Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (362)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (14)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=ситуація<.>
Загальна кількість знайдених документів : 103
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-103 
1.
159.922.2+159.98:364.62
Я 47


    Яковенко, Сергій Іванович.
    Теорія і практика психологічної допомоги потерпілим від катастроф (на прикладі постчорнобильської ситуації) [Рукопись] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Яковенко Сергій Іванович ; наук. конс. Киричук О. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1998. - 484 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 393-443. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Психологія катастроф--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
психологія катастроф -- екстремальні чинники -- психологічні наслідки аварій -- постчорнобильська ситуація -- психологічна допомога -- радіоекологічна психологія
Анотація: В дослідженні розкрито закономірності та механізми дії екстремальних чинників катастроф на психіку людини. Визначено теоретичні та практичні засади попередження та подолання негативних психічних наслідків катастроф. Виявлено головні чинники та особливості динаміки психічного стану осіб, що постраждали внаслідок чорнобильської ядерної катастрофи. Визначено організаційні принципи та найбільш ефективні методи психологічної допомоги потерпілим внаслідок чорнобильської катастрофи.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Киричук, Олександр Васильович \наук. консультант.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
37.091.33-027.22:130.12]:159.96-053.5/.6
К 78


    Красновський, Валерій Миколайович.
    Вплив гуманістично орієнтованого навчання на психічні стани школярів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Красновський Валерій Миколайович ; наук. кер. Балл Г. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1999. - 201 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 168-201. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Психічні стани--Дисертації
   Вікова психологія--Школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
ПСИХІЧНІ СТАНИ -- СОЦІАЛЬНА СИТУАЦІЯ РОЗВИТКУ -- ГУМАНІЗАЦІЯ ОСВІТИ -- МОЛОДШІ ШКОЛЯРІ -- ПІДЛІТКИ -- ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНого процесу -- СТАВЛЕННЯ УЧНІВ ДО ШКОЛИ
Анотація: У дисертації розкривається значення категорії "психічного стану" для дослідження і вдосконалення навчально-виховного процесу. Проведено теоретичний аналіз соціальної ситуації розвитку сучасного підлітка. Простежено основні історичні етапи руху за гуманізацію освітнього процесу та сучасні тенденції цього руху. Експериментально вивчено вплив організації навчально-виховного процесу на показники психічних станів школярів. Зроблено висновок, що спроби гуманізації освітнього процесу в тому чи іншому навчальному закладі потребують об'єктивного психологічного аналізу, при цьому показники психічних станів учнів мають бути важливими експертними критеріями, характеризуючи ступінь збалансованості навчально-виховного процесу. Розроблено практичні рекомендації щодо гуманізації навчально-виховного процесу у загальноосвітній школі.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Балл , Георгій Олексійович \рук. работы.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
159.947.5:37.011.3-051-057.85/.86
К 17


    Кальницька, Катерина Олексіївна.
    Мотивація педагога до підвищення професійної кваліфікації [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Кальницька Катерина Олексіївна ; наук. кер. Киричук О. В. ; Держ. акад. керівних кадрів освіти. - Київ, 1999. - 212 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 171-188. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Мотивація--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
модель мотивації -- ПІДВИЩЕННЯ професійної кваліфікації -- МОТИВАЦІЙНІ фактори -- СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНА ситуація -- особливості диспозиції -- соціально-психологічна адаптованість
Анотація: Дисертація містить результати теоретичного та експериментального дослідження проблеми мотивації підвищення кваліфікації педагога. Розроблено та емпірично випробувано процесуально-динамічну модель мотивації. Встановлено, що мотивація педагога підвищувати професійну кваліфікацію є функцією специфічних факторів. Визначено латентні особливості низько- і високомотивованих педагогів; змістово-компонентну структуру мотивації; вплив на її динаміку суб'єктної активності педагога щодо професійного та особистісного зростання, позитивних зрушень соціально-психологічної ситуації педагогічної діяльності та стану психічного здоров'я. Показано основні напрями оптимізації мотивації педагога до підвищення професійної кваліфікації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Киричук, Олександр Васильович \наук. кер.\; Державна академія керівних кадрів освіти (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
15(02)
О 75


   
    Основи практичної психології [Текст] : підручник для студентів вищих закладів освіти / [В. Панок, Т. Титаренко, Н. Чепелева [та ін.] ; [голов. ред. С. Головко] ; [ред. Ю. Медюк]. - Київ : Либідь, 1999. - 536 с. - 9.00 грн.
УДК
РУБ 15(02)
Рубрики: Практична психологія
Кл.слова (ненормовані):
практична психологія -- методологія практичної психології -- особистість у практичній психології -- життєва ситуація особистості -- життєвий шлях особистості -- доля у практичній психології -- особистість практикуючого психолога -- особистість психолога -- види діяльності соціально-психологічної служби -- функції соціально-психологічної служби -- практична психологія в системі освіти -- організація психологічної служби в освітніх закладах -- становлення особистості у навчально-виховному процесі -- види діяльності шкільного психолога


Дод.точки доступу:
Панок, [В. ; Титаренко, Т.; Чепелева [та ін.], Н.; Головко], С. \[голов. ред.\; Медюк], Ю. \[ред.\
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

5.
37.015.3:159.922.7
Д 43


    Дзюбко, Людмила Віталіївна.
    Психологічні особливості ранньої шкільної дезадаптації і шляхи її подолання [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Дзюбко Людмила Віталіївна ; наук. кер. Бондаренко О. Ф. ; Київ. держ. лінгв. ун-т. - Київ, 2000. - 196 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 156-176. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Дезадаптація--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
рання шкільна дезадаптація -- психосоціогенез -- соціальна ситуація розвитку -- психосемантичний підхід -- каузальна атрибуція -- моделюючий тренінг
Анотація: Дисертація присвячена експериментальному дослідженню феномена ранньої шкільної дезадаптації молодших школярів. Установлено, що причини збільшення випадків ранньої шкільної дезадаптації не тільки в особистісних властивостях дітей, а й в специфіці сучасної соціальної ситуації. Розкриті психологічні механізми та психосоціальна специфіка виникнення ранньої шкільної дезадаптації. Шляхом експериментального дослідження установлено, що психологічним механізмом активації ранньої шкільної дезадаптації є, зокрема, негативна каузальна атрибуція, під дією якої вчителі, не усвідомлюючи справжніх причин, мимовільно приписують стан дезаптованості дітям. Розроблена та апробована методика моделюючого експерименту для подолання психологічно деструктивного спілкування з дітьми.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Бондаренко, Олександр Федорович \наук. кер.\; Київський державний лінгвістичний університет (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
37.064.2-027.22:130.12+316.47
К 96


    Кушнірюк, Володимир Михайлович.
    Гуманізація міжособистісних стосунків як умова запобігання конфліктів у педагогічному процесі [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Кушнірюк Володимир Михайлович ; наук. кер. Боришевський М. Й. ; Ін-т психології АПН України. - Київ, 2000. - 186, [29] с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 175-186. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Міжособистісні стосунки--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
ВЗАЄМОДІЯ -- МІЖОСОБИСТІСНІ СТОСУНКИ -- КОНФЛІКТНА СИТУАЦІЯ -- МІЖОСОБИСТІСНІ КОНФЛІКТИ -- ГУМАНІЗАЦІЯ -- гуманістичні цінності -- ЗАПОБІГАННЯ конфліктів
Анотація: Дисертацію присвячено: з'ясуванню особливостей міжособистісних стосунків учителя і учнів-підлітків під час конфліктних ситуацій; виявленню найбільш конфліктогенних вчителів та підлітків, виявленню їх істотних характеристик; аналізу та узагальненню основних причин виникнення конфліктів; дослідженню психологічних засад гуманізації міжособистісних взаємин як важливої умови запобігання конфліктів у педагогічному процесі; віднаходженню психолого-педагогічних умов ефективного запобігання конфліктів у міжособистісних стосунках.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Боришевський, Мирослав Йосипович \наук. кер.\; Інститут психології АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

7.
37.091.31-059.2+373.29-052
Т 86


    Турбан, Вікторія Вікторівна.
    Розвиток у першокласників здатності до спільної діяльності у ситуаціях невизначеності [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Турбан Вікторія Вікторівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2001. - 210 с. : рис., табл., мал. - Бібліогр.: с. 188-204. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Спільна діяльність--Дисертації
   Вікова психологія--Першокласники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
спільна діяльність -- ситуація невизначеності -- адаптованість -- групова взаємодія -- психічний розвиток -- особистісне становлення -- молодший шкільний вік
Анотація: Дисертація присвячена дослідженню процесу становлення здатності першокласників до спільної діяльності у ситуаціях невизначеності. Показано, що ситуація невизначеності є чинником актуалізації та структурування спільної діяльності і фактором особистісного становлення першокласника. Створено і апробовано систему методичних прийомів оптимізації процесу становлення спільної діяльності на початковому етапі шкільного навчання.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Свободных экз. нет
Знайти схожі

8.
159.922.8-057.875:316.48
К 56


    Коваль, Ірина Андріївна.
    Психологічні особливості конфліктів у процесі спільної учбової діяльності студентів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Коваль Ірина Андріївна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2002. - 217 с. : табл. - Бібліогр.: с. 194-205. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Конфлікти--Дисертації
   Педагогічна психологія--Спільна діяльність--Дисертації

   Вікова психологія--Студенти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
учбовий конфлікт -- КОНФЛІКТНА СИТУАЦІЯ -- причини учбових конфліктів -- модель конфліктної поведінки -- стратегії вирішення конфлікту -- спільна діяльність
Анотація: У дисертації обґрунтовується доцільність виділення конфліктів у процесі спільної учбової діяльності як окремого виду конфліктів - учбових. Розкрито основні типи і причини цих конфліктів, їхні властивості, способи поведінки студентіву конфліктних ситуаціях, шляхи їх вирішення, вплив конфліктів на процес і результати спільної учбової діяльності та основні психологічні фактори, що зумовлюють характер впливу на спільну діяльність і його наслідки. З'ясовано, що учбові конфлікти є типовим явищем у процесі спільної учбової діяльності, а їх відсутність не є свідченням ні високої ефективності учбової діяльності групи, ні згуртованості групи. Встановлено, що основні психологічні особливості цих конфліктів зумовлені передусім специфікою учбової діяльності.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

9.
159.923.2:502/504-022.326.5
К 89


    Кузьменко, Євгенія Миколаївна.
    Особливості ставлення до себе й до життя людей, які пережили екологічні катастрофи [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Кузьменко Євгенія Миколаївна ; наук. кер. Швалб Ю. М. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2005. - 283 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 189-207. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Самоставлення--Дисертації
   Загальна психологія--Психологія катастроф--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
ЕКОЛОГІЧНА катастрофа -- поставарійна ситуація -- чисті та радіаційно забруднені райони -- спосіб та якість життя -- об'єктивні показники -- суб'єктивні оцінки -- адекватність оцінок
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню особливостей ставлення до себе та до власних способу життя і якості життя людей, які пережили екологічні катастрофи. Розглянуто загальні питання надзвичайних ситуацій, їх основні види та особливості; визначено структуру Чорнобильської аварії як надзвичайної ситуації та екологічної катастрофи; показано стресогенність екологічної катастрофи як привід для зміни способу життя. Запропоновано теоретичну модель категорії "спосіб життя" в соціально-психологічному аспекті. Вказано особливості побудови системи об'єктивних показників якості життя, та представлена їх порівняльна характеристика на чистих та радіаційно забруднених територіях.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Швалб, Юрій Михайлович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

10.
15(09)
Р 70


    Роменець, Володимир Андрійович.
    Історія психології: Стародавній світ. Середні віки. Відродження [Текст] : навч. посіб. для студентів вищих навчальних закладів / В. А. Роменець. - К. : Либідь, 2005. - 916 с. - ISBN 966-06-0383-5 : 120.00 р., 100 грн. р.
УДК
РУБ 15(09)
Рубрики: Історія психології
Кл.слова (ненормовані):
міфологічна психологія -- народна психологія -- ситуація конфлікту -- ситуація колізії -- принцип мотивації -- психологія китайського буддизму -- арабська психологія -- психологія західноєвропейського відродження
Анотація: На широкому цивілізаційному тлі показано основні етапи й закономірності становлення психологічних поглядів від первісності до XVII ст. Використання вчинкового принципу в історії психології дає змогу глибоко розкрити особливості психологічного мислення європейських та східних народів у різні історичні епохи.

Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

11.
37.015.3:159.922.7
Т 35


    Терновик, Наталія Анатоліївна.
    Психологічні умови розвитку підлітка як суб'єкта пізнавальної діяльності (на матеріалі курсу "Світова література") [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Терновик Наталія Анатоліївна ; наук. кер. Михальчук Н. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2006. - 354 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 204-224. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Пізнавальна діяльність--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
пізнавальна діяльність -- підлітки -- проблемна ситуація -- рефлексивне середовище -- пізнавальна активність -- педагогічний вплив
Анотація: У роботі розроблено концептуальну модель формування суб'єктних якостей у школярів на уроках світової літератури. Показано, що педагогічні впливи вчителя на підлітків сприяють їх розвитку як суб'єктів пізнавальної діяльності. Визначено основні фактори, які впливають на активізацію пізнавальної діяльності підлітків. Розроблено способи стимуляції розвитку підлітка як суб'єкта пізнавальної діяльності на уроках світової літератури. Розроблено систему характеристик, які дозволяють аналізувати психологічні умови розвитку підлітка як суб'єкта пізнавальної діяльності та розкрито значення цих характеристик на уроках світової літератури.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Михальчук, Наталія Олександрівна \наук. кер.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

12.
159.922.27+316.48:364-43
К 91


    Кунцевська, Анастасія Володимирівна.
    Інтраперсональні конфлікти у діяльності соціальних працівників [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Кунцевська Анастасія Володимирівна ; наук. кер. Швалб Ю. М. ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. - Київ, 2006. - 209 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 182-197. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Конфлікти--Дисертації
   Психологія соціальної роботи--Соціальні працівники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
СОЦІАЛЬНИЙ ПРАЦІВНИК -- ІНТРАПЕРСОНАЛЬНий конфлікт -- професійна свідомість -- професійна ситуація -- РЕФЛЕКСІЯ -- ПЕРЕЖИВАННЯ
Анотація: Дисертація присвячено дослідженню психологічної структури інтраперсональних корнфліутів у соціальних працівників та розробці психологічних засобів їх діагностики, профілактики та подолання. В роботі проаналізовано теоретичні моделі інтраперсональних конфліктів в рамках професіогенезу особистості. Визначено основні чинники виникнення інтраперсональних конфліктів у практичній діяльності соціальних працівників. Показано, що такими чинниками виступають протиріччя в системі професійної діяльності та структурі професійної свідомості. Показано, що подолання інтраперсональних конфліктів передбачає проходження суб'єктом низки етапів особистісної роботи з переживаннями конфліктної ситуації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Швалб, Юрій Михайлович \наук. кер.\; Київський національний університет ім. Тараса Шевченка (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

13.
15(02)
О 75


   
    Основи практичної психології [Текст] : підручник для студентів вищих закладів / [В. Панок, Т. Титаренко, Н. Чепелева [та ін.] ; [голов. ред. С. Головко] ; [ред. Ю. Медюк]. - вид. 3-є стереотипне. - Київ : Либідь, 2006. - 536 с. - 60.00 грн.
УДК
РУБ 15(02)
Рубрики: Практична психологія
Кл.слова (ненормовані):
практична психологія -- методологія практичної психології -- особистість у практичній психології -- життєва ситуація особистості -- життєвий шлях особистості -- доля у практичній психології -- особистість практикуючого психолога -- особистість психолога -- види діяльності соціально-психологічної служби -- функції соціально-психологічної служби -- практична психологія в системі освіти -- організація психологічної служби в освітніх закладах -- становлення особистості у навчально-виховному процесі -- види діяльності шкільного психолога


Дод.точки доступу:
Панок, [В. ; Титаренко, Т.; Чепелева [та ін.], Н.; Головко], С. \[голов. ред.\; Медюк], Ю. \[ред.\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

14.
159.923.2(043.5)
К 20


    Капустюк, Олена Миколаївна.
    Самопрезентація як засіб створення позитивного іміджу особистості [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Капустюк Олена Миколаївна ; наук. кер. Чепелєва Н. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2007. - 252 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 193-211. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Самопрезентація--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
САМОПРЕЗЕНТАЦІЯ -- ОСОБИСТІСТЬ -- СИТУАЦІЯ -- ІМІДЖ -- ІНТЕРАКційна взаємодія -- СТРАТЕГІЯ -- ІДЕНТИЧНІСТЬ
Анотація: У дослідженні на засадах особистісно-ситуаційного підходу розкриваються чинники та засоби розгортання процесу самопрезентації в ситуації інтеракційної взаємодії. Пропонується типологія самопрезентацій, що спирається на сформованих у попередньому досвіді особистості способах досягнення нею позитивного іміджу. Наводяться результати емпіричного дослідження впливу типу самопрезентації (особистісного, пластичного, експонованого) на обрання особистістю стратегії (пізнавальної, адаптивної, самозахисної) поведінки в широкому контексті інтеракційної взаємодії. Здійснено аналіз психологічних відмінностей між вибірками досліджуваних чоловічої та жіночої статі за способом самопрезентації в ситуаціях інтеракційної взаємодії.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепєлева , Наталія Василівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

15.
159.964.21:316.48
К 76


    Кошова, Інна Вікторівна.
    Суб`єктивна інтерпритація ситуацій як чинник міжособистісних конфліктів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Кошова Інна Вікторівна ; наук. кер. Чепелєва Н. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2008. - 223 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 178-198. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Міжособистісні конфлікти--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
ситуація -- соціальна ситуація -- конфліктна ситуація -- конфлікт -- інтерпритація -- суб`єктивна інтерпритація -- інтерпретаційна схема -- наратив
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене вивченню процесу суб`єктивної інтерпретації конфліктних ситуацій як одного із факторів динаміки конфліктів й дослідженню значення усвідомлення особистістю власного процесу інтерпретації для їх ефективного розв`язання. Показано, що здійснення інтерпретації конфліктних ситуацій відбувається за допомогою усталених інтерпретаційних схем, специфічність виикористання яких може бути як однією із причин міжособистісних конфліктів, так і фактором, що сприяє їх ефективному вирішенню. Виокремлені схеми є основою для побудови когнітивного кореляту ситуації-моделі ситуації. Встановлено, що аналіз досвіду перебування в конфліктних ситуаціях за допомогою теоретичних знань з конфліктології та усвідомлення ставлення особистості до власного процесу інтерпретації і його особливостей, є важливою умовою зрушення динаміки конфліктів в бік конструктивності. Психологічно цей процес відбувається за рахунок переважного застосування когнітивних та смислових схем. Запропоновано спосіб психодіагностування визначення схильності особистості до ефективного розв"язання конфліктних ситуацій, що досягається через аналіз наративного опису конфліктних ситуацій, що досягається через аналіз наративного опису конфліктних ситуацій. Створено та апробовано систему методичних прийомів, що спрямовують усвідомлення процесу інтерпретації конфліктних ситуацій, а відтак сприяють підвищенню ефективності розв"язання конфліктних ситуацій.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепєлева , Наталія Василівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

16.
37.064.2+316.48
С 14


    Садова , Ірина Ігорівна.
    Психологічні чинники виникнення конфліктів у системі "вчитель-учні" початкової школи [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Садова Ірина Ігорівна ; наук. кер. Медвєдев В. С. ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. - Київ, 2009. - 212 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 191-212. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Конфлікти--Дисертації
   Вікова психологія--Початкова школа--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
конфлікт -- педагогічний конфлікт -- конфліктна ситуація -- навчальна діяльність -- молодший шкільний вік -- суб`єктивність учня -- інтерсуб`єктна взаємодія
Анотація: У дисертації досліджено психологічні чинники виникнення конфліктів у системі "вчитель-учні" початкової школи. Здійснено рознобічний аналіз проблеми конфліктів, зокрема визначено основні концептуальні підходи до загальнотеоретичних аспектів феноменів "конфлікт" та "педагогічний конфлікт", розкрито їх структурно-функціональний зміст, місце в системі психологічного знання. Висвітлено функції педагогічних конфліктів на початковому етапі навчання та в процесі становлення спільної педагогічної діяльності. З"ясовано зв"язок конфліктів у ситемі "вчитель-учні" початкової школиз особливостями сімейного виховання, особистісними властивостями учнів та вчителів, визначено роль цих конфліктів у становленні учнів як суб"єктів навчальної діяльності, яка є провідною в молодшому шкільному віці. Виявлено системний характер впливу конфліків у початковій школі, що проявляються як сукупність емоційно-особистісних, ситуативних та вікових факторів.Теоретично обгрунтовано й експериментально доведено, що сутнісним підгрунтям виникнення конфліктів у системі "вчитель-учні" початкової школи слід вважати природу конфліктної ситуації, яка є водночас і педагогічною, і соціальною ситуацією розвитку. З метою покращення інтерсуб`єктивної взаємодії вчителів з учнями початкової школи запропоновано тренінгову програму. Основні напрями корекційної роботи з учителями були скеровані на підвищення ролі особистості вчителя як суб"єкта професійної самосвідомості, суб`єкта педагогічного спілкування та суб`єкта самоусвідомлення.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Медведєв, Володимир Степанович \наук. кер.\; Київський національний університет ім. Тараса Шевченка (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

17.
316.472.3+37.064.3+316.613.434
К 43


    Кіричевська, Елеонора Всеволодівна.
    Стратегії подолання старшокласниками проявів агресії однолітків у міжособистісній взаємодії [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Кіричевська Елеонора Всеволодівна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 222 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 204-222. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Агресія--Дисертації
   Вікова психологія--Старшокласники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
стратегія подолання -- несприятлива ситуація -- шкільне насильство -- агрессивні прояви -- соціально-комунікативна задача -- евристична задача -- соціально-комунікативні здібності -- проблемно-еврестичний тренінг
Анотація: Дисертація присвячена дослідженню психологічної сутності подолання старшокласниками агресії однолітків. На основі експериментального дослідження визначено структурні компоненти соціально-комунікативного процесу, з"ясовано психологічний зміст властивих старшим підліткам поведінкових реакцій на кривдження однолітків, проаналізовано характерні особливості стратегічних тенденцій протидії агресії; досліджено індивідуально-особистісні ознаки творчого комунікативного мислення. Подано психолого-педагогічні рекомендації щодо активізації еврестичного потенціалу скривджених старшокласників, а також попередження даного деструктивного явища.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

18.
159.964.21+316.482.057.36
С 18


    Санташов, Віктор Іванович.
    Психологічні особливості конфліктної поведінки військовослужбовців строкової служби [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Санташов Віктор Іванович ; наук. кер. Пірен М. І. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 194 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 176-194. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Конфліктна поведінка--Дисертації
   Загальна психологія--Військовослужбовці--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
конфлікт -- психологічні особливості -- конфліктна ситуація -- конфліктна особистість -- військовослужбовці
Анотація: На основі науково-теоретичного аналізу зарубіжних та вітчизняних наукових джерел обгрунтовано підхід до розкриття проблеми психологічної корекції конфліктної поведінки особистості. Розкрито психологічні особливості конфліктної поведінки, конфліктні та конфліктогенні риси характеру, що призводять до ескалації конфліктів. Виявлено зв"язок між динамікою змін у характері особистості та динамікою змін конфліктної поведінки. Розроблено "Програму психологічної корекції конфліктної поведінки військовослужбовців строкової служби" та рекомендації щодо оптимізації системи міжособистісних взаємин у військовій частині.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Пірен, Марія Іванівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

19.
151.60
А 43


   
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 2. Психологічна герменевтика. Вип. 6 / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України ; за. ред. Н. В. Чепелєвої. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2010. - 194 с. - ISSN 2072-4772. - 12.00 грн.
    Зміст:
Титаренко, Т. М. Постмодерна особистість у динаміці самоконструювання / Т. М. Титаренко. - С .5-14. - Бібліогр.: с. 14 (10 назв)
Чепелева, Наталія Василівна. Методологические основы исследования личности в контексте постнеклассической психологии / Н. В. Чепелева. - С .15-24. - Бібліогр.: с. 23-24 (8 назв)
Смульсон, Марина Лазарівна. Дослідження ментальної моделі світу засобами наративізації / М. Л. Смульсон. - С .25-35. - Бібліогр.: с. 34-35 (12 назв)
Мединцев, Владислав Александрович. Когнитивные процессы в культурном пространстве лица: знание, интеллект, рефлексия / В. А. Мединцев. - С .36-55. - Бібліогр.: с. 53-55 (28 назв)
Черемных, Е. Нарративная идентичность в пространстве диалога / Е. Черемных. - С .56-65. - Бібліогр.: с. 65 (4 назви)
Кочубейник, Ольга Миколаївна. Ампліфікації життєвого досвіду у конструюванні авентичності особистості / О. М. Кочубейник. - С .66-77. - Бібліогр.: с. 76-77 (14 назв)
Кляпець, О. Я. Дослідження впливу психологічних особливостей студентів на постановку ними життєвих завдань, пов'язаних із шлюбом та сім'єю / О. Я. Кляпець. - С .78-89. - Бібліогр.: с. 89 (6 назв)
Березко, Іванна Василівна. Наратив майбутнього як складова автонаративу та його місце у структурі розуміння та інтерпретації власного досвіду особистістю / І. В. Березко. - С .90-105. - Бібліогр.: с. 105 (5 назв)
Зазимко, Оксана Володимирівна. Психологічні характеристики життєвого досвіду в юнацькому віці / О. В. Зазимко. - С .106-119. - Бібліогр.: с. 118-119 (10 назв)
Зарецька, Ольга Олександрівна. Методологічний аналіз застосування категорії "ситуація" при текстоутворенні / О. О. Зарецька. - С .120-128. - Бібліогр.: с. 127-128 (9 назв)
Гуцол, Светлана Юрьевна. Семиотический подход к проблемам исследования мифа / С. Ю. Гуцол. - С .129-140. - Бібліогр.: с. 139-140 (18 назв)
Лазоренко, Б. П. Взаємозвязки життєвих завдань проблемної та благополучної молоді / Б. П. Лазоренко. - С .141-150. - Бібліогр.: с. 149-150 (4 назви)
Ларіна, Т. О. Модель постановки життєвих завдань життєстійкої молоді / Т. О. Ларіна. - С .151-159. - Бібліогр.: с. 159 (5 назв)
Сидоренко, Ж. В. Соціально-психологічні передумови постановки молоддю життєвих завдань з психологічного здоров'я / Ж. В. Сидоренко. - С .160-169. - Бібліогр.: с. 168-169 (24 назви)
Полунін, О. В. Особливості переживання межи суб'єктивного теперішнього / О. В. Полунін. - С .170-182. - Бібліогр.: с. 181-182 (12 назв)
Крайчинська, В. А. Когнітивні моделі постановки життєвих завдань в просторі олюдненого/ оречевленого самонастановлення особистості / В. А. Крайчинська. - С .183-193. - Бібліогр.: с. 192-193 (8 назв) : табл.
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
психологічна герменевтика

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепелєвої, Сергій Дмитрович \за. ред.\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

20.
151.60
А 43


    Зарецька, Ольга Олександрівна.
    Методологічний аналіз застосування категорії "ситуація" при текстоутворенні [Текст] / О. О. Зарецька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2010. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 6. - С. 120-128. - Бібліогр.: с. 127-128 (9 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
ситуація -- психологічна ситуація -- ситуаційний контекст -- осмислення ситуації -- інтерпретація -- індивідуальний досвід -- ситуативний підхід -- технології текстоутворення
Анотація: Проведено методологічний аналіз "знаряддєвого" використання такої універсальної форми контексту, як ситуація. Аналізуються можливості, які надає використання категорії "ситуація" при породженні текстів і наративів. Виділено найбільш поширені типи "технологічного" використання категорії "ситуація".


Дод.точки доступу:
Чепелєвої, Сергій Дмитрович \за. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-103 
 
Статистика
за 19.07.2024
Кількість запитів 6603
Кількість відвідувачів 633
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя