Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (183)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (8)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=самосвідомість<.>
Загальна кількість знайдених документів : 101
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-101   101-101 
1.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Пенькова, О. І.
    Мотивація особистості: соціально-психологічна сутність [Текст] / О. І. Пенькова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 285-292. - Бібліогр.: с. 290-291 (23 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
мотиваційні процеси -- особистість -- цінності -- свідомість -- самосвідомість -- поведінка
Анотація: У статті розглядається проблема мотивації особистості. Обгрунтовано актуальність даного феномену, виокремлено основні підходи до визначення його змісту і структури. Констатується, що в основі мотиваційних процесів закладена суб'єктивна емоційна оцінка людиною власного життя та свого місця в ньому. Уміння критично оцінювати себе, довільно спрямовувати і перебудовувати власні вчинки, прагнення до дотримання соціально цінних і особистісно значущих норм - це вияви базових цінностей. Вони переконливо свідчать, що поза розвитком даної якості неможливий процес становлення творчої, соціально-відповідальної особистості із критичним ставленням до оточуючого середовища, усвідомленням свого місця і ролі серед інших. Доведено, що мотиви є однією з умов гармонійного розвитку особистості і здатні поєднувати в собі суспільне та індивідуальне, цілеспрямовано регулювати іх взаємодію і досягати завдяки цьому бажаних змін.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

2.
15(08)
А 43


    Жук, О. В.
    Психологічні особливості формування професійної свідомості студентів-медиків ВНЗ [Текст] / О. В. Жук, О. А. Гульбс, Н. Ф. Меркулова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2020. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 27. - С. 87-98. - Бібліогр.: с. 96-97 (19 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- свідомість -- самосвідомість -- професійна свідомість -- особистість студента-медика -- формування професійної свідомості -- функції професійної свідомості -- характеристика професійної свідомості -- компоненти професійної свідомості -- моделі професійної діяльності
Анотація: У статті розглядаються психологічні особливості формування професійної свідомості студентів-медиків у вищих навчальних медичних закладах, дається характеристика професійної свідомості як складного особистісного утворення, що розвивається під впливом професійного середовища та участі суб'єкта у навчальній та професійній діяльності. Виділені основні функції професійної свідомості та їх формування у студентів медиків. Дана характеристика працівників медичної сфери. Показано, що формування професійної свідомості є основною умовою якісної підготовки студентів-медиків, майбутніх фахівців. Описано, що лікар, як суб'єкт медичної діяльності, повинен бути всебічно розвинений, гуманний, володіти знаннями, навичками, аналітичним мисленням, високою духовністю.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Гульбс, О.А.; Меркулова, Н.Ф.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

3.
15(08)
А 43


    Терещенко, Л. А.
    Формування професійної самосвідомості молодих спеціалістів [Текст] / Л. А. Терещенко, Л. В. Дзюбко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 284-298. - Бібліогр.: с. 296-298 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
професійна самосвідомість -- активізація професійної самосвідомості -- спеціальні курси -- заняття з формування професійної самосвідомості
Анотація: У статті розглядаються питання забезпечення умов для цілеспрямованого формування професійної самосвідомості студентів у вищому навчальному закладі. Зазначено, що використання спеціальних курсів, де завдання будуть спрямовані на використання і тренування механізмів рефлексії, цілепокладання (мотивація через постановку цілей) та смислоутворення, сприятиме активізації професійної самосвідомості студентів-психологів. Запропоновано спецкурс "Формування професійної самосвідомості молодих спеціалістів". Обгрунтовано його організаційно методичні засади, наведені конспекти занять, які надають цілісне уявлення про його зміст і будову.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Дзюбко, Л. В.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

4.
159.922.2:316.477-044.372(043.5)
С 89


    Супріган, Анастасія Олександрівна.
    Трансформація "Я-образу" особистості в складних життєвих обставинах [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.0 / А. О. Супріган ; наук. кер. Ю. М. Швалб ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 196 с. : табл. + 1 додатки 58 с. - Бібліогр.: с. 171-191 (204 назви). -
УДК
Рубрики: Психологія особистості
   Життєва криза особистості

Кл.слова (ненормовані):
самосвідомість -- Я-образ -- структурні компоненти "Я-образу" -- складні життєві обставини -- трансформація -- розпад родини -- порушення індивідуального функціонування -- руйнування джерела життєзабезпечення -- зміна загальної соціальної ситуації життя -- образ Інших -- суб'єктна позиція
Анотація: На підставі теоретичного і емпіричного дослідження поняття складних життєвих обставин та їх впливу на "Я-образ" особистості було виявлено, що саме "Я-образ" є найбільш рухомою та динамічною частиною самосвідомості, яка більш пов'язана з ситуаційними змінами життя особистості. Встановлено, що найбільш сильно впливають на зміну "Я-образу" особистості такі зміни, що оцінюються самим суб'єктом, як "складні життєві обставини". Обгрунтовано, що складні життєві обставини виникають як непрогнозована дія нового зовнішнього чинника, стосовно якого у індивіда відсутні адекватні схеми розуміння та моделі поведінки. Відповідно до цього установлено чотири найбільш розповсюджені типи складних життєвих обставин за ознакою провідного соціально-психологічного чинника руйнації усталеного способу життя. Такими чинниками є: розпад родини; порушення індивідуального функціонування; руйнування джерела життєзабезпечення; зміна загальної соціальної ситуації життя. Емпірично доведено, що складні життєві обставини трансформують структурні компоненти "Я-образу", причому така трансформація залежить від специфіки ситуації. Доведено, що окрім зміни "Я-образу" простежуються зміни в "образі Інших", що виражається у негативізації ставлення до оточуючих. Розроблено та апробовано технологію психокорекційної роботи з особами, які потрапили у складні життєві обставини. У результаті роботи респонденти продемонстрували наявну суб'єктну позицію, зняття блокади майбутнього у побудові життєвих перспектив та поновлення "Я-образів".

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Швалб , Юрій Михайлович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
159.923.2:316.477-044.372
С 89


    Супріган, Анастасія Олександрівна.
    Трансформація "Я-образу" особистості в складних життєвих обставинах [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / А. О. Супріган ; наук. кер. Ю. М. Швалб ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 24 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Психологія особистості
   Життєва криза особистості

Кл.слова (ненормовані):
самосвідомість -- Я-образ -- структурні компоненти "Я-образу" -- складні життєві обставини -- трансформація -- розпад родини -- порушення індивідуального функціонування -- руйнування джерела життєзабезпечення -- зміна загальної соціальної ситуації життя -- образ Інших -- суб'єктна позиція
Анотація: На підставі теоретичного і емпіричного дослідження поняття складних життєвих обставин та їх впливу на "Я-образ" особистості було виявлено, що саме "Я-образ" є найбільш рухомою та динамічною частиною самосвідомості, яка більш пов'язана з ситуаційними змінами життя особистості. Встановлено, що найбільш сильно впливають на зміну "Я-образу" особистості такі зміни, що оцінюються самим суб'єктом, як "складні життєві обставини". Обгрунтовано, що складні життєві обставини виникають як непрогнозована дія нового зовнішнього чинника, стосовно якого у індивіда відсутні адекватні схеми розуміння та моделі поведінки. Відповідно до цього установлено чотири найбільш розповсюджені типи складних життєвих обставин за ознакою провідного соціально-психологічного чинника руйнації усталеного способу життя. Такими чинниками є: розпад родини; порушення індивідуального функціонування; руйнування джерела життєзабезпечення; зміна загальної соціальної ситуації життя. Емпірично доведено, що складні життєві обставини трансформують структурні компоненти "Я-образу", причому така трансформація залежить від специфіки ситуації. Доведено, що окрім зміни "Я-образу" простежуються зміни в "образі Інших", що виражається у негативізації ставлення до оточуючих. Розроблено та апробовано технологію психокорекційної роботи з особами, які потрапили у складні життєві обставини. У результаті роботи респонденти продемонстрували наявну суб'єктну позицію, зняття блокади майбутнього у побудові життєвих перспектив та поновлення "Я-образів".

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Швалб, Юрій Михайлович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

6.
15(08)
А 43


    Пенькова, О. І.
    Мотиваційна обумовленість особистісної саморегуляції [Текст] / О. І. Пенькова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 17. - С. 217-223. - Бібліогр.: с. 222-223 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- цінності -- свідомість -- самосвідомість -- самореалізація -- поведінка -- мотиви
Анотація: У статті аналізується проблема становлення та розвитку особистості як саморегулюючої системи та як суб'єкта самоактивності. Констатується, що уміння критично оцінювати себе, довільно спрямовувати і перебудовувати власні вчинки, прагнення до дотримання соціально цінних і особисто значущих норм - це вияви саморегуляції поведінки. Вони переконливо свідчать, що поза розвитком даної якості неможливий процес становлення творчої, соціально відповідальної особистості із критичним ставленням до оточуючого середовища, усвідомленням свого місця і ролі серед інших. Доведено що саморегуляція може здійснюватися за умови, що особистість, крім здатності адекватно відображати й моделювати наявну ситуацію, має змогу перетворювати власну активність (зовнішню і внутрішню) відповідно до моделі передбачуваної ситуації.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

7.
159.923.2
М 67


    Митрофанова, Світлана Сергіївна.
    Формування професійної самосвідомості майбутніх психологів в умовах здобуття другої вищої освіти [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / С. С. Митрофанова ; наук. кер. О. В. Дробот ; ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". - Переяслав, 2020. - 24 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
майбутні психологи -- професійна самосвідомість -- формування самосвідомості -- друга вища освіта -- психосемантика -- образ професійного Я -- мотивація -- рефлексія

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Дробот, Ольга Вячеславівна \наук. кер.\; ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" (Переяслав)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

8.
15(08)
А 43


    Москаленко, О. В.
    До проблеми дослідження емоційного інтелекту та його значення в процесі міжособистісної взаємодії [Текст] / О. В. Москаленко, І. О. Блохіна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 165-175. - Библиогр.: с. 172-173 (15 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
емоційний інтелект -- пізнавальні здібності -- емпатія -- емоційна самосвідомість -- самоконтроль -- соціальна чутливість -- управління стосунками -- функції емоційного інтелекту
Анотація: В статті розглянуто історичні передумови виникнення наукових підходів до проблеми визначення емоційного інтелекту, його структурних компонентів та функцій, в процесі міжособистісної взаємодії. З'ясовано, що структуру емоційного інтелекту складає не лише афективна, а й когнітивна сфера особистості, які утворюють ієрархічно організовані групи здібностей, таких як, ідентифікація емоцій, вміння використовувати емоції для підвищення ефективності мислення і діяльності, розуміння емоцій та здатності до управління емоціями. Емоційний інтелект виконує ряд функцій, що пов'язані з інтерпритацією афективної складової, регуляцією різноманітних емоційних проявів, адаптацією та захистом від стресу та активізацією здібностей, що сприяють конгруентності у взаємодії. Показником розвитку емоційного інтелекту особистості є емоційна компетентність, що інтегрує психологічну, соціальну та праксеологічну компетентності з усіма їх складовими. Особистість з високим рівнем розвитку емоційного інтелекту здатна до конструктивного управління емоціями, що виявляється у вмінні контролювати інтенсивність та силу емоцій, їх зовнішнє вираження, а також у здатності довільно викликати певний емоційний стан. Вміння ідентифікувати власний емоційний стан та емоції оточуючих, обізнаність у можливих зовнішніх проявах та розуміння траєкторії поведінки, тобто вміння спрогнозувати певну ситуацію, дозволяє обирати оптимальні шляхи до побудови конструктивної міжособистісної взаємодії.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Блохіна, І.О.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

9.
15(08)
А 43


    Собкова, С. І.
    Соціально-психологічні чинники процесу соціалізації представників різних етнічних груп в поліетнічному просторі [Текст] / С. І. Собкова, Ю. В. Собков // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 227-237. - Бібліогр.: с. 233-236 (26 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
соціалізація -- етнічна група -- етнічна самосвідомість -- етнічна ідентичність -- етнічна ментальність
Анотація: Статтю присвячено розгляду основних закономірностей процесу соціалізації представників етнічних груп в умовах поліетнічного співіснування. Обгрунтовується важливість дослідження проблеми соціалізації в ракурсі етнічної належності. Приділено увагу такій особливості процесу соціалізації, як акультурація. Розкрито умови ефективної міжетнічної взаємодії. Наведено особливості співіснування етносів на прикладі Буковини. Показано деякі характеристики людини, які можуть сприяти соціалізації у будь-якій культурі. Наведено основні підходи до розгляду чинників, які обумовлюють цей процес. Розглянуто універсальні характеристики процесу соціалізації для різних етносів.Як одна з умов успішного співіснування етносів розглянутий принцип толерантності, в основу якого поставлене впровадження розроблених "діалогічних універсалій".


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Собков, Ю.В.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

10.
15(08)
А 43


    Примачок, Л. Л.
    Експериментальне дослідження стану сформованості професійної компетентності фахівців з фізичної реабілітації зі стажем роботи понад п'ятнадцять років [Текст] / Л. Л. Примачок // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2019. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 19. - С. 195-208. - Бібліогр.: с. 205-207 (14 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

Кл.слова (ненормовані):
професійна компетентність -- конфліктологічна компетентність -- аксіологічна компетентність -- Я-концепція -- самореалізація -- професійна самосвідомість
Анотація: У статті проаналізовані отримані емпіричні дані щодо рівня сформованості професійної компетентності фахівців зі стажем роботи понад 15 років. Уточнено поняття конфліктологічної компетентності фахівця з фізичної реабілітації. Виокремлено підструктурні складові в теоретичній моделі аксіологічної компетентності фахівця з фізичної реабілітації, а саме: 1) психологічні знання (ієрархія усвідомлених смислових утворень і умінь); 2) Я-концепція; 3) активність, спрямована на організацію оптимальної відповідності індивідуальних характеристик і потенціалів актуальним завданням професійної діяльності; 4) самореалізація, спрямована, в тому числі, на подолання перешкод, розв'язання поставлених цілей, уникнення умов когнітивного десонансу; 5) професійна самосвідомість, що включає когнітивний компонент "Я-розуміння", афективний - "Я-ставлення", оціночно-вольовий - "Я-поведінка", що дозволяє усвідомити образ свого професійного Я у всіх цих системах.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

11.
15(08)
А 43


    Митрофанова, С. С.
    Професійна самоідентичність як сладова самосвідомості майбутніх психологів [Текст] / С. С. Митрофанова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 319-327. - Бібліогр.: С. 326-327 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
базова вища освіта -- психологи -- самосвідомість -- самооцінка -- самоідентичність -- студенти
Анотація: У роботі представлено результати порівняльного аналізу показників самооцінки та самоідентичності студентів із психологічною та непсихологічною базовою освітою. Застосування методики "Хто я?" М. Куна і М. Макпартленда та методики самооцінки особистості (С. А. Будассі) дозволило зробити висновок про те, що переживання різного життєвого досвіду, який вплинув на вибір професії та форму продовження навчання (профільна чи непрофільна вища освіта) суттєво впливає на показники самооцінки студентів: вибір профільної психологічної освіти сприяє формуванню адекватної самооцінки, вибір непрофільної психологічної освіти пов'язаний з переважанням неадекватно завищеної самооцінки.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

12.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Пенькова, Олена Іванівна.
    Психологічні чинники процесу саморегуляції особистості у системі суспільних взаємин [Текст] / О. І. Пенькова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 290-297. - Бібліогр.: с. 296-297 (15 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- цінності -- свідомість -- самосвідомість -- самореалізація -- поведінка
Анотація: У статті аналізується проблема становлення та розвитку особистості як саморегулюючої системи як суб'єкта самоактивності. Констатується, що уміння критично оцінювати себе, довільно спрямовувати і перебудовувати власні вчинки, прагнення до дотримання соціально цінних і особистісно значущих норм - це вияви саморегуляції поведінки. Вони переконливо свідчать, що поза розвитком даної якості неможливий процес становлення творчої, соціально відповідальної особистості із критичним ставленням до оточуючого середовища, усвідомленням свого місця і ролі серед інших. Експериментально доведено, що саморегуляція може здійснюватися за умови, якщо особистість крім здатності адекватно відображати й моделювати наявну ситуацію має змогу перетворювати власну активність (зовнішню і внутрішню) відповідно до моделі передбачуваної ситуації.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

13.
15(08)
А 43


    Турбан, В. В.
    Становлення та професійне самовизначення особистості [Текст] / В. В. Турбан // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 223-234. - Бібліогр.: с. 233-234 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
особистість -- професійне становлення особистості -- професійна ідентифікація -- професійна самосвідомість -- професійна самореалізація -- професійна культура -- самоактуалізація особистості
Анотація: У статті аналізуються особливості становлення та професійне самовизначення особистості крізь призму професійної ідентифікації особистості. Показано, що професійна самоідентифікація спричинює мотиваційно ціннісне відношення до своєї діяльності і стійкого образу Я, впливає на формування позитивної професійної самосвідомості особистості. З'ясовано, що розкриття сутності професійної самосвідомості пов'язане з ідентифікацією та відчуженням. Довдено, що вільна самоідентифікація є характерною для самоактуалізованої особистості, яка втілює свій образ Я.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

14.
15(08)
А 43


    Мельничук, І. Я.
    Психологічні особливості "Я-концепції" підлітків, які навчаються у сільських та міських школах [Текст] / І. Я. Мельничук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 177-185. - Бібліогр.: с. 184 (5 назв) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
самосвідомість -- самоставлення -- "Я-концепція" підлітків міських та сільських шкіл -- когнітичний, емоційно-оцінний, поведінковий компоненти
Анотація: У статті визначено основні наукові підходи до вивчення "Я-концепції", здійснено аналіз психологічних особливостей її розвитку у підлітковому віці. Розглянуто зміст та структуру, психологічні чинники та механізми розвитку "Я-концепції" підлітків. Наведено емпіричні результати дослідження структурних компонентів "Я-концепції" у підлітків, які навчаються у міських та сільських школах. Проаналізовано особливості когнітивного, емоційно-оцінного, поведінкового компонентів "Я-концепції" підлітків сільської та міської школи, здійснено порівняльний аналіз. Виявлено, що показники когнітивного та поведінкового компонентів "Я-концепції" у підлітків, які навчаються у міській школі, розвинуті на більш високому рівні, ніж у підлітків сільської школи. У показниках емоційно-оцінного компоненту "Я-концепції" у підлітків сільської та міської школи не було виявлено статистично-значущої різниці


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

15.
154
А 43


    Клибанівська, Т. М.
    Теоретичні аспекти дослідження самосвідомості особистості [Текст] / Т. М. Клибанівська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 51. - С. 37-42. - Бібліогр.: с. 41-42 (23 назви)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
самосвідомість -- самооцінка -- Я-концепція -- Я-образ -- особистість -- самоаналіз -- суб'єкт
Анотація: У статті теоретично досліджено психологічні аспекти самосвідомості особистості. Розкрито поняття "самосвідомість", "Я-концепція", "Я-образ". Проведено аналіз феномену самосвідомості у різних науках: філософії соціології, психології. Вказано на поетапний розвиток самосвідомості особистості в процесі онтогенезу та його поступове структурно-функціональне ускладнення упродовж всього життя. Розглядаючи самосвідомість як внутрішню детермінанту життєдіяльності та саморозвитку особистості, підкреслено виняткову роль Я-концепції у цьому процесі. Виокремлено зовнішні та внутрішні чинники становлення самосвідомості особистості. Визначено, що самосвідомість особистості формується у ході соціалізації, за допомогою процесів інтеріоризації, ідентифікації та порівняння.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

16.
15(08)
А 43


    Завгородня, О. В.
    Концепція власного життя особи: критерії інтегрованості [Текст] / О. В. Завгородня // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 119-128. - Бібліогр.: с. 125-127 (15 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
концепція власного життя -- життєвий шлях -- психобіографічне утворення -- самосвідомість -- ендокомплекс -- екокомплекс -- інтеграція
Анотація: Обгурнтовано доцільність дослідження складової самосвідомості, позначеної нами як "концепція власного життя" людини. "Концепція власного життя" - складне поліаспектне психобіографічне утворення. Окреслено його когнітивний, емоційно-оцінний, смисловий і потенційно-поведінковий аспекти. Охарактеризовано такі складові: ендокомплекс як відносно сталий та екзокомплекс як переважно змінний. Виокремлено показники інтегрованості зазначеного психобіографічного утворення: відкритість новому, гнучкість, врахування реалій, адаптивні (або постадаптивні) версії подій, життєвого шляху в цілому, творчий характер, просоціальність та конструктивність проектування, спрямованість проектів на саморелізацію суб'єкта як його усвідомлене покликання та осягнутий смисл життя, обгрунтовані рішення та ефективні поведінкові стратегії. Інтегрована концепція власного життя забезпечує людині реалістичне бачення життєвих обставин, конструктивність задумів, проектів, ефективність життєвих стратегій, гідні відповіді на виклики долі; є провідною передумовою продуктивної самореалізації.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

17.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Пенькова, Олена Іванівна.
    Ціннісні аспекти самореалізації особистості [Текст] / О. І. Пенькова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 14. - С. 201-207
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- цінності -- свідомість -- самосвідомість -- самореалізація -- поведінка
Анотація: У статті аналізуються концептуальні підходи стосовно визначення психологічного змісту феномену ціннісної самореалізації особистості, який трактується як прагнення людини отримати підтвердження про власну цінність, завдяки встановленю еквівалентних відношень між оцінкою Я о об'єктами, що мають цінність у суспільному житті. Необхідною умовою розвитку даного процесу є тісний взаємозв'язок змістових характеристик його цілей з актуальними цінностями суспільства, які фактично виступають регуляторами міжіндивідуальних взаємин. Спеціальному аналізу піддається процес ціннісної самореалізації, його роль і значення в розвитку людини, розкритті її реальних і потенційних можливостей


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

18.
159.923.2(043.3)
Ш 33


    Швайкін, Станислав Анатолійович.
    Предиктори емоційно-цінного прийняття себе [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / С. А. Швайкін ; наук. керів. З. О. Кіреєва ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. - Одеса, 2017. - 20 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
Кл.слова (ненормовані):
самосвідомість -- самоставлення -- сенсожиттєві орієнтації -- індивідуальна вікова ідентифікація -- внутрішня картина здоров'я -- часовий континуум
Анотація: Об’єкт дослідження - самосвідомість особистості.Предмет дослідження – предиктори емоційно-ціннісного прийняття себе. Методи дослідження. Для розв’язання поставлених задач було використано наступний комплекс методів: теоретичні: теоретико-методологічний аналіз психологічних першоджерел з досліджуваної проблеми, узагальнення та порівняння теоретичних даних, класифікація та систематизація матеріалу;методи психологічної діагностики та методи математичної обробки даних (описова статистика, кореляційний аналіз, однофакторний дисперсійний аналіз (ANOVA), регресійний аналіз, критерій U- Манна – Вітні, критерій Колмогорова). Розрахунки виконувалися з використанням пакету прикладних комп'ютерних програм універсальної обробки табличних даних Microsoft Excel XP і пакету статистичного аналізу SPSS for Windows v 20.0.Метод психологічної діагностики містив: Особистісний опитувальник Г. Айзенка (Тест на темперамент EPI), Методика діагностики самоставлення (МДС С.Р. Пантілєєв), методика «Тест смисложиттєвих орієнтацій» (СЖО, Д.О.Леонтьєв), «Графічний тест Коттла» за Р.Б.Браун та Р.Херінг, вправи«Суб’єктивний вік» і «Суб’єктивний стан здоров’я».Наукова новизна одержаних результатів дисертаційного дослідження полягає у тому, що вперше: встановлено предиктори, які обумовлюють окремі компоненти емоційно- ціннісного ставлення в досліджуваних групах. В групі «Здоров’я» в більшому ступеню впливають наступні змінні (з відповідним знаком): “Локус контролю життя”, “Нейротизм”, “Внутрішня конфліктність”, “Цілі у житті”, “Самозвинувачення”; в групі «Кардіо» - “Усвідомленість життя”, “Самоприйняття” “Внутрішня конфліктність” і “Зв’язаність часових зон”, в групі «Астма» - “Локус контролю –Я”, “Самовпевненість”, “Самоприйняття”, “Внутрішня конфліктність”; продемонстровано вплив сенсожиттєвих орієнтацій, нейротизму, екстраверсії, зв’язаності часових зон на складові самоставлення; показано, що зв’язність/незв’язність часових зон є однією зі змінних, що детермінують складові самоставлення ( в групі «Астма» таким компонентом самоставлення є “Відображене самовідношення”, а в групі «Кардіо» - “Самомовпевненість” і “Самопривязаність” ); встановлено статєві розбіжності в емоційно-ціннісному ставленні до себе у досліджуваних різних груп; констатвано відсутність негативного самоставлення у досліджуваних групах «Кардіо» і «Астма» не встановлено, що свідчить про адаптаційні механізми особистості, що працюють; припущено, що досліджувані через емоційно-ціннісний компонент проявляють сенсоутворювальні мотиви: у групі «Кардіо» і групі «Астма» відповідно: «жити повним життям, як би незважаючи на хворобу» та «активно жити, контролюючи хворобу»; встановлено низький рівень усвідомлюваності життя у 27% досліджуваних групи «Здоров'я»; продемонстровано існування самосвідомості досліджуваних групи «Здоров’я» в інтегрованому часовому континуумі, а досліджуваних груп "Кардіо" та "Астма" - в диференційованому, що можливо пов’язано з хворобою, внутрішньою картиною здоров’я і адаптацією до захворювання; встановлено, що більшість досліджуваних групи «Кардіо» живе в сьогоденні, а в групі «Астма» - в майбутньому; порівняно особливості предикторів самоставлення у здорових і хворих осіб в залежності від індивідуальної вікової ідентифікації - суб’єктивно молодих і суб’єктивно старших. Практичне значення дисертації полягає в тому, що результати дослідження включено у зміст викладання курсів для студентів-психологів ОНУ імені І. І. Мечникова, застосовують при проведені курсів підвищення кваліфікації психолого-педагогічних кадрів; упроваджено в науково - дослідницьку й практичну діяльність кафедри загальної психології та психології розвитку особистості, санітарної допомоги. Сфера використання вищі навчальні заклади, психологічні служби.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кіреєва, Зоя Олександрівна \наук. керів.\; Одеський національний університет імені І. І. Мечникова (Одеса)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

19.
159.923:342.1]:378(043.3)
Г 12


    Гафіатуліна, Анна Вікторівна.
    Психологічні особливості формування національної самосвідомості студентської молоді України [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / А. В. Гафіатуліна ; наук. кер. О. М. Лозова ; Київськ. ун-т ім. Б. Грінченка. - Київ, 2017. - 20 с. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія
Кл.слова (ненормовані):
національна самосвідомість -- національна свідомість -- етнічна свідомість -- суспільна свідомість -- ментальність -- регіональна ментальність -- формування самосвідомості -- юнацький вік -- студентська молодь
Анотація: У дисертації досліджено національну самосвідомість як форму суспільної свідомості, що має соціально-політичне походження - з одного боку, і етнічно-культурне підґрунтя - з іншого; розглядається як рефлексивний рівень національної свідомості.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Лозова, Ольга Миколаївна \наук. кер.\; Київський університет імені Бориса Грінченка (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

20.
153
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Пенькова, Олена Іванівна.
    Психологічні детермінанти самореалізації особистості [Текст] / О. І. Пенькова, В. Ф. Вінтоняк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ТОВ "Талком", 2017. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 15. - С. 415-422. - Бібліогр.: с. 420-421 (10 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості--Психологічна допомога особистості
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- цінності -- свідомість -- самосвідомість -- самореалізація -- поведінка
Анотація: У статті аналізуються концептуальні підходи стосовно визначення психологічного змісту феномену самореалізації особистості, який трактується як прагнення людини отримати підтвердження про власну цінність, завдяки встановленню еквівалентних відношень між оцінкою Я і об'єктами, що мають цінність у суспільному житті. Самореалізація особистості залежить від її індивідуальних особливостей, від її ставлення до свого внутрішнього світу, від міри розвиненості потреби в рефлексії, від глибини інтенсивності процесу пізнання себе тощо. Необхідною умовою розвитку даного процесу є тісний взаємозв'язок змістових характеристик його цілей з актуальними цінностями суспільства, які фактично виступають регуляторами міжіндивідуальних взаємин.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Вінтоняк, В. Ф.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-101   101-101 
 
Статистика
за 26.07.2024
Кількість запитів 87420
Кількість відвідувачів 1128
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя