Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (145)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (7)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=саморозвиток<.>
Загальна кількість знайдених документів : 63
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-63 
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.9:616.89-055./Г 65-454211611 рукописний текст
Автор(и) : Гончарук, Олена Володимирівна
Назва : Психологічні чинники реадаптації жінок із психічними розладами : автореф. дис. ... кан. психол. наук: 19.00.04
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :23 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
УДК : 159.9:616.89-055.2+364.62-785.14](043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психічні розлади--особистісна реадаптація--здібності--особистісні цінності--ціннісна підтримка--саморозвиток
Анотація: Дисертаційне дослідження спрямоване на визначення психологічних чинників реадаптації і розроблення програми особистісної реадаптації жінок із психічними розладами. У дослідженні проаналізовано основні теоретико-методологічні підходи до вивчення реадаптації і ролі здібностей в адаптаційних процесах. Розроблено теоретичну модель саморозвитку здібностей як чинників особистісної реадаптації осіб із психічними розладами. Особистісно-ціннісні ресурси реадаптації представлено чотирма видами здібностей: рефлексивними, комунікативними, професійними, творчими. Установлено, що жінки із психічними розладами переживають кризу самоідентичності, яка проявляється у спотворенні образу Я, низьких або завищених показниках рівня рівня самооцінки та самоставлення, що призводить до самознецінення і самостигматизації. Виявлено особливості змін у самоідентичності залежно від типу психічного розладу. Здійснено психологічний аналіз суб'єктивної картини здібностей залежно від типу психічного розладу, спрямований на виявлення особистісно-ціннісних адаптаційних ресурсів. Розроблено й апробовано програму особистісної реадаптації жінок із психічними розладами, спрямовану на актуалізацію здібностей і формування ціннісного ставлення до них як до адаптаційних ресурсів.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.9:616.89-055./Г 65-797733902 рукописний текст
Автор(и) : Гончарук, Олена Володимирівна
Назва : Психологічні чинники реадаптації жінок із психічними розладами : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :203 с.: табл. + 1 додатки 17 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 184-203 (219 назви).
УДК : 159.9:616.89-055.2+364.62-785.14](043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психічні розлади--особистісна реадаптація--здібності--особистісні цінності--ціннісна підтримка--саморозвиток
Анотація: Дисертаційне дослідження спрямоване на визначення психологічних чинників реадаптації і розроблення програми особистісної реадаптації жінок із психічними розладами. У дослідженні проаналізовано основні теоретико-методологічні підходи до вивчення реадаптації і ролі здібностей в адаптаційних процесах. Розроблено теоретичну модель саморозвитку здібностей як чинників особистісної реадаптації осіб із психічними розладами. Особистісно-ціннісні ресурси реадаптації представлено чотирма видами здібностей: рефлексивними, комунікативними, професійними, творчими. Установлено, що жінки із психічними розладами переживають кризу самоідентичності, яка проявляється у спотворенні образу Я, низьких або завищених показниках рівня рівня самооцінки та самоставлення, що призводить до самознецінення і самостигматизації. Виявлено особливості змін у самоідентичності залежно від типу психічного розладу. Здійснено психологічний аналіз суб'єктивної картини здібностей залежно від типу психічного розладу, спрямований на виявлення особистісно-ціннісних адаптаційних ресурсів. Розроблено й апробовано програму особистісної реадаптації жінок із психічними розладами, спрямовану на актуалізацію здібностей і формування ціннісного ставлення до них як до адаптаційних ресурсів.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Дригус М.Т.
Назва : Парадигма "особистісна ефективність-психологічне благополуччя особистості" у концепції професійного самовизначення Г.С. Костюка
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин]: [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 107-115 (Шифр 15(08)/А 43-075952785)
Примітки : Бібліогр.: с. 112-115 (16 назв)
УДК : 159.922
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--саморозвиток --професійне самовизначення--особистісна ефективність--психологічне благополуччя
Анотація: У статті здійснено аналіз "парадигми особистісна ефективність - психологічне благополуччя особистості" у концепції професійного самовизначення фундатора сучасної вітчизняної психології Г.С. Костюка. З'ясовано синергійне розкриття ученим психологічного змісту проблеми професійного самовизначення, а також унікальність її бачення - у парадигмі "джерела її особистого щастя". Наголошено, що у процесі психологічного аналізу проблеми професійного самовизначення Г.С. Костюк окреслив важливі спектри "парадигми особистісна ефективність - психологічне благополуччя особистості" у просторі професійного самовизначення. Акцентовано на значущості ідеї Г.С. Костюка "творення самого себе" - ідеї саморозвитку в процесі вільного особистісного професійного самовизначення.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.92:364-43-057/Г 96-489331947 рукописний текст
Автор(и) : Гусак, Вікторія Михайлівна
Назва : Формування професійно-психологічної культури майбутніх соціальних працівників в умовах університетської освіти : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Одеса, 2020
Кільк.характеристики :21 с.: табл.
Колективи : Державний заклад "Південноукраїнський Національний Педагогічний Університет імені К. Д. Ушинського" (Київ)
УДК : 159.92:364-43-057.875
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійно-психологічна культура--саморозвиток--психологічне благополуччя--особистісна зрілість--самоактуалізація--рефлексивність--саморегуляція--майбутній соціальний працівник--компоненти професійно-психологічної культури
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Смульсон М.Л.
Назва : Задачний підхід до конструювання особистісного досвіду
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 41-57 (Шифр 15(08)/А 43-351176743)
Примітки : Бібліогр.: с. 53-57 (23 назви)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): саморозвиток--конструювання особистісного досвіду--проблема--задача--інтелектуальна ініціація--похилий вік--дефіцитарність пам'яті
Анотація: В статті показано, що медіатором зв'язку процесів конструювання особистісного досвіду і саморозвитку є задача на опціональний саморозвиток, самостійно поставлена і розв'язана дорослою людиною. З'ясовано, що конструювання досвіду є одним із аспектів діяльності саморозвитку, і цей процес логічно розглядати в контексті задачного підходу до діяльності та взагалі до життя як сукупності дяльнісних процесів різзного змісту і форми. Такий підхід доповнює постенекласичний дискурсивний розгляд конструювання особистісного досвіду, тому що опис процесу дискурсивного конструювання може здійснюватися у різних формах, і, зокрема, у форму розв'язування задачі. Визначено, що джерелами проблем і задач є так звані розриви (або "люфти") у діяльності, при цьому розрізняють задачу і проблему. Задача - це те, що має засоби розв'язування для поставленої мети, тоді як проблема виникає при наявності мети та відсутності засобів її досягнення, тому розв'язування проблеми завершується від задачної (проблемної) ситуації тим, що вона усвідомлена суб'єктом, об'єктивована і найчастіше описана словесно або і іншій знаковій (числовій, графічній) формі. Самостійна постановка задачі є онтологічним субстратом інтелектуальної ініціації як метакогніції. Проаналізовано основні стадії, які проходить задача від її знаходження (відчуття її наявності, паростку) в діяльності до ймовірного розв'язування: проблемна ситуація, проблематизація, проблема, власне інтелектуальна ініціація як самостійна постановка задачі, пошук засобів розв'язування, задачна ситуація, задача як система, задачна структура (засоби розв'язування знайдено і вербалізовано) і, нарешті, усвідомлений процес розв'язування, який може закінчитися розв'язком і найчастіше досягає його, якщо засоби було визначено адекватно. Аналіз проходження суб'єктом указаних стадій на прикладі того, як конструювання особистісного досвіду здійснюється людиною похилого віку в проблемній ситуації вікової дефіцитарності пам'яті, доводить, що старт процесу інтелектуальної ініціації є дорефлексивним і переддискурсивним, однак у подальшому процесі розв'язування задачі конструювання досвіду провідну роль починають вигравати дискурсивні засоби. Дискурсивними засобами конструювання досвіду тут виступатиме, зокрема, довизначення задачі, в даному випадку, її переформулювання з негативної постановки на позитивну, з необхідності компенсувати дефіцитарності пам'яті - на розвиток пам'яті або на загальний інтелектуальний розвиток.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Терещенко, Людмила Анатоліївна, Петровська, Тетяна Валентинівна
Назва : Психологічний підхід до визначення поняття "психічне здоров'я" суб'єктів взаємодії в освітньому просторі
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 340-348 (Шифр 15(08)/А 43-666507521)
Примітки : Бібліогр.: С. 347-348 (8 назв)
УДК : 159.922.73
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психічне здоров'я--психологічне здоров'я--саморозвиток--самоактуалізація--базові потреби
Анотація: У статті розглядається поняття "психічне здоров'я", визначені основні критерії психічного здоров'я дитини. Обгрунтовується взаємозв'язок між психічним здоров'ям і психологічним здоров'ям людини. Виокремлені компоненти і рівні психологічного здоров'я особистості дитини. В статті наведено характеристики психічного здоров'я дітей залежно від виду прояву. Представлена порівняльна психологічна характеристика психічно здорової дитини і дитини з порушеннями психічного здоров'я.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Данилевич Л. А.
Назва : Проблема розвитку творчого потенціалу в студентському віці
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: [Фенікс], 2019. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 25. - С. 93-102 (Шифр 15(08)/А 43-340001304)
Примітки : Бібліогр.: С. 100-102 (19 назв)
УДК : 159.922
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творчий потенціал--студентський вік--креативні якості--психотренінг--саморозвиток--саморегуляція
Анотація: Стаття присвячена питанням розвитку творчих здібностей студентів. Подано результати дослідження розвитку творчості студентів в період навчання засобом психотренінгу. Психотренінг тлумачиться як активний усвідомлений процес, що являє собою освіту у сфері мислення та є важливим підходом у навчанні творчості. Особливості психотренінгу творчості полягаю у своєрідному навчанні через безпосереднє "проживання" та усвідомлення досвіду, який забезпечується теоретичними поясненнями процесів, які протікають в організму завдяки різним прийомам саморегуляції. Одним з основних завдань сучасної психологічної науки у розвитку творчої особистості в студентському віці є лише розробка методів діагностики творчих (креативних) якостей, а й сприяння проявам творчого потенціалу в єдності головних сторін - створення творчого середовища, де особистість включається в процес створення нового і отримує навички досягнення творчих результатів, а також включення в організацію навчальної та познавчальної діяльності творчих психотренінгів, що сприятиме саморозвитку та самореалізації студентів.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Музика, Олександр Леонідович
Назва : Методика "Профіль ціннісної свідомості обдарованості особистості": теоретичні передумови й результати апробації
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць/ за ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 122-137 (Шифр 15(08)/А 43-666507521)
Примітки : Бібліогр.: с. 135-137 (13 назв)
УДК : 159.943
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): обдарованість--обдарована особистість--ціннісна свідомість--особистісні цінності--аксіогенез--саморозвиток--психодіагностика
Анотація: Обдарована особистість розглядається як системна цілісність, результат взаємопроникнення екстраординарних здібностей і особистісних структур. На основі класифікації особистісних цінностей обдарованої особистості було виокремлено операціональні дескриптори, що лягли в основу конструювання опитувальника "Профіль ціннісної свідомості обдарованої особистості". Проаналізовано дані пілотного дослідження і встановлено, що розроблений опитувальник є чутливим інструментом для діагностики індивідуальної ціннісної свідомості обдарованої особистості. Окреслено можливості ціннісної підтримки - спеціально розробленого методу адресної індивідуальної психологічної допомоги, що спирається на особистісні цінності і полягає в гармонізації ціннісної свідомості обдарованої особистості.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Коханова, Олена Петрівна, Столярчук, Олеся Анатоліївна
Назва : Особистісний потенціал як засіб самореалізації сучасної молоді
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 189-196 (Шифр 15(08)/А 43-666507521)
Примітки : Бібліогр.: с. 195-196 (7 назв)
УДК : 159.923:331.522.4]:378.091-057.87
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистісний потенціал--особистісні ресурси--особистість--самореалізація--саморозвиток--навчально-професійна діяльність
Анотація: У статті проаналізовано сутність поняття особистісного потенціалу та його виявів як засобу самореалізації сучасної молоді. в ході дослідження було вивчено уявлення студентів стосовно сутності особистісного потенціалу, його складових, сфер і цілей реалізації. Результати засвідчили, що під особистісним потенціалом студенти розуміють не лише здатності людини (її потенціальні можливості), а й реальне їх втілення в житті та діяльності. Молоді люди оцінили ступінь використання ними особистісного потенціалу, проаналізували роль університетського навчання та професійної діяльності в його розкритті, збагаченні та реалізації, а також дали оцінку значущості основних складових особистісного потенціалу для досягнення життєвого успіху.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Музика О. Л., Гончарук О. В.
Назва : Здібності як особистісно-ціннісні ресурси реадаптації жінок із психічними розладами
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 56-71 (Шифр 15(08)/А 43-178676314)
Примітки : Бібліогр.: с. 68-71 (35 назв)
УДК : 159.923.2+159.972
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): здібності--особистісна реадаптація--особистісні цінності--психічні розлади--саморозвиток
Анотація: Особистісна реадаптація осіб із психічними розладами розглядається як процес повторного пристосування до життя, що пов'язаний із усвідомленням змін у психіці та перебудовою і ствердженням на цій основі особистісної ідентичності в саморозвитку, в соціальних стосунках і в професійній діяльності. Особистісно-ціннісні ресурси реадаптації представлено чотирма видами здібностей: рефлексійні, творчі, комунікаційні, професійні. Виявлено залежність змін в особистісній ідентичності жінок із психічними розладами від типу розладу. Встановлено, що зміни в образі Я, у ставленні до себе, в самооцінці ведуть до самознецінення. Доведено, що ефективним методом ообистісної реадаптаії є ціннісна підтримка саморозвитку здібностей - форма персоніфікованої психологічної допомоги, що полягає у рефлексії актуальних і розвитку нових здібностей, вироблені ціннісного ставлення до них як до ресурсів підтримання особистісної самоідентичності, підвищення якості життя й досягнення жінками з психічними розладами оптимального рівня незалежного функціонування в суспільстві.
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Мотрук Т. О., Вертель А. В.
Назва : Особливості перфекціонізму у юнацькому віці
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 182-192 (Шифр 15(08)/А 43-178676314)
Примітки : Бібліогр.: с. 190-192 (20 назв)
УДК : 159.9.075
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): перфекціонізм--юнацький вік--самореалізація--саморозвиток--самовдосконалення--тривожність
Анотація: У роботі розглянуто поняття перфекціонізму, особливості його формування в юнацькому віці. Висвітлено основні вікові новоутворення та сутність вікової кризи. Розглянуто конструктивну та деструктивну складові юнацького перфекціонізму та їх зв'язок між прагненням до самовдосконалення та саморозвитку. Представлено результати дослідження перфекціонізму в юнацькому віці. З'ясовано, що найчастіше у опитаних простежувались середньо виражені показники перфекціонізму; при збільшенні перфекціонізму, спрямованого на інших, зменшуються показники соціально обумовленого перфекціонізму і навпаки: при зростанні бажання самому відповідати соціальним вимогам; зменшуються притензії, спрямовані на інших.
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Примачок Л. Л.
Назва : Обгрунтування професійного становлення особистості в сучасних психологічних дослідженнях
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: [Фенікс], 2019. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 25. - С. 243-254 (Шифр 15(08)/А 43-340001304)
Примітки : Бібліогр. С. 250-253 (28 назв)
УДК : 925:159.924-18(562)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійне становлення--раціогуманістична психологія--акмезорієнтований процес--багатовимірний світ людини--професійна картина світу--професійне мислення--саморозвиток особистості
Анотація: В статті описано основні теоретичні положення ріціогуманістичної психології з огляду на професійне становлення майбутнього фахівця. Обгрунтовано процес професійного становлення особистості як акмезорієнтованого процесу, пов'язаного зі смисловим становленням багатовимірного світу людини. Зазначено, що раціогуманістична психологія надає неабиякі можливості для вивчення професійного становлення, виходячи із категорії цілісності, яка виявляється себе в смислах і цінностях. Також наголошено, що раціогуманістична психологія дозволяє обгрунтувати категорію професійного становлення як процес кардинальної перебудови особистості, що припускає активне якісне перетворення свого внутрішнього світу, призводить до принципово нового устрою і способу життєдіяльності, являє собою відкриту саморегульовану цілісну систему, яка забезпечує саморозвиток особистості, продуктивність, самоздійснення тощо.
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Панасенко Н. М.
Назва : Професія - журналіст: професійно-важливі якості та психологічні особливості
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Інформ.-аналіт. агентство, 2019. - Т. 5: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 19. - С. 177-186 (Шифр 159.9(082)/А 43-291210002)
Примітки : Бібліогр.: с. 184-186 (15 назв)
УДК : 159.938
Предметні рубрики (Галузі знань): Психофізіологія
Психологія праці
Експериментальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): журналіст--життєстійкість--професійний стрес--саморозвиток--професійно-важливі якості
Анотація: У статті викладені результати теоретичного дослідження, спрямованого на визначення професійно-важливих якостей та психологічних особливостей журналіста. Встановлено, що не існує якоїсь однієї моделі здібностей для всіх професійних спеціалізацій журналіста. Зазначається, що серед багатьох професій журналістика - одна з найстресовіших. Визначено, що основними професійно-важливими якостями журналіста є прагнення до постійного саморозвитку, відмінне володіння усною і письмовою мовами, спостережливість, розвинене аналітичне й образне мислення, висока емоційна стійкість і життєстійкість.
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153.6/А 43
Автор(и) : Музика О.Л.
Назва : Аксіогенез особистості і розвиток обдарованості: теоретична модель і підходи до дослідження
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 14. - С. 60-76 (Шифр 153.6/А 43-341418230)
УДК : 159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): аксіогенез--обдарованість--обдарована особистість--особистісні цінності--саморозвиток
Анотація: У статті реалізовано потребовий підхід до особистісних цінностей і персонологічний підхід до аксіогенезу. Аксіогенез обдарованої особистості визначається як процес становлення й розвитку особистісних цінностей що обумовлюють її типологічні особливості, відображаючи специфіку здібностей, способів соціальної взаємодії й особистісного саморозвитку. В освітньому просторі аксіогенез обдарованої особистості розглядається в процесі взаємодії нормативних соціальних цінностей, що пов'язані з віковим розвитком, та особистісних цінностей, які виникають в процесі розвитку здібностей і саморегуляції. У ході аксіогенезу зростає ціннісна автономність особистості та зменшується безпосередній регульований вплив соціальних цінностей. Розроблено класифікацію цінностей обдарованої особистості. Цінності соціальної взаємодії включають особистісні цінності належності та особистісні цінності визнання. Цінності саморозвитку здібностей складаються з особистісних цінностей пізнання та особистісних цінностей творчості. До цінностей особистісної самобутності віднесено особистісні цінності самоідентичності та особистісні смисложиттєві цінності
Знайти схожі

15.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 153/О-72
Назва : Особистість та її історія : кол. монографія
Вихідні дані : Ніжин: НДУ ім. М. В. Гоголя, 2018
Кільк.характеристики :538 с.
Колективи : Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
ISBN, Ціна 978-617-527-184-1: 35.00 грн
УДК : 159.923.35
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--саморозвиток--історія особистості--життєвий шлях--власна історія
Зміст : Особистість як оповідач історій/ Н. В. Чепелєва. Становлення особистості як суб'єкта життєдіяльності/ Ю. М. Швалб. Історія особистості у контексті методологічної рефлексії/ І. В. Лебединська. Самопроектування дорослої особистості (рефлексивний аспект)/ О. О. Зарецька. Часовий вимір в історіях життя літніх людей/ М. Л. Смульсон. Саморозвиток особистості юнацького віку в наративних історіях/ О. В. Зазимко. Історія життя та вектор щодо майбутнього в осіб з онкологічними захворюваннями/ І. В. Березко. Розуміння та інтерпретація особистого досвіду молодшими школярами/ О. М. Шиловська. Релігія в контексті психологічного здоров'я особи/ Є. В. Степура. Вплив соціокультурних текстових зразків на самопроектування особистості/ І. Л. Гудінова.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття зі збірника (однотомник)
Шифр видання : 153/О-72
Автор(и) : Зазимко, Оксана Володимирівна
Назва : Саморозвиток особистості юнацького віку в наративних історіях
Колективи : Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Місце публікування : Особистість та її історія: кол. монографія/ Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя. - Ніжин: НДУ ім. М. В. Гоголя, 2018. - С. 270-285. - ISBN 978-617-527-184-1 (Шифр 153/О-72-263542190). - ISBN 978-617-527-184-1
Примітки : Бібліогр.: С. 285
УДК : 159.923.35
Знайти схожі

17.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 155/О-72
Назва : Особистість та її історія : збірник матеріалів VII Міжнародної науково-практичної конференції (16-17 листопада 2017 р.)
Вихідні дані : НДУ ім. М. Гоголя: Ніжин, 2017
Кільк.характеристики :208 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ), Київський національний університет ім. Тараса Шевченка (Київ), Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Ціна : 12.00 грн
УДК : 159.9:005.745(06)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--історія особистості--психологія особистості--конференція
Зміст : Методологічні орієнтири дослідження генези особистості/ С. Д. Максименко. Саморозвиток як провідна діяльність у старості/ М. Л. Смульсон. Особистість як оповідач історій/ Н. В. Чепелєва. Ставлення до смерті у наративних осіб, що мають онкологічне захворювання/ С. 26-27. Проблеми психологічного пізнання особистості в 20-му столітті/ І. В. Білоконь. Особистісна самореалізація у підлітковому віці/ В. В. Бучма. Вікові особливості самореалізації підлітків/ Л. В. Дзюбко. Концепція власного життя людини: типи та рівні функціонування/ О. В. Завгородня. Відчуття часу у наративних історіях юнаків/ О. В. Зазимко. Уявлення дорослих різного віку про особистісне зростання (за матеріалами опитування)/ О. О. Зарецька. Екзистенційний підхід до визначення автентичності особистості/ В. Л. Зливков. Категорія особистості у працях Г. О. Балла/ С. 89-90. Історія особистості у контексті дискурсивної методології/ І. В. Лебединська. Автентичність як ресурс життєстійкості особистості/ С. О. Лукомська. Самореалізація учня в навчально-пізнавальний діяльності/ Л. В. Мар'яненко. Ґенеза саморозвитку особистості у контексті сучасних парадигм/ І. М. Поклад. Концептуально-системотворчі підходи у дослідженні етнонаціональної самосвідомості/ Л. О. Скальська, В. О. Горбачьов. Позитивний та негативгий аспект релігійності в контексті психологічного благополуччя особи/ Є. В. Степура. Парадигми української психології: становлення та розвиток/ В. В. Турбан. Самообмеження особистоті: постановка проблеми/ В. В. Турбан. The legitimacy of the scientific results of psychological researches/ L. Shatyrko. Образ жизни как предмет психологического исследования/ Ю. М. Швалб. Психологічні особливості міжособистісної взаємодії злочинця і жертви в кіберпросторі/ Н. М. Бугайова.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття зі збірника (однотомник)
Шифр видання : 155/О-72
Автор(и) : Смульсон, Марина Лазарівна
Назва : Саморозвиток як провідна діяльність у старості
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Київський національний університет ім. Тараса Шевченка, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Місце публікування : Особистість та її історія: збірник матеріалів VII Міжнародної науково-практичної конференції (16-17 листопада 2017 р.)/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка, Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя. - НДУ ім. М. Гоголя: Ніжин, 2017. - С. С. 16-17 (Шифр 155/О-72-069574188)
УДК : 159.9:005.745(06)
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153.6/А 43
Автор(и) : Сердюк, Людмила Захарівна, Шамич, Олександр Миколайович
Назва : Самодетермінація особистості як психологічна основа її самореалізації
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 13. - С. 164-173 (Шифр 153.6/А 43-107008580)
Примітки : Бібліогр.: с. 172-173 (29 назв)
УДК : 159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самореалізація--саморозвиток--особистісний потенціал--самодетермінація
Анотація: У статті здійснюється аналіз феномена самодетермінації особистісного розвитку людини та її рушійних сил. Розкрито особистісний потенціал самодетермінації поведінки людини. Обгрунтовано, що самодетермінація розвитку особистості є психологічною основою і умовою її самореалізації.
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153/А 43
Автор(и) : Терещенко, Людмила Анатоліївна
Назва : Психологічні особливості саморозвитку студентів-практичних психологів як чинника подолання невротичних розладів
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ТОВ "Талком", 2017. - Т. 11: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 15. - С. 518-526 (Шифр 153/А 43-720946742)
Примітки : Бібліогр.: с. 525 (4 назви)
УДК : 159.923.2:37.032
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості-- Психологічна допомога особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): саморозвиток--самоактуалізація--особистісне зростання --юнацький вік--невроз--психічна травма--невротичний конфлікт
Анотація: В статті здійснено теоретичне дослідження проблеми психологічних особливостей саморозвитку студентів раннього юнацького віку; доведено, що етап професійного навчання є визначальним для формування цього процесу; виокремлені головні принципи самоосвіти і саморозвитку; вивчено мотиви саморозвитку студентів; виявлено критерії та рівні саморозвитку в ранньому юнацькому віці, їх основні характеристики. Розкрита система психологічних чинників, які впливають на стимуляцію прагнення до саморозвитку студентів.
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-63 
 
Статистика
за 09.08.2024
Кількість запитів 25760
Кількість відвідувачів 760
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя