Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (183)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (8)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=самосвідомість<.>
Загальна кількість знайдених документів : 102
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-102 
1.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Шапаренко Ю. В.
Назва : Історичні та соціально-психологічні чинники розвитку етнічної самосвідомості лемків
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2015. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 27. - С. 645-655 (Шифр 371.015/А 43-408141)
Примітки : Бібліогр.: с. 653 (6 назв)
УДК : 159.922.4
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): етнічна група--етнічна ідентичність--етнічна самосвідомість--етнічні меншини--міжетнічні відносини
Анотація: У статті з'ясовано, що протягом тривалого часу лемки зазнавали асимілятивного тиску з різних боків. Доведено, що зовнішньополітичні маніпуляції мали і продовжують чинити несприятливий тиск на лемків як етнічну групу, що призвело до гальмування розвитку лемківської самосвідомості.
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Шевчук І. В.
Назва : Поняття кризи, шляхи її подолання та подальше самопроектування власного життя
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2015. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 27. - С. 655-663 (Шифр 371.015/А 43-408141)
Примітки : Бібліогр.: с. 661-662 (8 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): криза--самопроектування життя--життєвий шлях--самосвідомість--індивідуальний розвиток--внутрішній потенціал особистості
Анотація: У статті розглядається питання самопроектування життя як результат подолання вікових криз. Виділяються основні шляхи подолання критичної ситуації в залежності від внутрішньої діяльності людини, де важливу роль становить рівень інтелектуального розвитку особистості та її ставлення до оточуючого світу.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Слободяник, Наталія Володимирівна
Назва : Ціннісне ставлення до професійної діяльності як вагомий чинник самореалізації особистості
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2015. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 27. - С. 575-588 (Шифр 371.015/А 43-408141)
Примітки : Бібліогр.: с. 585-586 (9 назв)
УДК : 159.922
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна гідність--професійна самосвідомість--професійна самооцінка--ціннісне ставлення
Анотація: У статті розглядається проблема ціннісного ставлення особистості до себе, соціуму, професійної діяльності. При розгляді співвідношення понять "професійна самосвідомість" і "професійна гідність" акцентується увага власне на особистісних складових самооцінного характеру, а саме: професійній самооцінці й самоефективності.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 153/П 86
Назва : Психологія і особистість : Науковий журнал. № 2(8) : Ч. 2
Вихідні дані : Київ; Полтава: ПНПУ, 2015
Кільк.характеристики :310 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ), Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка (Полтава)
Примітки : Присвячується 35-річчю кафедри психології ПНПУ ім. В.Г. Короленка
ISBN, Ціна 2226-4078: 19.00 грн.
УДК : 153
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологія особистості--особистість
Зміст : Психологія діалогу: гіпотези емпіричного дослідження/ Г. В. Дьяконов. Студенти Абрахама Маслоу: чому не настала самоактуалізація/ Л. З. Левіт. Образ світу в структурі мотиваційної сфери особистості/ Ю. Л. Горбенко. Перспективи розвитку сучасної психології/ О. О. Когут. Світоглядні парадигмальні дихотомії аналізу індивідуальних відмінностей особистості/ Н. О. Чайкіна. Розвиток естетичного сприйняття у молодших школярів/ Т. Б. Хомуленко, В. В. Найчук. Особливості самоактуалізації особистості студентів в освітньому середовищі вищої школи/ Г. К Радчук. Психологічна профілактика неврозогенних властивостей у структурі сиблінгового симптомокомплексу/ О. Ю. Корнієнко. Самоорганізація часу життя як особливе утворення особистості/ О. Ю. Клименко. Амбівалентна роль психологічних захисних механізмів для підтримки здорової поведінки у студентської молоді/ О. Л. Луценко, О. Є. Габелкова. Вплив музики на розвиток морально-естетичних почуттів дитини в молодшому шкільному віці/ Л. Г. Перетятько, М. М. Тесленко. Специфіка взаємозв'язку провідних ставлень студентів з алкогольною і тютюновою залежністю/ І. Г. Табачник. Мотиваційні чинники самоставлення у студентському віці/ К. І. Фоменко. Культурна ідентифікація та використання мови моно-, бі- та трилінгвами/ С. Фейрчайльд. Мотиваційно-ціннісний простір у становленні професійної та особистісної самоідентичності студентів ВНЗ/ С. Б. Кузікова. Сприйняття страху смерті в контексті замісної реляційної терапії танатопедагогіки/ Дж. Біннебезел. Динаміка самоставлення майбутніх психологів у процесі професійної підготовки/ К. П. Крикля. Шляхи формування мотиваційно-ціннісної готовності майбутнього психолога у процесі здобуття другої вищої освіти/ Н. М. Мишко. Професійне і валеологічне значення взаємозв'язку технічних і художніх аспектів виконавства/ Є. П. Воропаєв. Особливості трудової спрямованості в структурі психологічної готовності до праці підлітків/ Ю. І. Калюжна. Професійна маргінальність у контексті професійної ідентифікації особистості/ С. В. Камінська. Професійна самосвідомість майбутніх педагогів складова їх професійного самовизначення/ Н. Й. Метельська. Теологічний і філософський напрямки психологічної думки Полтавщини у XVIII-першій половині ХІХ століттях/ В. В. Шевчук.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 15 (02)/З-14
Назва : Загальна психологія : хрестоматія. Ч. 2
Вихідні дані : Київ: Нац. акад. внутр. справ, 2014
Кільк.характеристики :295 с.
Колективи : Національна академія внутрішніх справ (Київ)
Ціна : 18.00 грн
УДК : 15 (02)
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--самосвідомість--спрямованість особистості--становлення особистості--здібності--характер--темперамент
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153.6/А 43
Автор(и) : Климчук Ю. П.
Назва : Особистісні і сімейні причини формування насильницької поведінки підлітка
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2013. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 9. - С. 184-190 (Шифр 153.6/А 43-193449)
Примітки : Бібліогр.: с.190 (16 назв)
УДК : 159.9:316.613.434
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): стиль виховання--соціалізація--насильницька поведінка--середовище--підлітковий вік--делінквентність--цінності--самосвідомість
Анотація: Проаналізувавши детермінанти і фактори, що спричиняють формуванню насильницької поведінки підлітка, виокремлено сімейні і особистісні причини прояву такої поведінки.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Січка В.І.
Назва : Вплив особистостей відносин в сім'ї на сприйняття сучасної картини світу у підлітковому віці
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2016. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 22. - С. 2276-287: табл. (Шифр 151.51/А 43-958793)
Примітки : Бібліогр.: с. 286-287 (8 назв)
УДК : 159.92+172.42+378.169.14
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): сприйняття--картина світу--образ світу--символ країни--підлітковий вік--розвиток --самосвідомість--візуалізація
Анотація: В статті надається аналіз результатів дослідження психологічних особливостей візуалізації сучасної картини світу у підлітків з повних і неповних сімей, а саме розуміння сенсу життя, найбільш важливого, позитивного та негативного в житті, осмислення подій та цінностей сучасного світу. Навіть при відсутності хоча б одного з батьків цей багатогранний світ буде не повний. Це призводить до того, що у підлітків в їх структурі смисложиттєвих та ціннісних орієнтацій постійно присутня орієнтація та нестабільність.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153.6/А 43
Автор(и) : Євченко І. М.
Назва : Формування у студентів здатності до самоствердження
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2013. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 9. - С. 123-130 (Шифр 153.6/А 43-193449)
Примітки : Бібліогр.: с. 130 (8 назв)
УДК : 159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): стратегія самоствердження--студентський вік--рефлексія--емпатія--ефекитвна комунікація--самосвідомість--образ я
Анотація: У статті представлено зміст, структуру та особливості програми "Психологічні засади формування у студентів здатності до самоствердження".
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153.6/А 43
Автор(и) : Науменко, Ольга Степанівна
Назва : Особливості Я-концепції педагога як чинника його ефективної співпраці з обдарованими учнями
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2011. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 6. - С. 115-125 (Шифр 153.6/А 43-462680)
Примітки : Бібліогр.: с. 124 (12 назв)
УДК : 159.928
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): обдарованість--обдаровані діти--обдаровані учні--професійна самосвідомість--педагог--я-концепція педагога
Анотація: Розглядається Я-концепція особистості педагога: аналізується її структура, зміст, вплив на професійну діяльність, а також звертається увага на значення позитивної Я-концепції вчителя як чинника його ефективної співпраці з обдарованими учнями.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 153/П 86
Назва : Психологія і особистість : Науковий журнал. № 2(10) : Ч. 1
Вихідні дані : Київ; Полтава: ПНПУ, 2016
Кільк.характеристики :264 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ), Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка (Полтава)
Ціна : 18.00 грн.
УДК : 159.923(05)+159.9(06)
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологія особистості--особистість
Зміст : Екзистенціальні підстави драми людського життя/ С. Д. Максименко. Психологія корінних слов'ян як наука про слов'янську душу (англ. мовою)/ А. Панкалла. Онтологія суб'єктності як теоретико-методологічний підхід у дослідженні внутрішніх конфліктів особистості/ І. О. Красильников. Психологічні особливості суб'єктності дитини дошкільного віку/ І. Г. Тітов. Теоретичні аспекти дослідження і шляхи збереження психічного здоров'я учнів початкової школи/ О. І. Василевська. Особливості національної самосвідомості у дітей молодшого шкільного віку/ О. М. Абасалієва. Схильність до девіантної поведінки підлітків з низьким рівнем довіри до себе/ М. З. Єсип, І. В. Михайлюк. Вікові зміни психологічного благополуччя у середній та пізній дорослості/ Т. Б. Партико. Проблема шкільних страхів у наукових дослідженнях/ Н. Г. Піддубна, Д. Е. Єфімов. Дослідження впливу тривожності підлітка на його статусне положення у групі однолотків/ М. М. Тесленко. Досвід міждисциплінарного дослідження розвитку цілісної особистості в контексті соціальних змін/ О. І. Власова [и др.]. Сутнісні модуси самозмінювання у проблематиці психології розвитку: зарубіжна персонологія/ С. Б. Кузікова. Аналіз теоретико-методологічних основ інноваційних підходів у психотерапії: на прикладі позитивної психотерапії та схема-терапії/ Н. М. Чижиченко. Екзистенційний зміст смислотворення майбутніх педагогів/ І. М. Галян. Емоційний аспект адаптації майбутніх педагогів до професійної діяльності/ Ю. І. Калюжна. Особливості зв'язку ціннісно-смислових орієнтацій студентів коледжів технічного профілю з переважаючими типами взаємодії в навчальному середовищі/ Ю. В. Вербова. Роль професійної підготовки в проектуванні кар'єри майбутніх учителів/ Н. О. Гончарова. Концепції педагогічної рефлексії у психологічних дослідженнях/ О. Г. Мирошник. Саморегуляція як соціально-психологічний чинник життєвого цілепокладання студентської молоді/ М. М. Рева. Дослідження смислових аспектів особистісної саморегуляції студентів-психологів/ Т. Є. Тітова. Навчальна дисципліна "Психологія гуманістичної спрямованості викладача вищої школи": зміст і методичне забезпечення/ А. С. Харченко. Шляхи підвищення рівня емоційної саморегуляції студентів музичного училища/ Н. О. Юдіна, О. О. Зінченко.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

11.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:316.752(/К 90-938008500 рукописний текст
Автор(и) : Кулакова, Лариса Миколаївна
Назва : Формування почуття власної гідності у молодших школярів в умовах навчальної діяльності : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Рівне, 2015
Кільк.характеристики :251 с.: табл., рис.
Колективи : Рівненський державний гуманітарний університет (Рівне)
Примітки : Бібліогр.: с. 213-243.
УДК : 37.015.3:316.752(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Особистісний розвиток-- Молодші школярі
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): почуття власної гідності--самосвідомість--академічна успішність--навчальна діяльність--особистісний розвиток--молодші школярі
Анотація: У роботі аналізуються наукові джерела з проблем розвитку почуття власної гідності особистості, визначено його сутність та особливості розвитку у молодших школярів, обґрунтовано основні конструкти й психологічні чинники становлення зазначеного морального почуття у молодшому шкільному віці.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Терещенко Л. А., Дзюбко Л. В.
Назва : Формування професійної самосвідомості молодих спеціалістів
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 284-298 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 296-298 (13 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна самосвідомість--активізація професійної самосвідомості--спеціальні курси--заняття з формування професійної самосвідомості
Анотація: У статті розглядаються питання забезпечення умов для цілеспрямованого формування професійної самосвідомості студентів у вищому навчальному закладі. Зазначено, що використання спеціальних курсів, де завдання будуть спрямовані на використання і тренування механізмів рефлексії, цілепокладання (мотивація через постановку цілей) та смислоутворення, сприятиме активізації професійної самосвідомості студентів-психологів. Запропоновано спецкурс "Формування професійної самосвідомості молодих спеціалістів". Обгрунтовано його організаційно методичні засади, наведені конспекти занять, які надають цілісне уявлення про його зміст і будову.
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Жук О.В., Гульбс О.А., Меркулова Н.Ф.
Назва : Психологічні особливості формування професійної свідомості студентів-медиків ВНЗ
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2020. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 27. - С. 87-98 (Шифр 15(08)/А 43-204885885)
Примітки : Бібліогр.: с. 96-97 (19 назв)
УДК : 159.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--свідомість--самосвідомість--професійна свідомість--особистість студента-медика--формування професійної свідомості--функції професійної свідомості--характеристика професійної свідомості--компоненти професійної свідомості--моделі професійної діяльності
Анотація: У статті розглядаються психологічні особливості формування професійної свідомості студентів-медиків у вищих навчальних медичних закладах, дається характеристика професійної свідомості як складного особистісного утворення, що розвивається під впливом професійного середовища та участі суб'єкта у навчальній та професійній діяльності. Виділені основні функції професійної свідомості та їх формування у студентів медиків. Дана характеристика працівників медичної сфери. Показано, що формування професійної свідомості є основною умовою якісної підготовки студентів-медиків, майбутніх фахівців. Описано, що лікар, як суб'єкт медичної діяльності, повинен бути всебічно розвинений, гуманний, володіти знаннями, навичками, аналітичним мисленням, високою духовністю.
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Собкова С.І., Собков Ю.В.
Назва : Соціально-психологічні чинники процесу соціалізації представників різних етнічних груп в поліетнічному просторі
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 227-237 (Шифр 15(08)/А 43-586854919)
Примітки : Бібліогр.: с. 233-236 (26 назв)
УДК : 316.61-053.81
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): соціалізація--етнічна група--етнічна самосвідомість--етнічна ідентичність--етнічна ментальність
Анотація: Статтю присвячено розгляду основних закономірностей процесу соціалізації представників етнічних груп в умовах поліетнічного співіснування. Обгрунтовується важливість дослідження проблеми соціалізації в ракурсі етнічної належності. Приділено увагу такій особливості процесу соціалізації, як акультурація. Розкрито умови ефективної міжетнічної взаємодії. Наведено особливості співіснування етносів на прикладі Буковини. Показано деякі характеристики людини, які можуть сприяти соціалізації у будь-якій культурі. Наведено основні підходи до розгляду чинників, які обумовлюють цей процес. Розглянуто універсальні характеристики процесу соціалізації для різних етносів.Як одна з умов успішного співіснування етносів розглянутий принцип толерантності, в основу якого поставлене впровадження розроблених "діалогічних універсалій".
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Москаленко О.В., Блохіна І.О.
Назва : До проблеми дослідження емоційного інтелекту та його значення в процесі міжособистісної взаємодії
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 165-175 (Шифр 15(08)/А 43-586854919)
Примітки : Библиогр.: с. 172-173 (15 назв)
УДК : 159.921
Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоційний інтелект--пізнавальні здібності --емпатія--емоційна самосвідомість--самоконтроль--соціальна чутливість--управління стосунками--функції емоційного інтелекту
Анотація: В статті розглянуто історичні передумови виникнення наукових підходів до проблеми визначення емоційного інтелекту, його структурних компонентів та функцій, в процесі міжособистісної взаємодії. З'ясовано, що структуру емоційного інтелекту складає не лише афективна, а й когнітивна сфера особистості, які утворюють ієрархічно організовані групи здібностей, таких як, ідентифікація емоцій, вміння використовувати емоції для підвищення ефективності мислення і діяльності, розуміння емоцій та здатності до управління емоціями. Емоційний інтелект виконує ряд функцій, що пов'язані з інтерпритацією афективної складової, регуляцією різноманітних емоційних проявів, адаптацією та захистом від стресу та активізацією здібностей, що сприяють конгруентності у взаємодії. Показником розвитку емоційного інтелекту особистості є емоційна компетентність, що інтегрує психологічну, соціальну та праксеологічну компетентності з усіма їх складовими. Особистість з високим рівнем розвитку емоційного інтелекту здатна до конструктивного управління емоціями, що виявляється у вмінні контролювати інтенсивність та силу емоцій, їх зовнішнє вираження, а також у здатності довільно викликати певний емоційний стан. Вміння ідентифікувати власний емоційний стан та емоції оточуючих, обізнаність у можливих зовнішніх проявах та розуміння траєкторії поведінки, тобто вміння спрогнозувати певну ситуацію, дозволяє обирати оптимальні шляхи до побудови конструктивної міжособистісної взаємодії.
Знайти схожі

16.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 155/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології особистості та міжособистісних взаємин : Матеріали ІІІ міжнародної науково-практичної конференції 18-19 травня 2011 року
Вихідні дані : Кам'янець-Подільський: [ПП "Медобори"], 2011
Кільк.характеристики :272 с.
Колективи : НАПН України, Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Інститут психології ім. Г. С. Костюка, Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. Факультет психології. Лабораторія психології навчання
ISBN, Ціна 5-9268-0483-3: 10.00 грн.
УДК : 159.923+159.9:005.745](06)
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): кризові явища генези особистості--відповідальність--аналіз низької фрустраційної толерантності у студентів--симптоматика емоційного вигорання--самоідентичність--соціалізація молодшого школяра--соціалізація молодшого підлітка--соціальні потреби у старшокласників--діти з розумовою відсталістю--формування характеру у підлітковому віці--навчальна мотивація учнів--формування професіоналізму практичного психолога--картина світу--духовне становлення майбутнього фахівця--амбівалентність клієнта--самодетермінація особистості--збереження здоров'я--міжособистісна взаємодія на етапі професійної ідентифікації--спілкування суб'єктів правоохоронної діяльності--оволодіння педагогічними цінностями--молодші школярі--психологічне консультування--категорії психічного здоров'я--задоволеність шлюбом--формування взаємин у навчанні--навчальна взаємодія--перша експериментальна психологічна лабораторія--становлення професійної ідентичності особистості--самосвідомість молодших школярів--вегетосудинна дистонія
Зміст : Дослідження кризових явищ генези особистості: методологічні основи/ С. Д. Максименко. Урахування особливостей навчальної мотивації учнів 5-6 класів як умова підвищення їх навчальної результативності/ Л. В. Дзюбко. Теоретична модель розгортання процесу самодетермінації особистості/ О. М. Капустюк. До проблеми емоційного впливу музики на особистість/ М. В. Субота.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 154/А 43
Автор(и) : Клибанівська Т. М.
Назва : Теоретичні аспекти дослідження самосвідомості особистості
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2019. - Т. 1: Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 51. - С. 37-42 (Шифр 154/А 43-896506996)
Примітки : Бібліогр.: с. 41-42 (23 назви)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самосвідомість--самооцінка--я-концепція--я-образ--особистість--самоаналіз--суб'єкт
Анотація: У статті теоретично досліджено психологічні аспекти самосвідомості особистості. Розкрито поняття "самосвідомість", "Я-концепція", "Я-образ". Проведено аналіз феномену самосвідомості у різних науках: філософії соціології, психології. Вказано на поетапний розвиток самосвідомості особистості в процесі онтогенезу та його поступове структурно-функціональне ускладнення упродовж всього життя. Розглядаючи самосвідомість як внутрішню детермінанту життєдіяльності та саморозвитку особистості, підкреслено виняткову роль Я-концепції у цьому процесі. Виокремлено зовнішні та внутрішні чинники становлення самосвідомості особистості. Визначено, що самосвідомість особистості формується у ході соціалізації, за допомогою процесів інтеріоризації, ідентифікації та порівняння.
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Мельничук І. Я.
Назва : Психологічні особливості "Я-концепції" підлітків, які навчаються у сільських та міських школах
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 177-185. - ISBN 2072-4772 (Шифр 15(08)/А 43-757851191). - ISBN 2072-4772
Примітки : Бібліогр.: с. 184 (5 назв)
УДК : 159.92
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самосвідомість--самоставлення--"я-концепція" підлітків міських та сільських шкіл--когнітичний, емоційно-оцінний, поведінковий компоненти
Анотація: У статті визначено основні наукові підходи до вивчення "Я-концепції", здійснено аналіз психологічних особливостей її розвитку у підлітковому віці. Розглянуто зміст та структуру, психологічні чинники та механізми розвитку "Я-концепції" підлітків. Наведено емпіричні результати дослідження структурних компонентів "Я-концепції" у підлітків, які навчаються у міських та сільських школах. Проаналізовано особливості когнітивного, емоційно-оцінного, поведінкового компонентів "Я-концепції" підлітків сільської та міської школи, здійснено порівняльний аналіз. Виявлено, що показники когнітивного та поведінкового компонентів "Я-концепції" у підлітків, які навчаються у міській школі, розвинуті на більш високому рівні, ніж у підлітків сільської школи. У показниках емоційно-оцінного компоненту "Я-концепції" у підлітків сільської та міської школи не було виявлено статистично-значущої різниці
Знайти схожі

19.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2:316.477/С 89-612420110 рукописний текст
Автор(и) : Супріган, Анастасія Олександрівна
Назва : Трансформація "Я-образу" особистості в складних життєвих обставинах : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05
Вихідні дані : Київ, 2020
Кільк.характеристики :24 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
УДК : 159.923.2:316.477-044.372
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості
Життєва криза особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самосвідомість--я-образ--структурні компоненти "я-образу"--складні життєві обставини--трансформація--розпад родини--порушення індивідуального функціонування--руйнування джерела життєзабезпечення--зміна загальної соціальної ситуації життя--образ інших--суб'єктна позиція
Анотація: На підставі теоретичного і емпіричного дослідження поняття складних життєвих обставин та їх впливу на "Я-образ" особистості було виявлено, що саме "Я-образ" є найбільш рухомою та динамічною частиною самосвідомості, яка більш пов'язана з ситуаційними змінами життя особистості. Встановлено, що найбільш сильно впливають на зміну "Я-образу" особистості такі зміни, що оцінюються самим суб'єктом, як "складні життєві обставини". Обгрунтовано, що складні життєві обставини виникають як непрогнозована дія нового зовнішнього чинника, стосовно якого у індивіда відсутні адекватні схеми розуміння та моделі поведінки. Відповідно до цього установлено чотири найбільш розповсюджені типи складних життєвих обставин за ознакою провідного соціально-психологічного чинника руйнації усталеного способу життя. Такими чинниками є: розпад родини; порушення індивідуального функціонування; руйнування джерела життєзабезпечення; зміна загальної соціальної ситуації життя. Емпірично доведено, що складні життєві обставини трансформують структурні компоненти "Я-образу", причому така трансформація залежить від специфіки ситуації. Доведено, що окрім зміни "Я-образу" простежуються зміни в "образі Інших", що виражається у негативізації ставлення до оточуючих. Розроблено та апробовано технологію психокорекційної роботи з особами, які потрапили у складні життєві обставини. У результаті роботи респонденти продемонстрували наявну суб'єктну позицію, зняття блокади майбутнього у побудові життєвих перспектив та поновлення "Я-образів".
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

20.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.2:316.477/С 89-556421938 рукописний текст
Автор(и) : Супріган, Анастасія Олександрівна
Назва : Трансформація "Я-образу" особистості в складних життєвих обставинах : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.0
Вихідні дані : Київ, 2020
Кільк.характеристики :196 с.: табл. + 1 додатки 58 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 171-191 (204 назви).
УДК : 159.922.2:316.477-044.372(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості
Життєва криза особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самосвідомість--я-образ--структурні компоненти "я-образу"--складні життєві обставини--трансформація--розпад родини--порушення індивідуального функціонування--руйнування джерела життєзабезпечення--зміна загальної соціальної ситуації життя--образ інших--суб'єктна позиція
Анотація: На підставі теоретичного і емпіричного дослідження поняття складних життєвих обставин та їх впливу на "Я-образ" особистості було виявлено, що саме "Я-образ" є найбільш рухомою та динамічною частиною самосвідомості, яка більш пов'язана з ситуаційними змінами життя особистості. Встановлено, що найбільш сильно впливають на зміну "Я-образу" особистості такі зміни, що оцінюються самим суб'єктом, як "складні життєві обставини". Обгрунтовано, що складні життєві обставини виникають як непрогнозована дія нового зовнішнього чинника, стосовно якого у індивіда відсутні адекватні схеми розуміння та моделі поведінки. Відповідно до цього установлено чотири найбільш розповсюджені типи складних життєвих обставин за ознакою провідного соціально-психологічного чинника руйнації усталеного способу життя. Такими чинниками є: розпад родини; порушення індивідуального функціонування; руйнування джерела життєзабезпечення; зміна загальної соціальної ситуації життя. Емпірично доведено, що складні життєві обставини трансформують структурні компоненти "Я-образу", причому така трансформація залежить від специфіки ситуації. Доведено, що окрім зміни "Я-образу" простежуються зміни в "образі Інших", що виражається у негативізації ставлення до оточуючих. Розроблено та апробовано технологію психокорекційної роботи з особами, які потрапили у складні життєві обставини. У результаті роботи респонденти продемонстрували наявну суб'єктну позицію, зняття блокади майбутнього у побудові життєвих перспектив та поновлення "Я-образів".
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-102 
 
Статистика
за 12.09.2024
Кількість запитів 9830
Кількість відвідувачів 526
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя