Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (135)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (6)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=самопізнання<.>
Загальна кількість знайдених документів : 38
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-38 
1.
15(08)
А 43


    UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ).
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 9. Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія. Вип. 13 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - 498 с. - ISSN 2072-4772. - 25.00 грн.
    Зміст:
Афанасенко, В. І. Науково-теоретичні засади дослідження проблеми стратегії реалізації творчого потенціалу особистості / В. І. Афанасенко, Т. В. Комар. - С .8-18. - Бібліогр.: с. 16-17 (18 назв)
Березіна, О. О. Вплив тривалої соціальної ізоляції на формуванні страхів та фобій / О. О. Березіна. - С .19-25. - Бібліогр.: с. 24-25 (4 назви)
Блискун, О. О. Дослідження проблем сучасної молоді: соціологічні та психологічні аспекти / О. О. Блискун. - С .26-37. - Бібліогр.: с. 35-36 (10 назв)
Брисковська, О. М. Можливості розвитку творчих здібностей курсантів, як одна з умов успішної адаптації до навчання у зво мвс із специфічними умовами навчання / О. М. Брисковська, Т. І. Юрченко-Шеховцова. - С .38-48. - Бібліогр.: с. 45-47 (14 назв)
Бугайова, Н. М. Психологічна кібербезпека в умовах соціальної ізоляції та наслідки впливу карантину на психіку людини / Н. М. Бугайова. - С .49-59. - Бібліогр.: с. 57-59 (17 назв)
Вернік, О. Л. Середовище розвитку особистості в поглядах вітчизняних науковців ХХ століття / О. Л. Вернік. - С .60-69. - Бібліогр.: с. 67-69 (16 назв)
Гаврилькевич, В. К. Психологічний зміст і співвідношення понять "благородна людина" і "гуманна людина" / В. К. Гаврилькевич, С. Л. Крук. - С .70-78. - Бібліогр.: с. 76-77 (7 назв)
Гейко, Є. В. Комплексний підхід до висвітлення поняття "цілісність особистості" / Є. В. Гейко. - С .79-88. - Бібліогр.: с. 87-88 (6 назв)
Дерев'янко, Н. З. Допомога іншому в контексті про соціальності підлітка в умовах інклюзивного освітнього середовища / Н. З. Дерев'янко. - С .89-97. - Бібліогр.: с. 95-97 (16 назв)
Доценко, Л. В. Дискусія як метод розвитку комунікативної компетентності студентів практичних психологів / Л. В. Доценко, І. В. Каряка, О. О. Волошина. - С .98-106. - Бібліогр.: с. 105 (9 назв)
Дригус, М. Т. Парадигма "особистісна ефективність-психологічне благополуччя особистості" у концепції професійного самовизначення Г.С. Костюка / М. Т. Дригус. - С .107-115. - Бібліогр.: с. 112-115 (16 назв)
Іванцанич, В. В. Стресостійкість: чинники та особливості прояву в учнівській молоді / В. В. Іванцанич. - С .116-124. - Бібліогр.: с. 122-123 (16 назв)
Калашникова, Л. В. Молодший шкільний вік у контексті формування просоціальної поведінки / Л. В. Калашникова. - С .125-133. - Бібліогр.: с. 131-132 (8 назв)
Кириленко, В. Г. Особливості впливу навчальної прокрастинації на особистісне самовизначення сучасної молоді / В. Г. Кириленко, Т. Р. Хасанова. - С .134-145. - Бібліогр.: с. 143-144 (10 назв)
Коваленко, А. Б. Чинники професійного благополуччя трудових мігрантів / А. Б. Коваленко, А. Р. Печиборщ. - С .146-156. - Бібліогр.: с. 154-156 (14 назв)
Копилов, С. О. Взаємозначення системного синтезу та діалогу культур як стратегічних орієнтирів інтеграції психологічного знання / С. О. Копилов. - С .157-176. - Бібліогр.: с. 174-175 (21 назва)
Афанасенко, В. І. Особливості психологічного благополуччя жінок з різним шлюбним статусом / В. І. Афанасенко, Т. В. Комар. - С .177-188. - Бібліогр.: с. 185-187 (15 назв)
Купрєєва, О. І. Часова перспектива як особистісний ресурс самореалізації студентів з інвалідністю / О. І. Купрєєва. - С .189-201. - Бібліогр.: с. 199-201 (18 назв)
Мамчур, І. В. Особливості структури, критеріїв та рівнів розвитку компонентів готовності до самопізнання старшокласників у навчально-ігровій діяльності / І. В. Мамчур. - С .202-209. - Бібліогр.: с. 208-209 (6 назв)
Марусинець, М. М. Стресостійкість ветеранів АТО/ООС: емпіричний контекст дослідження / М. М. Марусинець, Є. В. Губська. - С .210-220. - Бібліогр.: с. 218-220 (11 назв)
Мельник, О. А. Розвиток психіки людини як процес самовдосконалення у вітчизняній філософсько-психологічній традиції / О. А. Мельник. - С .221-229. - Бібліогр.: с. 229 (6 назв)
Мул, С. А. Мотиваційна цілісність як суб'єктивний психологічний чинник особистісної діяльності / С. А. Мул. - С .230-238. - Бібліогр.: с. 237 (11 назв)
Мусіяка, Н. І. Концептуальна характеристика І.О. Сікорським вчителя як особистого чинника навчання / Н. І. Мусіяка. - С .239-247. - Бібліогр.: с. 245-247 (12 назв)
Петяк, О. В. Особливості взаємозв'язку задоволеності шлюбом та міжособистісних стосунків шлюбних партнерів, зайнятих педагогічною діяльністю / О. В. Петяк, Н. В. Ханецька. - С .248-256. - Бібліогр.: с. 254-255 (12 назв)
Ортікова, Н. В. Особливості проведення тренінгової програми розвитку кар'єрного потенціалу фахівців державної служби зайнятості / Н. В. Ортікова. - С .257-267. - Бібліогр.: с. 265-266 (13 назв)
Павелків, В. Р. Роль неформальної референтної групи однолітків у формуванні девіацій у підлітковому віці / В. Р. Павелків. - С .268-277. - Бібліогр.: с. 275-277 (15 назв)
Палько, Т. В. Професійний стрес: причини та наслідки / Т. В. Палько. - С .278-284. - Бібліогр.: с. 282-284 (23 назви)
Пенькова, О. І. Мотивація особистості: соціально-психологічна сутність / О. І. Пенькова. - С .285-292. - Бібліогр.: с. 290-291 (23 назви)
Петяк, О. В. Методи психологічної діагностики проявів почуття ревнощів у шлюбних партнерах / О. В. Петяк, Т. В. Комар. - С .293-302. - Бібліогр.: с. 300-301 (14 назв)
Побокіна, Г. М. Соціально-психологічні особливості формування життєвого вибору у віці ранньої дорослості / Г. М. Побокіна. - С .303-311. - Бібліогр.: с. 309-310 (8 назв)
Сердюк, Л. З. Вплив парадагмальних змін у психології на сучасні дослідження особистості в Україні / Л. З. Сердюк. - С .312-325. - Бібліогр.: с. 321-324 (39 назв)
Стрижак, А. Є. Взаємозв'язок категорій розвитку особистості: успіх, успішність, соціальний успіх, соціальна успішність / А. Є. Стрижак. - С .326-338. - Бібліогр.: с. 335-337 (28 назв)
Солодчук, С. Є. Професійне спілкування як предмет дослідження у психології / С. Є. Солодчук. - С .339-348. - Бібліогр.: с. 346-348 (21 назва)
Толмачевська, В. О. Складові емоційної експресії у представників професій з високим психологічним навантаженням / В. О. Толмачевська, О. Є. Самара. - С .349-359. - Бібліогр.: с. 357-358 (15 назв)
Третяк, Т. М. Творче мислення старшокласників в ускладнених інформаційних умовах / Т. М. Третяк. - С .360-369. - Бібліогр.: с. 368-369 (6 назв)
Туз, Л. Г. Синдром емоційного вигорання медичних сестер на етапі ранньої професіоналізації / Л. Г. Туз. - С .370-380. - Бібліогр.: с. 379 (8 назв)
Турбан, В. В. Самоактуалізація особистості як засіб подолання деструктивних наслідків пов'язаних із фрустраційним станом, тривогою та страхом / В. В. Турбан. - С .381-396. - Бібліогр.: с. 393-395 (14 назв)
Турбан, В. В. Особистість в психологічному дискурсі: концептуалізація поняття / В. В. Турбан. - С .397-405. - Бібліогр.: с. 404 (5 назв)
Чайка, Г. В. Психологічні характеристики людини постмодерну і самодетермінація особистості / Г. В. Чайка. - С .406-415. - Бібліогр.: с. 412-414 (20 назв)
Широбоков, Ю. М. Психологічна характеристика використовуваних представниками незаконних збройних фомрувань методів психологічного впливу на військовополонених / Ю. М. Широбоков. - С .416-427. - Бібліогр.: с. 424-426 (18 назв)
Яворська-Вєтрова, І. В. Проблема ставлень особистості у площині підходів позитивної психології та психотерапії / І. В. Яворська-Вєтрова. - С .428-435. - Бібліогр.: с. 433-436 (13 назв)
Поклад, І. М. Історія інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України в іменах: до 75-річчя з дня заснування / І. М. Поклад. - С .436-446. - Бібліогр.: с. 445-446 (12 назв)
Яценко, Т. С. Вияви архаїчного мислення в глибинному пізнанні психіки / Т. С. Яценко. - С .447-489. - Бібліогр.: с. 485-488 (29 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія


Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

2.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Мамчур, І. В.
    Особливості структури, критеріїв та рівнів розвитку компонентів готовності до самопізнання старшокласників у навчально-ігровій діяльності [Текст] / І. В. Мамчур // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 202-209. - Бібліогр.: с. 208-209 (6 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
самопізнання -- старшокласники -- навчально-ігрова діяльність структура -- критерії -- рівні
Анотація: У статті розкрито основні структурні компоненти процесу самопізнання з урахуванням вікових особливостей учнів старшого шкільного віку. Рівні і критерії готовності старшокласників до самопізнання досліджено й проаналізовано крізь значущу для них навчально-ігрову діяльність. Критерії самопізнання визначено за трирівневим варіантом в основі якого покладено принципи науковості, цілеспрямованості, системності, безперервності. Теоретико-емпіричне підгрунтя досліджуваних структурних компонентів самопізнання, їх критеріїв та рівнів розвитку дало змогу систематизувати матеріали та представити їх у таблиці.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

3.
615.34
Р 15


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Радзівіл, К. П.
    Професійні очікування майбутніїх психологів в контексті життєвого шляху та особистісні передумови їх формування [Текст] / К. П. Радзівіл // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Логос, 2014. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 10. - С. 212-223. - Бібліогр.: с. 222 (7 назв)
УДК
Рубрики: Практична психологія
Кл.слова (ненормовані):
професійні очікування -- життєвий шлях -- образ "Я" -- самопізнання -- майбутні психологи
Анотація: В статті здійснено теоретичний огдяд та аналіз наукової літератури психодинамічного напрямку під кутом проблеми професійних очікувань майбутніх психологів та визначено особистісні передумови їх формування.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

4.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Маценко, Ж. М.
    Трансісторичні витоки становлення уявлень про духовність в гуманістичній парадигмі української психології ХІХ-початку ХХ століття [Текст] / Ж. М. Маценко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 349-355. - Бібліогр.: с. 355 (10 назв) . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія--Історична психологія--Етнічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
гуманістична парадигма -- громадянський гуманізм -- духовність -- духовний розвиток -- самопізнання -- самовдосконалення
Анотація: У статті представлені результаті історико-психологічного аналізу процесу становлення уявлень про духовність та духовний розвиток людини в українській гуманістичній психології ХVІІ-ХVІІІ ст. Проведене аналітичне дослідження охоплює гуманістичні уявлення від філософів стародавніх часів до поглядів видатних діячів Києво-Могилянської академії епохи Просвітництва.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

5.
15(06)
П 68


    Коробко, С. Л.
    Особливості самопізнання молодших школярів з підвищеним розумовим потенціалом [Текст] / С. Л. Коробко // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2015. - Вип. 14. - С. 405-416. - Бібліогр.: с. 416 (14 назв)
УДК
РУБ 15(06)


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

6.
15(06)
П 68


   
    Проблеми сучасної психології [Текст] : збірник наукових праць. Вип. 14 / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України ; наук. ред.: С. Д. Максименко , Л. А. Онуфрієва. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2011. - 928 с. : табл., рис. - ISSN 2227-6246
    Зміст:
Максименко, Сергій Дмитрович. Розвиток особистості - розгортання чи новоутворення? / С. Д. Максименко. - С .3-11. - Бібліогр.: с. 10-11 (18 назв)
Гуменюк, Г. В. Аналіз властивостей пам'яті та їх специфіки: системний підхід / Г. В. Гуменюк. - С .176-185. - Бібліогр.: с. 184-185 (8 назв)
Дембрицька, Н. М. Особливості суб'єкт-об'єктних орієнтацій студентської молоді у відносинах власності / Н. М. Дембрицька. - С .195-204. - Бібліогр.: с. 204 (4 назви)
Дзюбко, Л. В. Особливості структури навчальної мотивації у підлітків з різним рівнем навчальних досягнень / Л. В. Дзюбко. - С .205-221. - Бібліогр.: с. 221 (6 назв)
Дригус, М. Т. Проблема становления личности в творческом наследии П. Г. Редкина / М. Т. Дригус. - С .265-272. - Бібліогр.: с. 272 (2 назви)
Зубіашвілі, І. К. Ставлення до грошей як важливий фактор соціалізації / І. К. Зубіашвілі. - С .301-311. - Бібліогр.: с. 310 (7 назв)
Карамушка, Л. М. Потреба персоналу держадміністрації в антистресових програмах: рівень вираженості та взаємозв'язок з особистісними характеристиками персоналу / Л. М. Карамушка, Д. І. Куриця. - С .320-333. - Бібліогр.: с. 332-333 (12 назв)
Кирпенко, Т. М. Вплив механізмів психологічного захисту на особистісну взаємодію підлітків / Т. М. Кирпенко. - С .343-351. - Бібліогр.: с. 350-351 (10 назв)
Коробко, С. Л. Особливості самопізнання молодших школярів з підвищеним розумовим потенціалом / С. Л. Коробко. - С .405-416. - Бібліогр.: с. 416 (14 назв)
Литвинчук, Л. М. Музичний ритм як основа природного фундаменту біоритму людського організму / Л. М. Литвинчук. - С .436-444. - Бібліогр.: с. 444 (6 назв)
Маслюк, А. М. Проективна методика "неіснуюча тварина": практичні аспекти / А. М. Маслюк. - С .465-475. - Бібліогр.: с. 474-475 (6 назви)
Мойзріст, О. М. Теоретичний огляд проблеми шкільної адаптації обдарованих дітей / О. М. Мойзріст. - С .503-512. - Бібліогр.: с. 512 (9 назв)
Мосійчук, В. В. Кризи професійного становлення як умова розгортання самореалізації особистості / В. В. Мосійчук. - С .531-542. - Бібліогр.: с. 540-541 (19 назв)
Москаленко, В. В. Система форм інновацій культури як фактор соціалізації юнацтва / В. В. Москаленко. - С .542-551. - Бібліогр.: с. 551 (9 назв)
Пророк, Н. В. Психологічні особливості особистісно-професійного саморозвитку практичного психолога / Н. В. Пророк. - С .655-665. - Бібліогр.: с. 664-665 (20 назв)
Серёгин, Ю. В. Особенности сохранения психического здоровья молодёжи в условиях её профессионального становления в профессиях типа "человек-человек" / Ю. В. Серёгин. - С .715-728. - Бібліогр.: с. 725-728 (41 назва)
Скальска, Л. О. Розвиток національної самосвідомості як завдання української національної освіти / Л. О. Скальска. - С .738-747. - Бібліогр.: с. 746 (7 назв)
Тополов, Є. В. Особливості реакції відповіді фахівця на професійну агресію / Є. В. Тополов. - С .803-809. - Бібліогр.: с. 809 (7 назв)
Яблонська, Т. М. Розвиток позитивної ідентичності старшокласників засобами тренінгу / Т. М. Яблонська. - С .879-887. - Бібліогр.: с. 887 (8 назв)
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
ЗАГАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\
Свободных экз. нет
Знайти схожі

7.
15(09)
Р 70
120 грн. / Р 70-ЧЗ


    Роменець, В. А.
    Історія психології : XVII століття. Епоха Просвітництва [Текст] : навч. посібник / В. А. Роменець. - К. : Либідь, 2007. - 1000 с. : іл. - ISBN 978-966-06-0485-8 : 120.00 грн, 100 грн. грн
УДК
РУБ 15(09)
Рубрики: Історія психології
Кл.слова (ненормовані):
принцип прийняття рішень -- стражденність людини -- самодостатність людини -- вчинок -- психологія самопізнання

Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

8.
151.51
А 43


    Яворська-Вєтрова, Ірина Вікторівна.
    Самоставлення у структурі самосвідомості особистості: аналіз теоретико-методологічних засад [Текст] / І. В. Яворська-Вєтрова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2017. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 23. - С. 329-337. - Бібліогр.: с. 335-337 (11 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
самосвідомість -- самоставлення -- образ Я -- самопізнання -- емоційно-ціннісне ставлення до себе -- особистісний смисл Я -- самоповага
Анотація: Стаття присвячена теоретичному аналізу проблеми самоставлення у контексті дослідження структур самосвідомості особистості. Зокрема, розкрито погляди Б. Г. Ананьєва на «перенесення» як механізм формування ставлень до самого себе, що визначаються ним «рефлексивними властивостями характеру». Висвітлено аналіз П. Р. Чаматою пізнавального, вольового і емоційного компонентів ставлення до себе у його позитивній та негативній модальності. Розглянуто багатоаспектний підхід І. І. Чеснокової, яка виокремила три складові самосвідомості – самопізнання, емоційно-ціннісне ставлення та саморегуляцію – та здійснила ретельне теоретичне дослідження кожної з них. Проаналізовано дослідження В. В. Століним трьох емоційних вимірів: самоповаги, аутосимпатії, близькості до себе (самоінтересу), що лежать в основі макроструктури самоставлення як емоційно-оцінної системи й інтегруються у загальне почуття позитивного чи негативного ставлення особистості до себе.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

9.
151.60
А 43


    Шиловська, Олена Миколаївна.
    Технології розвитку здатності до самопроектування у підлітків [Текст] / О. М. Шиловська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 11. - С. 86-98. - Бібліогр.: с. 97-98 (7 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
самопроектування -- дискурсивні технології -- життєвий проект -- підлітковий вік -- саморозуміння -- самопізнання -- система цінностей
Анотація: Стаття присвячена теоретичному дослідженню особливостей застосування дискурсивних технологій самопроектування в підлітковому віці. Показано, що старший підлітковий вік є найбільш сензитивним для перших спроб самопроектування. Однак початок процесу самопроектування залежить від рівня розвитку особистості та успішності в соціумі. Самопроектування у підлітковому віці передбачає свтворення проекту власного "Я" на основі інтерпретації та часткової реінтерпретації пережитих життєвих подій, як своїх власних, так і подій, що відбуваються в житті значимого іншого. Визначено, що розвиваючи здатність до самопроектування, необхідно застосувати наступні дискурсивні технології: технологія виокремлення теми висловлювань; технологія інформаційного діалогу; технологія наративізації життєвого досвіду; технологія смислового діалогу. Розвиток у підлітка здатності самостійно планувати своє життя, виходячи з власної системи цінностей та розвиток часової перспективи є важливою передумовою розвитку у дитини здатності до самопроектування. У ранньому підлітковому віці, внаслідок недостатньо сформованого образу "Я", дитина також може породжувати саме соціальний проект. Однак дані проекти вже суттєво зумовлює референтна група. Це можуть бути як члени сім'ї, так і коло друзів, однолітків, на систему цінностей яких дитина орієнтується і часто сприймає її як власну. Починаючи із середнього підліткового віку дитина може будувати проекти на основі власного образу "Я". Однак на етапі середнього підліткового віку цей образ ще не є достатньо стійкою структурою. Під впливом соціокультурного оточення підліток змінює образ власного "Я", внаслідок чого змінюється і його життєвий проект.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

10.
15(08)
А 43


    Скоростецька, Н. В.
    Поняття соціального інтелекту в роботах сучасних зарубіжних дослідників 1979-2019 років [Текст] / Н. В. Скоростецька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 327-337. - Бібліогр.: 335-336 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
соціальний інтелект -- соціальна компетентність -- соціальна уява -- комунікативна компетенція -- самопізнання -- соціальне мислення -- когнітивна компетентність -- соціальна сенсетивність
Анотація: Здійснено теоретичний огляд зарубіжних підходів в хронологічному порядку до проблеми дослідження поняття соціальний інтелект, та виявлено його сутність та зміст в роботах вчених різних країн. На думку вчених, соціальний інтелект є системою інтелектуальних здібностей, пов'язаних з обробкою соціальної інформації, яка визначає рівень адекватності й успішності соціальної взаємодії; включає в себе здатність розуміти себе і оточуючих; уміння аналізувати соціальні ситуації і прогнозувати їх розвиток, забезпечує успішність вирішення задач соціального характеру. В статті показано, що спільним для різних підходів є розуміння соціального інтелекту як такого, психологічного феномену, який включає в процес взаємодії людини з соціальним оточенням та, певною мірою, визначає успішність соціального функціонування. Найчастіше, одним із важливих елементів соціального інтелекту являється комунікативна компетентність, яка представляє собою систему внутрішніх засобів регуляції комунікативних дій, які включають орієнтційну та виконуючі складові, і забезпечує ефективність соціальної взаємодії (Л. А. Петровська, Ю. М. Емальянов та ін.). В роботі, показано, наявність протилежних поглядів авторів щодо того, чи являється соціальний інтелект взагалі інтелектом. На основі теоретичного матеріалу, нами здійснено спробу з'ясувати, чи є соціальний інтелект самостійним видом інтелекту (Дж. Гілфорд, М. О. Саллівен, М. Форд, М. Тісак, Л. Браун, І. Р. Ентоні, Р. Салман, Р. Стенберг). Обгрунтовано й уточнено поняття "соціальний інтелект" за допомогою аналізу провідних теоретичних підходів у психологічній науці. Встановлено, що проблема перебуває у стані теоретичної та практичної розробки. Визначено перспективу подальших досліджень у даному напрямку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

11.
159.98
К 50


    Клопота, Є. А.
    Тренінг самопізнання та саморозвитку [Текст] : [навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів] / Є. А. Клопота. - Запоріжжя : [Запорізький національний університет], 2013. - 208 с. - 12.00 грн.
УДК
РУБ 159.98
Рубрики: Практична психологія
   Тренінги

Кл.слова (ненормовані):
самопізнання -- саморозвиток

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

12.
159.923.2:111.852-057.875
Н 34


    Науменко, Оксана Анатоліївна.
    Психологічні особливості розвитку естетичної свідомості студентів соціономічних спеціальностей [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. А. Науменко ; наук. кер. І. В. Кукуленко-Лук'янець ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 20 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
естетична свідомість -- життєвий простір -- студентська молодь -- досвід -- самопізнання -- реальність -- образ світу
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене аналізу психологічних особливостей розвитку естетичної свідомості студентів-першокурсників соціономічних спеціальностей, та розробці на цій основі програми розвитку такої професійно важливої риси. Теоретично зв'ясовано, що естетична свідомість є наслідком єдності чуттєво-образних та понятійно-логічних форм досвіду. Складниками, що утворюють специфіку естетичної свідомості, на відміну від інших її форм, є почуття, оцінки, смаки, ідеали, теорія. Вони потребують уточнення з допомогою поняття "естетичне" щодо кожного зі структурних елементів. Установлено, що успішність формування та розвитку естетичної свідомості майбутніх фахівців соціономічних професій залежить від розвиненості їхніх естетичних потреб, умотивованості до сприймання та засвоєння естетичної інформації, від їхньої заглибленості в освітній процес і визначення особистісної позиції у ньому та пов'язана зі сприйняттям навколишнього середовища, естетичним досвідом, який уже було набуто в процесі життєдіяльності, ціннісними перевагами, рівнем інтелектуального розвитку. Запропоновано комплексний підхід емпіричного дослідження особливості естетичної свідомості студентської молоді, результати якого були інтегровані у формувальну частину дослідження. До експриментальної групи увійшло 146 студентів, а контрольна група склала 112 студентів різних ЗВО. Використання аксіологічного, системно-діяльнісного, особистісно-орієнтованого та акмеологічного підходів до розробки цієї моделі дало змогу представити її як цілісну систему, утворену сукупністю функціонально пов'язаних і закономірних компонентів. Складовими розробленої моделі є цільовий, концептуально-змістовний та критеріальний компоненти. Оскільким на констатувальному етапі відбулося повне діагностування досліджуваних, це сприяло виокремленню найбільш сладких місць у системі знань, умінь, навичок, особистісних ставлень, здатностей, необхідних для розвитку естетичної свідомості та впровадженню комплесної програми з розвитку естетичної свідомості студентів соціономічних спеціальностей. Розроблена програма була експериментально апробована та підтвердила свою ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

13.
159.923.2:111.852-057.875
Н 34


    Науменко, Оксана Анатоліївна.
    Психологічні особливості розвитку екстетичної свідомості студентів соціономічних спеціальностей [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. А. Науменко ; наук. кер. І. В. Кукуленко-Лук'янець ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 202 с. : табл. + додатки 27 с. - Бібліогр.: с. 184-202 (204 назви). -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
естетична свідомість -- життєвий простір -- студентська молодь -- досвід -- самопізнання -- реальність -- образ світу
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене аналізу психологічних особливостей розвитку естетичної свідомості студентів-першокурсників соціономічних спеціальностей, та розробці на цій основі програми розвитку такої професійно важливої риси. Теоретично зв'ясовано, що естетична свідомість є наслідком єдності чуттєво-образних та понятійно-логічних форм досвіду. Складниками, що утворюють специфіку естетичної свідомості, на відміну від інших її форм, є почуття, оцінки, смаки, ідеали, теорія. Вони потребують уточнення з допомогою поняття "естетичне" щодо кожного зі структурних елементів. Установлено, що успішність формування та розвитку естетичної свідомості майбутніх фахівців соціономічних професій залежить від розвиненості їхніх естетичних потреб, умотивованості до сприймання та засвоєння естетичної інформації, від їхньої заглибленості в освітній процес і визначення особистісної позиції у ньому та пов'язана зі сприйняттям навколишнього середовища, естетичним досвідом, який уже було набуто в процесі життєдіяльності, ціннісними перевагами, рівнем інтелектуального розвитку. Запропоновано комплексний підхід емпіричного дослідження особливості естетичної свідомості студентської молоді, результати якого були інтегровані у формувальну частину дослідження. До експриментальної групи увійшло 146 студентів, а контрольна група склала 112 студентів різних ЗВО. Використання аксіологічного, системно-діяльнісного, особистісно-орієнтованого та акмеологічного підходів до розробки цієї моделі дало змогу представити її як цілісну систему, утворену сукупністю функціонально пов'язаних і закономірних компонентів. Складовими розробленої моделі є цільовий, концептуально-змістовний та критеріальний компоненти. Оскільким на констатувальному етапі відбулося повне діагностування досліджуваних, це сприяло виокремленню найбільш сладких місць у системі знань, умінь, навичок, особистісних ставлень, здатностей, необхідних для розвитку естетичної свідомості та впровадженню комплесної програми з розвитку естетичної свідомості студентів соціономічних спеціальностей. Розроблена програма була експериментально апробована та підтвердила свою ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

14.
153/154
О-64


   
    Особливості самопізнання в економічній сфері як аспект самовизначення підлітків [Текст] / Н. Дембицька [и др.] // Організаційна психологія. Економічна психологія : науковий журнал / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України; Укр. Асоц. організац. психологів та психол. праці. - Київ, 2022. - № 2 (26). - С. 31-38. - Бібліогр. С. 36-38 (22 назв)
УДК
РУБ 153/154


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Карамушка , Людмила Миколаївна \наук. ред.\; Дембицька, Н.; Запека, Я.; Рябчич, Я.; В.; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України(Київ); Українська асоціація організаційних психологів та психологів праці

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

15.
153/154
О-64


   
    Організаційна психологія. Економічна психологія [Текст] : науковий журнал. № 2 (26) / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України; Укр. Асоц. організац. психологів та психол. праці ; наук. ред. С. Д. Максименко, Л. М. Карамушка . - Київ : [б. в.], 2022. - 156 с. : табл. - ISSN 2411-3190. - 25.00 грн.
    Зміст:
Дембицька, Н. Особливості самопізнання в економічній сфері як аспект самовизначення підлітків / Н. Дембицька [и др.]. - С .31-38. - Бібліогр. С. 36-38 (22 назв)
Інші автори: Запека Я., Рябчич Я., В. Щербина-Прилука
Зубіашвілі, І. Соціальна рефлексія як основа механізму економічної соціалізації особистості / І. Зубіашвілі, О. Лавренко. - С .39-48. - Бібліогр.: С. 46-47 (26 назв)
Карамушка, Л. Емпіричне дослідження особливостей психічного здоров'я вимиушених "внутрішніх" переселенців в умовах війни / Л. Карамушка, Т. Карамушка. - С .48-59. - Бібліогр.: С. 57-59 (30 назв)
Лагодзінська, В. Вплив креативності на структурні компоненти психологічного здоров'я персоналу освітніх організацій / В. Лагодзінська. - С .73-81. - Бібліогр.: С. 80-81 (14 назв)
Терещенко, К. Комунікативний самоконтроль як чинник забезпечення психологічного здоров'я освітнього персоналу / К. Терещенко. - С .115-121. - Бібліогр. С. 119-120 (15 назв)
Чиханцова, О. Вплив соціальної нерівності на мотивацію школярів до вивчення іноземної мови / О. Чиханцова. - С .131-138 (17 назв)
УДК
РУБ 153/154
Рубрики: Організаційна психологія--Економічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
організаційна психологія -- економічна психологія

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Карамушка , Людмила Миколаївна \наук. ред.\; В.; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України (Київ); Українська асоціація організаційних психологів та психологів праці
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

16.
15(08)
А 43


    Мамчур, І. В.
    Психологічні особливості ігрової діяльності як засобу самопізнання старшокласників [Текст] / І. В. Мамчур // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 147-155. - Бібліогр.: с. 154-155 (12 назв) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
гра -- ігрова діяльність -- модель ігрової діяльності -- самопізнання -- старшокласник -- ранній юнацький вік
Анотація: У статті здійснено теоретичний аналіз проблеми ігрової діяльності: узагальнено провідні положення, особливості ігрової діяльності в ранньому юнацькому віці, розкрито специфіку їх впливу на самосвідомість особистості. Акцентовано увагу саме на дії гри на самопізнання старшокласників. Висвітлено моделі ігрової діяльності в ранньому юнацькому віці, визначено особливості соціально-психологічного тренінгу як вагомого засобу ефективного впливу на процес самопізнання особистості старшокласників.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

17.
15(08)
А 43


   
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 9. Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія. Вип. 12 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - 423 с. - ISSN 2072-4772. - ISBN 2072-4772 : 25.00 грн.
    Зміст:
Бабатенко, О. В. Профілактика та корекція негативних функціональних станів фахівців харчової промисловості / О. В. Бабатенко. - С .5-14. - Бібліогр.: с. 12-13 (21 назва)
Близнюкова, О. М. Досвід розробки та використання веб-додатку при дослідженні фасилятивності майбутніх практичних психологів / О. М. Близнюкова, О. В. Присяжнюк. - С .15-25. - Бібліогр.: с. 23-24 (9 назв)
Бугайова, Н. М. Трансформація особистості в епоху цифрових технологій / Н. М. Бугайова. - С .26-35. - Бібліогр.: с. 35 (1 назва)
Бурлакова, І. А. Соціалізація професійного здоров'я майбутніх фахівців / І. А. Бурлакова. - С .36-46. - Бібліогр.: с. 45 (8 назв)
Вернік, О. Л. Ресурси життєдіяльності особистості: психологічний зміст проблеми / О. Л. Вернік. - С .47-57. - Бібліогр.: с. 54-56 (18 назв)
Вітомський, Ю. Л. Організаційні конфлікти та особливості їх розв'язання / Ю. Л. Вітомський, Л. І. Паращенко, Н. В. Наконечна. - С .58-68. - Бібліогр.: с. 66-67 (10 назв)
Гейко, Є. В. Цілісність особистості у вимірі системного підходу / Є. В. Гейко. - С .69-82. - Бібліогр.: с. 80-81 (12 назв)
Гуд, Г. О. Психолого-педагогічні засоби профілактики та корекції негативних переживань молодших школярів / Г. О. Гуд. - С .83-96. - Бібліогр.: с. 94-95 (11 назв)
Добровольська, Н. А. Проблематика обдарованості у соціально-психологічному вимірі / Н. А. Добровольська. - С .97-103. - Бібліогр.: с. 102-103 (12 назв)
Іванова, В. В. Умови розвитку творчих здібностей у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку / В. В. Іванова, Т. В. Палько. - С .104-114. - Бібліогр.: с. 112-113 (13 назв)
Іванцанич, В. І. Психологічні складові стресостійкості школярів / В. І. Іванцанич. - С .115-122. - Бібліогр.: с. 120-121 (14 назв)
Кіричевська, Є. В. Психологія професійної придатності військовослужбовців підрозділів спецпризначення НГУ / Є. В. Кіричевська. - С .123-133. - Бібліогр.: с. 130-132 (13 назв)
Купрєєва, О. І. Психологічні особливості розвитку комунікативної компетентності підлітків / О. І. Купрєєва. - С .134-146. - Бібліогр.: с. 143-146 (21 назва)
Мамчур, І. В. Психологічні особливості ігрової діяльності як засобу самопізнання старшокласників / І. В. Мамчур. - С .147-155. - Бібліогр.: с. 154-155 (12 назв)
Марусинець, М. М. Особливості професійного самовизначення підлітків в умовах освітнього середовища школи / М. М. Марусинець, О. В. Лемішова. - С .156-163. - Бібліогр.: с. 162 (6 назв)
Маценко, Ж. М. Видатні психологи української діаспори початку-середини ХХ ст. : пошанування імен (Степан Балій, Олександр кульчицький) / Ж. М. Маценко. - С .164-176. - Бібліогр.: с. 175 (15 назв)
Мельничук, І. Я. Психологічні особливості "Я-концепції" підлітків, які навчаються у сільських та міських школах / І. Я. Мельничук. - С .177-185. - Бібліогр.: с. 184 (5 назв)
Міненко, О. О. Психологічна готовність молоді до шлюбно-сімейних відносин / О. О. Міненко. - С .186-195. - Бібліогр.: с. 194 (12 назв)
Москаленко, В. В. Культура як суб'єктивний синтез людської діяльності і форма освоєння світу / В. В. Москаленко. - С .196-210. - Бібліогр.: с. 207-209 (28 назв)
Музика, О. Л. Літературно обдарована особистість у психологічній спадщині Д. М. Овсянико-Куликовського / О. Л. Музика, Є. В. Загурська. - С .211-224. - Бібліогр.: с. 223 (5 назв)
Мул, С. А. Психологічні особливості процесу прийняття рішень / С. А. Мул. - С .225-232. - Бібліогр.: с. 231 (8 назв)
Омелянюк, С. М. Теоретико-методологічні основи дослідження соціально-психологічних наративів / С. М. Омелянюк. - С .233-244. - Бібліогр.: с. 242-243 (7 назв)
Ортікова, Н. В. Визнання структурних компонентів моделі кар'єрного зростання фахівців державної служби зайнятості / Н. В. Ортікова. - С .245-257. - Бібліогр.: с. 255-257 (10 назв)
Поклад, І. М. Концептуальні уявлення про особистість у науковому доробку вітчизняних психологів / І. М. Поклад. - С .258-267. - Бібліогр.: с. 265-267 (14 назв)
Сердюк, Л. З. Ціннісно-орієнтаційна єдність як фактор психологічної сумісності подружжя / Л. З. Сердюк, Г. М. Дубчак. - С .268-277. - Бібліогр.: с. 275-276 (8 назв)
Терещук, А. М. Основні аспекти психологічної допомоги постраждалим внаслідок воєнної травматизації / А. М. Терещук. - С .278-287. - Бібліогр.: с. 285-286 (10 назв)
Турбан, В. В. Психологічна картина світу: час, простір і життєдіяльність особистості / В. В. Турбан. - С .288-297. - Бібліогр.: с. 296-297 (9 назв)
Чегі, Т. Т. Специфіка організації службово-освітньої діяльності курсантів вищого закладу освіти МВС України / Т. Т. Чегі. - С .307-314. - Бібліогр.: с. 313 (6 назв)
Чорна, Н. В. Соціально-психологічні особливості формування музичної культури майбутніх вчителів засобами національного фольклору / Н. В. Чорна. - С .315-326. - Бібліогр.: с. 324-325 (11 назв)
Шамич, О. М. Особливості психологічного сприяння самореалізації паралімпійців / О. М. Шамич. - С .327-335. - Бібліогр.: с. 333-334 (13 назв)
Солодчук, С. Є. Сучасні теорії особистості у вітчизняному науковому просторі / С. Є. Солодчук. - С .336-342. - Бібліогр.: с. 341-342 (8 назв)
Ахтирська, Ю. І. Принципи побудови програми формування організаційної культури молоді як засіб психо-профілактики міжособистісних конфліктів / Ю. І. Ахтирська. - С .343-351. - Бібліогр.: с. 349-350 (9 назв)
Білецький, П. С. Управління освітніми методико-соціальними технологіями в умовах модернізації сучасного соціуму / П. С. Білецький. - С .352-360. - Бібліогр.: с. 359 (7 назв)
Завацька, Н. Є. Соціально-психологічний аналіз структури адаптивного процесу особистості зрілого віку та бар'єрів соціальної адаптації / Н. Є. Завацька, О. В. Кованда. - С .361-367. - Бібліогр.: с. 365-366 (4 назви)
Шевченко, Р. П. Актуальні питання соціально-психологічного супроводу військовослужбовців / Р. П. Шевченко. - С .368-376. - Бібліогр.: с. 374-375 (5 назв)
Євланова, Е. М. Психологічні особливості функціонування та розвитку атрибутивних стилів особистості / Е. М. Євланова. - С .376-388. - Бібліогр.: с. 365-366 (4 назви)
Ведмідь, В. А. Особистісне становлення професіонала (на прикладі поліграфологів) / В. А. Ведмідь. - С .389-402. - Бібліогр.: с. 400 (6 назв)
Мамко, В. П. Розвиток рефлексивних здібностей майбутніх психологів в навчальному процесі / В. П. Мамко. - С .402-414. - Бібліогр.: с. 412 (9 назв)
Михайлошина, І. О. Психосоматика: вчора, сьогодні, завтра / І. О. Михайлошина. - С .414-423. - Бібліогр.: с. 421-423 (53 назви)
Турбан, В. В. Концепт "особистості" з погляду теорії історії понять / В. В. Турбан. - С .298-306. - Бібліогр. с. 305-306 (3 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія


Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

18.
378.015.3:159.947.23(043.5)
К 72


    Костенко, Олена Ростиславівна.
    Психологічні чинники розвитку відповідальності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. Р. Костенко ; наук. кер.: Н. Л. Коломінський, О. Л. Туриніна ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 24 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
відповідальність студента -- компоненти відповідальності -- психологічна модель відповідальності майбутнього вчителя -- психологія педагогічної діяльності -- розвивальні і коригнуючі методи -- самовдосконалення -- самопізнання -- структура відповідальності -- якості особистості вчителя
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене проблемі вивчення психологічних чинників розвитку відповідальності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки. На основі теоретичного узагальнення різних підходів у вивчення природи і сутності відповідальності вітчизняними і зарубіжними психологами автор розглядає відповідальність як складне соціально-психологічне явище, провідну морально-вольову рису, яка характеризується багатством прояву інтелектуальних, афективно-мотиваційних і діяльнісно-поведінкових компонентів. Звертається увага на те, що особливої соціальної цінності відповідальність набуває в професійній діяльності вчителя. Розроблено психологічну модель відповідальності майбутнього вчителя, в якій відображено систему всіх типів ставлення особистості і відповідно чотири підструктури відповідальності: (соціальна, професійна, екологічна, відповідальність та саморозвиток) з їхніми указаними вище компонентами. У процесі констатувального експерименту виявлено домінування низького і середнього рівнів відповідальності студентів перших курсів, з'ясовано об'єктивні і суб'єктивні чинники, які негативно впливають на неї. Розроблена та апробована на практиці комплексна програма розвитку відповідальності, яка включала коригнуючі й розвивальні методи та прийоми. Якісно-кількісний аналіз результатів формувального експерименту показав загальну тенденцію зниження середнього та низького рівнів в експериментальній групі, збільшення в ній показників високого і вище середнього на 31.7% (разом). Доказано, що розвиток більш високого рівня відповідальності не є стихійним процесом, а можливий за умови безпосереднього психологічного впливу на систему ставлень особистості студента (до професії, до людей, до себе, до навколишнього природнього середовища); зміни позиції студента як пасивного об'єкта навчального процесу на позицію активного суб'єкта пізнавальної, творчої і громадської діяльності із стійким і глибоким інтересом до самопізнання і самовдосконалення. Сформованість більш високого рівня відповідальності майбутніх учителів є одним із найважливіших факторів, який зумовлює ефективність педагогічної діяльності

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Коломінський, Наум Львович \наук. кер.\; Туриніна, Олена Леонтіївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

19.
378.015.3:159.947.23(043.5)
К 72


    Костенко, Олена Ростиславівна.
    Психологічні чинники розвитку відповідальності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. Р. Костенко ; наук. кер.: Н. М. Коломінський, О. Л. Туриніна ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 185 с. : табл. + 1 додатки 69 с. - Бібліогр.: с.165-185 (248 назв). -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
відповідальність студента -- компоненти відповідальності -- психологічна модель відповідальності майбутнього вчителя -- психологія педагогічної діяльності -- розвивальні і коригуючі методи -- самовдосконалення -- самопізнання -- структура відповідальності -- якості особистості вчителя
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене проблемі вивчення психологічних чинників розвитку відповідальності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки. На основі теоретичного узагальнення різних підходів у вивчення природи і сутності відповідальності вітчизняними і зарубіжними психологами автор розглядає відповідальність як складне соціально-психологічне явище, провідну морально-вольову рису, яка характеризується багатством прояву інтелектуальних, афективно-мотиваційних і діяльнісно-поведінкових компонентів. Звертається увага на те, що особливої соціальної цінності відповідальність набуває в професійній діяльності вчителя. Розроблено психологічну модель відповідальності майбутнього вчителя, в якій відображено систему всіх типів ставлення особистості і відповідно чотири підструктури відповідальності: (соціальна, професійна, екологічна, відповідальність та саморозвиток) з їхніми указаними вище компонентами. У процесі констатувального експерименту виявлено домінування низького і середнього рівнів відповідальності студентів перших курсів, з'ясовано об'єктивні і суб'єктивні чинники, які негативно впливають на неї. Розроблена та апробована на практиці комплексна програма розвитку відповідальності, яка включала коригнуючі й розвивальні методи та прийоми. Якісно-кількісний аналіз результатів формувального експерименту показав загальну тенденцію зниження середнього та низького рівнів в експериментальній групі, збільшення в ній показників високого і вище середнього на 31.7% (разом). Доказано, що розвиток більш високого рівня відповідальності не є стихійним процесом, а можливий за умови безпосереднього психологічного впливу на систему ставлень особистості студента (до професії, до людей, до себе, до навколишнього природнього середовища); зміни позиції студента як пасивного об'єкта навчального процесу на позицію активного суб'єкта пізнавальної, творчої і громадської діяльності із стійким і глибоким інтересом до самопізнання і самовдосконалення. Сформованість більш високого рівня відповідальності майбутніх учителів є одним із найважливіших факторів, який зумовлює ефективність педагогічної діяльності

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Коломінський, Наум Львович \наук. кер.\; Туриніна, Олена Леонтіївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

20.
151.60
А 43


    Шиловська, Олена Миколаївна.
    Особливості застосування дискурсивних пракик самопроектування у молодшому шкільному віці [Текст] / О. М. Шиловська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 10. - С. 82-93. - Бібліогр.: с. 93 (3 назви)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
самопроектування -- дискурсивні практики -- прототексти -- комунікативна компетентність -- саморозуміння -- самопізнання -- часова перспектива
Анотація: Самопроектування - це спроби створення проекту власного "Я" на основі інтерпретації та часткової реінтерпретації пережитих життєвих подій, як своїх власних, так і подій, що відбуваються у житті найближчого оточення. Однак, інтерпретація та реінтерпретація особистого досвіду молодшого школяра можлива лише за активної участі дорослого.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

 1-20    21-38 
 
Статистика
за 19.07.2024
Кількість запитів 7436
Кількість відвідувачів 640
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя