Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (1283)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (162)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=становлення<.>
Загальна кількість знайдених документів : 406
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.
   37.015.3
   К 72


    Костюніна, Олена Володимирівна.
    Психологічні особливості становлення професійної ідентичності педагога - організатора в умовах рекреаційних установ [Текст] : автореф. дис..: 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія / [наук. кер. Симоненко Світлана Миколаївна] ; М-во освіти і науки України, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, державний заклад. - Одеса, 2024. - 20 с. - Бібліогр.: с. 219-250. -
УДК
Рубрики: Професійна ідентичніть--Педагоги--Україна--Автореферати дисертацій
Кл.слова (ненормовані):
професійна ідентичність -- психологічні особливості -- рекреація -- педагоги -- Україна -- формуючий експеримент
Анотація: У дисертаційні роботі викладено результати дослідження психологічних особливостей формування професійної ідентичності в умовах закладу рекреації. Професійна ідентичність педагога-організатора закладу рекреації розглянута як соціально обумовлений особистісний ментальний конструкт, що формується опосередковано у процесі соціалізації та професіоналізації особи, з урахуваням особистісного досвіду взаємодії з представниками референтних груп, в основі якого лежить комплекс знань, умінь і навичок, унікальна професійна поведінка та стиль мислення. Спираючись на теоретичний аналіз досліджень в галузі психології професійної ідентичності та автентичний досвід розроблено структурно-інтегральну 3D модель професійної ідентичності. В результаті факторізації було відокремлено чинники, що відображають сутність моделі: еталонний образ професії, диференційно-психологічний потенціал та індивідуально-психологічна матриця. Визначено компонентний склад виділених факторів, що вмістили в себе від 3 до 5 змінних, з максимальним факторним навантаженням. Обчислено індекси згоди. Емпірично доведено чотири ієрархічних рівня професійної ідентичності, а саме: когнітивний, асоціативний, автономний та інгтегральний. Доведено високу тісноту зв'язку в сукупній картині уявлень про ідеальний образ педагога - організатора в виділених групах з різним рівнем професійної ідентичності. Доведено, що професійна мотивація на всіх рівнях професійної ідентичності, має подібний характер. Виявлено та описано психологічні особливості і оцінювалась можливость формуючого впливу щодо ставлення та розвитку професійної ідентичності в умовах закладу рекреації. Сумісно з науковим керівником розроблено оригінальний психодіагностичний комплекс: опитувальник "Особистий професійний вектор" (С. М. Симоненко, О. В. Костюніна); опитувальник "Модель індивідуальної психологічної стійкості" (С. М. Симоенко, О. В. Костюніна), дискурсивно-графічний тест (О. В. Костюніна). Проведена психометрична перевірка і отримано підтвердження валідності та надійності оригінальних авторських методик та отримані задовільні психометричні показники. Проведено візуально-когнітивний формуючий експеримент, яки йсприяє розвитку відповідальності, активності, через стимулювання до саморозвитку та детермінує формування професійної ідентичності. Оцінка статистичної достовірності відмінностей в показниках експериментальної групи до і після проведення формуючого експерименту виявила достовірну різницю в рівні розвитку показників, які детермінують формування професійної ідентичності, що вказує на його валідність і ефективність проведення.


Дод.точки доступу:
Симоненко, Світлана Миколаївна \наук. кер.\; Міністерство освіти і науки УкраїниПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, державний заклад
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
[159.98:331.54]:[378.016:005.95-051]
Б 48


    Березюк, Тетяна Петрівна.
    Психологічні особливості розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери у вищих навчальних закладах [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т. П. Березюк ; наук. кер. Р. В. Павелків ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 22 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
компетентність -- менеджер -- професійна компетентність -- кар'єра -- професійне становлення -- самовизначення -- самооцінювання -- рефлексія
Анотація: У дисертації вперше представлено концептуально-методичний підхід до проблеми розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери у вищих навчальних закладах, що полягає в конкретизації й обгрунтуванні теоретико-методологічних і методичних основ процесу реалізації підготовки майбутніх менеджерів у вищих навчальних закладах. Визначено послідовність етапів та структурні компоненти розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери, описано форми і методи психологічного супроводу розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери, описано форми і методи психологічного супроводу розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери у системі вищої освіти. Запропоновано модель формування професійної компетентності майбутніх менеджерів. Доводена ефективність реалізації розробленої технології та педагогічних умов, призначених для підготовки практико-орієнтованих фахівців управлінської сфери, що відповідають вимогам роботодавців і затребуваних професій на ринку праці.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Павелків, Роман Володимирович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

3.
159.923.2-053.6:575.16(043.3)
Л 64


    Литвиненко, Олена Олександрівна.
    Онтогенез і дизонтогенез особистісного становлення підлітків [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / О. О. Литвиненко ; наук. конс. О. М. Лозова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 44 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Психологія дітей підліткового віку
Кл.слова (ненормовані):
онтогенез -- дизонтогенез -- особистість -- становлення -- підлітковий вік -- когніції -- емоції -- поведінка -- порушення слуху -- порушення зору
Анотація: Дисертацію присвячено аналізу загальних закономірностей становлення особистості підлітків в контексті онтогенезу і дизонтогенезу. Робота містить теоретичне обгрунтування, методичні засади, результати емпіричного дослідження цієї проблеми. У дисертації представлено концептуальні узагальнення, що знайшли відображення в моделі онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. В межах запропонованої моделі структура особистості розглядається як така, що реалізується у двох підсистемах: універсальній та генетично обумовленій. Універсальною є система внутрішньоструктурних зв'язків між когнітивною, поведінковою та афективною складовими, а також вплив характеристик цих складових на формування загальних особистісних тенденцій. Своєю чергою, змістова наповненість та спрямованість особистісної сфери є суттєво відмінною для підлітків, які мають порушення слуху і зори та їх однолітків, які не мають таких порушень. Відповідно, дана підсистема особистості є генетично обумовленою. Розуміння структурно-функціональної організації елементів особистісних підсистем дозволяє пояснити специфіку онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. Доведено, що генетичний контекст становлення визначає специфіку особистісних проявів, але не є фактором, що суворо їх обмежує. Відповідно, можливою та доцільною є робота з підлітками, чиє становлення відбувається в контексті дизонтогенезу, заснована на онтогенетичних принципах та спрямована на активацію компенсаторних механізмів. На основі концептуальної моделі розроблено програми психологічної профілактики та корекції дисгармонійності особистісного становлення для підлітків, становлення яких відбувається як в контексті онтогенезу, так і в конетксті дизонтогенезу. У роботі представлено показники ефективності впровадження зазначених програм, що свідчать про доцільність їх подальшої практичної реалізації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Лозова, Ольга Миколаївна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

4.
159.923.2-053.6:575.16(043.3)
Л 64


    Литвиненко, Олена Олександрівна.
    Онтогенез і дизонтогенез особистісного становлення підлітків [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / О. О. Литвиненко ; наук. конс. О. М. Лозова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 403 с. : табл. + 1 додатки 95 с. - Бібліогр.: с. 364-403 (475 назви). -
УДК
Рубрики: Психологія підлітків
Кл.слова (ненормовані):
онтогенез -- дизонтогенез -- особистість -- становлення -- підлітковий вік -- когніції -- емоції -- поведінка -- порушення слуху -- порушення зору
Анотація: Дисертацію присвячено аналізу загальних закономірностей становлення особистості підлітків в контексті онтогенезу і дизонтогенезу. Робота містить теоретичне обгрунтування, методичні засади, результати емпіричного дослідження цієї проблеми. У дисертації представлено концептуальні узагальнення, що знайшли відображення в моделі онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. В межах запропонованої моделі структура особистості розглядається як така, що реалізується у двох підсистемах: універсальній та генетично обумовленій. Універсальною є система внутрішньоструктурних зв'язків між когнітивною, поведінковою та афективною складовими, а також вплив характеристик цих складових на формування загальних особистісних тенденцій. Своєю чергою, змістова наповненість та спрямованість особистісної сфери є суттєво відмінною для підлітків, які мають порушення слуху і зори та їх однолітків, які не мають таких порушень. Відповідно, дана підсистема особистості є генетично обумовленою. Розуміння структурно-функціональної організації елементів особистісних підсистем дозволяє пояснити специфіку онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. Доведено, що генетичний контекст становлення визначає специфіку особистісних проявів, але не є фактором, що суворо їх обмежує. Відповідно, можливою та доцільною є робота з підлітками, чиє становлення відбувається в контексті дизонтогенезу, заснована на онтогенетичних принципах та спрямована на активацію компенсаторних механізмів. На основі концептуальної моделі розроблено програми психологічної профілактики та корекції дисгармонійності особистісного становлення для підлітків, становлення яких відбувається як в контексті онтогенезу, так і в конетксті дизонтогенезу. У роботі представлено показники ефективності впровадження зазначених програм, що свідчать про доцільність їх подальшої практичної реалізації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Лозова, Ольга Миколаївна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
[158.98:331.54]:[378.016:005.95-051]
Б 48


    Березюк, Тетяна Петрівна.
    Психологічні особливості розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери у вищих навчальних закладах [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т. П. Березюк ; наук. кер. Р. В. Павелків ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 189 с. : табл. + додатки 66 с. - Бібліогр.: с. 170-189 (207 назв). -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
компетентність -- менеджер -- професійна компетентність -- кар'єра -- професійне становлення -- самовизначення -- самооцінювання -- рефлексія
Анотація: У дисертації вперше представлено концептуально-методичний підхід до проблеми розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери у вищих навчальних закладах, що полягає в конкретизації й обгрунтуванні теоретико-методологічних і методичних основ процесу реалізації підготовки майбутніх менеджерів у вищих навчальних закладах. Визначено послідовність етапів та структурні компоненти розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери, описано форми і методи психологічного супроводу розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери, описано форми і методи психологічного супроводу розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери у системі вищої освіти. Запропоновано модель формування професійної компетентності майбутніх менеджерів. Доводена ефективність реалізації розробленої технології та педагогічних умов, призначених для підготовки практико-орієнтованих фахівців управлінської сфери, що відповідають вимогам роботодавців і затребуваних професій на ринку праці.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Павелків, Роман Володимирович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
159.923.2-053.66-055.25(043.5)
Л 38


    Левицька, Ірина Мирославівна.
    Психологічні особливості впливу образу фізичного я на самоставлення дівчат раннього юнацького віку [Рукопис] : дис. ... д-ра. ф-ії. психол. наук: 19.00.07 / І. М. Левицька ; наук. кер. О. В. Ригель ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 213 с. : табл. + 1 додатки 56 с. - Бібліогр.: с.183-213 (350 назв). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
Я-концепція -- образ фізичного Я -- дівчата раннього юнацького віку -- особистісне становлення -- самостановлення -- образ тіла -- суб'єктивне ставлення до здоров'я -- розвивально-корекційні заходи
Анотація: Дисертацію присвячено теоретико-методологічному обгрунтуванню та емпіричному вирішенню проблеми обумовленості феноменології образу фізичного Я та самоставлення дівчат раннього юнацького віку. Провідною методологією дослідження виступають генетична психологія, генетико-орієнтована психотерапія, холістичний підхід. Протілесний підхід передбачає розгляд досвіду переживання образу власного тіла (фізичного Я) як перший крок на шляху до здобуття ідентичності та формування Я-концепції. Образ фізичного Я як уявлення про конституційно-соматичну організацію виступає одним з образів Я, включених до описової перцептивно-когнітичної складової Я-концепції. В нашій роботі під цим феноменом ми розуміємо єдність соматичного та перцептивного сприймання, установок, оцінок, уявлень, пов'язаних із тілесною зовнішністю, із усвідомленням функцями тіла. Провідна роль відводиться концепції персоніфікації тілесності. Глибинно-психологічна парадигма дослідження фізичного Я розкриває перспективи метафоризації тілесності та утвроення уявлення про власний фізичний образ Я як окреме поняття, суб'єктність, наділену певними властивостями. Розкрито психологічний зміст та визначено основні дефініції Я-фізичного: тілесний досвід, схема тіла, образ тіла, концепція тіла, інтернальне тіло, тілесність, Я-тілесне, Я-фізичне. Розкривається проблема психічної реальності Я-тілесного (як сенсомоторний еквівалент, соціально-перцептивний та когнітичний процес, підструктура Я-концепції). Феноменологія зовнішності та функції тіла розглядається як предметний зміст Я-тілесного. Проаналізовано детермінанти походження Я-фізичного з огляду на формальне знання про тіло, його психофізіологічні кореляти, архетипні та метафоричні узагальнення. {...} Запропоновано розроблену автором дисертації теоретичну модель образу фізичного Я дівчат раннього юнацького віку, яка грунтується на генетичному, системному, холістичному та особистісно-інтегративному підході. {...}

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ригель, О.В. \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

7.
159.923.2(043.5)
Ч-71


    Чиханцова, Олена Анатоліївна.
    Психологія становлення життєстійкості особистості [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / О. А. Чиханцова ; наук. конс. Л. З. Сердюк ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 416 с. : табл. + 1 додатки 13 с. - Бібліогр.: с. 377-416 (376 назв). -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
життєстійкість особистості -- самодетермінація -- чинники життєстійкості -- особистісні ресурси -- актуальні здібності -- якість життя -- психологічне благополуччя
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячена аналізу впливу інтерактивного навчання, зокрема психологічних ігор та постійного психологічного супроводу, на розвиток особистості молодшого школяра. Здійснено теоретичний аналіз існуючих наукових підходів до дослідження проблеми учбової діяльності та інтерактивного навчання, розкрити психологічний зміст цих понять, його структуру. Описано етапи організації емпіричного дослідження розвитку психічних процесів молодших школярів; обгрунтовано вибір психодіагностичних методик, наведено та проаналізовано результати дослідження розвитку особистості молодшого школяра. Теоретично обгрунтовано зміст, показники та особливості впливу інтерактивного навчання на особистість молодшого школяра. Проаналізовано особливості, умови та основні чинники становлення молодшого школяра. Встановлено, що саме інтерактивне навчання, зокрема психологічні ігри та постійний психологічний супровід як специфічна форма організації пізнавальної діяльності, сприяє вияву внутрішнього потенціалу, оптимізує розумовий розвиток молодшого школяра, створює комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність й інтелектуальну спроможність. Доведено вплив інтерактивного навчання на: формування в них високого рівня мотивації до навчання та рівень згуртованості класних колективів; покращення вибірковості і концентрації уваги; покращення логічної і механічної памяті, зниження рівня тривожності у молодших школярів. Зроблено висновок про те, що ефективним засобом розвитку розумових здібностей молодшого школяра є нові методи інтерактивного навчання, зокрема психологічна гра, в поєднанні з постійним психологічним супроводом. Розроблено та апробовано програму розвитку особистості молодших школярів засобами психолого-педагогічного впливу, на базі якої розроблено методичні рекомендації для вчителів молодших класів з метою активізації пізнання школярів, мотивації до учіння та навчання, зниження рівня тривожності учнів, забезпечення комфортного й радісного опанування знаннями та навичками під час уроків у початковій школі, тобто позитивного впливу інтерактивного навчання на розвиток особистості молодшого школяра.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Сердюк, Людмила Захарівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

8.
159.923.2(043.5)
Ч-71


    Чиханцова, Олена Анатоліївна.
    Психологія становлення життєстійкості особистості [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / О. А. Чиханцова ; наук. конс. Л. З. Сердюк ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 40 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
життєстійкість особистості -- самодетермінація -- чинники життєстійкості -- особистісні ресурси -- актуальні здібності -- якість життя -- психологічне благополуччя
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячена аналізу впливу інтерактивного навчання, зокрема психологічних ігор та постійного психологічного супроводу, на розвиток особистості молодшого школяра. Здійснено теоретичний аналіз існуючих наукових підходів до дослідження проблеми учбової діяльності та інтерактивного навчання, розкрити психологічний зміст цих понять, його структуру. Описано етапи організації емпіричного дослідження розвитку психічних процесів молодших школярів; обгрунтовано вибір психодіагностичних методик, наведено та проаналізовано результати дослідження розвитку особистості молодшого школяра. Теоретично обгрунтовано зміст, показники та особливості впливу інтерактивного навчання на особистість молодшого школяра. Проаналізовано особливості, умови та основні чинники становлення молодшого школяра. Встановлено, що саме інтерактивне навчання, зокрема психологічні ігри та постійний психологічний супровід як специфічна форма організації пізнавальної діяльності, сприяє вияву внутрішнього потенціалу, оптимізує розумовий розвиток молодшого школяра, створює комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність й інтелектуальну спроможність. Доведено вплив інтерактивного навчання на: формування в них високого рівня мотивації до навчання та рівень згуртованості класних колективів; покращення вибірковості і концентрації уваги; покращення логічної і механічної памяті, зниження рівня тривожності у молодших школярів. Зроблено висновок про те, що ефективним засобом розвитку розумових здібностей молодшого школяра є нові методи інтерактивного навчання, зокрема психологічна гра, в поєднанні з постійним психологічним супроводом. Розроблено та апробовано програму розвитку особистості молодших школярів засобами психолого-педагогічного впливу, на базі якої розроблено методичні рекомендації для вчителів молодших класів з метою активізації пізнання школярів, мотивації до учіння та навчання, зниження рівня тривожності учнів, забезпечення комфортного й радісного опанування знаннями та навичками під час уроків у початковій школі, тобто позитивного впливу інтерактивного навчання на розвиток особистості молодшого школяра.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Сердюк, Людмила Захарівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

9.
159.923.2(043.5)
Ш 34


    Швець, Олег Миколайович.
    Психологічні чинники становлення особистісної гідності в освітньому просторі [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. М. Швець ; наук. кер. В. І. Афанасенко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 208 с. : табл. + додатки 27 с. - Бібліогр.: с. 191-208 (216 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- гідність -- особистісна гідність -- відповідальність -- освітній простір -- міжособистісна взаємодія -- становлення -- розвиток -- рефлексія
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене вивченню психологічних особлимвостей розвитку особистісної гідності в освітньому просторі. На основі теоретичного узагальнення дослідження проблеми констатовано: гідність історично розглядається внутрішньою іманентною якістю людини і розуміється як складне інтегративне особистісне утворення, що грунтує специфіку перманентного розвитку людини. Поняття "гідність" містить значення позитивного виміру, що належить як об'єкту, так і суб'єкту, та усвідомлення власної цінності. Становлення і розвиток особистісної гідності відбувається в освітньому просторі через систему міжособистісної взаємодії, що у функціональному сенсі розглядається як семантичний потік, в якому розкриваютьс я унікальні здібності і можливості особистості. На основі виявлення і уточнення перспективних параметрів міжособистісної взмємодії в освітньому просторі для становлення особистісної гідності на констатувальному етапі були визначені фундаментальні засади "Програми становле особистісноїності в освітній взаємодії". Програму грунтують принципи рефлексивності, динамічної цілісності, кордомедійності, довіри, гідності та відповідальності. В якості психолого-педагогічного інструменту реалізації завдань Програми из забезпечення складних процесів самопізнання і трансформації використаний рефлексивний дискурс як висо спроможний засіб розвитку особистості. Дослідно-експериментальна робота полягала у проведенні тренінгів з групами старшокласників, різність яких визначається характером домінуючої міжособистісної взаємодії в освітньому просторі. В експерименті взяли участь три експериментальні (124 особи) і три контрольні (69 осіб) учнів. В результаті впровадження "Програми становлення особистісної гідності в освітній взаємодії" у всіх експериментальних групах відбулися зміни показників гідності, відповідальності, свободи вибору і життєстійкості. На основі аналізу і узагальнення порівнянь експериментальних груп доведена гіпотеза щодо результативності партнерської взаємодіїх на основі рефлексивного дискурсу в освітньому просторі як психологічного чинникам становлення особистісної гідності.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Афанасенко, Валентина Іванівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

10.
15(06)
П 78


   
    Проблеми сучасної психології [Текст] : збірник наукових праць. Вип. 54 / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України ; наук. ред.: С. Д. Максименко , Л. А. Онуфрієва. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2021. - 258 с. : табл., рис. - ISSN 2227-6246. - 45.00 грн.
    Зміст:
Максименко, С. Д. Цивілізаційні процеси і розвиток особистості / С. Д. Максименко. - С .3-18. - Бібліограф.: С. 18 (6 назв)
Дригус, М. Т. Розработка П.Г. Редкиным проблемы активности школьника в процесе обучения / М. Т. Дригус. - С .183-192. - Бібліогр.: С. 191 (2 назви)
Карамушка, Л. М. Особистісний компонент психологічної готовності майбутніх менеджерів до професійно-ділового спілкування в організації: рівень та чинники розвитку / Л. М. Карамушка, Т. І. Пастухова. - С .229-246. - Бібліогр.: С. 244-246 (18 назв)
Литвинчук, Л. М. Особливості корекційного впливу музикотерапії / Л. М. Литвинчук. - С .322-331. - Бібліогр.: С. 330 (7 назв)
Мусіяка, Н. І. Стратегії корекції емоційної сфери молодших школярів з різним рівнем навчальних досягнень / Н. І. Мусіяка. - С .393-402. - Бібліогр.: С. 401 (2 назви)
Пастушенко, Л. М. Розвиток когнітивного компонента моральної свідомості у дошкільному віці / Л. М. Пастушенко. - С .463-472. - Бібліогр.: С. 472 (9 назв)
Петренко, І. В. Динамічні особливості становлення регулятивної сфери школярів з різною навчальною успішністю / І. В. Петренко. - С .490-501. - Бібліогр.: С. 501 (2 назви)
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
ЗАГАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

11.
   159.953.5
   П 86


   
    Психологічні механізми становлення суб’єктності дорослих у віртуальному просторі [Електроний ресурс] : монографія / М. Л. Смульсон, П. П. Дітюк, І. Г. Коваленко-Кобилянська, Д. С. Мещеряков, М. М. Назар [та ін.]; за ред. М. Л. Смульсон. - Электрон. текстовые дан. - Київ; Львів : [б. в.], 2021. - 180 с. - ISBN 978-617-8116-09-5 : Б. ц.
УДК
Рубрики: Психологія особистості--становлення суб'єктності--Монографія
Кл.слова (ненормовані):
психологія особистості -- становлення суб'єктності
Анотація: У колективній монографії, підготовленій науковцями лабораторії сучасних інформаційних технологій навчання Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, викладено концепцію психологічних механізмів становлення суб’єктності дорослих у віртуальному просторі, а також результати відповідного теоретико- експериментального дослідження. Визначено концептуальні засади проєктування та психологічного аналізу функціонування інтернет- ресурсів, спрямованих на становлення суб’єктності дорослих, в умовах групового дистанційного навчання та соціальних мереж. Показано особливості психологічних механізмів становлення професійної суб’єктності і специфіку становлення суб’єктності в старості. Монографія адресована як науковцям, так і практикам – психологам, педагогам, фахівцям різних галузей, які зацікавлені в осмисленні та активному освоєнні сучасних інформаційно- комунікаційних технологій навчання.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Смульсон , Марина Лазарівна; Дітюк, П. П.; Коваленко-Кобилянська, Ірина Генріхівна; Мещеряков, Дмитро Сергійович; Назар, Максим Миколайович; Смульсон , Марина Лазарівна \ред.\
Свободных экз. нет
Знайти схожі

12.
153
М 17


    Максименко, Сергій Дмитрович.
    Психогенетичний потенціал особистості [Текст] : монографія. Т. 2 / С. Д. Максименко. - Київ : [б. в.], 2021. - 448 с. - 100.00 грн.
УДК
РУБ 153
Рубрики: Генетична психологія
Кл.слова (ненормовані):
генетична психологія -- потенціал -- становлення особистості

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

13.
159.923.2(043.5)
Ш 34


    Швець, Олег Миколайович.
    Психологічні чинники становлення особистісної гідності в освітньому просторі [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. М. Швець ; наук. кер. В. І. Афанасенко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 24 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- гідність -- особистісна гідність -- відповідальність -- освітній простір -- міжособистісна взаємодія -- становлення -- розвиток -- рефлексія
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене вивченню психологічних особлимвостей розвитку особистісної гідності в освітньому просторі. На основі теоретичного узагальнення дослідження проблеми констатовано: гідність історично розглядається внутрішньою іманентною якістю людини і розуміється як складне інтегративне особистісне утворення, що грунтує специфіку перманентного розвитку людини. Поняття "гідність" містить значення позитивного виміру, що належить як об'єкту, так і суб'єкту, та усвідомлення власної цінності. Становлення і розвиток особистісної гідності відбувається в освітньому просторі через систему міжособистісної взаємодії, що у функціональному сенсі розглядається як семантичний потік, в якому розкриваютьс я унікальні здібності і можливості особистості. На основі виявлення і уточнення перспективних параметрів міжособистісної взмємодії в освітньому просторі для становлення особистісної гідності на констатувальному етапі були визначені фундаментальні засади "Програми становле особистісноїності в освітній взаємодії". Програму грунтують принципи рефлексивності, динамічної цілісності, кордомедійності, довіри, гідності та відповідальності. В якості психолого-педагогічного інструменту реалізації завдань Програми из забезпечення складних процесів самопізнання і трансформації використаний рефлексивний дискурс як висо спроможний засіб розвитку особистості. Дослідно-експериментальна робота полягала у проведенні тренінгів з групами старшокласників, різність яких визначається характером домінуючої міжособистісної взаємодії в освітньому просторі. В експерименті взяли участь три експериментальні (124 особи) і три контрольні (69 осіб) учнів. В результаті впровадження "Програми становлення особистісної гідності в освітній взаємодії" у всіх експериментальних групах відбулися зміни показників гідності, відповідальності, свободи вибору і життєстійкості. На основі аналізу і узагальнення порівнянь експериментальних груп доведена гіпотеза щодо результативності партнерської взаємодіїх на основі рефлексивного дискурсу в освітньому просторі як психологічного чинникам становлення особистісної гідності.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Афанасенко, Валентина Іванівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

14.
153
М 17


    Максименко, Сергій Дмитрович.
    Психогенетичний потенціал особистості [Текст] : монографія. Т. 1 / С. Д. Максименко. - Київ : [б. в.], 2021. - 720 с. - 170.00 грн.
УДК
РУБ 153
Рубрики: Генетична психологія
Кл.слова (ненормовані):
генетична психологія -- потенціал -- становлення особистості

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

15.
15(08)
А 43


   
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 10. Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. Вип. 34 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - 332 с. - ISSN 2072-4772. - 20.00 грн.
    Зміст:
Анатольєва, О. І. Мотивація навчальної діяльності курсантів / О. І. Анатольєва. - С .5-14. - Бібліогр.: с. 11-13 (11 назв)
Бабій, М. Ф. Вплив родинних взаємин на стратегію поведінки підлітка / М. Ф. Бабій. - С .14-23. - Бібліогр.: С. 22 (5 назв)
Брик, О. М. Деякі аспекти ролі ведучого в соціально-психологічних тренінгах з прийняття рішень / О. М. Брик, М. С. Кочаровський. - С .23-31. - Бібліогр.: с. 29-30 (7 назв)
Вольгемут, І. А. Зв'язок індивідуально-психологічних характеристик з успішністю діяльності особистості / І. А. Вольгемут. - с. 31-42. - Бібліогр.: с. 40-41 (10 назв)
Герасименко, В. В. Наукові підходи до вивчення проблеми прояву когнітивних стилів у юнацькому віці / В. В. Герасименко. - С .42-55. - Бібліогр.: с. 49-54 (33 назви)
Гончаренко, Н. А. Копінг-стратегії стресу матерів дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності / Н. А. Гончаренко. - С .55-65. - Бібліогр.: с. 62-64 (13 назв)
Горбенко, С. Л. Дослідження рольової поведінки у зв'язку із соціалізацією студентської молоді / С. Л. Горбенко. - С .65-74. - Бібліогр.: с. 72-73 (12 назв)
Євдокимова, Н. О. Психологічний статус онкохворої людини / Н. О. Євдокимова, О. М. Раткогло. - С .74-83. - Бібліогр.: с. 81-82 (7 назв)
Євдокимова, Н. О. Психологічний супровід спортсменів підлітково-юнацького віку / Н. О. Євдокимова, Н. В. Тарасова. - С .83-91. - Бібліогр.: с. 90-91 (8 назв)
Євдокимова, Н. О. Професійне самовизначення старших підлітків / Н. О. Євдокимова, О. О. Харченко. - С .91-98. - Бібліогр.: с. 96-98 (12 назв)
Євдокимова, Н. О. Особливості ігрової діяльності дітей з аутизмом / Н. О. Євдокимова, О. С. Чеканова. - С .99-108. - Бібліогр.: с. 107-108 (5 назв)
Євдокимова, Н. О. Ознаки і причини емоційного вигорання прийомних батьків та батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу / Н. О. Євдокимова, Ю. В. Воскевич. - С .108-117. - Бібліогр.: с. 115-116 (7 назв)
Кордунова, Н. О. Психологічні особливості становлення професійної компетентності студентів у процесі фахової підготовки / Н. О. Кордунова, Н. С. Дмитріюк. - С .117-128. - Бібліогр.: с. 127-128 (8 назв)
Лавренко, О. В. Економічна активність молоді України в умовах суспільних змін / О. В. Лавренко. - С .128-145. - Бібліогр.: с. 141-145 (14 назв)
Матвієнко, Г. М. Психологічні особливості навчального стресу в закладах вищої освіти / Г. М. Матвієнко. - С .145-156. - Бібліогр.: с. 154-156 (16 назв)
Мельничук, Т. І. Соціально-психологічні чинники самовизначення студентської молоді у сфері зайнятості / Т. І. Мельничук. - С .165-169. - Бібліогр.: с. 165-168 (21 назва)
Пітулей, В. В. Соціально-психологічний аналіз детермінант насилля у сучасному світі / В. В. Пітулей. - С .169-177. - Бібліогр.: с. 176-177 (5 назв)
Порхун, А. Д. Сексуальна освіченість українських студентів в умовах інформаційного суспільства / А. Д. Порхун, О. М. Власова-Чмерук. - С .177-188. - Бібліогр.: с. 186-188 (8 назв)
Примачок, Л. Л. Структура професійної автентичності фахівця з фізичної реабілітації / Л. Л. Примачок. - С .188-201. - Бібліогр.: с. 199-200 (11 назв)
Сіраковська, О. Б. Дослідження психоемоційного стану у жінок з порушеннями репродуктивної сфери / О. Б. Сіраковська. - С .201-213. - Бібліогр.: с. 211-212 (7 назв)
Синявська, Н. Я. Визначення типу особистості студентів-медиків як адаптаційного потенціалу для формування майбутніх лікарів / Н. Я. Синявська. - С .213-233. - Бібліогр.: с. 230-233 (25 назв)
Слободяник, Н. В. Психологічний супровід міжособистісної взаємодії в освітньому просторі / Н. В. Слободяник. - С .234-246. - Бібліогр.: с. 244-245 (13 назв)
Степаненко, І. М. Психологічні особливості особистісних утворень сором'язливості майбутніх психологів / І. М. Степаненко. - С .246-260. - Бібліогр.: с. 258-260 (14 назв)
Сушко, Д. Д. Наукові інтерпретації феномена співзалежної поведінки / Д. Д. Сушко. - С .260-268. - Бібліогр.: с. 266-267 (12 назв)
Тептюк, Ю. О. Обгрунтування програми розвитку стресостійкості соціальних працівників різних вікових категорій / Ю. О. Тептюк. - С .268-284. - Бібліогр.: с. 279-283 (28 назв)
Терещенко, Л. А. Формування професійної самосвідомості молодих спеціалістів / Л. А. Терещенко, Л. В. Дзюбко. - С .284-298. - Бібліогр.: с. 296-298 (13 назв)
Терновик, Н. А. Вплив діалогу на організацію мисленнєвого процесу підлітків як суб'єктів пізнавальної діяльності / Н. А. Терновик. - С .298-310. - Бібліогр.: с. 308-309 (7 назв)
Турбан, В. В. Чинники безпеки в розвиткові та життєдіяльності особистості / В. В. Турбан. - С .319-320. - Бібліогр.: с. 319-320 (10 назв)
Цимбал, М. Р. Дослідження вільного часу курсанта в період підготовки у вищому військовому навчальному закладі / М. Р. Цимбал. - С .321-330. - Бібліогр.: с. 328-330 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія


Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі


16.
15(08)
А 43


   
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 5. Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія. Вип. 20 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2020. - 166 с. : табл., рис. - ISSN 2072-4772. - 15.00 р.
    Зміст:
Болотнікова, Інга Вікторівна. Особливості складових та компонентів професійної життєстійкості працівників профспілок / І. В. Болотнікова. - С .3-8. - Бібліогр.: с. 6-8 (12 назв) : табл.
Войтович, М. В. Аналіз професійної життєстійкості вихователів дитячих навчальних закладів / М. В. Войтович, Т. В. Завадська. - С .8-17. - Бібліогр.: с. 15-16 (9 назв)
Дзвоник, Галина Петрівна. Дослідження психофізіологічних складових професійної життєстійкості менеджерів / Г. П. Дзвоник. - С .17-26. - Бібліогр.: с. 24-26 (10 назв)
Зеленська, З. П. Психологічні особливості емоційних бар'єрів у міжособистісному спілкуванні учнів основної школи / З. П. Зеленська. - С .26-35. - Бібліогр.: с. 33-34 (11 назв)
Івашкевич, Е. Е. Емпіричне дослідження готовності студентів до виконання перекладацької діяльності та їхньої самоактуалізації в професійній сфері / Е. Е. Івашкевич. - С .35-47. - Бібліогр.: с. 46-47 (9 назв)
Клименко, В. В. Психофізіологія цілеспрямованих дій зі зворотними завбаченнями тонусу людини / В. В. Клименко. - С .48-67. - Бібліогр.: с. 65-67 (21 назва)
Кокун, Олег Матвійович. Професійна життєстійкість особистості: аналіз феномена / О. М. Кокун. - С .68-81. - Бібліогр.: с. 76-81 (32 назви)
Комплієнко, О. І. Психологічні передумови становлення гармонійних сімейних взаємостосунків / О. І. Комплієнко. - С .81-91. - Бібліогр.: с. 89-91 (13 назв)
Корніяка, О. М. Основні напрямки психологічного забезпечення професійного самоздійснення викладача вищої школи / О. М. Корніяка. - С .91-106. - Бібліогр.: с. 102-105 (17 назв)
Могиляста, С. М. Урок англійської мови як психолого-педагогічний засіб розвитку емоційного інтелекту старшокласника: з досвіду роботи / С. М. Могиляста. - С .106-117. - Бібліогр.: с. 116-117 (10 назв)
Панасенко, Н. М. Дослідження психологічних особливостей професійної життєстійкості журналістів / Н. М. Панасенко. - С .117-128. - Бібліогр.: с. 126-128 (9 назв)
Савченко, Т. Л. Дослідження специфіки професійної життєстійкості викладачів / Т. Л. Савченко. - С .128-137. - Бібліогр.: с. 136-137 (7 назв)
Хупавцева, Н. О. Психологічні принципи фасилітативної педагогічної взаємодії / Н. О. Хупавцева. - С .137-148. - Бібліогр.: с. 146-147 (19 назв)
Чудакова, О. М. Психолого-педагогічна підтримка вчителем розвитку обдарованої дитини / О. М. Чудакова. - С .148-161. - Бібліогр.: с. 158-161 (16 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія


Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

17.
15(08)
А 43


    Івашкевич, Е. Е.
    Емпіричне дослідження готовності студентів до виконання перекладацької діяльності та їхньої самоактуалізації в професійній сфері [Текст] / Е. Е. Івашкевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2020. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 20. - С. 35-47. - Бібліогр.: с. 46-47 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

Кл.слова (ненормовані):
перекладацька діяльність -- готовність студентів до виконання перекладацької діяльності -- самоактуалізація -- професійне становлення
Анотація: В статті зазначено, що професійне становлення особистості є цілісним процесом, який динамічно розгортається в часі та просторі, триває від формування професійних намірів до повної реалізації себе у творчій професійній діяльності, основною суперечністю якої є протиріччя між сформованими властивостями особистості й об'єктивними вимогами провідної діяльності, значення якої полягає в тому, що вона має зумовлювати подальший особистісний розвиток. Наголошено, що реалізуючи себе в провідній діяльності, особистість поступово змінюється, що призводить до перебудови мотивів своєї провідної діяльності, до формування нових властивостей, якостей та характеристик людини, які є надзвичайно важливими та значущими для здійснення професійної діяльності. Зазначено, що готовність до здійснення перекладацької діяльності передбачає наявність у фахівця професійної компетентності, тобто, знання лінгвістичного матеріалу, володіння способами, прийомами і засобами актуалізації цих знань у конкретній ситуації, високий рівень розвитку навичок аудіювання, говоріння, письма іноземною мовою. Готовність фахівця до здійснення перекладацької діяльності передбачає здатність спеціаліста виявляти високий рівень мисленнєвої та пізнавальної активності, самостійності та самоорганізації у розв'язанні комунікативно-пізнавальних завдань та задач. Визначено, що різний рівень опанування системою необхідних знань, умінь і навичок, різна ступінь активності й самостійності особистості визначають і різних ступінь готовності до прийняття перекладачем самостійних виважених рішень і здійснення самостійних дій. Виокремлено критерії професійного становлення майбутніх перекладачів. Проаналізовано результати за рівнем готовності майбутніх фахівців довиконання професійної діяльності. Наведено результати кореляційного аналізу, що дозволяє проаналізувати зв'язок між рівнем самоактуалізації особистості та деякими професійними характеристиками студентів. Емпірично досліджено причини низького рівня готовності студентів експериментальних та готових груп до виконання перекладацької діяльності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

18.
15(08)
А 43


    Задорожній, В. А.
    Психологічна підготовка військовослужбовців України: сучасні наукові підходи, теорія, діагностування, практика [Текст] / В. А. Задорожній // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2020. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 56. - С. 9-15. - Бібліогр.: с. 13-14 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Організаційна психологія
Кл.слова (ненормовані):
військовослужбовці -- Україна -- психологічна підготовка -- військова служба -- Я-концепція -- професійне становлення
Анотація: Стаття присвячена вивченню сучасних наукових підходів до психологічної підготовки військовослужбовців України. За результатами дослідження зазначається, що психологічна підготовка військовослужбовців України, на думку сучасних науковців, повинна включати в себе систему формувально-розвивальних впливів на: професійне становлення, професійну "Я-концепцію", емоційно-вольову саморегуляцію, психологічну стійкість до екстремальних ситуацій. Важливим компонентом психологічної підготовки військовослужбовців вбачається формування та підтримка здорового способу життя. У зв'язку із збільшенням кількості військовослужбовців-жінок значна увага повинна бути приділена гендерним аспектам психологічної підготовки. Перевірка ефективності психологічної підготовки військовослужбовця повинна включати аналіз ефективності кожного специфічного компонента.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

19.
15(08)
А 43


    Комплієнко, О. І.
    Психологічні передумови становлення гармонійних сімейних взаємостосунків [Текст] / О. І. Комплієнко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2020. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 20. - С. 81-91. - Бібліогр.: с. 89-91 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

Кл.слова (ненормовані):
сімейне виховання -- гармонійне сімейне виховання -- гармонійні сімейні взаємостосунки -- емпатійно зорієнтована комунікація -- гуманістичний стиль виховання -- самооцінка -- Я-ідеальне -- Я-реальне
Анотація: У статті окреслені особливості гармонійного сімейного виховання. Описана залежність між батьківським стилем поведінки і діяльністю дитини. Охарактеризований гуманістичний психологічний напрямок та його вплив на становлення гармонійних сімейних взаємостосунків. Зазначено, що останнє досягається завдяки згладжуванню різниці між "Я-ідеальним" і "Я-реальним" за умови існування певних конкретних психологічних обставин. Також наголошено, що змінити поведінку людини можна лише зрозумівши і прийнявши її почуття як особистісно значущі. Зазначено, що психотерапевт у випадках існування у клієнта певних проблем у сімейному вихованні допомагає йому "звільнити" свої почуття і зробити конкретні кроки щодо зміни своєї поведінки та власної особистості. У сімейному вихованні модель емпатійно зорієнтованої комунікації означає діалогічність спілкування, його відкритість, розкутість почуттів людини, їхню щирість. Тому до парадигми моделі виховання дітей має бути покладено психологічні засади розвитку комунікативних систем та мереж, які фасилітуватимуть самовираження кожного члена сім'ї. Зазначено, що така модель виховання дітей є цілком гармонійною. Наголошено, що батьки, котрі опановують цю модель, мають опанувати три базові вміння: 1) активне слухання; 2) доступну для дитини експлікацію власних почуттів; 3) практичне використання в сімейному спілкуванні принципу "обоє мають рацію". Виділені психологічні передумови становлення гармонійних сімейних взаємостосунків: емпатійно зорієнтована комунікація, гуманістичний стиль виховання дітей, їхня висока самооцінка, згладжування різниці між "Я-ідеальним" і "Я-реальним", позитивне ставлення з боку інших і самоповага.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

20.
15(08)
А 43


    Примачок, Л. Л.
    Структура професійної автентичності фахівця з фізичної реабілітації [Текст] / Л. Л. Примачок // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 188-201. - Бібліогр.: с. 199-200 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
професійна автентичність -- професійне становлення -- професійна продуктивність -- професійна успішність -- соціометричний статус особистості -- ступінь професійної самореалізованості
Анотація: У статті проаналізовано поняття професійної автентичності особистості. Визначено, що до категоріального простору професійної автентичності входять такі фундаментальні поняття як "чуттєвий світ" (обгрунтовані сучасною психологією як когніції особистості, зокрема, відчуття, сприйняття, мислення та ін.); далі, не менш важливими, є фрейми "життя", "діяльності", "особистості", "повсякденності", і, нарешті, комплекс "знання, вміння, навички", "компетентності" тощо. Зазначено, що кожне із названих понять, у тому числі - парадигма "життєдіяльності", є базовим, тобто таким, з яким професійна автентичність знаходилася б у стосунках субординації, залежності, підпорядкованості тощо. Розкрито професійну автентичність фахівця з фізичної реабілітації. Зазначено, що професійна автентичність фахівця - багатовимірне особистісне новоутворення, яке регулюється соціальними та професійними нормами й формами професійної активності, що виникають на основі професійних програм і професійних патернів поведінки та виконання діяльності. Виділено складові у структурі професійної автентичності: якісні характеристики професійної автентичності, які виконують регуляторні функції на психологічному рівні забезпечення професійної діяльності; професійно зумовлені компоненти професійної автентичності, що включають ті ознаки, формування яких безпосередньо залежить від конкретного змісту даної професійної діяльності; мотиваційні субкомпоненти професійної автентичності, головним чином зумовлені оцінками ознаки "професійна мотивація". Також наголошено, що професійна автентичність щільно пов'язана з життєвою продуктивністю. Вона є результатом адаптованості, зрілості й продуктивності особистості, результатом впливу "активного модусу культури" на професійну діяльність одного фахівця. Зазначено, що рівень професійної автентичності в цілому пов'язаний з позитивною "Я-концепцією" особистості, переживанням авторства у реалізації професійної діяльності, орієнтацію на застосування активних форм "опановуючої" поведінки у професійній сфері, професійною продуктивністю, професійною успішністю, соціометричним статусом і ступенем професійної самореалізованості. У свою чергу професійна автентичність має негативний зв'язок з реактивною тривожністю, нейротизмом, пасивними формами "опановуючої" поведінки.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
Статистика
за 17.07.2024
Кількість запитів 120202
Кількість відвідувачів 799
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя