Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (490)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (26)Рідкісна книга (1)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=стиль<.>
Загальна кількість знайдених документів : 82
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-82 
1.
159.954.4(043.3)
С 17


    Самощук, Оксана Петрівна.
    Інваріантні псхологічні особливості динаміки творчого процесу [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. П. Самощук ; наук. кер. В. О. Моляко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 23 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
творчий процес -- здібності -- творча криза -- образ -- психологічні механізми -- риса особистості -- мотиви творчості -- індивідуальний стиль творчості
Анотація: У дисертаційному дослідженні проаналізовано основні підходи та методології для розв'язання поставлених завдань з проблеми динаміки творчого процесу. Оскільки об'єктом вивчення стала творча діяльність видатних митців, підбір методологічної бази наукового дослідження було здійснено, виходячи з наступних умов: ретроспективність дослідження та феноменологічність. Таким чином, було підібрано групу методів, які відносяться до якісного дослідження. Реалізовано теоретичний аналіз категорій "творчість" та "творчий процес"; розглянуто центральні концепції та теорії творчості; реалізовано класифікацію творчості як діяльності на основі критерію професійності. Здійснено теоретичний вклад в розробку авторського термінологічного апарату, в якому розглянуті наступні поняття: здібності; тимчасовий та стійкий інтерес; інтуїція; функції інтуїції у творчому процесі; підсвідомий елемент творчості; творчість; творчий продукт; катарсис; інсайт та натхнення. В роботі представлені результати дослідження рис особистості та загальні психологічні особливості творчого процесу видатних митців на основі комплексного аналізу інформації об'єктивного та суб'єктивного характеру. В результаті дослідження вивчений взаємозв'язок внутрішніх структур особистості з формою і змістом творчого акту та продуктів творчості. Були віділені спільні риси психологічного портрету досліджуваних митців, а саме: підвищена емоційна чутливість та наявність дитячих психологічних травм; особлива чутливість модальностей сприйняття, які відповідали здібностям творців; прояви перфекціонізму у творчості; ознаки біполярного розладу (маніакально-депресивного синдрому); відсутність інтересу до слави та інші. Також встановлені основні психологічні механізми творчого процесу. Серед таких варто виділити наступні: вибір вузького жанру мистецтва, в якому творили досліджувані, визначався захопленнями юнацького віку або враженнями з дитинства; центральною темою творчості індивідуальним стилем, стають інтенсивні та часто травматичні переживання дитинства; зміст творчих доробків митців часто носить автобіографічний характер; встановлено існування феномену відвертості у художній творчості; інтенсивні емоції (переживання) стають основою творчого процесу та продукту; через певні психологічні механізми вкладена у художній твір емоція здійснює відповідний вплив на реципієнта. Розуміння глибинних процесів, які закладені у феномені творчості, дає змогу побудувати ефективні стратегії розвитку обдарованої молоді в освітньому процесі, а також розробляти індивідуальні автодидактичні тренінги чи рекомендації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

2.
159.954.4(043.3)
С 17


    Самощук, Оксана Петрівна.
    Інваріантні психологічні особливості динаміки творчого процесу [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. П. Самощук ; наук. кер. В. О. Моляко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 432 с. : табл. + 1 додатки 10 с. - Бібліогр.: с. 416-432 (211 назв). -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
творчий процес -- здібності -- творча криза -- образ -- психологічні механізми -- риса особистості -- мотиви творчості -- індивідуальний стиль творчості
Анотація: У дисертаційному дослідженні проаналізовано основні підходи та методології для розв'язання поставлених завдань з проблеми динаміки творчого процесу. Оскільки об'єктом вивчення стала творча діяльність видатних митців, підбір методологічної бази наукового дослідження було здійснено, виходячи з наступних умов: ретроспективність дослідження та феноменологічність. Таким чином, було підібрано групу методів, які відносяться до якісного дослідження. Реалізовано теоретичний аналіз категорій "творчість" та "творчий процес"; розглянуто центральні концепції та теорії творчості; реалізовано класифікацію творчості як діяльності на основі критерію професійності. Здійснено теоретичний вклад в розробку авторського термінологічного апарату, в якому розглянуті наступні поняття: здібності; тимчасовий та стійкий інтерес; інтуїція; функції інтуїції у творчому процесі; підсвідомий елемент творчості; творчість; творчий продукт; катарсис; інсайт та натхнення. В роботі представлені результати дослідження рис особистості та загальні психологічні особливості творчого процесу видатних митців на основі комплексного аналізу інформації об'єктивного та суб'єктивного характеру. В результаті дослідження вивчений взаємозв'язок внутрішніх структур особистості з формою і змістом творчого акту та продуктів творчості. Були віділені спільні риси психологічного портрету досліджуваних митців, а саме: підвищена емоційна чутливість та наявність дитячих психологічних травм; особлива чутливість модальностей сприйняття, які відповідали здібностям творців; прояви перфекціонізму у творчості; ознаки біполярного розладу (маніакально-депресивного синдрому); відсутність інтересу до слави та інші. Також встановлені основні психологічні механізми творчого процесу. Серед таких варто виділити наступні: вибір вузького жанру мистецтва, в якому творили досліджувані, визначався захопленнями юнацького віку або враженнями з дитинства; центральною темою творчості індивідуальним стилем, стають інтенсивні та часто травматичні переживання дитинства; зміст творчих доробків митців часто носить автобіографічний характер; встановлено існування феномену відвертості у художній творчості; інтенсивні емоції (переживання) стають основою творчого процесу та продукту; через певні психологічні механізми вкладена у художній твір емоція здійснює відповідний вплив на реципієнта. Розуміння глибинних процесів, які закладені у феномені творчості, дає змогу побудувати ефективні стратегії розвитку обдарованої молоді в освітньому процесі, а також розробляти індивідуальні автодидактичні тренінги чи рекомендації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
159.944.4:373.5.091.113-05(043.5)
С 53


    Снігур, Юлія Сергіївна.
    Організаційно-психологічні чинники вибору копінг-стратегії керівниками закладів загальної середньої освіти [Рукопис] : дис. ... доктора філософії: 053 / Ю. С. Снігур ; наук. кер. Л. М. Карамушка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 222 с. : табл. + 1 додатки 61 с. - Бібліогр.: с. 200-222 (235 назв). -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
освітні організації -- заклади загальної середньої освіти -- керівники -- копінг-стратегії -- види копінг-стратегій -- організаційно-психологічні чинники вибору копінг-стратегій -- організаційний розвиток -- задоволеність організацією -- стиль управління -- активність -- оптимізм -- тайм-синдром менеджера -- тренінгова програма
Анотація: У дисертації теоретично обгрунтовано й експериментально вивчено організаційно-психологічні чнники вибору копінг-стратегій керівниками закладів загальної середньої освіти. Розкрито сутність організації, особливості закладів загальної середньої освіти як освітніх організацій, зміст управлінської діяльності керівників цих закладів в сучасних умовах. Визначено зміст копінг-стратегій керівників закладів загальної середньої освіти, які являють собою сукупність когнітивних, емоційних та поведінкових зусиль, спрямованих на подолання труднощів в процесі здійснення управлінської діяльності в умовах професійного стресу. Охарактеризовано організаційно-психологічні чинники мікроівня, які можуть впливати на вибір керівниками копінг стратегій.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Карамушка, Людмила Миколаївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
159.922.2+159.923.2
М 48


    Мельник , Юлія Вікторівна.
    Психологічні стратегії життєдіяльності в умовах ситуаційної невизначеності [Рукопис] : автореф. дис. ... докт. психол. наук: 19.00.01 / Ю. В. Мельник ; наук. кер. Ю. М. Швалб ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 24 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Історія психології
Кл.слова (ненормовані):
життєдіяльність -- життєва ситуація -- життєвий стиль -- невизначеність -- ситуаційна невизначеність -- стратегії життєдіяльності -- сфери життя -- структура стратегій життєдіяльності -- опанування невизначеністю
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню стретегій життєдіяльності особистості в умовах ситуаційної невизначеності. Показано, що ситуаційна невизначеність виступає основною формою невизначеності в житті особистості та є невід'ємною умовою її життєдіяльності, яка виявляється на різних рівнях її психологічного життя. Визначено трикомпоненту внутрішню структуру ситуаційної невизначеності в життєдіяльності особистості, до якої входить когнітивно-інформаційний, мотиваційно-ціннісний й організаційно-управлінській компоненти. Виділено три базові форми особистісної активності в ситуаційній невизначеності: ігнорування, пристосування й цілепокладання. Відзначено, що стратегії життєдіяльності можуть бути неуспішними, або такими, що призводять до депривації суб'єктності та успішними, що призводять до її відновлення та поглиблення. Визначено й описано дев'ять типів стратегій поведінки в умовах ситуаційної невизначеності, три з яких вважаються продуктивними, тобто такими, у яких базова форма реагування відповідає певній складовій ситуаційної невизначеності. Проведено емпіричне дослідження ситуативних та особистісних особливостей осіб, що перебувають в умовах ситуаційної невизначеності. Проаналізовано динаміку даних особливостей відповідно до інтенсивності невизначеності. Досліджено психологічну структуру стратегій життєдіяльності в окремих сферах життя осіб, що перебувають у відповідних умовах. Виділено специфіку особистісних і ситуаційних характеристик в осіб з домінуючими неуспішними стратегіями. Розроблено авторську тренінгову програму психологічної корекції неуспішних стратегій життєдіяльності особистості в умовах ситуаційної невизначеності в різних сферах її життя. Доведено ефективність технології психологічного сприяння й оптимізації стратегій життєдіяльності людини в умовах ситуаційної невизначеності через розширення уявлень про ситуацію, вихід у рефлексивну позицію й вироблення вмінь і навичок в опануванні ситуацією, зокрема, у вигляді постановки власних життєвих цілей, роботи з переживаннями, стресами тощо.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Швалб, Юрій Михайлович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

5.
15(08)
А 43


    Комплієнко, О. І.
    Психологічні передумови становлення гармонійних сімейних взаємостосунків [Текст] / О. І. Комплієнко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2020. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 20. - С. 81-91. - Бібліогр.: с. 89-91 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

Кл.слова (ненормовані):
сімейне виховання -- гармонійне сімейне виховання -- гармонійні сімейні взаємостосунки -- емпатійно зорієнтована комунікація -- гуманістичний стиль виховання -- самооцінка -- Я-ідеальне -- Я-реальне
Анотація: У статті окреслені особливості гармонійного сімейного виховання. Описана залежність між батьківським стилем поведінки і діяльністю дитини. Охарактеризований гуманістичний психологічний напрямок та його вплив на становлення гармонійних сімейних взаємостосунків. Зазначено, що останнє досягається завдяки згладжуванню різниці між "Я-ідеальним" і "Я-реальним" за умови існування певних конкретних психологічних обставин. Також наголошено, що змінити поведінку людини можна лише зрозумівши і прийнявши її почуття як особистісно значущі. Зазначено, що психотерапевт у випадках існування у клієнта певних проблем у сімейному вихованні допомагає йому "звільнити" свої почуття і зробити конкретні кроки щодо зміни своєї поведінки та власної особистості. У сімейному вихованні модель емпатійно зорієнтованої комунікації означає діалогічність спілкування, його відкритість, розкутість почуттів людини, їхню щирість. Тому до парадигми моделі виховання дітей має бути покладено психологічні засади розвитку комунікативних систем та мереж, які фасилітуватимуть самовираження кожного члена сім'ї. Зазначено, що така модель виховання дітей є цілком гармонійною. Наголошено, що батьки, котрі опановують цю модель, мають опанувати три базові вміння: 1) активне слухання; 2) доступну для дитини експлікацію власних почуттів; 3) практичне використання в сімейному спілкуванні принципу "обоє мають рацію". Виділені психологічні передумови становлення гармонійних сімейних взаємостосунків: емпатійно зорієнтована комунікація, гуманістичний стиль виховання дітей, їхня висока самооцінка, згладжування різниці між "Я-ідеальним" і "Я-реальним", позитивне ставлення з боку інших і самоповага.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

6.
15(08)
А 43


    Герасименко, В. В.
    Наукові підходи до вивчення проблеми прояву когнітивних стилів у юнацькому віці [Текст] / В. В. Герасименко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 42-55. - Бібліогр.: с. 49-54 (33 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
когнітивний стиль -- полезалежність -- поленезазалежність -- імпульсивність -- рефлективність -- ригідність - гнучкість пізнавального контролю -- юнацький вік
Анотація: Вивчення психологічної організації окремого індивіда містить в собі й вивчення когнітивних стилів особистості, що дає змогу зрозуміти її позиції у прийнятті правильних рішень у різних умовах. Юнацький вік пов'язаний з остаточним становленням когнітивного стилю як способом організації інтелектуальної діяльності та формуванням світогляду, передумовами якого є когнітивні та особистісні складові, що являють собою узгоджену цілісну систему переконань про світ, а також усвідомлення свого життя як цілісного процесу зі своїм напрямком та певною метою. Стаття присвячена розгляду основних наукових підходів до проблеми когнітивних стилів у юнацькому віці. Розглянуті дослідження, які проводилися різними вченими задля вияву закономірностей становлення та змін когнітивних стилів саме в цьому віці, а також їх причини та фактори, що мають найбільший вплив на них. Розкрито зміст генетичного дослідження таких когнітивних стилів як полезалежність та поленезалежність, проведено порівняльний аналіз щодо когнітивних стилів у молодшому шкільному віці, підлітковому, юнацькому та похилому віці. Акцентовано зв'язок властивостей поведінкового стилю з особливостями функціонування центральної нервової системи та з успішністю у навчанні в осіб юнацького віку. Виявлено, що імпульсивні люди у порівнянні з рефлективними допускають більше помилок при виконанні завдання, але відзначаються більшою швидкістю. Проаналізовані вікові зрушення стилів імпульсивності - рефлективність у різні періоди онтогенезу людини. Розглянуто дослідження когнітивних стилів юнацького віку у процесі навчальної та професійної діяльності у осіб з різними видами латеральної організації, а також взаємозв'язок між емпатією, стереотипами та когнітивним стилем. Визначені напрямки подальших перспектив дослідження психологічних особливостей когнітивних стилів у майбутніх вчителів математики.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

7.
159.922.2+159.923.2
М 48


    Мельник, Юлія Вікторівна.
    Психологічні стратегії життєдіяльності в умовах ситуаційної невизначеності [Рукопис] : дис. ... докт. психол. наук: 19.00.01 / А. М. Мельник ; наук. кер. Ю. М. Швалб ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 209 с. : табл. + 1 додатки 102 с. - Бібліогр.: с. 180-209 (321 назва). -
УДК
Рубрики: Історія психології
Кл.слова (ненормовані):
життєдіяльність -- життєва ситуація -- життєвий стиль -- невизначеність -- ситуаційна невизначеність -- стратегії життєдіяльності -- опанування невизначеності
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню стретегій життєдіяльності особистості в умовах ситуаційної невизначеності. Показано, що ситуаційна невизначеність виступає основною формою невизначеності в житті особистості та є невід'ємною умовою її життєдіяльності, яка виявляється на різних рівнях її психологічного життя. Визначено трикомпоненту внутрішню структуру ситуаційної невизначеності в життєдіяльності особистості, до якої входить когнітивно-інформаційний, мотиваційно-ціннісний й організаційно-управлінській компоненти. Виділено три базові форми особистісної активності в ситуаційній невизначеності: ігнорування, пристосування й цілепокладання. Відзначено, що стратегії життєдіяльності можуть бути неуспішними, або такими, що призводять до депривації суб'єктності та успішними, що призводять до її відновлення та поглиблення. Визначено й описано дев'ять типів стратегій поведінки в умовах ситуаційної невизначеності, три з яких вважаються продуктивними, тобто такими, у яких базова форма реагування відповідає певній складовій ситуаційної невизначеності. Проведено емпіричне дослідження ситуативних та особистісних особливостей осіб, що перебувають в умовах ситуаційної невизначеності. Проаналізовано динаміку даних особливостей відповідно до інтенсивності невизначеності. Досліджено психологічну структуру стратегій життєдіяльності в окремих сферах життя осіб, що перебувають у відповідних умовах. Виділено специфіку особистісних і ситуаційних характеристик в осіб з домінуючими неуспішними стратегіями. Розроблено авторську тренінгову програму психологічної корекції неуспішних стратегій життєдіяльності особистості в умовах ситуаційної невизначеності в різних сферах її життя. Доведено ефективність технології психологічного сприяння й оптимізації стратегій життєдіяльності людини в умовах ситуаційної невизначеності через розширення уявлень про ситуацію, вихід у рефлексивну позицію й вироблення вмінь і навичок в опануванні ситуацією, зокрема, у вигляді постановки власних життєвих цілей, роботи з переживаннями, стресами тощо.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Швалб, Юрій Михайлович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

8.
15(08)
П 86


    Манілов, І. Ф.
    Психотерапевтична конфронтаційна сугестія: теоретичне обгрунтування та особливості реалізації [Текст] / І. Ф. Манілов // Психологічний часопис : науковий журнал / Інститут психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. - Київ : ["ГК"Все просто"], 2020. - №3 (35), Вип. 6. - С. 84-94
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Збірки наукових праць з психології
Кл.слова (ненормовані):
навіювання -- психотерапевтична конфронтаційна сугестія -- мультимодальна сугестивна психотерапія -- базові ідеї-принципи -- адаптогенне мислення -- персонально ідеальний стиль життя


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \за ред.\; Інститут психології ім. Г.С. Костюка НАПН України

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

9.
159.316.6
К 49


    Кличковський, Сергій Олексійович.
    Соціально-психологічні особливості формування психологічного клімату на підприємстві у кризовий період [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / С. О. Кличковський ; наук. кер. А. Б. Коваленко ; КНУ ім. Т. Шевченка. - Київ, 2020. - 19 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
психологічний клімат -- міжособистісні стосунки -- кризовий період -- стиль керівництва

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Коваленко, Алла Борисівна \наук. кер.\; Київський національний університет імені Тараса Шевченка (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

10.
15(08)
А 43


    Євланова, Є. М.
    Психологічні особливості атрибутивних стилів переміщених осіб [Текст] / Є. М. Євланова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2020. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 56. - С. 72-79. - Бібліогр.: с. 77-78 (17 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
атрибутивний стиль -- переміщена особа -- вивчена безпорадність -- психічне здоров'я -- психологічна допомога
Анотація: У статті розкрито, що фахівці у галузі психічного здоров'я, допомагаючи переміщеним особам, стикаються із дуже схожими питаннями, дилемами та парадоксами. Відзначається, що найважливішим для переміщеної особи є налагодження повноцінного та осмисленого життя, незважаючи на травматичність минулого, надзвичайно важкі осбставини теперішнього і дуже часто непевність майбутнього. Підкреслюється, що теорії атрибутивних стилів пережили значні зміни за останні кілька десятиліть. Моделі вивченої безпорадньсті з плином часу отримала теоретичне переформулювання у вигляді основної теорії атрибутивних стилів. Досліджуючи зв'язки між атрибутивними стилями та різноманітними вимірами благополуччя , включаючи фізичне здоров'я та витривалість, рівень освітніх та кар'єрних досягнень та наявність депресії і/або роздратування, важливо роглядати атрибутивні стилі ще й у клінічному контексті. Підсумовується, що розуміння внутрішніх, сталих та всезагальних когнітивних спотворень, до яких схильні люди, є важливим для успішної терапевтичної роботи з такими формами мислення.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

11.
15(08)
А 43


    Кияшко, Д. Ю.
    Особливості прийняття рішень спеціалістами допомагаючих професій [Текст] / Д. Ю. Кияшко, О. М. Кравцова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2020. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 27. - С. 118-132. - Бібліогр.: с. 131-132 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
альтернативи -- вибір -- рішення -- прийняття рішень -- стиль прийняття рішень -- допомагаючі професії -- професійна діяльність -- спеціалісти допомагаючих професій
Анотація: Мета досліджень - вивчення прийняття рішень спеціалістами допомагаючих професій. У даній статті розглядається сучасний стан розробки проблеми дослідження процесу прийняття рішень, підходи до визначення категорій "рішення", "прийняття рішень". Позначаються особливості прийняття рішень спеціалістами допомагаючих професій. Наведено дані емпіричного дослідження, присвяченого вивченню особливостей прийняття рішень спецалістами допомагаючих професій. У результаті дослідження визначено домінуючий стиль прийняття рішень у працюючих спеціалістів з соціальної роботи і студентів, майбутніх спеціалістів допомагаючих професій. Визначено відмінності у прийнятті рішень між цими респондентними групами. Наукова новизна і значущість результатів полягає в тому, що в цій роботі проаналізовані сучасні підходи до проблеми прийняття рішень, а також до дослідження прийняття рішень спеціалістами допомагаючих професій. Практична значущість полягає у вивченні прийняття рішень спеціалістами допомагаючих професій, розробці програм з формування оптимального стилю прийняття рішень і рекомендацій для студентів факультету соціальної педагогіки і психології, спеціалістів з соціальної роботи, і психологів, які здійснюють корекційну і профілактичну діяльність з проблеми прийняття рішень.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Кравцова, О.М.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

12.
15(08)
А 43


    Слободяник, Н. В.
    Вплив стилю психолого-педагогічної взаємності вчителя на розвиток особистості учня [Текст] / Н. В. Слободяник // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 188-198. - Бібліогр.: с. 196-197 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
стиль -- психолого-педагогічна взаємодія -- Я-концепція -- компоненти -- адаптація -- соціалізація
Анотація: У статті аналізуються результати емпіричного дослідження впливу стилю психолого-педагогічної взаємодії вчителя на розвиток особистості учня. Найважливішою умовою формування Я-концепції учнів є психолого педагогічна взаємодія, в якій вчитель є не лише ретранслятором професійних знань, але й носієм власної особистісної позиції. Я-концепція розглядається як складне утворення, що представляє собою єдність когнітивного, афективного та вольового компонентів. Підкреслюється, що ї слід розглядати як своєрідну систему, окремі підструктури якої часто є неусвідомленими.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

13.
159.923.2/.31(043.5)
К 60


    Колярова, Анастасія Олегівна.
    Рефлексія тілесного досвіду як засіб самопроектування особистості [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. В. Мельник ; наук. кер. С. О. Лукомська ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 332 с. : табл. - Бібліогр.: с. 220-237 (177 назв). -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
самопроектування особистості -- тілесний досвід -- рефлексія -- рефлексія тілесного досвіду -- рефлексивний стиль особистості -- розвивальне середовище -- очно-дистанційний тренінг
Анотація: Дисертацію присвячено розв’язанню проблем визначення психологічних особливостей рефлексії тілесного досвіду як засобу розвитку здатності до особистого самопроектування. На засадах психолого-герменевтичного підходу виділено психологічні характеристики особистості, що визначають її здатність до самопроектування, та обґрунтовано поняття і зміст тілесного досвіду особистості. Визначено види рефлексії тілесного досвіду, критерії і рівні її сформованості. Емпірично з’ясовано психологічні особливості набуття тілесного досвіду за різних умов соціокультурного середовища. Узагальнення результатів дослідження покладено в основу визначення специфічних принципів проектування середовища розвитку рефлексії тілесного досвіду. Виділено конструктивніта неконструктивні рефлексивні стилі особистості, визначено особливості їх спонукального і блокувального впливу на самопроектування особистості. Розроблено програму тренінгу продуктивної рефлексії тілесного досвіду та доведено результативність йогозастосування в різних розвивальних середовищах.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Рудницька, Світлана Юріївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

14.
159.922.73-053.4:159.947.5(043.5)
Г 67


    Горбатих, Вікторія Вікторівна.
    Індивідуальні особливості самоставлення старшого дошкільника в структурі життєвих орієнтацій [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / В. В. Горбатих ; наук. кер. С. О. Ладивір ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 245 с. : табл. - Бібліогр.: С. 177-206 (290 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
самоставлення -- самооцінка -- самоповага -- авторитет -- значуший Інший -- стиль виховання -- індивідуальні особливості самоставлення -- вольовпа регуляція
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню індивідуальнихособливостей самоставлення дітей 5-7 років у структурі життєвих орієнтацій.У роботі визначеноосновні наукові підходи до дослідження проблеми самоставлення особистості, розкритопсихологічний зміст цього поняття, його структуру. Охарактеризованопроцес становлення самоставлення дитини дошкільного віку у зв’язку з її життєвими орієнтаціями.Проаналізованоособливості, умови та основні чинники формування самоставлення дошкільника.Емпірично дослідженоіндивідуальні особливості самоставлення старших дошкільників і встановленойого зв’язок з їх життєвими орієнтаціями.Встановлено, що старшим дошкільникамвластивепереважноідеалізуватисвій образ, завищувати свою загальнусамооцінку і не надаватизначенняконкретнимсамооцінкам.З’ясовано, щодіти з неадекватнимсамоставленням, попадаючи в новуситуацію, приймаютьповедінку так званого психологічногозахисту: емоційнопристосовуються до ситуації, необ’єктивноїїсприймають. Такепристосування не переходить у подоланнятруднощів і перешкод. У таких дітейвідсутняпізнавальнаактивність, відповідальнамотивація і рефлексіядомагань.Розробленота апробованопрограму психолого-педагогічної взаємодії дітей з дорослими та однолітками, спрямовану на розвиток їх самоставлення.Експериментально доведено ефективність її використання в навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ладивір, Світлана Олексіївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

15.
159.922.73-053.4:159.947.5(043.5)
Г 67


    Горбатих, Вікторія Вікторівна.
    Індивідуальні особливості самоставлення старшого дошкільника в структурі життєвих орієнтацій [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / В. В. Горбатих ; наук. кер. С. О. Ладивір ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 22 с. : табл. - Бібліогр.: С. 19-20 (10 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
самоставлення -- самооцінка -- самоповага -- авторитет -- значуший Інший -- стиль виховання -- індивідуальні особливості самоставлення -- вольовпа регуляція
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню індивідуальнихособливостей самоставлення дітей 5-7 років у структурі життєвих орієнтацій.У роботі визначеноосновні наукові підходи до дослідження проблеми самоставлення особистості, розкритопсихологічний зміст цього поняття, його структуру. Охарактеризованопроцес становлення самоставлення дитини дошкільного віку у зв’язку з її життєвими орієнтаціями.Проаналізованоособливості, умови та основні чинники формування самоставлення дошкільника.Емпірично дослідженоіндивідуальні особливості самоставлення старших дошкільників і встановленойого зв’язок з їх життєвими орієнтаціями.Встановлено, що старшим дошкільникамвластивепереважноідеалізуватисвій образ, завищувати свою загальнусамооцінку і не надаватизначенняконкретнимсамооцінкам.З’ясовано, щодіти з неадекватнимсамоставленням, попадаючи в новуситуацію, приймаютьповедінку так званого психологічногозахисту: емоційнопристосовуються до ситуації, необ’єктивноїїсприймають. Такепристосування не переходить у подоланнятруднощів і перешкод. У таких дітейвідсутняпізнавальнаактивність, відповідальнамотивація і рефлексіядомагань.Розробленота апробованопрограму психолого-педагогічної взаємодії дітей з дорослими та однолітками, спрямовану на розвиток їх самоставлення.Експериментально доведено ефективність її використання в навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ладивір, Світлана Олексіївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

16.
154
А 43


    Власенко, А. А.
    Про адаптаційну функцію когнітивного стилю особистості [Текст] / А. А. Власенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 51. - С. 31-36. - Бібліогр.: с. 35-36 (19 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
адаптація -- соціально-психологічна адаптація -- соціально-психологічна адаптація студента -- когнітивний адаптаційний процес -- когнітивний стиль особистості -- адаптаційна функція когнітивного стилю особистості -- корекція когнітивного стилю особистості -- стимулювання адаптаційних процесів
Анотація: Стаття пропонує до уваги теоретичне дослідження когнітивної складової адаптаційного процесу, адаптаційної компонети когнітивного стилю особистості. Визначається місце і значення процесів адаптації, обумовлене когнітивним стилем особистості в загальній структурі адаптаційних процесів. Аналізуються сучасні дослідження адаптаційної функції індивідуального когнітивного стилю, визначаються їх особливості та перспективи. Акцентується поліполярностсть когнітивних стильових конструктів, які використовуються в наведених дослідженнях, як фактор, дисонуючий стильовій терміносистемі. Як найбільш перспективна, домінуюча в дослідженнях соціальна група визначені студенти і курсанти, яким в статті приділено підвищену увагу.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

17.
15(08)
А 43


    Євланова, Е. М.
    Психологічні особливості функціонування та розвитку атрибутивних стилів особистості [Текст] / Е. М. Євланова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 376-388. - Бібліогр.: с. 365-366 (4 назви) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
атрибуції -- атрибутивний стиль -- особистість -- оптимізм -- песимізм -- ворожність -- мотивація
Анотація: Атрибуція у статті розглядається як пояснення причинно-наслідкових звязків для певної події чи поведінки. Теорія атрибуції наголошує, що для цілей пояснення таких явищ, процесів та поведінкових актів атрибуція є підставовим знаряддям формування та опису емоційних і поведінкових реакцій-відповідей. Підкреслюється, що атрибуції можна розглядати у вимірі локусу причинності (казуальності), який описує внутрішній (інтернальний) чи зовнішній (екстернальний) характер атрибуції. Підсумовується, що атрибутивний стиль можна визначити, як схильність постійно приписувати позитивні та негативні наслідки до певного типу причинних факторів (зовнішніх чи внутрішніх, стабільних або нестабільних). Наголошується, що оскільки стилі атрибуції є лише певними векторами для певного типу атрибуцій, то вони виявляють помітно нижчий вплив (аж до нульового) на ситуації з очевидними причинами і навпаки - коли такі причини є неочевидними та неоднозначними, атрибутивні стилі набирають помітно більшої важливості. Робиться висновок, що внутрішні та стабільні атрибуції щодо негативних наслідків/невдач пов'язані з вищими рівнями вповноваження.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

18.
153/154
О-64


    Карамушка, Л. М.
    Тренінгова програма "Психологія розвитку інноваційних стилів управління в менеджерів освітніх організацій": завдання, основні тематичні модулі та інтерактивні техніки [Текст] / Л. М. Карамушка, А. О. Клочко // Організаційна психологія. Економічна психологія : науковий журнал / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України; Укр. Асоц. організац. психологів та психол. праці. - Київ : Логос, 2019. - № 4 (18). - С. 46-61. - Бібліогр.: С. 60-61
УДК
РУБ 153/154
Рубрики: Організаційна психологія
   Економічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
освітні організації -- стиль управління -- традиційні стилі управління -- інноваційні стилі управління -- тренінгова програма -- структура тренінгової програми -- тренінгові модулі -- інтерактивні техніки


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \за наук. ред.\; Карамушка , Людмила Миколаївна \за наук. ред.\; Клочко, А. О.; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України(Київ); Українська асоціація організаційних психологів та психологів праці

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

19.
159.923.2/.31(043.5)
К 60


    Колярова, Анастасія Олегівна.
    Рефлексія тілесного досвіду як засіб самопроектування особистості [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. В. Мельник ; наук. кер. С. О. Лукомська ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 22 с. : табл. - Бібліогр.: с. 18-20 (16 назв). -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
самопроектування особистості -- тілесний досвід -- рефлексія -- рефлексія тілесного досвіду -- рефлексивний стиль особистості -- розвивальне середовище -- очно-дистанційний тренінг
Анотація: Дисертацію присвячено розв’язанню проблем визначення психологічних особливостей рефлексії тілесного досвіду як засобу розвитку здатності до особистого самопроектування. На засадах психолого-герменевтичного підходу виділено психологічні характеристики особистості, що визначають її здатність до самопроектування, та обґрунтовано поняття і зміст тілесного досвіду особистості. Визначено види рефлексії тілесного досвіду, критерії і рівні її сформованості. Емпірично з’ясовано психологічні особливості набуття тілесного досвіду за різних умов соціокультурного середовища. Узагальнення результатів дослідження покладено в основу визначення специфічних принципів проектування середовища розвитку рефлексії тілесного досвіду. Виділено конструктивніта неконструктивні рефлексивні стилі особистості, визначено особливості їх спонукального і блокувального впливу на самопроектування особистості. Розроблено програму тренінгу продуктивної рефлексії тілесного досвіду та доведено результативність йогозастосування в різних розвивальних середовищах.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Рудницька, Світлана Юріївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

20.
159.923:[316.47:316.772.4]-057.87
Р 64


    Розмирська, Юлія Анатоліївна.
    Комунікативно-мовленнєві стилі міжособової взаємодії студентів [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Ю. А. Розмирська ; наук. кер. Л. В. Засєкіна ; ДВНЗ "Прикарпатський нац. ун-т ім. В. Стефаника". - Івано-Франківськ, 2018. - 23 с. - Бібліогр.: с. 18-19 (19 назв). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
   Психологія соціальної роботи

Кл.слова (ненормовані):
стиль -- стильова організація особистості -- комунікативно-мовленнєвий стиль міжособової взаємодії -- комунікативно-мовленнєва поведінка -- особистісні характеристики -- факторна структура -- типи міжособових взаємин

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Засєкіна, Лариса Володимирівна \наук. кер.\; ДВНЗ "Прикарпатський нац. ун-т ім. В. Стефаника"
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-82 
 
Статистика
за 27.06.2024
Кількість запитів 8264
Кількість відвідувачів 623
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя