Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (525)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (10)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=соціалізація<.>
Загальна кількість знайдених документів : 169
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.
   159.922.73(043.5)
   С 38


    Синякова, Віра Богданівна.
    Психологічні засади оптимізації соціальної ситуації розвитку підлітків в умовах замісного батьківства [Текст] : дис.. на здобуття наук. ступеня д-ра психол. наук: Спец. 19.00.05 - соціальна психологія, психологія соціальної роботи / Синякова Віра Богданівна ; наук. консультант Максимова Н. Ю. ; НАПН України, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка. - Київ, 2024. - 410, 1 с. - Бібліогр.: с. 344-385. -
УДК
Рубрики: Психологічний супровід--Підлітки--Україна--Дисертація
Кл.слова (ненормовані):
замісне батьківство -- психологічний супровід -- підлітки -- Україна -- соціальна ситуація розвитку -- соціалізація -- діти, які позбавлені батьківського піклування -- замісні форми батьківства
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню проблеми оптимізації соціальної ситуації розвитку підлітків в умовах замісного батьківства. Теоретично обґрунтовано й експериментально досліджено сутність, особливості та умови оптимізації соціальної ситуації розвитку підлітків в умовах замісного батьківства. Проблема влаштування дітей підліткового віку, які позбавлені 39 батьківського піклування, набуває особливої актуальності в наш час, оскільки реалії сьогодення спричиняють збільшення цієї категорії дітей. Найсприятливіша соціальна ситуація розвитку можлива в середовищі, максимально наближеному до родинного. На жаль, саме підлітки є тією віковою категорією, яка найрідше потрапляє до прийомних родин і дитячих будинків сімейного типу. Причиною цього є неготовність батьківвихователів до взаємодії саме з підлітками. Зважаючи на те, що підлітковий вік є складним, а тим більше в тих дітей, які зазнали психологічних травм, постає питання про професійне батьківство. Іншою формою замісного батьківства, в якій соціальна ситуація розвитку відрізняється від ситуації в прийомній сім’ї, але наближена до сімейної, може бути така форма їх життєвлаштування, як груповий будинок. Надано результати емпіричного дослідження щодо основних психологічних відмінностей підлітків, які виховуються в інтернатних закладах та в замісних формах батьківства. Експериментально доведено, що соціальна ситуація розвитку в умовах групового будинку «Наш дім» сприяє позитивній соціалізації підлітків, які позбавлені батьківського піклування. Розроблено та впроваджено модель функціонування групового будинку "Наш дім" та доведено ефективність її функціонування.


Дод.точки доступу:
Максимова , Наталя Юріївна \наук. консультант.\; Національна академія педагогічних наук УкраїниІнститут психології імені Г. С. Костюка
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
316.613/.614-057.874:316.344.23-058.34
Н 76


    Новосядла, Олена Миколаївна.
    Психологічні особливості економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / О. М. Новосядла ; наук. кер. Н. М. Дембицька ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 229 с. : табл. + 1 додатки 25 с. - Бібліогр.: с.200-229 (272 назви). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
економічна соціалізація -- школярі -- суб'єктивно-економічний статус сім'ї -- економічна культура особистості -- культура носія бідності -- культура підприємливої людини
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено проблемі економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей. Теоретично обгрунтовано і розроблено структурно-функціональну модель економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей. Теоретично обгрунтовано і розроблено структурно-функціональну модель економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей, сфокусовану на мікрорівневій системі чинників цього процесу та на зумовленості змісту структурних компонентів економічної культури дитини особливостями і напрямами розвитку економічної культури членів сім'ї. Досліджено особливості економічної соціалізації старших підлітків і старшокласників з малозабезпечених сімей, що полягають у тенденції формування культури економічної пасивності (споживатства). Встановлено основні чинники її формування. Показано детермінуючу роль економічної культури сім'ї у процесах пізнання школярами, оцінювання, переживання економічних явищ та на цій основі регуляції економічнї поведінки, опосередкованих особливостями матеріальної забезпеченості економічних потреб її членів, впливом стилю дитячо-батьківських стосунків, моделей соціальної адаптивності та відповідних особистісних якостей членів сім'ї. У ході формувального експерименту розроблено і успішно апробовано тренінгову програму "Формування культури економічної суб'єктності школярів", засновану на основних принципах соціально-психологічного впливу на розвиток економічної культури школярів з малозабезпечених сімей: принцип інтерсуб'єктної взаємодії як джерело розвитку нових ідентифікацій особистості, принцип діалогізму та врахування вікових та індивідуальних особливостей і економічних потреб особистості школяра. Ефективність застосування тренінгової програми серед старших підлітків та старшокласників підтверджує розвиток раціонального та позитивного ставлення до грошей, мотиву економії, зменшення монетарної тривожності та напруження у монетарних відносинах, зростання показників загальної схильності до підприємництва, зниження показників тяжіння до бідності.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Дембицька, Наталія Миколаївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
316.613/.614-057.874:316.344.23-058.34
Н 76


    Новосядла, Олена Миколаївна.
    Психологічні особливості економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / О. М. Новосядла ; наук. кер. Н. М. Дембицька ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 21 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
економічна соціалізація -- школярі -- суб'єктно-економічний статус сім'ї -- економічна культура особистості -- культура носія бідності -- культура підприємливої людини
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено проблемі економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей. Теоретично обгрунтовано і розроблено структурно-функціональну модель економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей. Теоретично обгрунтовано і розроблено структурно-функціональну модель економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей, сфокусовану на мікрорівневій системі чинників цього процесу та на зумовленості змісту структурних компонентів економічної культури дитини особливостями і напрямами розвитку економічної культури членів сім'ї. Досліджено особливості економічної соціалізації старших підлітків і старшокласників з малозабезпечених сімей, що полягають у тенденції формування культури економічної пасивності (споживатства). Встановлено основні чинники її формування. Показано детермінуючу роль економічної культури сім'ї у процесах пізнання школярами, оцінювання, переживання економічних явищ та на цій основі регуляції економічнї поведінки, опосередкованих особливостями матеріальної забезпеченості економічних потреб її членів, впливом стилю дитячо-батьківських стосунків, моделей соціальної адаптивності та відповідних особистісних якостей членів сім'ї. У ході формувального експерименту розроблено і успішно апробовано тренінгову програму "Формування культури економічної суб'єктності школярів", засновану на основних принципах соціально-психологічного впливу на розвиток економічної культури школярів з малозабезпечених сімей: принцип інтерсуб'єктної взаємодії як джерело розвитку нових ідентифікацій особистості, принцип діалогізму та врахування вікових та індивідуальних особливостей і економічних потреб особистості школяра. Ефективність застосування тренінгової програми серед старших підлітків та старшокласників підтверджує розвиток раціонального та позитивного ставлення до грошей, мотиву економії, зменшення монетарної тривожності та напруження у монетарних відносинах, зростання показників загальної схильності до підприємництва, зниження показників тяжіння до бідності.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Дембицька, Наталія Миколаївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

4.
316.613/.614-057.874:33(043.5)
Д 30


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Психологічні основи економічної соціалізації школярів [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07 / Н. М. Дембицька ; наук. конс. О. І. Власова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 452 с. : табл. + 1 додатки 89 с. - Бібліогр.: с. 413-452 (607 назв). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
школярі -- економічна соціалізація школярів -- економічна культура особистості -- економічна культура підприємливої людини -- особиста власність -- ставлення до особистої власності -- психологічний простір особистості -- приватність -- підприємливість -- заклад загальної середньої освіти
Анотація: Дисертацію присвячено психологічним основам економічної соціалізації школярів. Здійснено теоретико-методологічний аналіз проблеми економічної соціалізації школярів, розкрито зміст, структуру, особливості перебігу цього процесу в період від молодшого до старшого шкільного віку. Обгрунтовано авторську концепцію дослідження психологічної структури, механізмів та закономірностей процесу економічної соціалізації особистості в період від молодшого до старшого шкільного віку. Розроблено структурно-цільову модель економічної соціалізації школярів, згідно з якою для агентів цього процесу уможливлюється цілеспрямовано задавати напрям руху системи соціалізуючих впливів, зорієнтовуючи їх на формування у школярів тих особистісних якостей, які забезпечують їм гармонійне входження в ринкові економічні відносини. Цільовий характер економічної соціалізації школяра заданий її ідеальним результатом, яким в умовах ринкової економіки є економічна культура особистості, характерною рисою якої є підприємливість. Показано, що на етапі навчання у закладі загальної середньої освіти така культура формується в просторі особистої власності. Проаналізовано результати емпіричного дослідження психологічної структури, механізмів онтогенетичних закономірностей економічної соціалізації школярів у просторі відносин особистої власності на різних етапах навчання у закладах загальної середньої освіти. Проаналізовані вікові закономірності змін в системі ставлень школярів до особистої власності як показника розвитку їх економічної культури. З'ясовано особливості впливу індивідуально-психологічних, соціально-психологічних та внутрісистемних чинників на ставлення до особистої власності як індикатора економічної соціалізованості школярів на різних етапах навчання у закладі загальної середньої освіти. Представлено розроблену авторкою систему психологічного забезпечення процесу економічної соціалізації школярів у закладі загальної середньої освіти, висвітлено його мету, завдання, структуру, розроблено окремі спеціалізуючі практики. Експерементально доведено їх ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Власова, Олена Іванівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
316.613/.614-057.874:33(043.5)
Д 30


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Соціально-психологічні чинники адаптації сільської молоді до навчання у вищих навчальних закладах І та ІІ рівнів акредетації [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07 / Н. М. Дембицька ; наук. конс. О. І. Власова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 44 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
школярі -- економічна соціалізація школярів -- економічна культура особистості -- економічна культура підприємливої людини -- особиста власність -- ставлення до особистої власності -- психологічний простір особистості -- приватність -- підприємливість -- заклад загальної середньої освіти
Анотація: Дисертацію присвячено психологічним основам економічної соціалізації школярів. Здійснено теоретико-методологічний аналіз проблеми економічної соціалізації школярів, розкрито зміст, структуру, особливості перебігу цього процесу в період від молодшого до старшого шкільного віку. Обгрунтовано авторську концепцію дослідження психологічної структури, механізмів та закономірностей процесу економічної соціалізації особистості в період від молодшого до старшого шкільного віку. Розроблено структурно-цільову модель економічної соціалізації школярів, згідно з якою для агентів цього процесу уможливлюється цілеспрямовано задавати напрям руху системи соціалізуючих впливів, зорієнтовуючи їх на формування у школярів тих особистісних якостей, які забезпечують їм гармонійне входження в ринкові економічні відносини. Цільовий характер економічної соціалізації школяра заданий її ідеальним результатом, яким в умовах ринкової економіки є економічна культура особистості, характерною рисою якої є підприємливість. Показано, що на етапі навчання у закладі загальної середньої освіти така культура формується в просторі особистої власності. Проаналізовано результати емпіричного дослідження психологічної структури, механізмів онтогенетичних закономірностей економічної соціалізації школярів у просторі відносин особистої власності на різних етапах навчання у закладах загальної середньої освіти. Проаналізовані вікові закономірності змін в системі ставлень школярів до особистої власності як показника розвитку їх економічної культури. З'ясовано особливості впливу індивідуально-психологічних, соціально-психологічних та внутрісистемних чинників на ставлення до особистої власності як індикатора економічної соціалізованості школярів на різних етапах навчання у закладі загальної середньої освіти. Представлено розроблену авторкою систему психологічного забезпечення процесу економічної соціалізації школярів у закладі загальної середньої освіти, висвітлено його мету, завдання, структуру, розроблено окремі спеціалізуючі практики. Експерементально доведено їх ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Власова, Олена Іванівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

6.
153/154
О-64


    Дембицька, Наталія
    Суверенність психологічного простору як чинник економічної соціалізації школярів [Текст] / Наталія Дембицька, Яна Запека // Організаційна психологія. Економічна психологія : науковий журнал / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України; Укр. Асоц. організац. психологів та психол. праці. - Київ, 2021. - № 2-3 (23). - С. 32-39. - Бібліогр. С. 38-39 (18 назв)
УДК
РУБ 153/154

Кл.слова (ненормовані):
особистість -- школяр -- економічна соціалізація -- соціалізант -- агент економічної соціалізації -- приватність -- суверенність психологічного простору -- соціалізуючий вплив


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Карамушка , Людмила Миколаївна \наук. ред.\; Запека, Яна; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України(Київ); Українська асоціація організаційних психологів та психологів праці

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

7.
15(08)
А 43


    Мельничук, Т. І.
    Соціально-психологічні чинники самовизначення студентської молоді у сфері зайнятості [Текст] / Т. І. Мельничук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 165-169. - Бібліогр.: с. 165-168 (21 назва)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
професійне самовизначення -- економічне самовизначення -- соціалізація -- студентська молодь -- професіоналізація
Анотація: У статті здійснено аналіз теоретико-методологічних особливостей самовизначення студентів у сфері зайнятості. З'ясовано, що самовизначення - це відносно самостійний етап соціалізації, сутність якого полягає у формуванні індивіда усвідомлення мети і сенсу життя, готовності до самостійної життєдіяльності на основі співвідношення своїх бажань, наявних якостей, можливостей і вимог, що постають перед ним з боку оточуючих і суспільства. Обгрунтовано, що професійне самовизначення є одним із ключових стрижнів економічного самовизначення особистості, зокрема студентської молоді. Також встановлено, що професійне самовизначення студентської молоді розглядається сьогодні не лише, як конкретний вибір професії, а й як непреривний процес пошуку сенсу в професійній діяльності, що вибирається, освоюється та виконується індивідом.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

8.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Блискун, О. О.
    Дослідження проблем сучасної молоді: соціологічні та психологічні аспекти [Текст] / О. О. Блискун // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 26-37. - Бібліогр.: с. 35-36 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
молодь -- ціннісні орієнтації -- світогляд -- соціалізація -- соціологія -- психологія
Анотація: Окреслюючи заявлену тему статті, розглянуто такі питання: процес формування світогляду сучасної молоді, основою якого є соціальні цінності; соціально-психологічні чинники, що впливають на формування ціннісних орієнтацій; протиріччя між суспільною потребою у здоровій, освіченій, вихованій, культурній молоді і реальним погіршенням її загального стану; розуміння категорії "проблемна молодь"; аналізується рейтинг значущих соціально-психологічних проблем молоді. Визначено, що ціннісні орієнтації студентства, як особливої соціальної групи, мають розглядатися як динамічна система з закономірностями свого перебігу та розвитку. Показано, що переоцінка цінностей, яка неминуче відбувається на транзитивному етапі розвитку суспільства, та виявляється в свідомості студентства (іноді не на користь високих суспільних ідеалів) вимагає перегляду системи формування ціннісних орієнтацій цієї соцілаьної групи в освітньому середовищі.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

9.
15(08)
А 43


    Дембицька, Н. М.
    Групове соціально-психологічне навчання в економічній соціалізації школярів [Текст] / Н. М. Дембицька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2020. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 56. - С. 22-29. - Бібліогр.: С. 28-29 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Економічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
економічна культура -- економічна соціалізація -- школярі -- активне соціально-психологічне навчання -- групові соціалізуючі практики
Анотація: У статті висвітлено результати формувального етапу експериментального дослідження розвитку економічної культури школярів засобами групового соціалізуючого впливу. Активне соціально-психологічне навчання обгрунтовано як соціалізуюча практика, ефективність якої у справі розвитку підприємливості школярів підвищується у контексті структурно-цільового підходу до психологічного забезпечення цілеспрямованої економічної соціалізації школярів. Експериментально доведено ефективність розробленої тренінгової програми з розвитку підприємливості у школярів. Показано, що групові практики соціально-психологічного навчання, орієнтовані на формування у школярів раціональних, заснованих на загальнолюдських моральних цінностях, способах створення та привласнення-відчуження особистих/колективних благ, ділової комунікації й ділового партнерства та формування суб'єктного ставлення до себе й економічного оточення, істотно сприяють розвиткові економічної культури у школярів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

10.
15(08)
А 43


    Горбенко, С. Л.
    Дослідження рольової поведінки у зв'язку із соціалізацією студентської молоді [Текст] / С. Л. Горбенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 65-74. - Бібліогр.: с. 72-73 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
соціалізація -- студентська молодь -- рольова поведінка -- соціальна роль -- статус особистості -- показники рольової поведінки
Анотація: Стаття містить результати теоретико-методичних засад дослідження проблеми рольової поведінки у зв'язку із соціалізацією студентської молоді. Вивчення й становлення адекватної рольової поведінки молоді, засвоєння й виконання соціальних ролей, впровадження ефективних психолого-педагогічних засобів формування рольвої поведінки у студентської молоді сприятиме досягненню головної мети діяльності закладу вищої освіти, а саме - максимальному розвитку у студентів адаптаційних можливостей. Вивчення суті поставленої проблеми та пошук можливих шляхів її розв'язання з метою сприяння ефективній соціалізації студентської молоді сприяло з'ясуванню показників рольової поведінки: успішність виконання конвенційних ролей відповідно до еталона; характер прийняття ролей (ритуальний, особистісно прийнятий, нульовий); спрямованість рольової поведінки (зорієнтована на розв'язання завдання, на підтримку стосунків у групі, на себе); рівень сформованості структурних компонентів рольової поведінки (змістовий, емоційно-мотиваційний, власне поведінковий).


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

11.
15(08)
А 43


    Бабій, М. Ф.
    Вплив родинних взаємин на стратегію поведінки підлітка [Текст] / М. Ф. Бабій // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 14-23. - Бібліогр.: С. 22 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
підліток -- відчуття дорослості -- спілкування -- статус -- престиж -- група -- соціалізація
Анотація: В статті підкреслюється значення родинних стосунків у формуванні стратегії поведінки малолітнього. Вони змінюються із віком дитини. Разом з тим, вона, спостерігаючи за взаєминами у сімейному колі, вчиться вибудовувати комунікаційні зв'язки та стратегію поведінки з іншими особами. Це актуально для підліткового віку, оскільки спілкування із ровесниками займає у житті підлітка центральну позицію. Вдало вибрана стратегія поведінки пришвидшує процес налагодження контактів. Допомагає знайти спільну мову з однолітками. Значно підвищує його престиж, груповий статус та збільшує коло знайомих. Відповідно, росте самооцінка і рівень домагань. Підліток стає популярним у своєму оточенні та займає вищі щаблі у групових стосунках.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

12.
15(08)
А 43


    Лавренко, О. В.
    Економічна активність молоді України в умовах суспільних змін [Текст] / О. В. Лавренко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 128-145. - Бібліогр.: с. 141-145 (14 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
економічна соціалізація -- економічна активність -- особистість -- дошкільний вік -- підлітковий вік -- старшокласники -- студентська молодь -- моральність
Анотація: У статті представлено аспекти становлення і розвитку економічної активності молоді в процесі цілеспрямованої економіної соціалізації на різних вікових етапах. Економічна активність розглядається як здатність особистості робити суспільно значущі перетворення в суспільстві на основі освоєння багатств матеріальної і духовної культури. Вона також проявляється у творчості, вольових актах, спілкуванні. ЇЇ інтегральною характеристикою є активна життєва позиція особистості. Показано, що основи економічної активності особистості закладаються ще в дошкільному віці в сімейному колі, де починає формуватися фінансова грамотність дітей та знання елементарних понять економіки. У підлітковому віці у шкільному оточенні економічна активність стимулюється завдяки економічному наставництву (дорослий-учень), освоєнню правил споживчої, фінансової і трудової поведінки. Показником успішності економічної активності старшокласників є формування певного рівня їх монетарної культури, критерієм якої є ставлення до грошей. Стрижнем економічної активності студентської молоді виступає її моральність як внутрішній регулятор. Норми суспільної моралі та їх інтеріоризація завдають вектор формування соціальних якостей молодої людини, яких потребує ринкова економіка.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

13.
15(08)
А 43


    Москаленко, В. В.
    Генетична теорія розвитку мислення Жана Піаже у соціально-психологічному контексті [Текст] / В. В. Москаленко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2020. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 27. - С. 200-212. - Бібліогр.: с. 210-211 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
егоцентризм -- децентрація -- подолання центрації -- реципрокація -- інтеріндивідна взаємодія -- трансформація -- конструювання -- соціалізація -- кооперація
Анотація: В статті розглядається соціальна психологія мислення з позиції Ж. Піаже, яка представлена в його когнітивній концепції. Зокрема, соціальна сторона розвитку мислення дитини виявляється Ж. Піаже через дію механізмів подолання егоцентризму і вихід у світ інших людей. Показано, що під впливом реципрокації відбувається зміна мисленнєвої позиції: егоцентризм поступається місцем децентрації, більш досконалій позиції. Перехід від егоцентризму до децентрації характеризує розвиток пізнання дитини, джерело якого у соціальній взаємодії. В статті аналізуються такі виділені Ж. Піаже соціально-психологічні механізми розвитку мислення як трансформація та конструювання. Звертається увага на те, що особливості соціальної психології мислення Жана Піаже найбільше виявляються у його теорії соціалізації індивідуального інтелекту, в якій стадії соціалізації характеризуються рівнем розвитку егоцентризму. За Ж. Піаже, внутрішня операціональна діяльність та зовнішня кооперація є двома доповнюючими аспектами процесу соціалізації мислення дитини.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

14.
15(08)
А 43


    Собкова, С. І.
    Соціально-психологічні чинники процесу соціалізації представників різних етнічних груп в поліетнічному просторі [Текст] / С. І. Собкова, Ю. В. Собков // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 227-237. - Бібліогр.: с. 233-236 (26 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
соціалізація -- етнічна група -- етнічна самосвідомість -- етнічна ідентичність -- етнічна ментальність
Анотація: Статтю присвячено розгляду основних закономірностей процесу соціалізації представників етнічних груп в умовах поліетнічного співіснування. Обгрунтовується важливість дослідження проблеми соціалізації в ракурсі етнічної належності. Приділено увагу такій особливості процесу соціалізації, як акультурація. Розкрито умови ефективної міжетнічної взаємодії. Наведено особливості співіснування етносів на прикладі Буковини. Показано деякі характеристики людини, які можуть сприяти соціалізації у будь-якій культурі. Наведено основні підходи до розгляду чинників, які обумовлюють цей процес. Розглянуто універсальні характеристики процесу соціалізації для різних етносів.Як одна з умов успішного співіснування етносів розглянутий принцип толерантності, в основу якого поставлене впровадження розроблених "діалогічних універсалій".


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Собков, Ю.В.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

15.
15(08)
А 43


    Турбан, В. В.
    Психологічний підхід до безпеки як мовного феномена [Текст] / В. В. Турбан // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 17. - С. 54-62. - Бібліогр.: с. 62 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
соціальна система -- системна самодостатність -- особистість -- соціальна група -- цінності -- соціалізація
Анотація: У статті досліджуються питання теоретичної основи психологічного виміру безпеки як мовного феномена. Показано, що соціально-психологічний світ особистості детермінується соціальною системою. Зокрема аналізуються складники цієї детермінації - соціалізація особистості, цінності, когнітивні й афективні аспекти; окремо відзначимо значущість образно-рольових форм, які створені системою, і на які орієнтується особистість у своїй діяльності. На основі цього, зміна системи уможливлюється лише завдяки трансформації ціннісно-смислового простору, до якого соціалізується особистість. Аналізується основи системного підходу, де акцентується увага на тому, що соціальні системи індиферентні щодо волі мотивацій особистісно та соціально-психологічного плану. Підкреслюється, що психологічний світ особистості в кожній з систем є цілком відмінним і унікальним.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

16.
15(08)
А 43


    Зубіашвілі, І. К.
    Психологічні особливості економічного самовизначення старшокласників [Текст] / І. К. Зубіашвілі // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2020. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 56. - С. 30-36. - Бібліогр.: с. 35-36 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Економічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
самовизначення -- старшокласники -- економічна соціалізація -- економічна ідентичність -- економічні цінності -- структурні компоненти
Анотація: У статті аналізуються результати теоретичного дослідження економічного самовизначення старшокласників, пов'язаного з процесом економічної соціалізації. Проведене дослідження дало змогу визначити, що економічне самовизначення (як вид самовизначення) для учнівської молоді є однією з найважливіших задач на відповідному життєвому етапі та водночас центральним механізмом становлення особистісної зрілості, що полягає в усвідомленому виборі людиною свого місця в системі економічних відносин суспільства. Підкреслюється специфічність поняття економічного самовизначення особистості та його нетотожність змісту професійного самовизначення, незважаючи на спільність їх фундаментальних особистісних детермінант (базових ставлень до світу, до себе, інших людей, життєвих смислів). Якість економічного самовизначення визначає ступінь економічної активності людей не лише в галузі стратегій споживання, але й у соціальній практиці організації життя в цілому.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

17.
15(08)
А 43


    Мельничук, Т. І.
    Соціально-психологічні закономірності економічного самовизначення працюючих студентів [Текст] / Т. І. Мельничук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2020. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 56. - С. 52-59. - Бібліогр.: с. 57-58 (14 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Економічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
економічне самовизначення студентів -- економічна соціалізація особистості -- професійне самовизначення -- економічне мислення
Анотація: У статті здійснено аналіз психологічної структури економічного самовизначення особистості як суб'єктної складової процесу економічної соціалізації, що пов'язана з усвідомленням і осмисленням своєї позиції в системі привласнення економічних благ. Окреслено соціально-психологічні закономірності економічного самовизначення студентської молоді, що суміщає навчання та роботу. З'ясовано, що найважливішим чинником економічного самовизначення працюючої студентської молоді, перш за все, є фінансове благополуччя, формування "Я-особистості" і вже потім становлення професійної ідентичності. Одночасно з'ясовано, що у працюючих студентів досить активно проходить засвоєння економічних знань та інтеріоризація нової реальності. Відмічено позитивний вплив суміщення роботи та навчання на становлення економічного мислення, розвиток економічних уявлень та отримання навичок економічної поведінки.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

18.
15(08)
А 43


    Новосядла, О. М.
    Психологічні чинники економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей [Текст] / О. М. Новосядла // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2020. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 56. - С. 59-66. - Бібліогр.: с. 64-66 (24 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Економічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
економічна соціалізація школярів -- економічна культура сім'ї -- малозабезпеченість -- ставлення до грошей -- культура носія бідності -- культура людини підприємливої
Анотація: У статті показано, що малозабезпеченість сім'ї як об'єктивне вираження депривації потреб її членів у матеріальних та духовних благах опосередковує специфіку їх економічної соціалізації взагалі та економічної культури, зокрема. Економічна культура сім'ї може розвиватись за шкалою економічної суб'єктності переважно в двох напрямках: культура носія бідності та культура людини підприємливої, що суттєво впливає на економічну соціалізацію школярів. Проаналізовано кореляційні зв'язки показників економічної соціалізації (ставлення до грошей, тяжіння до бідності та загальної схильності до підприємництва) школярів з малозабезпечених сімей та сімей із середнім та високим достатком. Емпірично доведено існування прямого зв'язку між соціально-економічним статусом сім'ї, стилем батьківсько-дитячих стосунків, моделями соціальної адаптивності, особливостями самоставлення, ціннісного ставлення до себе та вольових якостей, мірою тяжіння до бідності та системою свого ставлення та членів сім'ї до економічних явищ та особливостями економічної культури школярів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

19.
15(08)
А 43


    Панченко, О. А.
    Соціалізації особистості в умовах інформаційної турбулентності [Текст] / О. А. Панченко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / за ред. С. Д. Максименка. - Київ, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 52. - С. 87-92. - Бібліогр.: с. 91-92 (16 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
інформаційна турбулентність -- інформаційна соціалізація -- соціокультурне середовище -- медіаграмотність -- евристика -- турбулентне мислення
Анотація: У статті розглядається специфіка соціалізації особистості в умовах інформаційної турбулентності, зумовленої диструктивними факторами навколишнього природного та суспільно-політичного середовищ. В таких умовах особистість постійно перебуває в напрузі і мусить корегувати життєвий шлях, щоб адаптуватся до швидких змін і не стати жертвою соціалізації. Акцентовано, що турбулентність, як адекватна відповідь особистості, відіграє конструктивну роль у вигляді формування "турбулентного мислення", що створює передумови для забезпечення ефективності процесу соціалізації. Таке мислення утворюється шляхом формування відповідного соціокультурного середовища, в якому органічно поєднані потенціали новтнього освітнього простору і саморозвитку та самоактуалізації особистості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

20.
15(08)
А 43


    Кабанцева, А. В.
    Соціалізація дітей з емоційними порушеннями [Текст] / А. В. Кабанцева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / за ред. С. Д. Максименка. - Київ, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 52. - С. 76-82. - Бібліогр.: с. 81-82 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
страх війни -- агресія -- тривожність -- колаборація дій психологів, педагогів, лікарів -- соціально-економічна нестабільність
Анотація: Основи соціалізації закладаються в дитинстві і залежать вони від сукупності різних факторів, зокрема-внутрішніх, тобто від стану фізичного і психічного здоров'я, психологічного благополуччя в цілому. У статті наводяться результати досліджень, емоційних порушень у сучасних дітей, які живуть в умовах соціально-економічної нестабільності. Детально розкрито наслідки впливу когнітивного дисонансу на процес адаптації. Запропоновано технологію соціалізації дітей з емоційними порушеннями у рамках системного підходу за чітко спланованою етапністю дій щодо корекції емоційних порушень, лікування, реабілітації наслідків. А також описано подальший супровід таких дітей. Реалізація даної технології функціонує через колаборацію педагогів, психологів, лікарів і батьків.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
Статистика
за 25.07.2024
Кількість запитів 2214
Кількість відвідувачів 462
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя