Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (525)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (10)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=соціалізація<.>
Загальна кількість знайдених документів : 168
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.
316.613/.614-057.874:316.344.23-058.34
Н 76


    Новосядла, Олена Миколаївна.
    Психологічні особливості економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / О. М. Новосядла ; наук. кер. Н. М. Дембицька ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 229 с. : табл. + 1 додатки 25 с. - Бібліогр.: с.200-229 (272 назви). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
економічна соціалізація -- школярі -- суб'єктивно-економічний статус сім'ї -- економічна культура особистості -- культура носія бідності -- культура підприємливої людини
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено проблемі економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей. Теоретично обгрунтовано і розроблено структурно-функціональну модель економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей. Теоретично обгрунтовано і розроблено структурно-функціональну модель економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей, сфокусовану на мікрорівневій системі чинників цього процесу та на зумовленості змісту структурних компонентів економічної культури дитини особливостями і напрямами розвитку економічної культури членів сім'ї. Досліджено особливості економічної соціалізації старших підлітків і старшокласників з малозабезпечених сімей, що полягають у тенденції формування культури економічної пасивності (споживатства). Встановлено основні чинники її формування. Показано детермінуючу роль економічної культури сім'ї у процесах пізнання школярами, оцінювання, переживання економічних явищ та на цій основі регуляції економічнї поведінки, опосередкованих особливостями матеріальної забезпеченості економічних потреб її членів, впливом стилю дитячо-батьківських стосунків, моделей соціальної адаптивності та відповідних особистісних якостей членів сім'ї. У ході формувального експерименту розроблено і успішно апробовано тренінгову програму "Формування культури економічної суб'єктності школярів", засновану на основних принципах соціально-психологічного впливу на розвиток економічної культури школярів з малозабезпечених сімей: принцип інтерсуб'єктної взаємодії як джерело розвитку нових ідентифікацій особистості, принцип діалогізму та врахування вікових та індивідуальних особливостей і економічних потреб особистості школяра. Ефективність застосування тренінгової програми серед старших підлітків та старшокласників підтверджує розвиток раціонального та позитивного ставлення до грошей, мотиву економії, зменшення монетарної тривожності та напруження у монетарних відносинах, зростання показників загальної схильності до підприємництва, зниження показників тяжіння до бідності.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Дембицька, Наталія Миколаївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
316.613/.614-057.874:316.344.23-058.34
Н 76


    Новосядла, Олена Миколаївна.
    Психологічні особливості економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / О. М. Новосядла ; наук. кер. Н. М. Дембицька ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 21 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
економічна соціалізація -- школярі -- суб'єктно-економічний статус сім'ї -- економічна культура особистості -- культура носія бідності -- культура підприємливої людини
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено проблемі економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей. Теоретично обгрунтовано і розроблено структурно-функціональну модель економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей. Теоретично обгрунтовано і розроблено структурно-функціональну модель економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей, сфокусовану на мікрорівневій системі чинників цього процесу та на зумовленості змісту структурних компонентів економічної культури дитини особливостями і напрямами розвитку економічної культури членів сім'ї. Досліджено особливості економічної соціалізації старших підлітків і старшокласників з малозабезпечених сімей, що полягають у тенденції формування культури економічної пасивності (споживатства). Встановлено основні чинники її формування. Показано детермінуючу роль економічної культури сім'ї у процесах пізнання школярами, оцінювання, переживання економічних явищ та на цій основі регуляції економічнї поведінки, опосередкованих особливостями матеріальної забезпеченості економічних потреб її членів, впливом стилю дитячо-батьківських стосунків, моделей соціальної адаптивності та відповідних особистісних якостей членів сім'ї. У ході формувального експерименту розроблено і успішно апробовано тренінгову програму "Формування культури економічної суб'єктності школярів", засновану на основних принципах соціально-психологічного впливу на розвиток економічної культури школярів з малозабезпечених сімей: принцип інтерсуб'єктної взаємодії як джерело розвитку нових ідентифікацій особистості, принцип діалогізму та врахування вікових та індивідуальних особливостей і економічних потреб особистості школяра. Ефективність застосування тренінгової програми серед старших підлітків та старшокласників підтверджує розвиток раціонального та позитивного ставлення до грошей, мотиву економії, зменшення монетарної тривожності та напруження у монетарних відносинах, зростання показників загальної схильності до підприємництва, зниження показників тяжіння до бідності.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Дембицька, Наталія Миколаївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

3.
316.613/.614-057.874:33(043.5)
Д 30


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Психологічні основи економічної соціалізації школярів [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07 / Н. М. Дембицька ; наук. конс. О. І. Власова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 452 с. : табл. + 1 додатки 89 с. - Бібліогр.: с. 413-452 (607 назв). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
школярі -- економічна соціалізація школярів -- економічна культура особистості -- економічна культура підприємливої людини -- особиста власність -- ставлення до особистої власності -- психологічний простір особистості -- приватність -- підприємливість -- заклад загальної середньої освіти
Анотація: Дисертацію присвячено психологічним основам економічної соціалізації школярів. Здійснено теоретико-методологічний аналіз проблеми економічної соціалізації школярів, розкрито зміст, структуру, особливості перебігу цього процесу в період від молодшого до старшого шкільного віку. Обгрунтовано авторську концепцію дослідження психологічної структури, механізмів та закономірностей процесу економічної соціалізації особистості в період від молодшого до старшого шкільного віку. Розроблено структурно-цільову модель економічної соціалізації школярів, згідно з якою для агентів цього процесу уможливлюється цілеспрямовано задавати напрям руху системи соціалізуючих впливів, зорієнтовуючи їх на формування у школярів тих особистісних якостей, які забезпечують їм гармонійне входження в ринкові економічні відносини. Цільовий характер економічної соціалізації школяра заданий її ідеальним результатом, яким в умовах ринкової економіки є економічна культура особистості, характерною рисою якої є підприємливість. Показано, що на етапі навчання у закладі загальної середньої освіти така культура формується в просторі особистої власності. Проаналізовано результати емпіричного дослідження психологічної структури, механізмів онтогенетичних закономірностей економічної соціалізації школярів у просторі відносин особистої власності на різних етапах навчання у закладах загальної середньої освіти. Проаналізовані вікові закономірності змін в системі ставлень школярів до особистої власності як показника розвитку їх економічної культури. З'ясовано особливості впливу індивідуально-психологічних, соціально-психологічних та внутрісистемних чинників на ставлення до особистої власності як індикатора економічної соціалізованості школярів на різних етапах навчання у закладі загальної середньої освіти. Представлено розроблену авторкою систему психологічного забезпечення процесу економічної соціалізації школярів у закладі загальної середньої освіти, висвітлено його мету, завдання, структуру, розроблено окремі спеціалізуючі практики. Експерементально доведено їх ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Власова, Олена Іванівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
316.613/.614-057.874:33(043.5)
Д 30


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Соціально-психологічні чинники адаптації сільської молоді до навчання у вищих навчальних закладах І та ІІ рівнів акредетації [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07 / Н. М. Дембицька ; наук. конс. О. І. Власова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 44 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
школярі -- економічна соціалізація школярів -- економічна культура особистості -- економічна культура підприємливої людини -- особиста власність -- ставлення до особистої власності -- психологічний простір особистості -- приватність -- підприємливість -- заклад загальної середньої освіти
Анотація: Дисертацію присвячено психологічним основам економічної соціалізації школярів. Здійснено теоретико-методологічний аналіз проблеми економічної соціалізації школярів, розкрито зміст, структуру, особливості перебігу цього процесу в період від молодшого до старшого шкільного віку. Обгрунтовано авторську концепцію дослідження психологічної структури, механізмів та закономірностей процесу економічної соціалізації особистості в період від молодшого до старшого шкільного віку. Розроблено структурно-цільову модель економічної соціалізації школярів, згідно з якою для агентів цього процесу уможливлюється цілеспрямовано задавати напрям руху системи соціалізуючих впливів, зорієнтовуючи їх на формування у школярів тих особистісних якостей, які забезпечують їм гармонійне входження в ринкові економічні відносини. Цільовий характер економічної соціалізації школяра заданий її ідеальним результатом, яким в умовах ринкової економіки є економічна культура особистості, характерною рисою якої є підприємливість. Показано, що на етапі навчання у закладі загальної середньої освіти така культура формується в просторі особистої власності. Проаналізовано результати емпіричного дослідження психологічної структури, механізмів онтогенетичних закономірностей економічної соціалізації школярів у просторі відносин особистої власності на різних етапах навчання у закладах загальної середньої освіти. Проаналізовані вікові закономірності змін в системі ставлень школярів до особистої власності як показника розвитку їх економічної культури. З'ясовано особливості впливу індивідуально-психологічних, соціально-психологічних та внутрісистемних чинників на ставлення до особистої власності як індикатора економічної соціалізованості школярів на різних етапах навчання у закладі загальної середньої освіти. Представлено розроблену авторкою систему психологічного забезпечення процесу економічної соціалізації школярів у закладі загальної середньої освіти, висвітлено його мету, завдання, структуру, розроблено окремі спеціалізуючі практики. Експерементально доведено їх ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Власова, Олена Іванівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

5.
153/154
О-64


    Дембицька, Наталія
    Суверенність психологічного простору як чинник економічної соціалізації школярів [Текст] / Наталія Дембицька, Яна Запека // Організаційна психологія. Економічна психологія : науковий журнал / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України; Укр. Асоц. організац. психологів та психол. праці. - Київ, 2021. - № 2-3 (23). - С. 32-39. - Бібліогр. С. 38-39 (18 назв)
УДК
РУБ 153/154

Кл.слова (ненормовані):
особистість -- школяр -- економічна соціалізація -- соціалізант -- агент економічної соціалізації -- приватність -- суверенність психологічного простору -- соціалізуючий вплив


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Карамушка , Людмила Миколаївна \наук. ред.\; Запека, Яна; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України(Київ); Українська асоціація організаційних психологів та психологів праці

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

6.
15(08)
А 43


    Мельничук, Т. І.
    Соціально-психологічні чинники самовизначення студентської молоді у сфері зайнятості [Текст] / Т. І. Мельничук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 165-169. - Бібліогр.: с. 165-168 (21 назва)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
професійне самовизначення -- економічне самовизначення -- соціалізація -- студентська молодь -- професіоналізація
Анотація: У статті здійснено аналіз теоретико-методологічних особливостей самовизначення студентів у сфері зайнятості. З'ясовано, що самовизначення - це відносно самостійний етап соціалізації, сутність якого полягає у формуванні індивіда усвідомлення мети і сенсу життя, готовності до самостійної життєдіяльності на основі співвідношення своїх бажань, наявних якостей, можливостей і вимог, що постають перед ним з боку оточуючих і суспільства. Обгрунтовано, що професійне самовизначення є одним із ключових стрижнів економічного самовизначення особистості, зокрема студентської молоді. Також встановлено, що професійне самовизначення студентської молоді розглядається сьогодні не лише, як конкретний вибір професії, а й як непреривний процес пошуку сенсу в професійній діяльності, що вибирається, освоюється та виконується індивідом.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

7.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Блискун, О. О.
    Дослідження проблем сучасної молоді: соціологічні та психологічні аспекти [Текст] / О. О. Блискун // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 26-37. - Бібліогр.: с. 35-36 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
молодь -- ціннісні орієнтації -- світогляд -- соціалізація -- соціологія -- психологія
Анотація: Окреслюючи заявлену тему статті, розглянуто такі питання: процес формування світогляду сучасної молоді, основою якого є соціальні цінності; соціально-психологічні чинники, що впливають на формування ціннісних орієнтацій; протиріччя між суспільною потребою у здоровій, освіченій, вихованій, культурній молоді і реальним погіршенням її загального стану; розуміння категорії "проблемна молодь"; аналізується рейтинг значущих соціально-психологічних проблем молоді. Визначено, що ціннісні орієнтації студентства, як особливої соціальної групи, мають розглядатися як динамічна система з закономірностями свого перебігу та розвитку. Показано, що переоцінка цінностей, яка неминуче відбувається на транзитивному етапі розвитку суспільства, та виявляється в свідомості студентства (іноді не на користь високих суспільних ідеалів) вимагає перегляду системи формування ціннісних орієнтацій цієї соцілаьної групи в освітньому середовищі.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

8.
15(08)
А 43


    Дембицька, Н. М.
    Групове соціально-психологічне навчання в економічній соціалізації школярів [Текст] / Н. М. Дембицька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2020. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 56. - С. 22-29. - Бібліогр.: С. 28-29 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Економічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
економічна культура -- економічна соціалізація -- школярі -- активне соціально-психологічне навчання -- групові соціалізуючі практики
Анотація: У статті висвітлено результати формувального етапу експериментального дослідження розвитку економічної культури школярів засобами групового соціалізуючого впливу. Активне соціально-психологічне навчання обгрунтовано як соціалізуюча практика, ефективність якої у справі розвитку підприємливості школярів підвищується у контексті структурно-цільового підходу до психологічного забезпечення цілеспрямованої економічної соціалізації школярів. Експериментально доведено ефективність розробленої тренінгової програми з розвитку підприємливості у школярів. Показано, що групові практики соціально-психологічного навчання, орієнтовані на формування у школярів раціональних, заснованих на загальнолюдських моральних цінностях, способах створення та привласнення-відчуження особистих/колективних благ, ділової комунікації й ділового партнерства та формування суб'єктного ставлення до себе й економічного оточення, істотно сприяють розвиткові економічної культури у школярів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

9.
15(08)
А 43


    Горбенко, С. Л.
    Дослідження рольової поведінки у зв'язку із соціалізацією студентської молоді [Текст] / С. Л. Горбенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 65-74. - Бібліогр.: с. 72-73 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
соціалізація -- студентська молодь -- рольова поведінка -- соціальна роль -- статус особистості -- показники рольової поведінки
Анотація: Стаття містить результати теоретико-методичних засад дослідження проблеми рольової поведінки у зв'язку із соціалізацією студентської молоді. Вивчення й становлення адекватної рольової поведінки молоді, засвоєння й виконання соціальних ролей, впровадження ефективних психолого-педагогічних засобів формування рольвої поведінки у студентської молоді сприятиме досягненню головної мети діяльності закладу вищої освіти, а саме - максимальному розвитку у студентів адаптаційних можливостей. Вивчення суті поставленої проблеми та пошук можливих шляхів її розв'язання з метою сприяння ефективній соціалізації студентської молоді сприяло з'ясуванню показників рольової поведінки: успішність виконання конвенційних ролей відповідно до еталона; характер прийняття ролей (ритуальний, особистісно прийнятий, нульовий); спрямованість рольової поведінки (зорієнтована на розв'язання завдання, на підтримку стосунків у групі, на себе); рівень сформованості структурних компонентів рольової поведінки (змістовий, емоційно-мотиваційний, власне поведінковий).


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

10.
15(08)
А 43


    Бабій, М. Ф.
    Вплив родинних взаємин на стратегію поведінки підлітка [Текст] / М. Ф. Бабій // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 14-23. - Бібліогр.: С. 22 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
підліток -- відчуття дорослості -- спілкування -- статус -- престиж -- група -- соціалізація
Анотація: В статті підкреслюється значення родинних стосунків у формуванні стратегії поведінки малолітнього. Вони змінюються із віком дитини. Разом з тим, вона, спостерігаючи за взаєминами у сімейному колі, вчиться вибудовувати комунікаційні зв'язки та стратегію поведінки з іншими особами. Це актуально для підліткового віку, оскільки спілкування із ровесниками займає у житті підлітка центральну позицію. Вдало вибрана стратегія поведінки пришвидшує процес налагодження контактів. Допомагає знайти спільну мову з однолітками. Значно підвищує його престиж, груповий статус та збільшує коло знайомих. Відповідно, росте самооцінка і рівень домагань. Підліток стає популярним у своєму оточенні та займає вищі щаблі у групових стосунках.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
Статистика
за 03.06.2024
Кількість запитів 16865
Кількість відвідувачів 1269
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя