Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (1283)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (162)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=становлення<.>
Загальна кількість знайдених документів : 403
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 378-057.875:37.01/Б 78-876165 рукописний текст
Автор(и) : Бойчук, Ірина Ігорівна
Назва : Мистецький ідеал як чинник професійного становлення майбутніх учителів музики : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2009
Кільк.характеристики :211, [10] с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г.С.Костюка АНП України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с.181-202.
УДК : 378-057.875:37.011.3-051:78
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Учитель музики
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійне становлення--мистецький ідеал--музично-педагогічна діяльність--професійна ідентичність--особиста рефлексія
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню соболивостей формування та розвитку мистецького ідеалу в процесі професійного становлення майбутніх учителів музики. Проаналізовано особистісні та соціальні чинники, які регулюють уявлення майбутніх учителів музики про професійну діяльність. У роботі визначено структуру мистецького ідеалу.Теоретично обгрунтовано й експериментально доведено: мистецький ідеал є складником професійної ідентичності майбутніх учителів музики, постаючи єдністю соціальних,психологічних і вікових особливостей. Експерементально доведено, що рефлексія мистецького ідеалу сприяє професійному становленню майбутніх учителів музики. Проаналізовано психологічні прояви структури мистецького ідеалу: ідеал-взірець, ідеал-мрія, ідеал-мета; зазначена трискладова структура доповнена найвищим ступенем-особостісний ідеал. Визначено, що кожен із типів мистецького ідеалу базується на ідеалі-взірці, й реалізується яу його прийняття і застосування (ідеал-мета), як його вдосконалення (ідеал-мрія) та створення нового взірця (особистісний ідеал). Тип мистецького ідеалу визначає форми його реалізації у музично-педагогічній діяльності. Провідними формами реалізації мистецького ідеалу є композиторська, навчальна та педагогічна діяльність.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.9(091)"17-19"/К 61-731724 рукописний текст
Автор(и) : Колодочка, Вікторія Валентинівна
Назва : Історико-культурні передумови становлення Полтавської психологічної школи у 18-20 століттях : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2010
Кільк.характеристики :218 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 190-214.
УДК : 159.9(091)"17-19"(477.53)
Предметні рубрики (Галузі знань): Історія психології-- Психологічна школа --Полтавщина, XVII-XX ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): наукова школа--психологічна школа--історико-культурні передумови--психологія особистості--історико-психологічний опитувальник
Анотація: У дисертації містяться результати теоретичного дослідження історико-культурних передумов становлення психологічної школи Полтавщини впродовж 18-20 ст. На основі аналізу підходів до розуміння сутності наукової школи, доведено, що наукову школу психології слід розглядати за структурно-змістовними, формальними, географічними та етнопсихологічними критеріями. З метою вичення психологічної наукової школи доцільно застосовувати метод оцінки результативності її діяльності, алгоритм рівня її сформованості й розвитку, а для дослідження ролі особистості вченого в науці-методику "Історико-психологічний портрет вченого". Проведене дослідження дозволило зробити висновок про те, що психологічна думка та наука на Полтавщині впродовж 18-20 ст. пройшла еволюцію через ряд етапів і знайшла своє відображення у розвитку теологічного, філософського, мовознавчогой сучасного наукового (психологія особистості, вікова та педагогічна психологія) напрямків Полтавської психологічної школи, яка знаходиться на завершальному етапі свого становлення.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 378-057.875:37.01/К 67-463572 рукописний текст
Автор(и) : Корнієнко, Святослав Володимирович
Назва : Розв`язування психологічних задач як засіб становлення творчої активності майбутнього вчителя : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Одеса, 2008
Кільк.характеристики :172 с.: табл.
Колективи : Одеський державний медичний університет (Одеса)
Примітки : Бібліогр.: с. 163-172.
УДК : 378-057.875:37.011.3-051:159.954.4
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Психологічні задачі
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологічна задача--творча активність--особистісно орієнтований підхід--педагогічна діяльність
Анотація: У дисертації розглядаються методологічні та прикладні питання процеси розв"язування майбутніми психологами психологічних задач як засобу розвитку їхньої творчої активності. Обгрунтовано доцільність застосування чотирьох принципів задачного підходу: принцип задачної інтеграції, принцип особистісної орієнтації; принцип цільової лімінальності і принцип пошукової латентності. Визначено психолого-педагогічні умови використання різних видів психологічних задач для розвитку творчої активності майбутнього вчителя. У роботі обгрунтовується модель психолого-педагогічних умов, зокрема змісту, форм і методів реалізації задачного підходу до ставлення творчої активності студентів-випускниківвищих навчальних закладів у процесі їх підготовки; визначено комплекс критеріїв оптимального розв"язання психологічних задач майбутніми вчителями.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6-/М 66-705388 рукописний текст
Автор(и) : Мітіна, Світлана Володимирівна
Назва : Соціально-психологіні чинники становлення особистості бездоглядних підлітків : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05
Вихідні дані : Київ, 2010
Кільк.характеристики :217 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 198-217.
УДК : 159.922.73-053.6-058.862
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія-- Бездоглядні підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): бездоглядні підлітки--дисфункційні сім`ї--соціально-психологічні чинники--особистість--типологія--ресоціалізація
Анотація: У ході дослідження з"ясовано, що існує взаємозв"язок між соціальними чинниками та властивостями особистості, які детермінують бездоглядність підлітків. Виявлено, що сім"ї, в яких є ризик бездоглядності підлітків, включають не тільки соціально-неблагополучні. а також і зовні благополучні родини, де наявні конфліктні стосунки або до дітей застосовуються хибні типи виховання. Визначені особливості функціонування структурних компонентів особистості бездоглядних підлітків у сфері самосвідомості, мотиваційній та емоційній сферах. З"ясовано, що основними соціально-психологічними чинниками становлення особистості бездоглядних підлітків є: різновид сімейного неблагополуччя, сприйняття підлітком власної життєвої ситуації й уявлень про своє майбутнє, а також специфіка деформації структурних компонентів його особистості. Побудована типологія бездоглядних підлітків з метою визначення оптимального різновиду соціально-психологічної допомоги та форм їхнього подальшого життєвлаштування. Розроблена та апробована методика експрес-діагностики дає змогу практичним психологам здійснити диференційований підхід щодо ресоціалізації бездоглядних підлітків відповідно до типу їхньої бездоглядності.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923:331.54:15/О-54-633993 рукописний текст
Автор(и) : Олійник, Катерина Сергіївна
Назва : Схильність до особистісних змінювань як чинник обрання фаху практичного психолога : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Б.м., 2010
Кільк.характеристики :215 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 180-203.
УДК : 159.923:331.54:159.9-051
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Практичний психолог
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійне становлення--особистісні зміни--готовність до змін--рефлексія
Анотація: Теоретично обгрунтовано і експериментально доведено: конструктивні особистісні зміни сприяють професійному становленню практичних психологів; деструктивні-гальмують його розвиток. Схильність до змінювань реалізується засобамит конструктивного оцінювання ситуації невизначенності. Експерементально доведено, що рефлексія конструктивного оцінювання ситуації, як чинника розвитку особистісних змін, сприяє професійному становленню майбутніх практичних психологів через формування почуття психологічної безпеки. Проаналізовано психологічні прояви особистісних змінювань: конструктивні і деструктивні. Визначено, що конструктивні особистісні зміни викликають появу почуття психологічної безпеки і реалізуються у формі певного рівня готовності приймати новий досвід та перебудовувати структуру власної особистості у відповідності із вимогами до тих чи інших аспектів нової реальності (високий, низький, стійкий). Так, високий рівень психологічної безпеки віддзеркалює готовність особистості до особистісних змінювань й сприяє їх конструктивної реалізації. Й, навпаки, низький та нестійкий рівень психологічної безпеки здійснює деструктивний вплив на процеси особистісного зростання. Конструктивний або деструктивний зміст особистісних змінювань може реалізуватися через такі стратегії: прийняття, заперечення, відчудження. Означені стратегії можуть носити епізодичний, проблемний та екзистенційний характер.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2:331.54:/П 13-251891 рукописний текст
Автор(и) : Павлюк , Марія Михайлівна
Назва : Психологічні особливості становлення професійної ідентичності вчителя основної школи : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2010
Кільк.характеристики :262 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 177-206.
УДК : 159.923.2:331.54:37.011.3-051
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Вчитель
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): ідентичність особистості--професійна ідентичність--вчитель--позиціонування--професійне середовище
Анотація: У роботі проаналізовано досвід вивчення феноменів ідентичності у вітчизняних та зарубіжних дослідженнях. Розкрито сутність поняття професійної ідентичності вчителя. Охарактеризовано структурні компоненти професійної ідентичності вчителя: когнітивний, емоційно-ціннісний та поведінковий. На їх основі виявлено особливості професійної ідентичності вчителя. З"ясовано, що зміст професійної ідентичності вчителя основної школи визначається характером позиціонування вчителя у професійному середовищі. Виявлено, що у вчителів із позитивним характером позиціонування професійного середовища рівень сформованості професійної ідентичності менше залежить від стажу педагогічної діяльності ніж у групі із негативним позиціонуванням. Розроблено та апробовано програму соціально-психологічного супроводу процесу становлення професійної ідентичності вчителя та доведено її ефективність. Визначено послідовність становлення професійної ідентичності вчителя за компонентами: емоційно-ціннісний-актуалізація переживань та їх усвідомлення, гармонізація емоційних станів; пізнавальний-поповнення системи знань про себе, усвідомлення їх значущості у процесі професійної діяльності; поведінковий-моделювання адекватних стратегій поведінки; особистісна та професійна орієнтованість.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

7.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2:331.102/Р 39-778185 рукописний текст
Автор(и) : Ренке, Сергій Олександрович
Назва : Психологічні чинники становлення професійного образу "Я" у майбутніх психологів : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2010
Кільк.характеристики :246 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 229-246.
УДК : 159.923.2:331.102.24]:159.9-051-057.875
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Образ "Я"
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--професійний образ "я"--самооцінка--зовнішня мотивація--внутрішня мотивація--професійна ідентичність
Анотація: У дослідженні розкриваються зміст і динаміка розгортання процесу становлення професійного образу "Я", що трансформується у просторі професійного самовизначення, самоорганізації і персоналізації. Пропонується типологія професійних образів "Я", що перебуває у залежності від емоційно-ціннісного ставлення до себе і до професії, прагнення до саморозвитку. Шляхом емпіричного дослідження визначено п"ять типів сформованності професійного образу "Я": гармонійний, конвенціональний, узагальненний, розмитий і квазіобраз. Встановлено залежність мід типом сформованості професійного образу "Я" і характером проектування особистістю вектору самовизначення "Я" як суб"єкта самоактуалізації, зокрема у функції завершеної, автономної, передчасної, конформної чи дифузної ідентичності.Констатована залежність процесу становлення професійного Я-образу від впливу гендерного чинника, особливості змістовних і динамічних характеристик мотиваційної сфери, а також такого ситуаційного чинника, як форма навчання. Доводиться, що спеціальна організація процесу опанування гармонійного або конвенціонального типу професійного образу сприяє консолідації психологічних утворень, що постають водночас механізмом і засобом створення особистістю позитивного професійного Я-образу.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

8.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.6+159.964/Р 62-362975 рукописний текст
Автор(и) : Рожденственський , Андрій Андрійович
Назва : Вікові особливості подолання когнітивного дисонансу в потенційних емігрантів : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2009
Кільк.характеристики :215 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 179-198.
УДК : 159.922.6+159.964.3 + 159.922.6 + 159.964.3
Предметні рубрики (Галузі знань): Вікова психологія-- Когнітивний дисонанс
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): еміграція--фрустрація--соціалізація--адаптація--професійне становлення--комунікація--рефлексія
Анотація: Виявлено, що рішення про емігрування не лише не ослаблює когнітивного дисонансу, а навпаки-посилює. На основі експериментальних даних показано, що подолання негативних проявів когнітивного дисонансууможливлюється завдяки розвитку фрустраційної толерантності. Показано, що фрустраційна толерантність справляє детермінуючий вплив на їх соціальне становлення. У контексті вікової та педагогічної психології, фрустрація у життєдіяльності виступає, з одного боку, наслідком певної якості соціальної структури, з іншого, індивідуально-психологічною детермінантою, що визначає певні особистісні прояви. Експериментально доведено, що способом запобігання та корекції фрустраційних станів може виступати розвиток рефлексії: тією самою мірою, якою дипресія виступає об"єктивним фактором финикнення фрустрацій, депривація як усвідомлена проблемність, розрив у відлагодженій діяльності виступає актуалізуючим чинником щодо звертання до засобів рефлексії.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

9.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : [159.922.7:316.34/С 13-201550 рукописний текст
Автор(и) : Савченко, Юрій Юрійович
Назва : Становлення психологічної статі дитини дошкільного віку в умовах сім`ї : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2010
Кільк.характеристики :198 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 180-198.
УДК : [159.922.7:316.346.32-053.4]:316,362](043.3)
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Психологічна стать
Вікова психологія-- Дошкільники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологічна стать--статева ідентичність--батьківсько-дитячі стосунки--статево-рольова поведінка
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене теоретико-експериментальному вивченню процесу становлення психологічної статі старших дошкільників у системі батьківсько-дитячих стосунків. Проаналізовано шляхи вирішення проблеми становлення психологічної статі дітей дошкільного віку у психологічній та педагогічній літературі. В дослідженні уточнено зміст понять "психологічна стать" і "батьківсько-дитячі стосунки", структурно представлені трьома компонентами: емоційним, когнітивним, діяльнісним. Визначено, взаємозв"язок мід рівнями прояву психологічної статі старших дошкільників і батьківсько-дитячих стосунків у їх сім"ях. На підставі отриманих результатів щодо взаємозв"язку між рівнями прояву психологічної статі старших дошкільників і батьківсько-дитячих стосунків у сім"ях виділено підгрупи респондентів. Згідно з їх якісною характеристикою обгрунтовано ефективні умови розвитку психологічної статі хлопчиків і дівчаток дошкільного віку у структурі сімейних стосунків, розроблено програму впровадження у практику роботи закладів дошкільної освіти системи психолого-педагогічних впливів розвивального характеру. В результаті експериментальної роботи підтверджено ефективність запропонованої програми і доведено доцільність її використання в освітній діяльності установ для дітей дошкільного віку. Результати дисертаційного дослідження можуть бути використані у практиці роботи ДНЗ і вищих педагогічних навчальних закладів як навчально-методичний матеріал під час викладання дисциплінз фахової підготовки студентів, які навчаються за такими напрямками: "Дошкільна освіта", "Практична психологія" та "Соціальна педагогіка".
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

10.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.37/Т 13 рукописний текст
Автор(и) : Тавровецька, Наталія Іванівна
Назва : Становлення естетичних почуттів у процесі формування Я-образу : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Херсон, 2009
Кільк.характеристики :192 с.: табл., рис.
Колективи : Херсонський державний університет (Херсон)
Примітки : Бібліогр.: с. 175-192.
УДК : 159.923.37
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Я-образ
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): естетичні почуття--активізація--я-образ--трансформація--самосвідомість--формування я-образу
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено теоретико-експериментальному вивченню естетичних почуттів у структурі Я-образу. Здійснено інтегроване вивчення естетичних характеристик особистості:естетичного сприйняття, естетичних почуттів, естетичного відношення та естетичної потреби. Досліджено психологічну сутність самосвідомості, Я-концепції, систем "Я" та "не-Я", формування Я-образу через механізм трансформації, рефлексії. Створено модель Я-образу, де показано, що Я-образ це складна, цілісна система, у якій регулятором дій та взаємин людини із предметами довкілля є естетичні почуття. Розроблено та вдосконалено психодіагностичний комплекс для виявлення ступеня сформованості естетичних почуттів. На основі кореляційного аналізу виявлено психологічні особливості естетичних почуттів, їх рівні прояву вплив та взаємозв"язок зі структурними компонентами Я-образу. Розроблено та апробовано програму соціально-психологічного тренінгу, який містить два блоки: перший блок присвячено самосвідомості, структурі, змісту та процесу формування я-образу, другий блок спрямовано на активізацію та становлення естетичних почуттів.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

11.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6-/Т 66-385685 рукописний текст
Автор(и) : Третьяченко, Валерія Олександрівна
Назва : Психологічні умови становлення життєвих домагань підлітків із неповної одностатевої сім`ї : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2009
Кільк.характеристики :249 с.: рис., табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 187-212.
УДК : 159.922.73-053.6-058.17
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Життєві домагання
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): життєві домагання--стиль взаємин--неповна одностатева сім`я--підлітковий вік
Анотація: Дослідження, виконане в контексті самодетермінації, містить теоретичний і експериментальний матеріал, присвячений аналізу психологічних умов становлення життєвих домагань підлітків із неповної одностатевої сім"ї. У роботі узагальнено й систематизовано психологічні погляди на природу, структуру і функції домагань взагалі і особливостей трансформації останніх залежно від умов родинної соціалізації підлітка зокрема. Встановлено неоднозначні співвідношення між самооцінкою підлітками обох статей стилю взаємин у родині (позитивний інтерес, директивність, ворожість, автономність, непослідовність), типом їхніх життєвих домагань (пристосовництво, самоздійснення, егоцентризм, прагматизм, капітуляція) і певною констеляцією особистісних змінних (самоставлення, рефлексивність, інтернальність, самоповага, упевненість у собі, тривожність, мотивація успіху). Наводяться результати розробленої автором програми психологічної допомоги, спрямованої на побудову підлітками картини життєвих домагань, що відповідає сучасним соціоекономічним та соціокультурним викликам.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

12.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922:502/504/Х 20 рукописний текст
Автор(и) : Харитонов , Роман Юрійович
Назва : Усвідомлення кліматичних змін як чинник становлення екологічної свідомості молоді : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05
Вихідні дані : Київ, 2010
Кільк.характеристики :220 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 179-207.
УДК : 159.922:502/504
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Екологіна свідомість
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): кліматичні зміни--екологічна свідомість--екологоосвітний простір--усвідомлення
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячеється проблемі самоусвідомлення сутності кліматичних змін саме як чиннику, що сприяє становленню екологічної свідомості та екологічної культури студента в цілому. На підгрунті теоретичного аналізу проблеми визначено, ставлення до кліматичних змін-цілісний психологічний механізм, змістовним аспектом якого виступає власне ставлення, а динамічним-фіксована установка, проте психологічна природа й та роль упрозорюється у смисловій регуляції. Тобто, ставлення до кліматичних змін є суб"єктивно забарвленним відображенням особистістю взаємозв"язків власних потреб з об"єктами та явищами світу, виступає чинником, що зумовлює поведінку. Впродовж теоретичного та емпіричного аналізу визначено, що "екологічна свідомість" -єдність знання й ставлення, створюється й має прояв у діяльності та спілкуванні; сукупність екологічних й кліматичних уявлень, сформованості ціннісного ставлення до природи в цілому, стратегій та технологій взаємодії з нею. Суттєвими функціями екологічної свідомості є аксіологічна, споживча, адаптаційна. Системоутворюючимелементом у системі соціально-психологічних чинників розвитку екологічної свідомості виступає ціннісно-значеннєвий (екологоорієнтовані цінності). За результатами емпіричного дослідження виявлено типи екологічної свідомості студентів вищих навчальних закладів: екологічно активна, відповідальна особистість, котра має ціннісне, відповідальне ставлення до природи, приймає відповідні рішення та дії (авторитарно-авторитарна); об"єктивна (активно-об"єктивна); еколого-пасивна, індиферентна особистість, погано поінформована, не має власних етичних, ціннісних ставлень до природи, кліматичних змін; безініціативна (стереотипна, пасивно-стереотипна); безвідповідальна (пасивно-індиферентна). В цілому, за результатами дисертаційного дослідження відзначається, що психологічний супровід розвитку екологічної свідомості молоді-це система заходів, спрямованих на підвищення ефективності зазначеного процесу через використання науково-обгрунтованого комплексу психологічних чинників. Процес психологічного супроводу розвитку екологічної свідомості студентської молоді складається з конструювання засобів оволодіння операційною стороною екологоорієнтованої діяльності, а також комплексу заходів, спрямованих на усвідомлення молоддю особистісної й соціальної значущості екологічної культури особистості.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

13.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.955.4+378-057/Ш 23-674269 рукописний текст
Автор(и) : Шапошникова , Юлія Геннадіївна
Назва : Психологічні особливості рефлексивних компронентів у професійному становленні практичного психолога : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2008
Кільк.характеристики :233 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 172-201.
УДК : 159.955.4+378-057.875:159.9-051 + 159.955.4 + 378-057.875:159.9-051
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Практичний психолог
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): практичний психолог--професійне становлення--особистісне ставлення--рефлексія--особистісна рефлексія--професійна діяльність
Анотація: Дисертація присвячена вивченню психологічних особливостей рефлексивних компонентів у професійному становленні практичного психолога. В ній з"ясовано місце та характер значущих рефлексивних компонентів у професійному становленні майбутніх практичних психологів. Досліджено особливості та специфіку розгортання особистісної рефлексії та рефлексії фахової діяльності студентів-психологів за роки фахової підготовки. Виявлено, що ефективним шляхом розвитку рефлексивної сфери студентів-психологів є впровадження у навчальний процес тренінгової програми розвитку професійнеої рефлексії, побудованої за принципами інтегрованого соціально-психологічного тренінгу, за умови організації навчальної діяльності на засадах суб"єкт-суб"єктної взаємодії з викладачами, високого рівня проблемності, інтегративності та адекватного відображення суттєвих характеристик професійного середовища.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

14.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 378-057.875:37.01/Б 24-575867 рукописний текст
Автор(и) : Барашева, Дар`я Євгеніївна
Назва : Психологічні особливості особистісного і професійного становлення майбутнього викладача іноземної мови : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2008
Кільк.характеристики :200 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 178-200.
УДК : 378-057.875:37.011.3-051:81'243
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Майбутній викладач
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологічні особливості--особистісне становлення--професійне становлення--викладач--самоідентифікація--професійна інтеграція--усвідомлена суб`єктність--іноземна мова
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню психологічних особливостей особистісного і професійного становлення майбутнього викладача іноземної мови. У роботі визначено самоідентифікацію як критерій виявлення особистісних і професійних особливостей становлення майбутнього викладача іноземної мови, а її розвиток як спосіб оптимізації інтеграції особистісних і професійних смислів. Диференційовано, по-перше, психологічні особливості особистісного становлення: 1) прагнення до ідентифікації себе як екзестенційної даності, до самовизначення і саморозуміння; 2) тенденція до саморефлексії у міжєособистісному спілкуванні; 3) прагнення до визначення своєї ролі у власному суспільному житті, по-друге, психологічні особливості професійного становлення майбутнього викладача іноземної мови: 1)особистість стикається з необхідністю присвоєння образу професії перетворюючого характеру (професія педагога), що актуалізує суб"єктивну активність через розвиток творчих здібностей, самосвідомості, рефлексії, відповідальності; 2) професійний образ педагога-словесника передбачає розвиток суб"єктивної активності в інтерсуб`єктивному спілкуванні ; 3) спеціальність викладача іноземної мови вимагає ототожнення особистості студента себе із образом лінгвокультури, мова якої вивчається. У дослідженні доведено, що продуктивність процесу психологічного становлення особистості майбутнього викладача іноземної мови в період професійного навчання залежить від гармонійної інтерпритації психологічних особливостей його особистісного і професійного становлення. Актуалізація самоідентифікації особистості студента у соціально і професійно значущих образах і ролях сприяє трансформації особистості в нову інтегративну функціональну систему-свідомий суб"єкт інтерсуб"єктивних взаємовідносин.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

15.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 378-057.875:34-05/Б 61-721435 рукописний текст
Автор(и) : Білоножко , Анжела Володимирівна
Назва : Соціально-психологічні чинники становлення комунікативної культури майбутнього юриста в процесі професійної підготовки : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05
Вихідні дані : Одеса, 2008
Кільк.характеристики :204 с.: табл., рис.
Колективи : Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова (Одеса)
Примітки : Бібліогр.: с. 179-205.
УДК : 378-057.875:34-051+316.454.52+81'233 + 378-057.875:34-051 + 316.454.52 + 81'233
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія-- Комунікативна культура
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): комунікативна культура--комунікативна діяльність--комунікативні вміння--майбутні юристи
Анотація: Комунікативна культура майбутнього юриста інтегрує в собі комунікативні знання, цінності, досвід, реалізація яких дає змогу досягти взаєморозуміння мід суб"єктами правоохоронної діяльності. вона включає у свою структуру такі компоненти: культуру почуттів, культуру мислення, культуру мовлення і культуру здоров"я. Комунікативна культура є основою цілісної системи професійної культури юристів. Найбільш загальними параметрами комунікативної культури, а також високої успішності розуміння тексту, є: аналітичне мислення, чіткість і продуманість дій, послідовність переходів від одного етапу до іншого; креативність, дивергентність мислення, незалежність у судженнях; мотивація самоактуалізації, уява; саморегуляція, спокійне обміркування своїх дій, уміння прогнозувати події; емоційність, чутливість до навколишнього середовища; знакове мислення. Важливими показниками сформованості комунікативної культури юристів є: переконаність у правильності власної життєвої позиції, надання пріорітетного значення комунікативній, а також статусній, екзистенційній категоріям як суттєвим життєвим смислам. Крім того, показниковим є той факт, що розрізненність техніки спілкування у юристів не завжди сприяє розумінню їх іншими людьми. Цілісна система соціально-психологічних засобів формування комунікативних умінь майбутніх юристів. Однак воно дає змогу окреслити коло проблем, які потребують додаткового вивчення: це питання подальшого реформування системи вищої освіти, адаптації юристів на ринку праці, створення нових особистісно орієнтованих методик професійного навчання.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

16.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922-057.875:3/Б 59-930848 рукописний текст
Автор(и) : Бідюк, Інна Аркадіївна
Назва : Гендерна специфіка становлення професійного інтелекту у студентів вищого технічного навчального закладу : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2011
Кільк.характеристики :225 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 182-208.
УДК : 159.922-057.875:305+378.015.3:159.955:331.54 + 159.922-057.875:305 + 378.015.3:159.955:331.54
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Професійний інтелект
Вікова психологія-- Студенти
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інтелект--професійний інтелект--статеворольові особливості--генедер--маскулінність--фемінність--андрогінність
Анотація: Показано вплив різних факторів (генетичні, особистісні, гендерні) на формування та становлення професійних інтелектуальних здібностей. Вивчено структурні особливості інтелекстуальних професійних складових майбутніх фахівців аерокосмічної галузі. Проаналізовано структурні компоненти й розвиток складових професійного інтелекту, вплив маскулінності/фімінності на формування професійних інтелектуальних складових. Розкрито статеворольові характеристики формування професійного інтелекту. Показано особливості та ефективність психолого-педагогічного середовища, створенного з метою формування професійного інтелекту з урахуванням гендерних особливостей студентів аерокосмічного ВТНЗ.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

17.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923.2-057.875/В 46-946849 рукописний текст
Автор(и) : Вілюжаніна, Тетяна Анатоліївна
Назва : Динаміка ціннісно-смислової сфери особистості в процесі професійного становлення майбутніх психологів : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2006
Кільк.характеристики :200 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 188-200.
УДК : 159.923.2-057.875:316.752+378-057.875:159.9-051
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Професійне становлення
Вікова психологія-- Майбутній психолог
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): ціннісно-смислова сфера--професійне становлення--індивідуальний світогляд--смислова регуляція--майбутні психологи
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню динаміки ЦСС особистості на етапі професійного навчання. теоретично обгрунтовано й експериментально доведено, що період підготовки характеризується не тільки активним оволодінням професією навчання, але й істотними змінами в ціннісно-смисловій сфері. Визначено особливості ЦСС студентів-психологів на різних етапах навчання у ВНЗ. Показано, що динаміка ЦСС полягає у підйомі на якісно новий рівень розвитку. Основні результати роботи знайшли практичне впровадження при організації навчального процесу у ВНЗ.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

18.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.947.5:331.54-/П 32-180705 рукописний текст
Автор(и) : Пилипенко, Наталія Миколаївна
Назва : Мотиваційні чинники адаптації молодої людини до ситуації кризи професійного становлення : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2012
Кільк.характеристики :273 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 196-219.
УДК : 159.947.5:331.54-044.372
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Адаптація
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): адаптація--мотиваційні чинники--механізми адаптації--кризи--професійне становлення--молодь
Анотація: Дисертація відображає результати теоретичного й експериментального вивчення мотиваційних чинників адаптації особистості до різних кризових ситуацій (проностично-конфліктової, прогностично-кризової, актуально-кризової, актуально-конфліктної, стабільної актуально-конфліктної та стабільної прогностичноконфліктної), що виникають на початкових етапах її професійного становлення. З`ясовано,що підвищення рівня емоційної адаптованості молодої людини в умовах професійної кризи прямо пропоруційно зумовлюється результатами функціонально-професійної адаптованості: розвинені мотиваційні властивості особистості забезпечують їй емоційну стійкість і якість соціальної адаптації загалом. Емпірично виявлені в різних ситуаціях кризи професійного становлення мотиваційні досліджуваних, що є водночас закономірними адаптаційними проявами, дали можливість виділити мотиваційні механізми адаптації: "досягнення", "уникнення" і "конфлікт досягнення-уникнення". Запропоновано модель мотиваційного рівня адаптації особистості до нових вимог діяльності. Розроблено і апробовано корекційно-розвивальну програму з оптимізації адаптованості особистості в ситуації кризи професійного становлення. Запропоновано також практичні рекомендації для викладачів, практичних психологів і соціальних педагогів з метою попередження порушень емоційної та функціонально-професійної адаптованості молодої людини в ситуації кризи професійного становлення.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

19.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 378-057.875:37.07/Б 70-691266 рукописний текст
Автор(и) : Блохіна, Ірина Олександрівна
Назва : Психологічні чинники становлення професійно-етичних настановлень майбутніх фахівців з управління навчальними закладами : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Киїів, 2012
Кільк.характеристики :285 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 203-221.
УДК : 378-057.875:37.07-051]:174+37.07:005.95-051]:174 + 378-057.875:37.07-051]:174
ББК : 37.07:005.95-051]:174
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Управління навчальними закладами
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): моральна свідомість--професійна етика--професійно-етичні настановлення--чинник становлення--навчальні заклади
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене вивченню психологічних особливостей професійно-етичних настановлень майбутніх фахівців з управління навчальними закладами. Визначені критерії оцінювання та рівні сформованості професійно-етичних настановлень майбутніх управлінців. Досліджено психологічні чинники становлення настановлень, які здійснюють вплив на кожний їх компонент: на когнітивну складову - сформовані моральні знання, рефлективність, креативність та прогностичні здібності особистості; на емоційний компонент - емпатія, комунікативна соціальна компетентність, психічна стійкість; на конативний компонент - інтернальність особистості, її домінуючі соціально-психологічні настановлення на процес - результат, на працю - гроші, на свободу - владу.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

20.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.8/К 89 рукописний текст
Автор(и) : Кузікова, Світлана Борисівна
Назва : Психологічні основи становлення суб'єкта саморозвитку в юнацькому віці : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2012
Кільк.характеристики :527 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 454-502.
УДК : 159.922.8
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Саморозвиток
Вікова психологія-- Юнацький вік
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): саморозвиток--самоактивність--самосвідомість--суб'єкт саморозвитку
Анотація: У роботі досліджено теоретичні підходи до проблеми саморозвитку в системі наук про людину, поглиблено та уточнено категоіальний апарат. З'ясовано суттєві характеристики, рівні організації, критерії саморозвитку яе суб'єктивної діяльності, соціально-психологічні чинники та закономірності становлення суб'єкта саморозвитку. Запропоновано авторську концепцію формування суб'єкта саморозвитку в практиці психологічної корекції, визначено зміст психологічного супроводу саморозвитку особистості; обґрунтовано параметри моделі фахівця-професіонала в галузі надання психологічної допомоги, розкрито експерементально перевірені психолого-педагогічні умови та технології оптимізації становлення суб'єкта особистісного і професійного саморозвитку в процесі фахової підготовкистудентів-психологів до психокорекційної діяльності.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
Статистика
за 26.06.2024
Кількість запитів 77363
Кількість відвідувачів 1500
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя