Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (1)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=розуміння емоцій<.>
Загальна кількість знайдених документів : 8
Показані документи с 1 за 8
1.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 372/А 43
Автор(и) : Гулько Ю.А.
Назва : Розуміння дошкільниками емоцій
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Харків: КЦ ФОП Іванової М. А., 2015. - Т. 4: Психологія розвитку дошкільника, Вип. 14. - С. 103-116 (Шифр 372/А 43-930366919)
УДК : 195.95
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія розвитку дошкільника
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): розуміння емоцій--когнітивне конструювання--провідні орієнтири--надситуативна активність--соціальне експериментування
Анотація: Розуміння дошкільниками як власних емоцій так і емоцій інших людей море протікати на рівні впізнавання, пригадування і на рівні мислення. При домінуванні процесів пам'яті розуміння емоцій дуже часто протікатиме як домислювання. Розуміння дітьми кожної конкретної емоції можна розглядати як складний рухливий когнітивний інструмент. Компонентами цього конструкту є образні уявлення, поняття, судження про прояв емоцій та причини їх появи, а також нечіткі, розпливчасті знання про можливі причини появи емоцій. Набуті дітьми знання виступають тим провідним смисловим орієнтиром, що дасть можливість дитини зрозуміти нові прояви емоцій. Зміна провідних смислових орієнтирів, на які опираються діти при розумінні емоцій (а отже і розвиток розуміння), відбувається завдяки дитячій надситуативній активності та соціальному експериментуванню
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Гулько, Юлія Анатоліївна
Назва : Особливості діагностики процесу розв'язування дошкільниками задач, спрямованих не розуміння емоцій
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2018. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 24. - С. 68-78 (Шифр 151.51/А 43-243195007)
Примітки : Бібліогр.: С. 67 (4 назви)
УДК : 159.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): розуміння емоцій--задача--аналогізування--контрасне реконструювання
Анотація: Методологічною основою, на якій ґрунтується діагностика процесів розуміння емоцій, крім положення про проблемність або задачність діяльності, є принцип єдності розумових тенденцій аналогізування та альтернативного реконструювання. Адже відомо , що діти розуміють не лише по аналогії тому що вони відчували і по аналогії тому, що їм відомо, а також розуміють по контрасту. Протилежні, альтернативні дії дитини також сприяють засвоєнню нею нової інформації. Перебуваючи у віковій кризі, дитина природньо починає діяти навпаки, наперекір, проявляючи розумові та практичні інверсії та пробуючи можливості свого соціального «Я» і засвоюючи таким чином нові знання про себе і оточуючий світ, в тому числі і про світ людських емоцій. Діагностика розв’язку дошкільниками різноманітних задач спрямованих на розуміння складних емоційних станів може успішно здійснюватися засобами діагностично-тренінгової системи КАРУС. Ця діагностична система дозволяє розглядати процес розуміння як процес конструювання певного смислового конструкту, в якому образні та вербальні компоненти поєднані смисловими зв’язками. Пропонована діагностична робота передбачає дві частини. У першій частині дитині пропонуються прості пробні задачі, розв’язуючи які вона проявляє свою загальну обізнаність, індивідуальні особливості розумової діяльності, а також в процесі такої роботи з’ясовується той вид предметно-практичної діяльності, якому дитина надає перевагу. В ньому вона найбільш повно розкриє свої розумові здібності. У другому блоці представлено завдання розв’язання яких стимулює вироблення дитиною систему розумових дій спрямованих на розв’язок ситуації міжособистісного конфлікту. Розумові дітей оцінюються по виду: дії по аналогії, комбінаторні дій , реконструюючи. І розумові дії оцінюються по рівню прояву: репродуктивний рівень, рівень локальних перетворень, рівень загальних конструктивних перетворень.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73/Ш 83 рукописний текст
Автор(и) : Шпак, Марія Мирославівна
Назва : Психологічні основи розвитку емоційного інтелекту молодших школярів : автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2018
Кільк.характеристики :36 с.
Колективи : Київський національний університет ім. Тараса Шевченка (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 27-32 (51 назва)
УДК : 159.922.73
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія
Вікова психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоційний інтелект--розуміння емоцій--управління емоціями--молодші школярі--психологічний супровід розвитку
Анотація: У дисертаційній роботі здійснено теоретичне та емпіричне дослідження емоційного інтелекту особистості, його генези та психологічних особливостей розвитку в молодш их школярів на засадах інтеграції системного, суб ’ єктно - діяльнісного, особистісно зорієнтованого та компетентнісного підходів. На теоретичному та методологічному рівнях обґрунтовано концептуальні основи розвитку емоційного інтелекту в онтогенезі, які дозво ляють сформувати цілісне психологічне уявлення про емоційний інтелект людини як багатовимірне, ієрархічно структуроване системне утворення, що виявляється на різних рівнях психічного відображення. Розроблено концептуальну структурно - функціональну модель ро звитку емоційного інтелекту в молодшому шкільному віці. Доведено, що емоційний інтелект ґрунтується на динамічній єдності афекту та інтелекту, і забезпечується взаємодією когнітивних, емоційних, адаптивних та соціальних здібностей особистості, що зумовлює виокремлення у його структурі взаємопов ’ язаних компонентів: когнітивного, емоційного, конативного та соціально - комунікативного. Визначено психологічні закономірності, механізми, чинники, вікові та статеві особливості, психолого - педагогічні умови розвитку е моційного інтелекту в молодшому шкільному віці. В иокремлено типи емоційного інтелекту в молодших школярів: раціональний, афективний, соціально - адаптивний, соціально - комунікативний, гармонійний. Д оведено, що молодший шкільний вік є сензитивним періодом роз витку емоційного інтелекту в дітей. Розроблено та апробовано програму психологічного супроводу розвитку емоційного інтелекту молодших школярів, яка містить комплекс взаємопов ’ язаних і взаємообумовлених заходів з учнями, вчителями початкових класів, батькам и і шкільними психологами (просвітницьких, розвивальних, консультаційних).
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.942:165.243(0/Л 97-256497589 рукописний текст
Автор(и) : Лящ, Оксана Павлівна
Назва : Генеза емоційного інтелекту в юнацькому віці : дис. ... докт. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2020
Кільк.характеристики :393 с.: табл. + 1 додатки 64 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 365-393 (296 назв).
УДК : 159.942:165.243(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): ...
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоційний інтелект--ідентифікація емоцій--використання емоцій--розуміння емоцій--свідома регуляція емоцій--генеза емоційного інтелекту
Анотація: У дисертації здійснено теоретичне узагальнення і вирішення важливої наукової проблеми генези емоційного інтелекту в юнацькому віці. Наукова новизна отриманих результатів полягає у тому, що вперше: розроблено і обгрунтовано теоретичну модель генези емоційного інтелекту в ранній юності; визначено компоненти, рівні, особливості розвитку, психологічні чинники, механізми, закономірності розвитку емоційного інтелекту юнаків; розроблено й апробовано програму розвитку компонентів та рівнів емоційного інтелекту в ранній юності; поглиблено та розширено уявлення про емоційно-інтелектуальні аспекти розвитку особистості у період ранньої юності; гендерні відмінності емоційного інтелекту юнаків; взаємозв'язку емоцій та інтелекту в процесах регуляції діяльності та спілкування юної особистості. Подальшого розвитку набуло положення про функціональний взаємозв'язок емоційних та інтелектуальних процесів у розвитку особистості раннього юнацького віку. Теоретичне значення дослідження полягає у тому, що здійснено грунтовний теоретико-методологічний аналіз психологічних основ генези емоційного інтелекту особистості в ранній юності, що став підставою для розробки авторської концепції дослідження; сформульовано і обгрунтовано теоретичну модель генези емоційного інтелекту в ранній юності; здійснено детальний кількісний та якісний аналіз структури, рівнів та особливостей розвитку емоційного інтелекту юнаків; визначено систему психологічних чинників, механізмів та закономірностей генези емоційного інтелекту в ранній юності; здійснено детальний кількісний та якісний аналіз структури, рівнів та особливостей розвитку емоційного інтелекту юнаків; визначено систему психологічних чинників, механізмів та закономірностей генези емоційного інтелекту в ранній юності. Практична значущість результатів дослідження полягає в тому, що розроблено і апробовано діагностичну програму для виявлення і оцінки компонентів, рівнів, особливостей розвитку емоційного інтелекту, програму розвитку компонентів та рівнів емоційного інтелекту в ранній юності. Матеріали дослідження можуть бути використані для розв'язання практичних завдань діяльності сучасних закладів загальної середньої, професійно-технічної та вищої освіти, зокрема для організації діагностики рівня розвитку емоційного інтелекту учнівської молоді та студентів, розроблення ефективних програм психологічного супроводу розвитку особистості на етапі ранньої юності; розроблення індивідуальних програм розвитку емоційного інтелекту. Теоретичні положення, результати дослідження можуть бути використані у процесі навчання учнів закладів загальної середньої освіти та професійній підготовці студентів закладів професійно-технічної та вищої освіти, а також у практиці психологічної служби освіти та соціально-психологічних центрів під час розроблення та впровадження психологічного супроводу як особистості, так і освітнього процесу.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.942:165.243(0/Л 97-704194546 рукописний текст
Автор(и) : Лящ, Оксана Павлівна
Назва : Генеза емоційного інтелекту в юнацькому віці : автореф. дис. ... докт. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2020
Кільк.характеристики :44 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
УДК : 159.942:165.243(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): ...
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоційний інтелект--ідентифікація емоцій--використання емоцій--розуміння емоцій--свідома регуляція емоцій--генеза емоційного інтелекту
Анотація: У дисертації здійснено теоретичне узагальнення і вирішення важливої наукової проблеми генези емоційного інтелекту в юнацькому віці. Наукова новизна отриманих результатів полягає у тому, що вперше: розроблено і обгрунтовано теоретичну модель генези емоційного інтелекту в ранній юності; визначено компоненти, рівні, особливості розвитку, психологічні чинники, механізми, закономірності розвитку емоційного інтелекту юнаків; розроблено й апробовано програму розвитку компонентів та рівнів емоційного інтелекту в ранній юності; поглиблено та розширено уявлення про емоційно-інтелектуальні аспекти розвитку особистості у період ранньої юності; гендерні відмінності емоційного інтелекту юнаків; взаємозв'язку емоцій та інтелекту в процесах регуляції діяльності та спілкування юної особистості. Подальшого розвитку набуло положення про функціональний взаємозв'язок емоційних та інтелектуальних процесів у розвитку особистості раннього юнацького віку. Теоретичне значення дослідження полягає у тому, що здійснено грунтовний теоретико-методологічний аналіз психологічних основ генези емоційного інтелекту особистості в ранній юності, що став підставою для розробки авторської концепції дослідження; сформульовано і обгрунтовано теоретичну модель генези емоційного інтелекту в ранній юності; здійснено детальний кількісний та якісний аналіз структури, рівнів та особливостей розвитку емоційного інтелекту юнаків; визначено систему психологічних чинників, механізмів та закономірностей генези емоційного інтелекту в ранній юності; здійснено детальний кількісний та якісний аналіз структури, рівнів та особливостей розвитку емоційного інтелекту юнаків; визначено систему психологічних чинників, механізмів та закономірностей генези емоційного інтелекту в ранній юності. Практична значущість результатів дослідження полягає в тому, що розроблено і апробовано діагностичну програму для виявлення і оцінки компонентів, рівнів, особливостей розвитку емоційного інтелекту, програму розвитку компонентів та рівнів емоційного інтелекту в ранній юності. Матеріали дослідження можуть бути використані для розв'язання практичних завдань діяльності сучасних закладів загальної середньої, професійно-технічної та вищої освіти, зокрема для організації діагностики рівня розвитку емоційного інтелекту учнівської молоді та студентів, розроблення ефективних програм психологічного супроводу розвитку особистості на етапі ранньої юності; розроблення індивідуальних програм розвитку емоційного інтелекту. Теоретичні положення, результати дослідження можуть бути використані у процесі навчання учнів закладів загальної середньої освіти та професійній підготовці студентів закладів професійно-технічної та вищої освіти, а також у практиці психологічної служби освіти та соціально-психологічних центрів під час розроблення та впровадження психологічного супроводу як особистості, так і освітнього процесу.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:159.955./М 74-267985948 рукописний текст
Автор(и) : Могиляста, Світлана Миколаївна
Назва : Психолого-педагогічні засоби розвитку емоційного інтелекту старшокласників : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :197 с.: табл. + 1 додатки 46 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с.168-197 (314 назв).
УДК : 37.015.3:159.955.942(043.3)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія дітей шкільного віку
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоційний інтелект--емоційний інтелект старшокласників--модель емоційного інтелекту старшокласників--розвиток емоційного інтелекту--ідентифікація емоцій--використання емоцій--розуміння емоцій--свідома регуляція емоцій--психолого-педагогічні засоби
Анотація: Дистертацію присвячено актуальній для педагогічної та вікової психології проблемі психолого-педагогічних засобів розвитку емоційного інтелекту старшокласників. У роботі представлений аналіз науково-теоретичних концепцій і підходів до вивчення проблеми емоційного інтелекту у психолого-педагогічних дослідженнях, розкрита сутність поняття "емоційний інтелект старшокласника". Емоційний інтелект старшокласників розглядається як структурний феномен, ментальні складові якого дозволяють розуміти свої емоції й емоції інших, усвідомлювати їх та управляти ними. Окреслені шляхи та перспективи розвитку емоційного інтелекту старшокласників психолого-педагогічними засобами в умовах навчально-виховного процесу в освітньому закладі. Доведено, що рівень ЕІ старшокласників є низького і середнього рівня, тому потребує фомрувального впливу. Здійснений факторний і кореляційний аналіз результатів констатувального етапу дослідження, що дозволило створити 8-факторну модель розвитку емоційного інтелекту старшокласника, до якої ввійшли наступні показники: когнітивно-фізіологічний настрій, навчальний, вольова саморегуляція, емпатія, управління власними емоціями, емоційна врівноваженість, управління чужими емоціями. У межах програми розвитку ЕІ старшокласників психолого-педагогічними засобами було впроваджено авторську Програму "Розвиваємо емоційний інтелект" та автрський Інтегрований курс розвитку ЕІ старшокласників засобами уроку англійської мови, що процедурно посилювались психологічними вправами, різними формами індивідуальної та групової роботи на засадах позитивної психотерапії. Перевірка ефективності застосованих психолого-педагогічних засобів показала статистично значущі позитивні зміни наступних показників факторної моделі розвитку емоційного інтелекту старшокласника: загальний рівень емоційного інтелекту, розуміння емоцій (загалом), міжособистісний емоційний інтелект, розуміння власних емоцій, розуміння чужих емоцій, управління власними емоціями, управління чужими емоціями, контроль експресії, емпатія, емоційна врівноваженість.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

7.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:159.955./М 74-184124843 рукописний текст
Автор(и) : Могиляста, Світлана Миколаївна
Назва : Психолого-педагогічні засоби розвитку емоційного інтелекту старшокласників : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :26 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
УДК : 37.015.3:159.955.942(043.5)
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоційний інтелект--емоційний інтелект страшокласників--модель емоційного інтелекту старшокласників--розвиток емоційного інтелекту--ідентифікація емоцій--використання емоцій--розуміння емоцій--свідома регуляція емоцій--психолого-педагогічні засоби
Анотація: Дистертацію присвячено актуальній для педагогічної та вікової психології проблемі психолого-педагогічних засобів розвитку емоційного інтелекту старшокласників. У роботі представлений аналіз науково-теоретичних концепцій і підходів до вивчення проблеми емоційного інтелекту у психолого-педагогічних дослідженнях, розкрита сутність поняття "емоційний інтелект старшокласника". Емоційний інтелект старшокласників розглядається як структурний феномен, ментальні складові якого дозволяють розуміти свої емоції й емоції інших, усвідомлювати їх та управляти ними. Окреслені шляхи та перспективи розвитку емоційного інтелекту старшокласників психолого-педагогічними засобами в умовах навчально-виховного процесу в освітньому закладі. Доведено, що рівень ЕІ старшокласників є низького і середнього рівня, тому потребує фомрувального впливу. Здійснений факторний і кореляційний аналіз результатів констатувального етапу дослідження, що дозволило створити 8-факторну модель розвитку емоційного інтелекту старшокласника, до якої ввійшли наступні показники: когнітивно-фізіологічний настрій, навчальний, вольова саморегуляція, емпатія, управління власними емоціями, емоційна врівноваженість, управління чужими емоціями. У межах програми розвитку ЕІ старшокласників психолого-педагогічними засобами було впроваджено авторську Програму "Розвиваємо емоційний інтелект" та автрський Інтегрований курс розвитку ЕІ старшокласників засобами уроку англійської мови, що процедурно посилювались психологічними вправами, різними формами індивідуальної та групової роботи на засадах позитивної психотерапії. Перевірка ефективності застосованих психолого-педагогічних засобів показала статистично значущі позитивні зміни наступних показників факторної моделі розвитку емоційного інтелекту старшокласника: загальний рівень емоційного інтелекту, розуміння емоцій (загалом), міжособистісний емоційний інтелект, розуміння власних емоцій, розуміння чужих емоцій, управління власними емоціями, управління чужими емоціями, контроль експресії, емпатія, емоційна врівноваженість.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

8.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.925:378.4(043/А 18-896494328 рукописний текст
Автор(и) : Августюк, Марія Миколаївна
Назва : Емоційний інтелект студентів у контексті метакогнітивного моніторингу : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Острог, 2023
Кільк.характеристики :40 с.: табл.
Колективи : Національний університет "Острозька академія" (Острог)
Примітки : Бібліогр.: с. 35-39 (51 назва).
УДК : 159.925:378.4(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоційна фасилітація мислення--емоційний інтелект--ідентифікація та оцінювання емоцій--ілюзія знання--ілюзія незнання--метакогнітивна обізнаність--метапізнання--навчальна діяльність--надмірна впевненість--недостання впевненості--рефлексивність--розуміння емоцій--статеві відмінності--студенти--судження--точність метакогнітивного моніторингу--керування емоціями--характеристики навчального матеріалу
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

 
Статистика
за 11.07.2024
Кількість запитів 65886
Кількість відвідувачів 917
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя