Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (30)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (3)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=самоусвідомлення<.>
Загальна кількість знайдених документів : 11
Показані документи с 1 за 11
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6:/Є 15-263273 рукописний текст
Автор(и) : Євдокимова, Тетяна Олексіївна
Назва : Розвиток екологічної свідомості підлітків - учасників скаутського руху : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2007
Кільк.характеристики :208 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 194-215.
УДК : 159.922.73-053.6:502/504+37.015.3:504.75 + 159.922.73-053.6:502/504 + 37.015.3:504.75
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Екологічна свідомість
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): екологічна свідомість--екорозвиваюче середовище--природоцентричне самоусвідомлення--відповідальність--самореалізація--скаутський рух
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню структури екологічної свідомості та визначенню психолого-педагогічних засобів ефективності її розвитку у підлітків - учасників скаутського руху. Виокремлено й узагальнено у відповідній моделі структурні компоненти екологічної свідомості особистості. Виявлено критерії та рівні розвитку екологічної свідомості підлітків. Вказано на наобхідність розвитку зазначеного феномена засобами екорозвивального середовища скаутського руху, що сприяє активізації екологіної активності особистості, її самореалізації, відповідальному ставленню до власного та суспільного розвитку, творчого роз'язанню екологіних проблем.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 615.34/К 72
Автор(и) : Костіна Т. О.
Назва : Зміст корекційно-розвивальної програми з підвищення рівня усвідомлення суб'єктом наявних сценарних проявів
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ: Логос, 2014. - Т. 3: Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 10. - С. 171-183 (Шифр 615.34/А 43-919544307)
Примітки : Бібліогр.: с. 182-183 (5 назв)
УДК : 615.34
Предметні рубрики (Галузі знань): Психотерапія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): життєвий сценарій--корекційно-розвивальна програма--самоусвідомлення--автономні рішення
Анотація: Представлено зміст корекційно-розвивальної програми з підвищення рівня усвідомлення суб'єктом наявних сценарних проявів. Надано перелік та опис вправ, реалізація яких сприяє підвищенню рівня самоусвідомлення особистості.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2-057.85//Я 54-107954224 рукописний текст
Автор(и) : Ямчук, Таїса Юріївна
Назва : Психологічні чинники розвитку професійної самоідентичності майбутніх психологів : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2017
Кільк.характеристики :229 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 174-199.
УДК : 159.923.2-057.85/.86+378-057.875:159.9-051(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Вікова психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна самоідентичність--процеси ідентифікації--самоусвідомлення--суб'єктивний досвід--рефлексія--психологічні чинники--професійно-освітній простір--професійне становлення майбутніх психологів
Анотація: Дисертаційна робота присвячена теоретико-експериментальному дослідженню чинників розвитку професійної самоідентичності студентів-психологів. На базі проведеного теоретичного аналізу запропоновано розгляд професійної самоідентичності в контексті структур (рівнів) суб’єктивного досвіду, виокремлених Г.Бейтсоном: «оточення», «поведінка/стани», «здібності/навички», «цінності /переконання», «ідентичність», «місія». Забезпечено достатньо повне охоплення внутрішніх та зовнішніх психологічних чинників, що надає можливість вивчати ідентичність в різноманітті проявів і єдності всіх її сторін. Визначено критерії та рівні професійної самоідентичності майбутніх психологів; розроблено теоретичну модель її розвитку, під час якого суб’єктивний досвід розширюється, у тому числі, під впливом різних галузей професійно-освітнього простору. У дослідженні на основі встановлених кореляцій виявлено специфіку зв’язків між компонентами професійної самоідентичності у студентів різних курсів. Аналіз емпіричних даних дозволив констатувати: у значної кількості студентів п’ятого курсу зафіксовано низький рівень розвитку більшості структурних компонентів суб’єктивного досвіду, що свідчить про недостатній розвиток професійної самоідентичності. Спираючись на результати констатувального етапу дослідження, було розроблено програму тренінгу зі створення умов розвитку професійної самоідентичності майбутніх психологів. Порівняння експериментальної і контрольної груп підтвердило, що запропонована програма тренінгу має високу ефективність завдяки створенню умов, які б сприяли розвитку структур суб’єктивного досвіду через актуалізацію суб’єктності студентів, активізацію процесів усвідомлення суб’єктивного досвіду, розвиток професійних навичок, що лежать в основі професійної придатності та професійної готовності. Гіпотеза, що була розроблена на початку, в процесі дослідження знайшла свої повне підтвердження.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2-057.85//Я 54-861770916 рукописний текст
Автор(и) : Ямчук, Таїса Юріївна
Назва : Психологічні чинники розвитку професійної самоідентичності майбутніх психологів : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2017
Кільк.характеристики :20 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
УДК : 159.923.2-057.85/.86+378-057.875:159.9-051(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Вікова психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна самоідентичність--процеси ідентифікації--самоусвідомлення--суб'єктивний досвід--рефлексія--психологічні чинники--професійно-освітній простір--професійне становлення майбутніх психологів
Анотація: Дисертаційна робота присвячена теоретико-експериментальному дослідженню чинників розвитку професійної самоідентичності студентів-психологів. На базі проведеного теоретичного аналізу запропоновано розгляд професійної самоідентичності в контексті структур (рівнів) суб’єктивного досвіду, виокремлених Г.Бейтсоном: «оточення», «поведінка/стани», «здібності/навички», «цінності /переконання», «ідентичність», «місія». Забезпечено достатньо повне охоплення внутрішніх та зовнішніх психологічних чинників, що надає можливість вивчати ідентичність в різноманітті проявів і єдності всіх її сторін. Визначено критерії та рівні професійної самоідентичності майбутніх психологів; розроблено теоретичну модель її розвитку, під час якого суб’єктивний досвід розширюється, у тому числі, під впливом різних галузей професійно-освітнього простору. У дослідженні на основі встановлених кореляцій виявлено специфіку зв’язків між компонентами професійної самоідентичності у студентів різних курсів. Аналіз емпіричних даних дозволив констатувати: у значної кількості студентів п’ятого курсу зафіксовано низький рівень розвитку більшості структурних компонентів суб’єктивного досвіду, що свідчить про недостатній розвиток професійної самоідентичності. Спираючись на результати констатувального етапу дослідження, було розроблено програму тренінгу зі створення умов розвитку професійної самоідентичності майбутніх психологів. Порівняння експериментальної і контрольної груп підтвердило, що запропонована програма тренінгу має високу ефективність завдяки створенню умов, які б сприяли розвитку структур суб’єктивного досвіду через актуалізацію суб’єктності студентів, активізацію процесів усвідомлення суб’єктивного досвіду, розвиток професійних навичок, що лежать в основі професійної придатності та професійної готовності. Гіпотеза, що була розроблена на початку, в процесі дослідження знайшла свої повне підтвердження.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153/А 43
Автор(и) : Павлюк, Марія Михайлівна
Назва : Досвід вивчення понять свобода та самостійність у зарубіжних дослідженнях
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2017. - Т. 11: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 16. - С. 149-159 (Шифр 153/А 43-429472520)
Примітки : Бібліогр.: с. 158-159 (5 назв)
УДК : 159.53
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): свобода--активність--самостійність--особистість--суб'єктність--воля--самоусвідомлення--автентичність--автономність
Анотація: У статті розкрито психологічний зміст феномена самостійності, в якому найбільш яскраво проявляються суб'єктні характеристики людини, складові її активності. Розглянуто свободу людини, як можливість здійснювати вибір відповідно до своїх бажань, інтересів і цілей на основі знання об'єктивної дійсності.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153.6/А 43
Автор(и) : Ремесник Н.Ю.
Назва : Взаємозв'язок захисних механізмів та формування Я-концепції особистості
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 14. - С. 388-395 (Шифр 153.6/А 43-341418230)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): захисний механізм психіки--я-концепція--формування я-концепції--самооцінка--самоприйняття--самоусвідомлення
Анотація: У статті визначено роль захисних механізмів особистості у формуванні її Я-концепції; визначено шляхи розвитку Я-концепції. На основі емпіричних досліджень виявлено, що захисними механізмами психіки корисюуться в тій чи іншій мірі всі досліджувані, відмінності полягають виключно у виборі особистістю провідних захістних механізмів психіки. Встановлено, що захісний механізм-це нормальна властивість людської психіки і механізми психологічного захисту можна розглядати як регулятивну систему стабілізації особистості. Дані механізми використовуються в комплексі, що може говорити про так звану захисну поведінку або захисну стратегію. Обгрунтовано, що для гармонійного розвитку Я-концепції особистості слід звернути увагу на формування адекватної самооцінки, на самоактуалізацію, самосприйняття і самоусвідомлення особистості. В такому разі формуються адаптивні захисні механізми особистості які допомагають її адаптації в складних життєвих ситуаціях
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153/А 43
Автор(и) : Павлюк М.М.
Назва : Модель розвитку самостійності майбутніх фахівців в межах ресурсно-компетентнісного підходу
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 17. - С. 163-181 (Шифр 153/А 43-439307777)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самостійність особистості--модель розвитку--суб'єктність--самоусвідомлення--свобода --ініціативність
Анотація: У статті розглянуто підходи до розуміння психологічного розвитку самостійності майбутнього фахівця. Сутність самостійності визначається як складна інтегративна якість особистості, яка характеризується рівнем усвідомленості, автономності, ціннісним ставленням до себе та інших, свободою та незалежністю з одного боку, а також відповідальністю та рушійчістю з іншого боку, гнучкістю, креативністю. Представлено модель розвитку самостійності майбутнього фахівця в основі якої складові суб'єктивного досвіду, компоненти розвитку самостійності: когнітивний, інтерактивний, особистісно рефлексивний, операційний. Описано наступні блоки запропонованої моделі розвитку самостійності майбутнього фахівця: мотиваційний, теоретичний, практичний блоки. Єдність, взаємозвязок і взаємообумовленість цих блоків визначає цілісність самостійності як системної якості особистості майбутнього фахівця. Зроблено висновок про те, що розвиток самостійності майбутнього фахівця надзвичайно складний та багатогранний процес, який розглядається в межах як окремих методологічних підходів: особистісного, діяльнісного, ціннісного, так і інтегрованих: суб'єктно-екзистенційного, системно-синергетичного, ресурсно-компетентнісного. Підкреслено, що самостійність відіграє роль пускового механізму самовизначення особистості. Самостійна особистість володіє внутрішнім потенціалом постійного активного вибору, самовизначення в різних життєвих і професійних ситуаціях
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Павлюк М. М.
Назва : Психологічна межа як механізм розвитку самостійності майбутнього фахівця
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2017. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, Вип. 10. - С. 136-144. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-116425753). - ISBN 978-617-640-211-4
УДК : 159.
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологічні межі--психологічний простір--самостійність--суб'єктність--самоусвідомлення--автентичність--незалежність
Анотація: у статті розкрито функції психологічної межі у процесі розвитку самостійності особистості, її зміст та структуру. Представлено результати емпіричного дослідження типів психологічних меж особистості та показано рівень їх виявлення у студентському віці. З'ясовано, що для розвитку самостійності майбутнього фахівця важливою є активно-непроникна межа, тобто межа, непроникна для зовнішніх впливів, яка виявляє себе у почутті права на незалежність, здатність сказати "ні", приборкати тиск, та, має найвищу міру прояву серед студентів. Наступні, за активно-непроникною, виявлені найбільше - активно-віддаюча та стримувальна межі. Найнижчі ж показники за повністю проникною, асимілюючою, спокійно-нейтральною межами. Зроблено висновок про те, що психологічні межі особистості формуються в процесі усвідомлення людиною свого простору і його відстоювання, подолання симбіотичних взаємозв'язків, що означає набуття права на самовизначення, свободу, самостійність. Підкреслено, що формування психологічних меж особистості відбувається в ранньому дитинстві, а особливості її функціонування відображають сутність дитячо-батьківських стосунків та середовища розвитку особистості. Водночас зауважується, що психологічні межі є продуктом зусиль особистості, що дозволяє їй здійснювати автентичну, адекватну реальності взаємодію із професійним середовищем та світом. Визначено ознаки порушення психологічних меж.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Павлюк М.М., Ахундова Л.І.
Назва : Потенціал агресивності у процесі розвитку особистісної самостійності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2017. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, Вип. 10. - С. 144-155. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-116425753). - ISBN 978-617-640-211-4
УДК : 316.626
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): агресивність--самостійність--вибір --суб'єктність--самоусвідомлення--автентичність--незалежність
Анотація: У статті розглянуто сучасні підходи до аналізу агресії як складного і багатогранного явища, у якому задіяні: "сім'я, однолітки, школа, засоби масової інформації, тощо. Розкрито роль агресивності у контексті розвитку самостійності особистості. Визначено психологічні механізми розвитку самостійності одним із яких є агресія, яка "вплітається" у поведінковий репертуар особистості та стає невід'ємною частиною субкультури, яка дедалі частіше визначає тенденції культури сучасного суспільства. З'ясовано, що агресія - це комплексне поняття, яке з одного боку включає в себе акти ворожості, атаки, руйнування, тобто дії, які шкодять іншій особі, або об'єкту, а з іншого боку, здорова агресія сприяє відстоюванню своєї позиції, вибору власних стратегій поведінки, індивідуального способу життя особистості. Основна тенденція при вивченні агресії у контексті розвитку самостійності стосується уміння відстоювати себе, оцінювати себе не лише через вимоги інших авторитетних осіб, а й через власні вимоги. Підкреслено, що конструктивність чи деструктивність агресивних дій залежить від збалансованості процесів соціалізації, а також від надання особистості можливостей для свідомого вибору, свободи і відповідальності
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Павлюк М. М., Ковальчук О.В.
Назва : Чинники становлення професійної я-концепції майбутніх фахівців
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2017. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, Вип. 10. - С. 166-173. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-116425753). - ISBN 978-617-640-211-4
УДК : 316.4777
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): я концепція--самооцінка--образ я--професійна ідентичність--самоусвідомлення--діяльність
Анотація: У статті розкрито чинники становлення професійної Я-концепції майбутніх фахівців. Зокрема визначені зовнішні: соціальні, виробничо-технічні, економічні, організаційні та внутрішні чинники: особистісні, професійно-психологічні, психофізіологічні, індивідуально-типологічні якості суб'єкта. Розкрито соціально-психологічну складову "Я-концепції" майбутніх фахівців, яка дає змогу розглядати практичну професійну діяльність під час проходження виробничої практики як чинник, що впливає на процес її становлення у процесі навчання у ВНЗ. Зроблено висновок про те, що для успішного становлення "Я-концепції" майбутніх фахівців у змісті освіти мають бути органічно поєднані теоретичні та практичні компоненти підготовки, а також враховано особистісний компонент готовності майбутнього фахівця. Представлено закономірності становлення "Я-концепції" на різних рівнях та етапах професійної підготовки з урахуванням на кожному з них кризових явищ та середовищних впливів. Підкреслено, що зміст освіти майбутніх фахівців у вищих навчальних закладах визначається соціально-економічними трансформаціями, особливостями розвитку системи освіти України, зокрема сучасними тенденціями реформування системи вищої освіти, прикладними завданнями, які мають виконувати фахівці у процесі виконання майбутньої професійної діяльності
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153(06)/А 43
Автор(и) : Павлюк М. М.
Назва : Досвід розробки технологій розвитку самостійності студента
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 18. - С. 192-209 (Шифр 153(06)/А 43-526998328)
Примітки : Бібліогр.: С. 207-208 (7 назв)
УДК : 159.923.33
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самостійність особистості--технології розвитку--досвід--самоусвідомлення--свобода--ініціативність
Анотація: У статті обґрунтовано досвід розробки технологій розвитку самостійності майбутнього фахівця. Зокрема йдеться про застосування особистісно-розвивальних і суб’єктно-орієнтованих психолого-педагогічних технологій у процесі формування автономної, незалежної, самостійної поведінки студента. Запропоновано технологію розвитку самостійності майбутнього фахівця, що дає змогу психологу брати активну участь у своєму професійному становленні, ставлячи мету - досягнення «акме» – вершини, розквіту професіоналізму. Використано інтеграційні технології, що мають на меті об’єднання різних самостійних розділів дисциплін, що вивчаються, в комплексно-цільову, організаційно-змістовну основу розвитку самостійності майбутнього фахівця. Зроблено висновок про те, що успішний розвиток фахівця-психолога здійснюється в особистісно-діяльнісному, індивідуально-творчому контексті за умови не лише інтеграції базових професійних знань, умінь і навичок, але й при здійсненні діагностики, самодіагностики, проектування, самопроектування особистості майбутнього фахівця. Ця умова дає змогу, використовуючи активні методи, види і форми психологічної підготовки, розвивати адекватну самооцінку особистості студента, внутрішнб мотивацію, його самоконтроль, самореалізацію, самокорекцію, саморозвиток. Підкреслено, що інтеграційна технологія дає особистості не лише набувати професійної компетентності, особистісно-функціональної, поведінкової готовності до діяльності, а й дає змогу їй проектувати і прогнозувати свій подальший професійний саморозвиток.
Знайти схожі

 
Статистика
за 24.07.2024
Кількість запитів 157399
Кількість відвідувачів 1246
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя