Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (840)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (46)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=середовище<.>
Загальна кількість знайдених документів : 113
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-113 
1.
153
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Чайка, Галина Василівна.
    Я-концепція як структурно-динамічний аспект поняття "Я" в працях українських і зарубіжних дослідників [Текст] / Г. В. Чайка // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 14. - С. 215-226. - Бібліогр.: с. 223-225 (23 назви)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
поняття «Я» -- Я-концепція -- Я-образи -- особистість -- соціокультурне середовище
Анотація: У статті на основі літературних джерел досліджується Я-концепція як структурно-динамічний аспект поняття «Я». Я-концепція виникає і розвивається у процесі соціальної взаємодії, є результатом культурного розвитку. Вона змінюється під впливом як внутрішніх, так і зовнішніх чинників, які можуть бути як традиційними: сім’я, школа, так і новими: засоби масової інформації, комп’ютерне віртуальне середовище. Як складну, ієрархічно побудовану систему, Я-концепцію можна розглядати, виходячи з різних основ, проте Я-образи можна розглядати як такі структурні елементи цілісної Я-концепції, що розкривають суб’єктивне знання особистості про себе, в яких узагальнена емоційна і когнітивна інформація про сутність «Я».


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

2.
159.923
П 25


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Пенькова, Олена Іванівна.
    Цінності як регулятор процесу самовдосконалення особистості [Текст] / О. І. Пенькова // Проблеми загальної та педагогічної психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Гнозіс, 2013. - Т. 15, ч. 2. - С. 176-184 : табл. - Бібліогр.: с. 183 (15 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
самовдосконалення -- духовність -- соціальне середовище -- цінності -- ціннісні орієнтації
Анотація: У статті розглядається проблема становлення процесу самовдосконалення і простежується його взаємозв'язок з ціннісними орієнтаціями особистості. Аналізуються концептуальні підходи до визначення психологічного змісту даного феномену.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

3.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Мельник, Мирослава Олексіївна.
    Ціннісна взаємодія з соціальним середовищем як чинник становлення обдарованої особистості [Текст] / М. О. Мельник // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2016. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 12. - С. 281-290. - Бібліогр.: с. 288 (16 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
обдарованість -- інтелектуальна обдарованість -- цінності -- особистісні цінності -- соціальне середовище
Анотація: Розглянуто вплив системи ціннісних пріоритетів макро- та мікросередовища, ціннісних характеристик типу освітнього середовища та стилю сімейного виховання на особливості прояву та розвитку обдарованості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

4.
153
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Соловей, Яніна Григорівна.
    Ціннісні впливи педагогів, батьків і соціокультурного середовища на становлення музично обдарованої особистості [Текст] / Я. Г. Соловей // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 14. - С. 152-160. - Бібліогр.: с. 158-160 (12 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
обдарована особистість -- становлення -- ціннісні впливи -- соціокультурне середовище -- батьки
Анотація: У статті висвітлено аналіз психологічних підходів до проблеми ціннісного впливу педагогів, батьків та соціокультурного середовища на становлення музично обдарованої особистості. Визначено, що музично обдаровані люди, зазвичай самі особливо підкреслюють роль сімейного музичного середовища чи надлишок музично-слухових уявлень у ранньому дитинстві. Підкреслено, що починаючи заняття у ранньому віці, більшість музикантів обирають не тільки професію, але й спосіб життя, а отже, до певної міри, специфічні умови, середовище та спосіб особистісного росту. Виділено теоретичні принципи, які слід використовувати педагогам під час роботи над розвитком музичних здібностей юного дарування.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

5.
159.98:37.07:005.95]:001.895(043.5)
Ч-84


    Чудакова, Віра Петрівна.
    Формування психологічної готовності персоналу освітніх організацій до інноваційної діяльності [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.10 / В. П. Чудакова ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2016. - 474 с. : табл. - Бібліогр.: с. 213-265. -
УДК
Рубрики: Організаційна психологія--Інноваційна діяльність--Персонал організацій--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
інноваційна діяльність -- персонал організацій -- освітні організації -- психолого-організаційна технологія -- організаційно-інноваційне середовище -- психологічна готовність -- рефлексивно-інноваційний тренінг -- коучинг
Анотація: У роботі розкрито загальний дизайн, особливості впровадження психолого-організаційної технології формування готовності персоналу освітніх організацій до інноваційної діяльності та комплексну систему її науково-методичного забезпечення. представлено процедуру побудови та визначення інноваційності персоналу освітніх організацій - інтегрального показника сформованості психологічної готовності до інноваційної діяльності. Розкрито психологічні особливості впровадження освітніх програм спеціальної психологічної підготовки.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
15(08)
А 43


    Харченко, Н. А.
    Формування емоційного середовища дошкільника у науковій спадщині О. В. Запорожця [Текст] / Н. А. Харченко, Т. О. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 322-329. - Бібліогр.: с. 328 (4 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
дошкільний вік -- О. В. Запорожець -- емоції -- почуття -- емоційне середовище -- гра
Анотація: Дана стаття присвячена актуальним питанням формування емоційного середовища дитини дошкільного віку, які детально проаналізовані О. В. Запорожцем. Емоційно-розвиваюче середовище - це сукупність загальних і специфічних педагогічних умов, що забезпечують емоційну підтримку і стабілізацію емоційно комфортної атмосфери в групі, що створюють відповідний емоційний настрій, різноманітно активізують розвиток емоційної сфери дітей і сприяють оволодінню навичками емоційної регуляції. В статті констатується, що успішний розвиток емоцій дитини раннього віку є базисом самореалізації її як особистості. Визначено, що створення відповідних педагогічних умов в дошкільному навчальному закладі має сприяти оптимізації емоційного розвитку дітей раннього віку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Чорна, Т. О.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

7.
153/154
О-64


    Чуйко, Олена Василівна.
    Управлінські засади створення середовища особистісно-професійного розвитку на кафедрі [Текст] / О. В. Чуйко // Організаційна психологія. Економічна психологія : науковий журнал / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України; НАПН України. - Київ : Логос, 2017. - № 1 (8). - С. 84-90. - Бібліогр.: с. 89-90 (14 назв)
УДК
РУБ 153/154
Рубрики: Організаційна психологія--Економічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
кафедра -- моделі управління кафедрою -- освітнє середовище -- місія кафедри -- кафедральна команда -- професійні практики
Анотація: Стаття розкриває управлінські підходи до формування і розвитку інноваційного середовища на кафедрі, спрямованого на забезпечення і особистісно-професійний ріст суб’єктів освітньої діяльності: студентів та викладачів. Формулюються основні принципи діяльності управління кафедрою в парадигмі моделі організаційного розвитку. У цьому контексті розкриваються місії і принципи функціонування кафедри; виокремлюються головні функції, спрямовані на концепцію розвитку кафедри; формулюються стратегічні завдання і план оперативних дій; принципи побудови кафедральної команди; розкриваються особливості стимулювання розвитку персоналу з урахуванням професійного саморозвитку; визначаються можливості упровадження рефлексивно-аналітичних форм контролю і оцінювання етапів просування розвитку кафедри.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Карамушка , Людмила Миколаївна \наук. ред.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

8.
15(08)
А 43


    Білецький, П. С.
    Управління освітніми методико-соціальними технологіями в умовах модернізації сучасного соціуму [Текст] / П. С. Білецький // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 352-360. - Бібліогр.: с. 359 (7 назв) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
медико-соціальні технології -- ефективність -- освітній простір -- соціальне середовище -- заклад вищої освіти
Анотація: У статті наведено результати дослідження окремих аспектів управління освітніми медико-соціальними технологіями в умовах модернізації сучасного соціуму. Проведено дослідження проблематики управління в освіті та визначено, що створення, реалізація та практичне впровадження освітньої медико-соціальної технології залежить від ефективності діяльності керуючої підсистеми закладу вищої освіти, що забезпечує відповідні прогностичні, організаційно-правові, кадрові, матеріально-технічні та психолого-педагогічні умови. Розвинуто положення про те, що в процесі професійного управління закладами вищої освіти мають враховуватися такі особливості: заклади вищої освіти - це відкриті системи, які мають врахувати постійні зміни, що відбуваються в соціальному середовищі; вміти швидко адаптуватися до нових підходів в суспільному розвитку та трансформувати їх в новий зміст навчання, нові освітні та інформаційні технології, нові стратегії взаємодії між учасниками управлінського та навчально-виховного процесу; розвиватися у відповідності до соціальних змін; функціонувати на засадах гуманістичного менеджменту. Наголошується, що ефективність діяльності керуючої підсистеми закладу вищої освіти у галузі управління освітньої медико-соціальної технології буде залежити від узгодженості і координованості вертикальних (адміністрація) і горизонтальних (педагогічні колективи) зв'язків, оперативності управлінського впливу на підсистеми та структури закладу вищої освіти; своєчасності отримання управлінської інформації (зворотній зв'язок) та прогнозованості результатів впровадження освітньої медико-соціальної технології в навчальний процес здобувачів вищої освіти за медичним фахом.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

9.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Корольов, Дмитро Констянтинович.
    Теоретичні засади дослідження освітнього середовища для обдарованих у зарубіжній науці [Текст] / Д. К. Корольов // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2013. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 9. - С. 46-61. - Бібліогр.: с. 59-60 (18 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
освітнє середовище -- освіта обдарованих учнів і студентів -- розвиток обдарованості
Анотація: У статті поданий аналіз теоретичних підходів до розробки проблеми освіти обдарованих. Визначено головні характеристики освітнього середовища для обдарованих учнів та студентів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

10.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Янковчук, Марина Миколаївна.
    Теоретичні аспекти побудови освітнього середовища для соціально обдарованої учнівської молоді [Текст] / М. М. Янковчук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2013. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 9. - С. 546-559. - Бібліогр.: С. 558-559 (16 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
розвивальна освіта -- розвивальне освітнє середовище -- компоненти освітнього середовища -- обдарованість -- суб'єкт розвитку
Анотація: У статті розглядаються поняття "розвивальна освіта" та "розвивальне освітнє середовище". Констатується, що зв'язок між просторово-предметним і соціальним компонентами становить педагогічне забезпечення розвивальних можливостей освітнього середовища. З'ясовується зміст, поняття розвивального освітнього середовища, а також принципи і методи його побудови, виокремлюються компоненти та принципи організації освітнього середовища, визначається специфіка підходу до створення розвивального освітнього середовища для обдарованих індивідів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

11.
159.98.072:37.013(043.5)
Я 14


    Яблонський, Андрій Іванович.
    Теоретичні і методологічні засади психологічної експертизи змісту загальної середньої освіти [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / А. І. Яблонський ; наук. конс. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 40 с. - Бібліогр.: С. 34-38. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
   Історія психології

Кл.слова (ненормовані):
гуманітарне знання -- психологічна експертиза -- середня освіта -- експертна діяльність -- зміст освіти -- освітньо-розвивальне шкільне середовище -- професійно-педагогічна діяльність учителя -- Я-концепція випускника школи
Анотація: У дисертації запропонованотеоретичне узагальнення і розв’язанняважливоїнаукової проблеми–здійснення психологічної експертизи змісту загальної середньої освітияк специфічної, інтегративної системи психодіагностичних процедур.Розкрито феноменологію та сутністьекспертизи, визначено психологічний зміст понять «психологічна експертиза» та«психологічна експертиза змісту загальної середньої освіти». Здійснено теоретичний аналіз психологічної експертизи середньої освіти та визначено її місцев системі психодіагностичних методів. Обґрунтовано теоретичні засади експертної діяльності усфері освіти; визначено об’єкт і предмет, основні функції і завдання, підходи і принципи організації, компоненти та критерії експертного оцінювання. Розроблено теоретико-методологічні й концептуальнізасади психологічної експертизи змісту загальної середньої освіти, на основі яких сконструйовано технологічну план-карту з обґрунтуванням емпіричних рефренівкожного її предмета-параметра. Розроблено і обґрунтовано комплекс моніторингових показників психологічної експертизизмісту загальної середньої освіти.Уточнено та розширено зміст низки психологічних категорій у контексті заявленої теми: «експертиза», «об’єкт і предмет експертизи», «експертна діяльність психолога у сфері освіти», «психологічно безпечне освітньо-розвивальне середовище», «зрілаЯ-концепція випускника школи»; удосконалено типологію об’єктів психологічної експертизи середньої освіти; критерії експертного оцінювання змісту освіти; науково-психологічні положення про особистісний, соціальний, емоційний та інтелектуальний складники Я-концепції випускника школи; теорія і методика фахової підготовки майбутніх психологів до реалізації експертної діяльності в освіті.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

12.
159.98.072:37.013(043.5)
Я 14


    Яблонський, Андрій Іванович.
    Теоретичні і методологічні засади психологічної експертизи змісту загальної середньої освіти [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / А. І. Яблонський ; наук. конс. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 506 с. - Бібліогр.: С. 406-463. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
   Історія психології

Кл.слова (ненормовані):
гуманітарне знання -- психологічна експертиза -- середня освіта -- експертна діяльність -- зміст освіти -- освітньо-розвивальне шкільне середовище -- професійно-педагогічна діяльність учителя -- Я-концепція випускника школи
Анотація: У дисертації запропонованотеоретичне узагальнення і розв’язанняважливоїнаукової проблеми–здійснення психологічної експертизи змісту загальної середньої освітияк специфічної, інтегративної системи психодіагностичних процедур.Розкрито феноменологію та сутністьекспертизи, визначено психологічний зміст понять «психологічна експертиза» та«психологічна експертиза змісту загальної середньої освіти». Здійснено теоретичний аналіз психологічної експертизи середньої освіти та визначено її місцев системі психодіагностичних методів. Обґрунтовано теоретичні засади експертної діяльності усфері освіти; визначено об’єкт і предмет, основні функції і завдання, підходи і принципи організації, компоненти та критерії експертного оцінювання. Розроблено теоретико-методологічні й концептуальнізасади психологічної експертизи змісту загальної середньої освіти, на основі яких сконструйовано технологічну план-карту з обґрунтуванням емпіричних рефренівкожного її предмета-параметра. Розроблено і обґрунтовано комплекс моніторингових показників психологічної експертизизмісту загальної середньої освіти.Уточнено та розширено зміст низки психологічних категорій у контексті заявленої теми: «експертиза», «об’єкт і предмет експертизи», «експертна діяльність психолога у сфері освіти», «психологічно безпечне освітньо-розвивальне середовище», «зрілаЯ-концепція випускника школи»; удосконалено типологію об’єктів психологічної експертизи середньої освіти; критерії експертного оцінювання змісту освіти; науково-психологічні положення про особистісний, соціальний, емоційний та інтелектуальний складники Я-концепції випускника школи; теорія і методика фахової підготовки майбутніх психологів до реалізації експертної діяльності в освіті.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

13.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Кириченко, Віктор Васильович.
    Теоретико-методологічна концептуалізація ідеї інклюзивного суспільства [Текст] / В. В. Кириченко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2016. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 22. - С. 125-133. - Бібліогр.: с. 132-133 (9 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
інклюзивне середовище -- соціальна роль -- соціальна адаптація -- рольова атрофія -- особистість -- соціум
Анотація: У статті проводиться теоретична розвідка науково-психологічної концептуалізації ідеї інклюзивного суспільства. Представлені соціально-рольові аспекти організації взаємовідносин у інклюзивному суспільстві, визначені еволюційні передумови його виникнення. Основним концептуальним принципом організації інклюзивного суспільства є пошук тих соціально-психологічних властивостей особистості, які є ресурсами групової консолідації.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

14.
15(08)
А 43


    Костюченко, О. В.
    Творчі аспекти репрезентації проектних образів у дизайн-середовищі [Текст] / О. В. Костюченко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 135-146. - Бібліогр.: С. 144-145 (23 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
образ -- проектний образ -- репрезинтація образу -- сприймання -- творчі аспекти репрезентації -- дизайн -- дизайн-продукт -- дизайн-середовище
Анотація: Мета роботи полягає у розкритті творчих аспектів репрезентації багатомірних і багатофункціональних проектних образів в актуальному дизайн-середовищі як системи структуризації дизайн-продуктів. Методологія дослідження заснована на системному підході, зокрема на таких теоретичних методах, як аналіз, синтез, систематизація, що надало змоги з'ясувати понятійне поле проблеми формування дизайн-середовища на творчій основі. Наукова новизна роботи полягає: 1) у з'ясуванні творчих аспектів й інтегративних компонентів, прямих і опосередкованих чинників репрезентації образів у дизайн-продуктах, які структуровані у дизайн-середовищі; 2) у розширенні й поглибленні уявлення про творчі властивості відображення образів як одного з механізмів дизайну у формування дизайн-середовища; 3) у визаченні змісту поняття "репрезентація проектного образу" у дизайні; 4) у встановленні зв'язку між творчими детермінантами сприймання, особливостями образотворення та системою виразних універсально-конструктивних засобів дизайну. Доведено, що на формування актуального дизайн-простору засобами структурування дизайн-продуктів впливає багатомірність і багатофункціональність репрезентованих проектних образів, які з'являються у ході активного здобуття й обробки інформації, я специфічним сплавом внутрішнього відображення діяльності та попереднього досвіду сприймання подібних об'єктів і взаємодії з ними.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

15.
159.922
В 61


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Вовчик-Блакитна, Олена Олександрівна.
    Сучасна сім'я в умовах мегаполісу: простір сили для слабкості [Текст] / О. О. Вовчик-Блакитна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 39. - С. 89-97. - Бібліогр.: с. 95-96 (6 назв)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
мегаполіс -- сімейне середовище -- сім'я -- глобалізація
Анотація: Представлено результати теоретичного аналізу проблем, пов'язаних з соціально-психологічними особливостями функціонування інституту сім'ї, що зазнає значної трансформації в період глобалізаційних змін, зокрема утворення мегаполісів. Визначено сім'ю як соціоекологічну систему, в котрій відбувається співдетермінація розвитку всіх її членів. Розглянуто позитивні та негативні сторони способу життя сучасної сім'ї в умовах мегаполісу, варіанти захисних тактик самозбереження та окреслені основні лінії здійснення психологічного супроводу та підтримки сім'ї.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

16.
15(57.026)
А 43


    Сараєва, Надія Михайлівна.
    Субекстремальне екологічно неблагополучне життєве середовище як лімітуючий чинник психічної діяльності людини (рос.) [Текст] / Н. М. Сараєва, О. А. Суханов // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2016. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 41. - С. 352-364. - Бібліогр.: с. 360-364 (28 назв)
УДК
РУБ 15(57.026)
Рубрики: Екологічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
життєве середовище -- екологічне неблагополуччя -- субекстремальні умови -- дитяче та юнацьке населення -- стан психіки -- психологічна адаптація -- життєздатність -- зниження показників
Анотація: У статті обговорюються результати багаторічних досліджень стану психіки, психологічної адаптації, життєздатності дитячого та юнацького населення, що народилося і проживає в Забайкальському краї - одному з регіонів екологічного неблагополоччя Росії. З посиланням на результати емпіричних досліджень, автори формулюють висновок про те, що субекстремальна екологічно неблагополучне середовище є фактором, що лімітує психічну діяльність людини.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Суханов, Олексій Анатолійович

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

17.
372
А 43


    Карабаєва, І. І.
    Суб'єкт-суб'єктна взаємодія дорослого з дитиною як чинник прийняття дошкільником соціально значущих моральних цінностей [Текст] / І. І. Карабаєва // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : КЦ ФОП Іванової М.А., 2017. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 13. - С. 82-94
УДК
РУБ 372
Рубрики: Психологія розвитку дошкільника
Кл.слова (ненормовані):
значущий дорослий -- етичні інстанції -- суб'єкт-суб'єктна взаємодія -- розвивальне середовище -- моральні цінності
Анотація: У статті розглядаються питання розвитку етичних інстанцій дітей дошкільного віку в психологічному освітньому просторі. Розкривається значення суб'єкт-суб'єктної взаємодії дорослого з дитиною та розкрито сутність поняття "значущий дорослий". Представлено підходи до формування етичних інстанцій дошкільників шляхом використання прийомів роботи з суб'єктивним досвідом дитини. В роботі висвітлюються підходи до створення умов продуктивного діалогу між дитиною та дорослим.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

18.
372
А 43


    Гальцева, Т. О.
    Становлення навчальної самоефективності особистості у дошкільному та молодшому шкільному віці [Текст] / Т. О. Гальцева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : КЦ ФОП Іванової М.А., 2017. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 13. - С. 51-63
УДК
РУБ 372
Рубрики: Психологія розвитку дошкільника
Кл.слова (ненормовані):
навчальна самоефективність особистості -- навчально-ігрове середовище -- диференційована самооцінка -- цілепокладання -- рефлексія -- суб'єкт власних дій -- суб'єкт навчальної діяльності
Анотація: У статті проаналізовано особливості становлення навчальної самоефективності у дошкільному та молодшому шкільному віці. Визначені соціально-психологічні чинники, що її детермінують, зокрема: сімейне виховання, спілкування з дорослими і однолітками, емоційне відношення педагога, успіхи у ігровій та навчальній діяльності, приклад інших. Проаналізовано роль навчально-ігрового середовища.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

19.
159.923.33+378(043.5)
Г 12


    Габа, Ірина Миколаївна.
    Соціально-психологічні складові розвивального потенціалу освітнього середовища вищого навчального закладу [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / І. М. Габа ; наук. керів. Ю. М. Швалб ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 20 с. - Бібліогр.: с. 16-17 (15 назв). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
освітнє середовище -- розвивальний потенціал -- суб'єкт освітнього середовища -- особистість -- соціально-психологічний клімат -- педагогічна взаємодія
Анотація: У дисертації подано теоретичне узагальнення дослідження соціально - психологічних складових і особливостей прояву розвивального потенціалу освітнього середовища ВНЗ, розроблено моделі його оцінки. На основі аналізу стану теоретико - методологічн ого дослідження проблеми розвивального потенціалу освітнього середовища ВНЗ запропоновано теоретичну модель характеристики зазначеного феномена. Розроблено емпіричну модель дослідження розвивального потенціалу, визначено його складові в різних суб’єктів освітнього середовища ВНЗ. На основі розробленої емпіричної моделі визнач ено соціально - психологічні складові розвивального потенціалу освітнього середовища конкретного ВНЗ. Підготовлено програму оцінювання розвивального потенціалу освітнього середовища та здійснено її апробацію у Навчально - науковому інституті педагогіки, псих ології, підготовки фахівців вищої кваліфікації Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського .

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Швалб, Юрій Михайлович \наук. керів.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

20.
159.923.33+378(043.5)
Г 12


    Габа, Ірина Миколаївна.
    Соціально-психологічні складові розвивального потенціалу освітнього середовища вищого навчального закладу [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / І. М. Габа ; наук. керів. Ю. М. Швалб ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 221 с. : табл. - Бібліогр.: с. 173-194 (218 назв). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
освітнє середовище -- розвивальний потенціал -- суб'єкт освітнього середовища -- особистість -- соціально-психологічний клімат -- педагогічна взаємодія
Анотація: У дисертації подано теоретичне узагальнення дослідження соціально - психологічних складових і особливостей прояву розвивального потенціалу освітнього середовища ВНЗ, розроблено моделі його оцінки. На основі аналізу стану теоретико - методологічн ого дослідження проблеми розвивального потенціалу освітнього середовища ВНЗ запропоновано теоретичну модель характеристики зазначеного феномена. Розроблено емпіричну модель дослідження розвивального потенціалу, визначено його складові в різних суб’єктів освітнього середовища ВНЗ. На основі розробленої емпіричної моделі визнач ено соціально - психологічні складові розвивального потенціалу освітнього середовища конкретного ВНЗ. Підготовлено програму оцінювання розвивального потенціалу освітнього середовища та здійснено її апробацію у Навчально - науковому інституті педагогіки, псих ології, підготовки фахівців вищої кваліфікації Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського .

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Швалб, Юрій Михайлович \наук. керів.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-113 
 
Статистика
за 11.07.2024
Кількість запитів 70613
Кількість відвідувачів 967
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя