Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (1283)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (162)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=становлення<.>
Загальна кількість знайдених документів : 406
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3/К 72
Автор(и) : Костюніна, Олена Володимирівна
Назва : Психологічні особливості становлення професійної ідентичності педагога - організатора в умовах рекреаційних установ : автореф. дис..: 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія
Вихідні дані : Б.м., 2024
Кільк.характеристики :20 с.
Колективи : Міністерство освіти і науки України, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, державний заклад
Примітки : Бібліогр.: с. 219-250
УДК : 37.015.3+159.922]:37.91.12:116(043.3) + 37.015.3:37.91.12](043.3) + 37.015.3:116](043.3) + 159.922:37.91.12](043.3) + 159.922:116](043.3)
Предметні рубрики (Галузі знань): Професійна ідентичніть-- Педагоги --Україна
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна ідентичність--психологічні особливості --рекреація--педагоги--україна--формуючий експеримент
Анотація: У дисертаційні роботі викладено результати дослідження психологічних особливостей формування професійної ідентичності в умовах закладу рекреації. Професійна ідентичність педагога-організатора закладу рекреації розглянута як соціально обумовлений особистісний ментальний конструкт, що формується опосередковано у процесі соціалізації та професіоналізації особи, з урахуваням особистісного досвіду взаємодії з представниками референтних груп, в основі якого лежить комплекс знань, умінь і навичок, унікальна професійна поведінка та стиль мислення. Спираючись на теоретичний аналіз досліджень в галузі психології професійної ідентичності та автентичний досвід розроблено структурно-інтегральну 3D модель професійної ідентичності. В результаті факторізації було відокремлено чинники, що відображають сутність моделі: еталонний образ професії, диференційно-психологічний потенціал та індивідуально-психологічна матриця. Визначено компонентний склад виділених факторів, що вмістили в себе від 3 до 5 змінних, з максимальним факторним навантаженням. Обчислено індекси згоди. Емпірично доведено чотири ієрархічних рівня професійної ідентичності, а саме: когнітивний, асоціативний, автономний та інгтегральний. Доведено високу тісноту зв'язку в сукупній картині уявлень про ідеальний образ педагога - організатора в виділених групах з різним рівнем професійної ідентичності. Доведено, що професійна мотивація на всіх рівнях професійної ідентичності, має подібний характер. Виявлено та описано психологічні особливості і оцінювалась можливость формуючого впливу щодо ставлення та розвитку професійної ідентичності в умовах закладу рекреації. Сумісно з науковим керівником розроблено оригінальний психодіагностичний комплекс: опитувальник "Особистий професійний вектор" (С. М. Симоненко, О. В. Костюніна); опитувальник "Модель індивідуальної психологічної стійкості" (С. М. Симоенко, О. В. Костюніна), дискурсивно-графічний тест (О. В. Костюніна). Проведена психометрична перевірка і отримано підтвердження валідності та надійності оригінальних авторських методик та отримані задовільні психометричні показники. Проведено візуально-когнітивний формуючий експеримент, яки йсприяє розвитку відповідальності, активності, через стимулювання до саморозвитку та детермінує формування професійної ідентичності. Оцінка статистичної достовірності відмінностей в показниках експериментальної групи до і після проведення формуючого експерименту виявила достовірну різницю в рівні розвитку показників, які детермінують формування професійної ідентичності, що вказує на його валідність і ефективність проведення.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : [159.98:331.54]:[/Б 48-127345382 рукописний текст
Автор(и) : Березюк, Тетяна Петрівна
Назва : Психологічні особливості розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери у вищих навчальних закладах : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :22 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
УДК : [159.98:331.54]:[378.016:005.95-051]
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): компетентність--менеджер--професійна компетентність--кар'єра--професійне становлення--самовизначення--самооцінювання--рефлексія
Анотація: У дисертації вперше представлено концептуально-методичний підхід до проблеми розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери у вищих навчальних закладах, що полягає в конкретизації й обгрунтуванні теоретико-методологічних і методичних основ процесу реалізації підготовки майбутніх менеджерів у вищих навчальних закладах. Визначено послідовність етапів та структурні компоненти розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери, описано форми і методи психологічного супроводу розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери, описано форми і методи психологічного супроводу розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери у системі вищої освіти. Запропоновано модель формування професійної компетентності майбутніх менеджерів. Доводена ефективність реалізації розробленої технології та педагогічних умов, призначених для підготовки практико-орієнтованих фахівців управлінської сфери, що відповідають вимогам роботодавців і затребуваних професій на ринку праці.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2-053.6:5/Л 64-947004134 рукописний текст
Автор(и) : Литвиненко, Олена Олександрівна
Назва : Онтогенез і дизонтогенез особистісного становлення підлітків : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :44 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
УДК : 159.923.2-053.6:575.16(043.3)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія дітей підліткового віку
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): онтогенез--дизонтогенез--особистість--становлення--підлітковий вік--когніції--емоції--поведінка--порушення слуху--порушення зору
Анотація: Дисертацію присвячено аналізу загальних закономірностей становлення особистості підлітків в контексті онтогенезу і дизонтогенезу. Робота містить теоретичне обгрунтування, методичні засади, результати емпіричного дослідження цієї проблеми. У дисертації представлено концептуальні узагальнення, що знайшли відображення в моделі онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. В межах запропонованої моделі структура особистості розглядається як така, що реалізується у двох підсистемах: універсальній та генетично обумовленій. Універсальною є система внутрішньоструктурних зв'язків між когнітивною, поведінковою та афективною складовими, а також вплив характеристик цих складових на формування загальних особистісних тенденцій. Своєю чергою, змістова наповненість та спрямованість особистісної сфери є суттєво відмінною для підлітків, які мають порушення слуху і зори та їх однолітків, які не мають таких порушень. Відповідно, дана підсистема особистості є генетично обумовленою. Розуміння структурно-функціональної організації елементів особистісних підсистем дозволяє пояснити специфіку онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. Доведено, що генетичний контекст становлення визначає специфіку особистісних проявів, але не є фактором, що суворо їх обмежує. Відповідно, можливою та доцільною є робота з підлітками, чиє становлення відбувається в контексті дизонтогенезу, заснована на онтогенетичних принципах та спрямована на активацію компенсаторних механізмів. На основі концептуальної моделі розроблено програми психологічної профілактики та корекції дисгармонійності особистісного становлення для підлітків, становлення яких відбувається як в контексті онтогенезу, так і в конетксті дизонтогенезу. У роботі представлено показники ефективності впровадження зазначених програм, що свідчать про доцільність їх подальшої практичної реалізації.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2-053.6:5/Л 64-436626760 рукописний текст
Автор(и) : Литвиненко, Олена Олександрівна
Назва : Онтогенез і дизонтогенез особистісного становлення підлітків : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :403 с.: табл. + 1 додатки 95 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 364-403 (475 назви).
УДК : 159.923.2-053.6:575.16(043.3)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія підлітків
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): онтогенез--дизонтогенез--особистість--становлення--підлітковий вік--когніції--емоції--поведінка--порушення слуху--порушення зору
Анотація: Дисертацію присвячено аналізу загальних закономірностей становлення особистості підлітків в контексті онтогенезу і дизонтогенезу. Робота містить теоретичне обгрунтування, методичні засади, результати емпіричного дослідження цієї проблеми. У дисертації представлено концептуальні узагальнення, що знайшли відображення в моделі онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. В межах запропонованої моделі структура особистості розглядається як така, що реалізується у двох підсистемах: універсальній та генетично обумовленій. Універсальною є система внутрішньоструктурних зв'язків між когнітивною, поведінковою та афективною складовими, а також вплив характеристик цих складових на формування загальних особистісних тенденцій. Своєю чергою, змістова наповненість та спрямованість особистісної сфери є суттєво відмінною для підлітків, які мають порушення слуху і зори та їх однолітків, які не мають таких порушень. Відповідно, дана підсистема особистості є генетично обумовленою. Розуміння структурно-функціональної організації елементів особистісних підсистем дозволяє пояснити специфіку онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. Доведено, що генетичний контекст становлення визначає специфіку особистісних проявів, але не є фактором, що суворо їх обмежує. Відповідно, можливою та доцільною є робота з підлітками, чиє становлення відбувається в контексті дизонтогенезу, заснована на онтогенетичних принципах та спрямована на активацію компенсаторних механізмів. На основі концептуальної моделі розроблено програми психологічної профілактики та корекції дисгармонійності особистісного становлення для підлітків, становлення яких відбувається як в контексті онтогенезу, так і в конетксті дизонтогенезу. У роботі представлено показники ефективності впровадження зазначених програм, що свідчать про доцільність їх подальшої практичної реалізації.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : [158.98:331.54]:[/Б 48-077271476 рукописний текст
Автор(и) : Березюк, Тетяна Петрівна
Назва : Психологічні особливості розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери у вищих навчальних закладах : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :189 с.: табл. + додатки 66 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 170-189 (207 назв).
УДК : [158.98:331.54]:[378.016:005.95-051]
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): компетентність--менеджер--професійна компетентність--кар'єра--професійне становлення--самовизначення--самооцінювання--рефлексія
Анотація: У дисертації вперше представлено концептуально-методичний підхід до проблеми розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери у вищих навчальних закладах, що полягає в конкретизації й обгрунтуванні теоретико-методологічних і методичних основ процесу реалізації підготовки майбутніх менеджерів у вищих навчальних закладах. Визначено послідовність етапів та структурні компоненти розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери, описано форми і методи психологічного супроводу розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери, описано форми і методи психологічного супроводу розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери у системі вищої освіти. Запропоновано модель формування професійної компетентності майбутніх менеджерів. Доводена ефективність реалізації розробленої технології та педагогічних умов, призначених для підготовки практико-орієнтованих фахівців управлінської сфери, що відповідають вимогам роботодавців і затребуваних професій на ринку праці.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2-053.66-/Л 38-098234678 рукописний текст
Автор(и) : Левицька, Ірина Мирославівна
Назва : Психологічні особливості впливу образу фізичного я на самоставлення дівчат раннього юнацького віку : дис. ... д-ра. ф-ії. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :213 с.: табл. + 1 додатки 56 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с.183-213 (350 назв).
УДК : 159.923.2-053.66-055.25(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): я-концепція--образ фізичного я--дівчата раннього юнацького віку--особистісне становлення--самостановлення--образ тіла--суб'єктивне ставлення до здоров'я--розвивально-корекційні заходи
Анотація: Дисертацію присвячено теоретико-методологічному обгрунтуванню та емпіричному вирішенню проблеми обумовленості феноменології образу фізичного Я та самоставлення дівчат раннього юнацького віку. Провідною методологією дослідження виступають генетична психологія, генетико-орієнтована психотерапія, холістичний підхід. Протілесний підхід передбачає розгляд досвіду переживання образу власного тіла (фізичного Я) як перший крок на шляху до здобуття ідентичності та формування Я-концепції. Образ фізичного Я як уявлення про конституційно-соматичну організацію виступає одним з образів Я, включених до описової перцептивно-когнітичної складової Я-концепції. В нашій роботі під цим феноменом ми розуміємо єдність соматичного та перцептивного сприймання, установок, оцінок, уявлень, пов'язаних із тілесною зовнішністю, із усвідомленням функцями тіла. Провідна роль відводиться концепції персоніфікації тілесності. Глибинно-психологічна парадигма дослідження фізичного Я розкриває перспективи метафоризації тілесності та утвроення уявлення про власний фізичний образ Я як окреме поняття, суб'єктність, наділену певними властивостями. Розкрито психологічний зміст та визначено основні дефініції Я-фізичного: тілесний досвід, схема тіла, образ тіла, концепція тіла, інтернальне тіло, тілесність, Я-тілесне, Я-фізичне. Розкривається проблема психічної реальності Я-тілесного (як сенсомоторний еквівалент, соціально-перцептивний та когнітичний процес, підструктура Я-концепції). Феноменологія зовнішності та функції тіла розглядається як предметний зміст Я-тілесного. Проаналізовано детермінанти походження Я-фізичного з огляду на формальне знання про тіло, його психофізіологічні кореляти, архетипні та метафоричні узагальнення. {...} Запропоновано розроблену автором дисертації теоретичну модель образу фізичного Я дівчат раннього юнацького віку, яка грунтується на генетичному, системному, холістичному та особистісно-інтегративному підході. {...}
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

7.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2(043.5)/Ч-71 рукописний текст
Автор(и) : Чиханцова, Олена Анатоліївна
Назва : Психологія становлення життєстійкості особистості : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :416 с.: табл. + 1 додатки 13 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 377-416 (376 назв).
УДК : 159.923.2(043.5)
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): життєстійкість особистості--самодетермінація--чинники життєстійкості--особистісні ресурси--актуальні здібності--якість життя--психологічне благополуччя
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячена аналізу впливу інтерактивного навчання, зокрема психологічних ігор та постійного психологічного супроводу, на розвиток особистості молодшого школяра. Здійснено теоретичний аналіз існуючих наукових підходів до дослідження проблеми учбової діяльності та інтерактивного навчання, розкрити психологічний зміст цих понять, його структуру. Описано етапи організації емпіричного дослідження розвитку психічних процесів молодших школярів; обгрунтовано вибір психодіагностичних методик, наведено та проаналізовано результати дослідження розвитку особистості молодшого школяра. Теоретично обгрунтовано зміст, показники та особливості впливу інтерактивного навчання на особистість молодшого школяра. Проаналізовано особливості, умови та основні чинники становлення молодшого школяра. Встановлено, що саме інтерактивне навчання, зокрема психологічні ігри та постійний психологічний супровід як специфічна форма організації пізнавальної діяльності, сприяє вияву внутрішнього потенціалу, оптимізує розумовий розвиток молодшого школяра, створює комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність й інтелектуальну спроможність. Доведено вплив інтерактивного навчання на: формування в них високого рівня мотивації до навчання та рівень згуртованості класних колективів; покращення вибірковості і концентрації уваги; покращення логічної і механічної памяті, зниження рівня тривожності у молодших школярів. Зроблено висновок про те, що ефективним засобом розвитку розумових здібностей молодшого школяра є нові методи інтерактивного навчання, зокрема психологічна гра, в поєднанні з постійним психологічним супроводом. Розроблено та апробовано програму розвитку особистості молодших школярів засобами психолого-педагогічного впливу, на базі якої розроблено методичні рекомендації для вчителів молодших класів з метою активізації пізнання школярів, мотивації до учіння та навчання, зниження рівня тривожності учнів, забезпечення комфортного й радісного опанування знаннями та навичками під час уроків у початковій школі, тобто позитивного впливу інтерактивного навчання на розвиток особистості молодшого школяра.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

8.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2(043.5)/Ч-71 рукописний текст
Автор(и) : Чиханцова, Олена Анатоліївна
Назва : Психологія становлення життєстійкості особистості : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :40 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
УДК : 159.923.2(043.5)
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): життєстійкість особистості--самодетермінація--чинники життєстійкості--особистісні ресурси--актуальні здібності--якість життя--психологічне благополуччя
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячена аналізу впливу інтерактивного навчання, зокрема психологічних ігор та постійного психологічного супроводу, на розвиток особистості молодшого школяра. Здійснено теоретичний аналіз існуючих наукових підходів до дослідження проблеми учбової діяльності та інтерактивного навчання, розкрити психологічний зміст цих понять, його структуру. Описано етапи організації емпіричного дослідження розвитку психічних процесів молодших школярів; обгрунтовано вибір психодіагностичних методик, наведено та проаналізовано результати дослідження розвитку особистості молодшого школяра. Теоретично обгрунтовано зміст, показники та особливості впливу інтерактивного навчання на особистість молодшого школяра. Проаналізовано особливості, умови та основні чинники становлення молодшого школяра. Встановлено, що саме інтерактивне навчання, зокрема психологічні ігри та постійний психологічний супровід як специфічна форма організації пізнавальної діяльності, сприяє вияву внутрішнього потенціалу, оптимізує розумовий розвиток молодшого школяра, створює комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність й інтелектуальну спроможність. Доведено вплив інтерактивного навчання на: формування в них високого рівня мотивації до навчання та рівень згуртованості класних колективів; покращення вибірковості і концентрації уваги; покращення логічної і механічної памяті, зниження рівня тривожності у молодших школярів. Зроблено висновок про те, що ефективним засобом розвитку розумових здібностей молодшого школяра є нові методи інтерактивного навчання, зокрема психологічна гра, в поєднанні з постійним психологічним супроводом. Розроблено та апробовано програму розвитку особистості молодших школярів засобами психолого-педагогічного впливу, на базі якої розроблено методичні рекомендації для вчителів молодших класів з метою активізації пізнання школярів, мотивації до учіння та навчання, зниження рівня тривожності учнів, забезпечення комфортного й радісного опанування знаннями та навичками під час уроків у початковій школі, тобто позитивного впливу інтерактивного навчання на розвиток особистості молодшого школяра.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

9.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2(043.5)/Ш 34 рукописний текст
Автор(и) : Швець, Олег Миколайович
Назва : Психологічні чинники становлення особистісної гідності в освітньому просторі : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :208 с.: табл. + додатки 27 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 191-208 (216 назв).
УДК : 159.923.2(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--гідність--особистісна гідність--відповідальність--освітній простір--міжособистісна взаємодія--становлення--розвиток--рефлексія
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене вивченню психологічних особлимвостей розвитку особистісної гідності в освітньому просторі. На основі теоретичного узагальнення дослідження проблеми констатовано: гідність історично розглядається внутрішньою іманентною якістю людини і розуміється як складне інтегративне особистісне утворення, що грунтує специфіку перманентного розвитку людини. Поняття "гідність" містить значення позитивного виміру, що належить як об'єкту, так і суб'єкту, та усвідомлення власної цінності. Становлення і розвиток особистісної гідності відбувається в освітньому просторі через систему міжособистісної взаємодії, що у функціональному сенсі розглядається як семантичний потік, в якому розкриваютьс я унікальні здібності і можливості особистості. На основі виявлення і уточнення перспективних параметрів міжособистісної взмємодії в освітньому просторі для становлення особистісної гідності на констатувальному етапі були визначені фундаментальні засади "Програми становле особистісноїності в освітній взаємодії". Програму грунтують принципи рефлексивності, динамічної цілісності, кордомедійності, довіри, гідності та відповідальності. В якості психолого-педагогічного інструменту реалізації завдань Програми из забезпечення складних процесів самопізнання і трансформації використаний рефлексивний дискурс як висо спроможний засіб розвитку особистості. Дослідно-експериментальна робота полягала у проведенні тренінгів з групами старшокласників, різність яких визначається характером домінуючої міжособистісної взаємодії в освітньому просторі. В експерименті взяли участь три експериментальні (124 особи) і три контрольні (69 осіб) учнів. В результаті впровадження "Програми становлення особистісної гідності в освітній взаємодії" у всіх експериментальних групах відбулися зміни показників гідності, відповідальності, свободи вибору і життєстійкості. На основі аналізу і узагальнення порівнянь експериментальних груп доведена гіпотеза щодо результативності партнерської взаємодіїх на основі рефлексивного дискурсу в освітньому просторі як психологічного чинникам становлення особистісної гідності.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

10.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(06)/П 78
Назва : Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць. Вип. 54
Вихідні дані : Кам'янець-Подільський: Аксіома, 2021
Кільк.характеристики :258 с.: табл., рис.
ISSN: 2227-6246
Ціна : 45.00 грн.
УДК : 159.9(06)
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): загальна психологія
Зміст : Цивілізаційні процеси і розвиток особистості/ С. Д. Максименко. Розработка П.Г. Редкиным проблемы активности школьника в процесе обучения/ М. Т. Дригус. Особистісний компонент психологічної готовності майбутніх менеджерів до професійно-ділового спілкування в організації: рівень та чинники розвитку/ Л. М. Карамушка, Т. І. Пастухова. Особливості корекційного впливу музикотерапії/ Л. М. Литвинчук. Стратегії корекції емоційної сфери молодших школярів з різним рівнем навчальних досягнень/ Н. І. Мусіяка. Розвиток когнітивного компонента моральної свідомості у дошкільному віці/ Л. М. Пастушенко. Динамічні особливості становлення регулятивної сфери школярів з різною навчальною успішністю/ І. В. Петренко.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

11.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.953.5/П 86
Автор(и) : Смульсон , Марина Лазарівна, Дітюк П. П., Коваленко-Кобилянська, Ірина Генріхівна, Мещеряков, Дмитро Сергійович, Назар, Максим Миколайович
Назва : Психологічні механізми становлення суб’єктності дорослих у віртуальному просторі [Електронний ресурс] : монографія
Вихідні дані : Б.м., 2021
Кільк.характеристики :180 с.
Форма і об'єм ресурсу: Электрон. текстовые дан.
ISBN, Ціна 978-617-8116-09-5: Б.ц.
УДК : 159.953.5
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості-- становлення суб'єктності
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологія особистості--становлення суб'єктності
Анотація: У колективній монографії, підготовленій науковцями лабораторії сучасних інформаційних технологій навчання Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, викладено концепцію психологічних механізмів становлення суб’єктності дорослих у віртуальному просторі, а також результати відповідного теоретико- експериментального дослідження. Визначено концептуальні засади проєктування та психологічного аналізу функціонування інтернет- ресурсів, спрямованих на становлення суб’єктності дорослих, в умовах групового дистанційного навчання та соціальних мереж. Показано особливості психологічних механізмів становлення професійної суб’єктності і специфіку становлення суб’єктності в старості. Монографія адресована як науковцям, так і практикам – психологам, педагогам, фахівцям різних галузей, які зацікавлені в осмисленні та активному освоєнні сучасних інформаційно- комунікаційних технологій навчання. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

12.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 153/М 17
Автор(и) : Максименко, Сергій Дмитрович
Назва : Психогенетичний потенціал особистості : монографія. Т. : 2
Вихідні дані : Б.м., 2021
Кільк.характеристики :448 с.
Ціна : 100.00 грн.
УДК : 159.923.01+159.922-043.86
Предметні рубрики (Галузі знань): Генетична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): генетична психологія--потенціал--становлення особистості
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

13.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2(043.5)/Ш 34 рукописний текст
Автор(и) : Швець, Олег Миколайович
Назва : Психологічні чинники становлення особистісної гідності в освітньому просторі : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2021
Кільк.характеристики :24 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
УДК : 159.923.2(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--гідність--особистісна гідність--відповідальність--освітній простір--міжособистісна взаємодія--становлення--розвиток--рефлексія
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене вивченню психологічних особлимвостей розвитку особистісної гідності в освітньому просторі. На основі теоретичного узагальнення дослідження проблеми констатовано: гідність історично розглядається внутрішньою іманентною якістю людини і розуміється як складне інтегративне особистісне утворення, що грунтує специфіку перманентного розвитку людини. Поняття "гідність" містить значення позитивного виміру, що належить як об'єкту, так і суб'єкту, та усвідомлення власної цінності. Становлення і розвиток особистісної гідності відбувається в освітньому просторі через систему міжособистісної взаємодії, що у функціональному сенсі розглядається як семантичний потік, в якому розкриваютьс я унікальні здібності і можливості особистості. На основі виявлення і уточнення перспективних параметрів міжособистісної взмємодії в освітньому просторі для становлення особистісної гідності на констатувальному етапі були визначені фундаментальні засади "Програми становле особистісноїності в освітній взаємодії". Програму грунтують принципи рефлексивності, динамічної цілісності, кордомедійності, довіри, гідності та відповідальності. В якості психолого-педагогічного інструменту реалізації завдань Програми из забезпечення складних процесів самопізнання і трансформації використаний рефлексивний дискурс як висо спроможний засіб розвитку особистості. Дослідно-експериментальна робота полягала у проведенні тренінгів з групами старшокласників, різність яких визначається характером домінуючої міжособистісної взаємодії в освітньому просторі. В експерименті взяли участь три експериментальні (124 особи) і три контрольні (69 осіб) учнів. В результаті впровадження "Програми становлення особистісної гідності в освітній взаємодії" у всіх експериментальних групах відбулися зміни показників гідності, відповідальності, свободи вибору і життєстійкості. На основі аналізу і узагальнення порівнянь експериментальних груп доведена гіпотеза щодо результативності партнерської взаємодіїх на основі рефлексивного дискурсу в освітньому просторі як психологічного чинникам становлення особистісної гідності.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

14.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 153/М 17
Автор(и) : Максименко, Сергій Дмитрович
Назва : Психогенетичний потенціал особистості : монографія. Т. : 1
Вихідні дані : Б.м., 2021
Кільк.характеристики :720 с.
Ціна : 170.00 грн.
УДК : 159.923.01+159.922-043.86
Предметні рубрики (Галузі знань): Генетична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): генетична психологія--потенціал--становлення особистості
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

15.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(08)/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. Вип. 34
Вихідні дані : Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020
Кільк.характеристики :332 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
ISSN: 2072-4772
Ціна : 20.00 грн.
УДК : 37.015.3+159.922+159.9:61](082)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Зміст : Мотивація навчальної діяльності курсантів/ О. І. Анатольєва. Вплив родинних взаємин на стратегію поведінки підлітка/ М. Ф. Бабій. Деякі аспекти ролі ведучого в соціально-психологічних тренінгах з прийняття рішень/ О. М. Брик, М. С. Кочаровський. Зв'язок індивідуально-психологічних характеристик з успішністю діяльності особистості/ І. А. Вольгемут. Наукові підходи до вивчення проблеми прояву когнітивних стилів у юнацькому віці/ В. В. Герасименко. Копінг-стратегії стресу матерів дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності/ Н. А. Гончаренко. Дослідження рольової поведінки у зв'язку із соціалізацією студентської молоді/ С. Л. Горбенко. Психологічний статус онкохворої людини/ Н. О. Євдокимова, О. М. Раткогло. Психологічний супровід спортсменів підлітково-юнацького віку/ Н. О. Євдокимова, Н. В. Тарасова. Професійне самовизначення старших підлітків/ Н. О. Євдокимова, О. О. Харченко. Особливості ігрової діяльності дітей з аутизмом/ Н. О. Євдокимова, О. С. Чеканова. Ознаки і причини емоційного вигорання прийомних батьків та батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу/ Н. О. Євдокимова, Ю. В. Воскевич. Психологічні особливості становлення професійної компетентності студентів у процесі фахової підготовки/ Н. О. Кордунова, Н. С. Дмитріюк. Економічна активність молоді України в умовах суспільних змін/ О. В. Лавренко. Психологічні особливості навчального стресу в закладах вищої освіти/ Г. М. Матвієнко. Соціально-психологічні чинники самовизначення студентської молоді у сфері зайнятості/ Т. І. Мельничук. Соціально-психологічний аналіз детермінант насилля у сучасному світі/ В. В. Пітулей. Сексуальна освіченість українських студентів в умовах інформаційного суспільства/ А. Д. Порхун, О. М. Власова-Чмерук. Структура професійної автентичності фахівця з фізичної реабілітації/ Л. Л. Примачок. Дослідження психоемоційного стану у жінок з порушеннями репродуктивної сфери/ О. Б. Сіраковська. Визначення типу особистості студентів-медиків як адаптаційного потенціалу для формування майбутніх лікарів/ Н. Я. Синявська. Психологічний супровід міжособистісної взаємодії в освітньому просторі/ Н. В. Слободяник. Психологічні особливості особистісних утворень сором'язливості майбутніх психологів/ І. М. Степаненко. Наукові інтерпретації феномена співзалежної поведінки/ Д. Д. Сушко. Обгрунтування програми розвитку стресостійкості соціальних працівників різних вікових категорій/ Ю. О. Тептюк. Формування професійної самосвідомості молодих спеціалістів/ Л. А. Терещенко, Л. В. Дзюбко. Вплив діалогу на організацію мисленнєвого процесу підлітків як суб'єктів пізнавальної діяльності/ Н. А. Терновик. Чинники безпеки в розвиткові та життєдіяльності особистості/ В. В. Турбан. Дослідження вільного часу курсанта в період підготовки у вищому військовому навчальному закладі/ М. Р. Цимбал.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

16.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(08)/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія. Вип. 20
Вихідні дані : Київ: Інформ.-аналіт. агентство, 2020
Кільк.характеристики :166 с.: табл., рис.
ISSN: 2072-4772
Ціна : 15.00 р.
УДК : 159.91(082)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психофізіологія
Психологія праці
Експериментальна психологія
Зміст : Особливості складових та компонентів професійної життєстійкості працівників профспілок/ І. В. Болотнікова. Аналіз професійної життєстійкості вихователів дитячих навчальних закладів/ М. В. Войтович, Т. В. Завадська. Дослідження психофізіологічних складових професійної життєстійкості менеджерів/ Г. П. Дзвоник. Психологічні особливості емоційних бар'єрів у міжособистісному спілкуванні учнів основної школи/ З. П. Зеленська. Емпіричне дослідження готовності студентів до виконання перекладацької діяльності та їхньої самоактуалізації в професійній сфері/ Е. Е. Івашкевич. Психофізіологія цілеспрямованих дій зі зворотними завбаченнями тонусу людини/ В. В. Клименко. Професійна життєстійкість особистості: аналіз феномена/ О. М. Кокун. Психологічні передумови становлення гармонійних сімейних взаємостосунків/ О. І. Комплієнко. Основні напрямки психологічного забезпечення професійного самоздійснення викладача вищої школи/ О. М. Корніяка. Урок англійської мови як психолого-педагогічний засіб розвитку емоційного інтелекту старшокласника: з досвіду роботи/ С. М. Могиляста. Дослідження психологічних особливостей професійної життєстійкості журналістів/ Н. М. Панасенко. Дослідження специфіки професійної життєстійкості викладачів/ Т. Л. Савченко. Психологічні принципи фасилітативної педагогічної взаємодії/ Н. О. Хупавцева. Психолого-педагогічна підтримка вчителем розвитку обдарованої дитини/ О. М. Чудакова.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Івашкевич Е.Е.
Назва : Емпіричне дослідження готовності студентів до виконання перекладацької діяльності та їхньої самоактуалізації в професійній сфері
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Інформ.-аналіт. агентство, 2020. - Т. 5: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 20. - С. 35-47 (Шифр 15(08)/А 43-127155848)
Примітки : Бібліогр.: с. 46-47 (9 назв)
УДК : 925:159.927-134
Предметні рубрики (Галузі знань): Психофізіологія
Психологія праці
Експериментальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): перекладацька діяльність--готовність студентів до виконання перекладацької діяльності--самоактуалізація--професійне становлення
Анотація: В статті зазначено, що професійне становлення особистості є цілісним процесом, який динамічно розгортається в часі та просторі, триває від формування професійних намірів до повної реалізації себе у творчій професійній діяльності, основною суперечністю якої є протиріччя між сформованими властивостями особистості й об'єктивними вимогами провідної діяльності, значення якої полягає в тому, що вона має зумовлювати подальший особистісний розвиток. Наголошено, що реалізуючи себе в провідній діяльності, особистість поступово змінюється, що призводить до перебудови мотивів своєї провідної діяльності, до формування нових властивостей, якостей та характеристик людини, які є надзвичайно важливими та значущими для здійснення професійної діяльності. Зазначено, що готовність до здійснення перекладацької діяльності передбачає наявність у фахівця професійної компетентності, тобто, знання лінгвістичного матеріалу, володіння способами, прийомами і засобами актуалізації цих знань у конкретній ситуації, високий рівень розвитку навичок аудіювання, говоріння, письма іноземною мовою. Готовність фахівця до здійснення перекладацької діяльності передбачає здатність спеціаліста виявляти високий рівень мисленнєвої та пізнавальної активності, самостійності та самоорганізації у розв'язанні комунікативно-пізнавальних завдань та задач. Визначено, що різний рівень опанування системою необхідних знань, умінь і навичок, різна ступінь активності й самостійності особистості визначають і різних ступінь готовності до прийняття перекладачем самостійних виважених рішень і здійснення самостійних дій. Виокремлено критерії професійного становлення майбутніх перекладачів. Проаналізовано результати за рівнем готовності майбутніх фахівців довиконання професійної діяльності. Наведено результати кореляційного аналізу, що дозволяє проаналізувати зв'язок між рівнем самоактуалізації особистості та деякими професійними характеристиками студентів. Емпірично досліджено причини низького рівня готовності студентів експериментальних та готових груп до виконання перекладацької діяльності.
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Задорожній В.А.
Назва : Психологічна підготовка військовослужбовців України: сучасні наукові підходи, теорія, діагностування, практика
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Логос, 2020. - Т. 1: Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 56. - С. 9-15 (Шифр 15(08)/А 43-953823351)
Примітки : Бібліогр.: с. 13-14 (12 назв)
УДК : 159.922.27:316.33
Предметні рубрики (Галузі знань): Організаційна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): військовослужбовці--україна--психологічна підготовка--військова служба--я-концепція--професійне становлення
Анотація: Стаття присвячена вивченню сучасних наукових підходів до психологічної підготовки військовослужбовців України. За результатами дослідження зазначається, що психологічна підготовка військовослужбовців України, на думку сучасних науковців, повинна включати в себе систему формувально-розвивальних впливів на: професійне становлення, професійну "Я-концепцію", емоційно-вольову саморегуляцію, психологічну стійкість до екстремальних ситуацій. Важливим компонентом психологічної підготовки військовослужбовців вбачається формування та підтримка здорового способу життя. У зв'язку із збільшенням кількості військовослужбовців-жінок значна увага повинна бути приділена гендерним аспектам психологічної підготовки. Перевірка ефективності психологічної підготовки військовослужбовця повинна включати аналіз ефективності кожного специфічного компонента.
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Комплієнко О.І.
Назва : Психологічні передумови становлення гармонійних сімейних взаємостосунків
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Інформ.-аналіт. агентство, 2020. - Т. 5: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 20. - С. 81-91 (Шифр 15(08)/А 43-127155848)
Примітки : Бібліогр.: с. 89-91 (13 назв)
УДК : 925:159.918-34'56
Предметні рубрики (Галузі знань): Психофізіологія
Психологія праці
Експериментальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): сімейне виховання--гармонійне сімейне виховання--гармонійні сімейні взаємостосунки--емпатійно зорієнтована комунікація--гуманістичний стиль виховання--самооцінка--я-ідеальне--я-реальне
Анотація: У статті окреслені особливості гармонійного сімейного виховання. Описана залежність між батьківським стилем поведінки і діяльністю дитини. Охарактеризований гуманістичний психологічний напрямок та його вплив на становлення гармонійних сімейних взаємостосунків. Зазначено, що останнє досягається завдяки згладжуванню різниці між "Я-ідеальним" і "Я-реальним" за умови існування певних конкретних психологічних обставин. Також наголошено, що змінити поведінку людини можна лише зрозумівши і прийнявши її почуття як особистісно значущі. Зазначено, що психотерапевт у випадках існування у клієнта певних проблем у сімейному вихованні допомагає йому "звільнити" свої почуття і зробити конкретні кроки щодо зміни своєї поведінки та власної особистості. У сімейному вихованні модель емпатійно зорієнтованої комунікації означає діалогічність спілкування, його відкритість, розкутість почуттів людини, їхню щирість. Тому до парадигми моделі виховання дітей має бути покладено психологічні засади розвитку комунікативних систем та мереж, які фасилітуватимуть самовираження кожного члена сім'ї. Зазначено, що така модель виховання дітей є цілком гармонійною. Наголошено, що батьки, котрі опановують цю модель, мають опанувати три базові вміння: 1) активне слухання; 2) доступну для дитини експлікацію власних почуттів; 3) практичне використання в сімейному спілкуванні принципу "обоє мають рацію". Виділені психологічні передумови становлення гармонійних сімейних взаємостосунків: емпатійно зорієнтована комунікація, гуманістичний стиль виховання дітей, їхня висока самооцінка, згладжування різниці між "Я-ідеальним" і "Я-реальним", позитивне ставлення з боку інших і самоповага.
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Примачок Л. Л.
Назва : Структура професійної автентичності фахівця з фізичної реабілітації
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 188-201 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 199-200 (11 назв)
УДК : 925:159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна автентичність--професійне становлення--професійна продуктивність--професійна успішність--соціометричний статус особистості--ступінь професійної самореалізованості
Анотація: У статті проаналізовано поняття професійної автентичності особистості. Визначено, що до категоріального простору професійної автентичності входять такі фундаментальні поняття як "чуттєвий світ" (обгрунтовані сучасною психологією як когніції особистості, зокрема, відчуття, сприйняття, мислення та ін.); далі, не менш важливими, є фрейми "життя", "діяльності", "особистості", "повсякденності", і, нарешті, комплекс "знання, вміння, навички", "компетентності" тощо. Зазначено, що кожне із названих понять, у тому числі - парадигма "життєдіяльності", є базовим, тобто таким, з яким професійна автентичність знаходилася б у стосунках субординації, залежності, підпорядкованості тощо. Розкрито професійну автентичність фахівця з фізичної реабілітації. Зазначено, що професійна автентичність фахівця - багатовимірне особистісне новоутворення, яке регулюється соціальними та професійними нормами й формами професійної активності, що виникають на основі професійних програм і професійних патернів поведінки та виконання діяльності. Виділено складові у структурі професійної автентичності: якісні характеристики професійної автентичності, які виконують регуляторні функції на психологічному рівні забезпечення професійної діяльності; професійно зумовлені компоненти професійної автентичності, що включають ті ознаки, формування яких безпосередньо залежить від конкретного змісту даної професійної діяльності; мотиваційні субкомпоненти професійної автентичності, головним чином зумовлені оцінками ознаки "професійна мотивація". Також наголошено, що професійна автентичність щільно пов'язана з життєвою продуктивністю. Вона є результатом адаптованості, зрілості й продуктивності особистості, результатом впливу "активного модусу культури" на професійну діяльність одного фахівця. Зазначено, що рівень професійної автентичності в цілому пов'язаний з позитивною "Я-концепцією" особистості, переживанням авторства у реалізації професійної діяльності, орієнтацію на застосування активних форм "опановуючої" поведінки у професійній сфері, професійною продуктивністю, професійною успішністю, соціометричним статусом і ступенем професійної самореалізованості. У свою чергу професійна автентичність має негативний зв'язок з реактивною тривожністю, нейротизмом, пасивними формами "опановуючої" поведінки.
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
Статистика
за 07.08.2024
Кількість запитів 55599
Кількість відвідувачів 916
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя