засади та результати емпіричного дослідження проблеми. Визначено сутність емоційного вигорання у дитини. В процесі роботи розкрито і поглиблено наукові уявлення про симптоми емоційного вигорання у підлітка. Виявлено і проаналізовано фактори, що сприяють розвитку емоційного вигорання у підлітків, та здійснено аналіз причин, що зумовлюють появу сімейних конфліктів. Розроблено діагностичний інструментарій для дослідження сімейних конфліктів та емоційного вигорання у підлітків. Доведено, що взаємозв"язок між сімейними конфліктами та емоційним вигоранням у підлітків.Розроблено програму з розвитку конфліктологічної компетентності в учнів. Виявлено психологічні чинники (навички спілкування та попередження деструктивних наслідків конфлікту; особистісна безконфліктна поведінка; навички саморегуляції у конфліктних ситуаціях; обирання стилю поведінки відповідно конфлікту), що впливають на конфліктологічну компетентність у підлітків та їх батьків.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 316.614.6-053.6:3/К 64-471514 рукописний текст
Автор(и) : Коняєва, Лілія Дмитрівна
Назва : Психологічні особливості соціалізації підлітків у позашкільній діяльності : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05
Вихідні дані : Київ, 2008
Кільк.характеристики :275 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 220-242.
УДК : 316.614.6-053.6:379.8
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія-- Соціалізація
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): соціалізація--підлітки--ідентичність--ідентифікація--успішність соціалізації--позашкільна діяльність--спортивна діяльність--підлітки-спортсмени
Анотація: Дисертація присвячена дослідженню однієї з актуальних проблем сучасної соціальної психології-психологічних особливостей соціалізації підлітків у позашкільній діяльності. На основі теоретичного аналізу виділені основні особливості соціалізації підлітків у зв"язку з формуванням їх особистісної ідентичності, визначені та обгрунтовані критерії оцінки успішності соціалізації підлітків, обгрунтований зв"язок психологічних особливостей та успішності соціалізації підлітків, які займаються різними видами позашкільної діяльності, зі змістом іх особистісної ідентичності, виділено основні чинники позитивного впливу позашкільної діяльності на розвиток особистісної ідентичності в підлітковому віці та з"ясовано місце спортивної діяльності у соціалізації підлітків.В емпіричному дослідженні проаналізовано зв"язок особистісної ідентичності підлітків, які займаються різними видами позашкільної діяльності, з успішністю їх соціалізації. Виявлено, що підлітки-спорстмени мають розвинену структуру ідентичності, з домінуванням ідентифікації з суб"єктом діяльності взагалі та спортивної діяльності зокрема, а також найбільш гармонійне сполучення важливих для успішної організації особистісних параметрів, що свідчить про більш успішну її соціалізацію. Підтверджено положення про те, що особливості та характер соціалізації підлітків багато в чому визначається особливостями змісту їх ідентичності, яка формується під впливом певної позашкільної діяльності. Зокрема, доведено, що більш успішній соціалізації підлітків-спорстменів сприяє домінуванняв структурі їх особистісної ідентичності ідентифікації з суб"єктом діяльності взагалі та спортивної діяльності зокрема.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.72-053.6/Л 84 рукописний текст
Автор(и) : Лукомська , Світлана Олексіївна
Назва : Психологічні особливості статеворольової поведінки підлітків з різним рівнем інтелектуального розвитку : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2009
Кільк.характеристики :210 с.: рис., табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 193-210.
УДК : 159.922.72-053.6
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Статеворольова поведінка
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): стать--статеворольова поведінка--інтелектуальний розвиток--соціально-психологічний тренінг--діалог культур
Анотація: У дисертації досліджуються психологічні особливості статеворольової поведінки підлітків з різним рівнем інтелектуального розвитку. Проаналізовано вплив сім"ї, навчальних закладів, позашкільних установ та засобів масової інформації на формування статеворольової поведінки підлітків з нормальним та зниженим інтелектом. Встановлено, що підлітки з нормальним інтелектом здебільшого характеризуються андрогінною статеворольовою поведінкою. Натомість у їхніх ровесників з легкою розумовою відсталістю, як у дівчат, так і у хлопців, переважає фемінна статеворольова поведінка. Доведено, що статеворольова поведінка виявляється в міжособистісній взаємодії та пов"язана з Я-концепцією підлітків. При цьому гіперрольова (гіпермаскулінна і гіперфемінна) поведінка неріко стає причиною соціальної дезадаптації підлітків незалежно від рівня інтелектуального розвитку. Розроблено та апробовано програму тренінгу самоприйняття з елементами методик Школи діалогу культур, спрямованого на розширення уявлень про особливості статеворольової поведінки та підвищення ступеню самоприйняття підлітків.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

7.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6-/М 66-705388 рукописний текст
Автор(и) : Мітіна, Світлана Володимирівна
Назва : Соціально-психологіні чинники становлення особистості бездоглядних підлітків : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05
Вихідні дані : Київ, 2010
Кільк.характеристики :217 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 198-217.
УДК : 159.922.73-053.6-058.862
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія-- Бездоглядні підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): бездоглядні підлітки--дисфункційні сім`ї--соціально-психологічні чинники--особистість--типологія--ресоціалізація
Анотація: У ході дослідження з"ясовано, що існує взаємозв"язок між соціальними чинниками та властивостями особистості, які детермінують бездоглядність підлітків. Виявлено, що сім"ї, в яких є ризик бездоглядності підлітків, включають не тільки соціально-неблагополучні. а також і зовні благополучні родини, де наявні конфліктні стосунки або до дітей застосовуються хибні типи виховання. Визначені особливості функціонування структурних компонентів особистості бездоглядних підлітків у сфері самосвідомості, мотиваційній та емоційній сферах. З"ясовано, що основними соціально-психологічними чинниками становлення особистості бездоглядних підлітків є: різновид сімейного неблагополуччя, сприйняття підлітком власної життєвої ситуації й уявлень про своє майбутнє, а також специфіка деформації структурних компонентів його особистості. Побудована типологія бездоглядних підлітків з метою визначення оптимального різновиду соціально-психологічної допомоги та форм їхнього подальшого життєвлаштування. Розроблена та апробована методика експрес-діагностики дає змогу практичним психологам здійснити диференційований підхід щодо ресоціалізації бездоглядних підлітків відповідно до типу їхньої бездоглядності.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

8.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : (159.952.13+159.9/Н 19-105093 рукописний текст
Автор(и) : Назарець, Людмила Миколаївна
Назва : Особливості емоційної регуляції в формуванні пізнавальних інтересів підлітків : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Рівне, 2009
Кільк.характеристики :220 с.: табл., рис.
Колективи : Рівенський державний гуманітарний університет (Рівне)
Примітки : Бібліогр.: с. 203-219.
УДК : (159.952.13+159.942):37.032
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Емоційна регуляція
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): пізнавальний інтерес--мотив--мотивація--навчально-пізнавальна діяльність--підлітки--формування інтересів--емоційна регуляція
Анотація: Дисертацію присвячено проблемі пізнавальних інтересів підлітків, актуальність якої набуває особливого значення в умовах зміни традиційних поглядів на навчально-виховний процес. проведено теоретичний аналіз дослідження даної проблеми вітчизняними та зарубіжними психологами. У консунтуальному експерименті досліджено змістовні характеристики пізнавального процему (рівень інтенсивності прояву, предметна спрямованість, характер) та встановлено особливості динаміки пізнавальних інтересів підлітків. Експерементально визначено особливості емоційного впливу на процес формування пізнавальних інтересів учнів. Розроблено та апробовано авторську психологічну програму формування пізнавальних інтересів підлітків засобами емоційної регуляції. Матеріали дослідження можуть бути використані в практичній діяльності психологічних служб середніх та загальноосвітніх закладів.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

9.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6-/Т 66-385685 рукописний текст
Автор(и) : Третьяченко, Валерія Олександрівна
Назва : Психологічні умови становлення життєвих домагань підлітків із неповної одностатевої сім`ї : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2009
Кільк.характеристики :249 с.: рис., табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 187-212.
УДК : 159.922.73-053.6-058.17
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Життєві домагання
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): життєві домагання--стиль взаємин--неповна одностатева сім`я--підлітковий вік
Анотація: Дослідження, виконане в контексті самодетермінації, містить теоретичний і експериментальний матеріал, присвячений аналізу психологічних умов становлення життєвих домагань підлітків із неповної одностатевої сім"ї. У роботі узагальнено й систематизовано психологічні погляди на природу, структуру і функції домагань взагалі і особливостей трансформації останніх залежно від умов родинної соціалізації підлітка зокрема. Встановлено неоднозначні співвідношення між самооцінкою підлітками обох статей стилю взаємин у родині (позитивний інтерес, директивність, ворожість, автономність, непослідовність), типом їхніх життєвих домагань (пристосовництво, самоздійснення, егоцентризм, прагматизм, капітуляція) і певною констеляцією особистісних змінних (самоставлення, рефлексивність, інтернальність, самоповага, упевненість у собі, тривожність, мотивація успіху). Наводяться результати розробленої автором програми психологічної допомоги, спрямованої на побудову підлітками картини життєвих домагань, що відповідає сучасним соціоекономічним та соціокультурним викликам.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

10.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:159.955+/Ч-90-315630 рукописний текст
Автор(и) : Чумак, Віктор Вікторович
Назва : Розвиток технічного мислення підлітків засобами нових інформаційних технологій навчання : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2009
Кільк.характеристики :191, [27] с.: рис., табл.
Примітки : Бібліогр.: с. 168-191.
УДК : 37.015.3:159.955+37.091.33:001.895
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Мислення
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): технічне мислення--підлітковий вік--поетапне формування--розумові дії--проблемне навчання
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню процесу становлення сучасного технічного мислення підлітками засобами нових інформаційних технологій навчання. У результаті проведеного дослідження проблеми обгрунтовано та експериментально перевірено психологічні умови розвитку технічного мислення підлітків засобами нових інформаційних технологій навчання (на матеріалі креслення). На основі створених психологічних умов було розроблено методику технічного мислення підлітків засобами новихінформаційних технологій навчання, яку можуть використовувати педагоги, які працюють з учнями підлітковго віку. Розроблену методику успішно впроводжено в навчальний процес загальноосвітніх шкіл.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

11.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6-/А 76-664988 рукописний текст
Автор(и) : Апетик, Наталія Михайлівна
Назва : Моральна саморегуляція як умова попередження девіантної поведінки підлітків : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Чернівці, 2001
Кільк.характеристики :231 с.: табл., рис.
Колективи : Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича (Чернівці)
Примітки : Бібліогр.: с. 194-217.
УДК : 159.922.73-053.6-056.49+316.624-053.6+37.015.31:17 + 159.922.73-053.6-056.49 + 316.624-053.6 + 37.015.31:17
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Девіантна поведінка
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): девіантна поведінка--соціальна норма--детермінанти--моральна соморегуляція
Анотація: У дисертації представлено теоретичний та експериментальний аналіз проблеми моральної саморегуляції як умови попередження девіантної поведінки підлітків. У роботі проаналізовано суть, види та детермінанти поведінкових відхилень дітей підліткового віку. виявлене суттєве значення моральної саморегуляції у виникненні поведінкових аномалій стимулювало до теоретичного аналізу та експериментального дослідження специфіки її прояву в період підліткового віку. розроблена та апробована програма тренінгових занять по становленню моральної регуляції поведінки в підлітковому віці. отримані експериментальні дані засвідчили доцільність та ефективність реалізації розробленої програми морального виховання підростаючого покоління, необхідність поширення її з метою морального розвитку дітей підліткового віку, становлення в них моральної поведінки, що сприятиме попередженню поширення відхилень у їхній поведінці.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

12.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6-/М 74-485641 рукописний текст
Автор(и) : Мойсеєва, Олена Євгенівна
Назва : Психологія агресивності підлітків : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2011
Кільк.характеристики :395 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 357-390.
УДК : 159.922.73-053.6-056.49+316.613.434-053.6 + 159.922.73-053.6-056.49 + 316.613.434-053.6
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Агресивність
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): агресивність--агресивна поведінка--ворожість--соціальне научіння--мотив--деліквентність--переживання--самоактуалізація
Анотація: Наведено теоретичне узагальнення і сучасний аналіз проблеми агресивності, результати різнобічного емпіричного вивчення агресивних проявів особистості підлітків та їх чинників, запропоновано комплексну програму профілактики та корекції проявів агресивності підлітків. Встановлено, що агресія є складною структурною динамічною формою організації поведінки, яка змінюється в процесі соціалізації і може виступати одним із показників поведінки, яка спрямована на створення власних поведінкових норм. Агресивність являє собою прояв деформації особистості, як індивідуально-патологічний варіант загальноособистісного прагнення людини до саморозвитку, самовдосконалення і самоствердження. Розроблено концепцію виникнення і розвитку агресивності підлітків як системи переживань, пов`язаних зі стратегією особистісного становлення. Виявлено, що психологічними чинниками виникнення і розвитку агресивності особистості є специфічні переживання-комплекси, які впливають із закономірностей проходження життєвого шляху. Доведено, що агресивність підлітків має вираженний емоційний характер. При цьому, одним із головних чинників виникнення та розвитку агресивності є механізм емоційного відчудження, який бере участь у виникненні похідних переживань і може зайняти місце іншої ланки в емоційному процесі, аж до рівня поровідного переживання, відображаючи тим самим тимчасовий або досить постійний зміст індивідуальних переживань. Запропоновану систему психологічних умов і засобів психопрофілактики та психокорекції агресивності підлітків.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

13.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6-/Б 43-361905 рукописний текст
Автор(и) : Белінська, Інна Анатоліївна
Назва : Психологічні типи відхилень у розвитку підлітків з алкогольно узалежненої сім`ї : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2000
Кільк.характеристики :218 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 167-201.
УДК : 159.922.73-053.6-056.49:613.81+159.922.76 + 159.922.73-053.6-056.49:613.81 + 159.922.76
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Розвиток особистості
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): відхилення у розвитку--особистість--дисфункційні родини--співзалежність--підлітки--типи поведінки
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене виявленню психологічних закономірностей розвитку особистості у алкогольно узалежненій родині. Виявлені чинники, що зумовлюють відхилення у становленні мотивації та поведінки підлітків з дисфункційної сім`ї. Розроблено та апробовано систему занять та комплекс вправ, спрямованих на нейтралізацію негативного впливу соціальної ситуації розвитку дітей у таких родинах.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

14.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.1+159.922/В 20-879544 рукописний текст
Автор(и) : Васютинський, Вадим Олександрович
Назва : Особливості статеворольового самовизначення хлопчиків-підлітків із неповної сім`ї : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 1992
Кільк.характеристики :135 с.: рис., табл.
Колективи : Науково-дослідний інститут психології України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 115-133.
УДК : 159.922.1+159.922.73-055.15 + 159.922.1 + 159.922.73-055.15
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Самовизначення
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): підлітки--сомовизначення--повна сім`я--неповна сім`я--статеворольове самовизначення
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

15.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6+/В 88-261605 рукописний текст
Автор(и) : Вус, Віктор Ілларіонович
Назва : Особливості аксіогенезу підлітків у процесі релігійної освіти : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2012
Кільк.характеристики :248 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 226-248.
УДК : 159.922.73-053.6+159.923.32 + 159.922.73-053.6 + 159.923.32
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Релігійна освіта
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): аксіогенез--аксіосфера особистості--релігійна освіта--підлітки
Анотація: Дисертація присвячена питанню генези духовно-моральної сфери особистості сучасних підлітків. Висвітлюються теоретичні та практичні аспекти цієї проблеми. Визначаються чинники, що обумовлюють аксіогенез людини з вираженим інтересом до містично-трансцендентальної сфери. Обгрунтовуються методологічні засади емпіричного дослідження особливостей духовно-морального становлення підлітків. Здійснюється виклад отриманих емпіричних даних;обговорюються позитивні та негативні наслідки релігійно-етичної спрямованості навчально-виховного процесу закладів освіти на розвиток ціннісно-смислової сфери підлітків. Аналізується ефективність застосування різних форм та методів християнської релігійної освіти при здійсненні ціннісно-формувального впливу на аксіосферу підлітків. Здійснюється визначення особливостей формуання духовно-моральних цінностей у підлітків в умовах сільського та урбаністичного соціокультурного середовища; порівнюється ієрархія системи цінностей підлітків-учнів закладів традиційної освіти та підлітків-вихованців закладів християнської релігійної освіти. Розглядаються сучасні психолого-педагогічні методи формування духовно-моральних цінностей, що застосовуються у навчально-виховному процесі християнських релігійних закладів освіти. Запропонована навчальна програма, яка спрямована на формування в учнівської молоді духовно-моральних цінностей. Визначаються шляхи оптимізації практичних підходів щодо формування цих цінностей.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

16.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6+/Р 16-371006 рукописний текст
Автор(и) : Раєвська, Яна Миколаївна
Назва : Особливості емоційної сфери підлітків з дистантних сімей : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05
Вихідні дані : Київ, 2012
Кільк.характеристики :250 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 173-189.
УДК : 159.922.73-053.6+316.362 + 159.922.73-053.6 + 316.362
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія-- Дистантна сім'я
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): дистантна сім'я--тривожність--агресивність--реакція на фрустрацію--соціально-психологічна адаптація--сімейні міжособистісні стосунки
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню впливу дистанційного батьківського виховання на функціонування емоційної сфери підлітків з дистантних сімей. У роботі дана характеристика дистантної сім'ї як соціального інституту виховання, формування та розвитку особистості; проаналізовано сучасний стан вирішення проблеми соціально-психологічної роботи з дітьми з дистантних сімей, розкрито особливості становлення особистості підлітікв. Розроблено критерії, показники функціонування емоційної сфери підлітків та виявлено рівні тривожності, агресивності, реакції на фрустрацію для оцінки соціально-психологічної адаптації з дистантних сімей. Розроблено структурно-функціональну модель системи соціально-психологічного супроводу дистантних сімей.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

17.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:159.955/Д 33 рукописний текст
Автор(и) : Денисенко, Василь Васильович
Назва : Психологічні умови формування теоретичного мислення у підлітків : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 1998
Кільк.характеристики :193 с.: табл., рис., граф.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 164-173.
УДК : 37.015.3:159.955
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Мислення
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): теоретичне мислення--учбова задача--моделювання--ідеалізація--засвоєння--генетично-моделюючий метод
Анотація: Дисертація присвячена вивченню процесу та закономірностей розвитку теоретичного имслення в підлітковому віці. Розкриті психологічні умови оволодіння школярами теоретичними поняттями курсу фізики. Встановлено, що центральним компонентом психологічної структури учбової діяльності при вивченні фізики є система форм та засобів моделювання ідеалізованих об'єктів. Показана роль та можливості застосування комп'ютерних технологій у сучасному навчанні. Використовуючи генетико-моделюючий метод, розроблено початковий курс фізики, заснований на принципі сходження від абстрактного до конкретного, та запропонована система учбових задач, що забезпечують розвиток теоретичного мислення у учнів в середніх класів.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

18.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.4+159.922/Є 15-587809 рукописний текст
Автор(и) : Євдокимова, Наталя Олексіївна
Назва : Участь у скаутському русі як психологічна умова розвитку національної самосвідомості підлітків : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2003
Кільк.характеристики :208 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 168-187.
УДК : 159.922.4+159.922.73-053.6 + 159.922.4 + 159.922.73-053.6
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Розвиток самосвідомості
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): національна самосвідомість--національна ідентифікація--самоідентифікація--когнітивний--самооцінка--рівень домагань--соціально-психологічні очікування--образ я--підлітковий вік--скаутинг--скаутський рух
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню психологічної сутності, структури, складових національної самосвідомості, засобів її формування та розвитку, психологічних особливостей впливу скаутського руху на розвиток національної самосвідомості підлітків. Доведено, що реалізація експериментальної програми наповнює самосвідомість підлітка додатковими позитивними мотивами, потребами, прагненнями, установками, ціннісними орієнтирами, стимулами, інтересами, ідеалами, які у свіїй єдності визначально впливають на становлення особистості, стаючи високоефективними спонуками її навчання, виховання, розвитку.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

19.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6:/Є 15-263273 рукописний текст
Автор(и) : Євдокимова, Тетяна Олексіївна
Назва : Розвиток екологічної свідомості підлітків - учасників скаутського руху : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2007
Кільк.характеристики :208 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 194-215.
УДК : 159.922.73-053.6:502/504+37.015.3:504.75 + 159.922.73-053.6:502/504 + 37.015.3:504.75
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Екологічна свідомість
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): екологічна свідомість--екорозвиваюче середовище--природоцентричне самоусвідомлення--відповідальність--самореалізація--скаутський рух
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню структури екологічної свідомості та визначенню психолого-педагогічних засобів ефективності її розвитку у підлітків - учасників скаутського руху. Виокремлено й узагальнено у відповідній моделі структурні компоненти екологічної свідомості особистості. Виявлено критерії та рівні розвитку екологічної свідомості підлітків. Вказано на наобхідність розвитку зазначеного феномена засобами екорозвивального середовища скаутського руху, що сприяє активізації екологіної активності особистості, її самореалізації, відповідальному ставленню до власного та суспільного розвитку, творчого роз'язанню екологіних проблем.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

20.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:005.32+3/Ж 15-974708 рукописний текст
Автор(и) : Жадан, Ірина Василівна
Назва : Психологічні умови формування учбово-пізнавальних мотивів (на матеріалі трудового навчання підлітків) : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 1993
Кільк.характеристики :138 с.: табл., рис.
Колективи : Науково-дослідницький інститут психології (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 110-122.
УДК : 37.015.3:005.32+37.016:331 + 37.015.3:005.32 + 37.016:331
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Мотивація учіння
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологічні умови--учбово-пізнавальні мотиви--підлітки--трудове навчання--мотивація учіння
Анотація: В дисертації досліджуються психологічні умови формування учбово-пізнавальних мотивів на матеріалі трудового навчання підлітків. В дослідженні обґрунтовано можливість психологічної організації навчального матеріалу на уроках трудового навчання, яка дає змогу одночасно формувати узагальнені способи учбових дій та адекватну пізнавальну мотивацію. Показано, що за такої організації навчання оволодіння підлітками учбово-трудовими діями й становлення їхніх предметних інтересів є єдиним і внутрішньо опосередкованим процесом, провідну роль в якому відіграє рівень узагальненості способів дій.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
Статистика
за 19.10.2024
Кількість запитів 31407
Кількість відвідувачів 628
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя